Joi, 22.12.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
În dimineaţa asta, la semafor, am zărit o şapcă dincolo de geamul unui X6. Întotdeauna m-am întrebat de ce a prins maşina asta atât de bine în România, atât de bine încât şi nemţii s-au arătat extrem de surprinşi.
În urmă cu aproape un an, în cadrul testului regional pentru noul BMW X3, desfăşurat în Slovenia, îmi aduc aminte că un oficial BMW ne-a întâmpinat cu o frază care suna cam aşa: "Bun venit jurnalişti din România. Ne bucurăm să vă avem aici. Am auzit că aveţi mai multe X6-uri decât avem noi în Germania".
Chiar şi aşa, lumea se uită în continuare după SAC-ul german, mai ales atunci când vine cu câteva accesorii din gama Performance.
BMW X6 (2008-2012)
xDrive40d 306CP
- Pret de pornire 63.922 €
- Pret model testat 84.617 €
- Taxa auto 800 €
Motor / Transmisie
Am avut sub capotă un motor binecunoscut fanilor BMW: dieselul bi-turbo de 3.0 litri, tradus la exterior prin indicativul 40d, alăturat transmisiei xDrive. Cei şase cilindri înşiraţi în linie sunt capabili să ofere celui care apasă acceleraţia un total de 306 cai putere şi un cuplu motor impresionant, de 600 Nm. Acesta din urmă are rolul de a-ţi suci gâtul de fiecare dată când ajungi la 1500 de rotaţii, zona de unde începe să se simtă la capacitate maximă.
Pentru cei care nu au mers încă cu acest motor, trebuie să le spunem că, pe cât de bine trage dieselul, pe atât de frumos se aud cilindrii în zona roşie a turometrului. Un adevărat hit care îţi bucură timpanul ori de câte ori apeşi prima pedală din dreapta.
Ajungem şi la cutia automată cu opt rapoarte, gata să aibă grijă de buzunarul tău. Rapoartele sunt alternate rapid, pentru a obţine un consum redus. Magia apare însă atunci când alegi modul Sport şi răspunsul acceleraţiei se schimbă radical. Cei şase cilindri urlă necontrolat, decorul se succede extrem de repede şi te întrebi cum poate să alerge aşa o maşină de peste 2 tone.
Consum
După cum am amintit şi mai sus, transmisia cu 8 trepte încearcă să schimbe cât mai bine pentru buzunarul tău, deşi se presupune că acesta este destul de larg dacă ai plătit peste 80.000 de euro pentru maşină.
În mediul urban BMW promite 8.8 litri/100 de km, iar în afara acestuia doar 6.8 litri/100 km. În realitate, dacă reuşeşti să-ţi înfrânezi instinctele animalice, scoţi un 13 litri/100 de km într-un Bucureşti aglomerat. În afară, dacă accepţi să rulezi în limitele de viteză poţi să fii răsplătit şi cu 8.5 litri/100 km. Raportat la Range Rover Sport, care vine şi cu câţiva zeci de cai în minus, X6 este mai economic.
Performanţe
Cine ar fi crezut că un mastodont durduliu, care însumează 2185 de kilograme, poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 6.5 secunde? E semn că cei 306 cai sunt de rasă pură şi au fost bine struniţi pentru a aşterne puterea lor pe şosea. Totuşi, cuplul motor este cel care te izbeşte cu capul de tetieră la fiecare accelerare.
Viteza maximă se opreşte la 236 km/h, însă nu ai nevoie de mai mult. Raportat la concurenţă, BMW X6 lasă într-un nor de praf Range Rover Sport, poate şi pentru că britanicul are ceva mai puţini cai putere.
Interior
Interiorul lui X6 nu s-a schimbat cu mult în ultimii ani. A rămas la fel de tradiţional, conservator, fără a face însă rabat de la calitate. Materialele folosite sunt întotdeauna plăcute, iar calitatea finisajelor ne aminteşte tuturor de ce Germania este încă cea mai mare puternică ţară europeană, deşi a pierdut două Războaie Mondiale.
Nu avem aerul futurist din Seria 6, nu avem gadget-urile de pe Seria 5, însă totul este simplu şi ergonomia este excelentă. După două trei ore petrecute în maşină ai putea găsi orice comandă cu ochii închişi.
Şi pentru că atmosfera monotonă trebuia salvată cumva, maşina de test a venit cu un volan îmbrăcat în alcantara, cu cusături contrastante. O adevărată delectare pentru mâinile celui de la volan: o priză excelentă şi un aspect insolit. Tot la capitolul aspect trebuie să notăm şi pielea care îmbracă scaunele, de culoare cărămizie, în contrast perfect cu nuanţa caroseriei.
Spaţiul interior este generos, mai ales că acum pe bancheta din spate pot călători trei persoane. Tunelul central a dispărut şi a lăsat loc unui pasager, care nu va avea probleme cu spaţiul pentru picioare. Când vine însă vorba de distanţa dintre cap şi acoperiş, e de preferat scaunul din dreapta şoferului.
Preţ de achiziţie
Putem spune că BMW X6 tinde să devină o maşină importantă în istoria BMW, având în vedere succesul său comercial şi segmentul pe care l-a inaugurat. Această trăsătură este oglindită şi în preţ, care pleacă de la 63.922 de euro cu TVA, valabil pentru versiunea xDrive30d.
Ceea ce am testat noi, adică xDrive40d, scoate din buzunarul clientului nu mai puţin de 68.634 de euro. La această sumă se adaugă fără doar şi poate opţionale de alte câteva mii de euro. În cazul nostru, accesoriile Performance au mai încărcat nota de plată cu 7373 de euro. Numai volanul îmbrăcat în Alcantara a costat 598 de euro.
Exemplarul nostru a beneficiat însă şi de alte opţionale, care au urcat preţul final la 84.617 euro.
Range Rover Sport are un preţ de pornire mai mic decât BMW X6, însă versiunea diesel de 256 de cai, cu nivelul de echipare superior, Autobiography, poate ajunge şi la 79.236 de euro.
Siguranţă
Din toată seria modelelor 4x4 cu indicativul X, produse de BMW, X6 este singurul care nu a fost testat de EuroNCAP. Judecând însă după rezultatele fraţilor săi, X6 dispune de ADN-ul necesar obţinerii celor 5 stele.
SAC-ul vine echipat cu airbaguri frontale, laterale şi cortină, centuri pretensionate, tetiere active şi o mulţime de sisteme de siguranţă activă dintre care cele mai populare sunt DTC, ABS şi EBD. Nu lipsesc senzorii de presiune pentru pneuri şi nici cei de parcare.
Ţinută de drum
Ajungem şi acolo unde BMW câştigă detaşat, fără încordare. Ţinuta de drum a fost întotdeauna puntul forte al nemţilor. X6 nu face excepţie, fiind un model cu o rigiditate torsională rar întâlnită. Tocmai această trăsătură face ca Sport Activity Coupe-ul să manifeste o poftă nebună pentru şoselele de munte, presărate cu viraje dificile.
Ţinuta de durm este fermă şi nu dă dovadă de ezitări. Aderenţa se păstrează câtă vreme nu renunţaţi la sistemele electronice. Ruliul este estompat excepţional pentru un model de asemenea dimensiuni, iar sistemul xDrive ţine maşina pe şosea chiar dacă rulaţi pe un asfalt proaspăt udat de ploaie.
Repartiţia cuplului între cele două punţi este acea trăsătură de care nu sunteţi conştient, dar care vă asigură o rulare în siguranţă. Direcţia activă a lipsit din lista de opţionale aşa că am suferit puţin atunci când a venit vorba de precizie chirurgicală, o trăsătură cu care BMW ne obişnuise.
Vizibilitate
BMW X6 este dovada clară a compromisului făcut de ingineri în favoarea designerilor. Pentru a obţine silueta unui coupe 4x4, germanii au fost nevoiţi să altereze suprafaţa vitrată a maşinii. Luneta este incredibil de îngustă pentru o maşină de asemenea dimensiuni. Montanţii posterior sunt mari şi estompează mult vizibilitatea posterioară. Practic, luneta este doar o fereastră prin care pătrunde lumina.
Din fericire oglinzile laterale sunt suficient de mari pentru a cuprinde dimensiunile SAC-ului. În parcările înguste ajută mult şi camera pentru marşarier, care vine cu vedere la 360 de grade, graţie camerelor instalate şi în oglinzile laterale.
Tehnologie
Nu putem vorbi de minusuri grave în interiorul unei maşini de talia lui X6. Germanii au introdus cam tot ce ţi-ai putea dori. Lipsesc într-adevăr scaunele ventilate şi DVD-ul, însă am supravieţuit şi fără. Scaunele încălzite pe trei trepte au fost o adevărată binecuvântare în această perioadă, iar sistemul de climatizare automat, pe două zone, s-a dovedit eficient şi rapid chiar şi dimineaţa la pornire.
Reglarea scaunelor s-a făcut electric, însă au lipsit comenzile pentru ajustarea susţinerii laterale şi pentru reglajul lombar. Sistemul de cruise control îşi face bine treaba, iar senzorii de lumină şi parcare, alături de camerele pentru marşarier, uşurează sarcinile celui din spatele volanului.
Design
BMW X6 rămâne o apariţie insolită chiar şi la trei ani de la lansare. Pentru cei care vor însă atenţie cu orice preţ, bavarezii pun la dispoziţie un set de accesorii Performance, care modifică aspectul vizual, ţinuta de drum şi caracteristicile propulsorului. Toate cu garanţie.
În cazul versiunii testate de noi, X6 a fost garnisit cu o serie de elemente din fibră de carbon, cum ar fi eleronul poziţionat discret pe hayon şi extensiile spoilerului faţă. Capota şi acoperişul au fost brăzdate de două dungi de culoare neagră, aplicate pentru a contrasta cu albul caroseriei.
Date tehnice - BMW X6 (2008-2012) xDrive40d 306CP | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre BMW
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile a inițiat o rechemare în service care afectează peste 720.000 de mașini din SUA. Există risc de incendiu din cauza unui scurtcircuit care ar putea să apară la pompa de apă. (Joi, 22 August)
-
Muzeul BMW din Munchen și auditoriul BMW Welt celebrează 40 de ani de M5. La întâlnirea organizată de BMW Group Classic au fost prezentate 65 de exemplare M5 din toate generațiile. (Vineri, 16 August)
-
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul M5 Touring. Break-ul de performanță are tot 727 CP, ca și versiunea sedan, dar volumul portbagajului ajunge până la 1.630 de litri. (Vineri, 16 August)
Comentarii (9)
Adauga un comentariu