Marti, 09.07.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
BMW a lansat primul său SUV în 1999, prima generaţie a lui X5. La momentul lansării celei de-a doua generaţii, nemţii au spus că X5 este un "SAV", adică Sport Activity Vehicle. De atunci, toate modelele din gama X de la BMW au primit o variaţie a acestei denumiri, diferenţa faţă de alţi constructori fiind înlocuirea "Utility" din SUV cu "Activity" din "SAV". Practic, cei de la BMW au subliniat discret că modelele lor sunt mai potrivite utilizării pe şosele, nu în afara lor.
La un deceniu de la primul X5, BMW a lansat X5M. Şi acum ţin minte când au fost prezentate primele imagini ale modelului. Acesta a debutat alături de X6M, ambele având un motor V8 twin-turbo de 4.4 litri. La vremea aceea, X5M şi X6M erau cele mai puternice modele din segment.
Mergem pe repede-înainte în prezent. BMW a prezentat recent primele imagini ale noii generaţii X5, iar viitorul X5M se pregăteşte undeva în surdină. Până la debutul acesteia, am condus facelift-ul lui X5M, care rămâne cel mai puternic model din segment.
Cu SAV-urile sale, BMW sfidează toate convenţiile legate de SUV-uri şi de maşinile sport convenţionale. Nemţii vând un SUV de peste două tone care accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puţin de cinci secunde, are un interior similar cu cel al unui Seria 5 şi oferă spaţiu pentru toată familia. Cu toate astea, criticii spun că X5M nu este o maşină sport, dar nici SUV nu mai este.
Pur şi simplu, BMW X5M sfidează "barierele" plasate, în mod tradiţional, între termeni cum ar fi SUV şi maşină sport, performanţă şi spirit practic. Pe lângă asta, X5M rămâne liderul nedisputat al segmentului în materie de putere litrică, reuşind să surclaseze V8-uri de 4.8, 5.0, 5.5 şi 6.4 litri, toate supraalimentate.
BMW X5 M (2012-2014)
4.4 M auto
- Pret de pornire 114.948 €
- Pret model testat 131.004 €
- Taxa auto 2.188 €
Motor / Transmisie
Facelift-ul nu a schimbat în niciun fel motorizarea V8 twin-turbo de sub capota lui X5M. Aceasta dezvoltă tot 555 CP şi 680 Nm şi este, în continuare, cel mai puternic model din segment. Concurenţa este foarte aproape, Porsche Cayenne Turbo S fiind cu doar 5 CP mai puţin puternic, deşi modelul din Zuffenhausen recuperează la capitolul cuplu motor, unde se mândreşte cu 750 Nm, cea mai ridicată valoare din segment.
Alături de motorul V8 de 4.4 litri, sub capotă se ascunde o transmisie automată cu şase trepte, care poate fi comandată fie prin padelele de pe volan, fie prin acţionarea manetei de comandă de pe consola centrală. La fel ca la orice model M din gama BMW echipat cu transmisie automată, există un mod Launch Control. Indiferent că schimbi singur treptele sau laşi transmisia automată să se descurce singură cu cei 680 Nm, schimbările de treaptă sunt foarte rapide. Nivelul de violenţă cu care transmisia schimbă treptele poate fi reglat, în cazul în care şoferul doreşte o rulare mai confortabilă.
Reprizele livrate sunt impresionante pentru aproape orice şofer, acestea aducând zâmbetul pe buze chiar şi după multe sute de kilometri petrecuţi la volanul acestui model. Dacă vorbeam despre un SUV de volum sau de o compactă cu valenţe sportive, aici ne-am fi plâns de performanţele slabe într-o treaptă anume sau de senzaţia că "maşina nu are destulă putere". Ei bine, la X5M nu există loc de asemenea plângeri, pentru că forţa sa este resimţită în orice treaptă şi la orice turaţie.
Maşina este atât de rapidă şi de puternică încât îţi poţi pierde permisul în timp record. Ipotetic vorbind, dacă eşti primul la semafor într-o intersecţie în cruce şi demarezi cu toate forţele, poţi să prinzi suficientă viteză până la capătul celălalt al intersecţiei încât să-ţi pierzi permisul preţ de trei luni.
Motorul este silenţios la ralanti, în măsura în care poţi să obligi 555 cai să respire încet, dar situaţia se schimbă prin apăsarea butonului M, când se deschid 2 supape aplicate evacuării spate, dublând numărul de ţevi de evacuare folosite de X5M.
Consum
Dacă ai aşteptat cu sufletul la gură să ajungem la rubrica asta sau ai sărit direct la "consum" după ce ai aflat subiectul acestui test, maşina asta nu-i pentru tine. Serios. BMW X5M este genul de maşină pentru cei care-şi permit să alimenteze "din plin în plin" fără să se gândească vreo fracţiune de secundă la achiziţia unui bilet de tren pentru viitoarea vacanţă.
Pentru X5M, consumul este un simplu detaliu în fişa tehnică. Rezervorul are o capacitate de 85 de litri, deci autonomia nu este o problemă majoră, iar practica ne-a arătat că modelul poate să parcurgă aproape 500 de kilometri cu un plin, rezonabil pentru un model cu peste 500 CP sub capotă.
Fişa tehnică anunţă un consum mediu de 13.9 litri la sută pentru BMW X5M. Asta îi conferă modelului din Munchen locul patru în clasamentul segmentului, cel mai eficient dintre SUV-urile de performanţă fiind Porsche Cayenne Turbo S, cu un consum mediu de 11.5 litri la sută. Range Rover Sport şi Mercedes-Benz ML63 AMG îl surclasează şi ei pe X5M, cele două modele anunţând un consum mediu de 12.8, respectiv 11.8 litri la sută.
În mediul urban, consumul se stabilizează la 25 litri la sută, pe când în regim extraurban, consumul variază între 11 şi 13 litri la sută. Pe autostradă, la 130 km/h, X5M afişează 2.500 rpm şi obţine un consum de 14 litri la sută.
Performanţe
Odată ce ai activat sistemul Launch Control, pe bord vei vedea un steag cu pătrăţele, afişat pe un ecran mic amplasat între ceasurile de bord. Cum ai eliberat pedala de frână, maşina pleacă precum un glonte din pistol şi schimbă singură treptele, ca să ofere performanţe maxime. Au trecut doar 4.7 secunde, dar tu ai accelerat de la 0 la 100km/h. Impresionant? Cu siguranţă.
Însă, BMW X5M este al doilea cel mai rapid model din segment, deşi este cel mai puternic. Cine-l întrece? Porsche. Mai precis, Cayenne Turbo S, un model capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4.5 secunde, în timp ce viteza sa maximă este de 283 km/h. Ceilalţi competitori din segment sunt surclasaţi de X5M la sprint-ul 0-100km/h.
Mercedes-Benz ML63 AMG, celălalt rival german al lui X5M, necesită 0.1 secunde în plus pentru a accelera până la 100 km/h. Însă modelul din Stuttgart are un motor cu o cilindree mai mare cu 1.1 litri, iar ambele SUV-uri de performanţă sunt limitate la 250 km/h. Fără această limitare, Jeep Grand Cherokee SRT8 le depăşeşte într-un final, atingând o viteză maximă de 257 km/h. Limitatorul de viteză electronic al lui X5M poate fi eliminat contracost, la fel cum este cazul şi pentru ML63 AMG.
Ca să ne facem o idee despre cât de rapid este un X5M, un model pe care nu mulţi îl vor întâlni, vom face o paralelă cu ceva mai "pămânean". Spre exemplu, un hot-hatch care este capabil să realizeze sprintul 0-100 km/h în mai puţin de şapte secunde este considerat "foarte rapid", iar un supercar de la Ferrari, cum ar fi 458 Italia, accelerează de la 0 la 100 km/h în 3.4 secunde.
Nivelul de putere livrat de unitatea V8 twin-turbo ne arată că masa nu mai este un criteriu atât de important la stabilirea rapidităţii unui model, după cum ne arată o comparaţie cu BMW M5. Astfel, un M5 este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4.3 secunde, cu doar 0.4 secunde mai puţin decât un X5 M. În schimbul celor 0.4 secunde, BMW asigură un portbagaj mai mare, capacităţi off-road limitate şi ceva mai mult spaţiu interior.
Interior
Interiorul lui BMW X5 nu lasă loc de reproşuri, deşi este foarte spaţios. La bord au loc cinci pasageri adulţi, gata să fie speriaţi de performanţele dihaniei de sub capota lungă. Portierele se închid uşor în spatele lor, graţie sistemului soft close, lăsăndu-i să admire plafonul BMW Individual atracit, ornamentele din fibră de carbon şi pielea Merino Cinnamon de la bord.
Comenzile sunt amplasate ergonomic, poziţia la volan este corectă şi uşor de reglat, iar spaţiile de depozitare suportă nevoile uzuale ale consumatorilor. La urma urmei, când nu apeşi pedala de acceleraţie la podea, maşina devine un X5, deci proprietarul doreşte şi ceva spirit practic la bord, nu zero spaţii de depozitare şi ”pauză” la rubrica portbagaj. Din contră. Portbagajul lui X5M oferă 620 de litri, suficient pentru toate bagajele celor cinci pasageri, cu toate că unii rivali din segment se mândresc cu portbagaje de aproape 700 litri.
Antifonarea este de excepţie, modelul fiind capabil să filtreze sunetele pe care nu ni le dorim, acoperind chiar şi motorizarea în partea inferioară a plajei de turaţii.
Preţ de achiziţie
Performanţa şi tehnologia costă. Mult de tot. Dar cei care şi le permit cu adevărat nu au nevoie să întrebe cât îi costă, spre exemplu, echiparea automobilului cu un set de anvelope de iarnă. În cazul de faţă, preţul de listă al lui BMW X5M este de 114.948 euro cu TVA inclus. Exemplarul din imaginile alăturate costă 131.004 euro cu TVA inclus, echipamentele opţionale crescând preţul său cu 10% faţă de valoarea de listă.
Rivalii de la Mercedes-Benz, Range Rover şi Jeep vin cu oferte mai bune pentru modelele din oferta lor, dacă ne uităm doar la capitolul "preţ de listă". Cel mai ieftin competitor din segment este Jeep Grand Cherokee SRT8, cu un preţ de pornire de 76.000 de euro. Apoi, vine Range Rover Sport, versiunea 5.0 V8 Supercharged, care pleacă de la 94.240 euro cu TVA inclus. Mercedes-Benz ML63 AMG are, dintre toate, cel mai apropiat preţ de BMW X5M, respectiv 114.235 euro cu TVA inclus.
Porsche Cayenne Turbo S este cel mai scump model din segment, acesta având un preţ de pornire de 166.006 euro cu TVA inclus.
Siguranţă
Versiunea M a lui X5 îţi asigură o senzaţie puternică de siguranţă, atât prin prisma dimensiunilor vehiculului, cât şi prin lista sa de dotări care se asigură că ocupanţii nu păţesc nimic în caz de accident. Garda la sol este destul de mare, ţinuta impunătoare şi aspectul agresiv au un corespondent eficient sub caroseria lui X5M.
Tehnologiile de siguranţă activă şi pasivă sunt gata să îşi facă datoria ori de câte ori este nevoie. Pentru evitarea unui impact, cel de la volan dispune de controlul dinamic al stabilităţii (DSC), de controlul dinamic al tracţiunii (DTC), de modul M Dynamic (o funcţie extinsă a Dynamic Stability Control, care îmbunătăţeşte comportamentul dinamic) şi un sistem ABS, care include controlul frânării în curbe şi asistenţa la frânare. Pentru a evita situaţiile neplăcute, X5M vine în standard şi cu un indicator al presiunii în pneuri.
Nu puteau lipsi cele şase airbaguri, frontale, laterale şi cortină, ultimele cu senzor de răsturnare. La toate acestea se adaugă şi un sistem de tracţiune integrală xDrive, care se achită foarte bine de îndatoriri atunci când vine vorba de a ţine maşina pe traiectoria ideală.
Ţinută de drum
În timp ce testul anterior cu X5M s-a derulat în Slovenia pe timp de iarnă, întâlnirea cu facelift-ul lui X5M s-a consumat în România, pe timpul verii. Astfel, pe lângă faptul că am avut parte de compania acestui model preţ de mai multe zile, am reuşit să aprofundăm capitolul ”manevrabilitate” pe drumurile mioritice.
După cum subliniam şi la testul cu versiunea ante-facelift a lui X5M, ideea unui asemenea model este de a oferi performanţe apropiate de cele ale unui supercar, în timp ce limitele ”standard” impuse în materie de infrastructură rutieră să nu fie o problemă pentru proprietarii respectivelor SUV-uri de performanţă.
Până să cuplăm modul M şi să abordăm cu încredere virajele, X5M ne-a impresionat prin stabilitate şi control. Reţineţi cuvântul anterior. Control. Îl veţi înţelege mai târziu, când cuplaţi modul M şi simţiţi fiecare imperfecţiune din şosea prin volanul M şi când îl "aruncaţi" pe X5M în viraje, după ce aţi cuplat în prealabil o treaptă inferioară. Reglajele sistemului de tracţiune integrală permit derapaje controlate atunci când şoferul insistă în această direcţie, iar X5M impresionează prin controlul livrat în aceste situaţii.
Vizibilitate
Oglinzile mari şi generoase, alături de luneta bine proporţionată a lui X5M te vor ajuta să vezi tot ce se întâmplă în jurul tău atunci când eşti la volan. Montanţii pot crea uneori probleme, dar acestea sunt insignifiante. Pentru a uşura şi mai mult sarcinile şoferului, BMW a instalat şi trei camere video, care îşi dau mâna pentru a crea o imagine panoramică a SUV-ului de performanţă, similară celei brevetate de Infiniti pe al său FX.
Tehnologie
Fie că vorbim de sistemul Head-Up Display, care vă ajută să vă concentraţi la drum în timp ce urmăriţi indicaţiile sistemului de navigaţie şi nivelul de turaţii la care a ajuns motorul, fie de faptul că beneficiaţi de toate funcţiile disponibile în prezent prin serviciul BMW ConnectedDrive. Acestea includ căutările pe Google direct din maşină, căutarea vehiculului în parcare prin apăsarea unui buton programabil de pe cheie, streaming audio prin Bluetooth, meteo în timp real, BMW TeleServices şi multe altele.
În ceea ce priveşte funcţiile pe care le folosiţi la volan, avem Cruise Control Adaptiv cu funcţie de frânare automată şi Stop&Go. Acest lucru înseamnă că X5 M încetineşte şi accelerează automat în funcţie de mişcările făcute de autovehiculul din faţă, iar dacă acesta se va opri, va staţiona câteva clipe şi apoi va pleca din nou, modelul va putea să îi imite manevrele în mod automat.
Facelift-ul lui X5M nu i-a adus noutăţi majore la acest capitol, modelul fiind la fel de bine echipat ca şi versiunea anterioară.
Design
Facelift-ul nu l-a schimbat dramatic pe X5M, modelul rămânând la fel de impunător ca înainte. Exemplarul testat era vopsit în nuanţa Space Grey Metallic, care îl cuprinde de minune. Deşi este la început de drum, X5M este uşor de recunoscut pe şosele, modelul fiind semnificativ mai agresiv decât fratele său ”standard”. Cu toate acestea, modelul reuşeşte să nu "sară în ochi", mai ales dacă proprietarul nu alege o nuanţă de culoare extravagantă.
Ne-a placut
- Performanţe excepţionale
- Cea mai mare putere litrică din segment
- Cea mai mare putere din segment
- Ţinută de drum impresionantă
- Senzaţia de control resimţită la volan
Nu ne-a placut
- Preţ ridicat
- Rivalii oferă un consum mai bun
- Masă ridicată
- Prea puţine noutăţi aduse odată cu facelift-ul
Date tehnice - BMW X5 M (2012-2014) 4.4 M auto | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre BMW
-
Începând cu luna ianuarie 2025, toate modelele BMW diesel, produse în Germania, vor fi alimentate inițial cu HVO 100. Cu alte cuvinte, este vorba despre ulei vegetal hidrotratat. (Marti, 17 Decembrie)
-
Uzina BMW din Regensburg a produs, în 2024, 100.000 de electrice. Mașina aniversară este un iX1 finisat în nuanța exterioară Albastru Bay Lagoon. (Luni, 16 Decembrie)
-
Germanii de la Manhart au dezvoltat un nou pachet de tuning pentru BMW XM. Denumit MHXM 900 II, acesta crește puterea SUV-ului din Munchen la 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu. (Sambata, 14 Decembrie)
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
chiar daca nu are o dinamica la fel de buna ca cele doua...
Tind sa cred ca daca vrei sport si mai ales BMW un M3 sau un M5 s-ar preta mult mai bine!
In rest super masina. Nu ca, cu fata de X6 nu mi-ar placea sa am unu :))
Mi se pare absurda reticenta unora pentru SUV-uri. Ok, nu ai bani, esti frustrat ca nu poti avea niciodata o asemenea masina, dar asta nu inseamna sa negi diversitatea lumii auto si utilitatea SUV-urilor. Mai ales ca e un segment cautat, un segment cu potential si multiple nise (vezi Juke)
Pentru cine conduce zi de zi si ii plac vacantele, un SUV (exceptam denumirea SAV impusa de bmw) are niste atribute extrem de dezirabile:
-siguranta (sansele sa intalnesti un vehicul cu un centru de greutate mai jos sunt mai mari, in consecinta, tu cel aflat in SUV esti avantajat)
-vizibilitate (de aici rezulta capacitatea de a anticipa mai bine situatiile periculoase in trafic)
-sistem 4x4 (esti mai ferit de situatiile periculoase pe timp de ploaie sau zapada, iar controlul, implicit siguranta la volan este mai mare)
-garda la sol ridicata (pt o utilizare urbana si eventual la picnic in afara carosabilului, reduce riscul unor reparatii costisitoare la caroserie. Te poti apropia fara stres de borduri mai inalte)
-spatiu interior (in general pt aceeasi lungime se ofera in spatiu interior mai mare decat la un break sau hatchback, spatiu rezultat din caroseria inaltata)
Sigur, totul e cu 2 taisuri, insa se rezuma la ce cauta fiecare la o masina.
Nevoile difera. Cu toate ca in Romania e mai mult o chestie de afisare a bogatiei, decat a constientizarii utilitatii SUV-urilor. Cred ca de aici provin toate prejudecatile celorlalti. Nu trebuie insa sa judecam o intraga planeta dupa aceleasi caracteristici mioritice.
SI pe masina asta nu doar ca nu are ce cauta dar strica si "renumele"
Argumentele tale sunt ok ...nu am nimic impotriva suv-urilor
Pt masina asta un motor mai mare de 4.0d nu are sens.
Sincer si ala mi se pare prea mult in conditile in care 3.0 are perf/economie mai mult decat decente.
La fel de adevarat este si faptul ca daca iti permiti o asemenea piesa, nu logica te impinge sa o cumperi.
in al doilea rand un rol bine definit pentru mine inseamna ca aceasta masina , in speta X5M nu este nici cal nici magar ci undeva la mijloc cu un pic din amandoua dar nu este nici jeep in adevaratul sens al cuvantului nici masina de curse tipica, clasica gen M3...dar imi place :)..dar tu daca ai fi citit testul de mai sus ai fi inteles deja ceea ce vreau sa spun.
Ai explicat de te-ai rupt ! Plus de asta, vocabularul nu prea te ajuta, prietene...e cam de la tara... "jeep in adevaratul sens al cuvantului" ?
Era mult mai simplu si corect sa zici "offroader dedicat" sau "masina de teren veritabila". Jeep e o marca, nu un segment. Doar femeile mai spun jeep.
"masina de curse tipica, clasica gen M3"
Nu. M3 nu-i masina de curse! Masini de curse vezi in dtm. M3 e un sedan mediu sportiv getbeget.
Revenind la subiect, X5 rprezinta un segment in toata regula, unul incetatenit de Mercedes-Benz prin 1997. Deci nu de azi, de ieri.
Are calitati pe care lumea le cere, tocmai de aia sunt imbinate in felul asta.
Tendinta s-a accentuat si mai mult in zilele noastre, prin aparitia a numeroase nise. Ce zici de un Renault Captur care vrea sa cuprinda chiar mai multe lumi: un SUV, un monovolum si un hatchback !? Asta se cere, asta se ofera.
Una e sa-ti doresti, si este perfect normal, un SUV decent, pentru siguranta ta si a familiei tale, sau pentru toate avantajele corecte pe care le-ai insiruit tu (si eu imi doresc si aspir la unul), si alta e sa alegi X5, ML, Q7, care nu sunt decat un statement pentru smecherie si statut social brusc imbunatatit prin "combinatii", alta utilitate chiar neavand.
Daca te abtineai de la faza cu "frustrarile unora care n-au bani", erai ok, in schimb, nu te-ai putut abtine de la aceleasi prejudecati pe care tot tu le blamezi. Aceleasi prejudecati "mioritice" cu alta nuanta.
Bunul simt si logica, astea sunt justificarile mele.
Capitole la care multi dintre noi stau prost. Atat de prost, incat nici nu mai inteleg ce inseamna sa ai logica si bun simt.
Plus ca ai inteles exact pe invers: nu judec masina din cauza cumparatorilor, judec masina pt ca se adreseaza subsolului mental al cumparatorilor, adica acolo unde stau instinctele de baza, fara conexiuni cu logica.
"subsolul mental...acolo unde stau instinctele de baza,fara conexiuni cu logica" Mda, un Sigmund Freud esuat al zilelor noastre.
Sigur, vesnica dilema: practic si rational versus emotional, instinctual. Intotdeauna e o sarcina grea acesta dozare pentru orice constructor. Dar mie mi se pare absolut normal ca la o astfel de masina sa domine inima /emotionalul.
...si da, pentru mn m3 e masina de curse ... cele din dtm sunt strict masini de circuit...daca in mintea ta m3 e un sedan , totusi el este recunoscut in 99.999 % din cazuri pentru varianta coupe chiar daca varianta sedan este foarte reusita si ea
eu zic mai bn sa iti vezi de ale tale in loc sa te bagi in seama cu forta
Din partea mea, cine vrea suv n-are decat sa isi cumpere, insa ma apuca rasul cand citesc atributele "extrem de dezirabile" insirate de "Vasi". Hai sa le luam pe rand:
"-siguranta (sansele sa intalnesti un vehicul cu un centru de greutate mai jos sunt mai mari, in consecinta, tu cel aflat in SUV esti avantajat)">>> FALS. Centru de greutate + masa mai mari inseamna ca masina va derapa la viteza mai mica, si va fi si mai greu de controlat. + distana mai mare de franare. Pe scurt, siguranta ACTIVA e mai proasta. Adica sansa sa eviti accidentul e mai mica. Vezi si exemplul lui Huidu.
"-vizibilitate (de aici rezulta capacitatea de a anticipa mai bine situatiile periculoase in trafic)" >>> In ideea asta o duba ar fi si mai tare, ca e si mai inalta. Am condus si suv; la mersul cu spatele vizibilitatea e execrabila, iti ramane doar sa te bazezi pe senzori/camera (daca are).
-"sistem 4x4 (esti mai ferit de situatiile periculoase pe timp de ploaie sau zapada, iar controlul, implicit siguranta la volan este mai mare)">>> FALS. Un suv are avelope cu minim 3-4cm mai late decat berlina din care se trage. Pe ploaie, cu cat sunt anvelopele mai late, cu atat trebuie sa disloce mai multa apa ca sa ajunga la asfalt, deci riscul de acvaplanare e mai mare. Pe zapada/gheata e si mai rau, nu degeba la raliuri la probele pe zapada se folosesc anvelope foarte inguste. Legat de 4x4 si cat de mult creste/scade siguranta discutiile sunt interminabile, insa cine si-l doreste neaparat il gaseste si pe berline.
"-garda la sol ridicata (pt o utilizare urbana si eventual la picnic in afara carosabilului, reduce riscul unor reparatii costisitoare la caroserie. Te poti apropia fara stres de borduri mai inalte)" >>> pentru a reduce riscul reparatiilor s-a inventat o tehnica numita "cascarea ochilor". Oricum, numarul celor care isi baga masina pe maidane e foarte scazut. Nu stiu cat % din suv-uri au vazut la viata lor altceva decat asfalt.
"-spatiu interior (in general pt aceeasi lungime se ofera in spatiu interior mai mare decat la un break sau hatchback, spatiu rezultat din caroseria inaltata)">>> De multe ori un break ofera mai mult spatiu de depozitare decat omologul suv.
Ca regula generala, orice/oricine pe lumea asta incearca sa fie bun la toate, reuseste doar sa fie prost la toate. Inclusiv suv-ul.