Marti, 12.04.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Peugeot a avut o sarcină destul de complicată atunci când s-a hotărât că a venit vremea pentru un urmaş al lui 407. Puneţi-vă câteva secunde în pielea inginerilor şi designerilor mărcii franceze: avem un segment atât de plin încât dacă arunci un ac de sus e imposibil să nu zgârii caroseria vreunuia dintre modelele care aglomerează un spaţiu iubit de europeni, avem un model care a avut succes la vremea sa şi trebuie să ducem mai departe ideea de bază, avem un design îmbătrânit care trebuie schimbat cu ceva care să nu mai atingă liniile vechi, dar să aducă aminte că vorbim de Peugeot şi avem un frate de concern destul de reuşit. Colac peste pupăză, noul model avea rolul de a înlocui atât vechiul 407, cât şi mai vechiul 607, o limuzină franceză rămasă neschimbată din vremurile în care 206 reprezenta vârful designului în segmentul mic. Ei bine, ecuaţia de mai sus - una cu foarte multe necunoscute - a fost rezolvată de designerii Peugeot anul trecut, odată cu lansarea conceptului 5 by Peugeot. Inginerii au dus mai departe ideea şi au creat noul 508, un model care atrage atenţia şi care merge pe ideea confortului suprem, ignorând cu o aroganţă demnă de Hexagon vecinii de segment care se bat cu pumnii în piept că sunt sportivi.
Peugeot 508 (2011-2014)
1.6 TCP 156CP Allure
- Pret de pornire 21.783 €
- Pret model testat 26.896 €
- Taxa auto 264 €
Motor / Transmisie
Importatorul Peugeot în România, la fel ca orice alt reprezentant oficial al vreunei mărci prezente în acest segment, mizează în principal pe versiunile diesel ale lui 508, pe motiv că motorina este "zeama" iubită de români în această zonă a pieţei. Şi au dreptate, pentru că statisticile confirmă acest lucru. Realitatea din teren ne-a pus însă faţă în faţă cu un motor interesant care consumă benzină şi care, graţie unei turbine şi unei cutii manuale, a reuşit să ne impresioneze mai mult decât a făcut-o propulsorul 2.0 HDi, testat în sesiunea de lansare a modelului în România. Vorbim de unitatea THP de 1.6 litri şi 156 de cai putere, un motor pe benzină care nu este nou în gama Peugeot, dar care merită ceva mai multă atenţie dacă vă veţi hotărî să vă orientaţi spre un model de acest tip. Practic, împreună cu unitatea de 1.6 litri turbo reuşiţi să treceţi peste caznele unor şosele în urcare cu ajutorul celor 156 de cai disponibili sus, la 6000 de rotaţii pe minut, aproape de zona roşie a turometrului. Probabil că aceasta este şi parte din plăcerea de a conduce acest motor pe benzină în defavoarea unui diesel clasic de 2.0 litri care îţi "taie" nevoile atunci când ai mai multă nevoie de ele. La comportamentul plăcut al motorului turbo dezvoltat de PSA în colaborare cu vecinii germani din Munchen contribuie şi cuplul de 240 Nm disponibil încă de la 1400 rpm, garantul faptului că nu simţi întârzierea turbinei şi că vei avea parte de impuls dinamic indiferent de turaţia la care te afli atunci când apeşi acceleraţia. Un mic minus pentru timoneria cutiei, care ar fi putut să fie ceva mai exactă şi care a dat câteva rateuri în sarcină maximă pe Valea Oltului.
Consum
Motorul testat pe Peugeot 508 dispune de cea mai mică cilindree din segment în zona 145-160 de cai putere. Vorbim de un motor de sub 1.6 litri (1598 de centimetri cubi), iar acest lucru se vede în comparaţia directă cu TSI-urile de 1.8 litri ale nemţilor şi cehilor, cu unităţile de 2.0 litri ale japonezilor de la Subaru sau ale celor de la Ford şi cu 1.8-ul Valvematic al celor de la Toyota. Pe hârtie, acestă diferenţă se observă cel mai bine la capitolul consum, acolo unde 508 1.6 THP reuşeşte un consum mediu mixt de 6.7 litri/100 km, o valoare excelentă, depăşită în segment doar de Toyota Avensis. De altfel, noul model Peugeot profită de faptul că dispune de o masă proprie cu 100 de kilograme mai mică decât cea a "fratelui" apropiat C5, acelaşi motor pe modelul Citroen afişând un consum cu 0.2 litri/100 km mai ridicat. Dacă ignorăm calculul hârtiei, observăm că modelul Peugeot scoate un consum de 8.5 litri/100 km în regim extraurban şi într-un ritm susţinut de rulare, acesta putând să coboare însă până în jur de 7.3-7.5 dacă pedala de acceleraţie este mângâiată ceva mai tandru.
Performanţe
Cu 8.6 secunde pentru 0-100 km/h, modelul peugeot reuşeşte să se claseze pe podiumul segmentului în zona motoarelor pe benzină de 145-160 de cai putere. Singurul model care reuşeşte să-l depăşească la acest capitolul pe francezul nostru este VW Passat 1.8 TSI 160 CP, cu 8.5 secunde, diferenţa fiind însă foarte mică şi probabil niciodată resimţită în habitaclu. În rest, motoarele pe benzină de puteri comparabile sunt construite parcă după un tipar clasic, Seat Exeo 1.8 TSI, Skoda Superb 1.8 TSI şi Citroen C5 1.6 THP afişând, toate, aceeaşi valoare cu care vine şi noul 508. Cele mai leneşe modele din segment rămân Toyota Avensis 1.8 şi Ford Mondeo 2.0 de 145 CP, care întârzie cu 0.8, respectiv 1.3 secunde la sprintul 0-100 km/h.
Interior
Un lucru e cert: se vede faptul că Peugeot a încercat să traducă evoluţia dinastiei modelului sau de segment mediu printr-o abordare mult mai atentă a habitaclului. A ieşit un model care reuşeşte să preia liniile simple şi elegante ale modelelor premium germane, dar care le duce pe un palier superior din punctul de vedere al aspectului general. Sau, dacă nu preferaţi termenul preţios "superior", pe un palier latin, în care emoţia contează ceva mai mult. Spaţiul este şi el un capitol la care inginerii Peugeot au pus osul la treaba, diferenţele faţă de generaţia anterioară fiind evidente în faţă, în spate şi în portbagaj. De altfel, 508 este mai lung decat vechiul 407 şi ampatamentul este mai mare cu nu mai puţin de 9.2 centimetri, iar rezultatul tradus în spaţiu interior este oarecum normal. Problemele vin atunci cand ieşi din peisajul general şi treci la analiza macro. Deşi Peugeot a lucrat materialele, acestea urcând un nivel în clasamentul calitaţii percepute, plasticele şi soluţiile - pentru unii inedite, pentru alţii ciudate - se observă imediat la o analiză mai atentă. Astfel, versiunea de echipare medie testată de Automarket.ro se prezenta la raport cu un plastic de calitate inferioară în zonele ascunse din jurul volanul şi în jurul pasagerilor din spate, care vor fi inconjuraţi de acest material regăsit pe spatele scaunelor din faţă şi pe feţele uşilor. Nu veţi găsi locuri pentru pahare pe consola centrală, acestea putând fi aşezate exclusiv pe suporturile speciale de tip sertar amplasate pe bord. Dacă alegeţi însă o versiune superioară de echipare, veţi avea surpriza de a observa că, dacă aţi pus un pahar pe suportul special din stânga display-ului multifuncţional, nu veţi mai vedea decât o parte din acesta. Interesantă şi amplasarea unor comenzi precum butonul de cuplare/decuplare a ESP-ului sau cel de reglare al oglinzii pentru Head-up display: acestea sunt ascunse într-un sertar în stânga volanului, deschiderea acestuia prilejuind însă şi contactul vizual cu firele electrice din bord. Foarte bună izolarea fonică a habitaclului, capitol la care oamenii de la Peugeot şi-au făcut pe deplin datoria, astfel că motorul nu se aude, indiferent dacă vorbim de diesel sau de benzină.
Preţ de achiziţie
Preţul este unul dintre punctele pe care Peugeot 508 le-ar bifa cu maximum de punctaj dacă în peisaj nu s-ar interpune modelele pe care Seat, Volkswagen, Citroen, Ford şi chiar Toyota le propun în această clasă în versiunile superioare de echipare. Preţul de listă al versiunii superioare Allure împreună cu motorizarea testată este de 26.896 de euro cu TVA, cifră care, este adevărat, scade cu 2000 de euro printr-o promoţie oferită de importator cu prilejul lansării oficiale a modelului francez în România şi care îl aduce pe 508 la nivelul lui C5 şi al lui Mondeo. Pentru că nu putem însă să comparăm decât preţurile de listă, vedem că Peugeot 508 nu se încadrează doar la capitolul imagine între vechile 407 şi 607, ci şi la preţ. Practic, singurele modele mai scumpe decât 508 sunt Subaru Legacy şi Skoda Superb, modelul ceh fiind şi el plasat între segmentele mediu şi mare din punctul de vedere al dimensiunilor. Cel mai ieftin model pe benzină cu aceeaşi putere rămâne Seat Exeo, care poate fi achiziţionat cu 23.333 de euro cu TVA inclus.
Siguranţă
Dotările de bază ale modelului francez includ toate elementele care ar trebui să garanteze maximum de puncte la testele de siguranţă. Avem la dispoziţie, încă din versiunea standard denumită Access, ABS, EBD, ESP cu Hill Assist sau şase airbag-uri pentru pasagerii din faţă. Eficienţa acestora a fost oficializată şi de organismul independent EuroNCAP, care i-a acordat lui 508 maximum de stele - cinci - la testele de siguranţă.
Ţinută de drum
Capitolul ţinută de drum este unul sensibil pentru 508. Asta pentru că este clar încă de la începutul testului cu modelul francez că ideea de bază a inginerilor francezi a fost să se axeze pe confort sporit. În aceste condiţii, puteţi să fiţi siguri că noul Peugeot 508 nu vă va pune probleme atunci când veţi trece cu viteză mică sau mare peste gropile româneşti, peste borduri, canale sau linii de tramvai. În oraş, 508 se va dovedi în încântare pentru cei care vor alege modelul francez, fiind unul dintre cele mai confortabile modele existente pe piaţă în acest segment. Semnele de întrebare vin pentru cei care vor dori să conducă ceva mai sportiv pe şoselele virajate, acolo unde 508 îşi va arăta limitele. Regele leu nu este atât de agil precum ar fi putut fi, iar ruliul şi comportamentul subvirator îţi calmează pornirile dinamice accentuate. Partea bună este că suspensiile de pe versiunile testate se schimbă pe varianta HDi de 2.2 litri în versiunea de echipare GT, cel mai puternic motor din oferta lui 508 (204 CP şi 450 Nm) promiţând un comportament mult îmbunătăţit din acest punct de vedere. Este foarte interesant şi faptul că Peugeot a ales să nu-şi doteze modelul cu suspensia ajustabilă oferită de Citroen pe C5, preferând să aleagă cartea confortului suprem, un element care le va oferi noilor clienţi o abordare foarte liniştită a autostrăzilor.
Vizibilitate
Peugeot 508 nu pune probleme de vizibilitate în partea posterioară, eventualele semne de întrebare legate de adaptarea la dimensiunile modelului francez fiind uşurate de senzorii de parcare posteriori. În faţă, montantul din stânga al parbrizului penalizează punctajul pe care l-ar putea primi 508, dar nu este un factor decisiv deranjant.
Tehnologie
Modelul francez produs la Rennes se prezintă în faţa clienţilor săi cu un pachet tehnologic mediu pentru clasa din care face parte. Vorbim de acces keyless şi buton de pornire (amplasat ciudat, în partea din stânga) pentru versiunile superioare de echipare, de un sistem de climatizare cu patru zone de acţiune, de reglaj al şezutului şi de mai sus menţionatul Head-up Display, care nu proiectează însă viteza de rulare pe parbriz, aşa cum se întâmplă în cazul mărcilor premium, ci pe o oglindă care iese din zona superioară a bordului. Acestor sisteme li se adaugă Smart beam - sistemul care cuplează automat între faza scurtă şi cea lungă - şi, evident, pachetul Start-Stop disponibil pe versiunea e-HDI de 1.6 litri şi 112 CP.
Design
Se spune că primul contact cu o maşină contează extrem de mult atunci când un client îşi alege viitorul model din garaj. Iar Peugeot 508 se apropie cu brio de nevoile estetice ale unui client de segment mediu. Cu o alură elegantă şi dinamică, cu un "bot" ceva mai scurt decât al lui 407, dar mult mai bine proporţionat şi cu un spate care aduce aminte de partea posterioară a unui Jaguar, noul Peugeot 508 îşi exprimă vitalitatea în mod exemplar. Cea mai interesantă parte a cadrului lui 508 este cea frontală, unde un amestec de stiluri face ca modelul francez să îţi arate clar că face parte din familia mărcii din Sochaux, dar că prezintă un design nou, atractiv, o evoluţie firească şi lumească a conceptului 5 by Peugeot, primit cu urale de public şi de presă. 508 devine, astfel, modelul care ne prezintă linia pe care va merge Peugeot în continuare în gama sa, una promiţătoare pentru fanii mărcii.
Ne-a placut
- Design coerent şi plăcut
- Motor 1.6 THP capabil
- Confortabil în oraş
- Linii interioare plăcute
- Consum foarte bun în segment
Nu ne-a placut
- Timoneria cutiei
- Comportamentul dinamic al suspensiilor
- Unele materiale interioare îndoielnice
Date tehnice - Peugeot 508 (2011-2014) 1.6 TCP 156CP Allure | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Peugeot
-
Constructorul francez de automobile prezintă noul E-5008, un SUV electric care vine în standard cu 3 rânduri de scaune. Modelul poate fi comandat și alături de o motorizare mild-hybrid la 48V. (Miercuri, 20 Martie)
-
Peugeot anunță introducerea tehnologiei ChatGPT, cu inteligență artificială, pe anumite modele din gamă. Inițial, serviciul va fi disponibil în Germania, Franța, Italia, Spania și Marea Britanie. (Luni, 19 Februarie)
-
Noul Peugeot 3008 poate fi comandat la noi în țară. SUV-ul francez este disponibil în 3 versiuni, adică mild-hybrid, plug-in hybrid și pur electric, iar prețurile pornesc de la 33.000 de euro cu TVA inclus. (Joi, 08 Februarie)
-
Constructorul francez de automobile a lansat oficial noul E-3008. SUV-ul cu zero emisii este disponibil în 3 versiuni, cu până la 320 de cai putere și 700 de kilometri. (Marti, 12 Septembrie 2023)
-
Constructorul francez de automobile a publicat primele imagini cu exteriorul noului E-3008. SUV-ul cu zero emisii va debuta oficial în data de 12 septembrie. (Vineri, 08 Septembrie 2023)
Eu, in locul tau, ma abtineam !
Apropo de preturi, ca se spune in articol ca e scumpa:
- in primul rand, masina asta are in standard optionale pe care nemtii cer bani grei, poate ar trebui sa mentionati acest lucru !
Un Passat cu motor de 1,8 benzina ofera ... aer conditionat ... manual.
Am configurat eu pentru cititorii dvs interesati, un passat cu dotarile (standard) ale unui 508 si am ajuns la 27.452,36, cu un plus pentru 508 pentru urmatoarele (ne le-am gasit la passat - poate nu am fost atent):
- ESP
- Scaun sofer cu reglaj lombar electric
- Oglinzi rabatabile electric
- Asistenta la parcare spate
- Faruri cu aprindere automata
- Bluetooth Hands Free
- Jante aliaj 17" (sunt de 16 la passat)
Concluzia ar fi ca nu e chiar asa scump .. eh? ce zicem?
Poftim? Daca si 407 a avut linie conservatoare...ma impusc! Vorbim de 407...masina care a dat peste cap designul din clasa medie!
ce sa ma zicem, dk peugeot si nu doar la 407 , chiar si la 406 au avut o linie de design < conservatoare >, pai VW si altii au linii ANTICE , PONOSITE, SI CHIAR DEZGUSTATOARE...,
sariti astia cu TeDeI-urile voastre, cu manuta rosie =))
...cat despre tehnologia implementata in produsul celor de la grupul PSA, e identica cu cea impusa de piata si implicit, de standardele celorlalti producatori...aproape ca diferentele sunt nesemnifictive...e doar o chestiune de gust si preferinta....
Deci din ce spuneti voi masina asta e una dintre cele mai slabe din segmnet. Sincer nu cred.
masinii,cu asistent contra virarii, inclusiv ABS si sistem de franare,ASR, EDL,MSR si sistem de stabilizare a
remorcii.) nu o percepi ca ESP???
Atentia la detaliile importante 0, dar cad pe spate la toate aberatiile colorate si sclipitoare in genul farurilor automate.
mai inventati ceva ca nu e bun copikatul asta !!!!
Am facut drive test cu 508 hdi, dar prefer benzinarul care e mai agil.
Nu mi-as lua masina germana la mana a doua atata timp cat imi permit un Peugeot nou! Si decat Passat, laudarosilor, e mult, mult mai plictisitor decat 508-ul....totusi, Passat CC este mai frumos la exterior. Interiorul....acelasi.