Marti, 18.06.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Odată cu a doua generaţie a lui Seria 1, BMW a inventat aşa-numitele "BMW Lines", trei suite de accesorii care schimbă uşor estetic modelul. Nu sunt versiuni de echipare în sensul clasic al cuvântului, ci pur şi simplu trei "teme" în care poate fi personalizată maşina proprie. Iar lansarea celei mai recente generaţii Seria 3 a adus aceste "Lines" şi în gama iubitei berline bavareze. Seria 3 are la dispoziţie trei "linii" de accesorii şi dotări: Luxury, Modern şi Sport. Echipările respective pot fi comandate şi în compania EfficientDynamics Edition, acest tablou asigurând un nivel superior de personalizare pentru BMW Seria 3. Şi denumire extrem de lungi ale versiunilor. Ce ziceţi, de exemplu, de un BMW 320d EfficientDynamics Edition Luxury Line?
Exemplarul testat de noi nu face excepţie de la această nouă regulă, el fiind denumit BMW 328i xDrive Sport Line cu pachetul adiţional de accesorii BMW M Performance. În traducere, avem un BMW Seria 3, echipat cu un motor 2.0 Turbo de 245 CP şi tracţiune integrală, cu linia de echipare Sport şi cu pachetul Performance. Aproape că sună familiar în limba română, nu-i aşa?
De-a lungul celor trei zile în care am condus acest exemplar, am tras mai multe concluzii. Două sunt însă importante: în primul rând, în România nu ai nevoie de mai mulţi cai putere decât cei 245 de sub capota lui 328i. Apoi, trebuie să stai la graniţa dintre excentricitate şi nebunie ca să-ţi pui pe maşină jante de 19 inch cu un talon aproape inexistent, deci foarte puţin practice pentru România. Şi care costă şi aproape 5.000 euro...
În tot acest timp, BMW 328i insista să îmi arate că un model modern echipat cu un motor 2.0 Turbo poate fi şi eficient raportat la principalii săi adversari. Şi că downsizing nu înseamnă şi reducerea distracţiei generate de maşină.
BMW Seria 3 (2012-2015)
2.0 328i xDrive Sport Line
- Pret de pornire 29.822 €
- Pret model testat 63.766 €
- Taxa auto 49 €
Motor / Transmisie
Versiunea testată poartă denumirea 328i, dar este reprezentată, în fapt, de un motor turbo de 2.0 litri, cu patru cilindri în linie. Acesta vine în standard cu o transmisie manuală cu şase trepte, dar BMW oferă în lista de opţionale o transmisie automată cu opt trepte care se comportă exemplar. Tot opţional, cei de la BMW oferă sistemul de tracţiune integrală xDrive. După cum vă povesteam mai sus, exemplarul testat beneficia de ambele opţionale, cele două elemente oferind un plus de dinamism şi de confort.
Propulsorul livrează 245 CP la 5.000 rpm, iar cuplul maxim livrat de motorizare este de 350 Nm, încă de la 1.250 rpm. În compania transmisiei mai sus menţionate, avem promisiunea unui comportament sportiv de la prima clipă în care apăsăm acceleraţia. Ca idee, unitatea testată este a doua cea mai puternică din gama pe benzină a lui BMW Seria 3 până la apariţia lui M3, iar cuplul motor este suficient de ridicat încât să te lipească cu capul de tetieră preţ de câteva secunde.
În materie de concurenţă, BMW 328i xDrive nu are foarte mulţi rivali, deşi există destui jucători pe segmentul premium. Audi are cel mai apropiat model în materie de configuraţie, un A4 facelift 2.0 TFSI S-Tronic quattro, care dezvoltă 211 CP, pe când Volvo oferă cea mai apropiată motorizare în materie de putere, dar aceasta nu este oferită şi în compania unui sistem de tracţiune integrală. Vorbim despre versiunea T5 a lui S60, care asigură 240 CP şi 320 Nm, oferită în compania unei transmisii Powershift.
În portofoliul Mercedes-Benz, Clasa C facelift poate fi comandată împreună cu trei motorizări pe benzină pe lângă versiunea AMG, acestea având cilindree de 1.6, 1.8 sau 3.5 litri. Cea mai apropiată versiune a lui C-Klasse de 328i-ul testat de noi este C 250 BlueEfficiency, care dezvoltă 204 CP şi 310 Nm, dar ea nu este oferită şi într-o versiune 4Matic. În oferta Lexus IS nu există o motorizare comparabilă care să fie oferită şi cu transmisie automată şi tracţiune integrală, singurul motor apropiat fiind al versiunii de bază, pe când oferta Infiniti G Sedan nu prezintă o motorizare comparabilă.
Cuplul motor/transmisie care echipează 328i xDrive oferă un comportament rutier deosebit, motorizarea fiind remarcabilă atât prin silenţiozitatea oferită la ralanti, cât şi prin reprizele livrate. N-am simţit în niciun moment că am nevoie de mai multă putere, propulsorul fiind foarte generos la acest capitol. Singura "temere" a acestei versiuni este reprezentată de fraţii săi mai mari. Adică de 335i şi de mult aşteptatul nou M3, al doilea jucând însă în altă ligă.
Consum
BMW listează oficial un consum mediu de 6.9 litri la sută pentru 328i xDrive. În mediul urban vorbim de 9.0 litri la sută, pe când în mediul extraurban este anunţat un consum de 5.7 litri la sută. În raport cu rivalii, BMW 328i este surclasat doar de C-Klasse, care are un consum mai mic cu 0.5 litri la sută, diferenţa venind parţial şi din faptul că modelul de la Mercedes-Benz nu are şi tracţiune integrală.
Deşi maşina te invită la apăsarea pedalei, am încercat să rezistăm tentaţiei şi să mergem liniştit, calm, fără nervi şi manevre inutil de violente, pentru a vedea cât consumă un astfel de model dacă este strunit "nemţeşte".
În mediul urban, am reuşit să obţinem un consum de 10.8 litri la sută. Regimul extrauban ne-a adus un consum de 7.4 litri, în timp ce pe autostradă, la 120 km/h, modelul afişează 2.000 rpm în treapta a opta şi prezintă un consum de 7.9 litri la sută. Sistemul Start-Stop ajută foarte mult în mediul urban, mai ales dacă sistemul de climatizare nu este folosit intens. Chiar şi în trafic mai aglomerat, consumul lui 328i nu a trecut de 12 litri la sută în Bucureşti, o realizare pentru o berlină de clasă medie pe benzină cu aproape 250 CP sub capotă.
Acest model este dovada în fiare, plastic şi cauciucuri că tehnologiile EfficientDynamics de la BMW nu sunt doar poveşti de marketing şi chiar pot să facă o maşină să consume mai puţin. Noi credem că transmisia automată cu opt trepte a jucat un rol important aici, aceasta fiind capabilă să schimbe treptele "mai jos" decât ar fi avut rabdare un utilizator normal, iar cele două trepte suplimentare faţă de manuală îşi aduc aportul la economia de carburant, după cum ne arată turaţia la care atingem 120 km/h în ultima treaptă de viteză.
Performanţe
Versiunea cu tracţiune integrală a lui BMW 328i este a treia cea mai rapidă din gama BMW Seria 3 la capitolul "sprint 0-100 km/h". Potrivit datelor tehnice, 328i xDrive cu transmisie automată necesită 5.7 secunde pentru a realiza această manevră, fiind întrecută, până la apariţia lui M3, doar de versiunile cu tracţiune spate, respectiv integrală, ale lui 335i. Aportul sistemului xDrive se face simţit şi la demarajul de la zero, modelul fiind cu 0.2 secunde mai rapid decât fratele său cu tracţiune spate, deşi există o diferenţă de 90 kilograme între cele două versiuni ale lui 328i.
În raport cu rivalii săi, 328i face legea pe acest segment, fiind sigurul care reuşeşte să accelereze de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 6.5 secunde, cum face Audi A4 2.0 TFSI S-Tronic quattro. La capitolul vitezm maximă, BMW 328i câştigă din nou, modelul fiind limitat electronic la 250 km/h, în timp ce rivalii săi nu pot atinge mai mult de 240 sau 245 km/h, în funcţie de competitorul ales pentru comparaţie.
Aşadar, o nouă dovadă că downsizing-ul celor de la BMW a fost făcut cu cap şi că nici sistemul de tracţiune integrală sau transmisia automată nu afectează performanţele.
Interior
Pachetul de accesorii Performance nu a făcut decât să accentueze interiorul atrăgător al lui BMW Seria 3 F30 în versiunea Sport Line. Acesta este orientat înspre şofer, dar nu-i ignoră pe cei patru pasageri, care primesc spaţiu suficient, F30 fiind cea mai spaţioasă generaţie a lui BMW Seria 3 de până acum. Unii pasageri ai locurilor din spate ar putea spune că au la dispoziţie mai mult spaţiu în A4 sau C-Klasse, deşi nu te poţi plânge la bordul lui Seria 3 dacă ai un gabarit rezonabil.
Comenzile sunt ergonomice, aşa cum ne-au obişnuit cei de la BMW şi cum găsim la majoritatea modelelor germane, în timp ce poziţia la volan este exemplară. Scaunele din faţă sunt foarte bine profilate, iar acestea au o sumedenie de reglaje care să te ajute să te poziţionezi cât mai confortabil în spatele volanului lui 328i sau a oricărei versiuni a lui Seria 3 F30.
Materialele de la bord sunt de calitate, iar finisajele sunt şi ele la nivelul pe care îl aşteptăm de la un model premium. Antifonarea este foarte reuşită, în habitaclu pătrunzând doar sunetele care contează pentru şofer. Plafonul de culoare neagră este recomandarea noastră pentru oricare client al lui BMW Seria 3, după cum este şi cazul scaunelor sport şi al volanului M.
Spaţiul oferit de portbagaj este la egal cu cel livrat de A4 facelift, 480 litri, cele două modele bavareze împărţind prima poziţie la acest capitol cu noua generaţie a lui Lexus IS.
Preţ de achiziţie
Cea mai ieftină versiune a lui BMW Seria 3 are un preţ de pornire de 29.822 euro cu TVA inclus. Însă cea mai ieftină versiune cu xDrive a lui BMW 328i pleacă de la 45.442 euro cu TVA inclus. Peste această sumă adăugăm 2.532 euro, costul transmisiei automate, direcţia sport variabilă la doar 208 euro şi sistemul de rulare adaptiv M, care costă 740 euro. În cazul exemplarului testat, opţionalele nu se opresc aici, acestea totalizând 20.304 euro cu TVA inclus. Preţul exemplarului testat urcă astfel destul de sănătos, până la 63.766 euro cu TVA inclus.
Dacă vi se pare mult, noi vă spunem că nu aveţi motive să vă speriaţi, deoarece, după cum a subliniat şi reprezentantul mărcii BMW în România, nu este obligatoriu să cumpăraţi niciun element din pachetul Performance, iar exemplarul din imaginile alăturate prezintă aproape toate elementele disponibile în pachetul respectiv de personalizare, de unde şi costul său ridicat. Cea mai scumpă dotare opţională? Jantele M Performance double spoke tip 405, care costă aproape 5.000 de euro cu tot cu TVA.
Versiunea comparabilă a lui Audi A4 facelift este mai ieftină decât BMW 328i xDrive, iar versiunile comparate ale lui Volvo S60 şi Mercedes-Benz C-Klasse au şi ele un preţ mai mic decât cel al BMW-ului testat în versiunea fără dotări opţionale. Cu menţiunea că acestea nu au tracţiune integrală.
Siguranţă
Testul derulat de EuroNCAP cu noul Seria 3 în postura de subiect s-a lăsat cu cinci stele la punctajul general şi 95% dintre punctele totale la categoria protecţia pasagerilor adulţi. Rezultatul este absolut normal şi deloc surprinzător, pentru că nimeni nu se aştepta la altceva de la cel mai bine vândut model al mărcii din Munchen.
Pe lângă "banalele" airbag-uri de toate tipurile şi formele, nelipsitul ABS şi sistemele de control dinamic al stabilităţii şi tracţiunii (DSC şi DTC), Seria 3 vine cu o mulţime de elemente de siguranţă activă: funcţie de avertizare la schimbarea şi la părăsirea benzii de mers pentru şoferii neatenţi şi somnoroşi, funcţie de recunoaştere a semnelor de circulaţie şi pilot automat cu funcţie de frânare, util în situaţiile în care rularea pe autostradă devine atât de plictisitoare încât scade timpii de reacţie.
Ţinută de drum
BMW Seria 3 oferea, încă de la prima versiune testată de noi - 320d, o ţinută de drum precisă. Odată ce adăugăm sistemul de tracţiune integrală şi anvelope de vară mai performante decât cele de iarnă cu care am testat ultimul Seria 3 care mi-a picat pe mână, avem asigurată o reţetă pentru satisfacţie rutieră.
Direcţia sport variabilă îşi merită toţi cei 208 euro cu TVA ceruţi de producătorul german, fiind o opţiune de recomandat pentru cei care vor să simtă fiecare milimetru al drumului atunci când sunt la volan. Singurul moment în care aceasta este deranjantă este la gropile mioritice, care îţi provoacă veritabile sperieturi atunci când le abordezi fără să fii pe fază. Deci povara jantelor de 4000 de euro te urmăreşte în fiecare clipă petrecută la volan.
La fel ca direcţia, suspensia poate să treacă de la o setare confortabilă la Sport prin simpla apăsare a comenzii de lângă maneta schimbătorului de viteze. Diferenţa dintre aceste moduri este perceptibilă chiar şi pentru cei care nu sunt cunoscători în materie de automobile sau sunt simpli pasageri la bord.
Jantele de dimensiuni mari sunt deranjante la gropi şi denivelări, dar îţi fac ziua plăcută atunci când esti sigur pe un viraj frumos, cu un asfalt reuşit în faţă. Sistemul de frânare M Performance desăvârşeşte buchetul oferit de 328i.
Vizibilitate
Gabaritul lui BMW Seria 3 nu impune probleme nici măcar în parcările înghesuite. Modelul german se mândreşte cu o lunetă bine proiectată, care, deşi nu foarte generoasă, îşi face treaba fără probleme pe drum. La marşarier, aceasta este suplinită cu succes de camera video dedicată, disponibilă pentru 438 euro cu TVA inclus. Opţional, clienţii cu dare de mână pot comanda un sistem de camere video cu vedere panoramică.
Pe şosea, suprafaţa vitrată bine proporţionată face ca vizibilitatea celui de la volan să nu fie obturată. Montantul A de pe partea şoferului ar putea să pună ceva probleme în virajele strânse. În rest, oglinzile laterale şi cea retrovizoare, toate cu funcţie antiorbire, se achită bine de sarcini.
Merită subliniată eficienţa sistemului de faruri adaptive cu asistent de fază lungă. Acesta nu variază doar între cele două stări ale luminilor de întuneric, ci lucrează complex. Astfel, farurile emit trei fascicule de lumină (laterale şi central) care sunt obturate alternativ atunci când din sens opus sau în faţă se află o maşină.
Tehnologie
Primele lucruri avansate din punct de vedere tehnologic pe care le remarci odată urcat la bordul lui BMW Seria 3 sunt monitorul de 10 inch şi head-up display-ul color. Primul sistem reuşeşte să acopere tot ce înseamnă comunicare între maşină şi şofer, în timp ce al doilea te face să înveţi că informaţiile vitale pot fi proiectate pe parbriz fără ca acestea să te încurce în vreun fel. Totul este atât de simplu, încât te miri cum de te obligă alţi constructori să urmăreşti navigaţia de la jumătatea bordului sau dintr-o ”fereastră” amplasată între ceasurile de bord.
Nu trebuie să priveşti spre dreapta când schimbi postul de radio, pentru că posturile îţi sunt afişate pe parbriz. Normal, atunci când cruise controlul adaptiv îţi indică faptul că te apropii cam tare de cel care rulează în faţa ta, aceeaşi zonă inferioară a parbrizului îţi explică asta. În principiu, tot ce trebuie să ştie şoferul este în raza de acţiune a privirii sale, ceea ce face ca totul să fie mult, mult mai simplu.
Dacă vrei şi artificii, ai la dispoziţie un sistem audio semnat Harmann/Kardon şi îţi poţi "umple" maşina cu sisteme de siguranţă activă precum avertizarea ieşirii de pe banda de rulare. Totul e în meniu, majoritatea la categoria "Echipamente opţionale". Recomandarea noastră este să uitaţi de jantele de 4.000 euro şi să bifaţi mai multe elemente la acest capitol.
Design
Noua generaţie a lui BMW Seria 3 este un model interesant. Cu pachetul Performance şi cu linia de design ”Sport”, berlina germană de clasă medie devine şi mai frumoasă. După cum spun mulţi, cu o pereche de jante poţi să ”strici” sau să ”faci” o maşină. În cazul de faţă, jantele fac ambele lucruri simultan. Arată incredibil de bine, dar sunt prea pretenţioase pentru România, mai ales când ne gândim la costurile acestora.
Pachetul de accesorii se potriveşte bine interior-exterior, modelul fiind desenat foarte armonios din acest punct de vedere. În ceea ce priveşte anumite puncte ale pachetului de accesorii, nu ne pronunţăm încă în privinţa celor două dungi negre şi a stickerelor de pe pragurile laterale, utilitatea şi estetica celor două elemente fiind discutabile. Din nou, o problemă de preferinţe.
În raport cu celelalte modele din segment, Seria 3 se încadrează fără probleme pe primele poziţii ale clasamentului berlinelor premium, cu toate că nu-l putem încorona drept cel mai frumos model din segment.
Ne-a placut
- Ţinută de drum şi direcţie exemplare
- Reprize foarte bune
- Manevrabilitate de top
- Cel mai bun consum şi cele mai bune performanţe pe nişa berlinelor premium cu motoare 2.0 Turbo şi tracţiune integrală
- Portbagaj spaţios
Nu ne-a placut
- Preţul exemplarului testat
- Jantele sunt prea uşor de avariat
- Garda la sol redusă necesită atenţie suplimentară pe secţiunile proaste ale drumului
Date tehnice - BMW Seria 3 (2012-2015) 2.0 328i xDrive Sport Line | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre BMW
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile a inițiat o rechemare în service care afectează peste 720.000 de mașini din SUA. Există risc de incendiu din cauza unui scurtcircuit care ar putea să apară la pompa de apă. (Joi, 22 August)
-
Muzeul BMW din Munchen și auditoriul BMW Welt celebrează 40 de ani de M5. La întâlnirea organizată de BMW Group Classic au fost prezentate 65 de exemplare M5 din toate generațiile. (Vineri, 16 August)
-
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul M5 Touring. Break-ul de performanță are tot 727 CP, ca și versiunea sedan, dar volumul portbagajului ajunge până la 1.630 de litri. (Vineri, 16 August)
Eu as zice ca ar fi foarte obiectiv sa aduceti si astfel de exemplare in test, unele care chiar se cumpara.
Pt ca o masina de test trebuie sa fie ca o vitrina tehnologica, sa vada oricine care testeaza ce face fiecare dotare, altfel cum poti sa le prezinti? Dar majoritatea potentialilor clienti nu-si vor alege toate dotarile, de ex un 328i 4x2 si dotari absolut decente poate ajunge si cu 10 mii mai ieftin decat acest exemplar testat, cand costa 5000 mii doar jantele si alte cateva mii doar pachetul M normal ca se ajunge la preturi foarte mari.
Ai vrut sa zici intr-adevat cat a scazut BMW in sportivitate? :)
Pentru ca din ce urmeaza, zici ca este excelent acest motor.
Si nu te contrazic avand in vedere ce ofera concurenta.
Singurele motoare mai performante sunt cele de la VAG de 300 de cp si respectiv Mercedes AMG de 360 de cp, care cred ca va castiga motorul anului la anul.
Dar aceste versiuni sunt de nisa, nu destinate modelelor de volum, cum procedeaza acum BMW cu acest 2l turbo, pe care il ofera pe toate modelele comercializate.
Stiu ei la cine ma refer, cand le spuneam ca Bmw inca mai are modele si motoare specifice marcii nu ma credeau, mai ales cand cica Bmw a lasat-o mai moale cu puterea motoarelor, a lasat-o moale cu niste versiuni entry care au puteri mici sa iasa media emisiilor poluante, pt ca astazi se pune accentul si pe "verde", pana si Cadillac va oferi pt Europa motor de 2 litri turbo, dar la motorizarile obisnuite si consacrate, mai ales cele cu 6 cilindri, puterile au crescut, plus ca noile sisteme chiar sunt utile, la o apasare de buton se schimba comportamentul masinii, sunt scumpe intr-adevar, dar aceste tehnologii le simti cand vezi cum functioneaza, daca doar comentezi dupa margine pe de o parte si pe de alta parte crezi ca Bmw este dorit doar pt sigla atunci oricine face asta se afla in eroare.
OK, pana la urma exista Divizia M (ah, pentru a obtine performante mai bune, trebuie sa dispui de cilindree mai mare, configuratie in V si/sau cel putin doua turbine), dar mi se pare ca BMW nu vrea sa joace numai in liga premium, ci sa racoleze cat mai multe categorii de clienti......Foarte bine ca vrea sa gandeasca globalistic, dar in aceasta privinta straluceste VAG, deci ar fi de preferat ca munchenezii sa vizeze numai esalonul suprem de calitate, la care are toate sansele sa ramana nr. 1 mondial muuuuulta vreme de acum incolo......Totusi, pentru mine ramane o enigma cum poti fi premium cu aceasta discrepanta dintre sportivitate si lux......Oricum, astept ca BMW-urile de serie sa inaugureze in anii viitori o sectiune de calitate superioara lui premium, anume platinum. Cu conditia sa se incarce cu mai mult tupeu (poate ca ar fi fost mai nimerita o alianta cu Mitsu sau Subaru decat cu Toyota).
Ca doar nu este cineva care sa creada ca o masina cu motor de 2 litri benzina poate consuma doar 9 litri/100km urban....
Vorbeai fata de modelele mai vechi Bmw, lasa Evo X, este un model extrem, deci fata de vechile 328i cat de slab este asta noul, chiar daca a renuntat la motorul cu 6 cilindri, exista 335i, nu intelegi ca un model poate sa fie si sportiv si luxos in acelasi timp? Dc sa nu poata? Prea mult dai exemple din trecut, ca modelul X avea nu stiu ce putere si accelera in nu stiu cat timp, Bmw a pus tot timpul accentul pe manevrabilitate si acest lucru se vede in continuare si astazi, chiar si la modelele mai mari, ca se manevra ceva mai bine un model de acum 20 de ani este altceva, dar astazi nu se mai poate oferi chiar o caroserie si-un motor, iar alianta cu Toyota n-are legatura cu puterea sau sportivitatea, stii foarte bine pt ce colaboreaza, este atat de greu de inteles ca chiar s-au schimbat vremurile? Bmw nu putea oferi doar 2-3 modele foarte sportive ramand blocat in trecut, dai exemple de Mitsubishi si Subaru, exact pe aceasta linie au ajuns intr-o situatie nu chiar roza, se salveaza datorita Asiei in primul rand, dar Bmw nu-si permitea asta, iar astazi daca nu vezi ca s-au schimbat atatea...este alta concurenta, incearca sa fie cat se poate de completi, cu modele pe toate segmentele, dar sa pastreze totusi un specific, specific pe care eu zic ca-l pastreaza, de exemplu un X6, cat o fi el de inutil si de "pornografic" vireaza mai bine si este mai manevrabil decat multe hatcback-uri, este doar un exemplu, lucrurile nu vor ramane niciodata fix la fel, eu zic ca nu s-au schimbat atat de mult in rau ( cu unele exceptii) in cazul Bmw, poate doar intrarea pe segmentul tractiunii fata, asta e, asta nu-mi place.
440 euro camera pt. marsalier...........serios acuma???in afara de lucru asta....greu gasesti ceva sa nuti placa.......probabil un motor cu 6 i se potrivea mai mult......insa asta e alta treaba
Felicitări pentru test! În sfârţit un benzinar veritabil şi cu nerv iar XDrive-ul e un "must have" , cel puţin prin denivelările autohtone!
Vrei modele extreme "jucause" in prezent? Exista 1M sau M135i, la fel de bune, cine ofera compacte de peste 300 de cai cu tractiune spate? Cel putin 1M este si mai auster asa la interior, pare perfect, nu crezi?
@Mafia, sa nu stii oare ca negarea negatiei (sau a negativului) inseamna adevar? Cand scrii "pseudo-ne-x", automat scoti in evidenta particula x, adica sa inteleg ca Dan este un recunoscator? :) Si un mare iubitor de adevar ("pseudo-mincinos"). Apropo, in viziunea lui @Mafia, habar n-ai sa minti, mai Dane, sa-ti fie rusine :))
Benzina
Nr. usi
3
Motor tip / cilindri
L4
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
1984
Lungime mm
4254
Putere maxima CP (rpm)
300 (5500)
Latime mm
1777
Cuplu maxim Nm (rpm)
380 (1800)
Inaltime mm
1401
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
1490
Acceleratie 0-100 km/h s
4.8
Ampatament mm
2596
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
55
Cutie viteze
Automată (6 trepte)
Volum portbagaj litri
325