Marti, 18.02.2014
- Comenteaza
- Trimite pe:
Francezii de la Renault au lansat acum aproape doi ani a patra generaţie a lui Clio. Ceea ce a început ca o revoluţie în design pentru subcompacta franţuzească a devenit, uşor şi sigur, o gamă completă la nivelul motorizărilor, care să deservească şi clientul cu un buget strâns, şi pasionatul dornic de sportivitate. Între cele două extreme se plasează noul Clio 1.2 TCe de 120 CP, o versiune mai puternică a modelului franţuzesc oferită cu o transmisie cu două ambreiaje şi şase trepte. Renault nu este primul constructor cu un asemenea model în ofertă, dar se bucură de cel mai bun preţ pentru o subcompactă cu motor benzină turbo şi transmisie cu două ambreiaje.
Titlul este cam lung să-l pui pe o diplomă sau pe o cupă, dar maşina are potenţialul să fructifice acest avantaj în alte părţi. Cum ar fi clasamentele de vânzări. Pentru că 1.2 TCe, transmisia EDC şi Clio 4 fac o echipă foarte bună, pe care o aşteptam în România încă de la lansare. Iniţial, această versiune nu a fost disponibilă şi pe plaiurile mioritice, dar cei de la Renault şi-au dat seama că are potenţial. Şi chiar are!
Cu această motorizare, nedisponibilă (din păcate) şi cu o manuală, Clio e ca un ghimpe în coastele lui Ford Fiesta 1.0 EcoBoost PowerShift, Skoda Fabia 1.2 TSI DSG şi Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG, pentru că oferă aproape acelaşi lucru, dar la un preţ mai bun. Iar treaba asta face toţi banii când ai în jur de 15.000 de euro la dispoziţie.
Renault Clio (2012-2016)
1.2 TCe 120CP Aut Iconic
- Pret de pornire 10.200 €
- Pret model testat 16.650 €
- Taxa auto 60 €
Motor / Transmisie
Dacă-l excludem din calcul pe Clio RS, 1.2 TCe EDC este cel mai puternic motor din gama Clio alimentat cu benzină. Are 120 CP la 4.900 rpm şi 190 Nm la 2.000 rpm. Asta înseamnă că e mai puternic decât un Polo TSI echivalent, decât un Fiesta EcoBoost echivalent şi decât cam orice altă subcompactă oferită şi cu transmisie automată la relativ aceeaşi cilindree. Şi acelaşi lucru se aplică şi pentru cuplul motor, Polo şi cu Fiesta având un avantaj modest prin turaţia la care este atins acesta, mai joasă decât la 1.2 TCe, deşi valoarea cuplului maxim este favorabilă modelului din Paris.
Motorul şi transmisia fac casă bună, formând o familie echilibrată, care poate să jongleze foarte frumos cu noţiuni precum economie de carburant, reprize şi rafinament. Schimbările de treaptă sunt aproape imperceptibile, iar reacţia la kickdown este potrivită pentru o transmisie cu două ambreiaje. Chiar şi aşa, EDC-ul parcă nu se simte la fel de rapid precum un DSG, deşi vorbim despre diferenţe pe care un şofer normal nu le va sesiza prea uşor. Sunetul generat de motor, perceptibil după 3000 şi ceva de rotaţii pe minut, nu emană sportivitate, dar poate fi complementat de sistemul R-Sound Effect. Afară rămâne destul de liniştit, iar în habitaclu auzi un Clio Cup, spre exemplu, accelerând în acelaşi ritm cu tine.
Dintre Clio-urile "normale", acesta este cel pe care trebuie să-l cauţi dacă nu vrei un diesel şi-ţi permiţi (şi doreşti) ceva mai mult decât un 0.9 TCe.
Consum
0.3 litri la sută. Aceasta este diferenţa dintre cel mai economic model din segment, Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Powershift, şi Renault Clio 1.2 TCe EDC. În spatele celor două de mai sus vine Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG, cel mai vechi dintre cele trei, lansat în urmă cu aproape patru ani. Ca o paranteză, n-am uitat de facelift-ul lui Polo, acesta nefiind inclus în comparaţie deoarece nu a fost încă lansat în România. Skoda Fabia 1.2 TSI DSG se aproprie de consumul declarat al lui Clio, dar nu reuşeşte să-l întreacă.
Cât consumă Clio 1.2 TCe EDC? 5.2 litri la sută în regim mixt, vor răspunde în cor cei care au realizat testul NEDC pentru acest model. Urban, valoarea anunţată este de 6.6 litri la sută, pe când extraurban sunt declaraţi 4.4 litri la sută.
În cadrul testului nostru, am avut un consum urban de 7.2 litri la sută, rezonabil pentru temperaturile scăzute pe care le-am întâlnit. Când traficul s-a liniştit complet şi mulţi şoferi au plecat la culcare, noi ne mândream cu un consum de 5.6 litri la sută în oraş. Dacă traficul merge lin şi eşti blând cu acceleraţia, ai şanse mari să obţii consumul "din carte". Te-ai grăbit, plăteşti la pompă, consumul trecând de 7.5 litri la sută în mediul urban pentru această situaţie.
Pe autostradă, Clio 1.2 TCe EDC afişează 3.000 rpm la 130 km/h în treapta a şasea. Consumul de carburant se stabilizează la 8.7 litri la sută. Cu o a şaptea treaptă, situaţia ar fi fost mult mai bună pentru Clio EDC. În regim extraurban, consumul de carburant se situează între 5.5 şi 6 litri la sută, onorabil pentru un model de 120 CP cu motor pe benzină.
Performanţe
120 cai putere şi 190 Nm bat 105 CP cu 175 Nm, la fel de bine cum depăşesc 100 CP şi 170 Nm. Altfel spus, Renault Clio 1.2 TCe EDC este mai rapid decât Volkswagen Polo 1.2 TSI DSG şi decât Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Powershift.
Celelalte modele din segment sunt în urmă la capitolul acceleraţie 0-100 km/h şi la fel de în urmă când vorbim despre viteza maximă. Clio-ul campion face suta în 9.4 secunde şi atinge 199 km/h, cele mai bune valori ale segmentului şi împreună, şi separat.
Din când în când, Renault ne arată că poate să facă lucruri mari şi fără divizia Renaultsport, versiunea testată de noi clasându-se bine şi la consum, şi la performanţe, şi la preţ.
Interior
Clio a trecut printr-o cură de înfrumuseţare care l-a întinerit cu câţiva ani buni. Schimbarea a fost atât de puternică încât Renault putea să-i schimbe numele, cum au făcut alţi producători la modificări de genul. Renault n-a făcut asta, pentru că al lor Clio avea o reputaţie bună. A patra generaţie (ce repede trece timpul!) este tinerească şi veselă, fără să piardă din ergonomie şi senzaţia de familiar pentru cei care au mai condus un Renault din ultimii 8 ani. Omul căruia trebuie să-i mulţumiţi este Laurens van den Acker, şeful de design al Renault de patru ani, a cărei influenţă se simte în toată gama.
Calitatea materialelor a crescut, iar împărăţia bejului şi a cremului a dispărut în favoarea culorilor pastel. Interiorul exemplarului testat era negru cu albastru, o combinaţie reuşită de culori, care ar putea să fie câştigătoare pentru mulţi clienţi. Sigur, este enervant că nu poţi să renunţi la plasticul colorat pe volan fix "la 9:15", unde trebuie să-ţi ţii mâinile, dar te poţi obişnui şi cu acest neajuns. În plus, acele suprafeţe finisate "piano black" se vor dovedi extrem de pretenţioase în timp şi la atingere, iar fiecare deget poate fi recunoscut după amprentă. Tocmai de aceea nu trebuie să alegeţi un interior galben sau negru, pentru că se va murdări uşor şi va fi greu de curăţat.
Cu toate că s-a metamorfozat în altceva, Clio vine cu multe elemente preluate direct de pe vechea generaţie. Are acelaşi satelit de comandă sub volan, acelaşi tip de butoane pentru oglinzi, aceeaşi aşezare ciudată a butonului de cruise control, care stă pe consola centrală, şi exact aceleaşi comenzi pentru lumini, aşezate în stânga volanului. E adevărat, cele mai accesate comenzi - cele ale climatizării şi cele ale sistemului multimedia - au fost complet înlocuite şi sunt îmbunătăţite.
Pachetul multimedia arată fix la fel precum cel pe care-l regăsim şi pe vărul Sandero, iar sistemul de climatizare are în centru un buton rotativ imens care te ajută să reglezi temperatura la bord. Portbagajul este spaţios, cu un volum de 300 de litri, unul dintre cele mai mari din segment.
Preţ de achiziţie
Versiunea de bază a lui Renault Clio pleacă de la 10.200 de euro cu TVA inclus. Vorbim despre un preţ foarte competitiv, care este întrecut doar de versiunile de bază ale lui Dacia Sandero, Kia Rio şi Skoda Fabia, acestea neavând însă în lista de opţionale o cutie automată cu două ambreiaje. Mai există câteva opţiuni segment ale căror versiuni cu trei uşi sunt mai accesibile, dar nu se compară direct cu modelul franţuzesc. Ca idee, noul Clio este mai ieftin decât era vechiul Clio, care pleca de la 11.250 de euro cu TVA inclus.
Versiunea testată de noi se numeste Dynamique, iar preţul său de pornire este de 15.100 euro. Chir şi dacă ne uităm la preţ în raport cu competitorii cu motorizări şi transmisii echivalente stă foarte bine. Dacă intrăm în detalii, observăm că acest Clio este cât se poate de competitiv. Iar aici este mâna celor de la Renault, maeştri în tăiatul de costuri, după cum ne-au arătat cu gama Dacia. Cu toate dotările prezente pe exemplarul testat, preţul de achiziţie urcă la puţin peste 16.600 euro.
Francezii au fost atât de buni încât au reuşit să facă două game de segment B bine dotate şi competitive care să nu se bată între ele, chit că unele versiuni de top ale lui Sandero intră în gama de preţ a lui Clio. Cum se despart taberele? Design şi interior, plus posibilităţi personalizare, cuvinte-cheie în ziua de azi.
Siguranţă
Clio se ridică la nivelul impus de Renault pe întreaga sa gamă în materie de siguranţă. Într-o vreme, Renault se lăuda că este singurul producător al lumii cu toată linia de modele aşezată pe cinci stele EuroNCAP, acest lucru se vede şi acum, cu toate că există şi alte nume care au atins această performanţă recent.
Noul Clio păstrează aceleaşi atribute la capitolul siguranţă şi rămâne unul dintre cele mai sigure modele din clasa mică. Cu cinci stele EuroNCAP, 88% protecţie a pasagerilor adulţi şi 89% protecţie a copiilor, Clio se aşează pe o poziţie înaltă a clasamentului segmentului cu ajutorul celor 6 airbag-uri şi a sistemelor ESP şi ABS disponibile în standard. Ceva normal pentru un model de această talie în anul 2014.
Ţinută de drum
Noul Clio nu vine cu nimic surprinzător la capitolul ţinută de drum. Indiferent de motorizare, dacă eşti obişnuit cu modul în care stă pe şosea şi se conduce vechiul Clio, nu vei simţi diferenţe notabile pe noul model. Asta e bine şi rău în acelaşi timp. Pentru că avem aceeaşi punte semirigidă spate şi acelaşi comportament dinamic.
Vechiul Clio era un model rezonabil la acest capitol, era păcat ca lucrurile să se schimbe în rău, aşa cum se mai obişnuieşte prin industria auto, a se citi prin direcţie şi suspensie "înmuiate" pentru confort. Clio a crescut cumva, fiind una dintre maşinile care echilibrează bine atât comportamentul dinamic atunci când e nevoie de el (nu vorbim, totuşi, de un RS), cât şi comportamentul aşteptat de la un model confortabil. Echilibrul ăsta e greu de nimerit de o maşină care nu vine cu suspensii adaptive personalizabile şi cu un buget redus la achiziţie.
Direcţia este, totuşi, ceva mai precisă şi îţi oferă un răspuns mai rapid şi mai exact la comenzi. Inginerii francezi au pus accent pe acest capitol în dezvoltarea noului Clio, iar rezultatul este perceptibil, deşi nu-i nicidecum perfectă. Oricum, treabă bună per ansamblu, dacă vrei mai mult de la Clio sună la fabrica din Dieppe, unde se face RenaultSport, cu toate derivatele aferente.
Vizibilitate
Design-ul nou a adus schimbări la suprafeţele vitrate, aruncate drept jertfă pe altarul design-ului. Schimbarea este perceptibilă la nivelul montanţilor C, vizibil îngroşaţi, dar cu care te obişnuieşti rapid.
În Clio 4 stai mai bine la volan decât în predecesorul său. Ca de obicei, montantul de pe partea stângă, foarte gros - după cum te obligă fiecare standard EuroNCAP - impune mici probleme pe virajele de stânga, care ne-au obligat să ne mutăm poziţia capului pentru a putea vedea drumul.
Vestea bună este că, la parcări şi manevre citadine, te obişnuieşti repede cu dimensiunile compacte ale caroseriei. Chiar dacă este acum puţin mai lung, Clio a rămas la fel de uşor de parcat. Oricum, ai senzori. Deci eşti asigurat.
Tehnologie
Renault Clio are un bord cu o abordare modernă, dar nu exagerată. Dotările prezente pe exemplarul testat includ limitator de viteză, tempomat, climatizare cu reglare automată, sistem multimedia cu ecran tactil şi navigaţie, acces şi pornire fără cheie şi senzori de parcare spate. Nimic futurist, dar tot ce îţi trebuie în acest segment, chiar suficient şi pentru segmentul superior, cel compact. Vă recomandăm să vă comandaţi şi un set de scaune încălzite, lucru pe care-l spunem pentru fiecare segment în parte, indiferent de modelul pe care-l cumpăraţi. O să ne mulţumiţi în gând la iarnă şi veţi uita de banii daţi la achiziţie. Serios.
Sistemul de acces fără cheie te face să uiţi că maşina are o cheie efectivă, fiind suficiente butoanele dedicate pentru a încuia/descuia sau porni noul Clio. Nu-i dai importanţă, dar ştii că lipseşte când nu-i acolo. Mai mult decât atât, Clio se închide singur când pleci de lângă el.
Am putea să reproşăm că Renault a folosit aceeaşi cartelă pe care o are de câţiva ani încoace, element care dă fiori corporatiştilor în fiecare zi lucrătoare, când accesează clădirea în care câştigă banii pentru rate. Era interesantă posibilitatea unei personalizări minime a acelei cartele, cum se întâmplă de nişte ani în gama Fiat 500, de exemplu. Nu de alta, dar maşina e îndeajuns de "colorată" pentru a permite asta.
Design
Clio 4 arată ca şi cum ar fi sărit vreo trei generaţii, chiar şi la doi ani de la lansare. Facelift-ul ar putea veni prin 2016 sau 2017, dar zău că n-ar fi obligatoriu. Pentru că partea frontală a lui Clio e inedită, cu blocuri optice supradimensionate voit, cu o siglă la fel de mare care domină zona centrală şi cu două baghete LED care joacă rolul luminilor de zi.
E special efectul vizual pe care-l oferă cele două bandouri negre laterale aşezate pe uşi, care subliniază aspectul atletic al modelului, chit că acesta nu se mândreşte cu prea mulţi cai sub capotă. Ne place şi spatele, bine conceput şi proporţionat, cu toate că se putea face aproape orice cu stopurile şi a ieşit ce vedeţi în imaginile alăturate.
A patra generaţie a lui Clio se revanşează cu vârf şi îndesat pentru anii cu design sec pe care i-am îndurat în schimbul unui preţ competitiv. Iată că se poate!
Ne-a placut
- Consum redus de carburant
- Manevrabilitate corectă în raport cu rivalii din segment
- Posibilităţi de personalizare
- Spaţiu interior potrivit
- Preţ
Nu ne-a placut
- Suprafeţele lucioase de la interior şi-ar putea pierde stralucirea în timp şi ar putea necesita înlocuirea
- Dacă transmisia ar fi avut şapte trepte, cum are DSG-ul lui Polo, modelul era şi mai eficient pe autostradă
- Nu se poate comanda cu transmisie manuală
Date tehnice - Renault Clio (2012-2016) 1.2 TCe 120CP Aut Iconic | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
parca arata si cel mai bine plus ca e probabil cel mai usor...
Sa auzim numai de bine!
Mai am o intrebare Clio de 10200€ ce motor are?
Da, 1.2 tce este acelasi motor de pe noul Duster. Cred ca varianta entry level are motorul aspirat de 1.2 16v de 75 cp,
Multumesc
CITEZ :,, . Iar treaba asta face toţi banii când ai în jur de 15.000 de euro la dispoziţie''
DE BANII AIA IMI MASINA DE MASINA . DE ex : o toyota avensis de 1.8 benzina sau honda accord in stare f buna , sau de ce nu UN VOLVO S80 D5 205 CP , MAI BINE BAG IN VOLVO 2000 EURO si de 17 000 euro am masina premium .
Cunosc PERSONAL un patron care a luat un E KLASS 3000 diesel din 2010 cu 120 000 km la bord in stare f buna cu 18 000 euro .
1. EDC-ul este o transmisie destul de rudimentara la reactie comparativ cu DSG (am vazut test video cu aceasta cutie si am vazut cum se comporta, tot la o prezentare a unui Renault 1.2tce edc).
2. Daca la 130km/h are 3000rpm si 8.7l% mie mi se pare un consum destul de mare, deci 0.9tce ar trebui sa consume si mai mult, ceea ce imi da semne de intrebare ,,oare nu un motor mai mare ar avea consum mai mic?". Pentru consum scazut este nevoie de diesel, iar in oras este suficient un benzinar aspirat si nicidecum unul turbo de cilindree mica fortat care are costuri mai ridicate de intretinere, achizitie mai scumpa, fiabilitate mai redusa (sa nu imi ziceti ca 0.9tce o sa fie la fel de fiabil ca 1.6mpi sau 1.2).
3. Puterea maxima este obtinuta destul de jos, iar cuplul destul de sus, ceea ce il face cel putin pe hartie destul de inelastic fata de rivali.
"pe autostrada consuma 8,7% .. si platesti la pompa pentru prostioara de a-ti cumpara un motoras mic-mic pentru o masina nu tocmai mica-mica"
dpdv al functionalitatii masinii este, evident, exclusa folosirea ei pentru naveta si de-a dreptul "interzisa" in caz ca ai si ceva autostrada in drumul tau zilnic.
Pentru romania, unde drumurile sunt asa cum sunt iar oamenii nu conduc 100km pana la locul de munca, acest motor este o alegere destul de buna ... dar 17000 pe un clio? oare unde o sa ajungem ... sa coste 100E numa ca sa intri in showroom ?
cat din timpul de utilizare mergi cu 130km/h? Te-ai uitat pe CB sa vezi care e viteza medie urbana/extraurbana ori medie in oras?
In oras un motoras de asta nu iti va lua mai mult de 7,5% si asta daca il fortezi (stii tu: liniutze, depasiri la mustata, romanisme d'astea) In medie (urban-extraurban) nu ar trebui sa depaseasca 6% si in cel mai rau caz 6,3%. Din cate am vazut la Renault nu prea ai un echivalent aspirat pentru aceeasi putere, deci esti usor limitat in achizitie. Ori un turbo mic de 120CP care sa-ti ia max 7.,5 ori un 1,6 de 190CP care sa te "bucure" cu un consum de peste 8,5-9; dar si pretul e pe masura.
ca si concluzie, sunt convins ca daca stii exact ce vrei de la masina ta ai de unde alege.
ai dreptate :). Personal, m-am dus in targ cu parerea mea si am venit cu a altuia. Dar dupa ce faci achizitia nu te mai uiti in urma. Pasul a fost facut, tehnologia merge inainte si daca vom trage cu ochiul la ce alternative aveam inainte de cumparare nu ajungem nicaieri.
Pe langa Mazda 3 (generatia a 2 a) eram pornit pe un Clio 3 Estate (din nefericire nu era - si inca nu este - in oferta motorul de 120CP) am venit acasa cu un Focus 3 de 125CP.
Nu regret o clipa alegerea facuta.
EDC-ul nu poate fi comparat cu DSG-ul..cel putin pentru moment.
Consum-ul este enorm : O Octavia 1,2TSI manuala consuma la 130-140km/h 6,8-7litri..si este o masina cu vreo 200 kg mai grea . Oare unde este problema lu' nenea Clio? probabil cutia
In rest , oare o masina de luat in seama in gama de pret 10.000-12.000 EUR - nu mai sus ca trecem in alta clasa.
http://cc.porscheinformatik.com/nwapp/nws_ro/ICC3/SKODA!ro!!!C!!!/?&MGN=460
Ceea ce voi refuzati sa acceptati sau, mai bine zis, nu puteti sa intelegeti, este faptul ca exista o categorie de oameni pe care nu-i intereseaza nici cat spatiu au in portbagaj pentru a le incapea porcul, muraturile si zaibarul de la tara, nici sa aiba o masina "de firma" pentru ca pentru ei statutul nu se dovedeste cu tinicheaua, nici sa-si ia masina extraordinar de fiabila pentru ca oricum nu tin masina mai mult de 5 ani!
Aceasta categorie de oameni isi iau masina dintr-un motiv simplu: PENTRU CA LE PLACE! Si vor masina nou pentru ca se simt mai confortabil la adapostul garantiei! Dincolo de asta orice argument infantil legat de ce sh s-ar putea cumpara cu banii dati pe o masina nou, chiar nu mai conteaza. Daca acesti oameni nu ar exista voi, amatorii inraiti de sh, ar trebui sa fiti constienti ca nu ati mai avea de unde sa cumparati masini.
Eu personal conduc o masina pe care am cumparat-o sh in stare foarte buna! Datorez acestui fapt fostului proprietar care, la momentul in care a luat masina de noua, nu s-a gandit prea mult la ce masina sh putea sa-si cumpere de banii respectivi. Cu toate aceste afirm fara nicio ezitare ca, in ceea ce ma priveste, o masina noua, ramane o masina noua si desi nu am avut probleme majore cu masina pe care o conduc, aceasta este optiunea mea viitoare.
Sunt perfect de acord cu tine, insa uneori pe o masina noua platesti prea MULT. Sunt si eu adeptul masinilor NOI , insa sunt constient de valoarea banului.
De ex : dai pe o masina noua 30 000 euro . Cat crezi ca masina va mai valora peste 5 ani ?
si de ce te arunci la masini de 30.000Eu? Nu sunt oferte si mai rezonabile?
Ai zis de Clio asta de 16.600. Asta e pretul de lista + ca are o sumedenie de optionale de care te poti lipsi lejer. Cand ajungi la dealer discuti cu el, negociezi, te targuiesti.
30.000Eu.... rupt in fund dar pretentios.
si parere personala: e urata cu spume. ii mai trebuia bordul ala rosu si era masina perfecta. la naiba cu francezii astia, cred ca o sa cumparam toate balariile fabricate de ei?
Renault are acum low cost- Dacia.
Din pacate nu sunt ,, .. rupt in fund dar pretentios.''
De curiozitate, cum e butelia de la instalatia gpl de pe noul Sandero? Toroidala (in locul rotii de rezerva, ca la vechiul Logan +GPL) sau de aia mare in portbagaj ca la taxiuri? Multumesc?
La Dacia sunt montate din fabrica.
Si eu am optat pentru toroidal. Mi se pare cea mai buna alegere. Daca vrei sa cari ceva mai voluminos, poti muta roata intre banchete si sa-ti eliberezi portbagajul ceea ce nu poti face daca ai avea o butelie "clasica". succes.
http://www.youtube.com/watch?v=DRq1R0L9EN0
Clio 4 cu feeling premium. Are elemente de design exclusive, rame cromate, oglinzi ext. distincte, jante premium de 17", bi-xenon, volan,scaune sport din piele Nappa, incalzite si electrice. stitching contrastant pe bord, materiale superioare, pedalier aluminiu etc.