Drivetest Renault Clio (2009)

1.5 dCi 75HP Team
Renault Clio (2009) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 03.10.2011
Ora de economie

Renault Clio nu prezintă secrete pentru consumatorii români. Vorbim de un model popular, vândut în numeroase exemplare atât în Europa, cât şi în ţara noastră. Am testat o ediţie specială a lui Clio, numită Yahoo, care are un preţ competitiv şi un consum mic. Spre deosebire de alte modele orientate spre consum, nu trebuie să faci nimic special ca să nu-ţi risipeşti banii la staţia de alimentare.

Renault Clio (2009)
1.5 dCi 75HP Team

  • Pret de pornire 11.500 €
  • Pret model testat 12.850 €
  • Taxa auto 73 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Dacă motoarele ar fi apreciate universal în funcţie de cuplul motor pe care îl oferă, nu pentru puterea maximă, unitatea 1.5 dCi Euro 5 a lui Clio ar fi pe podiumul segmentului la diesel-uri, deoarece are 180 Nm şi doar 75 CP. Din păcate pentru el, nu are cel mai mare cuplu motor din segment, dar ştie să se folosească de fiecare dram de forţă cu care l-a înzestrat fabrica din care a plecat.

Unitatea este relativ gălăgioasă la ralanti, în special la rece - tipic pentru diesel-uri. Odată ce ai intrat în traficul specific unui oraş mare, sunetul nu mai este la fel de deranjant, în special dacă foloseşti şi sistemul audio. În mod bizar, sunetul motorului nu este deloc deranjant la viteză, fiind acoperit cu brio de zgomotul vântului.

Deşi are o cutie manuală cu cinci trepte, modelul este economic şi nu "cere" a şasea treaptă. Timoneria este destul de precisă, iar primele trei trepte sunt un deliciu în materie de reprize, după care se linişteşte totul şi Clio se orientează exclusiv pe consumul de carburant. Reprizele 80-120 km/h sunt bune pentru segment, iar etajarea cutiei este lăudabilă. Pentru un punctaj mai mare ar fi fost necesară o antifonare mai bună şi câţiva cai putere în plus.

Consum

Renault Clio 1.5 dCi are un consum mixt de 4.0 litri la sută. Singurul rival care îl depăşeşte la acest capitol este Volkswagen Polo 1.2 TDI, cu un consum mixt de 3.8 litri la sută. Pe acelaşi loc cu Clio se află Peugeot 206 Plus 1.4 HDi, tot cu 4.0 litri la sută în regim mixt. Ceilalţi rivali consumă ceva mai mult, dar niciunul nu trece de 4.3 litri la sută.

În cadrul testului nostru, am obţinut un consum urban de 5.6 litri la sută. Consumul în mediul extraurban a variat între 3.7 şi 4.5 litri la sută. Pe autostradă, modelul a afişat un consum de 5.6 litri la sută la rularea constantă cu 120 km/h la 2.300 rpm în treapta a cincea.

Partea cea mai bună este că încă mai este loc de îmbunătăţiri. Francezii ar putea adăuga un sistem Stop/Start pentru a reduce consumul urban, iar elementele auxiliare alimentate de motor ar putea fi eficientizate cu un sistem de management electronic. Chiar şi aşa, modelul oferă o autonomie de peste 1.000 de kilometri fără prea mari bătăi de cap, doar multă răbdare.

Performanţe

Fiind vorba de subcompacte diesel, nu ne putem aştepta la diferenţe mari de peformanţă. Practic, mai toate modelele din segment au puteri apropiate şi valori apropiate ale cuplului motor maxim, exploatate prin tranmisii cu cinci sau şase rapoarte etajate cum au ştiut inginerii mai bine. În unele cazuri, s-a mers exclusiv la consum, în timp ce alţii s-au axat pe performanţă. Unii au reuşit să împace ambele tabere.

În cazul lui Clio 1.5 dCi, sunt necesare 15 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Destul de mult, iar concluzia este întărită de poziţia modelului într-o comparaţie pe hârtie - penultima poziţie. Singurul diesel de clasă B mai lent decât Clio este Hyundai i20 în versiunea 1.4 CRDI, care are nevoie de 16 secunde pentru a atinge 100 km/h. Mai toate modelele din segment au o viteză maximă situată între 160 şi 165 km/h.

Interior

Interiorul acestui model nu ne-a adus nicio surpriză. Ne aşteptam ca legătura cu Yahoo să fie ceva mai simplu de descoperit. Cu excepţia unor inscripţii pe tapiţeria "Music" a celor de la Renault, nu ai niciun indiciu că te afli la bordul unei ediţii speciale numite Yahoo. Accentele albe de la bord sunt şi ele neînţelese, culoarea tradiţională a celor de la Yahoo fiind movul.

Volanul şi schimbătorul sunt îmbrăcate în piele, în timp ce bordul este format dintr-un bloc masiv de plastic. Nu are sens să criticăm faptul că plasticele de la bord nu sunt moi la atingere, dar putem să apreciem ergonomia comenzilor şi faptul că respectivele materiale vor rezista în timp prin duritatea lor. Din acest punct de vedere, putem considera că francezii au fost corecţi cu clienţii.

Poziţia la volan este potrivită, deşi am fi vrut un plus de suport lateral din partea scaunelor din faţă. Ne-a plăcut forma volanului, care pare să aibă dimensiuni optime în raport cu habitaclul lui Clio, iar schimbătorul de viteze este amplasat exact unde trebuie. Am fi apreciat prezenţa unei cotiere, pentru un plus de confort în mediul urban. Portbagajul are un volum de 288 de litri, ceea ce îl clasează între Polo şi Fiesta, în media segmentului. Liderul rămâne Dacia Sandero, cu 320 de litri.

Preţ de achiziţie

Clio Yahoo 1.5 dCi pleacă de la 12.850 euro cu TVA inclus. Singurele modele comparabile pe care le poţi cumpăra cu mai puţini bani sunt Dacia Sandero, Skoda Fabia şi Hyundai i20. Ceilalţi rivali au preţuri mai mari cu câteva sute sau chiar mii de euro, de unde şi avantajul clar al lui Clio la acest capitol.

Modelul franţuzesc se bucură de şi de preturi bune pentru echipamentele opţionale: proiectoarele de ceată te costă 125 de euro fără TVA, airbagurile laterale faţă şi scaunul şofer cu reglare pe înălţime costă 200 de euro, geamurile spate cu tentă închisă şi eleronul spate costă doar 81 de euro fără TVA şi pachetul Look la fel. Cea mai ieftină opţională este "Volan şi schimbător de viteze îmbrăcate în piele" - 65 de euro fără TVA. Dacă vă luaţi un Clio 1.5 dci şi aveţi un buget limitat, nu trebuie să rataţi această dotare. Sistemul de navigaţie costă 395 de euro fără TVA, dar nu include harta României.

Cu puţin peste 13.000 de euro, îţi poţi cumpăra un Clio echipat destul de bine, care va ţine cu casa când mergeţi la staţia de alimentare. Dotări precum geamuri electrice spate, sistem de navigaţie şi jante din aliaj sunt mai puţin relevante în această clasă, mai ales la nivelul de preţ în care este încadrat Clio. Vă recomandăm să optaţi atât pentru airbag-urile laterale, cât şi pentru un sistem de cruise control, dacă cel din urmă este disponibil.

Siguranţă

Facelift-ul lui Clio a debutat în 2009, dar nu a fost testat încă de cei de la EuroNCAP. Cea de-a treia generaţie a acestui model a fost testată în 2005 şi a obţinut cinci stele de siguranţă. Protecţia copiiilor a fost cotată cu patru stele, în timp ce pietonii sunt protejaţi mai puţin, Clio având o singură stea la acest capitol.

Lipsa ESP-ului în standard nu i-ar permite lui Clio să obţină acelaşi punctaj la EuroNCAP dacă ar fi testat astăzi. Între timp, unii rivali oferă acest sistem în lista de atribute standard, de unde şi preţul mai ridicat al acestora.

Ţinută de drum

Cu toţii ştim că Renault preferă suspensiile cu setări orientate spre confort. Singurele excepţii se numesc RenaultSport, care compensează din plin pentru confortul oferit de fraţii lor "normali". Exemplarul testat este echipat şi cu Pachetul Drumuri dificile, caracteristic unei ţări precum România. Acest lucru se traduce printr-o gardă la sol ridicată, amortizoare şi arcuri diferite de versiunea vândută pe alte pieţe şi prin prezenţa unui scut motor.

Prezenţa pachetului de drumuri grele ne aduce un ruliu perceptibil pe viraje, dar şi un răspuns plăcut la abordarea gropilor - nu simţi mare lucru. Direcţia nu este imprecisă, dar nici nu-ţi dă senzaţia aceea de precizie extremă. În comparaţie cu alte modele din segment, Clio se comportă ceva mai bine decât Sandero şi i20, de parcă ar respecta diferenţa de preţ dintre acestea.

Per ansamblu, Renault Clio 1.5 dCi îşi ştie locul în segment şi se comportă ca atare. Nu a fost niciodată gândit ca model destinat competiţiilor de viteză în coastă sau altor minunăţii de acest gen, ci este doar un model economic care te duce de la A la B întreg dacă nu te crezi vreun pilot nedescoperit.

Vizibilitate

Construcția lui Clio nu pune probleme în materie de vizibilitate, singurele mici semne de întrebare ridicându-se la nivelul montanților parbrizului, care deranjează în anumite unghiuri şi în anumite condiții, fără a deveni un motiv de depunctare. În rest, fiind un model cu o lungime cu puţin peste patru metri, oglinzile  nu pun la încercare nervii celui de la volan. Luneta te ajută mult la manevrele în marşarier, fiind vizibilă în întregime în oglinda centrală. Pentru cei care nu se pot obişnui nici măcar cu un Clio, există senzorii de parcare.

Tehnologie

La acest capitol, am apreciat faptul că toate comenzile audio pe care sistemul audio MP3 şi pachetul bluetooth le primesc pot fi concentrate într-o singură manetă, fără a fi nevoie să le înşiri pe volan. E adevarat, ai nevoie de antrenament până să deprinzi metoda comenzii pe sub coroana volanului, însă ulterior devine o artă să apeşi "orbeşte" sub volan pentru a controla întreg pachetul audio. I-am simţit lipsa sistemului cruise control, dar am apreciat prezenta sistemului care indica treapta pe care trebuia să o cuplăm pentru a obţine cel mai bun consum posibil.

În rest, cei de la Renault nu oferă nimic revoluţionar la acest capitol, dar trebuie să remarcăm preţurile reduse ale opţionalelor. Practic, e păcat să-ţi iei un Clio "chel", la cât de ieftine sunt unele dotări opţionale.

Design

Clio este o maşină simpatică, iar culoarea aleasă pentru exemplarul testat îi pune în valoare toate atributele. Sigur, lipsa unui set de jante din aliaj şi garda la sol ridicată îi taie din punctaj, la fel cum este şi aspectul tern al interiorului şi lipsa trăsăturilor îndrăzneţe de design.

Cu toate acestea, generaţiile precedente ale lui Clio puteau fi caracterizate la fel atunci când au debutat şi acum arată încă bine. Nu putem spune că un Clio din 1993 nu-şi trădează vârsta, dar nici nu arată de-a dreptul învechit. Poate că francezii ştiu că moda revine o dată la zece ani şi vor să mizeze pe acest slogan în loc să apeleze la artificii estetice.

Nu ne-a placut

  • Existenţa lui Sandero cu aceeaşi motorizare, la un preţ mai bun
  • Plastice interior mai puţin rafinate
  • Legătura dintre Clio şi Yahoo este prea subtilă
  • Design - rămas în urmă în comparaţie cu rivalii
Date tehnice - Renault Clio (2009) 1.5 dCi 75HP Team
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1461
Lungime mm
4027
Putere maxima CP (rpm)
75 (3750)
Latime mm
1720
Cuplu maxim Nm (rpm)
180 (1750)
Inaltime mm
1497
Viteza maxima km/h
165
Greutate kg
1175
Acceleratie 0-100 km/h s
15.0
Ampatament mm
2575
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
55
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
288
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Renault Clio (2009)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (37)

  • Clio 3 Yahoo
    Buna masina! E 11.550 la promotie si are destul de multe dotari pe ea
    30 15
  • Off topic: cred ca pentru oglnizile electrice VW si Renault au acelasi furnizor pentru unele modele. De exemplu comutatorul ala arata exact ca la masina mea. :)

    On: o masina corecta pentru cat costa. Nici prea, prea, nici foarte, foarte". isi face treaba onest la un consum foarte mic.
    Eleromul ala... arata unic;)) Da, stiu. Probabil e vroba de aerodinamica si consum. Insa parerea mea e ca strica din designl general al masinii.
    16 2
  • nu inteleg de ce nu ati pomenit de punto cu motorul de 1,3 mjet? a fost motorul anului ,la clasa lui in 2004 si e clar peste cei mentionati de voi in articol; de aia il pune si opel pe corsa si il gasim si la suzuki...
    7 19
  • Renault,Rosal,Rebut,R....gunoaie!!
    Pai cum mai ,,titi'' sa faca ei asta ,daca mananca si gura lor de la Renault! MultiJetul Fiatului e cu 300 de ani peste dci-ul francezilor ,ca deaia l-au cumparat si Opel,Suzuki etc. Spuneti-le mai clientilor si de ce dupa 2 ani un Renault costa 40% din pretul de nou! Auzi oferta! Sa am 12.800 de euro si sa-i dau pe un gunoi de Clio.... asta e gluma anului!!!
    16 77
  • @LUCCI
    Copilu' nu te mai arunca cu capul inainte ca berbecul si calmeaza-te ca mai ai de invatat... Clio e o masina corecta din punctul de vedere al multora. Motorul 1.3 mjet de pe Fiat, Opel mai mult de 75 CP nu ofera, pe cand Renault Clio vine si cu varianta de 90 CP. Iar ca pret de pornire, atat Fiat Punto, cat si Opel Corsa sunt cu cel putin 300 euro mai scumpe. Pe langa asta preturile optiunilor sunt mai mici la Clio, capacitatea rezervorului e superioara (55l vs.45l), de unde si autonomie mai buna, iar volumul porbagajului este deasemenea superior. Clio vine si cu garantie de 4 ani care costa in plus la Corsa si Punto.
    38 4
  • Eleron
    Eleronul ala lipsea, in rest le are pe toate, nota 10 designerilor sau celor care au decis echiparea cu eleron, cea mai tare gluma pe ziua de azi ...
    11 19
  • eleron
    Indiferent ce zic unii papagali pe aici, Renault s-a gandit bine. Pentru cine vrea imbunatarirea aerodinamicii si implicit a consumului eu zic ca 87 de euro e o cheltuiala foarte utila.
    17 1
  • @Vasi
    "Motorul 1.3 mjet de pe Fiat, Opel mai mult de 75 CP nu ofera, pe cand Renault Clio vine si cu varianta de 90 CP"

    Serios?

    Si Lucci cam are dreptate. PSA are HDI-uri la Ford (ca grup) si BMW si Fiat are la GM si Suzuki. Renault a dat motoare DCI lui Nissan, insa acolo e vorba de alianta, nicidecum Nissan nu a cumparat motoarele.
    Repet masina e una cinstita din multe puncte de vedere, nu se impune concret la un capitol anume. Poate la consum cu o diferenta de 0.2, 0.3 l/100 de km in favoarea francezilor. Dar sa te lauzi cu asa diferente mi se pare amuzant.
    9 22
  • Bogdan
    @automarket
    Domnu' Sebastian Toma, de ce uitam sa trecem in comparativ ford fiesta, care este lider in materie de consum, avand si un motor mai puternic.
    Nu doresc sa citez chiar din articolele publicate de voi, asa ca va sugerez sa cautati si sa includeti masinile din aceeasi gama
    3 19
  • @Bogdan
    Nu văd unde baţi. Din datele noastre, atât Fiesta 1.4 Tdci ( http://www.automarket.ro/masini-noi/ford/fiesta-5-usi-14-tdci-m5-68cp-trend-6890/specificatii.html ) cât şi Fiesta 1.6 Tdci ( http://www.automarket.ro/masini-noi/ford/fiesta-5-usi-16-tdci-dpf-m5-95cp-trend-6896/specificatii.html ) consumă mai mult decât Clio-ul testat de Automarket.

    Doar motorul de 1.6 litri este mai puternic, dar Clio-ul are o cilindree de 1.461 cmc, în timp ce unitatea lui Fiesta 1.6 Tdci are 1.560 cmc, de unde şi diferenţa de putere dintre cele două. În comparaţia noastră ne-am uitat la ambele versiuni ale lui Fiesta, desigur. Deşi nu l-am menţionat, acesta a fost trecut la categoria ”ceilalţi rivali”. Citez ”Ceilalţi rivali consumă ceva mai mult, dar niciunul nu trece de 4.3 litri la sută”.
    Mai e nevoie să vorbesc de diferenţa de preţ dintre cele două modele?

    Toţi rivalii lui Clio au fost incluşi în comparaţia noastră, cu toate că nu i-am menţionat. Doar cei care sunt extrem de apropiaţi de Clio au fost menţionaţi în text.
    16 1
  • @LauCalin
    Da, da ii cunosc pe astia ca tine care au darul contrazicerii cu orice pret. Indiferent ce zici tu sunt chestiuni care conteaza la clasa mica si la categoria asta de pret. Nu mi se pare nimic amuzant in a da 300-400 euro suplimentar ca sa ai aceeasi garantie cu Renault Clio. La fel cum nu mi se pare amuzant sa alimentez mai des decat as face-o la Clio. Si Renault a avut motoare diesel date la Suzuki, insa cine, ce a cumparat prea putin ma intereseaza pe mine calitate de client. Interesant e ca 1.5 dci are consum mai mic decat motoare inferioare ca cilindree precum 1.3 mjet si 1.4 tdci 70cp. Asa ca nu-mi spuneti mie ca dci-ul nu e inca competitiv ca mancati bors.

    @Bogdan
    Fiesta 1.4 tdci 70cp - 4.2 mixt
    Clio 1.5 dci 75 cp - 4.0 mixt
    23 2
  • @Vasi
    Amice, tu ai zis un lucru fals, ca 1.3 multijet este oferit doar cu 75 CP. Dar este oferit si cu 95 CP.
    Nu mi se pare amuzant sa iti cumperi o masina cheltuind fiecare ban intr-u mod cat mai chibzuit. Mi se pare amuzant sa spui ca un criteriu care poate fi decisiv in alegerea unei masini ar fi un consum cu 0.2 l/100 km mai mic, consum declarat de producator. La care tu, ca utilizator, greu poti sa ajungi. Pentru ca acel consum declarat este unul stabilit in anumite conditii stricte tinandu-se cont de foarte multi factori. Dar asta e o alta poveste.
    8 18
  • @LauCalin
    conteaza
    http://www.fiat.com.ro/documente/fise-preturi/grande%20punto.pdf/grande%20punto.pdf

    Vezi tu vreun 1.3 mjet mai puternic de 75 cp in oferta fiatului asta? Iar pentru un 1.4 tdci cu 5.2% urban si 45l rezervor, rezulta autonomie ~865km. Clio are 1.5 dci cu 4.9% urban si 55l rezervor, rezulta autonomie ~1122km.
    15 3
  • In comentariul meu nu am zis nimic de Fiat. M-am referit la Multijet care pe Corsa poate fi si in versiunea de 95 CP. Mai uita-te o data la citatul din al doilea comentariu al meu.

    PS. repet: sunt cifre date de producator.
    7 10
  • consum
    nu stiu la rivali cum sunt cifrele la consum, dar clio 1.5 mie imi arata un mediu de 4.3, mers zilnic prin oras la lucru/cumparaturi/altele minim 10 km si de 1-2 ori pe luna ~400km in afara. climatronicul pornit la nevoie.
    si va rog sa nu ziceti ca nu arata bine computerul de bord, ca mai am ~2 liniute (~20l) si zice ca mai merge 487 km pana sa alimentez.
    cat scrie in carte, atata mananca, si nu trebuie sa fii calm in trafic, ca daca esti mai calm mananca mai putin
    26 2
  • vezi rar pompele cu Clio
    Cifrele date de producator sunt un punct de plecare foarte bun. Faptul ca Renault Clio are cea mai buna autonomie din segment e de laudat
    11 2
  • Esder ... in ce oras ?
    1 2
  • Bogdan
    @automarket
    Eu am facut referire la http://www.automarket.ro/stiri/premiera-ford-fiesta-econetic-37-litri100-km-13550.html care consuma 3.7 insa in conditiile unui motor de 95cp si cilindree de 1560cmc (fara a beneficia de sistem start/stop).
    Se afla in oferta ford romania, deci cred ca poate fi luata in considerare din moment ce se afla la vanzare.
    1.6 TDCi 95 CP DPF -- Transmisie manuala 3 usi € 12,016.13 € 14,900.00
    Pretul este net mai mare, din motive mai mult sau mai putin obiective, insa nu am avut nici o obiectie la acest capitol.
    Decizia de a include aceasta versiune a fiestei in comparativ va apartine, eu doar mi-am exprimat o parere.
    5 18
  • 1.6 dci 130
    @Bogdan
    De ce sa compari cu 1.6 tdci?! pai stai nene ca vine Renault cu 1.6 dCi Energy care are cu 30% mai multa putere si iar le da clasa... crezi ca numai tu poti sa dai link-uri din astea? ia uite aici:

    http://www.automarket.ro/stiri/nissan-qashqai-pure-drive-16-dci-49-litri-la-suta-si-129-grame-co2km-40214.html

    Scenic 1.6 dCi, care-i ditamai MPV-ul are 4% extraurban -5.1% urban. Pe Clio 4 va lua cu siguranta sub 3.7 de pe Fiesta (mult laudatul tau motor care apropo are 90cp, nu 95)
    19 4
  • @Bogdan
    Nu are cum 1.6 tdci sa fie inclus in comparativ, din moment ce exista 1.4tdci care-i mai apropiat ca pret, cilindree, putere. Nu amesteca lucrurile
    9 1
  • @LauCalin
    Tu n-ai inteles ca nu e vba numai de 0.3% in plus la consum, ci si capacitatea rezervorului, deci o combinatie de factori ce confera autonomie extinsa. Asta poate fi un argument in cumpararea unei masini, indiferent cat de amuzant ti se pare tie.

    Iar la fraza asta te agati de un fir de ata: "Motorul 1.3 mjet de pe Fiat, Opel mai mult de 75 CP nu ofera, pe cand Renault Clio vine si cu varianta de 90 CP"

    http://www.fiat.com.ro/documente/fise-preturi/grande%20punto.pdf/grande%20punto.pdf

    Faceam referire la Fiat ! Am scris Opel in graba pt ca urma sa-i mentionez mai jos.
    13 4
  • Vasi, daca am locui in desert probabil autonomia ar fi o treaba destul de importanta, dar in oras, cu 1000km pe luna parcursi ,economisesti mareata suma de 15 lei ... un six-pack .. not bad :). Problema este ca aceste masini nu consuma nici pe departe ca in carte si, asa cum spunea un domna mai sus, daca te nervozezi putin din cauza celor 18 semafoare incasate in ultimele 45 de minute .. fiecare urmate de cate 8m de deplasare ... s-ar putea sa nu prea iti priasca la consum.

    @All - pe cat punem un pariu ca in zona 2020 o sa apara o directiva europeana care sa oblige ca toate masinile vandute in UE sa aiba Start-stop ? (asta in cazul in care mai raman masini fara pana atunci ... mai nou producatorii premium nu prea mai au masini fara.. iar astia de masa cam prind la public mai bine cu un asemenea sistem )
    7 18
  • @unckle
    Autonomia conteaza la drum, iar la concurenta dai bani in plus, nu-i primesti. Tu n-ai nicio treaba. N-ai fost tu proprietar de Renault, deci nu vad de ce faci pe interesantul aici. Toti care au stiu ca DCI-ul e cel mai apropiat de consumul din carte dintre toate dieselurile de categoria lui.
    24 5
  • @unckle
    Nu ti s-a intamplat niciodata sa circuli in tara prin satuce uitate de lume si sa nu vrei sa la alimentezi de la niste statii peco "no name"?
    11 1
  • nu stiu daca ati observat ... dar romania este destul de scurta de la un capat la celalalt .. si cam toate masinile o pot "face" pe un singur plin.

    @Vasi - nu te prea inteleg, vrei sa ai "dreptate" si argumentezi cu chestii cretine gen " N-ai fost tu proprietar de Renault, deci nu vad de ce faci pe interesantul aici" .. da de unde stii tu asta ? ... ia spune-mi , domana mama ta ti-a cumparat spatiu pe Automarket in zona asta de ai voi sa faci pe interesantul aici ? chiar nu pricep ce legatura are faptul ca nu am eu un renault cu faptul ca dimensiunea rezervorului este importanta numai pentru tiruri ...

    Ok, dai bani in plus... dar poate nu iti place cum arata Clio si vrei Corsa sau altceva ... unii platesc si pentru cum arata masina ... dar de la discutia asta pana la a spune CA REZERVORUL ESTE UN FACTOR INCREDIBIL DE IMPORTANT IN ALEGEREA MASINII CA TREBUIE SA BATEM MONEDA O MIE DE ANI PE CHESTIA ASTA PANA EU SI NUMAI EU AM DREPTATE ... mai usor frate, ce draq, s-a inteles mesajul, pentru tine este important sa ai un rezervor mare .. ok, pentru LauCalin nu conteaza, pentru mine nu conteaza ... deja suntem 2 la 1 :)
    ... pentru tine conteaza 0,2% "in carte" .. pentru noi ceilalti este irelevant ... sau poate locuiesti in tara aia unde mersul prin oras se face exact dupa ECE-15 :)

    DCi-ul

    @io - inca nu am mers cu o masina cu motor asa gurmand cat sa nu-mi ajunga un plin intre doua orase (avand in vedere ca iesirile din bucuresti le fac ocazional .. si cu premeditare.. ma asigur ca am un plin inainte de iesirea din bucuresti)


    ps. scuze pentru intrarea la glezna domnului Vasi ... dar pe AM se obisnuieste asta cand vine vorba de Renault :)
    4 13
  • @unckle
    uh, aflam lucruri noi de la "unckle": cu Clio n-ai voie sa iesi din tara, iar Romania e o tara ideala strabatuta de la un capat la altul de nenumatate autostrazi cu 3 benzi pe sens, fara trafic, cu orase pustii, unde nu trebuie sa-ti programezi alimentarile daca esti in vacanta... sa-mi programez?!!! de ce sa-mi programez daca sunt in vacanta?! da, vreau o autonomie cat mai mare... si nu sunt singurul... nu e vba de 2 la 1 in favoarea ta, ci mai degraba invers... voturile vbesc de la sine... acel "incredibil de important" eu nu vad sa fi scris nicaieri... am declarat sec ca "autonomia conteaza"... legat de asa-zisa "intrare la glezna" te supraapreciezi, ramai la fotbal
    12 3
  • pai daca tu dai la glezne noi de ce sa nu o facem ? ... si pana la urma DCi-ul ala este o mizerie fumegatoare ... sunt atat de multe loganuri/clio in spatele carora trebuie sa iti pui instalatia pe recirculare ca nu imi imaginez cum ar putea cineva sa cumpere asa ceva ...
    ai declarat sec in tot ce ai spus si tii de chestia asta de parca nu ar mai conta nimic altceva...


    .. nashpa sa se ia unu' de masina ta nu ? ...

    "Da, da ii cunosc pe astia ca tine care au darul contrazicerii cu orice pret. " ... mda ... si noi ii cunoastem pe astia care le stiu pe toate .. gen : "Copilu' nu te mai arunca cu capul inainte ca berbecul si calmeaza-te ca mai ai de invatat... " ... ca industria auto s-a inventat la voi in spatele blocului iar voi ati fost prezenti din ziua 1 ... mda ... ne cunoastem ;) ... si, apropo' .. a mea este mai mare - are motor mai mare, are portbagaj mai mare, are spatiu interior mai mare, are consum similar..dar totusi un pic mai mare :)) , este mai inalta... si tot asa ... sac!!

    ia sa te vad acum cum iti exprimi tu acel "Tu n-ai nicio treaba. N-ai fost tu proprietar de Renault, deci nu vad de ce faci pe interesantul aici" la nervi ...
    4 11
  • unckle n-o da in SF-uri... nu trebuie sa fii asa disperat
    7 0
  • Clio3Yahoo
    Am acel model de 3 luni
    Am acest model de 3 luni. Are 6500 km. Consuma in BUCURESTI 5.0 , iar cand mergeam cu AC 5.3. In exterior la stiul meu de mers consuma 4.5( mai am o masina de 120cp si m-am obisnuit sa merg mai tare decat media ). Este cam singura masina care are consumul ca in cartea tehnica. Nu o menajez dar nici nu conduc sportiv tot timpul.
    Raportul calitate-pret mi se pare fair .Probleme nu au fost inca, si daca ar trebui sa aleg o masina in aceiasi bani tot asta as alege-o.
    22 2
  • MihaiSt
    Corect? Oare?
    Renault este depasita de mult timp.Am un Symbol din 2008 diesel, 1.5 85 cp, si, credeti-ma, e o prostie de masina. Siguranta in ea nu ai nici cat in Logan, are "greieri" de la 5000 km, consumul este cu 2 litri minim mai mult decat in carte, iar service-urile sunt praf. Nu spun ce se intampla daca, Doamne fereste!, trebuie sa ajungi in service cu ea, cat costa piesele si manopera in garantie. O revizie iti scoate din buzunar 1000 de lei aproximativ. Pret corect?Nu cred!In Salonic, in Grecia, nu vroia sa se opreasca iar minunatul ABS nu dorea deloc sa intre in functiune, desi frana era la podea si rotile mergeau taras,ca sania. Nu-mi spuneti de Renault! Am mers cu ea in service si cand le-am spus ca scartaie usile si troncane bordul, mi-au spus senini:"Dar ce vreti, domnule? E Renault!". Vreau o masina. De serviciu am un Mitsubishi Colt de 1.3 si 95 cp. Nu se compara! E cu 200 de ani mai avansat.Dar na, doar nu vreti sa va dea francezii masini bune si piese ieftine. Renault=masini proaste, piese scumpe, manopera sub orice critica. Deci, nu multumesc! Poate numai Renault Sport sa fie ceva, desi, la cat consuma Clio Sport, mai bine lasa. Exista Corsa OPC, Fabia RS sau Polo GTI. Mult mai masini decat Renault!
    4 18
  • posesor symbol
    @MihaiSt
    Hai lasa vrajeala, ca n-ai cum sa ai greieri la 5000 km la nicio masina decat daca conduci ca un ghiolban numai pe terenuri agricole. La fel cum la nicio masina diesel de cilindreea asta nu ai cum sa scoti 2 litri in plus la consum. Lasa gogonatele! Si pana la urma Symbol e un model entry-level in gama Renault destinat strict pietelor emergente. Figurile nu merg. Iar o prima revizie e ~400 RON, nu cat ne aburesti tu. La Mitsubishi n-o ai mai ieftina. Ai tu symbol cum am eu "ore suplimentare" cand sunt la amanta..
    17 3
  • un mincinos
    MihaiSt minti cu nerusinare
    9 2
  • Mai baieti..., symbol e un carucior, cu motor...
    2 4
  • @iulianiulianb
    esti o gluma proasta pe forumul asta...
    3 1
  • jti
    Baaa!, o tii lant cu pocnitoarea ta de symbol de c***t, loganist inbrobodit, te contrazici peste tot cu coaja ta masina, cu junghiul tau esti o gluma pe strada...
    1 3
  • Clio
    Pot spune ca motorul imi place la renault 1.5 dci singurul lucru care-mi place:)
    nu-mi placee borduu fff urat
    eleronul strica tot desingul
    frumos desingul
    motorul cam lenes 0-100 15 sec
    si Fabia 1.2 HTP face 0-100 in sec mai putine
    In restt mia placut masina
    1 0
  • fiat are motoare de 1.3 multijet si de 95cp...https://login.yahoo.com/config/login_verify2?&.src=ym
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru