Sambata, 03.03.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
Skoda intră în forţă în segmentul mini. Ca de obicei, primii paşi îi sunt susţinuţi de concernul Volkswagen, care le-a oferit platforma lui Up!. Am testat versiunea cu cinci uşi a noului Citigo, cel mai mic model Skoda creat vreodată. Deşi dimensiunile exterioare ne prezintă un model foarte mic, interiorul ne contrazice cu cel mai mare spaţiu pentru umeri din segment şi cel mai mare portbagaj din segment. Modelul Citigo le este destinat celor care caută o maşină mică, sigură, practică şi uşor de întreţinut.
Skoda Citigo (2011-2017)
1.0 Benzina 75CP Man5 Style
- Pret de pornire n/a €
- Pret model testat n/a €
- Taxa auto 45 €
Motor / Transmisie
Am testat versiunea de 75 CP a motorului de 1.0 litri oferit în gama Skoda Citigo. În comparaţie cu "tripleţii" franco-japonezi (Aygo, C1 şi 107), Citigo se dovedeşte a fi mai agil, în special în primele două trepte. Diferenţa de şase cai putere nu este cea care schimbă datele problemei, ci rapoartele transmisiei manuale cu cinci trepte ne-au dus la acest verdict. Propulsorul este destul de silenţios, fiind auzit abia după pragul de 4.000 de rotaţii pe minut, iar acesta poate urca până la 6.250 rotaţii pe minut. Încă din primele minute la bordul lui Citigo am simţit că modelul este optimizat pentru trasee urbane, iar bănuiala ni s-a confirmat pe străzile înguste ale Lisabonei.
Motoarele lui Citigo au o caracteristică interesantă – cuplul maxim este atins între 3.000 şi 4.300 rotaţii pe minut, plajă impresionantă pentru un motor aspirat de o cilindree mică. Până la 100-120 km/h, Citigo se mişcă remarcabil de bine pentru o citadină, după care nivelul de putere relativ redus îşi spune cuvântul şi viteza de deplasare creşte mult mai încet.
Consum
Citigo are un consum mixt de 4.7 litri la sută în versiunea de 75 CP, tradus printr-un consum urban de 5.9 litri la sută şi un consum extraurban de 4.0 litri la sută. În cazul versiunii de 60 CP, modelul consumă doar 4.5 litri la sută în regim mixt. Există şi o versiune Greentec, care are un consum de 4.1 litri la sută şi emisii de CO2 de 96 de grame pe kilometru. Deşi n-am apucat să încercăm şi versiunea de 60 CP, aceasta nefiind disponibilă la momentul testării, motorizarea mai puternică rămâne recomandarea noastră în ciuda consumului puţin mai mare de carburant, diferenţa fiind recuperată la capitolul acceleraţie (1.2 secunde diferenţă până la 100 km/h).
Modelul stă la fel de bine ca Volkswagen Up! la acest capitol, surclasând rivali precum Fiat 500, Renault Twingo şi Ford Ka, însă pierde în faţă tripletei C1/107/Aygo. Noi considerăm că diferenţa este compensată de agilitatea oferită de acest model în schimbul carburantului consumat în plus. Într-un regim sportiv pe un traseu plin de serpentine, am înregistrat un consum mixt de 6.0 litri la sută, în condiţiile în care am stors fiecare picătură de sportivitate din acest motor, pe lângă faptul că instalaţia de climatizare era în funcţiune. Pentru curioşi, utilizarea acesteia nu este o problemă în raport cu nivelul de putere furnizat, deoarece Citigo răspunde la acceleraţie la fel de bine indiferent dacă este utilizat acest element auxiliar.
Performanţe
Skoda Citigo 1.0 75 CP are nevoie de 13.2 secunde pentru a accelera până la 100 km/h şi poate atinge o viteză maximă de 171 km/h. Valorile sunt mai mult decât rezonabile pentru o citadină, vitezele respective neavându-şi locul în oraş sau în apropierea lui. Citigo ne-a arătat că poate să se mişte repede dacă insişti suficient de tare, dar uneori ne-a obligat să apăsăm pedala la podea ca să ne bucurăm la maximum de capacitățile sale.
Urcarea pantelor nu este punctul forte al acestui model – cel puţin nu dacă le abordăm într-o treaptă superioară fără prea mult avânt. Remarcăm faptul că treapta a doua este relativ scurtă, în timp ce treapta a treia este ceva mai lungă, ceea ce duce la mici dificultăţi dacă veţi aborda în stil alert virajele strânse din oraș – în treapta a doua, motorul va fi prea turat, iar în treapta a treia nu veţi avea suficientă putere pentru abordarea în forţă.
Interior
Dacă există un lucru pe care nu ne aşteptăm să-l găsim la un model din acest segment, acela este spaţiul. Cei de la Skoda se bucură de cel mai mare spaţiu pentru umerii pasagerilor din faţă, iar acest lucru se traduce printr-o senzaţie de confort atunci când stai în faţă. Trapa din sticlă a modelului de test amplifica această senzaţie fără să-ţi provoace insolaţie, doar 10% din căldură fiind transmisă la interior graţie sticlei tratate termic. Sigur, puţini clienţi de Citigo vor opta pentru acest feature de lux, găsit în mod normal pe modele mai mari şi mai scumpe.
În comparaţie cu un Volkswagen Up!, situaţia nu este atât de veselă. Practic, se vede că interiorul a fost locul unde inginerii au făcut reduceri de costuri. Dacă la Volkswagen aveam un volan stilizat, cu inserţii lucioase şi un bord "glossy", la Skoda situaţia este mai modestă, de parcă ar fi destinată unui alt public, mai pragmatic. Într-un fel, diferenţa de design interior între Up! şi Citigo merită, deoarece obţii un set de materiale mai durabile şi mai puţin predispuse la zgârieturi, totul la un preţ mai mic.
Scaunele din faţă au o formă interesantă, dar suportul lateral oferit lasă de dorit. Scaunele sunt moi şi sunt suficient de mari şi pentru pasagerii mai corpolenţi. Locurile din spate sunt suficiente pentru doi adulţi, fără să taie din portbagajul de 251 de litri. Ne-a plăcut numărul mare de spaţii de depozitare de la interiorul lui Citigo, alături de sistemul de prindere pentru plase ataşat mânerului de deschidere a torpedoului. Nu ne-a plăcut torpedoul înghesuit, designul general sec, volanul cu un design fad şi suportul lateral prea mic al scaunelor din faţă.
Preţ de achiziţie
Pentru moment, nu ştim cât costă Skoda Citigo pe piaţa din România. Însă un lucru este cert: maşina va fi mai ieftină decât Volkswagen Up! Cu cât va fi mai ieftină? Asta este cu totul altă problemă.
Un Volkswagen Up! pleacă de la 8.327 euro cu TVA inclus în România. În comparaţie cu acesta, Peugeot 107, Renault Twingo, Fiat 500 şi Ford Ka sunt mai scumpe, iar Skoda Citigo se va încadra ca preț de asemenea mai jos de acestea. Trebuie să specificăm faptul că modelul va costa ceva mai mult în versiunea cu cinci uşi - pe care v-o şi recomandăm - iar un anumit nivel de dotări va urca preţul final la o sumă de peste 9.000 de euro.
Cei de la Skoda ţintesc trei categorii de şoferi cu noul Citigo - tinerii care locuiesc în continuare cu părinţii, familiile care au nevoie de o a doua maşină şi grupul numit "best agers", echivalentul occidental al persoanelor trecute de "prima tinereţe", care vor să renunţe la maşina lor mai mare în favoarea unui vehicul mai practic şi mai potrivit nevoilor lor actuale. Modelul ceh promite un preţ de achiziţie atractiv, un nivel ridicat de siguranţă şi costuri reduse de exploatare şi întreţinere.
Siguranţă
Împrumutarea platformei lui Volkswagen Up! a fost lozul câştigător pentru Skoda, cehii având în portofoliu încă un model de cinci stele. Practic, cele cinci stele EuroNCAP obţinute în 2011 îi conferă lui Citigo un avantaj dramatic în faţa altor modele din segment, în special în faţa clienţilor maturi, care ştiu că siguranţa vine în faţa oricărei economii.
Modelul ceh poate fi echipat opţional cu un sistem de siguranţă pentru oraş, City Safe Drive, care frânează automat de la o viteză de până la 30 km/h atunci când detectează un impact iminent cu un obstacol aflat la mai puţin de zece metri distanţă. În standard, Citigo vine cu patru airbag-uri, două frontale şi două pentru cap şi torace - premieră în segment. Citigo are în standard ABS, ESP şi sistem de asistenţă la frânarea de urgenţă.
Ţinută de drum
Odată ajunşi pe străzile din Lisabona - cu gropile şi denivelările aferente - ne-am simţit foarte bine la bordul lui Citigo. De ce? Pentru că suspensia sa amortizează eficient imperfecţiunile drumului. Problemele apar doar la craterele-monstru, pe care le putem găsi şi pe străzile româneşti, nu doar pe cele din Portugalia, când suspensia micuţului Citigo nu mai poate să facă faţă şi te zgruncină puţin. Sigur, chiar şi un pick-up ar avea probleme pe secţiunile respective, deci nu putem să-l criticăm pe micul Citigo pentru acest lucru.
Tot configuraţia sa (raport ampatament/ecartament) îi face probleme când se întâlneşte cu un şir de denivelări mici, iar pasagerii sunt din nou zdruncinaţi. Cât timp abordaţi totul cu o viteză corectă, toate denivelările vor trece neobservate. Din punctul de vedere al confortului, Citigo trădează faptul că este un model mic în puţine situaţii, când configuraţia gropilor nu îi permite niciunui tip de suspensie oferit pe vreun model accesibil să amortizeze toate şocurile.
Direcţia cere foarte puţin efort la manevrare, fiind optimă pentru un oraş aglomerat, unde ai nevoie să te strecori, pierzând puncte la capitolul dinamică. De fapt - absolut normal - abilităţile dinamice ale acestui model sunt limitate, suspensia fiind orientată spre confort. Chiar şi aşa, pedala de frână îţi oferă un nivel ridicat de feeling şi îţi dă încredere să mergi "ceva mai tare" decât s-ar aştepta alţi participanţi la trafic. În unele situaţii, Citigo ne-a surprins şi pe noi cu manevrabilitatea şi stabilitatea sa, dar nu vorbim de vreun hot-hatch de clasă mini.
Vizibilitate
Fiind vorba de un model cu o formă angulară, Citigo este calificat din start pentru o poziţie bună la această categorie. Oglinzile laterale par să fie preluate de la Polo, iar acest lucru înseamnă că sunt suficient de mari pentru gabaritul acestui model. Oglinda centrală are dimensiuni agreabile, iar amplasarea montanţilor nu îţi pune probleme la nicio manevră.
Dacă eşti nesigur în spaţii înguste alături de Citigo - deşi nu vedem de ce ai fi - poţi comanda un set de senzori de parcare spate.
Tehnologie
Versiunea testată de noi era echipată cu toate dotările pe care le-ai putea visa pe un model de clasă mini. Pornind de la nivelul de echipare Elegance, modelul testat avea sistem de navigaţie cu touchscreen, computer de bord, sistem multimedia integrat în sistemul de navigaţie, cruise control, trapă electrică şi multe altele.
Desigur, toate dotările de mai sus vin la un preţ, iar clienții vor decide dacă au sau nu nevoie de ele. Sistemul de navigaţie şi trapa panoramică din sticlă vor fi elemente rare pe Citigo, acestea nefiind necesare clienţilor pragmatici cărora li se adresează marca cehă.
Design
Desenarea unei maşini ieftine este cel mai greu lucru pe care poţi să il ceri unui designer, oricât de talentat ar fi. Când îi mai spui că acel model aparţine segmentului mini, deja e dificil. Odată ce designerul află că vor fi încă două modele construite pe aceeaşi platformă, poţi suna liniştit la ambulanţă - există riscul ca acesta să sufere de un atac de panică.
În cazul tripleţilor germanici - Citigo/Mii/Up!, situaţia este defavorabilă modelului oferit de marca cea mai accesibilă dintre cele trei. Exact, vorbim despre Skoda şi despre Citigo. Acesta nu este nici măcar cel mai frumos dintre cele trei modele de clasă mini ale grupului Volkswagen, ci trece, mai degrabă, într-un registru al anonimităţii. Chiar şi aşa, Citigo arată mai bine decât ne spun fotografiile, iar portughezii şi-au întors capetele după maşina noastră de test indiferent de peisajul în care aceasta se afla.
Date tehnice - Skoda Citigo (2011-2017) 1.0 Benzina 75CP Man5 Style | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Skoda
-
Constructorul ceh de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Superb Sportline. Acest nivel de echipare vine în standard cu jante de 19 inch, dar și cu o gardă la sol redusă cu 15 milimetri. (Miercuri, 28 August)
-
Divizia Skoda din Marea Britanie a ținut să aibă în flota de presă un exemplar unicat denumit Superb Sleeper Edition. Bazat pe un Superb Combi, modificat, acesta oferă 477 de cai putere și 661 Nm. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul ceh de automobile a publicat prima schiță de design cu interiorul viitorului model Elroq. Acesta va miza pe spațiu, dar și pe o serie de materiale prietenoase cu mediul înconjurător. (Marti, 20 August)
-
Constructorul din Mlada Boleslav a publicat o serie de imagini cu viitorul model electric Elroq. Acesta va fi disponibil în 4 versiuni și va oferi o autonomie de peste 560 de kilometri. (Luni, 01 Iulie)
-
Constructorul ceh de automobile anunță că are un nou director de design interior. Chan Park a mai lucrat, în trecut, pentru Nio, Mercedes-Benz și Kia. (Marti, 11 Iunie)
Sunt curios ce pret are!
Revenind la masina cu pricina, masinile mele preferate din clasa asta erau tripletii. Conceptul a fost mai departe de VAG si consider ca a facut o treaba buna. 75 CP pe o asemenea caroserie... cred ca face fata si pe autostrada (pana la o limita, e drept, dar se descurca), 1000 cmc (taxe mici, consum rezonabil), spatiu interior printre cele mai mari din clasa (sa nu uitam ca 250 litri este o valoare pe care inca o mai ofera constructori de clasa mica, adica imediat superioara).
Faptul ca geamurile au deschidere tip compas este nu prea un dezavantaj prea mare. Nu am auzit pe nimeni care sa aiba o masina in 3 usi si sa se planga ca nu poate sa deschida geamurile din spate calumea. e drept ca masina nu are 3 usi, insa asa cum am zis... nu e neaparat un motiv pentru care sa o critici.
Si nu in ultimul rand, pretul destul de bun.Ramane de vazut cat de fiabila va fi. Dar la o prima privire (si drive test) pare o oferta mai mult decat interesanta. Poate doar Panda sa-i puna bete in roate.
Sper sa fie accesibila ca pret.
O zi buna
Ba eu cred ca e din cauza costurilor. Si iti dau un exemplu simplu: motivul pentru care Logan are butoanele de la geamurile electrice intre scaunele din fata este tot din cauza costurilor. Ok, acum veti spune ca nu era mare lucru daca puneau butoanele pe bord si cresteau pretul cu 10-15 euro sa zicem. Dar incearca sa inmultesti asta 10-15 euro cu cateva sute de mii de unitati vandute si vezi la ce costuri ajungi. Pentru ca, chiar daca iti recuperezi banii la vanzare, mai intai tu, ca producator pierzi niste bani. Si cand poti sa lansezi masina si asa de ce sa nu o faci?! Evident, zic dpdv al producatorului.
Agila Length (mm) 3740
PANDA Volum portbagaj litri 225 (dar oricum concurenta directa va fi 500 5 doors)
kia picanto 4 usi Boot Capacity (litres) 200
Cum am spus mai sus citigo, un esec.
pai cumd aca e cu 20 de cm mai lunga nu mai e din aceeasi clasa dar ce clasa?
kia picanto / situl oficial kia.ro
Dimensiuni
Volum portbagaj (l) 292/200
ia ghiceste tu cand/cum are 292 l ! hai pa
Asta cu geamurile: va cramponati degeaba! Citroen DS4, testat de AM, nu are prevazute geamuri spate care sa se deschida!!! Daca o masina din clasa "premium" (spun ei) nu are aceasta facilitate, ar trebui sa fim fericiti ca Citigo are geamuri, chiar daca nu se deschid.
In rest, are concurenta puternica, sa ii uram succes.
SPor!
P.S.: Ca sa-ti dai seama ca de rau poate fi, trebuie sa fi mers cu tripleta franco-japoneza. Doar ca aici situatia este si mai de cacao, pt ca "tigaia" de mai sus este si urata. Avantajele precum consum si "sprinteneala" palesc in fata dezavantajelor si nu justifica un pret mai mare de 5-6k pe genul asta de masina.
PS:sunt fan octavia!
anyway, imi place masina. Simpla si la obiect. Imi cam trece chefu' de viata cand vad/aud de sigla aia popolara cu multe v-uri pe ea dar daca e o skoda parca mai trec cu vederea ca e inca un "xerox" auto
parerea mea
P.S.: Deabia astept sa fiu contrazis. Apropo era cat pe ce sa-mi iau un C1, da doar pt ca il scosasem la 6500 si avea AC si servo. Si era un pret absolut decent pt o masina noua cu garantie. Dar 8k+ pe "indian car" asta...OMG! Si comparativ cu "shittygo" asta, C1 este mai ieftin, mai aspectuos si se conduce ca un kart. Nu l-am mai luat pt ca la banii aia nu avea tetiere spate :D, nu avea imbracaminte pe usi, nu avea antifonare, nu avea portbagaj, nu avea turometru, nu avea... si lista poate continua.
2. Su zic sa nu aruncam cu pietre pana nu o vedem in table si plastice - nimeni nu a vazut-o live dar toata lumea o critica. Am o parere buna despre Skoda si astept ca masina sa fie ok din mai toate punctele de vedere mai putin "dizainul" care nu prinde foarte bine pe Dorobanti, in fata la cafenele!
3.Trebuie sa vedeti partea buna...acum aveti si varinate la monopolul impus de ceilalti 3 tripleti . Avand in vedere ca voi veti avea bani, voi veti alege...Diversitatea duce implicit la progres!
In rest nu mai are rost sa despicam firul in 4. Eu am condus si Logan si Sandero si 107 si ca sa vezi, si Up!. Asa ca nu zic din auzite. in fine, fiecare crede si face ce vrea cu banii lui. Eu zic ca nu se compara cu Sandero. In primul rand, asa cum am mai zis concurentul masinii asteia este Twingo. Sandero e o alternativa low cost dintr-o clasa superioara cu plusuri si minusuri mai mult sau mai putin sesizabile, in functie de perceptia si gandirea fiecaruia.
"These increases, and some clever interior packaging, have enhanced the cabin space for people (front legroom is up by 36 mm), and for luggage, with boot capacity increased by 27% to 200 litres."
Sursa: http://www.autoblog.com/2011/03/03/geneva-2011-2012-kia-picanto-brings-a-game-to-the-a-segment/
sau pe kia.ro unde scrie clar: 292/200 l
da deunde atata premiera?
Kia Picanto vine cu: "Airbag sofer si pasager; Airbaguri laterale si cortina"
In cazul asta sa inteleg ca pentru pasagerii din spate nu exista airbag deloc... nasol as alege tot airbag-urile cortina :)
Nu vreau sa fiu carcotasi dar premiera in segment in cazul asta este cam nula, au oferit ceva ce exista pe alte masini sub alta forma. Probabil varianta asta este mai ieftina decat 6 airbaguri dar nu mult mai scumpa de cat cele 4 airbag-uri normale dar ofera o protectie superioara fata ce cele 4 airbag-uri normale(laterale si frontale).
In priuml rand dintre toate masinile de clasa mica acum aparute Vw Up Skoda Citigo;Aygo;KA;renault s-au micra as alege cu cea mai mare incredere VW up apoi Skoda Citigo care au fiabilitate fata de celelate parerea mea
In concluzie masina e ff buna:) plus ca a luat punctajul maxim la EuroNCAP
Numai bine
Problema vine din mentalitatea noastra.......
MASINA ASTA, CA SI ALTELE , NU ARE NICI O VINA.........nOI SUNTEM PROBLEMA!!!