Drivetest Peugeot 508 (2011-2014)

1.6 TCP 156CP Allure
Peugeot 508 (2011-2014) zoom
de Mircea Meșter
Marti, 12.04.2011
Regele leu

Peugeot a avut o sarcină destul de complicată atunci când s-a hotărât că a venit vremea pentru un urmaş al lui 407. Puneţi-vă câteva secunde în pielea inginerilor şi designerilor mărcii franceze: avem un segment atât de plin încât dacă arunci un ac de sus e imposibil să nu zgârii caroseria vreunuia dintre modelele care aglomerează un spaţiu iubit de europeni, avem un model care a avut succes la vremea sa şi trebuie să ducem mai departe ideea de bază, avem un design îmbătrânit care trebuie schimbat cu ceva care să nu mai atingă liniile vechi, dar să aducă aminte că vorbim de Peugeot şi avem un frate de concern destul de reuşit. Colac peste pupăză, noul model avea rolul de a înlocui atât vechiul 407, cât şi mai vechiul 607, o limuzină franceză rămasă neschimbată din vremurile în care 206 reprezenta vârful designului în segmentul mic. Ei bine, ecuaţia de mai sus - una cu foarte multe necunoscute - a fost rezolvată de designerii Peugeot anul trecut, odată cu lansarea conceptului 5 by Peugeot. Inginerii au dus mai departe ideea şi au creat noul 508, un model care atrage atenţia şi care merge pe ideea confortului suprem, ignorând cu o aroganţă demnă de Hexagon vecinii de segment care se bat cu pumnii în piept că sunt sportivi.

Peugeot 508 (2011-2014)
1.6 TCP 156CP Allure

  • Pret de pornire 21.783 €
  • Pret model testat 26.896 €
  • Taxa auto 264 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Importatorul Peugeot în România, la fel ca orice alt reprezentant oficial al vreunei mărci prezente în acest segment, mizează în principal pe versiunile diesel ale lui 508, pe motiv că motorina este "zeama" iubită de români în această zonă a pieţei. Şi au dreptate, pentru că statisticile confirmă acest lucru. Realitatea din teren ne-a pus însă faţă în faţă cu un motor interesant care consumă benzină şi care, graţie unei turbine şi unei cutii manuale, a reuşit să ne impresioneze mai mult decât a făcut-o propulsorul 2.0 HDi, testat în sesiunea de lansare a modelului în România. Vorbim de unitatea THP de 1.6 litri şi 156 de cai putere, un motor pe benzină care nu este nou în gama Peugeot, dar care merită ceva mai multă atenţie dacă vă veţi hotărî să vă orientaţi spre un model de acest tip. Practic, împreună cu unitatea de 1.6 litri turbo reuşiţi să treceţi peste caznele unor şosele în urcare cu ajutorul celor 156 de cai disponibili sus, la 6000 de rotaţii pe minut, aproape de zona roşie a turometrului. Probabil că aceasta este şi parte din plăcerea de a conduce acest motor pe benzină în defavoarea unui diesel clasic de 2.0 litri care îţi "taie" nevoile atunci când ai mai multă nevoie de ele. La comportamentul plăcut al motorului turbo dezvoltat de PSA în colaborare cu vecinii germani din Munchen contribuie şi cuplul de 240 Nm disponibil încă de la 1400 rpm, garantul faptului că nu simţi întârzierea turbinei şi că vei avea parte de impuls dinamic indiferent de turaţia la care te afli atunci când apeşi acceleraţia. Un mic minus pentru timoneria cutiei, care ar fi putut să fie ceva mai exactă şi care a dat câteva rateuri în sarcină maximă pe Valea Oltului.

Consum

Motorul testat pe Peugeot 508 dispune de cea mai mică cilindree din segment în zona 145-160 de cai putere. Vorbim de un motor de sub 1.6 litri (1598 de centimetri cubi), iar acest lucru se vede în comparaţia directă cu TSI-urile de 1.8 litri ale nemţilor şi cehilor, cu unităţile de 2.0 litri ale japonezilor de la Subaru sau ale celor de la Ford şi cu 1.8-ul Valvematic al celor de la Toyota. Pe hârtie, acestă diferenţă se observă cel mai bine la capitolul consum, acolo unde 508 1.6 THP reuşeşte un consum mediu mixt de 6.7 litri/100 km, o valoare excelentă, depăşită în segment doar de Toyota Avensis. De altfel, noul model Peugeot profită de faptul că dispune de o masă proprie cu 100 de kilograme mai mică decât cea a "fratelui" apropiat C5, acelaşi motor pe modelul Citroen afişând un consum cu 0.2 litri/100 km mai ridicat. Dacă ignorăm calculul hârtiei, observăm că modelul Peugeot scoate un consum de 8.5 litri/100 km în regim extraurban şi într-un ritm susţinut de rulare, acesta putând să coboare însă până în jur de 7.3-7.5 dacă pedala de acceleraţie este mângâiată ceva mai tandru.

Performanţe

Cu 8.6 secunde pentru 0-100 km/h, modelul peugeot reuşeşte să se claseze pe podiumul segmentului în zona motoarelor pe benzină de 145-160 de cai putere. Singurul model care reuşeşte să-l depăşească la acest capitolul pe francezul nostru este VW Passat 1.8 TSI 160 CP, cu 8.5 secunde, diferenţa fiind însă foarte mică şi probabil niciodată resimţită în habitaclu. În rest, motoarele pe benzină de puteri comparabile sunt construite parcă după un tipar clasic, Seat Exeo 1.8 TSI, Skoda Superb 1.8 TSI şi Citroen C5 1.6 THP afişând, toate, aceeaşi valoare cu care vine şi noul 508. Cele mai leneşe modele din segment rămân Toyota Avensis 1.8 şi Ford Mondeo 2.0 de 145 CP, care întârzie cu 0.8, respectiv 1.3 secunde la sprintul 0-100 km/h.

Interior

Un lucru e cert: se vede faptul că Peugeot a încercat să traducă evoluţia dinastiei modelului sau de segment mediu printr-o abordare mult mai atentă a habitaclului. A ieşit un model care reuşeşte să preia liniile simple şi elegante ale modelelor premium germane, dar care le duce pe un palier superior din punctul de vedere al aspectului general. Sau, dacă nu preferaţi termenul preţios "superior", pe un palier latin, în care emoţia contează ceva mai mult. Spaţiul este şi el un capitol la care inginerii Peugeot au pus osul la treaba, diferenţele faţă de generaţia anterioară fiind evidente în faţă, în spate şi în portbagaj. De altfel, 508 este mai lung decat vechiul 407 şi ampatamentul este mai mare cu nu mai puţin de 9.2 centimetri, iar rezultatul tradus în spaţiu interior este oarecum normal. Problemele vin atunci cand ieşi din peisajul general şi treci la analiza macro. Deşi Peugeot a lucrat materialele, acestea urcând un nivel în clasamentul calitaţii percepute, plasticele şi soluţiile - pentru unii inedite, pentru alţii ciudate - se observă imediat la o analiză mai atentă. Astfel, versiunea de echipare medie testată de Automarket.ro se prezenta la raport cu un plastic de calitate inferioară în zonele ascunse din jurul volanul şi în jurul pasagerilor din spate, care vor fi inconjuraţi de acest material regăsit pe spatele scaunelor din faţă şi pe feţele uşilor. Nu veţi găsi locuri pentru pahare pe consola centrală, acestea putând fi aşezate exclusiv pe suporturile speciale de tip sertar amplasate pe bord. Dacă alegeţi însă o versiune superioară de echipare, veţi avea surpriza de a observa că, dacă aţi pus un pahar pe suportul special din stânga display-ului multifuncţional, nu veţi mai vedea decât o parte din acesta. Interesantă şi amplasarea unor comenzi precum butonul de cuplare/decuplare a ESP-ului sau cel de reglare al oglinzii pentru Head-up display: acestea sunt ascunse într-un sertar în stânga volanului, deschiderea acestuia prilejuind însă şi contactul vizual cu firele electrice din bord. Foarte bună izolarea fonică a habitaclului, capitol la care oamenii de la Peugeot şi-au făcut pe deplin datoria, astfel că motorul nu se aude, indiferent dacă vorbim de diesel sau de benzină.

Preţ de achiziţie

Preţul este unul dintre punctele pe care Peugeot 508 le-ar bifa cu maximum de punctaj dacă în peisaj nu s-ar interpune modelele pe care Seat, Volkswagen, Citroen, Ford şi chiar Toyota le propun în această clasă în versiunile superioare de echipare. Preţul de listă al versiunii superioare Allure împreună cu motorizarea testată este de 26.896 de euro cu TVA, cifră care, este adevărat, scade cu 2000 de euro printr-o promoţie oferită de importator cu prilejul lansării oficiale a modelului francez în România şi care îl aduce pe 508 la nivelul lui C5 şi al lui Mondeo. Pentru că nu putem însă să comparăm decât preţurile de listă, vedem că Peugeot 508 nu se încadrează doar la capitolul imagine între vechile 407 şi 607, ci şi la preţ. Practic, singurele modele mai scumpe decât 508 sunt Subaru Legacy şi Skoda Superb, modelul ceh fiind şi el plasat între segmentele mediu şi mare din punctul de vedere al dimensiunilor. Cel mai ieftin model pe benzină cu aceeaşi putere rămâne Seat Exeo, care poate fi achiziţionat cu 23.333 de euro cu TVA inclus.

Siguranţă

Dotările de bază ale modelului francez includ toate elementele care ar trebui să garanteze maximum de puncte la testele de siguranţă. Avem la dispoziţie, încă din versiunea standard denumită Access, ABS, EBD, ESP cu Hill Assist sau şase airbag-uri pentru pasagerii din faţă. Eficienţa acestora a fost oficializată şi de organismul independent EuroNCAP, care i-a acordat lui 508 maximum de stele - cinci - la testele de siguranţă.

Ţinută de drum

Capitolul ţinută de drum este unul sensibil pentru 508. Asta pentru că este clar încă de la începutul testului cu modelul francez că ideea de bază a inginerilor francezi a fost să se axeze pe confort sporit. În aceste condiţii, puteţi să fiţi siguri că noul Peugeot 508 nu vă va pune probleme atunci când veţi trece cu viteză mică sau mare peste gropile româneşti, peste borduri, canale sau linii de tramvai. În oraş, 508 se va dovedi în încântare pentru cei care vor alege modelul francez, fiind unul dintre cele mai confortabile modele existente pe piaţă în acest segment. Semnele de întrebare vin pentru cei care vor dori să conducă ceva mai sportiv pe şoselele virajate, acolo unde 508 îşi va arăta limitele. Regele leu nu este atât de agil precum ar fi putut fi, iar ruliul şi comportamentul subvirator îţi calmează pornirile dinamice accentuate. Partea bună este că suspensiile de pe versiunile testate se schimbă pe varianta HDi de 2.2 litri în versiunea de echipare GT, cel mai puternic motor din oferta lui 508 (204 CP şi 450 Nm) promiţând un comportament mult îmbunătăţit din acest punct de vedere. Este foarte interesant şi faptul că Peugeot a ales să nu-şi doteze modelul cu suspensia ajustabilă oferită de Citroen pe C5, preferând să aleagă cartea confortului suprem, un element care le va oferi noilor clienţi o abordare foarte liniştită a autostrăzilor.

Vizibilitate

Peugeot 508 nu pune probleme de vizibilitate în partea posterioară, eventualele semne de întrebare legate de adaptarea la dimensiunile modelului francez fiind uşurate de senzorii de parcare posteriori. În faţă, montantul din stânga al parbrizului penalizează punctajul pe care l-ar putea primi 508, dar nu este un factor decisiv deranjant.

Tehnologie

Modelul francez produs la Rennes se prezintă în faţa clienţilor săi cu un pachet tehnologic mediu pentru clasa din care face parte. Vorbim de acces keyless şi buton de pornire (amplasat ciudat, în partea din stânga) pentru versiunile superioare de echipare, de un sistem de climatizare cu patru zone de acţiune, de reglaj al şezutului şi de mai sus menţionatul Head-up Display, care nu proiectează însă viteza de rulare pe parbriz, aşa cum se întâmplă în cazul mărcilor premium, ci pe o oglindă care iese din zona superioară a bordului. Acestor sisteme li se adaugă Smart beam - sistemul care cuplează automat între faza scurtă şi cea lungă - şi, evident, pachetul Start-Stop disponibil pe versiunea e-HDI de 1.6 litri şi 112 CP.

Design

Se spune că primul contact cu o maşină contează extrem de mult atunci când un client îşi alege viitorul model din garaj. Iar Peugeot 508 se apropie cu brio de nevoile estetice ale unui client de segment mediu. Cu o alură elegantă şi dinamică, cu un "bot" ceva mai scurt decât al lui 407, dar mult mai bine proporţionat şi cu un spate care aduce aminte de partea posterioară a unui Jaguar, noul Peugeot 508 îşi exprimă vitalitatea în mod exemplar. Cea mai interesantă parte a cadrului lui 508 este cea frontală, unde un amestec de stiluri face ca modelul francez să îţi arate clar că face parte din familia mărcii din Sochaux, dar că prezintă un design nou, atractiv, o evoluţie firească şi lumească a conceptului 5 by Peugeot, primit cu urale de public şi de presă. 508 devine, astfel, modelul care ne prezintă linia pe care va merge Peugeot în continuare în gama sa, una promiţătoare pentru fanii mărcii.

Nu ne-a placut

  • Timoneria cutiei
  • Comportamentul dinamic al suspensiilor
  • Unele materiale interioare îndoielnice
Date tehnice - Peugeot 508 (2011-2014) 1.6 TCP 156CP Allure
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1598
Lungime mm
4813
Putere maxima CP (rpm)
156 (6000)
Latime mm
1920
Cuplu maxim Nm (rpm)
240 (1400)
Inaltime mm
1487
Viteza maxima km/h
218
Greutate kg
1420
Acceleratie 0-100 km/h s
8.8
Ampatament mm
2817
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
72
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
612
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Peugeot 508 (2011-2014)

Ultimele teste

Comentarii (28)

  • ...
    urata rau...:( as prefera un 308 noua generatie:D
    11 51
  • dragos_thaci
    @bozzo26
    Nu stiu cum sa-ti spun, dar cand ma uit la poza profilului tau cu acel Kangoo, imi dau seama ca parerea ta despre cat de frumoasa sau urata este o masina, nu face mai mult de 2 bani !!!

    Eu, in locul tau, ma abtineam !
    49 7
  • pret
    Mda... poate oi fi eu mai "carcotas", dar .... dc era nemteasca, era cea mai tare masina ....

    Apropo de preturi, ca se spune in articol ca e scumpa:
    - in primul rand, masina asta are in standard optionale pe care nemtii cer bani grei, poate ar trebui sa mentionati acest lucru !

    Un Passat cu motor de 1,8 benzina ofera ... aer conditionat ... manual.

    Am configurat eu pentru cititorii dvs interesati, un passat cu dotarile (standard) ale unui 508 si am ajuns la 27.452,36, cu un plus pentru 508 pentru urmatoarele (ne le-am gasit la passat - poate nu am fost atent):
    - ESP
    - Scaun sofer cu reglaj lombar electric
    - Oglinzi rabatabile electric
    - Asistenta la parcare spate
    - Faruri cu aprindere automata
    - Bluetooth Hands Free
    - Jante aliaj 17" (sunt de 16 la passat)

    Concluzia ar fi ca nu e chiar asa scump .. eh? ce zicem?
    38 9
  • ****
    spatele cam taiat ...mai trebuie lucrat un pic ...interior elegant
    17 3
  • @Gabi
    Zicem sa-ti iei matale peugeot 508.
    13 20
  • baboon
    ca eu traiesc in copaci si am postere cu un passat tdi la cuplu maxim, si cu fum negru in spate.
    15 15
  • Judecatorul
    vorbiti prostii!!!! 508 nu are cum sa inlocuiasca 607 asa cum nici Opel Insignia nu poate inlocui pe Omega!
    5 11
  • imi place fumu' negru de passat tdi
    asa e.
    11 18
  • mircea
    @Gabi
    Comparaţia din articol vizează versiunile de top ale motorizării comparative.
    4 12
  • Gigel80
    Design-ul Peugeot
    "Peugeot inovează după foarte mulţi ani în care linia de design a fost una conservatoare. Noul 508 vine într-un segment mediu extrem de disputat şi promite să fie cel mai bun model Peugeot din istorie."

    Poftim? Daca si 407 a avut linie conservatoare...ma impusc! Vorbim de 407...masina care a dat peste cap designul din clasa medie!
    27 7
  • BaditzaEx
    Intr-adevar
    =)) bravo Gigel80, dar poate ca baietii de la Automarket sun fani Deutschland , ca-n mai toate caracterizarile lor, vizavi de alte masini decat cele made in jermanika , au comenturi de genu...
    ce sa ma zicem, dk peugeot si nu doar la 407 , chiar si la 406 au avut o linie de design < conservatoare >, pai VW si altii au linii ANTICE , PONOSITE, SI CHIAR DEZGUSTATOARE...,
    sariti astia cu TeDeI-urile voastre, cu manuta rosie =))
    36 9
  • codrin
    germanizare
    Marcile citroen si peugeot au devenit atractive dupa germanizarea designului - in special citroen care era la reanimare. Din punct de vedere a motorizarii de exemplu comparativ intre RCZ si Sciroco se face Scirocco 1.4TSI vs RCZ 1.6THP. http://www.youtube.com/watch?v=L9sOynaQ63A.. Oricum tine de gusturi, unora le place doar sa arate bine... de aceea unii fac doar tunning exterior (are sens in romania - stat politienesc fara drumuri)
    4 7
  • hop si eu
    noi suntem romani!
    la carcotit suntem cu totii buni, ca doar ne pricepem la toate: femei, fotbal, politica, masini, etc, insa uitam ca majoritatea dintre noi conducem cate un symbol luat cu credit pe 7 ani sau un golf obosit de 10 ani; din pacate, nu o sa ne permitem prea curand sa ne apropiem de o astfel de limuzina, indiferent de ce sigla poarta

    ...cat despre tehnologia implementata in produsul celor de la grupul PSA, e identica cu cea impusa de piata si implicit, de standardele celorlalti producatori...aproape ca diferentele sunt nesemnifictive...e doar o chestiune de gust si preferinta....
    18 2
  • 508
    Asteptam de mult timp un test cu 508. Dar din ce spuneti voi masina e cam slaba. E adevarat ca nu are o sarcina usoara. pe langa faptul ca trebuie sa se "bata" cu Passat, Mondeo si Insignia (ma refer la ele pentru ca sunt cele mai titrate din segment), mai trebuie sa si stearga din imaginea pe care a avut-o 407. Si aici ma refer la fiabilitate. Chair as vrea sa fac un drive test cu masina asta, pentru ca din ce spun cei de la automarket ergonomia e praf, spatiul interior nu e tocmai ok gandit si tinuta de drum lasa loc de mai bine (aoleu, ce ingineri francezi prosti!). Si apropo de pret: pe langa dotarile mai bune mai este ceva care mareste pretul: totusi nu poti spune ca 100% este o masina din clasa medie, asa cum se zice si despre Superb.
    Deci din ce spuneti voi masina asta e una dintre cele mai slabe din segmnet. Sincer nu cred.
    12 5
  • @gabi minune
    @Gabi care parte din (Sistem electronic de stabilitate a
    masinii,cu asistent contra virarii, inclusiv ABS si sistem de franare,ASR, EDL,MSR si sistem de stabilizare a
    remorcii.) nu o percepi ca ESP???

    Atentia la detaliile importante 0, dar cad pe spate la toate aberatiile colorate si sclipitoare in genul farurilor automate.
    1 5
  • @dragos
    Ma faci sa rad baiete, in loc sa comentezi articolul ,sa spui ce-ti convine si ce nu la acel Peugeot urat cu spume, stai sa te iei de avatarul meu. Si Da, conduc Renault Kangoo, masina de familie si de transport, fiecare isi ia masina in functie de buget si utilizari.
    3 15
  • un cititor
    @Automarket
    Poate in luna mai testati si voi Renault Latitude.
    8 6
  • Cred ca cei de la "testari" cam uita sa fie corecti.... spun ce plastic pe 508 ... dar de ce nu spun de "super"plasticul ordinar din "noul" passat?.... dar vb unui de la wag .... chiar daca masina este ok ( ma refer la 508) .... romanul tot passat ( sau surogat de passat) o sa isi cumpere ... si are dreptate, prostia si fudulia se platesc
    12 5
  • Chiar daca nu pot spune ca e o reusita de 100% acest model, pot spune insa ca francezii de la PSA incep sa taie bine de tot din felia nemtilor! Volkswagen dupa ultimele ,,experiente" de design si-a cam dat cu stangul in dreptul.
    8 5
  • bogdan
    508
    Vai de ea de masina e praf.Uitati-va pe net cum da ford mondeo si passat cu ea pe jos!
    4 13
  • gabriel
    nice fake
    bordul seamana ca la bamweu, volanul este ca la octavia si cu aripioare ca la astra clasic....

    mai inventati ceva ca nu e bun copikatul asta !!!!
    0 14
  • imi place ca comparati 508-ul cu jeguri ca seat exeo o rusinoasa copie dupa un a 4 care e de mult istorie dar nu pomeniti de INSIGNIA care e singura din segment ce a iesit masina anului.bv domne' sunteti chiar haiosi.
    3 4
  • neamtu
    peugeot 508
    Am condus un Peugeot 508 HDI 140 CP si pot sa spun ca mi-a placut felul cum s-a comportat. Desi conduc de multi ani numai masini germane, desi nu sunt simpatizant Peugeot, declar ca 508 este o masina foarte tare! Are un bord elegant, un design modern, o cutie de viteze bine proportionata. Masina se duce destul de bine, corespunzator celor 140 CP iar la viteza foarte mare se aseaza bine pe sosea. Masina ca nivel de echipare este Allure; nu mi-a placut tapiteria, nu avea frana de mana electronica, nu avea auto hold iar portbagajul mi s-a parut mic si inalt, fiind afectat prea mult spatiu rotii de rezerva. Consider ca la un pret de 27.000 euro putea sa fie mai echipata. Oricum, bravo Peugeot, este o masina reusita!
    6 0
  • 508
    am testat si eu un 508 benzina 1,6, varianta allure, mi-a placut f.mult,se comporta excelent, este o masina frumoasa, eleganta si sincer cu mult peste passat la capitolul finisari, si vorbesc de varianta comfortline de la passat. Un mic dezavantaj poate il are la capitoul spatiu portbagaj. Pretul este mai mic la echipari similare.
    1 1
  • @ AUTOMARKET
    Poza la bordul masinii testate nu ati putut sa faceti? ati pus poze de la producator.....ce inseamna asta? la 26k euro, masina are bordul chel si v-au zis astia de la peugeot sa folositi poze originale?
    1 0
  • salut
    Ce nu vor romanii sa recunoasca ca nemtii nu mai fac masinile de alta data,pur si simplu nu le mai scot din service dar nu recunosc ca asa-i mentalitatea de taran la noi sa ne mandrim cu ce masina nemteasca avem si vorbind de dotari nemtii ar fi instare sa-ti puna un pitic cu un ventilator in loc de climatizare si nu numai ,stau f prost la dotari,vrei dotari dai inca 50 % din valoarea masinii ,o aberatie.
    7 1
  • awergar
    am testat 2.0hdi 163cp ...e ok ...vantul se aude de la peste 160/ora...nu mi-a placut scaunul(pozitia cea mai de jos era prea inalta)
    0 0
  • costi 407
    Am 407 2.0 hdi, luat de nou, 102000 km in prezent, un clapet de la aerul conditionat rupt in 5 ani, nici o alta defectiune. Ce spuneati de fiabilitate?
    Am facut drive test cu 508 hdi, dar prefer benzinarul care e mai agil.
    Nu mi-as lua masina germana la mana a doua atata timp cat imi permit un Peugeot nou! Si decat Passat, laudarosilor, e mult, mult mai plictisitor decat 508-ul....totusi, Passat CC este mai frumos la exterior. Interiorul....acelasi.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru