Miercuri, 23.11.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Când planezi la mare altitudine şi te baţi cu cei mai puternici vulturi din industria auto nu-ţi permiţi să faci greşeli. Fiecare produs trebuie să atragă clienţi pentru a menţine brandul deasupra rivalilor şi a evita astfel o cădere liberă. În cazul francezilor de la Renault, efortul depus pentru a da din aripi alături de primii producători auto din lume este unul din ce în ce mai mare, având în vedere concurenţa acerbă din ultimii ani.
Brandul din Hexagon a avut însă grijă să îşi atragă de partea sa clienţi din toate păturile sociale, graţie gamei diversificate. Recent, francezii au ţintit mai sus decât zburau de obicei, cu un model plin de atitudine, capabil să zboare la mare altitudine: Latitude.
Renault Latitude (2011-2014)
2.0 dCi 175HP Luxury CVA6
- Pret de pornire 22.000 €
- Pret model testat 29.100 €
- Taxa auto 414 €
Motor / Transmisie
L-am mai testat în primăvara acestui an în versiunea de top. Acum revenim asupra lui într-o abordare ceva mai pământească, palpabilă şi abordabilă. Este vorba despre versiunea diesel intermediară, de 2.0 litri şi 175 de cai putere. Motorul cu patru cilindri va impresiona cu siguranţă în primul rând mulţumită cuplului motor generos, ce ajunge la 360 de Nm şi se resimte devreme, la 2000 de rotaţii. Modelul francez se mişcă alert, dovedeşte o dinamică bună, iar perechea pe care o face alături de acest motor, puţin cam gălăgios în unele situaţii, va fi destul de convingătoare.
Nu la fel de bine se va încadra în peisaj cutia automată cu şase rapoarte, care nu se dovedeşte atât de liniară pe cât şi-ar fi dorit clientul unui model cu pretenţii premium. Iar pentru momentele în care aveţi nevoie de un impuls rapid, transmisia va pierde câteva momente până la retrogradarea potrivită.
Consum
Cei care îşi doresc un "confort economic" pot opta fără ezitare pentru versiunea testată de noi. Latitude promite un consum de 8.4 litri/100 de km în mediul urban şi doar 5.5 litri/100 de km în afara acestuia. În traficul real, valorile cresc cu aproape un litru/100 de kilometri.
Chiar dacă par destul de mari pentru un diesel, cifrele sunt oarecum justificate de prezenţa cutiei automate. Din păcate, versiunea este disponibilă doar cu acest tip de transmisie.
Raportat la concurenţă, principalul rival, Skoda Superb 2.0 TDI cu DSG reuşeşte un consum mediu cu jumătate de litru mai bun decât cel al lui Latitude.
Performanţe
Latitude nu îşi propune să fie un model sportiv. Cu toate acestea vrea să se achite onorabil de orice provocare ridicată de cel din spatele volanului. Tocmai de aceea sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în mai puţin de 10 secunde, iar viteza maximă atinge valoarea de 215 km/h, mai mult decât suficientă pentru o rulare în confort şi siguranţă.
Chiar dacă sunt decente şi sunt peste cele ale lui Citroen C5, performanţele nu pot echivala cu cele ale Superb-ului în versiune comparabilă.
Interior
Renault şi-a dorit un model extrem de confortabil, un vârf de gamă, o pseudo-navă amiral, capabilă să mulţumească momentan publicul care îşi dorea un nou VelSatis dar nu l-a primit. Tocmai de aceea francezii au încercat să ofere europenilor o soluţie simplă şi nu foarte costisitoare: un model coreean, cu sigla Renault şi o mai mare atenţie la detalii.
Acolo unde ne-a surprins întotdeauna plăcut, adică la interior, constructorul francez a pus pe tavă un finisaj bun şi un set de materiale plăcute la atingere. Deşi nu pare a fi la fel de prietenos ca altă dată, plasticul este moale şi amplifică senzaţia de confort alături de inserţiile cromate şi de iluminarea caldă a instrumentelor de bord.
Scaunele rivalizează cu cele de pe Citroen C5 la nivel de confort. Urci la volan şi cobori la fel de relaxat după câteva sute de kilometri. Dacă mai alegi şi funcţia de masaj, superioară celei extrem de timide de pe Citroen C5, ai toate şansele să îţi placă mai mult în scaunele lui Latitude decât în canapeua de acasă.
Acelaşi sentiment de confort şi pentru pasagerii spate, care se lăfăie pe o banchetă generoasă, cu mult spaţiu pentru picioare şi cap. Portbagajul oferă 477 de litri, mult prea puţin pentru a echivala potenţialul lui Superb.
Preţ de achiziţie
Deşi a fost privit întotdeauna ca brandul cu cea mai prietenoasă politică de preţuri, Renault ezită să se ridice la înălţimea renumelui său când vine vorba de Latitude. Preţul de pornire al modelului francez, pentru versiunea pe benzină de 140 de cai putere şi cutie CVT, este de 22.000 de euro. Dacă ne uităm în segment, Skoda Superb are un preţ de pornire mult mai mic, de numai 18.576 de euro cu TVA.
Dacă ne referim la dieselul testat de noi, Latitude este oferit într-un singur nivel de echipare, Luxury, care scoate din buzunarul clienţilor nu mai puţin de 29.100 de euro cu TVA. Un Skoda Superb în versiune de top Elegance şi cutie DSG ajunge doar până la 27.886 de euro, o diferenţă care va face diferenţa. În schimb, Citroen C5 Exclusive, evaluat la 31.925 de euro, sare peste preţul lui Latitude, deşi motorul său oferă cu 15 cai putere în minus.
Siguranţă
Renault Latitude nu a ajuns încă "pe mâna" celor de la EuroNCAP. Chiar şi aşa, marca franţuzească se mândreşte cu gama sa de cinci stele EuroNCAP, iar noul model nu ar trebui să facă excepţie de la această regulă. Ajută în acest sens arsenalul de airbaguri faţă, spate şi cortină, sistemele ABS, AFU, AFR şi ESP, precum şi centurile pretensionate cu limitator de efort.
La testele din 2007, Renault Laguna a obţinut cinci stele EuroNCAP şi protecţia pasagerilor a fost cotată la un nivel înalt, aproape de punctajul maxim. Din moment ce Latitude este bazat pe platforma lui Laguna, ne aşteptăm la rezultate cel puţin la fel de bune.
Ţinută de drum
Renault s-a axat întotdeauna pe confort. Cei care şi-au dorit maşini lipite de asfalt au fost îndrumaţi către departamentul RenaultSport, unde au găsit Megane, Clio sau Twingo. Având în vedere segmentul căruia i se adresează, Latitude nu putea face rabat de la confort.
Sedanul reuşeşte să plutească fără probleme peste gropi, denivelări, şine de tramvai şi alte obstacole. Toţi cei din habitaclu sunt protejaţi de neregularităţile drumului. Dar nu orice drum este unul drept. Atunci când apar virajele încep ezitările, ruliul pronunţat şi sentimentul de nesiguranţă. Ar fi totuşi nedrept să susţinem că Latitude nu se ţine bine de drum. În ciuda atitudinii ezitante, aderenţa se păstrează.
Direcţia nu este extrem de precisă şi clar nu va fi un element ajutător pentru cei care preferă stilul de condus mai sportiv. Ea va fi însă extrem de uşor de folosit în aglomerările urbane.
Vizibilitate
Latitude se descurcă bine la acest capitol. Oglinzile au dimensiuni generoase, iar rularea în marşarier este asistată de o cameră video care îţi indică şi traiectoria pe care o vei urma în funcţie de bracarea volanului. În plus, Latitude are un set de senzori de parcare precişi, care îşi fac treaba de minune în situaţii înghesuite. Uneori însă, în curbele strânse, montanţii frontali pot ridica anumite probleme din cauza dimensiunilor. De remarcat şi rezolvarea problemei iluminării pe timp de noapte. Latitude vede bine după ce apune soarele, indiferent de cât de luminată este şoseaua, graţie farurilor adaptive cu xenon.
Tehnologie
Sistem de climatizare pe trei zone cu ionizator şi parfum, scaun şofer cu masaj şi sistem audio Bose. Sunt trei atuuri pe care trebuie să le trecem în revistă, pentru că influenţează direct ambianţa din habitaclu. Climatizarea automată cu senzor de toxicitate menţine un aer proaspăt. Masajul pronunţat, nu timid ca în cazul lui C5, dar nici tonifiant ca în cazul lui A8, relaxează şoferul pe distanţe lungi, fiind o funcţie de care nu vei mai dori să te desparţi. Sistemul audio Bose păstrează o fidelitate deosebită şi impresionează prin claritate chiar şi la volum mare. Nu lipseşte nici sistemul multimedia care interacţionează cu cei doi pasageri faţă prin intermediul unui ecran de 5 inch şi al unor comenzi poziţionate pe consola centrală, comenzi ce necesită de multe ori acomodare.
Tapiţeria din piele, frâna electronică, scaunele electrice şi încălzite faţă, oglinzile electrice cu memorie, camera video pentru marşarier şi navigaţia Tom Tom cu harta Europei completează lista generoasă de dotări.
Design
Latitude preia fără greşeală designul omologului său coreean, Samsung SM5. S-a vrut astfel o reţetă de design sigură, care să ţină brandul departe de eşecul actualului Laguna, criticat intens la acest capitol. Latitude adoptă un design curat, bine proporţionat frontal şi posterior, simetric, care nu va lăsa indiferenţi fanii brandului. Maşina se vede bine pe stradă, întoarce priviri chiar şi acum, la câteva luni bune de la lansare, semn că Renault are după mult timp în portofoliu un model cu o prospeţime perpetuă.
Ne-a placut
- Masajul pentru şofer
- Spaţiul interior
- Dotările generoase
Nu ne-a placut
- Precizia direcţiei
- Ruliul în viraje
Date tehnice - Renault Latitude (2011-2014) 2.0 dCi 175HP Luxury CVA6 | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
fiecare cu parerea lui, nu sariti
Ca veni vorba de vizite la psiholog il invit pe @suporter sa ne onoreze ,citez: ""la multe capitole amintiti de superb cat de ieftin si ce performante are fara de latitude si C5. Mie mi se par amandoua frantuzoaice mult mai frumoase decat superbul...""
In primul rand pune mana pe o carte sa poti sa vb corect cu D-na psiholog..apoi citeste ce-ai scris... AU amintit de superb ce ieftin este si ce performante are fata de Latitude nu si C5....si asta nu inseamna ca e gresit ce ti se pare tie acolo.
De fapt... :| nici nu are vreo legatura frumusetea relativa cu specificatiile si pretul....subiectivism vs lucru concret.
In fine, ideea e ca mai inainte de a scoate niste perle mai bine culturalizati-va..cizelati-va gandirea si exprimare....
este trist..
Bv Automarket Bv @Bogdan! Corect notata!
Masina asta cand o scoti pe poarta pierzi 10.000 de euro instant.
Ca sa te citez pe tine, "dar cand nu gandesti...".
Loganul sa zicem ca e o masina ok, Clio la fel, e mai ieftin decat competitorii si-si face treaba, dar deja sa aibe pretentii de masini de lux... o forteaza.
Mai mult, incercati sa configurati o masina asemanatoare de-a concurentei si veti ajunge la o diferenta de pret destul de mare.
Ce vreau sa subliniez e ca masina asta e pentru cei care isi doresc foarte multe chestii si nu isi permit sa le aiba intr-o marca premium.
PS: Masina are ca obiectiv principal confortul deplin. Orice alt comentariu e de prisos.
de parca ai stii tu ce-i ala Samsung! :)))) cat de imbecil...
Degeaba apreciaza un om o masina si o lauda la toti cunoscutii .. este posibil ca majoritatea cunoscutilor sai sa vina si sa spuna : "pleaca ma cu bemveu' tau d'aici.. audi este mai bun" .. pur si simplu din cauza ca aluia i se pare ca audi este mai bun.. nu pentru ca ar fi, nu pentru ca ar avea nush-ce AQS sau vre-o lista kilometrica de dotari.
Apar prin aceste forumuri tot felul de persoane, iubitori de masini .. anumite masini ... in general masinile personale (ca nu o sa iubeasca un posesor de skoda vre-un bugatti doar pentru ca-i "frate de grup"). Acesti oameni iau direct si la persoana orice lucru rau spus de marca/masina respectiva. Domnilor, faceti un pas in spate si priviti problema prin ochi impartiali, exact asa cum cereti celorlalti sa o faca - asta in caz ca le cereti sa fie impartiali ... pentru ca este posibil ca, stand "prea aproape", sa le cereti sa dea dovada de o parere impartiala care sa favorizeze "preferatii" vostri ... stiti cum era vorba aia "vrem egalitate, dar nu pentru catei".
P.S
Iti mai merge coaja aia de Mitshu?
si acum pentru cei care vor masina de formula 1 sau WRC: la drumurile noastre, prefer masina al naibii de confortabila decat una mai sportiva care sa ma zgaltie prin gropile si drumurile noastre carpite. Daca aveam mai multe autostrazi poate ma mai gandeam la ceva sportiv, dar asa prefer un fotoliu care se misca decent.
Nu as privi Superb-ul ca fiind competitorul principal al acestei masini. Mai degraba m-as gandi Honda Legacy sau Mondeo sau de ce nu chiar un S60 de la volvo (ma refer aici la motorizari si pret similar). Adica masinile de flota corporate ca pentru asta a si fost facuta defapt. Ca o mai cumpara si altii, este doar o coincidenta fericita atat pentru Renault cat si pentru consumatori.
Cat despre cei care nu contenesc a se da experti in calitatea materialelor si greierilor de pe renault, nu pot sa va zic decat ca ati fost orbiti de asumarea unui status social doar cumparandu-va o nemteasca.
Cutia de viteze este ceva mai lenta deoarece a fost gandita sa mentina un cuplu constant pentru a spori confortul, nu pentru a tura motorul si a produce cai marind acceleratia (sportivitate). Desi nu sunt deloc un fan al cutiei de viteza automata (chestiune de obisnuinta nu din motive tehnice) nu as zice ca e o cutie chiar atat de proasta pe latitude. In oras s-a dovedit chiar a fi utila. Cutia de pe S60 de exemplu, prea te indeamna sa faci raliu prin oras cand tu defapt esti in aglomeratie.
Iar despre design, cui ii place. Este o masina placuta ochiului, nu te ofenseaza. Ziceti ca e design din anii 2000? Passat-ul ce design are? din evul mediu? Vreti design, luati-va un DS5 si ati rezolvat problema la capitolul asta.
Una peste alta, este o masina versatila si polivalenta pe care o poti folosi ca allDay-allRoad car, fara a fi nevoit sa iti iei si altceva...
Iar daca vrei design si sportivitate, Luati-va nene o alfa romeo Giulietta
si sa nu uit .. consuma mai putin ca acel GrandScenic din testul AM la rularea cu 120km/h pe autostrada :))
La afirmatia ta acum or sa le sara iar mustaru la conducatorii de logan mai putin unuia :)
Iti dai seama ca daca pe masina era ceva de la renault nu o mai cumparam!!
Nu rezista motorul 20 de ani daca era de la renault fi sigur mai ales daca il bagi si in offroad. Tu te referi la Grand Vitara si este adevarat are 1.9 de la renault...care culmea cica nu ar fi un motor nasol,prost nu stiu nimic de fiabilitate; de la renault ar mai fi si un 1.5 pe jimny....nu cunosc prea multe despre el deoarece marea parte sunt pe benzina
@unckle
Da e ceva atipic pentru cutia de viteze in special :)
Renault face motoare bune. Dar ca sa vbesti trebuie sa fi avut un Renault. Tu nu ai avut un Renault indiferent ce incerci sa ne aburesti.
Voi unde traiti fratilor ca in Bucuresti daca nu vezi Logan,Megan,Clio cu nor de fum in spate zici ca a luat foc aia nu e masina buna si trebuie dusa la "specialisti" sa o regleze...
Si, asa cum bine au comparat baietii de aici, Superb e modelul cautat de tine. Iar eu as mai adauga si Honda Accord, care are aproximativ acelasi segment de piata, numai ca modelul japonez, la un motor similar (2.2 diesel si cutie automata) costa cam 37 de mii ce euro. Full options. Nu stiu neaparat daca merita, insa este cu mult peste Renault.
Revenind la discutie, Latitude are alta filosofie fata de Accord. Latitude e o masina mare, spatioasa (Renault o pozitioneaza pe segment mediu superior) si confortabila, pe cand Accord e mai stransa la interior, dar mai sportiva. In medie, are intr-adevar materiale ceva mai scumpe la interior, dar costurile astea se gasesc in pretul de achizitie.
Renault Latitude urmareste alti iepurasi precum banala skoda "superb" (de ce ii spune asa?) sau peugeot 508.
In viitor, Renault va face un concurent serios pentru Accord, Seria 3 etc prin intermediul marcii premium sportive ALPINE. Trebuie sa inveti sa faci diferenta intre marci de volum si marci premium.
ps: sunt fan Honda si Renault deopotriva.
GT-R clar este o referinta, insa aia e o alta mancare de peste. Daca alianta Renault-Nissan ar fi urmat aceeasi filozofie la fabricarea celorlalte modele, poate ar fi fost altundeva astazi, insa pana atunci, tot la coada clasamentelor de fiabilitate ramane.
In fine, am urmarit evolutia modelelor actuale si pot spune ca scrii niste minciuni sfruntate. Renault e in top la fiabilitate conform statisticilor ADAC din Germania. Nu degeaba Renault e marca de import nr. 1 in Germania. Daca era asa cum zici tu, n-o cumparau nemtii la greu. La fel si Dacia. Pana la urma Logan tot un produs Renault este. Logan a batut la fiabilitate multe modele faimoase.
http://www.clubkiaromania.ro/forum/auto-f256/adac-premiaza-renault-pentru-calitate-fiabilitate-t1128.html
Iar tu sigur n-ai urcat in Latitude. Cum poti sa pui la indoiala spatiul?! In habitaclu, Latitude aproape "inghite" un Accord cu totul. Da, Latitude e mult mai mare la interior decat Accord.
Inginerii Renault chiar sunt buni. In caz ca nu ai aflat, Renault Megane RS Trophy este lider de segment.
un strop de adevar ai grait totusi - inginerii sunt buni .. problema este ca nu inginerii decid unele lucruri .. cum ar fi calitatea materialelor - pentru asta decizia se ia de o alta echipa, o echipa care are ca scop diminuarea costurilor (cresterea marjei de profit).
Mai tineti minte filmuletul ala cu seful de la VW care a urcat intr-un hyundai si apoi si-a luat la rost subalternii pe baza sistemului de reglare variabila a volanului ... raspunsul lor a fost " avem si noi, dar nu este pe masina pentru ca era prea scump". Exact la fel se intmpla peste tot - daca unui economist ii pui in fata 3 optiuni el o va alege invariabil pe aceea care va avea un comportament acceptabil in garantia masinii si va costa cel mai putin... chiar daca recomandarea inginerului este alta.
"In viitor, Renault va face un concurent serios pentru Accord, Seria 3 etc prin intermediul marcii premium sportive ALPINE" - deja face asta prin intermediul unei alte marci ... si masinile sunt apreciate .. dar costa cat alea carora le fac concurenta, nu 10000E mai putin.
Iar Nissan Patrol, mai are muuult de mancat sa bata Land Cruiser, care la ora actuala are mai toata Asia si Africa (continentele unde se cere intr-adevar 4x4). Sincer, inca nu s-a facut masina sa bata Toyota pe segmentul asta de piata. Chiar daca si Nissan (fost Datsun) e tot japoneza, nu inseamna automat ca devine o alternativa buna la Land Cruiser. Toate masinile oficiale din zone de conflict, sint toyota, nu nissan.
Inginerii francezi sint buni, nimic de zis, de-aia si fac masini sportive bune. Numai ca vezi tu, masinile de volum au nevoie de cu totul altceva decat viteza si acceleratie. Iar aici, inginerii francezi sint corigenti.
poti sa te bazezi lejer pe faptul ca in centrul de design de la Titu se vor proiecta si altceva decat dacii, si o vor face echipe multinationale ... cu cate un francez in frunte (care va fi manager nu inginer..)
Unchiul meu a avut Renault 9 vreo 10 ani si cunosteam masina destul de bine (cel mai mult mi-a placut la ea confortul).
Ideea e ca fiecare masina are avantajele ei, se adreseaza unei anumite categorii de oameni. Si fiecare constructor are o politica de marketing proprie. Sa nu uitam ca totusi Renault este pe primele locuri in statisticile ADAC de vreo 3 ani. Hai sa mai treaca 5, sa se mentina tot pe locurile fruntase si atunci da, vom sti toti ca Renault face masini (foarte) fiabile.
Renault este marca numarul 1 in Germania din mai multe motive, iar unul dintre principalele motive ar fi raportul calitate/pret. cam orice model Renault este mai ieftin decat concurenta directa chiar cu cateva mii de euro bune (vezi de exemplu Megane vs Golf). Si cu toate astea este foarte fiabil. Ori fiabilitatea ridicata inseamna si niste costuri de productie mai mari (cum se face ca Golf, Focus, Astra sau Civic au cam acelasi nivel de pret, iar Megane cu cateva mii de euro mai ieftin si cel mai fiabil?nu crezi ca ceva nu se leaga?). Iar Logan a batut la fiabilitate multe modele faimoase tocmai pretentiilor medii de calitate pe care le ai de la ea, dar un neamt da pe un Logan 3, 4 salarii. Ca fiabilitate Logan a iesit in fata Seriei 3 de exemplu, dar e absurd sa spui ca e mai fiabil.
2. Scuze ca te intreb, dar tu pe parcursul unei zile stii de unde ai plecat si unde ai ajuns? Prezinti un argument, ti-l invalidezi, dupa aia revii la el... sincer, nu am putut sa-mi dau seama de opinia ta... Tot ce am dedus e ca Renault e de rrahat dar nu e.
3. Peste un Land Cruiser va fi intotdeauna un Land Rover. ONU foloseste Nissan-uri.
4.ADAC are avantajul ca ia in considerare toate interventiile din service-urile autorizate a functiona in Germania. Pe cand JDP ia de la utilizatori a caror veridicitate asupra interventiilor in service de multe ori nu poate fi sustinuta si cu acte
Sunt o serie de "nea caisa" pe aici care zic ca "au vazut ei" (probabil cu ochiul de sticla) cum pe la REPREZENTANTA UNEI MARCI aia puneau ulei desigilat, infasurau sarma in loc sa puna saibe etc. VOI CONSTIENTIZATI CE DEBITATI?!? aveti cumva impresia ca o marca (oricare ar fi ea) isi strica imaginea pe o piata (oricare ar fi ea) facand chestiuni din astea? Ei cum justifica intrarile si iesirile financiare pe service? La aia nu v-ati gandit? sau credeti ca o afacere din asta trece neobservata. Mancati din plin ca asa v-ati obisnuit...
Iar ONU NU foloseste Nissan. Daca in viata ta o sa ajungi in Dubai sau vreo tara din Orientul Mijlociu, o sa vezi ca Toyota Land Cruiser este masina folosita in teren accidentat intr-o majoritate covarsitoare. Cat despre Land Rover, aceasta lipseste cu desavarsire, mai degraba este vazuta ca o masina de lux, alternativa la GL, X5 sau Q7, nicidecum Land Cruiser. Mai degraba Pajero de apropie de ceea ce vrea LC, dar tot sub el este.
In Nigeria, Congo, Africa de Sud nu mai vb, Toyota face legea pe teren accidentat. Ahh, si ca sa stii, Loganul de exemplu se vinde in Africa de Sud sub emblema Nissan, caci e vazuta mai bine decat Renault banuiesc, altfel nu pot sa-mi explic mutarea asta.
Iar ADAC-ul mai are cateva mii de subiecti de adaugat ca sa faca o statistica minima de luat in seama, pana atunci JDP este lider si punct de referinta pentru manufacturieri.
Cativa baieti de aici chiar stiu ce vb. LauCalin, Unckle si inca cativa, incearca sa fie obiectivi, insa cu multitudinea de posesori inraiti de symbol, logan si/sau passat e greu sa afirmi ceva aici
Generatia de Land Cruiser care zici tu ca a umplut lumea, nu e generatia dupa anii 2000. Pentru ca cea de dupa 2000 e extrem de scumpa in raport cu alte masini. Cam bogate tre sa mai fie Congo, Nigeria etc de isi permit aia asa de multe Land Cruiser-e. Te asigur ca nu LC face legea pe teren accidentat. Dar nu LC este subiectul articolului.
Loganul se vinde sub mult mai multe marci din alianta pentru ca la lansarea lui cei din afara tarii nu prea stiau cine este dacia asa ca s-au dus pe cel mai expus nume din regiune. Nici loganul nu este subiectul articolului.
In concluzie, daca luam in considerare pretul, dotarile, performantele si dimensiunile masinii, Latitude da ceata la orice in jurul lui. Daca deja mai pun 5000 EUR in plus la o masina, cu siguranta trec intr-o cu totul alta clasa si comparatia nu-si mai are rostul. E tot ceea ce am vrut sa evidentiez.. E ca si cum as compara Logan-ul cu Fluence-ul.
Ca orice model Renault, este un market killer pentru ca are suficiente calitati incat un om rational, care nu e orbit de ce sigla se afla pe masina, se gandeste de 2-3 ori inainte daca diferenta de bani spre o masina mai dotata este justificata sau nu. Aici castiga Renault. Ia si fa un calcul la un leasing cat te ajunge Latitude sau Superb sau Accord. Ai diferenta aia de bani? ti-o permiti? La fel si cand o cumperi... ai banii aia in plus, iti permiti intretinerea ei pe x km cat ai de gand sa o tii? Daca judecam animalele in functie de abilitatea lor de a urca intr-un copac, atunci am plecat pe un drum gresit.
si precum ziceam ADAC se bazeaza pe REPARATII EFECTUATE IN SERVICE. TOATE. deci nu stiu de ce crezi tu ca un "subiect" e mai tare decat o chestie gata documentata, aprobata, implementata, avizata si urmarita intr-un sistem tehnico-legislativ pus la foarte bine la punct. JDP este folosit in scopuri de prospectare a pietei cumparatorilor pe cand ADAC da adevarata masura a fiabilitatii tehnice.
@All: Renault face masini corecte cata vreme stii sa le exploatezi si nu ceri de la ele sportivitate ci numai cat de cat confort si sa te duca din punctul A in punctul B daca se poate lipsit de incidente.Ca sunt zgomotoase si mai putin fiabile decat altele,asta e o alta problema deja.Si apoi,trebuie si ei sa scoata bani de undeva,si aici scot bani din piese de schimb si service.E o vorba romaneasca,atat dai,atata face.La modelele fara pretentii premium.Apoi,cand ajungem la Latitude,ca despre asta era vorba,lucrurile se complica.Pentru a nu intra in conflict cu nimeni,eu as spune ca o parere cat de cat sustinuta de istoric o sa putem avea peste 1 an, 1 an si jumatate, cand deja mecanicii vor fi primit in service aceasta masina pentru diverse lucrari,revizii,samd. Daca vrei numai confort,e o alternativa interesanta,cu conditia de a nu incerca sa fii pilor de curse pe serpentine cu ea.Pentru asta exista Renault Sport,o divizie care are masini cu adevarat interesante.Depinde de fiecare ce vrea si,normal,cat doreste sa plateasca.Dupa cum se stie,performanta costa.Si,nu in cele din urma,e vorba si de gustul fiecaruia,capitol unde,noi,romanii,suntem poate cei mai subiectivi dintre europeni.
@Anonimus:Daca ar fi mai multi asa cum esti tu,unckle si alti cativa, acest site ar fi mai frumos,mai tehnic si cu mult mai multe chestii de invatat.Voi aveti dezavantajul ca pe aici e plin de habarnisti,insa,chiar si asa,tot imi rup din timpul meu ca sa va citesc parerile,pentru ca sunt mai la obiect decat ale multora din cei cu care ma vad zi de zi din diverse cauze,majoritatea tinand de serviciu,tot in domeniul auto.Deci,multumiri voua,desi uneori parerile noastre nu coincid,dar sunt argumentate,si celor care nu stiu decat sa jigneasca fara a comunica aspecte sau detalii din care sa se invete ceva, mai invatati si acceptati ca si ceilalti au dreptul la pareri. O zi excelenta si o saptamana la fel.
Nu cred ca esti in masura sa apreciezi cultura sau incultura mea generala. Nu ti-am adus jigniri dar daca atat te duce capul, e problema ta, nu a mea.
Intrebare: Cat rabat la calitate trebuie sa faci daca tu zici ca la interior Latitude este mai mare decat Accord, in conditiile in care lngimea exterioara e la fel iar latimea este mai mare la Accord? Sau, tu ai urcat vreodata in viata ta intr-un Superb? Macar sa vezi de unde ii vine numele, din curiozitate, caci este evident ca nu stii. Pretul la un Accord, dotarea de baza (bluetooth, climatronic 2 zone, USB, etc) este de 19 mii de coco, si numai versiunea de top costa 37. La fel si cu Superb sau C5. Trebuie sa fi cel putin dezaxat sa optezi pt un Latitude cand pe piata sint atatea si atatea modele mai bune si mai fiabile.
Chiar imi pare rau ca situatia financiara ti-a impus un entry level din clasa dar daca ai fi avut alte posibilitati, crede-ma ca altfel ti-ar fi fost gandirea.
Daca o sa vii prin Constanta o sa vezi ca toti taximetristii si-au schimbat masinile, iar. Au inceput cu Albea, apoi au dat-o pe Symbol, acum Ceed si nu stiu ce va urma ca deja se plang ca la 50 de mii trebuie sa schimbe rulmetul de presiune.
Spre binele tau, evita sa mai sugerezi Latitude cuiva ca vei fi luat de "naiv".
Esti pateti...
Daca ai stat langa masina cand s-a efectuat schimbul de ulei si a fost ok,iar e bine.
Insa,iar spun,nu e obligatoriu sa fie la fel peste tot.Si uiti un lucru,mecanicii sunt,prea multi, mai romani decat trebuie.
Trebuie sa intelegi ca nu sunt cazut din copac ieri,iar azi m-am apucat de scris pe aici.
Am un Renault acasa,ma folosesc de el,am stiut pentru ce il iau,alta oferta nu era atunci,l-am luat sperand ca au remediar din problemele precedentei generatii Symbol,care,intre noi fie spus, era o masina prea economica pentru zilele ei.
Nu am cautat nici BMW,VW sau Mercedes mai vechi sau alte marci mai scumpe,de asta am avut bani,asta am luat.
Ce s-a intamplat "dupa" e cu cantec,dar asa descoperi cum e cu producatorii auto.
Asta e deja alta poveste.
Legat de Latitude,fiecare cu parerile lui legate de design,tehnologie samd.
Pareri care sunt subiective oricat am incerca sa fim obiectivi.
De partea tehnica insa putem comenta doar la cum merge acum,insa testul final e peste 1-2 ani, cand serviceurile vor fi schimbat deja consumabile, vor fi primite in revizii samd.
Pana atunci,putem numai sa spunem ca speram sa nu preia din "traditia" Renault mentionata de mine si de altii. Si, evident, cei care au cumparat acest model,sa ne impartaseasca impresiile lor. Pe hartie e una, in test drive e alta, insa utilizarea de zi cu zi este cheia.Iar noi suferim cu totii la acest aspect, indiferent daca suntem sau nu fani Latitude.
precum ti-am mai zis: ia si vezi de la cat pleaca un superb cu motor 2.0 tdi 140 cp (27.455 pret de lista, fara tva la Open Service Iasi). Un C5 cu motor de 2.0, 163 CP incepe de la 28377 cu TVA la servunion Iasi. Si asta in variantele de baza. Pretul ala dat de tine la Honda e pret CIP. Mai pune taxe si vezi ca ajungi lejer in 25k. Sa mai continui cu preturile?
Precum spuneam (dar naiba mai intelege limba asta romana) Superb este intr-o cu totul alta clasa de masina. Trebuie desenat pe perete faptul asta?
Si cand am ales masina asta m-am bazat tare mult pe cunostintele care aveau deja renault si le reparau la Bras. Ca sa nu mai zic si de lista de dotari ce le avea in pretul de achizitie. Pentru aceleasi dotari, la VW mai urcam pretul cu cel putin 3000 EUR. Dar, am gandit tehnic si nu cu mandria de a avea o anume sigla pe masina.
Asa ca ma urcai pe o sa, lasai vw in urma cu pretul lui de pornire undeva (vorbesc de passat922 unde nu ai nimic in afara de volan si 4 rotisi poti ajunge cu o masina de genul pe la 35 -40 de mii de euro)siam sa incerc si Renault ,
Daca e chiar asa de nasol pe cat pare am sa va mai scriu
PROMIT
In plus mai occidentalizati-va si voi mai Romanilor si mai uitat-va la buzunar cand cumperi (e criza frate)
NU NE LUAM X6 SI STAM IN GARSONIERA ,A TRECUT MODA ASTA...
in ceea ce priveste designul sigur nu poate concura cu o germana dar gusturile iarasi nu se discuta
cu drag
Paul
Costuri de intretinere inafara de cei 700 ron la fiecare 30 000 de km mai sunt?
Sunt scumpe piesele de schimb(aici ma refer la consumabile exp: bucse, filtre aer, becuri, etc.) la un Renault Latitude?
Urmaresc cu drag testele pe cere le faceti si incerc de multe ori sa ciresc cateva comentarii; cu rugamintea mea si cea tacita a celorlalti cititori ce site care nu doresc sa faca, comentarii puteti va rog sa nu transformati site-ul intr-un forum de dezbatere intre fanii de masini nemtesti, frantuzesti japoneze, etc ? Doresc pe aceasta cale sa ma adresez si celor care se obosesc sa-i convnga pe ceilalti ca o marca de masina e mai buna ca cealalta: FRATILOR cum ar fi sa avem toti acelasi model de masina sau purtam acelasi costum? NICI UN LUCRU NU E MAI BUN DECAT ALTUL!
Doresc sa citesc comentarii constructive pe Automarket.ro
Va multumesc