Drivetest Skoda Rapid Spaceback (2012-2017)
1.6 TDI 115CP Man SmartMiercuri, 19.03.2014
- Comenteaza
- Trimite pe:
Conservatorismul este la el acasă în interiorul Grupului Volkswagen. Exceptând câteva mărci exotice, majoritatea brandurilor de volum mizează pe o reţetă simplă, dar extrem de eficientă.
Este şi cazul Skoda, care se foloseşte de acelaşi design pragmatic, însufleţit de un preţ abordabil, pentru a lansa un nou succes comercial. După ce şi-a atras de partea sa clienţi noi cu Rapid, Skoda plusează acum cu o nouă variantă: Spaceback.
Vorbim despre o simbioză între un hatchback şi un break, o încrucişare a două maşini diferite, din care rezultă mult spaţiu interior şi o propunere de preţ imbatabilă în clasa C.
Skoda Rapid Spaceback (2012-2017)
1.6 TDI 115CP Man Smart
- Pret de pornire 11.045 €
- Pret model testat 19.300 €
- Taxa auto 81 €
Motor / Transmisie
Pentru a putea conta în segmentul compact european, Skoda a avut nevoie de un diesel popular şi a apelat, ca întotdeauna, la prăvălia părintelui Volkswagen. Aici a găsit deja cunoscutul motor TDI de 1.6 litri, pe care l-a adoptat în două versiuni de putere, una de 90 şi una de 105 cai putere.
Noi am urcat la volanul celei de a doua şi am fost răsplătiţi cu un cuplu motor generos, de 250 Nm. Cea mai importantă caracteristică a acestuia este promptitudinea cu care este livrat. El este disponibil în efectiv complet încă de la 1500 de rotaţii, ceea ce face ca şoferul să dispună constant de resurse şi chiar să îşi permită o rulare economică.
Bagajul de putere gândit de Skoda este decent pentru orice familist, garantând impulsuri voioase la orice retrogradare şi un sentiment de suficienţă care durează până aproape de 3000 de rotaţii. În această zonă, Rapid Spaceback mai pierde uşor din suflu.
Cei patru cilindri sunt asistaţi de o cutie manuală cu cinci trepte. Pot părea puţine, dar la cât de lung sunt etajate nu veţi avea probleme de eficienţă. Timoneria este şi ea ceva mai relaxată, însă nu pune mari probleme de precizie.
Revenind la motor, trebuie precizat că dieselul are o uşoară vibraţie la prima pornire, mai ales când temperaturile sunt ceva mai reduse, iar temperamentul său, deşi bine izolat la turaţii mici, începe să se facă auzit atunci când acul turometrului sare de 2500 rpm.
Consum
Cum să câştigi mai bine inimile publicului din România, dacă nu cu eficienţă? Exact asta îşi propune şi Skoda cu noul Rapid Spaceback. Modelul ceh îşi asumă rolul de Hagi Tudose şi promite să te oprească foarte rar în staţiile de alimentare.
Printr-un Bucureşti cu un trafic ceva mai relaxat, Rapid Spaceback poate înregistra un consum chiar şi de 6.2 litri/100 de km. În afara oraşului, cu puţin tact şi răbdare valorile computerului de bord scad uşor sub 5 litri/100 de kilometri. După o rulare echilibrată, eu am ajuns la o medie de 5.3 litri/100 de kilometri.
Cu toate acestea, dacă ne uităm la cifrele oficiale ale modelului ceh, cei 4.4 litri/100 de kilometri îl plasează pe Rapid Spaceback cu mult în spatele unor rivali puternici precum Volkswagen Golf, Honda Civic, Hyundai i30, Seat Leon şi Ford Focus. Mai slab este doar Renault Megane şi al său 1.5 dCi de 110 cai putere.
Performanţe
Noul Rapid Spaceback nu este un Emil Zatopek al Cehoslovaciei. Poate Octavia RS ar fi ceva mai aproape de o paralelă cu atletul devenit erou naţional. Chiar şi aşa, Rapid Spaceback promite să se ridice la înălţimea numelui, deşi nimeni nu l-ar fi văzut vreodată ca favorit în faţa fraţilor mult mai populari: Golf şi Leon.
Rapidul de Cehia promite un sprint de la 0 la 100 de km/h în 10.3 secunde, adică cel mai bun timp dintre rivalii săi cu greutate, enumeraţi la capitolul Consum. Masa totală de numai 1260 de kilograme favorizează timpul de accelerare, superior unor modele care au chiar şi câţiva cai putere în plus.
Viteza maximă nu este una cu care să te poţi lăuda, însă cei 190 de km/h sunt suficienţi pentru a depăşi Renault Megane şi Hyundai i30.
Interior
Interiorul lui Rapid Spaceback este o copie perfectă a variantei sedan şi o rememorare a unor detalii regăsite pe vechiul Volkswagen Golf 5. Nimic surprinzător dincolo de portiera compactei din Cehia.
Un plastic de o calitate uşor austeră, dar cu premize bune de conservare în timp, destul de tare şi neprietenos pe alocuri, te întâmpină de cum deschizi uşa şi continuă pe planşa de bord şi consola centrală. Plasticul este uşor animat de inserţii cromate la nivelul volanului şi a gurilor de ventilaţie. În antiteză deplină cu aceste elemente se află volanul, frumos desenat, cu o ergonomie bună, îmbrăcat într-o piele fină, de calitate, de care te îndrăgosteşti rapid.
Lista de opţionale a modelului de test a inclus şi un set de scaune pseudo-sport, a căror tetieră era înglobată în spătar. Ele oferă o susţinere laterală bună, însă pentru mine, personal, au fost extrem de incomode.
Spaţiul interior este mai mult decât generos. Este de-a dreptul impresionant, cel puţin pe locurile din spate, unde găseşti mai mult loc decât în interiorul multor modele compacte. Portbagajul este şi el unul foarte generos, mai mare decât al celorlalţi rivali, însumând 415 litri.
Preţ de achiziţie
Skoda Rapid Spaceback se poziţionează ca o variantă abordabilă în segmentul compact. Motiv pentru care, preţul său pleacă de la 11.045 de euro, chiar şi cu 3000 de euro mai puţin decât cel mai apropiat rival. Socotelile pentru un diesel de 1.6 litri şi 105 cai putere încep însă ceva mai sus, pe la 14.500 de euro.
Noi am testat nivelul de echipare Elegance, care ajunge să coste 16.800 de euro. Chiar şi aşa, este o valoare extrem de mică în comparaţie cu cea a rivalilor.
Un Ford Focus cu resurse asemănătoare pleacă de la 18.200 de euro, în vreme ce un renault Megane costă 17.300. Colegii de concern au şi ei preţuri piperate: VW Golf 1.6 TDI pleacă de la aproape 19.000 de euro, iar Seat Leon cu motor şi cutie similare de la 17.200 de euro. Hyundai i30 1.6 CRDi are o valoare extrem de piperată, estimată la 19.000 de euro, în vreme ce Honda Civic 1.6 i-DTEC, cel mai eficient model din segment, ajunge să coste 18.500 de euro.
Siguranţă
Noul Rapid Spaceback a scăpat de atenţia organismului EuroNCAP, însă fratele său sedan a fost supus unei sesiuni de teste în 2012. Modelul ceh a obţinut atunci punctajul maxim de cinci stele, înregistrând un comportament foarte bun pentru protecţia pasagerilor adulţi. A existat însă şi un calificativ moderat, acordat în urma impactului cu stâlpul. Protecţia pentru pasagerii copii a fost şi ea bună, în vreme ce nivelul de protecţie pentru pietoni a luat una dintre cele mai bune note la acea vreme.
Fiindcă vorbim despre aceeaşi maşină, dar cu o caroserie diferită, putem aplica punctajul de cinci stele şi fratelui Rapid Spaceback. Acesta vine în standard cu ABS, ESP, centuri pretensionate, airbaguri frontale, laterale şi cortină.
Ţinută de drum
Cehii şi-au propus să atragă clienţii tineri şi familiştii aflaţi în căutare de confort. Cei cu pretenţii sportive sunt îndrumaţi către alte modele din gamă.
Rapid Spaceback este construit după tiparul familistului modern, care pune preţ pe confortul celor patru pasageri şi nu pe comportamentul dinamic al maşinii. Suspensia este destul de relaxată şi absoarbe bine neregularităţile suprafeţelor de rulare. Chiar şi aşa, am descoperit împreună gropi care şi-au făcut bine simţită prezenţa.
Spuneam că suspensia este ceva mai relaxată, iar lucrul acesta se simte cel mai bine atunci când alegeţi un sector de drum virajat. Ruliul este prezent şi uneori supărător. Aderenţa se menţine bine în schimb şi nu există semne de nesiguranţă. Direcţia este destul de asistată, uşor de manevrat în oraş, fără un feedback notabil.
Vizibilitate
Skoda a căutat să facă din Rapid Spaceback un model practic. Şi a reuşit. Este uşor de utilizat, fie că eşti un şofer experimentat, fie că te afli la început de drum. Ajută mult în acest sens vizibilitatea bună. Suprafaţa vitrată este bine proporţionată, ca de altfel şi oglinzile laterale.
Luneta este generoasă şi este completată de o oglindă retrovizoare bine aleasă. Ultimul rând de montanţi nu trebuie să sperie pe nimeni, fiind foarte bine gândit. Poate doar montantul faţă de pe partea şoferului să incomodeze în viraje strânse.
Tehnologie
Cel de-al doilea nivel de echipare oferit pentru Rapid Spaceback include o serie de dotări de bun simţ, printre care şi climatizarea automată pe o singură zonă, computer de bord, geamuri electrice faţă şi spate cu protecţie termică, închidere centralizată cu telecomandă, jante de 16 inch din aliaj, oglinzi electrice şi încălzite, radio CD cu MP3 Player, geamuri laterale şi lunetă cu tentă şi comenzi pe volan.
Opţional, clienţii pot alege faruri cu xenon, care nu îşi fac însă foarte bine treaba noaptea pe drumurile cu iluminare lipsă. Tot opţional poate fi comandat şi asistentul la plecarea din rampă şi plafonul panoramic fix, pentru care trebuie să plătiţi 700 de euro. Merită însă, pentru că învăluie habitaclul în lumină.
Design
Despre designul lui Rapid Spaceback nu sunt foarte multe de discutat. Partea frontală este similară cu cea a sedanului, doar posteriorul oferind o notă de individualism şi ceva mai multă personalitate. Aceleaşi elemente de design specifice Skoda, cum ar fi stopurile cu LED-uri sub forma literei C. Nici un artificiu estetic, nici o linie aruncată aiurea, nici un unghi din care să priveşti ciudat.
Rapid Spaceback păstrează designul „pătrăţos” al fraţilor deja existenţi pe piaţă. Chiar şi aşa, publicul digeră bine formele simple. Aş merge chiar mai departe şi aş zice că le iubeşte. Noile Octavia şi Rapid pun spiritul pragmatic în faţa celui emoţional cu succes.
Ne-a placut
- Spaţiul interior
- Ergonomia
- Preţul accesibil
Nu ne-a placut
- Ruliu pronunţat
- Plasticul tare
Date tehnice - Skoda Rapid Spaceback (2012-2017) 1.6 TDI 115CP Man Smart | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Skoda
-
Constructorul ceh de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Superb Sportline. Acest nivel de echipare vine în standard cu jante de 19 inch, dar și cu o gardă la sol redusă cu 15 milimetri. (Miercuri, 28 August)
-
Divizia Skoda din Marea Britanie a ținut să aibă în flota de presă un exemplar unicat denumit Superb Sleeper Edition. Bazat pe un Superb Combi, modificat, acesta oferă 477 de cai putere și 661 Nm. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul ceh de automobile a publicat prima schiță de design cu interiorul viitorului model Elroq. Acesta va miza pe spațiu, dar și pe o serie de materiale prietenoase cu mediul înconjurător. (Marti, 20 August)
-
Constructorul din Mlada Boleslav a publicat o serie de imagini cu viitorul model electric Elroq. Acesta va fi disponibil în 4 versiuni și va oferi o autonomie de peste 560 de kilometri. (Luni, 01 Iulie)
-
Constructorul ceh de automobile anunță că are un nou director de design interior. Chan Park a mai lucrat, în trecut, pentru Nio, Mercedes-Benz și Kia. (Marti, 11 Iunie)
Si ii dam si 5 stele pentru un pret de 19300, nu?
In plus nu zice nicaieri ca e cheala si daca vrei sa o apropii de alde Focus, i30 si Civic la dotari mai ai de dat atat de multi bani ca risti sa iesi la acelasi pret...
Si asta numai ca sa iasa 4.1 la total, nu? Cati bani ati primit baieti pentru reclama?
Traiasca jurnalismul auto de calitate!
Aceeasi "procedura" am vazut-o la publicatia on-line apropiata constructorului din Wolfsburg. Se ia una bucata model din curtea VAG si se face o comparatie cu modele (de la concurenta sau nu) dar neaparat mai scumpe decat acesta . Pentru a tine "figura", modelului in cauza i se gaseste obligatoriu un punct forte (si deobicei singular) de tipul: optionale mai ieftine, consum mai mic, portbagaj mai mare, etc. Aceste mici "amanunte" ajung justificarea punctajului ridicat intr-un comparativ sau pozitionarea modelului "vedeta" in fruntea clasamentului (cu mentiunea ca, "vedeta" e codasa la majoritatea zonelor de interes). Rezultatul final e transmiterea, in subconstientul cititorului, ca e o afacere si, in acelasi timp, marirea vizibilitatii unor modele care, ajung sa fie receptionate ca demne de a se bate cu oricine.
Pentru exemplificare vedeti comparativul intre doua citadine: Up! si i10. I10 cu 800Eu mai ieftin iese pe locul doi batut de un Up! a carui tren de rulare este net superior. Cica.
Acum, pe bune, @AM, care a fost logica punerii in aceeasi oala a lui Rapid cu un Golf? sau cu un Focus?
Trecând peste acuzaţiile nefondate de neprofesionalism şi articol plătit, vă invit să transmiteţi o petiţie constructorului din Mlada Boleslav în care să cereţi repoziţionarea modelului Rapid din segmentul compact în cel subcompact.
Fie că înţelegem, fie că ne încăpăţânăm să nu înţelegem, Skoda are două modele în segmentul compact. Unul poziţionat în partea inferioară a segmentului (Rapid) şi altul în partea superioară (Octavia). faptul că Skoda vrea să ofere un model compact cu o echipare mai săracă, dar cu un preţ mai accesibil nu înseamnă că el nu poate fi comparat cu celelalte modele de renume.
Pentru segmentul subcompact există Fabia. De asemenea, cei care nu văd modelul în comparaţia noastră sunt invitaţi să vină cu sugestii bazate pe argumente reale.
Multumim
Nu este vorba despre pozitionarea facuta de Skoda pentru modelul testat. Acesta fiind un test si nu o prezentare de presa model "copy-paste", noi, cititorii ne asteptam la o abordare mai personala si realista. Caci, in definitiv scopul articolelor publicate este acela de a fi citite si apreciate de catre cititori, sau cel putin asa ar trebui sa fie. Atunci cand prezentati un model care pe de o parte are materiale "de o calitate uşor austeră" iar pe de alta parte este prezentata o diferenta de pret seminificativa fata de concurenta directa sau declarata, fara sa se tina seama de dotari si de faptul ca la dotari aproximativ egale diferenta se reduce semnificativ sau dispare chiar in cazul unor discount-uri practicate cu titlu cvasipermanent de alti distribuitori poate duce usor la concluzia unei prezentari neprofesionale sau nerealiste. Alegeti Dumneavoastra care situatie credeti ca se aplica cel mai bine. Dovada si pretul modelului testat, care este la o diferenta uriasa fata de cel de lista, mai ales ca nu se observa dotari deosebite, aici poate ar trebui sa detaliati daca tot prezentati si pretul.
In speranta ca aceste randuri vor duce la o imbunatatire a abordarii fata de parerile cititorilor si nu doar la eventuale frustari va doresc spor la testari!
Chiar voi ziceati, Skoda face modele de nisa, intre clase.
Nici mie nu mi se pare corecta comparatia cu cele din clasa compacta, avand in vedere ca in Rapid, in fata, se sta la fel de inghesuit ca intr-o Fabia. Se vede clar ca lumina zilei ca au pus o caroserie umflata peste un sasiu de clasa mica dupa ecartamente si dimensiunile rotilor.
Iar daca, pana de curand, pretul statea bine merci langa cel de Octavia, si-au dat si ei seama de eroare si l-au pozitionat fix intre clase.
Corect ar fi fost sa puneti pe aceeasi hartie, alaturi de Rapid, un Toledo, un 301ori un C-Elysee, daca tot vorbeati de sugestii.
Golf, Focus sau Civic fac si ele parte din marea familie (si foarte eterogena) a compactelor. Doar ca astia sunt fratii mai mari, mai finuti si mai elevati.
Nu as putea avea tupeul sa pun la socoteala profesionalismul vostru dar am pretentia sa ne considerati ceva mai destepti decat o fac cei de la "Biroul de (dez)Informatii" de la Skoda/VAG.
multumesc
Rapid este gandita ca o masina intre clasa mica si clasa compacta. Vedeti voi, intre Fabia si Octavia mai era loc de o masina. Si exact asta a facut Skoda. Sau VW. Cum vreti voi. Sa compari Rapid cu Focus e ca si cum ai compara Logan cu Kia Ceed sau Hyundai i30 (intentionat nu am spus Golf sau Focus). Ghici cine ar castiga.
Si faptul ca masina asta ajunge la 19000 de euro... si Golf poate sa ajunga la 30000, asa cum si o Fabia sau Fiesta pot sa ajunga la 20000.
On-topic: Unele teste sunt foarte superficiale, sunt facute doar de dragul de a publica ceva, si nu aduc un plus de valoare pentru cei interesati de automobilul respectiv.
in plus platforma este de Fabia/Polo si nu de Octavia (MQB)
- pretul nu este mic! Sunt 19000 euro, pe un model care il comparam cu un hatchback, dar nu este hatchback. Sunt curios daca te duci la un dealer Skoda si vrei exact modelul de test, cat este discountul.
- cum poti compara Rapid Spaceback cu Golf, Civic, Focus, etc; poti face comparatia, dar Rapid nu este un hatchback!
- in partea dreapta este o rubrica cu ce ati mai testat; acolo Civic are 3,9 ca si nota. Chiar este acest Rapid peste Civic? La fel si Renault Megane (desi nu sunt fan);
- este foarte ... tern modelul, nu inventeaza nimic, apare aici doar din dorinta de a bifa un "nou" ceva;
- nu comentez profesionalismul lui Bogdan, nu il cunosc, nu ma cunoaste, dar a avut si articole mai bune. Este ca si cum croitorul face o haina dintr-un material slab. Ce va iesi?
Desi conduc o Skoda de 4 ani si sunt multumit de ea, masina asta nu o pot suporta de cand am vazut-o in showroom-urile Skoda. Ganditi-va ca dumneavoastra ati testat modele cu dotari multe iar in showroom-uri sunt variantele de baza. Eu rar am vazut un interior mai deprimant la o masina si mai grav e faptul ca nu am vazut niciodata niste butoane de aer conditionat care sa arate mai rau decat la masina asta. Parca sunt butoane
Pretul e nejustificat de mare, ar fi ok la 2000 Euro peste Logan. Oricum, nu prea am vazut Rapid pe strada.
1. Elegance este varful de gama de la Skoda, care in cazul lui Rapid 1.6 TDI de 105 CP costa apropape 16900 de euro. (conform configurator skoda.ro). Sa mai spunem ca la acesti bani iei o compacta mai renumita ori in varinata de baza cu un motor ceva mai puternic, ori un motor de baza si un nivel de echipare imediat superior versiunii de baza?
2.@LUCCI,
Un Peugeot 308 1.6 HDI de 115 CP in echipare Acces (adica DE BAZA) costa 18171 de euro. Ca sa nu mai spun ca un 308 HDI Allure, adica varf de gama, depaseste 21000 de euro. Deci ce zici, asta o fi ieftin? Pai daca in cazul lui Peugeot sunt aceste "scoruri", in conditiile in care 308 nu este cel mai scump din clasa compacta, va invit domnilor sa vedeti cat ar fi un Focus, Golf sau chiar Astra sau Octavia configurate ASEMANATOR cu acest Rapid.
Deci cu alte cuvinte, chiar si asa Rapid este cu cateva mii de euro bune, mai ieftin. Cititi, cautati, configurati, mergeti in showroom si vedeti!
Pe bune, nu va mai uitati la pret si spuneti ca e mult sau putin. Asa o fi. Dar poate nu ar strica sa verificati si restul ce preuri au.
PS: daca aceasta masina este scunpa pentru MINE, nu inseamna ca este scumpa pentru toata lumea. Strugurii chiar sunt acri uneori, asa-i?
Articolul mi se pare o jignire la adresa inteligentei cititorilor. Daca AM compara un model de buget cu clasa medie superioara doar pentru a scoate in evidenta ceva, atunci eu unul ma dezabonez de la Newsletter.
Rapid trebuia comparata cu Logan, fluence, 301, c-Elysee, toledo si atunci era corect. Voi ati comparat-o cu modele superioare, in acest caz e clar ca Rapidul este in avantaj de pret.
Dar sa nu lungesc povestea, mie mi se pare o RUSINE acest articol, rog pe domnul jurnalist (sper ca este incepator) sa se abtina pe viitor de la drive test si sa faca Review-uri poate la lichid de parbriz.
Asta ca o prima strigare. Oricum vor fi prea putini cei care isi vor cumpara un Rapid la 19000 de euro. Dar faptul ca exista in oferta celor de la Skoda pana la asa pret, nu este gandita aceasta oferta neaparat pentru Romania. Pentru ca unui neamt ii este muuult mai simplu sa dea 19000 de euro pe un Rapid Elegance, in comparatie cu un roman care, daca masina e dotata si are si un motor bun, nu este buna pentru ca e prea scumpa si e hotie pe fata. Atunci daca ii dai o masina mai ieftina, gen un Rapid de 1.2 de 75 CP cu dotare de mijloc la vreo 12000 de euro, nici asa nu e bine ca nu are dotari ca lumea, e motorul slab si oricum e tot scumpa. Bine gandit!
Apropo, cu cele 300 de reviste esti copil pe langa unii care au virusul masinilor in sange de vreo 15 ani si peste 1000. Dar nu revistele conteaza, mon ami. Du-te la drive test, urcat-te in ele, compara preturile, dotarile, ofertele de finantare, costurile de intretinere, alte lucruri gen ergonomie, finisaje, imbinari etc. etc. si vei vedea de ce VAG inca e acolo sus. Si apropo de reviste, ca vad ca iti place chestia asta, citeam azi ultimul numar al unei reviste in care intr-un comparativ Golf 7 l-a spulberat pe 308 care s-a clasat pe ultimul loc. Deci conform celor 300 de reviste ale tale... ma opresc aici ca apoi vei spune ca sun rautacios. Cu toate astea niciodata nu am spus ca 308 este o masina de evitat. Vezi inclusiv comentariul meu de la stirea cum ca 308 s-a vandut in 60000 de bucati pana acum.
Ideea este ca oricum NU se compara una cu cealalta si ti-am demonstrat si in comentariul anterior de ce. Oricum diferenta dintre masinile astea doua, dotate asemanator cu nivelul de echipare superior este de peste 3000 de euro (!) in favoarea lui Rapid. Daca tinem cont ca un 308 de baza porneste de la 13000 de euro si un Rapid de la 11000 de euro, din nou vedem ca nu se compara masinile astea doua nici asa. Dar nu conteaza configuratoarele si analiza dotarilor de pe site-urile oficiale. Hai sa facem gura ca stim noi, ca de-aia am citit 300 de reviste cu masini.
Daca vrei sa compari 308, compara-l cu Octavia si vezi ce iti da.
Rapid se compara eventual cu Hyundai i30, Kia Ceed sau in nivelul inferior de pret, poate cu Peugeot 301 sau Citroen C-Elysee.
Plus mai sunt si altele care puse cap la cap inclina balanta spre altceva: gen valoare la revanzare, costuri de intretinere sau retea de service.
Pretul real al unei masini depinde oricum de foarte multi factori, de la cel de marketing impus de producator prin dotarile pe care le ofera, pana la perceptia posibilului client referitoare la acea masina. Pretul de 19000 de euro al unui Rapid ca cel din test este perceput (foarte) diferit de un neamt sau englez, comparativ cu un roman care de cele mai multe ori nici un Logan de 8000 de euro nu isi permite. Un Rapid in configuratia de mai sus sunt constienti si cei de la Skoda ca nu va rupe gura targului in Romania niciodata. La 19000 de euro deja te uiti Jetta, Focus sau orice alta compacta de volum dotata serios si cu motor ok. Ca sa nu mai spunem ca poti sa-ti iei Passat, Mondeo, Avensis, Accord, Mazda 6 etc aproape noi care nu stau la discutie cu un Rapid.
Totusi Rapid in versiunile mai ieftine desigur, incepe sa se cam vada pe strada.
Dar hai ca deja "discut discutii" cu tine, mai tati.
Iar acele reviste, m-ai convins. Poti macar sa le stergi de praf din cand in cand ca nu ai inteles mare lucru din ele. Daca chiar vrei sa stii cu ce se mananca domeniul asta pune manile pe cat mai multe volane. Si daca vei fi atent vei vedea ca fiecare masina iti "transmite" un mesaj, "iti spune" cine e, ce vrea, ce cauta si de ce exista. Chestiile astea insa nu le poate afla orice asa zis pasionat de masini. Cam asta face deosebire deste unul care crede ca e pasionat de masini si unul care chiar e pasionat.
Ah, si cumparand reviste cu masini dupa cat de interesante sunt unele numere nu te deosebesti cu absolut nimic de un simplu amator in acest domeniu care procedeaza exact la fel. Pentru ca din orice revista cu masini poti afla si invata lucruri noi (analize, istorie, cover story, anchete etc.). Iti spune asta cineva care face asta de vreo 15 ani.
Si daca vrei sa traiesti macar spiritual acest sentiment numit automobile, iti recomand Arthur Hailey - Rotile. Dar defapt cred ca vei spune ca ce e aia. Nu ai tu nevoie de o carte despre masini ca sa scrii pe automarket.ro.
Oricum daca nu faci ce poti ca sa si conduci masinile, cam degeaba citesti revistele. Chiar, cati dintre voi s-au urcat (ca de condus nici nu poate fi vorba) intr-un mult hulitul Rapid? Fac pariu ca poate 1 sau cel mult 2. E bine atunci.
Hai au revoir et bonne nuit!
Design-ul este la nivelul anilor '90.
Daca vb de Hyundai, ei au Kia care respecta standardul european: dotari suplimentare pe alese. Ca vand un ceed sau un i30, pt concern tot aia e.
Si recunosc asa cum am spus-o si in comentariile precedente ca nici eu nu as da 19000 de un Rapid in conditiile in care exista Mazda 3, Golf 7 sau Focus toate dotate bine si cu motoare bune. DAR nici una nu va fi la fel de dotata precum acest Rapid. Un Rapid mai mult de 14000 de euro nu cred ca face. Poate fi o alternativa la un Logan full asa cum a mai scris cineva mai sus ca a costat 13500 de euro cu "de toate". Dar sa spun sincer la 19000 de euro m-as uita la un sh de 3-4 ani precum Insignia, Avensis, Accord, 6, Passat sau de ce nu chiar Volvo S60.
Oameni buni, este si o piata pentru aceasta masina - este acel segment de oameni normali, care isi doresc o masina normala ( nu cu "spume" pe bord, nu cu limbaje de design sofisticate, nu cu 10 kg de crom la interior etc ). Binenteles ca 95% din masinile vandute nu vor fi de 19.000 EUR, dar in plaja de pret 11.000 - 15.000 aceasta masina ( inclusiv varianta liftback ) este o alternativa interesanta.
Sa nu mai zic de partea de flote unde Rapidul se misca bine.
Las' sa fie concurenta, sa avem de unde alege.
Si apropo de pretul de fabirca : cand mergeti sa cumparati pain o intrebati pe vanzatoare cate costul de productie? Sau cat a costat graul? Sau cand beti o bere la terasa intrebati cat a costat hameiul? de ce se face atata tam-tam cand oricum nu ai cum sa cumperi produsul la acel pret? Doar asa, sa va faceti sange rau ? :)) . Plus ca sunt atat de multe costuri aditionale ( cercetare, marketing, garantie, transport, asigurari ) incat oricum nu ai putea evalua un profit exact.
Care anume este problema cu farurile xenon? Nu acopera unghiurile bine? Nu sunt cu AFS?
Eu sunt chitit pe un Rapid Spaceback si ma batea gandul de faruri xenon.
- acceleratie 0-100 km/h 9,7 secunde
- viteza maxima 197 km / h
- ampatament 2602 mm
- volum portbagaj 415 l
dotari:
- jante de aliaj
- farurui de ceata
- scaune fata incalzite
- volan imbracat in piele si cu comenzi radio si telefon
- aer conditionat manual
- monitorizare presiune in pneuri
- geamuri electrice fata
- radio mp3 cu ecran tactil de 5"
- sonorizare cu 6 difuzoare
- afisaj maxidot
- ESC
- senzori de parcare spate
Cei care tot palavragiti pe aici : va rog sa vedeti cam cat va costa un Ford Focus cu aceste dotari si date tehnice ( care pot fi atinse... pentru ca portbagajul oricum nu poate fi mai mare de 375 l )
Arivederci
Am ales varianta de 110CP mai ales pentru cutia in 6 trepte ( 80% din km parcursi fiind in afara orasului ), dar si pentru cele 9,7 s de la 0 la 100 km ( acestea se vad mai ales in depasire... nu pentru a pleca primul de la stop ).
Este adevarat ca puteam sa aleg varianta de 90CP si culoare standard nemetalizata, fara pachet de drumuri grele; in aceste conditii as fi platit pentru aceleasi dotari cu 1200 EUR mai putin ( mentionez inca o data... cu aceleasi dotari ).
In concluzie as dori sa stiu ce marca poate oferi la 10800 EUR ( prin programul RABLA ) o masina cu urmatoarele caracteristici:
Motor 1.2 TSI 90CP
Cuplu 16 Nm / 1500 - 3500 rpm
Viteza maxima 184 Km/h
Acceleratie 0-100 km/h 11,2 s
Ampatament 2602 mm
Volum portbagaj 415 l
Jante de aliaj
Scaune incalzite fata
Senzori de parcare spate
Aer conditionat manual
Geamuri electrice fata
Faruri de ceata
Volan imbracat in piele cu comenzi radio si telefon
Radio cu ecran tactil de 5"
Cotiera centrala cu spatiu depozitare
ESC
Computer de bord
Afisaj Maxidot
Oglinzi incalzite cu semnalizatoare incorporate
Duze spalare parbriz incalzite
si alte briz brizuri pe care nu le mai enumerez