Drivetest Mercedes-Benz GLK (2009-2012)
220 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY 7G Tronic PlusJoi, 14.07.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Am testat cel mai mic motor oferit de Mercedes-Benz în gama GLK. Deşi nu este versiunea entry-level, modelul testat este cel mai ieftin din categoria "de luat în seamă". Ca să punem punctul pe GLK, nu are sens să vă cumpăraţi versiunea cu transmisie manuală, în condiţiile în care unitatea 7G-Tronic oferă performanţe agreabile. În plus, nu se cuvine o asemenea achiziţie - un SUV premium cu transmisie manuală.
Mercedes-Benz GLK (2009-2012)
220 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY 7G Tronic Plus
- Pret de pornire 39.184 €
- Pret model testat 41.664 €
- Taxa auto 541 €
Motor / Transmisie
Doar fiindcă este motorizarea entry-level, nu înseamnă că avem de a face cu un motor sub 2.0 litri. Cei de la Mercedes-Benz reprezintă excepţia din segment cu acest motor, unitatea 220 CDI având o cilindree de 2.148 centimetri cubi, dezavantajoasă din punctul de vedere al taxelor şi al asigurărilor. Pe scurt, o cheltuială în plus pe termen lung.
În comparaţie cu rivalii, oferă puterea maximă la cea mai scăzută turaţie - 3.600 rpm, iar cuplul motor maxim este furnizat tot la cea mai scăzută turaţie - 1.400 rpm. Aşadar, ai putere şi cuplu repede şi "de jos". Alături de transmisia 7G-Tronic, poţi să rulezi chiar şi cu 100 km/h fără să depăşeşti 2.500 rpm, nici măcar la schimbările de trepte.
După acel prag, motorul se face auzit în habitaclu, dar începe şi să tragă mai tare. La ralanti, motorul nu se aude în habitaclu, deşi este sesizat în afara automobilului. O ureche de cunoscător distinge imediat sunetul celor patru cilindri în linie, în ciuda evacuărilor duble cu ornamente cromate.
Consum
Această versiune a lui GLK are un consum mediu de 6.7 litri la sută. Pe lângă motorul cu patru cilindri, responsabil este şi sistemul Start/Stop. Versiunea cu transmisie manuală a acestui model este mai economică, având un consum mediu de 6.1 litri la sută. Diferenţa de consum dintre cele două transmisii nu merită, pentru că puţini au răbdarea necesară obţinerii unui consum bun cu o manuală.
În cadrul testului nostru, GLK a consumat între 9.9 şi 11.0 litri la sută în mediul urban, pe când consumul extraurban s-a situat între 5 şi 7.1 litri la sută, în funcţie de stilul de rulare abordat. Pe autostradă, la 120 km/h în treapta a şaptea, modelul consumă 7.5 litri la sută şi turometrul afişează 2.000 rpm.
Cel mai economic model din segment este BMW X3 în versiunea 20d. Indiferen dacă are automata cu opt trepte de la ZF sau o manuală cu şase trepte, BMW X3 20d are un consum mediu de 5.6 litri la sută.
Performanţe
Această versiune a lui GLK are nevoie de 8.8 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Din nou, versiunea manuală este mai rapidă cu 0.3 secunde, ceea ce ne arată faptul că unitatea 7G-Tronic mai trebuie perfecţionată. Reprizele sunt decente, deşi am simţit lipsa motorului 350 CDI testat în urmă cu doi ani pe GLK.
Comportamentul transmisiei pe modul manual nu este impresionant, acesta având o întârziere semnificativă, negăsită pe X3 sau Q5, dar întâlnită şi pe XC60. Lăudăm din nou abilităţile celor de la ZF, care au reuşit să facă o transmisie automată cu aceleaşi performanţe ca o manuală, fără rabat de confort. Vorbim de unitatea 8HP, cu opt trepte.
Interior
GLK prezintă un interior atipic faţă de fraţii săi de gamă. Comenzile sunt amplasate ergonomic, iar scaunele sunt şi ele confortabile. Majoritatea materialelor au un nivel de calitate bun, deşi vorbim de o versiune entry-level în gamă. Plasticele de calitate slabă sunt greu de găsit, depinzând mai mult de nivelul de exigenţă al celui care le caută.
Ornamentele care imită aluminiul arată bine şi sunt finisate într-un mod plăcut. Deşi alţi constructori utilizează elemente similare şi le dau un finisaj de prost gust, elementele în cauză se integrează perfect în linia de design a modelului, fără să lase impresia că au fost adăugate ulterior.
Deşi exemplarul testat avea pachetul piele parţială, cu şezutul şi spătarul scaunelor îmbrăcate în material textil, respectivul material este de calitate şi utilizarea sa este apreciată în sezonul cald şi în sezonul rece. Singura obiecţie la nivelul scaunelor se referă la suportul lombar, disponibil doar pentru şofer, al cărei dispozitiv de reglare nu este premium, în condiţiile în care rivalii oferă o pernă pneumatică reglabilă electric.
În comparaţie cu rivalii săi, GLK are cel mai puţin spaţios portbagaj, deşi acesta are o gură de încărcare lată, amplasată la o înălţime corectă, chiar şi când vrem să transportăm un obiect voluminos.
Preţ de achiziţie
Cel mai ieftin model din gama Mercedes-Benz GLK porneşte de la 39.184 de euro cu TVA inclus. Vârful gamei costă 51.336 de euro cu TVA inclus. Versiunea testată porneşte de la 41.664 de euro cu TVA inclus, dar exemplarul în sine costă 49.531 de euro cu toate taxele. Cea mai echilibrată motorizare pare să fie 250 CDI, care consumă cu doar 0.2 litri la sută în plus faţă de versiunea testată de noi şi costă cu puţin peste 4.000 de euro mai mult, deşi oferă doar 23 CP în minus faţă de vârful gamei diesel. Vă recomandăm să evitaţi motorizările pe benzină, acestea neoferind un nivel bun de performanţă în schimbul carburantului consumat.
Cel mai ieftin model din segment într-o versiune de echipare comparabilă este Volvo XC60 D3 AT6 Kinetic, care pleacă de la 36.332 de euro cu TVA inclus. Audi Q5 2.0 TDI 170 CP S-Tronic pleacă del a 43.520 de euro cu TVA inclus, în timp ce BMW X3 xDrive20d pleacă de la 41.168 de euro cu TVA, plus costul transmisiei automate.
Siguranţă
Mercedes GLK se poate laudă că este un model sigur. Pe lângă airbag-urile clasice şi cele laterale, modelul prezintă şi airbag-uri pentru genunchii şoferului. Sistemul de închidere centralizată are un senzor de accident care descuie automat uşile după o coliziune, iar sistemele ABS, ESP si EBA (Asistare la frânarea de urgenţă) se luptă pentru evitarea unei coliziuni. Sistemul de frănare al lui GLK oferă performanţe bune, acesta fiind capabil de o frânare puternică, dar foarte lină. Intervenţia sistemului ABS este delicată, iar vehiculul este controlabil în orice situaţie, indiferent de viteza la care a început frânarea şi cât de violentă este aceasta.
Ţinută de drum
Modelul este orientat spre confort, cu toate că suspensiile nu sunt deosebit de moi. In cazul unei succesiune de curbe abordate la o viteza ceva mai mare, GLK prezinta un nivel ridicat al ruliului. Suspensia sport a modelului absoarbe gropile şi imperfecţiunile drumului, dar nu impresionează prin comportamentul pe viraje, ci doar prin fineţea prin care face acest lucru. Direcţia lui GLK este prea asistată, aceasta fiind uşor de manevrat, dar tinde să rămână în urmă la o succesiune rapidă de comenzi în direcţii opuse. În repetate rânduri, am simţit că direcţia lucrează în contratimp sau este prea lentă. Pentru cei care vor confort, acest lucru n-ar trebui să fie un impediment. Spre comparaţie, direcţia lui Q5 este foarte precisă, dar necesită un plus de efort la manevrare, indiferent de modul pe care este setată aceasta.
La capitolul dinamică, BMW X3 rămâne campionul clasei. În materie de confort, GLK se descurcă bine, dar nu impresionează. Ca de obicei, cei de la Audi oferă un mix între confort şi dinamică, orientat de data aceasta spre cea de-a doua caracteristică, în timp ce Volvo XC60 este un bun "all-rounder", adică le face pe toate la fel de bine.
Vizibilitate
Ajutat de înălţimea sa şi de geamurile mari, Mercedes-Benz GLK oferă o vizibilitate bună. Camera video activată odată cu cuplarea marşarierului asigură o parcare perfectă de fiecare dată, precum şi posibilitatea de a întoarce maşina cu rapiditate într-un spatiu îngust. Montanţii A necesită o scurtă perioadă de acomodare, având o formă diferită şi o grosime de luat în seamă.
Tehnologie
Mercedes-Benz a echipat modelul GLK cu o serie de elemente high-tech, corespunzatoare statutului premium pe care îl deţine acesta. GLK este echipat cu senzori de parcare foarte sensibili, care pot detecta şi obstacole insignifiante, iar camera de luat vederi amplasată deasupra numărului de înmatriculare ajuta la parcarea cu uşurinţă a modelului. Portbagajul poate fi deschis şi închis de la interior cu ajutorul unui buton. Radioul şi sistemul de navigaţie pot fi controlate vocal, cu ajutorul sistemului Linguatronic. Spre exemplu, daca selectaţi radioul pe afişajul central, este suficient să apăsaţi o tastă de pe volan şi apoi să îi dictaţi maşinii o nouă comandă. Aceasta este capabilă să schimbe postul, să afişeze lista de posturi, precum şi să schimbe un post doar după frecvenţa dictată. Modelul înţelege o serie de limbi de circulaţie internaţională. Româna nu este inclusă, dar sistemul poate fi calibrat să vă înţeleagă accentul.
Design
Mercedes GLK are un design care îl incadrează cu brio în clasa sa, modelul afisând atât elemente preluate de la fratele mai mare GL, cât şi elemente noi. Nu vorbim însă de linii foarte dinamice, stilul interior clasic regăsindu-se mult prea pregnant la exterior. E foarte probabil ca GLK să atraga clienţii actuali ai celor de la Mercedes, făra a reuşi să "fure" din cei care se îndreaptă spre design în căutarea unui SUV compact premium. Trăsăturile lui GLK sunt agresive şi sobre, iar dimensiunile sale îl fac să se strecoare cu uşurinţă pe straduţele aglomerate. Din păcate, acelaşi lucru nu poate fi spus şi pentru terenul accidentat, unde modelul trebuie manevrat cu grijă, pentru a nu avaria barele de protecţie sau pragurile. Atât interiorul, cât şi exteriorul beneficiază de pachetele Sport.
Ne-a placut
- Antifonare bună
- Preţ rezonabil
- Design atrăgător
- Calitate interior
- Nivel de confort
Nu ne-a placut
- Dinamica transmisiei automate în raport cu oferta rivalilor
- Răspuns direcţie
- Cilindree mare în raport cu rivalii
- Reglaj lombar scaune faţă
- Cel mai mic portbagaj din segment
Date tehnice - Mercedes-Benz GLK (2009-2012) 220 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY 7G Tronic Plus | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
NU alearga foarte tare dar se tine bine, este comoda, foarte comfortabila, silentioasa ...motorul toarce frumos iar consumul de oras l-am avut undeva la 9%, insa pentru 170cp si greutatea ei, cred ca este rezonabil.
Am condus-o si iarna pe zapada si isi face treaba de minune :)
un singur minus i-as da, si anume la cutie, este cam moale..si un pic intarziata, chiar si pe modul sport parca uita sa iasa puternic in depasire :) in rest numai de bine!
... un CLS .. un CL65.. ? :P
Da, ce sa spun,este o diferenta extraordinara intre un 2,0 si un 2,1. E ceva fenomenal incat trebuie trecut la minusuri :)))).
Vai de capu' vostru, ce ineptii puteti scoate ! Aproape la fiecare test scoateti cate o prostie crasa.
@dice
Vezi-ti de treaba ta.
@AM
Chiar asa de nasoala era cutia ? . . . io care ma gandeam la un C250CDI cu 7Gtronic asta (desi la unele modele au un "plus" la cutie .. versiunea mai noua)
Si, asa ca fapt divers, cuvintele "vre-o", "vre-un", nu exista in limba romana...si e...cam aiurea situatia, intelegi ?
Cand ai bani de GLK este posibil sa te gandesti la diferenta asta, pentru ca viitorul nu este "roz" in ceea ce priveste impozitele - ele nu vor scadea.
Ce te faci daca peste 2 ani domnu' ministru spune ca ar trebui sa mai le marim un pic.. si ajungi la 500.. 1000E pe an la un motor de 2000-2400 cmc. Chiar si cand dai 45000E pe o masina te mai gandesti la cat o sa ai de plata in viitor . . . parerea mea, ca vorba aia : banii nu creste in pom ;)
Ma bucur ca te fac sa te simti bine de fiecare data cand reusesti sa mai gasesti cinestie ce greseala de gramatica in cele scrise de mine :) Keep it up mf!
O alta chestie care nu e tocmai pe gustul meu e aspectul consolei centrale... arata prea simplist (cea de la Q5 arata mai bine), iar gurile de ventilatie patrare amintesc de Clasa G si personal nu consider asta un avantaj... in opinia mea clasa G este altceva din toate punctele de vedere. dar e doar parerea mea. :)
In rest calitate, confort, spatiu ok si un pret acceptabil pentru un asemenea Mercedes.
Ideea e ca atunci cand am ocazia sa conduc o masina, oricare ar fi ea, nu ezit sa o fac. Te-ai luminat? ;)