Miercuri, 21.12.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Jeep Wrangler face parte din noua invazie aliată americano-italiană. De când grupul Chrysler s-a unit cu Fiat, toate modelele gamei Jeep au fost revizuite. În cazul lui Wrangler, interiorul a fost upgradat şi a primit motorul diesel de 2.8 litri ce dezvoltă 200 CP cu sistem start-stop, dar spiritul acestui model legendar a rămas neschimbat. Pentru că Wrangler-ul actual este descendentul direct al celebrului Willys, Jeep-ul care a făcut războiul, şi merită să rămână mereu la fel: pătrăţos, cu faruri rotunde şi grila radiatorului inconfundabilă. Wrangler este şi va rămâne un automobil simplu, care te duce în creierii munţilor şi pe care apoi îl speli cu furtunul. Inclusiv la interior.
Jeep Wrangler (2011-prezent)
2.8 CRD 200CP Sahara 4WD
- Pret de pornire 31.500 €
- Pret model testat 40.805 €
- Taxa auto 744 €
Motor / Transmisie
Jeep Wrangler este oferit cu o singură motorizare turbodiesel. Aceasta poate fi asociată cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte sau una automată cu cinci. Este vorba de propulsorul turbodiesel de 2.8 litri de 200 CP. Este un motor cunoscut pe gama de modele din grupul Chrysler, el fiind regăsit şi pe modelul Dodge Nitro. Puterea a fost crescută la 200 CP în cazului lui Wrangler şi deocamdată nu există altă opţiune în oferta pentru România.
În ciuda creşterii de putere, motorul pare vlăguit la turaţii joase. Cei 410 Nm parcă nu există iar pedala de acceleraţie trebuie apăsată serios pentru a obţine o acceleraţie bună. Este adevărat că Wrangler nu este un automobil pentru şosea, dar ne-am fi dorit să fie un pic mai viu. Nici cutia manuală nu ajută prea mult. Levierul are o mişcare amplă şi un design "old school". Personal aş fi preferat cutia automată care cred că ar fi ajutat mai mult acest motor diesel.
Propulsorul îşi face mult mai bine treaba când vine vorba de teren accidentat. Aici este domeniul predilect de activitate pentru Wrangler. În off-road, motorul se dovedeşte a fi robust şi suficient de puternic pentru a te scoate din aproape orice încurcătură.
În ceea ce priveşte concurenţa, cel mai direct adversar este Land Rover Defender 90. Însă Defender nu are o motorizare comparabilă. Off-roader-ul din Marea Britanie foloseşte acum un turbodiesel de 2.2 litri ce dezvoltă 122 CP. Singurul rival direct ar fi Mitsubishi Pajero în 3 uşi. Acesta este animat de un motor diesel de 3.2 litri ce dezvoltă tot 200 CP. Dieselul japonez este mai rafinat decât motorul american, dar acest lucru este normal deoarece avem de a face cu o cilindree semnificativ mai mare.
Consum
Turbodieselul cu patru cilindri folosit de Jeep Wrangler consumă în mediu urban 8.3 litri pentru 100 km. Aceasta este cifra oficială. În realitate, consumul este ceva mai mare. Pe parcursul celor 4 zile petrecute alături de Wranglerul portocaliu, consumul mediu afişat de computerul de bord a fost de 11.2 litri/100 km. Jeep-ul a fost folosit preponderent în oraş dar l-am scos şi pe drumuri de macadam şi o mică excursie pe autostradă.
Totuşi, dacă comparăm cifrele oficiale, Wrangler consumă mai puţin decât Pajero cu motor de 3.2 litri. Acesta din urmă afişează un consum mediu de 7.8 litri/100 km faţă de 7.1 litri/100 km pentru Wrangler. Vorbim din nou de cifre oficiale.
Performanţe
Nu putem vorbi de performanţe în cazului unui automobil gândit pentru uz în teren accidentat. Wrangler are o formă clasică, aproape pătrată şi acest lucru nu îl ajută la capitolulul performanţe. Însă nu se face de ruşine nici dacă trebuie să rulăm pe autostradă. Poate merge fără probleme cu 130 km/h, iar viteza maximă anunţată de constructor este de 172 km/h. Acceleraţia de zero la 100 km/h se face în 10.6 sec.
Ca termen de comparaţie, Mitsubishi Pajero cu trei uşi face suta în 9.7 secunde iar viteza maximă este de 180 km/h.
Interior
Pentru un automobil destul de mare, spaţiul la interior este mic. Acest lucru se datorează construcţiei specifice automobilelor de teren clasice cu şasiu separat. Locurile din faţă nu sunt extrem de spaţioase, nu ai foarte multe spaţii de depozitare. Pentru a acesa bancheta din spate, trebuie să te contorsionezi puţin, dar patru persoane pot călători la bordul lui Wrangler. Chiar şi cinci, cu puţină bunăvoinţă. Portbagajul este minuscul, de doar 142 litri, şi este ascuns în spatele unei portiere spate cu deschidere laterală. Dacă pliem bancheta, volumul portbagajului creşte la 424 litri, iar dacă renunţăm de tot la banchetă avem la dispoziţie 714 litri de spaţiu util.
Trebuie spus că mult spaţiu este mâncat de structura de rezistenţă şi de soft topul ascuns în spate. Pentru că modelul Wrangler Sahara pe care îl aveţi în imagini este de fapt, un Jeep decapotabil. Partea de sus este un hard-top de plastic din trei bucăţi ce se poate scoate cu ajutorul a doi oameni. La fel şi portierele, care pot fi demontate foarte uşor. Astfel, Wrangler-ul se transformă într-un automobil în care to poţi bucura şi de cerul deschis. Am fi realizat şi noi decapotarea, dar ne-a calmat faptul că ai nevoie de o trusă de scule speciale, de loc pentru depozitarea plafonului şi de o vreme mai bună decât cea din România lunii noiembrie.
Finisările interioare sunt mult mai bune faţă de generaţia anterioară. Avem ceasuri de bord moderne, un volan nou şi multe butoane împrumutate de la modelele Dodge şi Chrysler. Plasticul este de o calitate relativă bună, iar în plus avem inserţii de aluminiu şi inscripţii care fac trimitere la istoria Jeep. Pedalele sunt supradimensionate pentru a putea fi acţionate şi cu încălţăminte de munte, iar podeaua interioară poate fi spălată de noroi cu furtunul.
Preţ de achiziţie
Gama Jeep Wrangler are trei nivele de echipare: Sport, Sahara şi Rubicon. Modelul testat de noi a fost un Jeep Wrangler Sahara în culoarea Mango Tango. Preţul de listă pentru acest model este de 35.000 de euro. O serie de opţionale dintre care enumerăm airbagurile laterale, volanul legat în piele, schimbătorul de viteze cu inserţii cromate, oglinzile electrice şi încălzite, hard-top şi soft-top plus vopseaua perlată duc preţul total pentru exemplarul din imagini la 40.805 euro.
Un Mitsubishi Pajero Invite cu 3 uşi cu motor de 3.2 litri turbodiesel şi cutie de viteze manuală costă 32.988 euro (TVA inclus). Versiunea mai bine dotată Instyle cu cutie de viteze automată costă 43.801 euro (TVA inclus). Un Land Rover Defender 90 dotat cu noul motor turbodiesel de 2.2 litri de 122 CP costă 30.000 euro.
Siguranţă
Modelul Wrangler nu a fost niciodată testat de către EuroNCAP. Specialiştii în crash-teste au preferat mereu modelele Cherokee şi Grand Cherokee. Chiar şi aşa, Wrangler are toate ingredientele pentru a trece cu bine printr-un incident mai puţin plăcut. Structura sa extrem de robustă este completată de o serie de dotări de siguranţă. Pe modelul Wrangler Sahara avem pe lista de dotări standard ESP cu calibrare separată atât pentru on cât şi pentru off road. Sistemul mai include Electronic Rollover Mitigation, ABS, Brake Assist, Traction Control, Electronic Brake Force Distribution. Mai avem bară stabilizatoare anterioară şi posterioară, roll bar, airbaguri frontale (şi opţional laterale), scut de protecţie pentru rezervorul de combustibil şi cutia de transfer.
Ţinută de drum
Pe asfalt, Jeep Wrangler nu se simte în largul său. Chiar şi aşa, această nouă generaţie a modelului este cea mai confortabilă de până acum. Caroseria se mişcă în toate direcţiile la trecerile peste denivelări datorită faptului că puntea faţă nu are suspensii independente, dar ruliul este cel mai mic pe care l-am întâlnit până acum la un model Wrangler. Adevărata faţă a lui Wrangler apare pe teren dificil. Nici un obstacol nu pare suficient de mare. Wrangler are un unghi de atac de 38.1 grade cu pneuri pe jante de 17 inch. Unghiul de trecere a vârfului de rampă este de 25.9 grade, iar unghiul de degajare este de 31.3 grade.
Vizibilitate
Datorită formei clasice, Wrangler plăteşte tribut la capitolul vizibilitate. Parbrizul este mic şi îngust, iar capota este lungă. Nici geamurile laterale sau luneta nu sunt extrem de mari, aşa că Wrangler necesită un pic de obişnuinţă la manevre. Automobilul are peste patru metri lungime şi aproape 1.9 metri lăţime, deci are nevoie de grijă la manevrele de parcare. Cel de la volan este ajutat de două oglinzi retrovizoare de dimensiuni mari şi cam atât. Partea bună este măcar că, dacă atingi ceva, Jeep-ul nu va păţi nimic.
Tehnologie
Jeep Wrangler a fost mereu un automobil spartan. Gândit pentru drumuri dure, tehnologia se limita la diferenţiale mecanice. Astăzi, Wrangler a trebuit să se modernizeze. Puţin, nu mult. În primul rând, a fost introdus un sistem start-stop care să reducă consumul de carburant şi emisiile de dioxid de carbon. La temperaturi joase însă, sistemul nu fucţionează. Pentru nivelul de echipare Sahara, avem aer condiţionat automat, sistemul audio Infinity cu şase difuzoare, comenzi pe volan şi computer de bord. Însă Jeep păstrează pentru Wrangler şi câteva elemente arhaice care fac parte din farmecul acestui model. Capota, de exemplu, nu se deschide din interior, ca la orice automobil. Este suficient să desfaci clemele de pe lateralul capotei şi gata. Portierele nu au balamale pe afară, iar parbrizul poate fi rabatat pe capota motorului atunci când Wranglerul este decapotat, pentru senzaţii tari în aer liber.
Design
Designul lui Wrangler este atemporal. Este o dezvoltare a formei originale a Jeepului Willys din al doilea război mondial. Partea frontală cu grila radiatorului şi farurile rotunde au rămas practiv neschimbate de-a lungul timpului. Wrangler nu este un 4x4 frumos, este un 4x4 eficient. Este la fel de uşor de recunoscut ca un Volkswagen Beetle sau un Porsche 911. Este unul dintre modelele care au intrat în istoria automobilului iar designul lor nu se va schimba niciodată radical.
Ne-a placut
- Model iconic
- Capacităţi off-road
- Robusteţe
Nu ne-a placut
- Spaţiu redus la interior
- Confort
- Anumite finisări
Date tehnice - Jeep Wrangler (2011-prezent) 2.8 CRD 200CP Sahara 4WD | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Jeep
-
Americanii de la Jeep anunță o serie de noutăție pentru celebrul Wrangler. În 2025, acesta va primi o nuanță exterioară nouă, dar și o climatizare activă a habitaclului. (Joi, 26 Septembrie)
-
Potrivit unor declarații făcute cu ocazia Zilei Investitorilor, americanii de la Jeep intenționează să lanseze trei SUV-uri. Primul dintre ele este un Renegade electric. (Vineri, 14 Iunie)
-
Jeep anunță o serie de îmbunătățiri pentru modelul Renegade în Europa. Lista include un instrumentar digital de bord, dar și un ecran nou pentru sistemul multimedia. (Joi, 08 Februarie)
-
Jeep Avenger, în versiunea cu motor termic, poate fi comandat în România. Prețurile încep de la 22.500 de euro cu TVA inclus. (Luni, 22 Ianuarie)
-
Jeep prezintă versiunea mild-hybrid a SUV-ului Avenger. Aceasta poate fi deja comandată pe piețele europene, inclusiv în România. (Vineri, 10 Noiembrie 2023)
Cand voi avea bani sa tin 2 masini, asta va fi cu siguranta masina de iarna / munte. ( sau G classe, sa vedem ce bani o sa fie la momentul aceala)
PS: chiar asa de multi bani va dau aia de la nivea ca sa promovati cu atata agresivitate ?
Pe unde as putea gasi unu din asta pe strada? Sa incerc sa ii sterpelesc bateria, daca e asa de simplu de deschis capota. Si poate mai gasesc si altceva interesant pe acolo :)))))))))
1. consumul este in jur de 8l extra, 10 mixt, 12 urban. in offroad consumul nu sare ft mult....chiar decent pot sa zic; are si sistem start-stop(pt amatorii de astfel de tehnologie)
2. spatiul pe bancheta din spate este foarte redus iar aceasta este conceputa doar pt 2 persoane
3. nu-l recomand pt cei care il folosesc ca unica masina.....performantele (din toate punctele de vedere) pe astfalt sunt modeste, sa nu zic chiar slabute.
4. varianta manuala are un ambreiaj cam firav; daca e fortat putin mai tare in sarcina incepe sa miroasa; recomand cutia automata
5. vizibilitatea mie personal mi s-a parut destul de buna
6. cursa schimbatorului de viteze putin cam lunga
7. performantele off-road sunt exceptionale....sincer mi se pare cea mai buna masina la acest capitol. varianta testata avea anvelope AT si am scufundat-o in noroi pana la nivelul portierei fara a avea probleme.....urcarea in panta alunecoasa----fara probleme, garda la sol suficienta; pe timpul testului nici macar nu am cuplat-o pe greu pt ca nu a fost necesar. performante la fel de bune si cu esp-ul pornit(chiar mai bune daca este un incepator care nu prea stie sa apese pedala de acceleratie).
8.pt cei interesati de model , se pot obtine reduceri chiar si de 5000 euro fata de pretul de lista.
Verdictul meu strict pe partea de off-road este de 4.8 stele (5 pt Rubicon AT:-P)
dar pentru offroad e cea mai buna, nu are nevoie de multe dotari.
la capitolul design arata excelent (clasic jeep). din (studiile) am realizat ca poate domina orice munte sau mlastina, rare ori am vazut ca sa impotmolit.