Drivetest SEAT Toledo (2013-prezent)

1.6 Diesel Turbo (TDI) 115CP Man5 Style
SEAT Toledo (2013-prezent) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 08.05.2013
Coerent

Avem în fața noastră a patra generație a modelului spaniol Seat Toledo. Un nume lansat pe piață în 1991 și care după ce a fost declinat în o multitudine de forme și tipuri de caroserie a ajuns astăzi la a patra generație și la caroserie de tip liftback cu cinci portiere. Practic, modelul de astăzi reflectă ADN-ul original. Pentru că în 1991, când Seat a lansat Toledo, modelul era o berlină compactă în două volume și jumătate cu hayon bazată pe platforma Golf II, desenat de Giorgetto Giugiaro. A urmat apoi sedanul cu forme rotunde lansat în 1999, modelul pe care cei mai mulți dintre noi încă îl asociează cu acest nume de model. A treia generație a fost și cea mai ciudată, un soi de monovolum născut în epoca lui Walter da Silva, probabil modelul Toledo cu cel mai mic succes. 

Acum, Toledo este din nou o berlină compactă, un văr spaniol pentru Skoda Rapid, modelul cu care împarte aproape tot: platforma, motorizările, uzina de asamblare. Chiar și profilul. 

SEAT Toledo (2013-prezent)
1.6 Diesel Turbo (TDI) 115CP Man5 Style

  • Pret de pornire 13.986 €
  • Pret model testat 19.835 €
  • Taxa auto 81 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Automarket este la al doilea contact cu modelul Seat Toledo. Mircea a pus deja la încercarea varianta cu motor pe benzină 1.2 TSI, unul dintre cele mai capabile propulsoare din banca de organe a grupului Volkswagen. Mie îmi revine sarcina de a analiza versiunea mai clasică dotată cu motor TDI. Este vorba de turbodiesel-ul de 1.6 litri care practic a înlocuit clasicul 1.9 TDI. Propulsorul de 1.598 cmc este noul cal de bătaie din grupul Volkswagen, fiind poate cel mai răspândit motor TDI de pe modelele grupului. Seat Toledo nu putea face excepție. Avem astfel un Toledo diesel propulsat de un motor de 105 CP dezvoltați la 4.400 rpm și un cuplu motor de 250 Nm la 1.500 rpm.

Este un motor economic, dar mai puțin rafinat decât vărul său 2.0 TDI. Atunci când îl exploatăm pe toată plaja de turații, propulsorul 1.6 TDi devine destul de guraliv și își va face simțită prezența în habitaclu. Este însă suficient de vioi pentru a da noului Toledo destul zvâc pentru depășiri. Cutia de viteze manuală are doar cinci trepte, dar este plăcută la utilizare, timoneria fiind precisă, așa cum ne-a obișnuit grupul Volkswagen. Cutia de viteze cu cinci trepte oferită pentru modelele diesel de cilindree mai mică a devenit deja un standard în industrie, constructorii considerând că a șasea treaptă nu este necesară. 

Consum

Unitatea 1.6 TDI este un motor economic, dar tehnologia a progresat imens și în curtea concurenței. Media oficială pentru acest motor asociat cu noul Seat Toledo este de 4.4 litri/ 100 km. Este o cifră ok, care îl pune pe Toledo la jumătatea clasamentului compactelor cu portbagaj. Cel mai economic motor din acest segment este 1.3 CDTI de 95 CP aflat în dotarea modelului Opel Astra Sedan (consum mediu de 4.1 litri/100 km), în timp ce cel mai gurmand este 1.3 M-Jet tot de 95 CP, motor folosit de modelul Fiat Linea, cu o medie de 4.9 litri. În ceea ce privește consumul de motorină în regim urban, Seat-ul nostru consumă oficial 5.6 litri/100 km. Computerul de bord a raportat însă un consum ce a variat între 6.7 și 8.5 litri/100 km în funcție de trafic și stil de condus.

Performanţe

Deși avem de-a face cu un model și un propulsor care nu sunt gândite pentru performanță, ci pentru uz zilnic și practicabilitate, motorul 1.6 TDI și cei 105 CP ai săi propulsează noul Seat Toled de la 0 la 100 km/oră în doar 10.1 secunde. Este cel mai bun timp din clasa sa, mai rapid chiar decât cel înregistrat de fratele său aproape identic, Skoda Rapid 1.6 TDI, care propune 10.4 secunde. Concurența este ceva mai leneșă la acest capitol, cel mai lent fiind modelul Opel Astra Sedan 1.3 CDTI 95 CP, ce are nevoie de 14.6 secunde pentru a ajunge la 100 km/oră. În ceea ce privește viteza de top, Seat Toledo 1.6 TDI poate atinge 190 km/oră, fiind depășit doar de Volvo S40 D2, cu 195 km/oră și Ford Focus sedan, 1.6 TDCI 115 CP.

Interior

Modelul pe care l-am testat a venit în echiparea de top Style. În viziunea Seat, acest lucru se traduce prin tonuri deschise ale plasticelor și tapițeriei, dar majoritatea materialelor folosite sunt tari și destul de neplăcute la atingere. Nu trebuie să uităm că Toledo este practic aceiași mașină cu Skoda Rapid, un sedan în două volume și jumătate gândit pentru clienții cu un buget restrâns. Versiunea Seat este, totuşi, ceva mai stilată, iar spaniolii au reușit să facă din Toledo un automobil interesant, dar care nu își poate ascunde totuși originea. Plasticele de pe bord sunt tari, iar layout-ul este simplu, mai toate elementele de la interior fiind comune cu Skoda Rapid. Consola centrală, cel puțin, este identică. Un exemplu clar al direcţiei "economice" pe care au marşat inginerii Seat sunt geamurile electrice: Modelul nostru avea geamuri electrice și pentru portierele din spate, dar acestea pot fi acționate doar de pasagerii de pe banchetă, cel de la volan având comenzi doar pentru geamul său și pentru cel al pasagerului din dreapta faţă.

Marele atu al Seat-ului Toledo este însă spațiul și latura practică. Patru și chiar cinci pasageri pot călători fără probleme, mașina fiind extrem de încăpătoare. Portbagajul este de-a dreptul impresionant. Datorită deschiderii extrem de ample a hayon-ului poți încărca obiecte extrem de voluminoase fără nici o problemă. Volumul portbagajului este de 550 litri, un record în acest segment, întrecut doar de Skoda Octavia, un model la limita superioară a clasei sedan compact. Concurenții care se apropie de această cifră sunt Volkswagen Jetta cu 510 litri și Fiat Linea cu 500 litri. Restul sunt sub 500, Volvo S40 fiind lanterna roșie: doar 357 litri.

Preţ de achiziţie

Acest tip de automobil a fost gândit pentru cei care își doresc o mașină practică, de bună calitate, dar al cărei preț să fie în limite decente. Seat-ul Toledo se încadrează în aceste reguli, prețurile pentru a patra generație începând de la 13.986 euro (TVA inclus). Pentru un model diesel cu echipare mai bogată, ca versiunea noastră Toledo Style, prețul este de 18.093 euro. Prețul final al modelului din imagini este de 19.835 euro (TVA inclus). 

Comparând cu ofertele concurenței, constatăm că Seat-ul are un preț competitiv. În primul rând este similar cu cel al fratelui său de grup, Skoda Rapid. Modelul ceh în echipare Elegance și dotat cu motor TDI costă 19.029 euro. Cel mai abordabil concurent este Fiat Linea cu un preț de 15.800 euro, în timp ce Renault Fluence facelift se apropie și el cu un preț de 18.900 pentru varianta de top cu motor diesel. Restul concurenței din acest segment oferă echiparea de top la prețuri ce depășesc bariera celor 20.000 euro.

Siguranţă

Noul Seat Toledo nu a fost testat propriu-zis de către EuroNCAP, însă Skoda Rapid a trecut prin acest tratament, iar EuroNCAP consideră rezultatele valabile și pentru modelul Toledo. Astfel, scorul general a fost de cinci stele cu un grad de protecție pentru pasagerii adulți de 94% și 80% pentru pasagerii copii. Scorul pentru protecția pietonilor a fost de 69%. 

Seat Toledo 1.6 TDI Style vine cu șase airbaguri în dotarea standard (frontale, laterale și cortină) plus sistemele ESC (controlul stabilității) și EBA (asistare la frânarea de urgență). Un pachet clasic și suficinet pentru lista de dotări la capitolul siguranță.

Ţinută de drum

Seat Toledo a fost gândit pentru uzul zilnic al unei familii, iar suspensia a fost reglată pentru confort. Nu avem de-a face cu o "barcă", dar nici nu este un automobil sportiv, rigid pe orice viraj. Este un compromis reușit de inginerii spanioli, o ținută de drum satisfăcătoare pentru un automobil practic. Seat Toledo, ca și Skoda Rapid, sunt produsul unui climat economic dificil și vor să atace segmentul automobilelor de buget oferind un plus de calitate în zone cum ar fi latura practică sau ținuta de drum. Seat Toledo este superior modelelor franceze sau italiene din același segment în ceea ce provește suspensia și ținuta de drum.

Vizibilitate

Vizibilitatea este un capitol la care noul Seat Toledo stă foarte bine. Responsabil pentru acest lucru este forma clasică a caroserie, cu lunetă amplă și parbriz suficient de mare pentru a îi face viața ușoară celui de la volan. Un ștergător de lunetă opțional ajută în caz că vremea nu ține cu noi, iar senzorii de parcare sunt incluși în pachetul opțional Style Plus.

Tehnologie

Lista de gadgeturi și dotări pentru noul Seat Toledo este suficientă, fără a fi copleșitoare. Seat și-a dotat modelul de buget cu elementele de bază și a renunțat la altele pentru a păstra prețul cât mai mic. De exemplu, nu există sistem Start-Stop, dar avem climatizare automată simplă (element comun cu Skoda Rapid) pentru versiunea Toledo Style. Sistemul audio este decent, se pot conecta surse externe prin mufele AUX și USB, iar telefonul mobil poate fi folosit prin intermediul sistemului Bluetooth. Mai avem computer de bord, cruise control, lumini de zi și proiectoare de ceață. 

Design

Seat abordează acum un stil de design curat, fără prea multe înflorituri, renunțând la liniile extra-rotunjite folosite de modelele generației anterioare. Dacă Skoda Rapid preferă un stil de design cu linii curate și moderne, Toledo este mai clasic și parcă mai plăcut vizual. Are ceva mai multă personalitate, dar nu va întoarce prea multe capete pe stradă. Poate şi pentru că nu și-a propus acest lucru. Este o berlină caldă vizual, dar extrem de practică și riguroasă la interior.

Nu ne-a placut

  • Anumite materiale
  • Profil comun cu Skoda Rapid
Date tehnice - SEAT Toledo (2013-prezent) 1.6 Diesel Turbo (TDI) 115CP Man5 Style
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1598
Lungime mm
4482
Putere maxima CP (rpm)
115 (3500)
Latime mm
1706
Cuplu maxim Nm (rpm)
250 (1500)
Inaltime mm
1461
Viteza maxima km/h
201
Greutate kg
1286
Acceleratie 0-100 km/h s
10.0
Ampatament mm
2602
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
55
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
550
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre SEAT Toledo (2013-prezent)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (25)

  • integru
    O masina care nu iese cu nimic in evidenta.19.835 euro e un pret mult prea mare pt ce ofera masina asta.
    Prefer oricand Chevrolet Cruze,arata mai bine exterior/interior decat ciorba asta reincalzita de la vag.
    42 28
  • Le propun celor de la VW sa-si faca o mare, mare fabrica unde sa asambleze aceleasi masini cu sigle diferite.
    @integru Cruze este o catastrofa pe drumurile noastre
    31 20
  • integru
    @xxx

    Poate chiar te credeam daca nu ar fi avut un prieten apropiat un Cruze.
    Asa ca,mai taie din ele....
    18 14
  • VAG reloaded
    22 10
  • f frumoasa masina. pretul cam piperat. in banii astia iti iei o octavia cu acelasi motor.
    23 12
  • Probabil autotul articolului este nou in bransa. Daca se documenta cat de putin afla de concurenti precum Chevrolet Cruze sau Peugeot 301. Apropo Peugeot 301 despre care s-a scris costa 13.700 euro cu TVA, mult sub "oferta" 15.000 de la Linea.

    Puneti burta pe carte si nu dezinformati !
    21 10
  • 19 mii pt o uratenie, cat despre "Anumite materiale" ne luati de prosti? am fost la "salonul auto" si pot spune ca toate materialel sunt jenante ata pe Rapid cat si pe Toledo, basca si in Octavia am avut o senzatie de calitate scazuta. Ce sa mai zicem de gramada de new Ocatavia care fac dus-intors in service-uri, fiabilitate praf pt. acest nou model, o rusine fata de O2 facelift.
    21 13
  • auto-x
    Care este diferenta intre 1.3 CDTI si 1.3 M-Jet?
    Din cate stiu este unul si acelasi motor. Teoretic ar trebui sa aiba acelasi consum daca echipeaza doua masini cu aceiasi greutate. Poate imi scapa mie ceva.

    Cat despre SEAT-ul din articol nu pot sa spun decat atat: STERS (nu exprima nimic, nu mai surprinde pe nimeni, o sigla lipita pe un model desenat de un copil sub 5 ani).
    Nu contest fiabilitatea motorului, finisajele, confortul.
    Dar sa faci acelasi si acelasi design exterior pentru toate modelele VAG, acelasi interior sobru (daca conduci singur cateva sute de km si sa nu functioneze nici sistemul audio, cred ca tragi pe dreapta si te spanzuri de o craca).
    Chiar asa putini oameni mai au simtul frumosului / pasiunii.

    dar asta e: gusturile nu se discuta
    18 6
  • da, sigur „Seat”. tot, dar tot e vw-audi. RIP Seat. nu mai e auto emocion, e auto emo și atât
    16 11
  • Razica
    "Un exemplu clar al direcţiei "economice" pe care au marşat inginerii Seat sunt geamurile electrice: Modelul nostru avea geamuri electrice și pentru portierele din spate, dar acestea pot fi acționate doar de pasagerii de pe banchetă, cel de la volan având comenzi doar pentru geamul său și pentru cel al pasagerului din dreapta faţă"
    daca unul din pasagerii din spate coboara si uita geamul deschis..eu trebuie sa trag pe dreapata ca sa inchid un amarat de geam? asta la o masina care costa aproximativ 20.000 de euro? pfffff..cumparati-o voi fratilor la banii astia.
    20 6
  • @auto-x
    Referitor la diferentele de consum, ar trebui,intr-adevar sa fie similare, dar producatorii masinilor pe care le echipeaza sunt diferiti de aici si diferenta de consum.
    Din propria experienta marturisesc ca italienii declara consumuri o idee mai apropiate de realitate, de aici iesind si consumul mai mare pentru 1.3 M-jet.
    8 1
  • La ce salon auto ai fost amice? la tine in targ?
    3 10
  • Bau-Bau
    "Cutia de viteze cu cinci trepte oferită pentru modelele diesel de cilindree mai mică a devenit deja un standard în industrie, constructorii considerând că a șasea treaptă nu este necesară." Asta este cea mai mare ineptie pe care am auzit-o ! Daca wv nu pune pe marcile low cost ale grupului (Seat si Skoda ) cutii la 1.6 TDI cu 6 trepte asta nu inseamna ca vorbim de referinta la producatorii auto ! Tot mai penibili in articole voi si cititi ce scrie-ti ? La Renault ,Citroen , Ford ,Hyundai si la mai toti producatorii au cutii cu 6 trepte la motoarele diesel de 1.6 . Si VW are 6 trepte la 1.6 TDI dar numai la Passat, Audi la second hand nu pun asa ceva !!!!
    11 3
  • Mi se pare doar mie sau modelul din 00 a fost cel mai reusit din gama Toledo ? Avea parte de 1.9TDI ARL de 150cp, 2.3 V5 170CP si multe alte motorizari interesante. Pe cand noul toledo si skoda rapid le gasesc total gresite pe piata. Nu sunt nici, nici. Ar fi mai eficiente daca ar avea un pret de achizitie de maxim 15.000. Nu 20.000.
    13 1
  • Strategia asta a VAG cam seamana cu ce faceau americanii in deceniul facut (si mai fac si acum dar la o scara mai mica pentru ca au mai inchis din fabricile auto si au renuntat si la cateva marci). Un model Ford era declinat in alte 3-4 variante, vandute sub alte marci (cu design schimbat, cu dotari mai mult sau mai putin diferite). Un Chevrolet putea fi gasit, si el, sub alte declinari. In final, oferta adevarata era mult mai restransa. Acelasi lucru se intampla si acum cu VW, Skoda si Seat. Doar ca la VW traditia impune niste lucruri, si anume un Golf in doua volume si jumatate ar fi o blasfemie, dar nu-i nimic, a fost invetat Jetta.

    Peugeot / Citroen face aceeasi greseala cu 301 / C-Elysee. Doua masini care difera doar prin anumite elemente de design nu vor atrage mai multi clienti.

    Cat despre testul de mai sus, masina arata un pic mai fresh decat o Skoda Octavia II. Interiorul mi se pare tern, lipsit de personalitate, mult prea ancorat in anii "90. Dar, asemenea unor rude pe care le am, sa nu le scoti din obisnuinta, sa nu le pui fata in fata cu designul contemporan sau cu tehnologia de ultima ora, ca nu mai stiu sa se descurce. Pretul mi se pare muuuult prea mare pentru o masina incapatoare dar.....banala. Exista alternative mai ieftine, sau din contra, mai aratoase pentru masina asta. Insa aceste alternative nu sunt pentru cei care traiesc in banalitate.

    Din pacate, eu cred ca cei care isi cumpara o astfel de masina nu au imaginatie si sunt influentati de efectul de turma: daca vecinul are, trebuie sa am si eu.

    P.S. Aceasta este o opinie personala si nu vreau sa fie tratata ca un atac la adresa fanilor Seat, Skoda sau VW.
    15 1
  • Erata: deceniul TRECUT
    5 0
  • Faceti alte comparatii la motoarele si caroseriile grupului VAG.De exemplu cuHonda, Ford,Renault,Hyundai, samd.Daca o tin pe trendul asta,adica scump si prost, nu ii vad bine
    12 3
  • A fost odata o masina extrem de interesanta (Toledo din 2000-2004) si una cu design imbecil(2005-2011) Dar macar erau originale!! Asta e ....daca statioineaza nici nu sti ca era pe strada!
    6 0
  • joegiorgica
    asa e trendul acum ? numai 5 trepte la acest diesel sau asemanator cu el?..pana si lodgy are 6 trepte la motorul de 110 cp diesel!,,,MASINA,,,,,fara sa iasa in evidenta cu ceva,,,,in plus mai spune ca si e cam zgomotos motorul daca te dai la el,,,,,!nu sunt fan llodgy,,,,dar motorul la viteza ridicata nu se aude,,,,,,ci doar zgomote de rulaj si vant,,,,,,!,,,muy caro senor!!! cum spune spaniolul[scump]
    6 0
  • Senzational. Mafiotu nu vorbeste numai de japoneze. Vorbeste acuma si despre koreene. Bate campii !
    HI-FI, sa nu-mi zici ca are si conectare la wifi (wireless). Parca cine stie ce mare ,,jmecherie" cu doi de jm ii un casetofon cu un ecran mai mare, sa nu-mi zici ca este facut de HarmanKardon,Bosse,Bang&Offsen ? Alea costa de la 2000epuroi in sus, adica cat o mega limuzina din aia care iti place tie. Cica modelele de baza de la toyota nu dispun de sistem HI-FI, de parca la modelele de baza te astepti la navigon/tom tom, sau alte chestii scumpe. Si cum anume prelua mai bine suspensiile ? Eu cred ca tu ai mers cu un toledo care avea suspensii sport, sau ceva specimen care nu a intretinut niciodata masina, ca si eu am mers cu un golf 5 cu 90km/h si imi era frica sa merg mai tare, atata de stabila era.
    Si Hyundaiu ala pronunti de parca cine stie ce mega masina ii, CLEAN AIR BI-ZONE. WOW, are clima bizonica ?
    Si ce mare plus aducea Nubirei 2 un casetofon cu un ecran mai mare ? Ca bordul ala zici ca ii ca la Cielo de pe Astra F din 95.
    5 2
  • Marian
    @Bau-Bau exact asta am vrut si eu sa zic. Cine a scris articolul a fost criogenat si crede ca suntem tot in anii 2000-2005? Au mai evoluat lucrurile nu inseamna ca daca VW nu pune atunci nici restul nu au.
    3 0
  • @taz:
    cinez pe X: La ce salon auto ai fost amice? la tine in targ?
    raspuns pentru X: la acel pseudo salon din fata casei poporului
    5 0
  • Pentru necunoscatori sau pseudo-cunoscatori

    HI-FI = Hight Fidelity , acest sistem se foloseste in prezent mai mult pe masinile premium sau cele cu configuratie premium. La BMW un astfel de sistem se poate pune optional pe seria 1 si costa 730 Euro cu 7 difuzoare.

    Si vezi ca te faci de rusine, HI-FI nu are legatura cu '' casetofonul '' masinii si ca are ecran mai mare, ci boxele sunt cu HI-FI, asta ca sa intelegi.Iar la bordul de Nubira 2 nu as fi de parere ca este acelasi ca pe Cielo, cine spune asta nu stie nimic despre masini...........deci ii dau dreptate lui @mafia. De data asta macar nu a mai ridicat '' in slavi '' toyota cum o face de fiecare data.
    2 3
  • Incredibil, au stricat`o si pe asta ! Ma refer la designul diferit, cu tenta sport, cu care ne`a obisnuit Seat in ultimii ani. Este exact ca Skoda Rapid, unde mai sunt diferentele intre marci, care e nivelul de segmentare, ce se asteapta de la aceasta masina, cui se adreseaza....? Eu cred ca nici cei de la VW nu mai stiu ce clase de masini produc si ce portofoliu detin. Pacat !
    10 2
  • @ alexa84

    ba stiu foarte bine ce produc si cui se adreseaza

    ei produc TDI-uri, restul nu mai conteaza
    7 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru