Drivetest Smart Fortwo Coupe (2010-2014)

1.0 71CP MHD Pure coupe
Smart Fortwo Coupe (2010-2014) zoom
de Mircea Meșter
Joi, 09.01.2014
Bipolar

Există două tipuri de oameni în lumea asta. Cei care au strâmbat din nas şi au băgat sub menghina mentală Smart Fortwo atunci când l-au văzut prima dată şi cei care au zâmbit şi şi-au imaginat cât de bine s-ar descurca în oraşul din ce în ce mai aglomerat cu ajutorul unui astfel de model. Nu există cale de mijloc.

Suntem o naţie care a fost nevoită să se descurce în condiţii grele încă de pe vremea tracilor, deci dezvoltarea industriei auto mondiale nu avea cum se ne prindă decât în primitivismul comunism. O eră în care nu puteam decât să bălim la ce vedeam în afara graniţelor. În aceste condiţii, dezvoltarea morală şi economică a oamenilor din ţara asta a avut de suferit din multe puncte de vedere, iar familiile de după anii '90 au fost nevoite să se descurce în viaţă cu o maşină bună la toate. Multilateral dezvoltată, vorba limbii de lemn.

Astăzi, peisajul rutier e ceva mai pestriţ decât acum 25 de ani, dar problemele rămân. În primul rând, nu există mulţi oameni în România care să-şi permită două maşini ale familiei. În al doilea rând, suntem o naţiune de oameni care vor imagine, deşi evidenţele spun altceva. Ambele premise duc însă la o singură concluzie: Smart Fortwo nu e o maşină făcută pentru noi.

Există însă un scurtcircuit în această logică. Pentru că explozia importurilor din Germania a adus cu sine şi multe exemplare Fortwo pe străzi, deci dorinţă există. Şi fiindcă am vrut să vedem care e situaţia relaţiei de tip Love-Hate pe care românii o au cu acest model, am urcat într-un Smart Fortwo în versiunea Coupe colorat ca de carnaval galben-negru şi duşi am fost.

Am descoperit o maşină absolut perfectă pentru oraş în condiţiile în care familia celui de la volan nu numără mai mult de doi membri. Foarte manevrabilă şi mai mult decât spaţioasă în majoritatea cazurilor în care o foloseşti, oricât de ciudat ar părea acest lucru. Vine însă şi cu minusuri evidente, care trebuie şi ele puse la socoteală.

Una peste alta, ne-am dat seama că într-un Smart plăteşti şi admiri conceptul şi ideile, nu neapărat produsul şi calitatea intrinsecă a acestuia. Iar filosofia asta a reuşit să adune milioane de fani ultradedicaţi în toată lumea. Ceea ce seamănă deja a artă.

Smart Fortwo Coupe (2010-2014)
1.0 71CP MHD Pure coupe

  • Pret de pornire 10.707 €
  • Pret model testat 18.164 €
  • Taxa auto 29 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

71 de cai nu este o valoare care să sperie pe cineva. Mai ales că vorbim de un motor aspirat pe benzină în era unităţilor turbo. Şi totuşi, răspunsul său depinde foarte mult de "unealta" pe care-l foloseşti, pentru că una e să-l montezi pe un camion din carierele de piatră, alta e dacă-l urci pe un aparat de tuns iarba. 

În aceste condiţii, vei avea surpriza de a călca acceleraţia la semafor şi de a pleca primul din coloană. Maşina are doar 825 de kilograme, iar asta se vede instantaneu, pentru că raportul putere/masă e foarte asemănător cu cel pe care-l are un hatchback de 1.5 tone şi 140 de cai. Ai în plus, însă, manevrabilitate de vârf şi asta te face să ai impresia că eşti atlet, sprinten şi rapid. Chiar dacă nu ai mai recurs la sport sau dietă de foarte mult timp.

Iar ăsta e un lucru care te face să te întrebi de ce nu-şi iau mai mulţi români un Smart Fortwo.

Cutia, însă... Of, cutia! Transmisia automată robotizată din dotarea maşinii de test pare că e acolo de pe vremurile în care brandul Smart era asociat mai degrabă cu marca Swatch decât cu Daimler, iar firele de păr alb se traduc printr-o lentoare dulce la schimbarea treptelor, astfel că preferi să schimbi manual cu ajutorul clapetelor şi să-ţi faci treaba prin oraş imaginându-te într-un kart ceva mai evoluat. Deşi şi aici ai câteva probleme, pentru că străzile din oraş au multe viraje prin excelenţă, iar clapetele sunt fixe, deci te vei trezi că vrei să schimbi treapta în poziţii demne de circul Globus. 

Iar ăsta e un lucru care te face să-ţi dai seama că maşina asta nu e pentru ţara asta.

Consum

Consumul anunţat de Smart este cel mai bun dintr-un segment Supermini în care nu mai există decât Toyota iQ, şi el marginal apropiat din punctul de vedere al conceptului, pentru că japonezul are patru locuri şi e virtual inexistent pe şosele. În rest, concurenţa aparentă (Chevrolet Spark, Tripleţii Peugeot-Toyota-Citroen sau Tripleţii VW-Skoda-Seat) e reprezentată de maşini cu cel puţin un metru mai lungi, deci uşor irelevante în comparaţie. 

Smart anunţă un consum mediu mixt de 4.2 litri/100 km pentru versiunea testată de noi, adică cea MHD de 71 de cai putere. MHD înseamnă Micro Hybrid Drive şi reprezintă acronimul sub care Smart ascunde lucruri precum Start-Stop şi un mod de rulare Eco, care lungeşte treptele (şi mai mult) şi linişteşte răspunsul motorului. 

Iar ăsta e un lucru care te face să te întrebi de ce nu-şi iau mai mulţi români un Smart Fortwo.

Problema e că în viaţa reală nu vrei să fii ultima găină din abator şi uiţi de butonul Eco, cel care "activează" o maşină anesteziată. Iar pentru că vei apăsa pedala pentru a-ţi croi drum prin oraş, te vei trezi cu un consum real în mod alert de condus în oraş de aproape 10 litri/100 km. Cifrele scad dacă eşti cuminte, ascultător şi deloc grăbit, dar tot nu am ajuns mai jos de 7.5 litri/100 km. Asta face ca autonomia să varieze în funcţie de ritmul tău între 320 şi 450 de kilometri, pentru că rezervorul are 33 de litri. Partea bună e că un plin costă până-n 200 de lei cu preţurile actuale ale benzinei, deci nu simţi că eşti ars la buzunare.

Apropo, aceste cifre sunt calculate din mers cu rigla, pentru că maşina nu avea computer de bord. Să spunem doar că e uşor inacceptabilă situaţia asta la 18.000 de euro.

Iar ăsta e un lucru care te face să-ţi dai seama că maşina asta nu e pentru ţara asta.

Performanţe

În cazul lui Smart Fortwo MHD de 71 CP, performanţele au fost atinse de ingineri mai degrabă la capitolele manevrabilitate, dimensiuni şi structură de siguranţă decât la ceea ce ne referim în mod uzual. Şi, din aceste puncte de vedere, Smart Fortwo chiar este o maşină ultraperformantă. 

Iar ăsta e un lucru care te face să te întrebi de ce nu-şi iau mai mulţi români un Smart Fortwo.

Problema e că acceleraţia 0-100 km/h are loc în aproape 14 secunde, un timp în care alţii, din altă dimensiune şi alt peisaj, ajung deja la 300 de kilometri pe oră. Evident, nu e vreun reper, pentru că Fortwo nu e făcut pentru asta, iar dacă aveţi nevoie de mai mult zvâc puteţi conta pe versiunile superioare de motorizare, care îţi scot însă ceva mai mulţi bani din buzunare.

Iar ăsta e un lucru care te face să-ţi dai seama că maşina asta nu e pentru ţara asta.

Interior

Smart Fortwo este un rollercoaster de senzaţii, trăiri şi impresii când vine vorba de interior. Pentru că merge de la idei şi soluţii excepţionale până la materiale şi butoane care par desprinse din epoca de glorie a anilor '80. Să detaliem.

Conceptul Fortwo este, în sine, unul magnific. O maşină de oraş pentru două persoane care, dacă au nevoie să iasă dintre blocuri şi case, apelează la maşina mai mare şi mai sănătoasă a familiei. Asta înseamnă că ai la dispoziţia imediată lucrurile care-ţi sunt necesare şi atât, fără multe artificii şi fără ca designerii să-şi propună să răstoarne logici. Cu Fortwo poţi trăi în oraş fără probleme şi te descurci în locuri de parcare în care viitorii tăi copii ar avea probleme cu maşinuţele-jucărie din magazinele de profil.

În plus, pachetul estetic de bază al maşinii testate include materiale interesante, cum ar fi o imitaţie de piele şi cusături ale căror nuanţe respiră tinereţe prin toţi porii. Mi-au plăcut foarte mult scaunele care nu mi-au făcut probleme la niciun capitol. Apropo de scaune, în Fortwo stai foarte sus şi asta ţi se va părea ciudat la prima vedere, pentru că te-ai fi aşteptat ca maşina asta cât bordura să te înfunde în trafic, nu se te ridice deasupra lui.

Peste toate, însă, anunţul este legat de portbagaj. La prima vedere inutil, acesta te va ajuta în 95% dintre cazurile pe care le vei întâlni în oraş şi te va scăpa chiar de problema pachetelor şi pungilor de cumpărături care se varsă într-un spaţiu prea mare. Am reuşit performanţa de a introduce în acelaşi timp în portbagajul lui Smart o geantă mare cu rachete de tenis, un bax de apă minerală şi trei pungi de cumpărături fără să obturez vizibilitatea prin lunetă. Deloc rău pentru cei 220 de litri anunţaţi în fişa tehnică.

Iar astea sunt lucruri care te fac să te întrebi de ce nu-şi iau mai mulţi români un Smart Fortwo.

Problema e că bugetul imens care a dus la dezvoltarea acestei maşini şi a structurii sale inteligente fac minuni sub caroserie, dar lasă de dorit în zona palpabilă. În afara locurilor acoperite cu pseudo-pielea amintite mai sus ai de-a face cu un plastic trist, zona vitezometrului pare preluată de la o jucărie ieftină, display-ul central este evident rămas în urmă, iar spaţiile mărunte de depozitare - de care ai nevoie în oraş ca de o maşină mică - lipsesc şi sunt înlocuite de două "găuri" în bord aflate la stânga şi dreapta volanului şi de buzunarele textile ale uşilor. 

Mai mult, nu am avut la dispoziţie pe maşina de test elemente pe care le credeai de bază în momentul de graţie actual, precum oglinzile electrice sau computerul de bord. Nu ar fi o problemă majoră, dar vorbim de o maşină care costă aproape 11.500 de euro în versiunea de bază şi peste 18.000 de euro în varianta testată de noi. Rămâne la latitudinea fiecăruia să pună în balanţă plusul de caracter pe de-o parte şi preţul pe de altă parte.

Iar ăsta e un lucru care te face să-ţi dai seama că maşina asta nu e pentru ţara asta.

Preţ de achiziţie

Dacă treci de groaza de a-ţi cumpăra un model atât de mic şi pentru care drumurile în afara oraşului să fie la fel de rare precum alinierea planetelor, te vei lovi de un element foarte important pentru orice fel de client, indiferent de segment: preţul maşinii. De fapt, atunci când spui "Smart Fortwo", în mintea oricărui client din România încolţesc două lucruri: preţul de achiziţie şi costurile ulterioare. Doar "e un Mercedes mai mic".

Parţial adevărat. Fortwo nu e deloc o maşină ieftină în accepţiunea generală a termenului. Cu un preţ de pornire de 10.700 de euro pentru versiunea de bază de 61 de cai, modelul celor de la Smart urcă până la 18.000 pentru versiunea Brabus de 102 CP şi care îţi oferă ceva mai mult dinamism şi un timp 0-100 km/h de 8.9 secunde. Mai e şi varianta electrică, dar acolo vorbim deja de preţuri de 20.000+ de euro, chiar dacă, din punctul meu de vedere, un Fortwo electric cu autonomie de 145 de kilometri este cel mai bun model cu emisii zero pe care-l poţi cumpăra la ora actuală.

Trecând peste această introducere, aflăm că maşina testată de noi şi configurată cu o serie de pachete speciale costă 18.200 de euro cu TVA inclus, un preţ piperat şi deloc atractiv chiar şi pentru nonconformiştii care-şi doresc o maşină de oraş diferită. Iar prezenţa Mini, Fiat 500 şi chiar Opel Adam în segmentul citadinelor - chiar dacă e vorba de modele mai mari ca dimensiuni - nu-l ajută deloc pe Fortwo în acest sens.

Singura parte pozitivă este faptul că, în ciuda aparenţelor, Smart Fortwo nu este cel mai scump model din segment, Toyota iQ având un preţ de pornire (pe versiunea manuală a motorului VVT-i de 998 cmc) cu nu mai puţin de 4000 de euro mai ridicat decât cel al lui modelului german. Au înnebunit salcâmii.

Iar astea sunt lucruri care te fac să-ţi dai seama că maşinile astea nu sunt pentru ţara asta.

Siguranţă

Fiecare model inedit trece prin momente bune şi prin momente mai puţin bune în cariera sa. A fost şi cazul lui Smart Fortwo, care a atras atenţia în momentul lansării sale în Germania şi a fost supus de nemţi la tot felul de teste de siguranţă, împleticindu-se la unele dintre ele.

Însă acea epocă a trecut, iar celebra cuşcă de siguranţă creată de structura din oţel a maşinii a făcut să răsune publicaţiile auto din toată lumea. Ulterior, Fortwo a trecut şi prin furcile caudine ale celor de la EuroNCAP, unde a primit (doar) 3 stele în anul 2000 şi 4 stele în 2007, la lansarea noii generaţii. De atunci, modelul german nu a mai făcut parte din grupul modelelor testate de organizaţia independentă europeană, dar structura, sistemele şi nivelul de siguranţă nu au fost îmbunătăţite radical între timp. Până la urmă, 94% dintre accidentele care au loc în oraşe sunt uşoare şi foarte uşoare.

Iar astea sunt lucruri care te fac să-ţi dai seama că maşina asta nu e pentru ţara asta.

Vestea bună e că Smart pregăteşte o generaţie nouă a lui Fortwo, iar asta înseamnă că nivelul de siguranţă va creşte odată cu prezentarea modelului care va vedea lumina zilei în toamna acestui an.

Iar ăsta e un lucru care te face să te întrebi de ce nu-şi vor lua mai mulţi români viitorul Smart Fortwo.

Ţinută de drum

Vei găsi rar o maşină care să fie atât de manevrabilă, de uşor de condus şi de înfiptă în asfalt precum este Fortwo. Atributele astea nu vin însă din suspensii sportive în adevăratul sens al cuvântului, aşa cum se întâmplă în alte cazuri, ci prin ampatamentul infim (1.87 de metri) şi prin dimensiunile generale foarte reduse.

Suspensiile sunt foarte rigide şi par că au arcuri doar pentru a fi trecute pe lista tehnică de dotări. Să ne înţelegem, acest aspect nu este deloc deranjant într-un oraş din lumea civilizată în care gropile se văd la muzeu, dar Bucureştiul mai are de săpat până să ajungă la acest nivel. Şi asta se simte la nivel de rinichi, muşchi fesieri şi diafragmă. O lecţie de anatomie la fiecare groapă.

Trecând însă peste acest impediment, atunci când ajungi în părţile line ale bulevardelor bucureştene te trezeşti la volanul unui model care-ţi va reaşeza în minte ideea de maşină de oraş. Parchezi unde vrei, cum vrei şi cât vrei atât timp cât nu ai de urcat borduri. Pentru că spoilerul foarte coborât al pachetului exterior special te va împiedica să gândeşti liber în condiţii de stres vertical.

Per total, astea sunt lucruri care te fac să-ţi dai seama că maşina asta nu e pentru ţara asta.

Vizibilitate

Să vorbeşti despre vizibilitatea lui Smart Fortwo e ca şi cum ai vorbi despre capacităţile tale oftalmologice. Cu cât vezi mai bine cu ochiul liber, cu atât mai bună va fi vizibilitatea în maşina asta. Iar dacă ochii tăi sunt perfecţi, nu vei avea nicio problemă din punctul de vedere al aşezării maşinii în spaţiu prin oraş şi nu numai.

După câteva zile în compania lui Fortwo, am tras concluzia că vezi mai bine în jurul tău la volanul acestei maşini decât dacă ai purta şapcă, de exemplu. Serios.

Iar astea sunt lucruri care te fac să te întrebi de ce nu-şi iau mai mulţi români un Smart Fortwo.

Tehnologie

Smart Fortwo se ridică la nivelul aşteptărilor tale în materie de tehnologie dacă eşti obişnuit cu maşini care au văzut lumina pieţei europene acum 3-4-5 ani. Dacă ştii însă care e ritmul în care constructorii auto adaugă elemente hi-tech pe modelele lor, s-ar putea să ţi se pară că marca germană a rămas în urmă. Fie vorba între noi, însă, lucrul ăsta e normal atât timp cât a treia generaţie Smart Fortwo îşi aşteaptă lansarea după colţul acestei veri.

Pe parcursul acestei a doua generaţii, Smart a mai îmbunătăţit oferta tehnologică de la bord, însă doar pentru a face prezenţa. Da, avem display central cu conexiune Bluetooth şi navigaţie, dar toate sunt arhaice în epoca în care iPhone-ul şi Retina Display ne-au obişnuit cu o calitate grafică de top. Şi nu sunt departe dacă spun că display-ul touch de pe Sandero şi Logan e ceva mai bine legat decât cel de pe Fortwo.

La fel, sistemul audio e sub ceea ce aştepţi de la o maşină, indiferent de dimensiuni, caracteristici şi preţ. Mai ales că, în acest caz, vorbim de un model care se adresează tinerilor, deci oamenilor pentru care muzica e un mod de viaţă.

Iar astea sunt lucruri care te fac să-ţi dai seama că maşina asta nu e pentru ţara asta.

Ca să fim sinceri, însă, maşina noastră nu dispunea de multe alte pachete pe care Smart le oferă, drept dovadă stând butoanele golaşe de pe bord, semnalmentele eterne ale unei versiuni de bază.

Design

Fortwo a fost, este şi va fi o reiterare modernă a ceea ce a fost Isetta la vremea sa. Dacă e să mergem cu discuţia până la capăt, Fortwo se poate numi maşină in extremis, pentru că experienţa ne arată că şi cvadriciclul este o categorie la care unii constructori aspiră, vezi Renault Twizy.

E exemplul perfect al maşinii pe care o iubeşti sau o urăşti, dar n-o poţi ignora. Te uiţi după un Smart Fortwo ca după avioane şi acum, la aproape 15 ani de la lansarea primei generaţii, iar culorile nebune de pe maşina testată şi LED-urile de pe spoilerul frontal au contribuit din plin la creşterea nivelului de atenţie pe care maşina l-a atras în trafic.

E clar că atrage privirile. Mă întrebaţi dacă e frumos sau urât? Nu ştiu. Cert e că-i simpatic, iar termenul ăsta stă în zona atributelor pozitive în zona mea semantică.

Iar astea sunt lucruri care te fac să te întrebi de ce nu-şi iau mai mulţi români un Smart Fortwo.

Nu ne-a placut

  • Preţ
  • Cutie veche
  • Tehnologie depăşită
  • Consum ridicat în oraş
Date tehnice - Smart Fortwo Coupe (2010-2014) 1.0 71CP MHD Pure coupe
Combustibil
Benzina
Nr. usi
3
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
2
Cilindree cmc
999
Lungime mm
2695
Putere maxima CP (rpm)
71 (5800)
Latime mm
1559
Cuplu maxim Nm (rpm)
92 (2800)
Inaltime mm
1542
Viteza maxima km/h
145
Greutate kg
825
Acceleratie 0-100 km/h s
13.7
Ampatament mm
1867
Tractiune
spate
Volum rezervor litri
33
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
220
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Smart Fortwo Coupe (2010-2014)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (12)

  • Scrooge
    raportat la pret, masina e "noaptea mintii". Sunt curios daca detinatorii de Smart din Roma (pt ca din ce am vazut acolo una din 4 masini e Smat, si o zic ca pe un lucru foarte bun ) au platit preturi similare.
    25 2
  • Singura masina care o dispretuiesc dintre cele vandute in Europa. La pret de achizitie i-as fi dat jumatate de stea.
    19 10
  • Brembo
    He he he .......18 000 !!!!!
    16 0
  • Mai ales cand te gandesti ca la 18000 poti sa-ti iei o Mazda 3 nu tocmai "cheala". Dar na, gandesc ca romanul care nu prea vede rostul unei masini doar pt oras
    16 7
  • "nu exista cale de mijloc" (de la sfarsitul primului paragraf). chiar?!?
    cum sa nu. eu ma aflu acolo. aceasta masina mi-a fost, si imi e in continuare total indiferenta.
    atata tot ca acum, dupa ce am citit acest articol, am aflat si ce pret ridicol de mare are, si ca la acesti bani primesc mai putine dotari decat am pe fiat-ul meu vechi de 14 ani.
    11 1
  • Azazel
    Faptul ca la 18000 de euro iti iei mazda 3 e ca si cum ai spune ca la 35000 de euro, in loc sa iti iei un Seria 3 mai bine iti iei un Renault Latitude. Ideea e ca cine isi permite un smart are suficienti bani de ceva mai mult decat o mazda 3. Foarte putini isi cumpara smart ca singura masina. Dar la unii e greu si evident toti ne pricepem la masini.
    22 15
  • Sa dai 18000€ greu de digerat la noi, dar am amici care si-au luat cu 1800€ fabricatie 2004, benzina la mana doua, pt munca si sa-ti duci copilul la scoala, in Bucuresti este o alternativa buna.
    Consumul urban 6,7 asa spun ei
    18 1
  • Domnule Azazel, scuza-ma daca ti-am deranjat priceperea la masini, tot ce voiam sa spun este ca pt 18.000 de euro primesti foarte putina masina, atat din punct de vedere al volumului, cat si ca dotari. Eu de felul meu sunt mai domol si nu prea simt nevoia sa fac slalomuri prin oras, nici sa merg pe jumatati de banda fortandu-i pe altii sa-mi faca loc. Iar de parcat ma descurc sa parchez si o masina de +4metri
    8 1
  • Azazel
    Domnu' Gogu, daca pentru tine o masina se rezuma la dimensiunile ei ai perfecta dreptate. Plus nu uita ca aceasta masina e totusi una premium, nu o Tata Nano. Asa si un Mini dotat mai bine este peste 20000 de euro. Si esti un mare fraier daca iti iei un Mini in loc de Mazda 3 sau un Opel Insignia. Poate ca da, poate ca nu. Depinde de situatie.
    Repet, trebuie mai intai sa intelegi de ce exista astefle de masini. Pentru ca pot fi si cazuri extreme: de ce sa dai 70000 pe un Porsche cand de aceiasi bani iti iei apartament si o masina compacta. Dar cine are un Porsche se presupune ca deja are nu apartament, ci o casa (uneori ce casa!) si eventual si un Smart, mult mai util intr-o metropola decat Porsche 911 sau Mazda 3.
    Iar daca tu crezi ca intr-un oras e mai simplu sa te strecori cu o masina de peste 4 metri in comparatie cu un Smart... nu cred ca mai are rost sa spun ceva.
    Ah, daca acest Smart nu e pentru tine nu inseamna ca trebuie aruncat la cosul de gunoi. Pentru ca daca ai avea bani sa-ti permiti si un Smart pe langa masina ta de peste 4 metri nu prea cred ca ai spune nu. Dar sunt si oameni care isi permit si una de 4 metri si un Smart, fara probleme. Din pacate nu este cazul nici al meu si nici al tau. Si evident ca nu pe noi ne vizeaza masina asta, ci pe altii. Ca o concluzie un Smart de multe ori este cumparat ca a doua masina, in conditiile in care pe cealalta ti-ai permis sa dai cateva zeci de mii de euro bune => iti permiti si un Smart.
    12 6
  • Raportul calitate/pret la aceasta masina este o gluma. Dar cand esti la un nivel financiar la care 18.000Euro sunt veniturile pe maxim 3 luni, atunci "merita" aceasta masina, adica mai bine zis vrei cea mai manevrabila masina de oras la un pret (18.000) care nu-ti schimba prea mult situatia financiara si nu prea te uiti la "cata masina " primesti in bani astia.
    5 0
  • oameni buni nu va certati aiurea ...18000 sint pt noi o avere deoarece prin multele mijloace de a fi tinuti sclavi se afla si cursul valutar...eu stiu situatia uk...acolo una bucata lira valoreaza la fel de mult ca si leul nostru voinic,adica nimic...dar aici fratica sa cumperi una bucata lira trebuie sa faci imprumut la car sau banca...sau sa muncesti de 5-6 ori mai mult ca in uk...sa ma scuteasca unii de asa zisa economie de piata ,aveti dreptul de a fi sclavi in romania sau oriunde aiurea in UE !!atit cit sinteti cuminti si nu ridicati botu sinteti in regula...apropo sa vedeti cind vom trece la euro(daca vom fi lasati) ,o sa constatati ca suta aia de euro pusa la saltea pt vremuri grele o sa va p... pe ea...
    7 1
  • Chiar e nevoie sa se dea 18 mii de unul nou cand cu 4000 se poate lua unul second foarte bun din primele doua generatii si tot asa mergi cu ea. Mare diferenta nu e ! Am avut eu prima generatie second si ea pe atunci am dat 5000 de euro. Era CDI si consuma infim. Se tinea foarte bine in curbe in ciuda dimensiunii iar pana la 130 avea o putere constanta si un demaraj bun. Si-a meritat banii. Singura problema cu ea era ca i se infunda mereu turbina la un an....dar asta e...avea 200 de mii de km.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru