Marti, 22.01.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Skoda Octavia a primit o nouă generaţie, construită de data aceasta cu o platformă tehnică proaspătă, pe care o împarte cu Volkswagen Golf 7, Audi A3 şi Seat Leon. Ce s-a întâmplat între lansarea lui Octavia II şi cea a lui Octavia III? Apariţia lui Skoda Rapid, fratele mai mic, dar la fel de compact, al noii generaţii Octavia.
Prezenţa lui Rapid în gamă i-a făcut pe cei de la Skoda să regândească noua generaţie Octavia, mărind caroseria acesteia pentru a obţine mai mult spaţiu pentru pasageri, în timp ce noua platformă ajută la o masă mai redusă şi la o manevrabilitate sporită.
Cu aproape patru milioane de unităţi vândute din 1996 până în prezent, Octavia stă în faţa unui viitor luminos, dacă ne orientăm după aşteptările celor de la Skoda, care o văd ca unul dintre elementele cheie ale mărcii, motiv pentru care a primit tot ce au avut cehii mai bun şi nemţii mai nou.
Skoda Octavia (2013-2017)
1.2 TSI 110CP Man Active
- Pret de pornire 14.256 €
- Pret model testat 15.336 €
- Taxa auto 57 €
Motor / Transmisie
Noua generaţie a lui Octavia este oferită alături de motorizări care dezvoltă între 86 şi 186 CP, toate supraalimentate. Noi am încercat o versiune 1.2 TSI de 105 CP, care ar putea deveni una dintre cele mai populare alegeri în această gamă.
Motorizarea furnizează 105 CP între 4.500 şi 5.500 rpm, iar cuplul maxim, de 175 Nm, este atins între 1.400 şi 4.000 rpm. În standard, aceasta vine alături de o transmisie manuală cu şase trepte. Dacă ar fi să alegem o Octavia III cu motor pe benzină şi am avea un buget restrâns, am "merge" pe această versiune.
Deşi mulţi consideră că Octavia este un model cu un gabarit mare şi un motor de 1.2 litri nu îşi are locul sub capota sa, unitatea de 105 CP îşi face treaba ca la carte dacă ne raportăm la cerinţele utilizatorului de rând. Timoneria este precisă şi destul de scurtă, iar rapoartele transmisiei sunt bine gândite. Motorul are un sunet plăcut, dar acesta începe să se facă auzit în habitaclu încă de la 3.000 rpm. Nu-i exagerat de gălăgios, dar am vrut ceva mai mult rafinament de la Octavia în comparaţie cu Rapid, nivelul perceput al decibelilor degajaţi la bord fiind relativ apropiat între cele două modele în compania aceleiaşi motorizări.
Consum
Unitatea de 105 CP vine cu un sistem Start-Stop în standard, un sistem de recuperare a energiei cinetice pierdute la frânare şi reuşeşte să fie mai economică decât echivalentul său din gama precedentei generaţii Octavia, respectiv decât echivalentul său din gama Rapid.
Consumul mediu declarat al acestei versiuni este de 4.9 litri la sută, semnificativ mai bun decât al lui Octavia II 1.2 TSI 105 CP şi chiar mai bun decât cel al lui Rapid 1.2 TSI 105 CP, de 5.4 litri la sută. Secretul stă în sistemul de recuperare a energiei cinetice şi în sistemul Start-Stop, care ajută împreună la reducerea consumului de carburant.
În raport cu rivalii din segment, doar versiunea sedan a lui Ford Focus reuşeşte să-i egaleze performanţa lui Octavia, iar asta se întâmplă doar în compania versiunii de 100 CP a motorului 1.0 EcoBoost, care consumă 4.9 litri la sută. În cadrul testului din Portugalia, am abordat un regim de mers sportiv, ceea ce a dus la un consum de carburant ridicat, de peste 8 litri la sută. Însă, vom reveni cu valori adaptate României într-un test detaliat, de îndată ce vom testa Octavia în România.
Performanţe
Cel mai rapid model din segmentul berlinelor compacte pe plaja de putere 100-115 CP este Citroen C-Elysee, cu un timp 0-100 km/h de 9.4 secunde, pe când ultimul clasat la acest capitol este Opel Astra Sedan 1.4 100 CP, cu 14.2 secunde.
Skoda Octavia 1.2 TSI se află de partea bună a balanţei, egalând "fratele mai mic" Rapid şi pe Volkswagen Jetta, fiind pe locul secund în ceea ce priveşte aceste cifre: 10.3 secunde. La capitolul viteză maximă, Octavia 1.2 TSI e pe primul loc în plaja sa de putere în segment, cu 196 km/h.
Între noua generaţie a lui Octavia şi vechea generaţie remarcăm o diferenţă de 35 kilograme pentru versiunea 1.2 TSI 105 CP, potrivit datelor tehnice furnizate de constructorul ceh. Rapid 1.2 TSI este în continuare mai uşor decât noua generaţie Octavia, deşi unele versiuni ale acesteia sunt cu până la 100 kg mai uşoare decât predecesoarele lor. Chiar şi aşa, Octavia ne răsplăteşte cu reprize mai mult decât decente pentru un model de 105 CP, răspunzând cu demnitate la cerinţele traficului cotidian.
Interior
Alături de platformă, noua generaţie a lui Octavia a primit şi un interior nou. Acesta prezintă numeroase elemente în comun cu noul Rapid, dar ele sunt similare doar în ceea ce priveşte aspectul estetic. Din punct de vedere calitativ, Octavia ne oferă ceva în plus faţă de Rapid, mai multe elemente fiind realizate din materiale de calitate superioară, cel puţin din ceea ce putem percepe la atingere şi la o primă inspecţie vizuală. Deşi nu aduce vreun element original în materie de personalizare sau design, Octavia III are unul dintre cele mai curate şi coerente interioare din segmentul berlinelor compacte.
Având un habitaclu mai mare, noua generaţie a lui Octavia se poate mândri cu mai mult spaţiu pentru pasageri, fără a compromite portbagajul. În timp ce noul Rapid are un portbagaj de 550 de litri, iar Octavia II avea un portbagaj de 585 litri, noua generaţie a lui Octavia ne oferă 590 litri. O îmbunătăţire mică, dar care vine în compania unui ampatament mai mare, care oferă mai mult spaţiu pentru pasageri, atât pentru cei din faţă, cât şi pentru cei din spate.
În timp ce putem confirma fără probleme spaţiul pentru cap şi coate oferit pasagerilor din spate, spaţiul pentru genunchi a crescut uşor artificial, bancheta din spate având un şezut ceva mai scurt. Chiar şi aşa, dacă ne aşezăm corect pe aceasta avem câţiva centimetri buni între genunchi şi scaunul din spate, reglat pentru confortul unui pasager înalt.
Preţ de achiziţie
Skoda Octavia III pleacă de la 14.256 euro cu TVA inclus pe piaţa din România. Versiunea testată de noi, 1.2 TSI 105 CP M6 Active, pleacă de la 15.336 euro cu TVA inclus. Cel mai ieftin diesel, 1.6 TDI 105 CP, pleacă de la 17.635 euro cu TVA inclus.
Octavia II pleacă de la 12.912 euro cu TVA inclus pe piaţa internă, pe când noul Rapid pleacă de la 13.061 euro cu TVA inclus. Cea mai ieftină versiune 1.2 TSI a celei de-a doua generaţii Octavia pleacă de la 14.937 euro cu TVA inclus. O versiune echivalentă a lui Rapid pleacă de la 14.651 euro cu TVA inclus.
Aşadar, preţurile noii generaţii Octavia sunt comparabile cu cele ale generaţiei precedente şi cu preţurile lui Rapid. Noul model compact al cehilor prezintă un preţ de pornire destul de competitiv, fiind mai mic decât la Opel Astra Sedan, Ford Focus, Volkswagen Jetta şi Mazda3 Sedan cu motorizări comparabile. Versiunea testată de noi are un preţ mai bun decât al unor versiuni ale lui Renault Fluence facelift, dar rivali precum Citroen C-Elysee şi Peugeot 301 oferă versiuni entry-level şi chiar versiuni comparabile mai ieftine. Cei de la Chevrolet promit şi ei o mică bătălie cu al lor Cruze facelift, dar preţurile versiunii comparabile nu au fost disponibile la data redactării acestor rânduri.
Siguranţă
Octavia a obţinut cinci stele de siguranţă la testele independente EuroNCAP.
Modelul se mândreşte cu ABS, ASR, ESP, diferenţial electronic EDS, airbag-uri frontale, laterale şi cortină pentru şofer şi pasagerul din dreapta, existând posibilitatea configurării cu până la nouă airbag-uri. În standard, Octavia III are şi un airbag pentru genunchii şoferului şi airbag-uri laterale pentru pasagerii din spate.
În funcţie de nivelul de echipare, modelul are sistem de asistenţă la depăşirea benzii de rulare fără semnalziare, sistem de frânare automată în cazul unui impact frontal, sistem de detectare a oboselii şoferului şi sistem MKB de frânare pentru a preveni coliziunile multiple. Sistemul din urmă a debutat pe noul Volkswagen Golf VII şi a fost deja premiat de ADAC cu distinţia Gelber Engel (Îngerul Auriu). Acesta aplică frânele automat în cazul unui impact, pentru a evita un eventual impact ulterior.
Ţinută de drum
Platforma MQB a concernului Volkswagen, care echipează şi cea de-a treia generaţie a lui Octavia, asigură o ţinută de drum foarte bună în majoritatea situaţiilor pe care le putem întâlni pe şosea. În timp ce versiunile de top ale lui Octavia pot fi echipate cu un sistem care permite schimbarea răspunsului suspensiei, direcţiei şi motorului în funcţie de setarea aleasă de şofer, versiunea testată de noi nu prezenta o asemenea dotare.
Versiunile TSI care dezvoltă până la 103 kW, respectiv diesel-urile care dezvoltă până la 110 kW sunt echipate cu o suspensie spate cu bară de torsiune, cu 15 kilograme mai uşoară decât cea a generaţiei precedente şi cu o rigiditate mărită. Între timp, versiunile de top au o suspensie spate multi-link, de asemenea îmbunătăţită. Puntea faţă are o suspensie MacPherson cu braţe inferioare în formă de A, care este cu 2.8 kilograme mai uşoară decât predecesoarea sa.
Octavia III are o suspensie orientată spre confort, iar direcţia sa prezintă o setare similară. Acestea îi conferă o ţinută de drum corectă într-un regim de condus normal, care poate să facă faţă şi într-un regim mai sportiv. În situaţiile limită intervine subvirarea, dar Octavia are un comportament neutru în majoritatea situaţiilor.
Vizibilitate
Octavia nu prezintă mari probleme în materie de vizibilitate, montanţii A neavând o înclinaţie neplăcută, pe când suprafeţele vitrate mari asigură un nivel corect de vizibilitate în majoritatea situaţiilor.
Oglinzile laterale au dimensiuni corecte, asigurând lipsa bătăilor de cap pe şosea. În cazul parcărilor, cei de la Skoda au introdus un set de senzori de parcare care acoperă şi profilul lui Octavia, disponibil opţional, care poate oferi parcare automată atât prin garare cu spatele, cât şi prin parcare laterală.
Tehnologie
Noua generaţie a lui Octavia a debutat alături de o serie de elemente tehnologice care sporesc confortul şoferului. Pe lângă sistemul de detectare a oboselii, avem cruise control adaptiv, senzor de lumină şi ploaie, sistem de parcare automată, sistem de recunoaştere a semnelor de circulaţie şi sistem de prevenire a depăşirii fără voie a benzii de mers.
Atât scaunele din faţă, cât şi cele din spate pot fi încălzite, iar parbrizul poate fi şi el încălzit electric. Octavia se mândreşte şi cu sistemul de acces şi pornire fără cheie (numit KESSY), blocuri optice Bi-Xenon adaptive, echipate cu lumini de zi cu LED-uri, trapă panoramică operată electric, volan multifuncţional, climatizare automată pe două zone şi un sistem audio Canton cu subwoofer integrat în portbagaj. Nivelul dotărilor disponibile variază în funcţie de versiunea de echipare aleasă, exemplarul testat beneficiind de toate cele de mai sus.
Design
A treia generaţie a lui Octavia vine şi cu cel mai curajos design de până acum. Octavia III are un design mai tineresc, pe care cei de la Skoda au încercat să-l facă pe cât de "curat" posibil, încercând să-i insufle un aer care să denote precizie şi atenţie la detalii, alături de forţă şi eleganţă, totul fără a deveni demodat peste câţiva ani.
Singura problemă a lui Octavia din punct de vedere estetic este prezenţa în gamă a lui Rapid. Fratele mai mic al lui Octavia a venit primul cu acest design, iar Octavia pare, din multe unghiuri, ca o versiune XXL a lui Rapid. Ce-i drept, acest aspect îi prinde mai bine lui Octavia decât lui Rapid, dar diferenţele dintre cele două modele sunt relativ puţine şi constau în blocuri optice diferite, atât pentru partea frontală, cât şi pentru posterior. Alături de acestea vine un plafon mai înclinat, pentru acel "aspect de coupe" cu care se laudă toţi constructorii în ultima vreme.
Ne-a placut
- Elemente tehnologice noi
- Platformă tehnică nouă
- Motorizări supraalimentate, mai eficiente decât ale lui Rapid şi ale rivalilor
- Spaţiu oferit la bord
- Promisiunea unui preţ competitiv
Nu ne-a placut
- Design prea apropiat de cel al lui Rapid
- Versiunea entry-level are un motor de numai 86 CP
- Preţul unelor versiuni ar putea fi prea apropiat de cel al lui Rapid sau de cel al unui Superb
- Există loc de îmbunătăţiri la antifonare
Date tehnice - Skoda Octavia (2013-2017) 1.2 TSI 110CP Man Active | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Skoda
-
Constructorul ceh de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Superb Sportline. Acest nivel de echipare vine în standard cu jante de 19 inch, dar și cu o gardă la sol redusă cu 15 milimetri. (Miercuri, 28 August)
-
Divizia Skoda din Marea Britanie a ținut să aibă în flota de presă un exemplar unicat denumit Superb Sleeper Edition. Bazat pe un Superb Combi, modificat, acesta oferă 477 de cai putere și 661 Nm. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul ceh de automobile a publicat prima schiță de design cu interiorul viitorului model Elroq. Acesta va miza pe spațiu, dar și pe o serie de materiale prietenoase cu mediul înconjurător. (Marti, 20 August)
-
Constructorul din Mlada Boleslav a publicat o serie de imagini cu viitorul model electric Elroq. Acesta va fi disponibil în 4 versiuni și va oferi o autonomie de peste 560 de kilometri. (Luni, 01 Iulie)
-
Constructorul ceh de automobile anunță că are un nou director de design interior. Chan Park a mai lucrat, în trecut, pentru Nio, Mercedes-Benz și Kia. (Marti, 11 Iunie)
As avea o remarca in privinta articolelor tip test-drive. Cand ma uit la Ford focus cu 1.0 ecoboost, el nu are comparatii in dreapta, asa cum are in acest caz aceasta octavia. cu toate astea, el este un rival oarecum pt octavia, mai ales in varianta sedan. si atunci mergea testat un focus sedan 1.0 ecoboost vs aceasta octavia.
Cel mai grav mi se pare ca nu apare testul cu astra sedan 1.4 T si 1.7cdti, care chiar sunt rivali directi. Atunci s-ar fi vazut foarte bine cum motorul 1.2 tsi a primit punctaj mai bun decat 1.4 t de la opel. Nu discut de ce s-a dat nota astfel, dar e foarte relevant pt comparatia modelelor.
la fel este si in cazul golf, in cazul caruia iar nu apare focus la comparatie, si nici astra cu noul 2.0 d biturbo.
Va rog, daca se poate, sa oferiti o explicatie de ce maisini din aceeasi clasa nu apar la comparatie. Eu as zice ca si variante diferite de caroserie sa intre in aceeasi comparatie, dar asta poate e mai exagerat. Va multumesc.
Dar Ecoboost de ce nu este tras de par? Ca este cilindree mai mica si cam tot cu atatia cai.
Motoarele TSI, la fel ca si Ecoboost de la Ford au primit premii multiple de Engine of the year, la categoria sub 1.4l.
La consum ii dati 4,5 desi real consuma dublu decat zice producatorul.
Pa pret de achizitie, desi nu-l stiti ii dati tot 4,5 stele.
Pretul probabil va fi de la 14.000 in sus,iar modelul testat va costa probabil peste 20.000 euro, deci cred ca mai bine nu puneati nimic.
La fel si la euroncap , dati 5 stele ca Golf 7 a luat 5 ... cel mai cerect ar trebui sa nu acordati stele la ceea ce nu e sigur, faceti media fara sa folositi datele necunoscute.
Voi cum faceti review-urile astea ? ca la OTV nu? care da mai mult primeste puncte.
Spuneti ca ati testat modelul cu cutie manuala si in poze apare cutia automata !!
"În cadrul testului din Portugalia, am abordat un regim de mers sportiv, ceea ce a dus la un consum de carburant ridicat, de peste 8 litri la sută"
Consumul declarat e de 4.9 si de ce are 4 stele si jumatate la consum?
"Pentru moment, preţul lui Skoda Octavia nu a fost dezvăluit" si "Ne-a placut Promisiunea unui preţ competitiv"
Asta e de ras baieti. Voi dati 4 stele si jumatate din nou dar voi aveti O PROMISIUNE A UNUI PRET BUN :))) Va intreb eu, care e pretul bun, pentru cine bun?
Nu mai dau alte exemple ca va fac de ras...
ASTA E O PUBLICITATE IEFTINA (sau poate scumpa) PENTRU ROMANASII NOSTRI NAIVI
Simplu nu iti place nu cumperi decat sa stai aiurea si sa comentezi cand masina nici macar nu a aparut macar in showroom-uri dar romanu stie el ca el o masina care nu merita desi cifrele culmea tot de la noi spun altceva.
Skoda nu e low cost ca marca pentru ca nu se bate cu Dacia, Tata, GWM, Geely ci cu firme precum Hyundai/Kia, Chevrolet, Fiat, Renault, Ford, Seat, fiind o firma de volum mai de buget (spre deosebire de VW si Citroen care de ani buni arata mici valente premium). Se vede la preturi comparand producatorii de pe piata.
Parerea mea e ca nu prea se merita sa cumperi masina asta din moment ce diferentele fata de Rapid nu sunt chiar asa de mari.
Nu stiu cum era daca articolul era pentru Fluence, o porcarie de masina pararea mea, insa se face o asa mare campanie pentru marcile grupului vw. Sa va dau un exemplu. Acum aproximativ 1 luna Euro NCAP a dat publicitatii rezultatele a testelor cu 10 masini. Cum credeti ca era titlul articolului.... "Noul Golf a luat cinci stele la euro NCAP".. Deabia in articol se preciza foarte pe scurt si despre celelate modele... Pai ce sa credem.
Pentru ca, daca ai cunostinte cat de cat despre acest domeniu, daca nu esti unul dintre cei care se pricepe la tot si defapt la nimic, vei sti ca Vw Golf isi are locul lui in industria auto, fiind una dintre cele mai longevive si vandute masini cu acelasi nume de aproape 40 ani. Si de multe ori a fost dat si este dat exemplu ca fiind compromisul cel mai bun sau printre cele mai bune din industria auto. Asta ca sa nu ma intind la mai mult.
PS: consumul acestei Skoda, de 8 l/100 mers sportiv este unul cat se poate de normal. Cu cat tragi mai tare de motorul unei masini, logic ca iti va consuma cu atat mai mult.
Fiesta: declarat - 4,3, obținut la mers alert - 7.8
Octavia: declarat - 4,9, obținut la mers alert - "peste 8"
În condițiile astea "devalorizați" sistemul de notare cu steluțe, nu mai pot avea încredere în ele ca cititor. Poate ar fi utile mai multe informații relevante în legătură cu consumul, câți km a rulat mașina de test, dacă s-a depășit rodajul, ce scrie în manual/zice producătorul referitor la asta, câteva valori ale consumului instantaneu, etc
Încerc să critic și eu constructiv.
Probabil va avea un pret cu cel putin 10% peste Rapid, care sa fim sinceri nu arata rau deloc dar nu stiu cati se vor ingramadi sa si cumpere un 1.6 tdi un nivel de echipare superior cu aproximativ 19000 de euro. Faptul ca Octavia 3 va avea, ca si golf de altfel, punte spate independenta doar la anumite motorizari (peste 140 cp) demonstreaza faptul ca vor sa faca rabat de la calitate. Sub 105 cp nu cred ca ar fi trebuit sa scoata vreun nivel de echipare.
Fata de vechea generatie, arata mult mai bine.
Eu am o teorie - o motorizare de bază mai slabă e necesară pentru marketing, chiar dacă marea majoritate a clienților nu ar alege-o. Câțiva poate o aleg, dar pentru ceilalți e și o chestie psihologică - "am dat un ban în plus, dar nu mi-am luat cel mai slab motor, ci unul mai puternic".
M-am uitat și eu la prețuri, și la Octavia și la Rapid, e într-adevăr un preț corect ținând cont și de dotări, chiar comparând cu Dacia. Ai totuși mult mai multă mașină la un plus de 20% față de un Logan full.
Motorul de 1.2 TSI este comporomisul perfect intre performante si consum.
Un drive -test reusit,Skoda Octavia nu este o masina pt cocalari este o adevarata masina de familie.
atatea critici, cine vrea o ia ci nu se orienteaza spre alte masini.
golf a intrat in istorie auto pt vanzari, altele pt alte caracteristici (particularitati)
prefer o masina pt. alte caracteristici decat una care se vinde in masa
http://vwforum.promotor.ro/topic/71699-octavia-2-fl-12-tsi-probleme/
Sunt motoare DIFERITE! Au aceleasi specificatii la vedere, dar sunt alte motoare.
O2, Rapid: 1.2 - distributie lant
O3: 1.2 - distributie curea