Drivetest Mazda 6 (2010)

2.2 CD163 GTA
Mazda 6 (2010) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 20.01.2011
Şase virgulă cinci
Mazda6 a primit un facelift în urmă cu câteva luni, iar Automarket s-a grăbit să testeze modelul la vremea respectivă. Timpul a trecut şi ne-am întâlnit din nou cu modelul nipon de clasă medie, de data aceasta în versiune diesel. Mazda6 a trezit în noi mai multe sentimente, iar acest lucru nu are cum să nu fie pozitiv. Aparent, este doar un sedan de clasă medie elegant şi modern, însă lucrurile se schimbă odată ce te aşezi la volan, Mazda6 ascunzând cu mult tact un iz de ingrediente dintre care iese în evidenţă sportivitatea subtilă.

Mazda 6 (2010)
2.2 CD163 GTA

  • Pret de pornire 21.990 €
  • Pret model testat 28.490 €
  • Taxa auto 518 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Sub capota exemplarului testat am întâlnit un motor diese, pe care inginerii Mazda s-au chinuit să îl reducă la tăcere în timp ce au stors toată puterea din el. Putem spune că au reuşit, unitatea fiind destul de silenţioasă şi la turaţii mai mari. Pe lângă silenţiozitate, avem cel mai mare cuplu motor din segment - 360 Nm, oferit la o turaţie mai mult decât rezonabilă - 1.800 rpm. Cutia de viteze este etajată excelent, iar timoneria este de excepţie. Aproape că te roagă să o conduci sportiv. Un singur dezavangtaj însă - cel puţin pe piaţa din România - cilindreea motorului este de 2.183 cmc, nu sub 2.000 cmc, cum este la rivali. Excepţie fac şi conaţionalii de la Toyota, cu motorul lor D-4D de 2.2 litri al lui Avensis. Aşadar, cuplul motor ceva mai ridicat (+10 Nm faţă de cel mai apropiat rival) al motorului MZR-CD 2.2 care echipează exemplarul testat este justificat de cilindreea mai mare, în timp ce puterea maximă nu depăşeşte oferta rivalilor. Deşi elasticitatea propulsorului este lăudabilă, unitatea nu se comportă în toate momentele ca un motor diesel de aproape 170 CP, ci mai degrabă ca o unitate de 140-150 CP. Propulsoarele TDI common-rail rămân în continuare campioanele segmentului la capitolele putere/cilindree şi cuplu motor/cilindree. De asemenea, TDI-urile care utilitează tehnologia common-rail reuşesc să ofere cuplul motor maxim încă de la 1.750 rpm. Chiar şi aşa, Mazda6 nu reprezintă o dezamăgire la acest capitol, ci unul dintre jucătorii din Top 3.

Consum

Pentru această versiune de motorizare, cei de la Mazda anunţă un consum mediu de 5.4 litri la sută, un consum extraurban de 4.5 litri la sută şi un consum urban de 6.9 litri la sută. Nu sunt cele mai bune valori din segment, dar Mazda6 este în topul celor trei cele mai economice modele. Cel mai economic model diesel de clasă medie promite să fie Renault Laguna 2.0 dCi, cu 5.2 litri la sută consum mediu şi 4.4 litri la sută consum extra-urban, dar acest model are un motor de 150 CP şi 340 Nm. În schimb, Ford Mondeo 2.0 TDCi oferă tot 163 CP şi un consum mediu de 5.3 litri la sută, iar consumul urban al modelului Ford este de 6.4 litri la sută, ceea ce îl face pe Mondeo campionul clasei la acest capitol. În decursul testului nostru, am reuşit să obţinem un consum urban de 8.0 litri la sută într-un regim relaxat, cu trafic la fel de relaxat. Dacă ne grăbim, consumul urban creşte la aproximativ 10 litri la sută. În mediul extra-urban, consumul obţinut în timpul testului nostru s-a situat între 5.0 litri la sută şi 6.4 litri la sută, în funcţie de stilul de condus abordat şi viteza de rulare aleasă. La rularea pe autostradă cu o viteză constantă de 120 km/h în treapta a şasea, acul turometrului stă în dreptul marcajului care reprezintă 2.100 rpm, iar consumul se stabilizează la 6.2 litri la sută. Valori destul de bune, spunem noi.

Performanţe

Exemplarul testat accelerează de la 0 la 100 km/h în 8.9 secunde, iar viteza maximă de care este capabil este 212 km/h. Ambele valori sunt în ton cu oferta concurenţei, mai toate modelele comparate de noi având un timp de accelerare de la 0 la 100 km/h în jurul a 9 secunde. Cele mai lente modele în materie de acceleraţie 0-100 sunt Renault Laguna 2.0 dCi şi Opel Insignia 2.0 CDTI, ambele având nevoie de 9.5 secunde pentru a atinge 100 km/h cu start de pe loc. Cel mai sprinten model pare să fie fostul Audi A4, acum Seat Exeo, care are nevoie doar de 8.4 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h şi poate atinge o viteză maximă de 229 km/h.

Interior

La interiorul acestui model întâlnim o veritabilă contradicţie. Deşi Mazda6 vine din Japonia, patria tehnologiei, modelul nu arată deloc SF. Niciun ecran LCD, niciun touchscreen, nimic. Singurele afişaje digitale sunt monocrome şi au dimensiuni destul de mici. În mod incredibil, japonezii au reuşit să înghesuie toate informaţiile pe care le afişează alţii pe un monitor de câtiva inch pe o "bandă" de 10 pe 4. Desigur, cei facinaţi de afişaje LCD şi tehnologie cât mai avansată în habitaclu vor fi dezamăgiţi de interiorul acestui model, care pare să fie destul de simplu, dar campion la funcţionalitate. Al doilea aspect care ne-a plăcut la acest model este scaunul şoferului. În ciuda faptului că suportul lateral nu este pe atât de mare pe cât ne-am fi dorit, ambele scaune din faţă oferă un nivel satisfăcător de sprijin în viraje. Stop. Trebuie să corectăm ultima parte, ne-au placut foarte mult scaunele din faţă! Nici bancheta din spate nu e rea, aceasta oferind suficient spaţiu pentru genunchii celor trei pasageri, iar persoanele mai înalte decât media nu ar trebui să aibă probleme de acomodare pe unul dintre cele trei locuri. Al treilea element plăcut la interiorul acestui model este antifonarea. Indiferent de viteza de rulare sau de turaţia motorului, Mazda6 oferă o antifonare de calitate şi doar sunetele pe care TREBUIE să le auzi intră înăuntru. Portbagajul oferă 519 litri. Deşi nu este mai mare decât cel al lui Passat, Superb, Mondeo sau Insignia, spaţiul este generos şi poate găzdui o cantitate "corectă" de bagaje.

Preţ de achiziţie

Versiunea CD163 GTA a lui Mazda6 are un preţ de pornire de 28.490 de euro cu TVA inclus. Adică la fel de mult cât ar costa o compactă premium cu o motorizare performantă, sau un crossover cu o motorizare la fel de performantă. Să vedem ce-i în curtea rivalilor... Renault Laguna, Ford Mondeo, Opel Insignia, Volkswagen Passat, Skoda Superb şi Seat Exeo sunt mai ieftine. Nu-i a bună. Partea pozitivă e că, rivalul cu cel mai mic preţ este Renault Laguna, iar preţul acestuia este de 23.900 de euro cu TVA inclus. Mondeo este cu puţin peste 500 de euro mai ieftin, în timp ce Insignia este cu 300 de euro mai ieftină. Volkswagen Passat este cu 3.000 de euro mai ieftin în versiunea Comfortline (nivelul de echipare de bază), deci ajunge cu vreo 1.500 mai ieftin dacă îl echipăm la fel de bine precum versiunea testată a lui Mazda6. Aceeaşi afirmaţie este valabilă şi pentru Skoda Superb, deşi modelul ceh oferă ceva mai mult spaţiu la interior. Cât despre Seat Exeo, care este mai ieftin cu 4.000 de euro decât Mazda6, sunt multe de spus. Pe de o parte, vorbim de o platformă destul de veche, preluată în stil copy/paste, care reuşeşte să rămână în continuare competitivă, în timp ce alţii ar spune că nu e loc de comparaţie între cele două modele. Există şi modele mai scumpe decât Mazda6, iar acestea se numesc Subaru Legacy (31.980 de euro cu TVA inclus) şi Toyota Avensis (28.840 de euro cu tva inclus). Totul depinde de ceea ce vrei de la un automobil şi cât de mult doreşti să te apropii de clasa premium. O altă opţiune ar fi Citroen C5, al cărui preţ variază în funcţie de prezenţa suspensiei Hydractive III. Modelele C5 fără suspensia respectivă sunt mai ieftine decât exemplarul Mazda6 testat, iar cele echipate cu suspensia hidropneumatică a francezilor au un preţ puţin mai mare decât al berlinei japoneze de clasă medie. Versiunea de bază a lui Mazda6 pleacă de la 21.990 euro cu TVA inclus.

Siguranţă

Cotată cu cinci stele la testele EuroNCAP şi cu unul dintre cele mai mari punctaje pentru protecţia pasagerilor copii, Mazda6 facelift promite un nivel de siguranţă ridicat, asigurat în cazul versiunii testate de noi de un ansamblu de şase airbaguri şi de sisteme de siguranţă activă cum ar fi: ABS, EBD (distribuţia electronică a forţei de frânare), DSC şi TCS (controlul dinamic al tracţiunii şi stabilităţii), precum şi ESS, sistem ce aprinde luminile de avarie în cazul unei frânări bruşte. Versiunea TE Plus aduce cu sine şi un sistem de monitorizare a vehiculelor care vin din spate (RVM), gata să te atenţioneze de fiecare dată când schimbi banda de rulare fără a te asigura. Pentru novici există şi funcţia de asistenţă la urcare în pantă, HLA. Ca ultim detaliu ce merită trecut în revistă la capitolul siguranţă este pedalierul deformabil în cazul unui accident.

Ţinută de drum

Nu-i niciun secret pentru nimeni că Mazda6 este un etalon al segmentului în ceea ce priveşte manevrabilitatea şi stabilitatea. Direcţia acestui model este fermă şi precisă, iar feedback-ul oferit de aceasta îl face pe şofer să prindă foarte multă încredere în maşină. În cazul unei situaţii limită, şasiul proiectat inteligent şi sistemele de siguranţă active ţin totul sub control, ţinând maşina pe traiectoria ţintită de şofer de parcă ar merge pe şine. Absorbirea imperfecţiunilor drumului nu este urmată de sunete neplăcute în habitaclu, semn că ingierii Mazda ştiau că modelul va ajunge şi pe plaiuri mai puţin norocoase când vine vorba de şosele. Deşi se manevrează bine şi este o plăcere pe viraje, Mazda6 nu prezintă un comportament extrem de rigid, deci rularea are loc în mod confortabil, nefiind probleme la un drum mai lung.

Vizibilitate

În ciuda montanţilor faţă destul de groşi, Mazda6 nu prezintă probleme în materie de vizibilitate. Oglinzile sunt potrivite pentru dimenisunile maşinii, inginerii Mazda preferând să nu plătească tribut niciunui designer pentru acestea. Desigur, au fost momente când am fi vrut să vedem mai mult în spate, dar am fost ajutaţi de senzorii de parcare. Concluzia - nivelul de vizibilitate este bun, dar nu excelent.

Tehnologie

Mazda6 are o un număr destul de mare de butoane la interior. La afişaje însă, cei de la Mazda au pus accentul pe eficienţă. Un nivel TE, de bază pentru versiunea pe benzină, aduce cu sine aer condiţionat automat, jante din aliaj de 17 inch, şase difuzoare pentru sistemul audio cu MP3 şi magazie de 6 CD-uri, sisteme de siguranţă ca DSC, ABS, EBD şi EBA, cruise control, senzor de ploaie, scaunele şoferului şi pasagerului încălzite, geamuri electrice faţă şi spate, sistem HLA. Pentru cei pentru care câteva mii de euro nu înseamnă prea mult, Mazda oferă nivelul de echipare TE Plus, care aduce un sistem audio Bose, cu opt difuzoare şi aceeaşi magazie cu 6 CD+uri, conexiune auxiliară, senzori de parcare faţă şi spate, sistemul de monitorizare spate a vehiculului (RVM) precum şi conectivitate Bluetooth. Pachetul de dotări este completat de farurile bi-xenon. Comenzile de pe volan dau dovadă de un nivel înalt de ergonomie, semn că au fost proiectate cu cap. Lipseşte un sistem de navigaţie şi poate o cameră video pentru marşarier.

Design

Facelift-ul lui Mazda6 a fost subtil, dar de efect. Modelul arată foarte bine. Japonezilor le-a ieşit de minune efectul de mişcare a vehiculului chiar şi când modelul staţionează, graţie formelor fluide care pleacă de pe capota motorului şi sunt continuate, mai mult sau mai puţin, pe aripi, portiere şi ajung până la partea din spate la fel de "proaspete".

Nu ne-a placut

  • Cilindree motor
  • Motorul nu se simte de 163 CP
Date tehnice - Mazda 6 (2010) 2.2 CD163 GTA
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2184
Lungime mm
4755
Putere maxima CP (rpm)
163 (3500)
Latime mm
1795
Cuplu maxim Nm (rpm)
360 (1800)
Inaltime mm
1440
Viteza maxima km/h
212
Greutate kg
1510
Acceleratie 0-100 km/h s
8.9
Ampatament mm
2725
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
64
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
519
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mazda 6 (2010)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (17)

  • Cel mai bun pret din clasa
    In momentul de fata cea mai buna oferta din clasa este
    Skoda Superb 2.0TDI 170cp Elegance - 26.679 Euro tva inclus.
    Bixenon AFS2 , toate airbagurile inclusiv laterale spate pe langa cortina si genunchi sofer , scaune reglabile electric , senzori parcare , incalzire in scaune , perdelute spate , jante 17 aliaj , volan multifunctional , tempomat , printre multe altele .
    21 24
  • x
    In banii astia concurenta e mare si cu avantaje sensibil peste mazda.
    Ma gandesc si la C5-ul in varianta exclusive,care dupa parerea mea e peste M6 la motoare disel si confort.
    19 13
  • ...
    frate....nici la logan n-am vazut un asemenea buton asa de mare pe cat este cel pentru incalzirea in scaune....zici ca e intrerupatorul de la lumina.
    13 4
  • "La rularea pe autostradă cu o viteză constantă de 120 km/h în treapta a şasea, acul turometrului stă în dreptul marcajului care reprezintă 2.100 rpm, iar consumul se stabilizează la 6.2 litri la sută. "
    aproape normal ....

    "Valori destul de bune, spunem noi." --- wtf, r u mad?
    O fi ea vaporas, o avea d'ala-d'alea pe ea ... dar un dizelake de 2.2 la 120km/h ar trebui sa fie pe la 5%

    citand din "concurenta" modelului asta : "In cazul rularii pe autostrada cu o viteza constanta de 120 km/h, Citroen C5 3.0 Hdi consuma 6.3 litri la 100 km" . . . pentru un 3.0 hdi ar fi normal un 6-7litri la suta in conditii de autostrada ... dar pentru un 2.2 in patru cilindri este o rusine... parerea mea ;)

    de la alti "concurenti" vine : "in mediul extraurban acesta ajunge pana la 7 litri la 100/km in conditiile in care nu menajezi prea tare pedala de acceleratie si sari frecvent peste 110-120 de km/h" . . . si vorbim de un 3.0 diesel de la BMW :)
    13 7
  • Mazda 6
    Nu ma pronunt in privinta consumului si a interiorului(unde s-au facut concesii din cauza costurilor), dar in privinta tinutei de drum , Mazda 6 e cea mai buna din clasa sa:directie, transmisie, suspensie, toate sunt gandite pentru obtinerea celui mai sportiv comportamanent din clasa medie(cee ce nu e totusi pe placul tuturor). In privinta pretului, toti dealerii Mazda ofera reduceri substantiale asa ca...
    17 5
  • the hep
    eu stiu ca mondeo are un 2.2 tdci de 190 bhp si cuplu 400 fara overboost . corectati-ma daca gresesc
    4 2
  • Excomunicatorul
    :)
    Felicitari fotografului!
    3 1
  • "Propulsoarele TDI common-rail rămân în continuare campioanele segmentului la capitolele putere/cilindree"

    Superb/Passat/etc. 2.0 TSI - 200cp, si mai gasesc cateva daca ma chinui un pic :P
    ... as vrea sa gasim un diesel de 2litri ( sau poate "pana in" 2,5 ) care sa bata la performante dinamice "adevaratii" campioni ai propulsoarelor din segment :)

    testul este ok , dar parca in text apare o parere deformata "in favoarea" acestei masini ... parerea mea, evident :P
    5 9
  • schumi
    Mazda GTA ???
    WTF ?!? Asta-i blasfemie curata!
    2 3
  • ovidiu
    mazda
    vorbim de clasa unde confortul incepe sa fie prima optiune alaturi de placerea de a conduce avand un motor diesel bun
    este destul de departe de c5
    2 2
  • @uncle
    2.0tsi e benzinar nu diesel.
    Sunt curios daca a condus cineva de aici (si)Mazda 6 sau s-a limitat la tdi-uri cu "d si i rosii"
    13 0
  • mie nu mi se pare ca in comparatie sunt incluse numai motoarele diesel . . . sau poate iti imaginezi ca-s retard si nu pot face diferenta intre un diesel si un benzinar ?

    ( btw, intre dizelare campion ar fi un mercedes de vre-o 200 de cai si cilindree similara cu cea a subiectului de fata )
    1 4
  • @bernd
    Eu am mers cu 2.0TSI , versiunea de 200cp nu conteaza pe ce model .
    Nu prea are ce sa caute langa un diesel , este superior la toate capitolele in afara de consum :))
    2 9
  • ... TDI si japoneze by diesel...
    Doar atat vreau sa spun: !!!

    pe "obositul" meu de C5 exclusive din 2008 am un HDI de 2.2 care are 173CP si 370Nm de la 1500 rpm. a costat 27.000 euro. si cu H3+. (a meritat)

    Acum, motorul nou (an2010) de 2.2 hdi are 204CP si 450 Nm de la 2000rpm.

    Asa ca mai studiati si pe cei care stiu sa faca dieseluri, lasati tdi-urile ca mai sunt si altii....

    Stiti doar sa spuneti ca TDI is the best.... oare???
    15 2
  • Mazda6 CD163 GTA Şase virgulă cinci
    "Propulsoarele TDI common-rail rămân în continuare campioanele segmentului la capitolele putere/cilindree şi cuplu motor/cilindree"
    Este o afirmatie nefondata, intrucat motoarele BMW de 1995cc ofera o putere de 184 cp si 380 Nm oferind cele mai bune performante in materie de consum, noxe, sau viteza maxima sau acceleratie.
    11 1
  • @bernd: am condus Mazda 6 (diesel si benzina) si mi se pare o masina ok. Nu mi-a placut varianta 2.0i.
    Ca si comparatie (m-am "dat" cu C5, Outback, Passat, insignia):
    - este mai putin rigida decat Insignia, acolo unde au incercat sa faca acel sasiu sa para mai sportiv decat este;
    - este mai putin confortabila decat C5 (am mers cu el si este din alta galaxie la confort pe suspensie hidraulica);
    - un mare DA la tinuta de drum si feedbackul in volan, masina transmite ce si cum trebuie conducatorului auto.
    Pretul mare vine din faptul ca este produsa in Japonia, unde mana de lucru nu este cea mai ieftina. Daca era construita in ... Slovacia de exemplu, pretul era cu totul altul.
    inca ceva: nu este un Mondeo mai special, este ceva diferit, gandit si conceput (pentru cei care pastreaza asocierea Mazda-Ford).
    Poate sunt subiectiv, ca posesor de Mazda, dar asta este parerea mea.
    10 0
  • tavi11
    mondeo 2011
    a aparut mondeo 2.2 tdci 200 cp si 450 Nm (common rail pe care ford il are din 2003 spre deosebire de VAG care l-a introds in 2008, dupa pagubosul pompe duze)
    +++suspensia spate la ford este cea mai performanta
    se numeste CONTROL BLADE si a fost patentata de ford odata cu lansarea primei generatii de Focus
    Documentati-va despre motoarele ford TDCI(apropo au si distributie pe LANT- la fel ca mb,bmw si toyota)
    +++compania care produce cutii de viteze pentru toate marcile de pe planeta se numeste GETRAC si este detinuta in proportie de 70% de FORD-asa se explica cutiile bine etajate,precise si fiabile care echipeaza gama FORD

    am vazut pe forumuri "infocati " care sustin ca TDI-urile de la VAG sunt peste TDCI-urile Ford (DOAR CA TDI-urile MANANCA ULEI LA GREU si au distributia pe curea)
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru