Drivetest Skoda Superb facelift (2013-2015)

2.0TDI 170CP DSG6 Elegance
Skoda Superb facelift (2013-2015) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 11.10.2013
Lifting facial

Superb a fost dintotdeauna unul dintre modelele mai puţin vândute din gama Skoda, dar nu din raţionamente estetice. Este vârful gamei constructorului ceh, iar asta implică un preţ de achiziţie mai ridicat decât la o Octavia, o Fabia sau, mai nou, un Rapid. În plus, Superb era, până de curând, fratele mai puţin atrăgător al gamei Skoda. "Cocoşatul", aluzie la linia inedită a plafonului. Însă facelift-ul a venit să schimbe acest lucru.

Noua linie de design a mărcii a răsărit şi pe modelul de segment D al cehilor, acesta primind aspectul pe care-l merita încă de la lansare. Vestea bună este că toate modificările care i-au fost aplicate au venit fără sacrificii de ordin practic, un element la care Superb a punctat bine dintotdeauna.

Facelift-ul a fost facelift de data asta, reuşind să nu "strice" nimic din ce oferea maşina până acum. Consumul a scăzut, performanţele sunt mai bune, iar design-ul este mai atractiv. Toate astea vin pentru cea mai spaţioasă maşină din clasa medie, fiind semnificativ mai generoasă la acest capitol în faţa unor rivali. Spaţiul suplimentar vine aproape inexplicabil în plus, de parcă ar fi gratis pentru Skoda să-l ofere.

Skoda Superb facelift (2013-2015)
2.0TDI 170CP DSG6 Elegance

  • Pret de pornire 19.539 €
  • Pret model testat 30.367 €
  • Taxa auto 183 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Acestui model îi stă bine în compania unui motor diesel şi a unei transmisii automate. Sigur, clienţii pot comanda "benzinare" cu transmisie manuală, dar Superb se simte cel mai bine alături de o cutie DSG alăturată unui TDI de 2.0 litri. Cei de la Skoda sunt conştienţi de acest lucru, versiunea testată de noi, Elegance 2.0 TDI DSG6 170 CP, fiind şi best-seller-ul aşteptat de marca din Mlada Boleslav.

Motorul 2.0 TDI este la fel de rafinat precum îl găsim şi în portofoliul Volkswagen sau Audi, unitatea având această trăsătură de când beneficiază de un sistem de injecţie common-rail. DSG-ul cu şase trepte se achită cu prisosinţă de sarcini, deşi este configurat astfel încât să ruleze subturat majoritatea timpului, pentru a obţine un consum redus. Tocmai de aceea, la apăsarea timidă a pedalei de acceleraţie nu veţi avea parte de demaraje impresionante. Situaţia se schimbă dacă veţi cupla pe modul sport sau dacă apăsaţi pedala cu putere, cei 170 CP şi 350 Nm din dotare urmând să se facă simţiţi în câteva clipe.

Până la 3.000 de rotaţii pe minut, motorizarea este destul de silenţioasă, cu toate că o auzim în habitaclu şi la ralanti. Remarcăm o creştere a antifonării faţă de versiunea ante-facelift, chiar dacă mai există loc de îmbunătăţiri. Odată ce prindem viteză, motorul este estompat de sunetele aerodinamice.

Consum

Superb facelift anunţă un consum mediu de 5.3 litri la sută în compania motorizării 2.0 TDI de 170 CP şi a transmisiei DSG cu şase trepte. Pentru mediul urban, consumul anunţat este de 6.3 litri la sută, pe când în afara oraşului vorbim despre 4.6 litri la sută.

Valoarea anunţată de constructorul ceh este bună, dar Superb tot nu este cel mai economic model din segment. Mazda6 în versiunea 2.2 CD175 obţine o valoare mai bună cu 0.5 litri la sută, iar Insignia facelift anunţă aceeaşi valoare a consumului mediu într-o versiune comparabilă de motorizare, la fel cum face şi motorizarea echivalentă din gama Passat.

În cadrul testului nostru, consumul urban nu a scăzut sub 7.4 litri la sută oricât de mult ne-am străduit, media în acest regim fiind apropiată de 8.0 litri/100 km. Pe autostradă, la 130 km/h, Superb afişează 2.700 rpm şi 7.8 litri la sută. În regim extraurban, consumul lui Superb 2.0 TDI este de 6.3 l/100 km. Ne aşteptăm ca aceste valori să scadă cu timpul, exemplarul testat având doar 100 kilometri la bord în momentul preluării.

Performanţe

Skoda Superb facelift 2.0 TDI DSG necesită 8.6 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate atinge o viteză maximă de 222 km/h. Valorile sale sunt egalate de versiunea lui Volkswagen Passat menţionată la capitolul anterior şi depăşite de versiunea echivalentă a lui Mazda6 despre care am vorbit mai sus. Versiunea 2.0 dCi a lui Latitude, care se mândreşte tot cu 175 CP (aşa cum este şi cazul lui Mazda6 2.2 CD175), reuşeşte să egaleze valoarea obţinută de berlina japoneză.

Mai precis, Mazda6 2.2 CD175 are nevoie de 8.4 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate atinge o viteză maximă de 216 km/h. Latitude are nevoie tot de 8.4 secunde până la sută şi are o viteză maximă cu un kilometru pe oră mai mică. Toate modelele mai rapide decât Superb-ul din testul nostru sunt însă echipate cu motoare mai puternice şi care livrează un nivel superior de cuplu motor.

 

Interior

Spaţiul este cea mai mare calitate a interiorului lui Skoda Superb facelift. Fie că stai în spate sau în faţă, ai loc destul pentru cap, umeri şi picioare. Chiar şi cel de-al treilea pasager al banchetei din spate are loc destul pentru a se desfăşura, iar portbagajul nu a suferit deloc pentru a oferi acest spaţiu, având un volum de 565 litri, egalat de Passat şi nedepăşit de niciun alt competitor.

Apoi, observăm ergonomia comenzilor şi ordinea generală de la bord. Influenţa germanilor care deţin marca din Cehia este mai mult decât evidentă, habitaclul acestui model fiind un exemplu de sobrietate şi conservatorism. În raport cu versiunea ante-facelift a lui Superb, remarcăm o creştere subtilă a calităţii materialelor şi chiar antifonării.

Superb nu stă însă foarte bine la capitolul emoţii. Odată urcaţi la bord, remarcăm numeroase componente preluate de la fraţii de concern, toate aranjate frumos în numele ergonomiei. Apreciem calitatea ridicată a pielii care îmbracă volanul şi dimensiunile acestuia, ambele aspecte fiind potrivite pentru un model din acest segment. Scaunele din faţă oferă un nivel bun de confort, inclusiv la capitolul suport lateral.

Preţ de achiziţie

Cea mai ieftină versiune a lui Skoda Superb pleacă de la 19.500 euro cu TVA inclus. Preţul său este foarte competitiv, fiind comparabil cu cel al unei compacte de volum dotate mediu sau al unei subcompacte cu dotări de vârf. Versiunea Elegance, testată de noi în compania motorului 2.0 TDI de 170 CP şi a transmisiei DSG cu şase trepte, pleacă de la 29.300 euro cu TVA inclus. Opţionalele care echipează modelul din imaginile alăturate au urcat preţul de achiziţie la 30.400 euro.

Raportându-ne la preţul de pornire al versiunii testate, singurul rival care vine cu un preţ sensibil mai bun este Ford Mondeo. La relativ acelaşi preţ găsim versiunile comparabile ale lui Citroen C5, Renault Latitude. Apoi, cu excepţia lui Opel Insignia facelift, nu mai există rival comparabil care să fie disponibil la un preţ mai mic de 30.000 de euro în compania nivelului de echipare de top şi a unei motorizări şi transmisii comparabile.

În ceea ce priveşte exemplarul testat, preţul său la fel de competitiv precum al versiunii de bază, fiind mai ieftin decât versiunile comparabile din gamele Mazda6, Toyota Avensis, Chevrolet Malibu şi Volkswagen Passat. Lista de dotări include toate elementele la care se aşteaptă clienţii din acest segment, neexistând lipsuri pe această parte.

Siguranţă

Facelift-ul lui Skoda Superb nu a ajuns încă pe mâinile celor de la EuroNCAP. Însă versiunea ante-facelift a fost testată în 2009 şi a obţinut cinci stele de siguranţă. Ne aşteptăm ca facelift-ul să se descurce cel puţin la fel de bine, aşa că îi acordăm punctajul maxim.

În standard, modelul are ESC, care include sistemele ABS, ASR, EDS, HBA, DSR, alături de airbag-uri frontale şi laterale pentru şofer şi pasager, plus airbag-uri pentru cap pentru ocupanţii locurilor din faţă şi din spate. Nivelul de echipare Ambition aduce în plus faţă de standard un airbag pentru genunchii şoferului şi scaune cu funcţie WOKS (tetiere faţă optimizate pentru efect Whiplash - protecţie în caz de impact din spate). Aşa cum este şi normal, toate cele cinci centuri de siguranţă de la bord sunt cu fixare în trei puncte şi sunt pretensionate.

Ţinută de drum

Skoda Superb a fost dintotdeauna un model orientat spre confort, iar facelift-ul nu face excepţie, rămânând concetrat în aceeaşi direcţie. Ideea de confort îţi este inspirată atât de direcţie, cât şi de suspensie, cele două fiind optimizate în mod evident pentru a facilita acest lucru. În momentul în care începi să ai ambiţii sportive de la Superb, acesta va ţine pasul o vreme, ca apoi să înceapă să dea semne de comportament subvirator. Acesta intervine discret şi te trage de mânecă atunci când întreci măsura la viraje. Maşina se străduieşte să rămână pe trasă, iar sistemele electronice intervin şi gestionează situaţia. Pentru utilizatorii obişnuiţi, nu vor exista plângeri în materie de manevrabilitate.

Direcţia nu este cea mai precisă din segment, acest titlul aparţinând lui Mazda6, cel puţin pe partea modelelor de volum. Amortizarea gropilor şi a denivelărilor drumului este foarte bună, Superb fiind potrivit pentru călătorii lungi cu puţină oboseală pentru şofer şi pasager, dat fiind nivelul de fermitate al suspensiei.

Vizibilitate

Superb nu impune probleme de vizibilitate, singurele elemente care ar putea deveni deranjante fiind montanţii A şi montanţii C. În rest, modelul are suprafeţe vitrate mari şi oglinzi laterale de dimensiuni generoase.

Luneta este însă mai mică decât ne-am fi aşteptat de la un model de asemenea gabarit, chiar dar nu impune probleme în traficul de zi cu zi. Senzorii de parcare se achită fără probleme de necesităţile şoferului la parcare, aceştia având un afişaj detaliat al distanţei faţă de obiectul din spate/faţă.

Tehnologie

Skoda Superb este un model echipat cu majoritatea elementelor tehnologice pe care le căutăm la un automobil modern. Modelul ceh este orientat, mai degrabă, spre spiritul practic în loc de latura tehnologică, de unde şi simplitatea în modul în care funcţionează toate comenzile de la bord şi eficienţa cu care sunt integrate anumite comenzi. Cum ar fi cele ale scaunelor încălzite, montate în interiorul comutatoarelor care reglează temperatura de la bord.

Sistemul multimedia are un afişaj de dimensiuni corecte şi oferă o grafică bună, în special pe partea de navigaţie. La acest capitol, spre exemplu, Superb punctează foarte bine în faţa lui Mazda6. La rândul său, berlina niponă se poate mândri cu o cameră de marşarier cu o rezoluţie excelentă pentru segmentul modelelor de volum.

Mai departe de atât, Superb nu impresionează cu niciun element nou adus la acest capitol, cehii preferând să ofere mai multe lucruri obişnuite decât ceva care să "rupă" piaţa, urmând ideile precaute care au caracterizat marca în ultimii ani şi i-au asigurat succesul sub aripa protectoare a concernului Volkswagen.

Design

Facelift-ul lui Superb este un exemplu bun de restilizare reuşită în acest segment. Acesta răspunde ideal tocmai problemelor pe care le avea versiunea anterioară, cum ar fi aspectul blocurilor optice sau linia profilului, şi integrează ”faţa” modelului în noua direcţie de design a mărcii din Cehia.

Dacă ar fi să numim un element la noul Superb care nu ne atrage deloc, acesta ar fi un detaliu: fontul folosit pentru scrierea numelui modelului pe hayon. Vechiul Superb avea un set de caractere cu un design mult mai atractiv şi, parcă, mai potrivit pentru acest model.

Totuşi, din păcate pentru Superb, o maşină din acest segment se califică la un preţ relativ mare. iar la sume de peste 30.000 de euro, clienţii îşi doresc să aibă atât eleganţă, cât şi sportivitate imprimate în ADN-ul estetic al maşinii. Iar segmentul D este populat de modele destul de aspectuoase, stilul lui Superb fiind uşor cam conservator pentru ceea ce putem găsi în clasă.

Nu ne-a placut

  • Design interior
  • Fără artificii tehnologice
  • Posibilităţi personalizare reduse
Date tehnice - Skoda Superb facelift (2013-2015) 2.0TDI 170CP DSG6 Elegance
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1968
Lungime mm
4833
Putere maxima CP (rpm)
170 (4200)
Latime mm
1817
Cuplu maxim Nm (rpm)
350 (1750)
Inaltime mm
1462
Viteza maxima km/h
222
Greutate kg
1557
Acceleratie 0-100 km/h s
8.6
Ampatament mm
2761
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
50
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
565
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Skoda Superb facelift (2013-2015)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (21)

  • deschidere portbagaz
    Nu inteleg de ce s-a trecut la minusuri deschiderea portbagajului cand are deschidere dubla tip haion, unica in clasa. Nu s-a gasit butonul?
    57 5
  • o senzatie ciudata ... 31000 ... pe o skoda ...

    un ecou .. "pe o skoda"... "pe .. o ..
    39 18
  • inca o data constat ca fotograful trebuie impuscat, poate sa explice de ce a dus o masina ca asta in peisajul ala mizerabil?
    Apoi foto 8 ai impresia de coaja de portocala asa de prost a fost unghiul din care a fost facuta poza (sau poate asa este)
    foto 14 masina este zgariata
    foto 18 chederul in partea de sus sta execrabil, se va uza in 3-4 ani si m-am oprit sa ma mai uit
    In orice caz dpdv design masina nu a fost si nu este ofertanta, mie nu imi place
    26 16
  • O masina urata,pentru oameni urati.Cata vreme o sa aiba designer sef pe Kaban,Skoda va da numai in marcharrier.Pacat,pentru ca pornise bine !
    35 30
  • @xxx - in foto16 "S"ul este un pic mai aproape decat punctul de focus ... ti-a scapat :)
    ( @fotograful AM - nu stiu de ce dar tratamentul aplicat pozelor mi se pare a face din toata imaginea un ... nimic .. masina, pe langa ca-i banala, se cam ascunde in peisaj)
    16 2
  • @xxx - la foto 8 si 18 ai dreptate. La 14 insa este reflectia celor doua fire de pe stalpul de electricitate de vis-a-vis.
    11 0
  • @zagado26 corect
    10 0
  • iulian
    Nu inteleg partea cu consumul... 7,8 l / 100 km pe autostrada la 130 km/h. Mi se pare un consum.. cam mare. Daca mergi constant pe autostrada cu 130 km/h golesti rezervorul cam repede. Ceva nu prea pare in regula cu consumul publicat. Personal, detin o Skoda Fabia 1.2 TSI, si numai ce m-am intors din Germania, unde dupa cum stiti pe marea majoritate a autostrazilor nu e limita de viteza. Consum mediu: 6,3 l/100 km. In conditiile in care viteza a variat intre 120 km/h-150km/h. Deci pentru o masina diesel, fie ea si cu motor de 2.0 litri, consumul ar trebui sa fie cel mult 6, 6 si ceva. Parerea mea. Consum 8 este deja pentru alta clasa si alte categorie de motoare. Cred ca ceva nu e ok la consumul din computerul de bord.
    18 2
  • @flavius lasa ca ai tu masina frumoasa daca si tu esti la fel de frumos las .....

    Acum la subiect..
    Masina este pentru cei care au macar o singura circumvolutiune nu pentru orice fan al "dragusencei"
    16 16
  • Masina este foarte echilibrata din puctul meu de vedere(aici ar trebui sa impun sa placa la toti altfel este prost sau retardat in manelarica daca nu impui tu cuiva ceva) dar cu stopurile care erau ok le-a uratit parca asa mi se pare din poze.
    7 5
  • incredibil, un facelift exterior reusit, a crescut in ochii mei masina asta de la oribila la acceptabila!!!! interiorul a ramas la stadiul de oribil in schimb .. mai ales daca e bej ...
    Nu intelegeti ca zic ceva de calitate, aia e foarte ok, dar cand vad un taxi de asta ca vine ma apuca si scarba :)))) nu inteleg cine ar putea sa isi cumpere asa ceva :)
    19 13
  • @eee ma surprinde cum spui tu ca masina este oribila vazand ca tu detii un symbol cu care sperii oamenii pe strada!Cum o fi in acceptiunea ta un design frumos daca ti-ai putut cumpara ceva disproportionat, exluzand din ecuatie PRETUL.
    19 10
  • opinie
    LA FEL DE PLICTISITOARE !
    23 11
  • @iulian Greutate 1095 kg Fabia, greutate Superb 1557 kg, acum ai inteles de unde si consumul?
    O masina neinteresanta, plictisitoare, mai bine o Octavia
    16 9
  • 74014-`
    Pretul este enorm pentru o masina isipida,icolora,inodora. Citroen C5, Renault Laguna, Ford Mondeo pana si Opel Insignia sunt mai ieftine ( cu pana la 5000 de euro) la acelias dotari(au oferte generoase). Masini mai prietenoase la o calitate similara dar fiecare cu banul lui alege si face ce vrea
    21 9
  • iulian
    @MCD

    benzina vs diesel. spune tot.
    3 4
  • Masina pentru bosorogi scursi de viata...
    14 12
  • De acord cu cei de mai sus...Superb berlina e total neinteresanta, insa combi-ul mi se pare foarte reusit si de luat in calcul daca se doreste o masina de familie spatioasa.
    4 1
  • @mntsn: adevarat graiesti! spatiul la masina asta este comparabil doar cu S klass, serie 7 sau A8. Cel putin la locurile din spate. Iar pretul este aproape la o treime. Cat despre concurenta directa, NICIUNA, dar niciuna nu se apropie macar de valorile Superb-ului (doar dpdv al spatiului). Cat despre design, gusturile nu se discuta. Personal aici, eu prefer Accord-ul.
    10 0
  • O alta opinie de la un posesor
    Sunt un mandru posesor al acestei bijuterii, Pot sa spun ca e absolut superba....Nu inteleg de ce fotograful a pus aceasta masina intr-un loc izolat pentru prezentare cand e clar ca ea e menita pentru oras. Am exact aceeasi configuratie ca si in modelul testat de automarket si nu ma apropii deloc de valorile consumului dat de ei. Cand am luat masina de la Bucuresti ( avea 1.5 km in bord) , eu fiind din Constanta, am avut pana acasa un consum mediu de 5.9 l in conditiile in care am mers cu 120 km/h si prima suta de kilometri sub ploaie torentiala ( in Bucuresti la iesirea din Pipera deja era lac iar pe centura se circula bara la bara ). Vad in acest review ca se tot compara masina cu mazda 6....eu nu vad nici un termen de comparatie intre ele....in primul rand tot laudati motorizarea de 2.2 litri de la mazda insa ea e mai slaba ca cea de la superb...121 kw mazda si 125 superb....e normal sa demareze mai rapid datorita cuplului mai mare dar ceea ce poate sa faca superb e de ajuns in oras si in orice depasire...daca as deschide portbagajul in modul hayon cred k are incapea in el toata concurenta :)...degeaba spui ca ai loc sa bagi un frigider de exemplu in portbagaj daca spatiul de ambarcare iti permite sa bagi doar un cooler...la superb insa daca vrei il poti baga direct :D...masinile skoda sunt recunoscute pentru fiabilitatea lor....la renault ( ca un fost posesor ) nu pot sa zic acest lucru....iar marea concurenta Mazda 6 are un pret de pornire pentru o versiune comparabila cu asta de 34100 de euro...ceea ce e cu 4000 mai mult decat acest superb...iar la spatiul interior nici nu se apropie vreun concurent direct de ea...
    12 1
  • Skoda superb cea mai tare masina
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru