Drivetest Skoda Rapid (2012-2017)
1.6 Diesel Turbo (TDI) 115CP Man5 StyleMarti, 24.07.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cândva, gama Skoda avea un model pe nume Rapid. Timpul a trecut, marca s-a schimbat, iar numele Rapid a revenit în nomenclatura Skoda. De data aceasta, vorbim despre un model de clasă compactă, încadrat între Fabia şi Octavia, care promite să le fure clienţii adversarilor cu un preţ accesibil şi cu spaţiu din plin.
Toate acestea în compania tehnologiilor preluate din concernul Volkswagen şi a motorizărilor aferente. Testul de presă organizat pe traseul Viena - Bratislava şi împrejurimi ne-a adus în faţa unei noi reţete de succes, care ar putea face valuri pe cel mai disputat segment al pieţei auto din România.
Skoda Rapid (2012-2017)
1.6 Diesel Turbo (TDI) 115CP Man5 Style
- Pret de pornire 13.061 €
- Pret model testat 19.029 €
Motor / Transmisie
Am pornit la drum alături de motorizarea 1.6 TDI de 105 CP. Aceasta înlocuieşte de ceva vreme (aparent) eternul 1.9 TDI, oferind un plus de silenţiozitate, elasticitate şi consum alături de o cilindree redusă. Rapid nu se dezice de aceste atribute şi îşi face treaba cu prisosinţă pentru un model cu acest nivel de putere, oferind performanţe adecvate unei familii care şi-a ales maşina după buget şi consum, nu după caii putere găsiţi sub capotă.
Propulsorul este suficient de silenţios atunci când este exploatat într-o gamă de turaţii rezonabilă, iar elasticitatea sa te ajută să faci acest lucru pe un interval variat de viteză. Ne-am mirat când am descoperit o transmisie manuală cu cinci trepte, cu toate că aceasta fusese anunţată, iar rezultatul s-a văzut prin etajarea ceva mai lungă a treptelor.
Cât timp nu aveţi ambiţii sportive exagerate de la Rapid pe traseele şerpuite, situaţia nu este deranjantă, modelul fiind optimizat pentru un consum redus de carburant.
Consum
Skoda Rapid are un consum mediu declarat de 4.4 litri la sută. În mediul urban, cehii anunţă 5.6 litri la sută, pe când mediul extraurban prezintă un consum de 3.7 litri la sută. Valorile sunt mai mult decât agreabile, mai ales în compania rezervorului de 55 de litri, suficient pentru o autonomie teoretică cu patru cifre.
În cadrul testului nostru, consumul a variat între 4.8 şi 5.7 litri la sută, valori obţinute cu instalaţia de climatizare pornită şi cu un stil de condus care a variat între temperat şi sportiv, incluzând atât bucăţi de autostradă, cât şi secţiuni urbane şi de drum naţional.
Pentru cei mai zgârciţi din fire, există şi versiunile GreenLine, echipate cu o serie de elemente tehnice care le conferă un consum de carburant şi mai redus, disponibile şi pentru versiunea 1.6 TDI.
Performanţe
Skoda Rapid 1.6 TDI are nevoie de 10.6 secunde pentru a sprinta până la 100 km/h, în timp ce viteza sa maximă este de 190 km/h. Valorile sunt mai mult decât rezonabile pentru 105 CP în segmentul compact, iar reprizele sunt adecvate nivelului de cuplu motor pus la dispoziţie (250 Nm între 1.500 şi 2.000 rpm).
În comparaţie cu un Volkswagen Jetta cu aceeaşi motorizare, Rapid se dovedeşte a fi mai sprinten. Rapid este mai agil şi decât un Ford Focus 1.6 TDCI de 115 CP: un timp 0-100 km/h de 10.9 în loc de cele 10.6 secunde ale lui Rapid.
Interior
Începutul lunii trecute ne-a găsit în atelierele de design Skoda din Mlada Boleslav, unde am văzut în avanpremieră mondială noul Rapid. De atunci şi până la lansarea internaţională a acestui model nu a trecut mult timp, aşa că vorbele designerilor ne erau încă proaspete în minte.
Singura diferenţă dintre modelul pe care l-am văzut atunci şi exemplarele testate în cadrul lansării internaţionale a apărut la nivelul paletei de culori de la interior, aceasta fiind definitivată faţă de prototipul pe care l-am văzut în Cehia.
Skoda Rapid este un model spaţios, cehii spunând că este cel mai spaţios din segmentul său. Cifrele le confirmă afirmaţiile pentru spaţiul pentru genunchi, spaţiul pentru cap şi spaţiul pentru umeri, alături de portbagajul imens, de 550 de litri, care are cea mai mare deschidere din segmentul berlinelor compacte.
Materialele şi formele de la bord nu îţi fură ochii prin artificii estetice, totul fiind creat conform filozofiei "Simply Clever". Adică, avem tot ce ne trebuie să conducem în siguranţă şi confort şi să călătorim relaxaţi până la destinaţie, oricare ar fi aceasta.
În ciuda faptului că scaunele din faţă nu sunt profilate insistent pe părţile laterale, acestea sunt destul de confortabile pentru un traseu întins pe mai multe ore. Skoda a reuşit să-şi păstreze identitatea şi la interior, aplicând tuşele şi formele care au consacrat marca în inimile clienţilor.
Preţ de achiziţie
Pentru moment, cei de la Skoda nu au dezvăluit preţurile noului Rapid. Prin specificul mărcii, acesta trebuie să fie mai accesibil decât echivalentul său în gama Volkswagen.
Astfel, un Jetta 1.6 TDI Highline costă aproximativ 20.000 de euro, ceea ce înseamnă că ne putem aştepta la un preţ de 18-19.000 de euro pentru versiunea de top a lui Skoda Rapid 1.6 TDI.
Cel mai probabil, constructorul ceh ar putea oferi un preţ şi mai bun, care ar zdruncina segmentul berlinelor compacte.
Siguranţă
Fiind un model care nu a debutat încă pe piaţă, Skoda Rapid nu a ajuns să fie testat de EuroNCAP. Însă, modelul are toate motivele să obţină o clasare bună, deoarece are şase airbag-uri în standard, ESP cu ASR şi Hill Holder, alături de avertizoare pentru centurile de siguranţă şi sistem de fixare ISOFIX.
Ca de obicei, punctajul la această categorie va fi revizuit odată cu testarea lui Rapid în cadrul probelor specifice EuroNCAP.
Ţinută de drum
O berlină compactă de familie trebuie să îndeplinească cu succes mai multe sarcini, fiind calul de bătaie al tatălui, al mamei sau al copiilor. Cei de la Skoda se mândresc cu o sarcină utilă de 530 kilograme în versiunea standard, respectiv 580 kilograme în versiunea cu pachetul de drumuri grele, ceea ce înseamnă că puteţi să căraţi tot ce aveţi nevoie în portbagajul lui Rapid, nu doar elemente voluminoase.
Spre deosebire de Jetta, Rapid nu are o suspensie spate multi-link, ci apelează la o punte semi-rigidă, aleasă atât din punct de vedere economic, cât şi pentru a maximiza volumul portbagajului.
În ceea ce priveşte comportamentul rutier, Rapid nu prezintă nicio surpriză, modelul fiind orientat spre confortul pasagerilor şi spre o rulare silenţioasă şi previzibilă. Sistemul ESP îşi face treaba fără probleme, acesta neintervenind pe traseul abordat de noi chiar şi în momentele în care am atacat virajele cu mai mult curaj. Subvirarea a apărut atunci când ne aşteptam şi s-a manifestat în modul în care o ştiu toţi şoferii conştienţi de ceea ce se întâmplă atunci când te afli la volan.
Rapid are un oarecare ruliu care apare la schimbările rapide şi repetate de direcţie, dar acesta se înscrie fără probleme în limitele segmentului, nefiind vorba de o trăsătură defavorabilă. Direcţia oferă un nivel potrivit de feedback, deşi este relativ moale în unele momente. Per total, Rapid este o propunere corectă şi din acest punct de vedere.
Vizibilitate
Skoda Rapid are suprafeţe vitrate generoase, începând de la plafon şi terminând cu luneta echipată cu ştergător. Oglinzile laterale sunt la fel de mici ca în cazul unui Volkswagen Jetta, deficienţă care poate fi corectată printr-o reglare corectă a acestora.
Oglinda centrală necesită şi ea puţină adaptare, stergătorul fiind un element uşor de văzut atunci când vă uitaţi în spate, ceea ce necesită o mică perioadă de acomodare, nenecesară în cazul celorlalte berline din segment.
Manevrele în marşarier pot primi un plus de precizie cu ajutorul unui set de senzori de parcare.
Tehnologie
Cruise control, comenzi pe volan, computer de bord, conexiune USB şi AUX, sistem de navigaţie cu ecran color, scaune faţă încălzite şi oglinzi electrice şi încălzite. Aceasta ar fi lista de dotări a lui Rapid în versiunea testată de noi, Elegance.
Sistemul de navigaţie îşi face treaba rapid şi fără bătăi de cap, în timp ce alte elemente funcţionează la fel de bine pe o interfaţa neschimbată şi familiară celor care cunosc modelele Skoda şi Volkswagen.
Design
Skoda Rapid este cel mai arătos model din gama constructorului ceh. Aşa şi trebuie, având în vedere că şeful departamentului de design de la Skoda este responsabil de design-ul lui Veyron şi al altor modele celebre la nivel mondial, care nu mai au nevoie de prezentare.
Rapid va putea fi văzut de publicul neavizat ca o versiune în miniatură a lui Octavia, nu ca o Fabia mărită, ceea ce va aduce un capital de imagine acestui model din punct de vedere al percepţiei.
Chiar şi pentru cunoscători, Rapid are un aspect agreabil, cu care designerii Skoda s-au mândrit minute în şir în cadrul fiecărei discuţii care aborda acest subiect. Rapid pare să aibă linii care să fie actuale şi peste cinci sau chiar zece ani, ceea ce îl face nu futurist, ci elegant, căci eleganţa tinde să treacă testul timpului.
Ne-a placut
- Spaţiu interior
- Performanţe
- Consumul de carburant
Nu ne-a placut
- Ruliu în viraje
- Oglinzile laterale
Date tehnice - Skoda Rapid (2012-2017) 1.6 Diesel Turbo (TDI) 115CP Man5 Style | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Skoda
-
Constructorul ceh de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Superb Sportline. Acest nivel de echipare vine în standard cu jante de 19 inch, dar și cu o gardă la sol redusă cu 15 milimetri. (Miercuri, 28 August)
-
Divizia Skoda din Marea Britanie a ținut să aibă în flota de presă un exemplar unicat denumit Superb Sleeper Edition. Bazat pe un Superb Combi, modificat, acesta oferă 477 de cai putere și 661 Nm. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul ceh de automobile a publicat prima schiță de design cu interiorul viitorului model Elroq. Acesta va miza pe spațiu, dar și pe o serie de materiale prietenoase cu mediul înconjurător. (Marti, 20 August)
-
Constructorul din Mlada Boleslav a publicat o serie de imagini cu viitorul model electric Elroq. Acesta va fi disponibil în 4 versiuni și va oferi o autonomie de peste 560 de kilometri. (Luni, 01 Iulie)
-
Constructorul ceh de automobile anunță că are un nou director de design interior. Chan Park a mai lucrat, în trecut, pentru Nio, Mercedes-Benz și Kia. (Marti, 11 Iunie)
Masina arata ok si la exterior si la interior. Spatele totusi mi se pare un pic uratel. Stiu ca e traditia Skoda cu stopurile in forma C dar puteau sa le faca un pic mai fluente.
Skoda Rapid nu concureaza cu Logan , nu intra intr-un pret atat de degradant ca un Logan deoarece lista de dotari este mai generoasa
Insa la banii astia (18.000-19.000 euro) as alege Toyota Corolla fara sa ma gandesc o secunda.
Masina a fost gandita ca una mai ieftina in cadrul VAG, iar vechea poveste cum ca ar fi concurent pentru Logan... ramane poveste. Logan nu prea are concurenta si nici nu va avea prea curand (pff, ce concurenta tampita). VW scade nivelul pretului pentru Skoda pana la un anumit nivel, iar pentru ei o masina accesibila inseamna altceva fata de ce inseamna pentru Renault.
Interior - anii '90
Pret ... de Jetta anului 2012!
Si cu toate astea masina este cool, ia nota 4 din 5 si este asteptat sa aiba si succes.
Nu stiu ce naiba se intampla cu lumea in ultima vreme ca parca toata lumea a luat-o razna. Cum ar putea cineva zdravan la cap sa aleaga o astfel de masina in 2012 cand pe piata sunt produse de 10x mai atractive si mai interesante din toate punctele de vedere inclusiv al pretului.
P.S.: Intradevar, Rapid nu se compara cu Loganul la pret, dar in ceea ce priveste designul exterior "foarte elaborat" si interiorul "senzatie" sunt al naibii de comparabile.
Cui i se adreseaza?
Persoanelor care cauta cu tot dinadinsul o masina mai anosta decat Loganul, dar vor cu orice pret sa nu fie un model Dacia si sa plateasca un pret dublu pt asta.
Facuta pentru?
Cei care nu au bani de Jetta, dar vor o masina din grupul VW.
Izolare fonica?
Anticipez a fi una buna, desi inca nu am condus masina :D
Coolness Effect?
Zero Barat
Si oricum, la ce spune AM (care apropo, in opinia mea este un test cam slab) masina a fost construita cu gandul mai mult la Fluence. Am condus Fluence 1.6 si cam la fel mi s-a parut.
Arata ieftin, exterior si interior, acelasi volan de ani de zile, sper ca macar versiunea celor de la Seat sa isi merite banii
Prin simple detalii(stopuri, proiectoare, volan), Toledo mai arata a masina de 16-17000.
Cam totul este amortizat deja dpdv financiar (matrite, etc), deci va face profit cu siguranta.
Despre pret, pana nu vedem modelul in showroom, sunt doar supozitii. Nu prea imi dau seama ce segment de pret ataca, pentru ca japonezii, coreenii sunt in alta parte, poate cu francezii sa "discute".
In continuare, o masina dedicata familistilor ar trebui sa beneficieze si de poze (macar) cu bancheta din spate; sau poate este doar o fixatie?
Parerea mea!
2. Nimeni nu stei pretul pentru Romania dar toti zic ca e scumpa....nimeni nu stie ce dotari avea masina testata dar toti zic ca e scumpa :)) . Si vorba romaneasca "SCUUUUUMP , SCUUUMP, Dincolo era mai ieftin " .
3.Eu astept sa apara informatii oficiale. E foarte bine ca exista concurenta in segment, o sa ai de unde alege....nu toti suntem fani Leganza din 2001 cu GPL!
Vulgar nu am vorbit, pentru ca nici nu obisnuiesc, aberatii nu cred ca am scris.
Astept un raspuns din partea redactiei sa stiu daca mai are rost sa postez ceva de acum incolo.
si ca idee....seat altea xl cu dotari destule aprox 15000 E(acelasi motor).....O sa spuneti ca nu are nici o legatura ,dar cine vrea o masina buna "la toate" ar trebui sa se uite si in alte parti( chiar in curtea aceluiasi grup)
In rest....as lua o Skoda Rapid visinie. Ce sa-i faci??? Sunt fan rapidist :-))
Eu cred ca cei de la Skoda vor avea ceva de spus pe piata cu acest model. Daca cei de la Dacia-Renault-Nissan-Samsung nu baga la cap din tot ce se scrie/spune pe forumuri despre masinile din" ograda lor" ,nu pun si ei o antifonare decenta pe masinile Dacia, daca nu imbunatatesc putin materialele si ergonomia interiorului , vor fi marii perdanti pe piata auto in viitor.
Ba baiatule, ce trebuie sa bagi tu la cap e ca pe segmentul masinilor low-cost, Volkswagen ar trebui sa ia lectii de la Renault si nu invers. Dacia e o categorie aparte. Aproape o clasa a ei proprie, intrucat in Europa domina autoritar segmentul marcilor low-cost (printre care Lada, Great Wall, Geely, Chery etc).
Renault si Nissan sunt alta poveste. Sunt marci de volum din aceeasi categorie cu Vw si Skoda. Eu iti recomand sa conduci ultimele generatii de masini de la marcile astea, sa urmaresti topurile de fiabilitate europene si sa lasi "forumurile" unde orice mascarici de 18 ani conetat la internet poate fi "om serios"...
Asta e valabil si pentru cineva care spunea sa ne uitam pe forumuri sa vedem cat de petarda e Skoda. Pe forumurile monomarca multe masini sunt praf :))
decat logan mai bine imi iau skoda oridecare cu motor de 800 cm cubi si troaca si tot e mai buna, si dupaia scot 1.4 pt ca era varza si nu putea fi adus nicicum la norma e5 si pun un 1.2 tot de 75 care e chiar ridicol
skoda 1.4 80.cp/ logan 1.4 75 cp/ skoda 132 nm/ la 3800 ture/ logan 112 nm /4400 ture fa o diferenta ba low costistule
Sau carpetele curapirea din serai...
A, ca sa nu mai vorbesc de mecanici profesionisti care nu au vazut o carte de fizica..
Daca avea o sigla BMW sau mai bine ce-i place lui Jiji
un inginer invata ori ce lucru e bun la locul potrivit nu exista lucru prost sau bun daca vrei sa intelegi
si mai moale cu logan si hyndai ca nu sunt nici proaste dar nici bune
metrix - 200 000 km doar filtre masina folosita la firma
tucson - firma pza masina folosita pe camp 200 000 km arc spate rupt + filtre si ulei
logan 1.4 mpi 210 000 km firma paza capete bara + filtre ulei utilizata pe cam ( prin praf ) si inca merg perfect
deci fiecare e buna in felul sau
sa vedem nemtoaica ta daca duce la fel nu vreu sa zic aici de lexux sau toyota