Drivetest Skoda Superb facelift (2013-2015)
2.0TDI 170CP DSG6 EleganceVineri, 11.10.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Superb a fost dintotdeauna unul dintre modelele mai puţin vândute din gama Skoda, dar nu din raţionamente estetice. Este vârful gamei constructorului ceh, iar asta implică un preţ de achiziţie mai ridicat decât la o Octavia, o Fabia sau, mai nou, un Rapid. În plus, Superb era, până de curând, fratele mai puţin atrăgător al gamei Skoda. "Cocoşatul", aluzie la linia inedită a plafonului. Însă facelift-ul a venit să schimbe acest lucru.
Noua linie de design a mărcii a răsărit şi pe modelul de segment D al cehilor, acesta primind aspectul pe care-l merita încă de la lansare. Vestea bună este că toate modificările care i-au fost aplicate au venit fără sacrificii de ordin practic, un element la care Superb a punctat bine dintotdeauna.
Facelift-ul a fost facelift de data asta, reuşind să nu "strice" nimic din ce oferea maşina până acum. Consumul a scăzut, performanţele sunt mai bune, iar design-ul este mai atractiv. Toate astea vin pentru cea mai spaţioasă maşină din clasa medie, fiind semnificativ mai generoasă la acest capitol în faţa unor rivali. Spaţiul suplimentar vine aproape inexplicabil în plus, de parcă ar fi gratis pentru Skoda să-l ofere.
Skoda Superb facelift (2013-2015)
2.0TDI 170CP DSG6 Elegance
- Pret de pornire 19.539 €
- Pret model testat 30.367 €
- Taxa auto 183 €
Motor / Transmisie
Acestui model îi stă bine în compania unui motor diesel şi a unei transmisii automate. Sigur, clienţii pot comanda "benzinare" cu transmisie manuală, dar Superb se simte cel mai bine alături de o cutie DSG alăturată unui TDI de 2.0 litri. Cei de la Skoda sunt conştienţi de acest lucru, versiunea testată de noi, Elegance 2.0 TDI DSG6 170 CP, fiind şi best-seller-ul aşteptat de marca din Mlada Boleslav.
Motorul 2.0 TDI este la fel de rafinat precum îl găsim şi în portofoliul Volkswagen sau Audi, unitatea având această trăsătură de când beneficiază de un sistem de injecţie common-rail. DSG-ul cu şase trepte se achită cu prisosinţă de sarcini, deşi este configurat astfel încât să ruleze subturat majoritatea timpului, pentru a obţine un consum redus. Tocmai de aceea, la apăsarea timidă a pedalei de acceleraţie nu veţi avea parte de demaraje impresionante. Situaţia se schimbă dacă veţi cupla pe modul sport sau dacă apăsaţi pedala cu putere, cei 170 CP şi 350 Nm din dotare urmând să se facă simţiţi în câteva clipe.
Până la 3.000 de rotaţii pe minut, motorizarea este destul de silenţioasă, cu toate că o auzim în habitaclu şi la ralanti. Remarcăm o creştere a antifonării faţă de versiunea ante-facelift, chiar dacă mai există loc de îmbunătăţiri. Odată ce prindem viteză, motorul este estompat de sunetele aerodinamice.
Consum
Superb facelift anunţă un consum mediu de 5.3 litri la sută în compania motorizării 2.0 TDI de 170 CP şi a transmisiei DSG cu şase trepte. Pentru mediul urban, consumul anunţat este de 6.3 litri la sută, pe când în afara oraşului vorbim despre 4.6 litri la sută.
Valoarea anunţată de constructorul ceh este bună, dar Superb tot nu este cel mai economic model din segment. Mazda6 în versiunea 2.2 CD175 obţine o valoare mai bună cu 0.5 litri la sută, iar Insignia facelift anunţă aceeaşi valoare a consumului mediu într-o versiune comparabilă de motorizare, la fel cum face şi motorizarea echivalentă din gama Passat.
În cadrul testului nostru, consumul urban nu a scăzut sub 7.4 litri la sută oricât de mult ne-am străduit, media în acest regim fiind apropiată de 8.0 litri/100 km. Pe autostradă, la 130 km/h, Superb afişează 2.700 rpm şi 7.8 litri la sută. În regim extraurban, consumul lui Superb 2.0 TDI este de 6.3 l/100 km. Ne aşteptăm ca aceste valori să scadă cu timpul, exemplarul testat având doar 100 kilometri la bord în momentul preluării.
Performanţe
Skoda Superb facelift 2.0 TDI DSG necesită 8.6 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate atinge o viteză maximă de 222 km/h. Valorile sale sunt egalate de versiunea lui Volkswagen Passat menţionată la capitolul anterior şi depăşite de versiunea echivalentă a lui Mazda6 despre care am vorbit mai sus. Versiunea 2.0 dCi a lui Latitude, care se mândreşte tot cu 175 CP (aşa cum este şi cazul lui Mazda6 2.2 CD175), reuşeşte să egaleze valoarea obţinută de berlina japoneză.
Mai precis, Mazda6 2.2 CD175 are nevoie de 8.4 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate atinge o viteză maximă de 216 km/h. Latitude are nevoie tot de 8.4 secunde până la sută şi are o viteză maximă cu un kilometru pe oră mai mică. Toate modelele mai rapide decât Superb-ul din testul nostru sunt însă echipate cu motoare mai puternice şi care livrează un nivel superior de cuplu motor.
Interior
Spaţiul este cea mai mare calitate a interiorului lui Skoda Superb facelift. Fie că stai în spate sau în faţă, ai loc destul pentru cap, umeri şi picioare. Chiar şi cel de-al treilea pasager al banchetei din spate are loc destul pentru a se desfăşura, iar portbagajul nu a suferit deloc pentru a oferi acest spaţiu, având un volum de 565 litri, egalat de Passat şi nedepăşit de niciun alt competitor.
Apoi, observăm ergonomia comenzilor şi ordinea generală de la bord. Influenţa germanilor care deţin marca din Cehia este mai mult decât evidentă, habitaclul acestui model fiind un exemplu de sobrietate şi conservatorism. În raport cu versiunea ante-facelift a lui Superb, remarcăm o creştere subtilă a calităţii materialelor şi chiar antifonării.
Superb nu stă însă foarte bine la capitolul emoţii. Odată urcaţi la bord, remarcăm numeroase componente preluate de la fraţii de concern, toate aranjate frumos în numele ergonomiei. Apreciem calitatea ridicată a pielii care îmbracă volanul şi dimensiunile acestuia, ambele aspecte fiind potrivite pentru un model din acest segment. Scaunele din faţă oferă un nivel bun de confort, inclusiv la capitolul suport lateral.
Preţ de achiziţie
Cea mai ieftină versiune a lui Skoda Superb pleacă de la 19.500 euro cu TVA inclus. Preţul său este foarte competitiv, fiind comparabil cu cel al unei compacte de volum dotate mediu sau al unei subcompacte cu dotări de vârf. Versiunea Elegance, testată de noi în compania motorului 2.0 TDI de 170 CP şi a transmisiei DSG cu şase trepte, pleacă de la 29.300 euro cu TVA inclus. Opţionalele care echipează modelul din imaginile alăturate au urcat preţul de achiziţie la 30.400 euro.
Raportându-ne la preţul de pornire al versiunii testate, singurul rival care vine cu un preţ sensibil mai bun este Ford Mondeo. La relativ acelaşi preţ găsim versiunile comparabile ale lui Citroen C5, Renault Latitude. Apoi, cu excepţia lui Opel Insignia facelift, nu mai există rival comparabil care să fie disponibil la un preţ mai mic de 30.000 de euro în compania nivelului de echipare de top şi a unei motorizări şi transmisii comparabile.
În ceea ce priveşte exemplarul testat, preţul său la fel de competitiv precum al versiunii de bază, fiind mai ieftin decât versiunile comparabile din gamele Mazda6, Toyota Avensis, Chevrolet Malibu şi Volkswagen Passat. Lista de dotări include toate elementele la care se aşteaptă clienţii din acest segment, neexistând lipsuri pe această parte.
Siguranţă
Facelift-ul lui Skoda Superb nu a ajuns încă pe mâinile celor de la EuroNCAP. Însă versiunea ante-facelift a fost testată în 2009 şi a obţinut cinci stele de siguranţă. Ne aşteptăm ca facelift-ul să se descurce cel puţin la fel de bine, aşa că îi acordăm punctajul maxim.
În standard, modelul are ESC, care include sistemele ABS, ASR, EDS, HBA, DSR, alături de airbag-uri frontale şi laterale pentru şofer şi pasager, plus airbag-uri pentru cap pentru ocupanţii locurilor din faţă şi din spate. Nivelul de echipare Ambition aduce în plus faţă de standard un airbag pentru genunchii şoferului şi scaune cu funcţie WOKS (tetiere faţă optimizate pentru efect Whiplash - protecţie în caz de impact din spate). Aşa cum este şi normal, toate cele cinci centuri de siguranţă de la bord sunt cu fixare în trei puncte şi sunt pretensionate.
Ţinută de drum
Skoda Superb a fost dintotdeauna un model orientat spre confort, iar facelift-ul nu face excepţie, rămânând concetrat în aceeaşi direcţie. Ideea de confort îţi este inspirată atât de direcţie, cât şi de suspensie, cele două fiind optimizate în mod evident pentru a facilita acest lucru. În momentul în care începi să ai ambiţii sportive de la Superb, acesta va ţine pasul o vreme, ca apoi să înceapă să dea semne de comportament subvirator. Acesta intervine discret şi te trage de mânecă atunci când întreci măsura la viraje. Maşina se străduieşte să rămână pe trasă, iar sistemele electronice intervin şi gestionează situaţia. Pentru utilizatorii obişnuiţi, nu vor exista plângeri în materie de manevrabilitate.
Direcţia nu este cea mai precisă din segment, acest titlul aparţinând lui Mazda6, cel puţin pe partea modelelor de volum. Amortizarea gropilor şi a denivelărilor drumului este foarte bună, Superb fiind potrivit pentru călătorii lungi cu puţină oboseală pentru şofer şi pasager, dat fiind nivelul de fermitate al suspensiei.
Vizibilitate
Superb nu impune probleme de vizibilitate, singurele elemente care ar putea deveni deranjante fiind montanţii A şi montanţii C. În rest, modelul are suprafeţe vitrate mari şi oglinzi laterale de dimensiuni generoase.
Luneta este însă mai mică decât ne-am fi aşteptat de la un model de asemenea gabarit, chiar dar nu impune probleme în traficul de zi cu zi. Senzorii de parcare se achită fără probleme de necesităţile şoferului la parcare, aceştia având un afişaj detaliat al distanţei faţă de obiectul din spate/faţă.
Tehnologie
Skoda Superb este un model echipat cu majoritatea elementelor tehnologice pe care le căutăm la un automobil modern. Modelul ceh este orientat, mai degrabă, spre spiritul practic în loc de latura tehnologică, de unde şi simplitatea în modul în care funcţionează toate comenzile de la bord şi eficienţa cu care sunt integrate anumite comenzi. Cum ar fi cele ale scaunelor încălzite, montate în interiorul comutatoarelor care reglează temperatura de la bord.
Sistemul multimedia are un afişaj de dimensiuni corecte şi oferă o grafică bună, în special pe partea de navigaţie. La acest capitol, spre exemplu, Superb punctează foarte bine în faţa lui Mazda6. La rândul său, berlina niponă se poate mândri cu o cameră de marşarier cu o rezoluţie excelentă pentru segmentul modelelor de volum.
Mai departe de atât, Superb nu impresionează cu niciun element nou adus la acest capitol, cehii preferând să ofere mai multe lucruri obişnuite decât ceva care să "rupă" piaţa, urmând ideile precaute care au caracterizat marca în ultimii ani şi i-au asigurat succesul sub aripa protectoare a concernului Volkswagen.
Design
Facelift-ul lui Superb este un exemplu bun de restilizare reuşită în acest segment. Acesta răspunde ideal tocmai problemelor pe care le avea versiunea anterioară, cum ar fi aspectul blocurilor optice sau linia profilului, şi integrează ”faţa” modelului în noua direcţie de design a mărcii din Cehia.
Dacă ar fi să numim un element la noul Superb care nu ne atrage deloc, acesta ar fi un detaliu: fontul folosit pentru scrierea numelui modelului pe hayon. Vechiul Superb avea un set de caractere cu un design mult mai atractiv şi, parcă, mai potrivit pentru acest model.
Totuşi, din păcate pentru Superb, o maşină din acest segment se califică la un preţ relativ mare. iar la sume de peste 30.000 de euro, clienţii îşi doresc să aibă atât eleganţă, cât şi sportivitate imprimate în ADN-ul estetic al maşinii. Iar segmentul D este populat de modele destul de aspectuoase, stilul lui Superb fiind uşor cam conservator pentru ceea ce putem găsi în clasă.
Ne-a placut
- Spaţiu interior
- Consum redus de carburant
- Preţ competitiv
- Portbagaj generos
- Suspensie confortabilă
Nu ne-a placut
- Design interior
- Fără artificii tehnologice
- Posibilităţi personalizare reduse
Date tehnice - Skoda Superb facelift (2013-2015) 2.0TDI 170CP DSG6 Elegance | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Skoda
-
Constructorul ceh de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Superb Sportline. Acest nivel de echipare vine în standard cu jante de 19 inch, dar și cu o gardă la sol redusă cu 15 milimetri. (Miercuri, 28 August)
-
Divizia Skoda din Marea Britanie a ținut să aibă în flota de presă un exemplar unicat denumit Superb Sleeper Edition. Bazat pe un Superb Combi, modificat, acesta oferă 477 de cai putere și 661 Nm. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul ceh de automobile a publicat prima schiță de design cu interiorul viitorului model Elroq. Acesta va miza pe spațiu, dar și pe o serie de materiale prietenoase cu mediul înconjurător. (Marti, 20 August)
-
Constructorul din Mlada Boleslav a publicat o serie de imagini cu viitorul model electric Elroq. Acesta va fi disponibil în 4 versiuni și va oferi o autonomie de peste 560 de kilometri. (Luni, 01 Iulie)
-
Constructorul ceh de automobile anunță că are un nou director de design interior. Chan Park a mai lucrat, în trecut, pentru Nio, Mercedes-Benz și Kia. (Marti, 11 Iunie)
un ecou .. "pe o skoda"... "pe .. o ..
Apoi foto 8 ai impresia de coaja de portocala asa de prost a fost unghiul din care a fost facuta poza (sau poate asa este)
foto 14 masina este zgariata
foto 18 chederul in partea de sus sta execrabil, se va uza in 3-4 ani si m-am oprit sa ma mai uit
In orice caz dpdv design masina nu a fost si nu este ofertanta, mie nu imi place
( @fotograful AM - nu stiu de ce dar tratamentul aplicat pozelor mi se pare a face din toata imaginea un ... nimic .. masina, pe langa ca-i banala, se cam ascunde in peisaj)
Acum la subiect..
Masina este pentru cei care au macar o singura circumvolutiune nu pentru orice fan al "dragusencei"
Nu intelegeti ca zic ceva de calitate, aia e foarte ok, dar cand vad un taxi de asta ca vine ma apuca si scarba :)))) nu inteleg cine ar putea sa isi cumpere asa ceva :)
O masina neinteresanta, plictisitoare, mai bine o Octavia
benzina vs diesel. spune tot.