Miercuri, 10.04.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
De multe ori, în faţa televizoarelor noastre, asistăm la istorie. Suntem martorii unor momente magice, cu jucători de fotbal legendari: Lionel Messi şi Cristiano Ronaldo. Record după record, balon de aur după balon de aur, cei doi rivali par a pune în umbră toate celelalte talente ale fotbalului contemporan. Jucători ca Robin van Persie, Falcao, Zlatan Ibrahimovic şi Drogba pot doar să privească defilarea triumfală a celor doi, încercând să culeagă laurii rămaşi.
Într-un an în care Volkswagen Golf a câştigat toate premiile importante din industria de profil (”Car of the Year” şi ”World Car of the Year”), iar Ford Focus a fost desemnat cel mai vândut model la nivel mondial în 2012, ce şanse de afirmare mai au celelalte modele din segmentul compact?
Prea puţin descurajaţi de realizările rivalilor şi mai motivaţi ca niciodată, cei de la Toyota se ridică la nivelul perseverenţei tipice japoneze şi încearcă să detroneze Golf şi Focus cu noua generaţie Auris.
Deşi porneşte din postura de outsider pe o piaţă ca cea din România, Auris îşi propune să surprindă tocmai prin avantajul poziţiei.
Toyota Auris (2013-2015)
1.6 Valvematic 132CP CVT Luna
- Pret de pornire 15.971 €
- Pret model testat 18.221 €
- Taxa auto 150 €
Motor / Transmisie
Ne-am învrednicit cu şofatul unei versiuni pe benzină. Mai exact cu cei patru cilindri ai motorului de 1.6 litri. Gata să îţi aşeze sub pedală 132 de cai putere la 6400 de rotaţii, unitatea păstrează toate caracteristicile unui aspirat, încercând să ne convingă de eficienţa lui într-un segment în care majoritatea constructorilor au îmbrăţişat turbo.
Ne întoarcem însă la unitatea japoneză şi la cei 160 de Nm ai săi, disponibili abia la 4400 de rotaţii. Deşi în oraş valoarea momentului motor va face din Auris o maşină vioaie, la drum lung, sentimentul de vitalitate scade invers proporţional cu urcarea acului vitezometrului. Resursele sunt decente însă nu impresionează.
De administrarea lor se ocupă o cutie cu şapte rapoarte, botezată Multidrive S şi dotată chiar şi cu padele în spatele volanului. A trecut ceva vreme de când o transmisie de acest gen nu mi-a mai părut aşa plăcută.
Pare a fi rafinată, extrem de liniară şi chiar sensibilă atunci când alegi modul Sport. Acesta aduce cu sine retrogradări ce se fac fix atunci când vrei, dar şi un răget ineficient şi uşor perturbator pentru timpanele celor din habitaclu.
Per total însă, cutia Multidrive S este o alegere echilibrată, care, în modul normal de utilizare, alternează treptele pe nesimţite, tocmai pentru a contribui la confortul tău.
Consum
Consumul ar putea deveni un subiect tabu pentru un motor aspirat şi cutie automată. Toyota ţine însă cu tot dinadinsul să ne convingă că nu-i aşa. Japonezii ne promit un consum urban de 7.4 litri în oraş şi de 4.8 litri în afara lui.
Din spatele volanului, privind dincolo de geam la un decor bucureştean, cifrele par fanteziste. În astfel de situaţii valoarea cosnumului sare uşor de 10 litri/100 de kilometri. Iar în afara oraşului, oricât de economic am încercat să rulăm, mai jos de 6.5 litri/100 de km nu am reuşit să coborâm.
Dacă încercaţi o rulare regulamentară pe autostradă o să vă treziţi uşor cu o valoare de 7.7 litri/100 de km. Cei 50 de litri din rezervor ne-au asigurat o autonomie de aproximativ 600 de kilometri, parcurşi mai mult în mediul extra-urban.
Raportat la rivalii comparabili, Auris este însă printre cele mai economice alternative. Cu o medie de 5.7 litri/100 de km, modelul japonez este depăşit doar de Volkswagen Golf 7 1.4 TSI de 140 cai putere cu sistem de dezactivare al cilindrilor.
Performanţe
Toyota nu pune aşa mare preţ pe performanţe, preferând să îşi concentreze atenţia mai mult pe eficienţă. Cu toate acestea, nu putem trece cu vederea sprintul realizat de Auris de la 0 la 100 de km/h în 11.1 secunde. Este o valoare decentă, specifică unui model care nu vrea să impresioneze prin calităţi dinamice.
Raportat la celelalte modele, mai prost decât Auris nu stau decât Citroen C4 1.6 VTi (cu 12 cai în minus) şi Ford Focus 1.6 TI-VCT (cu 7 cai în minus). Dacă ne legăm şi de viteza maximă, de 190 km/h, doar Citroen C4 stă mai slab decât Toyota Auris.
Interior
Am făcut cunoştinţă cu interiorul lui Auris pentru prima dată în urmă cu luni bune, pe standul japonezilor din cadrul Salonului de la Paris. Nu am apucat să îl ”rumeg” suficient atunci pentru a vedea dacă se ridică la nivelul concurenţei.
Am revenit asupra lui cu ocazia testului şi am fost puţin dezamăgit de propunerea niponă. Conservatorismul este bun şi de apreciat, însă nu atunci când este dus la extrem. Totul a devenit colţuros, rece şi mult prea sobru în interiorul unei maşini care ar trebui să vizeze şi publicul tânăr.
Materialele sunt tari, reci şi deloc prietenoase la prima vedere. Ele inspiră totuşi robusteţe şi senzaţia de rezistenţă în timp. În plus, îmbinarea lor şi tot ceea ce ţine de finisaje este realizat cu minuţiozitate şi o atenţie la detalii devenită tradiţie în Ţara Soarelui Răsare.
Trecând peste prima impresie rudimentară a habitaclului, nu poţi să nu observi ergonomia exemplară, creată parcă pentru cei care nu vor să îşi încarce memoria cu poziţionări complicate ale butoanelor. Tot la acest capitol este de apreciat lizibilitatea tuturor informaţiilor şi uşurinţa în utilizare.
Ajungem din nou la capitolul confort. Totul a fost parcă sacrificat pentru atingerea acestui principiu. Scaunele sunt relaxante la drum lung şi vin cu o susţinere laterală bună. Spaţiul pentru pasageri este decent şi poate găzdui chiar şi trei adulţi pe bancheta din spate. Pe distanţe nu foarte lungi, ce-i drept.
Nu lipsesc spaţiile de depozitare, numeroase şi bine gândite. Portbagajul are în schimb o capacitate de numai 360 de litri, destul de modestă când vine vorba de bagajele a cinci persoane. Nu e de mirare că este şi cam cel mai mic portbagaj al segmentului, doar Focus fiind mai slab poziţionat atunci când vine cu roată de rezervă de dimensiuni normale.
Preţ de achiziţie
Noul Toyota Auris are un preţ de pornire de 15.971 de euro pe piaţa din România, valabil pentru versiunea de motorizare de 1.33 litri şi 99 de cai putere. Dacă ne uităm la eticheta celorlalţi rivali, ajungem la concluzia că Auris este o soluţie intermediară.
Este cu câteva sute de euro mai scumpă decât Volkswagen Golf 7, Opel Astra, Citroen C4, Renault Megane şi Kia Cee'd. În acelaşi timp, este mai ieftină cu câteva sute de euro decât Ford Focus, Hyundai i30, Peugeot 308, Mazda3 şi Honda Civic.
Dacă ne vom referi strict la versiunea testată de noi, 1.6 Valvematic 132CP Multidrive S Terra, calculele încep de la 18.221 de euro, la care se adaugă preţul câtorva opţionale. Chiar şi aşa, Auris este mai ieftină decât toţi ceilalţi concurenţi, cu excepţia lui Megane şi Cee'd.
Preţul este mai mic decât cel al unui Opel Astra 1.4 Turbo/cutie automată, decât al unui Ford Focus 1.6 Ti-VCT cu Powershift şi cu mult mai ieftin decât cel al unui VW Golf 1.4 TSI cu DSG.
Auris-ul testat de noi este mai ieftin şi decât un Citroen C4 1.6 VTi/cutie automată şi decât un Hyundai i30 1.6 GDI auto, dar şi decât un Peugeot 308 1.6 VTi auto. Tot mai scump este şi Honda Civic 1.8 Sport auto.
După cum spuneam, doar Renault Megane 2.0 16v 140CP cu CVT şi Kia Cee'd 1.6 GDI, care nu vine însă cu automată, sunt mai ieftine decât modelul japonez.
Aşadar, o poziţionare bună pe piaţa auto românească, cu o etichetă medie de preţ, uneori mai mică decât versiunile comparabile ale rivalilor.
Siguranţă
Toyota şi-a făcut conştiincios temele la capitolul siguranţă. Aşa se face că noul Auris a reuşit să obţină cinci stele pentru protecţia pasagerilor, graţie echipării extrem de generoase, care include aribaguri frontale, laterale, cortină şi genunchi şofer, alături de centuri pretensionate şi numeroase sisteme de asistenţă cum sunt ABS, ESP şi AFU.
Oferta tehnologiei de prevenţie nu este la fel de bogată ca a altor modele din segment, însă pachetul care asigură viaţa şi integritatea pasagerilor se achită de regulile de bază.
Ţinută de drum
Toyota şi-a obişnuit clienţii cu modele confortabile, capabile să separe persoanele din habitaclu de suprafaţele de rulare neplăcute. Am încercat trăsăturile noului Auris pe un drum afectat serios de iarna grea, cu destule gropi la activ. Şasiul japonezei a absobit bine şocurile şi a căutat să transmită cât mai puţin în habitaclu. Discreţie este cuvântul de ordine.
Trecem însă de la discreţie la direcţie pentru a vă spune că nu este tocmai acea precizie chirurgicală la care v-aţi fi aşteptat. Utilizarea direcţiei este plăcută în oraş, însă pe sectoare de drum virajat s-ar putea să nu fie tocmai ce caută un şofer cu apetit pentru condus sportiv.
Nici suspensia nu ajută mult în acest sens, deşi ruliul este estompat până la un punct. Ceea ce continuă să fascineze la Toyota este modul în care aderenţa se păstrează impecabil, chiar şi în aceste condiţii. Calibrarea gândită de constructorul japonez face ca maşina să nu prezinte probleme de acest gen.
Vizibilitate
Auris propune o suprfaţă vitrată care plăteşte tribut designului îndrăzneţ. Geamurile laterale nu sunt tocmai atât de generoase, iar luneta este clar un impediment pentru cei care sunt stângaci când vine vorba despre parcări cu spatele înguste.
Ajută mult oglinda retrovizoare mai mare. Oglinzile laterale sunt destul de mici, însă pot fi uşor ajustate pentru a încadra proporţiile maşinii.
Tehnologie
Toyota încearcă să asigure un minim de confort în interiorul noului Auris. Noi ne-am bucurat de serviciile sistemului multimedia, care se dovedeşte a fi uşor de utilizat. Mai mult, dispune de toate conexiunile necesare unui sistem audio contemporan şi chiar de o conexiune Bluetooth pentru momentele în care ai nevoie de ambele mâini pe volan. De apreciat şi camera pentru marşarier, cu o calitate deosebită a imaginii, chiar şi pe timp de noapte.
Pe această versiune au lipsit senzorii de ploaie şi a unui pilot automat, elemente care sunt vitale pentru confortul celui de la volan pe distanţe lungi şi în condiţii meteo dificile. Din fericire, am avut parte de climatizare şi scaune încălzite pe două niveluri.
Design
Pe cât de monoton şi conservator este interiorul noului Auris, pe atât de îndrăzneţ şi avangardist este exteriorul. Designerii constructorului nipon au avut mână liberă atunci când li s-a cerut să vină cu o nouă provocare pentru segmentul compact.
A ieşit un mix echilibrat, cu un aspect general agresiv. Liniile sportive se regăsesc atât în partea frontală, cât şi în cea posterioară. Este o sinonimie plăcută, care va cuceri probabil mulţi clienţi aflaţi în căutarea unui hatchback compact cu design atrăgător.
Ne-a placut
- Spaţii de depozitare
- Ergonomie
- Design exterior
Nu ne-a placut
- Materialele folosite la interior
- Performanţe
- Luneta îngustă
Date tehnice - Toyota Auris (2013-2015) 1.6 Valvematic 132CP CVT Luna | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Toyota
-
Constructorul japonez de automobile anunță că prototipurile Hilux, alimentate cu hidrogen, au ajuns în faza demonstrativă. Tehnologia va putea fi regăsită pe modelele de serie până în 2026-2027. (Sambata, 08 Iunie)
-
Constructorul nipon de automobile marchează trei decenii de la debutul modelului RAV4. Până în prezent au fost comercializate peste 14 milioane de exemplare la nivel global. (Vineri, 31 Mai)
-
În cadrul unui eveniment special, noua generație Toyota C-HR a debutat oficial pe piața din România. Prețurile încep de la 33.688 de euro. (Luni, 04 Martie)
-
Potrivit celor mai recente informații, Toyota GR86 și Subaru BRZ vor fi retrase de pe piața europeană în 2024. De vină ar fi noua legislație cunoscută sub denumirea GSR2. (Miercuri, 07 Februarie)
-
Divizia Toyota din Australia anunță un nou facelift pentru a opta generație Hilux. Este încă incert dacă noutățile, inclusiv o motorizare diesel mild-hybrid, vor fi preluate de versiunea comercializată în Europa. (Joi, 01 Februarie)
Cum poti sa suferi o comparatie cand tu nu castigi nici un premiu.
P.S
Honda civic este superioara aceste Toyota si la design si la toate capitolele mi se pare cam ciudata nota primita de civic.
Problema noului model e ca se incapataneaza sa ramana foarte conservator in conditiile in care si alti producatori (in special coreenii) stau aproape la fel de bine la fiabilitate si ofera produse mult mai interesante ca design exterior/interior+raport pret-dotari imbatabil (si finisari interioare indentice - materiale tari si bine imbinate).
Auris-ul e un model pentru Europa, iar lipsa unui motor turbo il va penaliza rau la vanzari ca model.
@Mafia, ai o misiune grea sa sustii cu argumente acest model in lupta cu alte marci europene sau chiar asiatice. Adica, in afara sa bati toba cu fiabilitatea, nu stiu ce iti mai ramane.
http://www.automarket.ro/stiri/hyundai-si-kia-recheama-in-service-19-milioane-de-masini-in-statele-unite-50494.html
http://www.automarket.ro/stiri/hyundai-si-kia-au-declarat-un-consum-mincinos-pentru-1000000-de-masini-47676.html
Auzi la ala de sus cica '' motorul disel este facut in europa...cred ca este fabricat in Anglia...m-am uitat la motor si pe nici o piesa nu este scris toyota...alternatorul este fabricat in italia si alte piese prin europa......deci nu prea este atat de japoneza '' .Poate la masinile tale din jucarie. La fel in care postezi ne dam seama ca nu ai nici permis de conducere , dar sa mai si conduci.
Si inca ceva care m-a amuzat rau '' si sincer motorul benzina si disel arata ca naiba pus...e mai bine aranjat la o dacie sandero din 2013 '' .
Daca cineva va plateste sa fiti mascarici sau de '' cascadorii rasului '' , spuneti-le acelei persoane ca a castigat . Sunteti in paine.
Aproape pana si prim-miniștrii folosesc mașini germane daca ii adaugam si pe ei lista devine dubla de mașini germane .
Așa ca scutitima de fiabilitatea japoneza, sunt fiabile ca SUNT SIMPLE.
Lighiane pe 4 roti nici nu ai ce defecta in ele.
PAI cu sa spui VARULE ca Koyota este peste Golf GTI? nu mai zig R ??. Ai auzit bine ? GTI si R sunt cele mai tari din segment . Toyota nu are un amarat de diesel bun , ei trebuie sa se imprumute la BMW fiindca motoarele lor au CALITATE de asta vrea Koyota dieseluri BMW, findca BMW= CALITATE. GTI si R , SCUIPA de la distanta pe orice SUPRA SI GT86 , ai auzit bine ? SCUIPA fiindca au PERFORMANTE nu sunt TOPOARE ca koyota.
PS: Golf 1.2tsi 86cp, Sandero 0.9tce 90cp. Dar daca ne uitam la calitate, dotari si tinuta de drum vom vedea ca este o diferenta mare, insa si pretul este la fel intre ele. Iar la fiabilitate nu ne putem da cu parerea fiindca sunt modele relativ nou aparute si nu stim prea multe nici de Golf 7, nici de noul sandero cu noul sau motor 0.9tce. Ce stim ca pe Golf 6 1.2TSI, cel putin varianta de 105cp a cam avut probleme.
Orice aspirat dupa 3000 simti ca trage.. La depasiri 3000 maxim 4000 este suficient pentru a nu da senzatia ca te blochezi. Daca este nevoie poti sa dai si 6000 pentru un condus sportiv. Insa in viata de zi cu zi un regim de turatii normal este undeva intre 1500-3500. Si cand mai ai chef de ceva depasiri mai in forta treci putin de 4000. Cand ai chef de puterea maxima ce ti-o ofera masina, red line. Nu te opreste nimeni.
La motoarele turbo situatia sta altfel cunoastem cu totii comportamentul, deci nu-i nevoie de explicatii. Scuzati-ma daca v-am deranjat cu explicatia mea de 2 lei, de amator care nu are asa multa experienta la volan cum au cei mai in varsta. Daca stiti mai bine, mi-ar face placere sa citesc impresiile voastre la sectiunea intrebari sau in continuare la aceste postari. Ms
Este o masina altfel, pentru cei care vor si se simt altfel... dar ca sa te afirmi in Europa trebuie sa ai ceva ce europenilor le place: motoare diesel performnate si motoare pe benzina supraalimentate. La aceste doua capitole... imi pare rau, dar nemtii nu prea au cu cine sa discute. Oricum o dai, oricum o intorci, tot nemtii ies in fata fie ca e vorba de parerea unor posibili cumparatori sau a presei.
@Mafia, ti-am mai spus o data: perfomantele lui Golf cu motor de 86 CP sunt mai bune decat ale unui 1.3 99CP de pe Auris. Deci in cazul asta puterea mai mica nu este un handicap pentru Golf, in schimb puterea mai mare este un handicap pentru Auris, pentru ca nu prea e folosita eficient.
Iar @BMW... nu cred ca mai are rost sa spun ceva. Pur si simplu traiesti in lumea ta, rupt de realitate, intr-un univers paralel. Nu are rost sa te jignesc, ma bate Dumnezeu daca "lovesc" in oamenii bolnavi.
Atunci cand incerci sa le combini pe toate inseamna ca ai obtinut cel mai bun compromis. Si cam asta se intampla la mai toti in afara de Toyota. Defapt Toyota nici nu are politica asta pentru Europa. Nu ma dau mare expert, insa parerea mea este ca e o gandire gresita.
Tocmai acest compromis vinde foarte bine. :)
Spre marea mea uimire, desi in poze mi se parea oribila, am avut ocazia sa o vad pe viu in detaliu, fara sa merg cu ea, si nu mi se mai pare deloc asa.
E drept ca-i ciudata, dar in realitate are un design placut, mult mai dinamic decat ce-a facut Toyota vreodata in clasa asta. Nici interiorul nu e rau, mi-a placut mult calitatea materialelor si a asamblarii, desi designul e simplut, dar nu batranesc, si da o impresie de soliditate.
Comparatia cu Civic pica din start, datorita caracterului mult mai futurist al Hondei. Nu vad multi potentiali client osciland intre Auris si Civic, au un target foarte diferit.
Dupa parerea mea Toyota este in primele 3 marci;ca fiind cele mai bune masini.