Drivetest Skoda Citigo (2011-2017)

1.0 Benzina 75CP Man5 Style
Skoda Citigo (2011-2017) zoom
de Sebastian Toma
Sambata, 03.03.2012
Afaceri orăşeneşti

Skoda intră în forţă în segmentul mini. Ca de obicei, primii paşi îi sunt susţinuţi de concernul Volkswagen, care le-a oferit platforma lui Up!. Am testat versiunea cu cinci uşi a noului Citigo, cel mai mic model Skoda creat vreodată. Deşi dimensiunile exterioare ne prezintă un model foarte mic, interiorul ne contrazice cu cel mai mare spaţiu pentru umeri din segment şi cel mai mare portbagaj din segment. Modelul Citigo le este destinat celor care caută o maşină mică, sigură, practică şi uşor de întreţinut.

Skoda Citigo (2011-2017)
1.0 Benzina 75CP Man5 Style

  • Pret de pornire n/a €
  • Pret model testat n/a €
  • Taxa auto 45 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Am testat versiunea de 75 CP a motorului de 1.0 litri oferit în gama Skoda Citigo. În comparaţie cu "tripleţii" franco-japonezi (Aygo, C1 şi 107), Citigo se dovedeşte a fi mai agil, în special în primele două trepte. Diferenţa de şase cai putere nu este cea care schimbă datele problemei, ci rapoartele transmisiei manuale cu cinci trepte ne-au dus la acest verdict. Propulsorul este destul de silenţios, fiind auzit abia după pragul de 4.000 de rotaţii pe minut, iar acesta poate urca până la 6.250 rotaţii pe minut. Încă din primele minute la bordul lui Citigo am simţit că modelul este optimizat pentru trasee urbane, iar bănuiala ni s-a confirmat pe străzile înguste ale Lisabonei.

Motoarele lui Citigo au o caracteristică interesantă – cuplul maxim este atins între 3.000 şi 4.300 rotaţii pe minut, plajă impresionantă pentru un motor aspirat de o cilindree mică. Până la 100-120 km/h, Citigo se mişcă remarcabil de bine pentru o citadină, după care nivelul de putere relativ redus îşi spune cuvântul şi viteza de deplasare creşte mult mai încet.

Consum

Citigo are un consum mixt de 4.7 litri la sută în versiunea de 75 CP, tradus printr-un consum urban de 5.9 litri la sută şi un consum extraurban de 4.0 litri la sută. În cazul versiunii de 60 CP, modelul consumă doar 4.5 litri la sută în regim mixt. Există şi o versiune Greentec, care are un consum de 4.1 litri la sută şi emisii de CO2 de 96 de grame pe kilometru. Deşi n-am apucat să încercăm şi versiunea de 60 CP, aceasta nefiind disponibilă la momentul testării, motorizarea mai puternică rămâne recomandarea noastră în ciuda consumului puţin mai mare de carburant, diferenţa fiind recuperată la capitolul acceleraţie (1.2 secunde diferenţă până la 100 km/h).

Modelul stă la fel de bine ca Volkswagen Up! la acest capitol, surclasând rivali precum Fiat 500, Renault Twingo şi Ford Ka, însă pierde în faţă tripletei C1/107/Aygo. Noi considerăm că diferenţa este compensată de agilitatea oferită de acest model în schimbul carburantului consumat în plus. Într-un regim sportiv pe un traseu plin de serpentine, am înregistrat un consum mixt de 6.0 litri la sută, în condiţiile în care am stors fiecare picătură de sportivitate din acest motor, pe lângă faptul că instalaţia de climatizare era în funcţiune. Pentru curioşi, utilizarea acesteia nu este o problemă în raport cu nivelul de putere furnizat, deoarece Citigo răspunde la acceleraţie la fel de bine indiferent dacă este utilizat acest element auxiliar.

Performanţe

Skoda Citigo 1.0 75 CP are nevoie de 13.2 secunde pentru a accelera până la 100 km/h şi poate atinge o viteză maximă de 171 km/h. Valorile sunt mai mult decât rezonabile pentru o citadină, vitezele respective neavându-şi locul în oraş sau în apropierea lui. Citigo ne-a arătat că poate să se mişte repede dacă insişti suficient de tare, dar uneori ne-a obligat să apăsăm pedala la podea ca să ne bucurăm la maximum de capacitățile sale.

Urcarea pantelor nu este punctul forte al acestui model – cel puţin nu dacă le abordăm într-o treaptă superioară fără prea mult avânt. Remarcăm faptul că treapta a doua este relativ scurtă, în timp ce treapta a treia este ceva mai lungă, ceea ce duce la mici dificultăţi dacă veţi aborda în stil alert virajele strânse din oraș – în treapta a doua, motorul va fi prea turat, iar în treapta a treia nu veţi avea suficientă putere pentru abordarea în forţă.

Interior

Dacă există un lucru pe care nu ne aşteptăm să-l găsim la un model din acest segment, acela este spaţiul. Cei de la Skoda se bucură de cel mai mare spaţiu pentru umerii pasagerilor din faţă, iar acest lucru se traduce printr-o senzaţie de confort atunci când stai în faţă. Trapa din sticlă a modelului de test amplifica această senzaţie fără să-ţi provoace insolaţie, doar 10% din căldură fiind transmisă la interior graţie sticlei tratate termic. Sigur, puţini clienţi de Citigo vor opta pentru acest feature de lux, găsit în mod normal pe modele mai mari şi mai scumpe.

În comparaţie cu un Volkswagen Up!, situaţia nu este atât de veselă. Practic, se vede că interiorul a fost locul unde inginerii au făcut reduceri de costuri. Dacă la Volkswagen aveam un volan stilizat, cu inserţii lucioase şi un bord "glossy", la Skoda situaţia este mai modestă, de parcă ar fi destinată unui alt public, mai pragmatic. Într-un fel, diferenţa de design interior între Up! şi Citigo merită, deoarece obţii un set de materiale mai durabile şi mai puţin predispuse la zgârieturi, totul la un preţ mai mic.

Scaunele din faţă au o formă interesantă, dar suportul lateral oferit lasă de dorit. Scaunele sunt moi şi sunt suficient de mari şi pentru pasagerii mai corpolenţi. Locurile din spate sunt suficiente pentru doi adulţi, fără să taie din portbagajul de 251 de litri. Ne-a plăcut numărul mare de spaţii de depozitare de la interiorul lui Citigo, alături de sistemul de prindere pentru plase ataşat mânerului de deschidere a torpedoului. Nu ne-a plăcut torpedoul înghesuit, designul general sec, volanul cu un design fad şi suportul lateral prea mic al scaunelor din faţă.

Preţ de achiziţie

Pentru moment, nu ştim cât costă Skoda Citigo pe piaţa din România. Însă un lucru este cert: maşina va fi mai ieftină decât Volkswagen Up! Cu cât va fi mai ieftină? Asta este cu totul altă problemă.

Un Volkswagen Up! pleacă de la 8.327 euro cu TVA inclus în România. În comparaţie cu acesta, Peugeot 107, Renault Twingo, Fiat 500 şi Ford Ka sunt mai scumpe, iar Skoda Citigo se va încadra ca preț de asemenea mai jos de acestea. Trebuie să specificăm faptul că modelul va costa ceva mai mult în versiunea cu cinci uşi - pe care v-o şi recomandăm - iar un anumit nivel de dotări va urca preţul final la o sumă de peste 9.000 de euro.

Cei de la Skoda ţintesc trei categorii de şoferi cu noul Citigo - tinerii care locuiesc în continuare cu părinţii, familiile care au nevoie de o a doua maşină şi grupul numit "best agers", echivalentul occidental al persoanelor trecute de "prima tinereţe", care vor să renunţe la maşina lor mai mare în favoarea unui vehicul mai practic şi mai potrivit nevoilor lor actuale. Modelul ceh promite un preţ de achiziţie atractiv, un nivel ridicat de siguranţă şi costuri reduse de exploatare şi întreţinere.

Siguranţă

Împrumutarea platformei lui Volkswagen Up! a fost lozul câştigător pentru Skoda, cehii având în portofoliu încă un model de cinci stele. Practic, cele cinci stele EuroNCAP obţinute în 2011 îi conferă lui Citigo un avantaj dramatic în faţa altor modele din segment, în special în faţa clienţilor maturi, care ştiu că siguranţa vine în faţa oricărei economii.

Modelul ceh poate fi echipat opţional cu un sistem de siguranţă pentru oraş, City Safe Drive, care frânează automat de la o viteză de până la 30 km/h atunci când detectează un impact iminent cu un obstacol aflat la mai puţin de zece metri distanţă. În standard, Citigo vine cu patru airbag-uri, două frontale şi două pentru cap şi torace  - premieră în segment. Citigo are în standard ABS, ESP şi sistem de asistenţă la frânarea de urgenţă.

Ţinută de drum

Odată ajunşi pe străzile din Lisabona - cu gropile şi denivelările aferente - ne-am simţit foarte bine la bordul lui Citigo. De ce? Pentru că suspensia sa amortizează eficient imperfecţiunile drumului. Problemele apar doar la craterele-monstru, pe care le putem găsi şi pe străzile româneşti, nu doar pe cele din Portugalia, când suspensia micuţului Citigo nu mai poate să facă faţă şi te zgruncină puţin. Sigur, chiar şi un pick-up ar avea probleme pe secţiunile respective, deci nu putem să-l criticăm pe micul Citigo pentru acest lucru.

Tot configuraţia sa (raport ampatament/ecartament) îi face probleme când se întâlneşte cu un şir de denivelări mici, iar pasagerii sunt din nou zdruncinaţi. Cât timp abordaţi totul cu o viteză corectă, toate denivelările vor trece neobservate. Din punctul de vedere al confortului, Citigo trădează faptul că este un model mic în puţine situaţii, când configuraţia gropilor nu îi permite niciunui tip de suspensie oferit pe vreun model accesibil să amortizeze toate şocurile.

Direcţia cere foarte puţin efort la manevrare, fiind optimă pentru un oraş aglomerat, unde ai nevoie să te strecori, pierzând puncte la capitolul dinamică. De fapt - absolut normal - abilităţile dinamice ale acestui model sunt limitate, suspensia fiind orientată spre confort. Chiar şi aşa, pedala de frână îţi oferă un nivel ridicat de feeling şi îţi dă încredere să mergi "ceva mai tare" decât s-ar aştepta alţi participanţi la trafic. În unele situaţii, Citigo ne-a surprins şi pe noi cu manevrabilitatea şi stabilitatea sa, dar nu vorbim de vreun hot-hatch de clasă mini.

Vizibilitate

Fiind vorba de un model cu o formă angulară, Citigo este calificat din start pentru o poziţie bună la această categorie. Oglinzile laterale par să fie preluate de la Polo, iar acest lucru înseamnă că sunt suficient de mari pentru gabaritul acestui model. Oglinda centrală are dimensiuni agreabile, iar amplasarea montanţilor nu îţi pune probleme la nicio manevră.

Dacă eşti nesigur în spaţii înguste alături de Citigo - deşi nu vedem de ce ai fi - poţi comanda un set de senzori de parcare spate.

Tehnologie

Versiunea testată de noi era echipată cu toate dotările pe care le-ai putea visa pe un model de clasă mini. Pornind de la nivelul de echipare Elegance, modelul testat avea sistem de navigaţie cu touchscreen, computer de bord, sistem multimedia integrat în sistemul de navigaţie, cruise control, trapă electrică şi multe altele.

Desigur, toate dotările de mai sus vin la un preţ, iar clienții vor decide dacă au sau nu nevoie de ele. Sistemul de navigaţie şi trapa panoramică din sticlă vor fi elemente rare pe Citigo, acestea nefiind necesare clienţilor pragmatici cărora li se adresează marca cehă.

Design

Desenarea unei maşini ieftine este cel mai greu lucru pe care poţi să il ceri unui designer, oricât de talentat ar fi. Când îi mai spui că acel model aparţine segmentului mini, deja e dificil. Odată ce designerul află că vor fi încă două modele construite pe aceeaşi platformă, poţi suna liniştit la ambulanţă - există riscul ca acesta să sufere de un atac de panică.

În cazul tripleţilor germanici - Citigo/Mii/Up!, situaţia este defavorabilă modelului oferit de marca cea mai accesibilă dintre cele trei. Exact, vorbim despre Skoda şi despre Citigo. Acesta nu este nici măcar cel mai frumos dintre cele trei modele de clasă mini ale grupului Volkswagen, ci trece, mai degrabă, într-un registru al anonimităţii. Chiar şi aşa, Citigo arată mai bine decât ne spun fotografiile, iar portughezii şi-au întors capetele după maşina noastră de test indiferent de peisajul în care aceasta se afla.

Date tehnice - Skoda Citigo (2011-2017) 1.0 Benzina 75CP Man5 Style
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
999
Lungime mm
3563
Putere maxima CP (rpm)
75 (6200)
Latime mm
1645
Cuplu maxim Nm (rpm)
95 (3000)
Inaltime mm
1478
Viteza maxima km/h
171
Greutate kg
929
Acceleratie 0-100 km/h s
13.2
Ampatament mm
2420
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
35
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
234
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Skoda Citigo (2011-2017)

Ultimele teste

Comentarii (65)

  • Geamurile din spate nu coboara, deci un esec
    34 56
  • Fiind o masina de oras, mergi cu ea pe distante scurte iar geamurile nu reprezinta o problema foarte mare.
    48 12
  • mda
    arata execrabil pe langa octavia! iar gemul de pe spate se da in lateral...viss!
    21 33
  • Javier
    dasca vw up e atat de praf, ce pretentii poti avea de la copiile penibile ale acestuia ? vw chiar a dus penibilitatea si jecmanirea la rang de arta . e incredibil de nesimtit acest concern , insa ca si in romanica cu carburantul. atata timp cat exista cerere (prosti da multi ) nu o sa schimbe ceva ce le aduce miliarde cu costuri minime si calitate slaba .
    36 35
  • Bau-Bau
    skoda
    Daca va avea si ceva dotari va trece de 10000 de euro GARANTAT !!! Sa fim seriosi.....scump tare halatul la 10000 cumperi masini intregi
    32 7
  • jiji cocalarul
    ba iedi ia vezi tu cum au: aygo, c1,107 geamul din spate inainte de a face comentarii inutile p'acilisea! chiar nu vreau sa te mai jignesc ...natura nu a fost prea darinica cu tine oricum!
    26 11
  • `~~~~~
    da jiji si alea sunt la fel niste parjoale dar macar arata mai bine!
    11 16
  • codrin
    @edi
    da in comparatie cu octavia arata f rau! au pocit-o rau...e aiurea geamul ala pe spatedi cun zicea si jiji ala nu e sg pe segment dar daca sunt asa inovatori si meseriasi puteau sa fie altfel si sa faca geam normal cu macara insa efectul de turma e mai ieftin!
    Sunt curios ce pret are!
    7 11
  • Imi place masina asta. defapt recunosc ca imi plac in general masinile de clasa mini si mica. Asta poate si pentru ca am o astfel de masina si traiesc intr-un oras unde faci in doua ore uneori 3-4km.
    Revenind la masina cu pricina, masinile mele preferate din clasa asta erau tripletii. Conceptul a fost mai departe de VAG si consider ca a facut o treaba buna. 75 CP pe o asemenea caroserie... cred ca face fata si pe autostrada (pana la o limita, e drept, dar se descurca), 1000 cmc (taxe mici, consum rezonabil), spatiu interior printre cele mai mari din clasa (sa nu uitam ca 250 litri este o valoare pe care inca o mai ofera constructori de clasa mica, adica imediat superioara).
    Faptul ca geamurile au deschidere tip compas este nu prea un dezavantaj prea mare. Nu am auzit pe nimeni care sa aiba o masina in 3 usi si sa se planga ca nu poate sa deschida geamurile din spate calumea. e drept ca masina nu are 3 usi, insa asa cum am zis... nu e neaparat un motiv pentru care sa o critici.
    Si nu in ultimul rand, pretul destul de bun.Ramane de vazut cat de fiabila va fi. Dar la o prima privire (si drive test) pare o oferta mai mult decat interesanta. Poate doar Panda sa-i puna bete in roate.
    36 7
  • @laucalin
    da e o ok din perspectiva taxelor consumului etc! dar designul e mult inferior ca a lui picanto are cei drept doar 69 cp dar un cuplu putin mai mare 97 Nm
    4 12
  • da dar picanto are si motor de 1.2 cu 85 de cai pe cand asta doar 75 si atat!!!!
    3 8
  • urata!!
    e mai urata ca sora ei de la wvv!! si daca mai costa si 10 mii mai bine iti cumperi un rio sedan care arata f tare si e si mai mare!
    15 12
  • isi merita banii...cu conditia sa fie PUTINI! :)
    Designul, mai ales grila frontala si farurile aduc mai degraba a masina coreeana sau chiar chinezarie. Dar, la un asemenea pret, dupa cum bine a scris automarket.ro, ce poti sa ii ceri unui designer auto, asa ca....cei care aveti pretentia sa arate ca un bolid nervos sunteti de-a dreptul penibili. Eu unul sper ca versiunea de baza sa coste sub 8000 euro. Oricum, decat un VW, mai bine o Skoda sau Seat din aceeasi clasa. Octavia a fost si ramane un sedan foarte reusit la pretul lui, tre sa recunoastem! Cu alte cuvinte, daca tot e din grupul VAG, macar sa fie ieftina!
    20 6
  • @@laucalin
    Mereu vor exista si alternative la orice masina. Acum depinde de fiecare si ce vrea de la o masina. Nu contest faptul ca un Rio este ieftin si e o masina buna. Eu am facut drive test cu Up! si mi-a placut. De ce, vezi mai sus si consider ca este o masina cu un pret bun in segment. Unde mai pui ca Skoda va fi si mai ieftina. Nu prea te face sa crezi ca esti intr-o masina de clasa mini, iar asta e un lucru important in opinia mea, mai ales la nivelul asta de pret. :)
    20 2
  • jiji cocalarul@codrin
    geamul ala e asa din anumite considerente nu pt ca ar fi cheltuit prea mult cu o macara! forma usii nu permite la nici un model din clasa super mini - 4 usi un geam escamontabil!
    7 11
  • nenea jici
    da vb serios?
    chiar la nici un model din clasa mini cu permite amplasarea unui geam cu macara??esti sigurr?
    9 6
  • Salut
    Frumoasa masina, frumos interiorul (practic) si motorizarea pare (pe hartie) buna.

    Sper sa fie accesibila ca pret.

    O zi buna
    11 16
  • @jiji
    Ba eu cred ca e din cauza costurilor. Si iti dau un exemplu simplu: motivul pentru care Logan are butoanele de la geamurile electrice intre scaunele din fata este tot din cauza costurilor. Ok, acum veti spune ca nu era mare lucru daca puneau butoanele pe bord si cresteau pretul cu 10-15 euro sa zicem. Dar incearca sa inmultesti asta 10-15 euro cu cateva sute de mii de unitati vandute si vezi la ce costuri ajungi. Pentru ca, chiar daca iti recuperezi banii la vanzare, mai intai tu, ca producator pierzi niste bani. Si cand poti sa lansezi masina si asa de ce sa nu o faci?! Evident, zic dpdv al producatorului.
    14 1
  • jiji cocalarul @nenea jici
    daca mi-l numesti tu si e din ac clasa te cred! problema dupa cum am mai zis e forma usii! bineinteles ca puteau pune un geam normal insa ar fi fost mult prea ingust pt a se putea lasa in usa
    4 4
  • cocalarule
    vai de capu' tau!
    Pai nu esti tu a tot stiutor??sa iti zic eu?maibine informeaza-te ca esti la pamant!!ai in fara numai masini germane si crezi ca doar ele sunt pe pamant daca nu au nemtii nu mai are nimeni geam cu macara pe spate in clasa mini? looooooooooooooolllllllllllll
    3 10
  • jiji cocalarul
    era vb de c1,aygo,107,citigo , unde vezi tu numai germane nu stiu dar e doar treaba ta! am dat un raspuns de bun simt ... desi cred ca i l-am oferit tot lui edi! numai el poate sa aibe un stil in genul asta
    9 2
  • nu te ataca!
    vroiam sa iti spun ca nu ai dreptate sunt destule modele si firme din acelasi segment care si-au permit sa pune pe spate geam cu macara!!!!sutn destule care au...vezi toyota,opel,kia,mitsubitsi,hyundai,chevy toate cu o lungime aprox de 3.5m!
    3 9
  • jiji cocalarul
    care toyota? aygo :) are ac tip de geam? , care opel? corsa 4 usi (Length (mm) 3999) , kia picanto ? da, are macara dar are un portbagaj de 200l (oare de ce? :) ), aceeasi poveste si cu i10... iar dc masina va pleca de 7000 eu -7500 eu va fi cea mai ieftina din segment si poti sa ii ierti geamul ala (de parca pana la urma ala ar fi cel mai mare cusur al unei masinute de oras)
    10 3
  • nu aygo,yaris! nu corsa agila! iar picanto are fix 292 l de ce oare?aa si mai era si panda! deci se poate...
    2 6
  • poti sa imi explici asta? picanto are 292 l si are macarrale la geamuri iar skoda are 251 si nu are! de ce oare???
    3 2
  • jiji cocalarul
    toyota yaris 4 doors Length (mm) 3885 :)) nici macar nu sunt in ac clasa! bun exemplul :)
    Agila Length (mm) 3740
    PANDA Volum portbagaj litri 225 (dar oricum concurenta directa va fi 500 5 doors)
    kia picanto 4 usi Boot Capacity (litres) 200
    2 2
  • suzuki splash, hyundai i10, chevrolet spark, kia picanto ... coboara geamurile spate. (punct)
    Cum am spus mai sus citigo, un esec.
    8 14
  • jiji cocalarul
    panda Lungime mm3653 / Volum portbagaj litri225
    3 0
  • http://www.automarket.ro/masini-noi/kia/picanto-10-gsl-mt-base-11599/specificatii.html uitate aici si vezi cati l are icanto ultimul model deisgur!!

    pai cumd aca e cu 20 de cm mai lunga nu mai e din aceeasi clasa dar ce clasa?
    4 3
  • jiji cocalarul
    nu poti sa pricpii ca aygo e in ac clasa cu citigo?
    kia picanto / situl oficial kia.ro

    Dimensiuni

    Volum portbagaj (l) 292/200

    ia ghiceste tu cand/cum are 292 l ! hai pa
    6 3
  • *****
    si chinezi faceau grila din fata mai frumoasa decat uratenia asta desenata de cei de la grupul VAG ......mai bine un sandel decat cei 3 zmeii
    11 14
  • @antonny
    da ca bine zici..dar lu jiji asta nu vezi ce o mai umfla si ce-i mai place???
    2 7
  • Antonny, sti care cred eu ca sunt singurele avantaje ale unui Sandero fata de masina asta? Spatiul interior mai mare si probabil dotarile ceva mai bune. In rest... nu prea se compara nici ca tinuta de drum, nici in privinta confortului, nici ergonomiei, nici performantelor si nici a consumului (diferenta de consum e de cel putin un litru/100 km, si vorbim de cifre declarate de producator). Iar daca e sa se "bata" cu ce ofera Renault, acela e Twingo, nu Sandero. Pentru ca oricum sunt masini din clase diferite.
    18 9
  • octav71
    Urata nu este. Are linii, nici interiorul nu este aiurea! Merge.
    Asta cu geamurile: va cramponati degeaba! Citroen DS4, testat de AM, nu are prevazute geamuri spate care sa se deschida!!! Daca o masina din clasa "premium" (spun ei) nu are aceasta facilitate, ar trebui sa fim fericiti ca Citigo are geamuri, chiar daca nu se deschid.
    In rest, are concurenta puternica, sa ii uram succes.
    SPor!
    11 16
  • Indian Car
    Trebuie sa fi prost ca sa dai 10k pe asa ceva. Motivele sunt multe..., prea multe.

    P.S.: Ca sa-ti dai seama ca de rau poate fi, trebuie sa fi mers cu tripleta franco-japoneza. Doar ca aici situatia este si mai de cacao, pt ca "tigaia" de mai sus este si urata. Avantajele precum consum si "sprinteneala" palesc in fata dezavantajelor si nu justifica un pret mai mare de 5-6k pe genul asta de masina.
    21 11
  • motorul nu se compara cu un V8 de 6 L
    E mult sub Bentley Continental GT. Nu inteleg ce a fost in capul lor.
    12 3
  • costel
    E un fel de Nano european,bine macar aia era 2500 de dolari sau cat era ea..insa asta e 10 mii! dar o sa fie destui fani sa dea banii astia ca doar e o skoda ce naiba..
    16 8
  • masina are linii simple, placute dar ce te faci cu romanul care vrea sa impresioneze vecinul de scara? d'asta vinde fara probleme vw in vest ! acolo oamenii tin la banii pe care ii muncesc si nu vor sa epateze (mai ales acolo unde nu este cazul... aka masina din "clasa" city car)! cat despre geamul din spate :)) pana la urma cele 2 "triplete: "up/citigo/mii si aygo/107/c1 sunt cele mai mici din segment! au cautat un compromis pt a oferi o varianta in 4 usi si l-au gasit! dar ce te faci cu jiji, edi, thor care considera ca masina e un esec datorita unui geam amarat? ce te faci cu bizonii care nu stiu altceva decat sa scuipe la orice articol al grupului VAG? de parca cumparatorii cu bani ar tine cont de parerea lor....
    14 12
  • auzi englezoiule??? vezi-ti de wc tau din 90 si lasa-ne pe noi! daca costa vreo 8 mii clar k e prea mult doar pt un motor de 75 de cai si ca are firma skoda in bot nu merita!sunt alternative mai bune fanilor.....geamul nu e o asa mare problema ca doar are AC si nu necesita a fi deschis...insa arata urat asa parca e stransa asa pe latime...sa ne uitam putin si la altele de 10 mii cei drept si sa vedem putin design...
    PS:sunt fan octavia!
    2 12
  • dar cand dai 10 mii pe un i10 1.1 69hp nu mai ai aceeasi problema?acolo ai pe bot hyundai ..pffff
    9 4
  • vag=fas auto
    ce-i cu cazanul asta ? iti da si girofar inclus sa nu te calce vreun patrol ? =)))
    8 8
  • Rahat
    Inca o porcarie in 3 cilindri VW.Vezi esecul Skoda Fabia.Rushine !
    9 13
  • Lasa, ca e Twingo bestseller la vanzari.
    15 6
  • @
    @antonny: auzi... chinezarie de la vag ? Lasa ca arata mai bine chinezariile made in koreea.
    7 5
  • dap
    Twingo pe segmentul lui chiar se vinde bine. Apropo, Mircea cand testati Noul Twingo FACELIFT?
    12 4
  • citigo
    sunt curios cu cat o sa fie mai ieftina decat up. oricum, la 8000euro merita banii. decat o dacie, ai mai multa siguranta in asta. vreau un test si cu SEAT Mii care se anunta cel mai ieftin din cele 3!
    5 15
  • @omulnisip
    in ce ai mai multa siguranta? tu te auzi sau macar iti urmaresti posturile dupca ce dai trimite ? lasa iarba prietene ...
    3 3
  • omu'
    n-a vazut nimeni ca cei de la Renault au pierdut startul de data asta? In mod normal ar fi trebuit deja sa iasa la rampa cu un model de oras cu un pret pe masura. Tare mi-e teama ca proiectula ala "lo..lod...lodg...i" a avut verde parca din inertie. La vremurili astea greli omu', ca e estic (cocalar neaos de dambovita rupt in dos dar cu fumuri de patron de chiosk in bazar) sau vestic (ce-si numara fiecare cent castigat cu greu) are tendinta sa isi cumpere "trotinete" ce ii ofera exact ceea ce se poate cere de la o masina: mobilitate.

    anyway, imi place masina. Simpla si la obiect. Imi cam trece chefu' de viata cand vad/aud de sigla aia popolara cu multe v-uri pe ea dar daca e o skoda parca mai trec cu vederea ca e inca un "xerox" auto

    parerea mea
    6 12
  • @sa:dman
    Fa un drive test cu Sandero, si apoi unul cu C1 si o sa-ti schimbi brusc parerea despre Dacia. Stiu esti foarte subiectiv, crezi ca VAG este centrul universului, brand-urile nationale iti put etc., dar crede-ma ca pe langa genul asta de masina, produsele Dacia sunt lux.

    P.S.: Deabia astept sa fiu contrazis. Apropo era cat pe ce sa-mi iau un C1, da doar pt ca il scosasem la 6500 si avea AC si servo. Si era un pret absolut decent pt o masina noua cu garantie. Dar 8k+ pe "indian car" asta...OMG! Si comparativ cu "shittygo" asta, C1 este mai ieftin, mai aspectuos si se conduce ca un kart. Nu l-am mai luat pt ca la banii aia nu avea tetiere spate :D, nu avea imbracaminte pe usi, nu avea antifonare, nu avea portbagaj, nu avea turometru, nu avea... si lista poate continua.
    21 5
  • Deci in romanica, clar nu se va vinde vreo masina din categoria asta, deoarece nu e mare frate nu are motor macar de 1.8-2L sa consume mult si sa faci raliu in aglomeratie. Vanzarile vor fi foarte mici, ca si pana acum o sa vedeti ici colo cate una;adevaru e ca daca dai in gropile care au aparut cu rotitele alea acolo o lasi.In tarile civilizate cu mult, fata de cum suntem noi (fara gunoie pe strazi si in societate) se va vinde.Noi mai avem mult tare de tot, daca nu ma credeti cititi comentariile de mai sus.
    6 2
  • Doua cuvinte: Ford Focus!
    Daca doar consumul este important, atunci asa ceva nici n-ar trebui lansat! Tocmai apare FF de 1.0 litri, 125 CP si cautati-i voi datele pt consum, sa nu ziceti ca va mint! Iar la pret, daca nu o iei cu banii jos si te combini cu tot felul de alte lucruri (tichete, vreun discount...) diferentele cred eu ca nu conteaza! Dar probabil, ca orice cumparare, omul o face mai mult cu ce simte si mai putin cu ce gindeste!
    0 9
  • Bored to death
    citigo
    this car is NO FUN !
    13 8
  • Asa este te inteleg perfect insa multi nu pot constientiza ca vagoneletele nu sunt miezu din dodoasca cum sustin sus si tare fanii. daca aceasca masina o sa costa mai mult de 6000 si sigur o sa fie mai scumpa nu merita! arata execrabil in raport cu concurenta..chiar daca unii zic domle are un portbagaj f mare in raport cu concurenta cum a zis unu mai sus..e pe naiba totloc de 2 palse ai dar nu asta e problema,iar cei 75 de cai sunt lasat in urma de altii cu 85 chiar asa ca mari atuuri nu are doar ca e skoda!eu astept totusi pretul si atunci sa vedem cine mai comenteaza...
    2 7
  • Crystyann
    Diverse
    1. E masina care in proportie de 80% va merge in oras - conteaza mult mai mult cuplul si etajarea cutiei decat caii putere.
    2. Su zic sa nu aruncam cu pietre pana nu o vedem in table si plastice - nimeni nu a vazut-o live dar toata lumea o critica. Am o parere buna despre Skoda si astept ca masina sa fie ok din mai toate punctele de vedere mai putin "dizainul" care nu prinde foarte bine pe Dorobanti, in fata la cafenele!
    3.Trebuie sa vedeti partea buna...acum aveti si varinate la monopolul impus de ceilalti 3 tripleti . Avand in vedere ca voi veti avea bani, voi veti alege...Diversitatea duce implicit la progres!
    5 9
  • @C-G-C, sti care e deosebirea majora intre masinutele astea de clasa mini (inclusiv tripletii) si Sandero? In primul rand au fost gandite sa fie (printre) cele mai bune din clasa. Ori la Sandero s-a mers pe alt principiu, cel au suficientului la aproape orice capitol. Defapt cam asta inseamna Dacia.
    In rest nu mai are rost sa despicam firul in 4. Eu am condus si Logan si Sandero si 107 si ca sa vezi, si Up!. Asa ca nu zic din auzite. in fine, fiecare crede si face ce vrea cu banii lui. Eu zic ca nu se compara cu Sandero. In primul rand, asa cum am mai zis concurentul masinii asteia este Twingo. Sandero e o alternativa low cost dintr-o clasa superioara cu plusuri si minusuri mai mult sau mai putin sesizabile, in functie de perceptia si gandirea fiecaruia.
    18 2
  • ****
    cei trei zmei se va bate din toamna cu micutza dacie .......
    4 1
  • Nobody
    Afoni si aberanti
    Ce bine ca producatorii auto nu se ghideaza dupa comentariile aberante ale unor afoni asa cum sunt multi p-aici pe site. Speram sa aflu ceva informatii despre masina, dar cand vad aberatiile de la aceasta rubrica mai bine lasa. Un nimeni pe lume zicea mai sus ca arata execrabil in comparatie cu octavia. Va dati seama cat cunoaste afonul asta industria auto??!! Bine ca n-a zis ca arata execrabil comparativ cu vreun Porsche, Ferrari sau de ce nu cu vreun Airbus. Si multi mai sunt ca el. Incredibil.
    3 1
  • just_a_guy
    pentru "jiji"
    Esti prost informat domnu' jiji, ia uite:

    "These increases, and some clever interior packaging, have enhanced the cabin space for people (front legroom is up by 36 mm), and for luggage, with boot capacity increased by 27% to 200 litres."
    Sursa: http://www.autoblog.com/2011/03/03/geneva-2011-2012-kia-picanto-brings-a-game-to-the-a-segment/

    sau pe kia.ro unde scrie clar: 292/200 l
    0 1
  • Noutate in segment?
    "Citigo vine cu patru airbag-uri, două frontale şi două pentru cap şi torace - premieră în segment"
    da deunde atata premiera?
    Kia Picanto vine cu: "Airbag sofer si pasager; Airbaguri laterale si cortina"
    0 4
  • Cristian
    @cmg_george
    Esti gresit informat - pentru prima oara la clasa mica airbag-ul lateral ( adica cel din scaun ) are si rol de airbag de cap.... Vei vedea ca scaunele nu au tetiera, ci sunt dintr-o singura bucata! deci nu exista airbag-uri laterale SI airbag-uri cortina, ci un singur airbag cap-torace! ASTA E PREMIERA!
    4 2
  • @Cristian
    Scuzele mele, n-am stiut.
    In cazul asta sa inteleg ca pentru pasagerii din spate nu exista airbag deloc... nasol as alege tot airbag-urile cortina :)

    Nu vreau sa fiu carcotasi dar premiera in segment in cazul asta este cam nula, au oferit ceva ce exista pe alte masini sub alta forma. Probabil varianta asta este mai ieftina decat 6 airbaguri dar nu mult mai scumpa de cat cele 4 airbag-uri normale dar ofera o protectie superioara fata ce cele 4 airbag-uri normale(laterale si frontale).
    0 4
  • mai bine
    mai bine nissan micra....da, stiu ca nu este in aceasi clasa...dar totusi, mai bine micra
    2 2
  • D@vid 46™
    Citigo
    Eu zic ca este o masina foarte buna de oras...sau pt o familie avnd max 2 membri si un beblus:)
    In priuml rand dintre toate masinile de clasa mica acum aparute Vw Up Skoda Citigo;Aygo;KA;renault s-au micra as alege cu cea mai mare incredere VW up apoi Skoda Citigo care au fiabilitate fata de celelate parerea mea
    In concluzie masina e ff buna:) plus ca a luat punctajul maxim la EuroNCAP
    Numai bine
    9 0
  • Likeanu
    dar de...
    Si toyota IQ se bate bine la capitolul asta plus ca ei au motorizare diesel... pana acum doar motoare pe benzina au cei din grupul VAG
    0 0
  • parerea mea
    urata, frumoasa, eu cred ca va avea succes. Uitati-va numai cate Matiz-uri circula inca la 5 ani dupa iesirea din productie. Si ganditi-va ca in 2007 un matiz mai dotat era cam pe la 7000 E. Apoi ganditi-va la Citigo in comparatie cu un Matiz: siguranta, portbagaj, interior, motor,,,,etc.
    Problema vine din mentalitatea noastra.......
    MASINA ASTA, CA SI ALTELE , NU ARE NICI O VINA.........nOI SUNTEM PROBLEMA!!!
    14 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru