Drivetest Lexus CT 200h (2014-2017)

1.8 Hibrid (200h) 136CP Aut1 Luxury
Lexus CT 200h (2014-2017) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 03.06.2011
Răsfăţ în tăcere

Să presupunem că părinţii tăi au o situaţie materială foarte bună. Ţi-au răspuns la fiecare moft şi ţi-au împlinit toate dorinţele. Acum îţi doreşti o maşină, iar stilul tău nu se potriveşte cu alte compacte premium, deoarece consumi alimente bio, porţi haine "handmade" şi eşti anti-mainstream. Ei bine, Lexus are soluţia pentru tine. La fel ca tine, CT200h are ambiţii mari, vrând să declanşeze o adevărată "revoluţie silenţioasă". Dar fiecare revoluţie are preţul său - în cazul de faţă modelul testat costând peste 40.000 de euro. Există şi o versiune entry-level, care costă la fel de mult ca vârful gamei Toyota Prius. Să vedem ce primeşti în schimbul sumei respective!

Lexus CT 200h (2014-2017)
1.8 Hibrid (200h) 136CP Aut1 Luxury

  • Pret de pornire 29.960 €
  • Pret model testat 42.100 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Lexus CT200h este singura compactă premium oferită doar în versiune hibridă. Modelul preia trenul de propulsie al lui Prius şi îl adaptează pentru a fi la nivelul la care se află divizia premium a mărcii Toyota. În materie de silenţiozitate, am fost impresionaţi, deoarece CT200h este mai silenţios decât Prius şi Auris HSD. Mai mult decât atât, modelul prezintă reprize mai bune, iar comportamentul pe modul sport îi este superior celui prezentat de Prius. Cu toate acestea, trenul hibrid este încă pentru cei cu adevărat ecologişti, comportamentul său nefiind în ton cu aşteptările unui client care cheltuieşte 40.000 de euro pe o compactă. Remarcăm câteva îmbunătăţiri faţă de Prius, modelul fiind capabil să atingă aproape 50 km/h în modul electric. Aşadar, cei de la Lexus au renunţat la câtiva kilometri la autonomie în favoarea unui nivel superior de performanţă. Cu acumulatorii încărcaţi la nivelul maxim permis, modelul poate parcurge puţin peste doi kilometri în modul 100% electric.

Cutia de viteze este de tip E-CVT, cu variaţie continuă, controlată electronic. Pe modurile ECO şi Normal, schimbările de trepte sunt insesizabile, la fel ca la orice hibrid care se respectă. Modul Sport prezintă aportul ambelor motoare, dar nu impresionează la capitolul dinamică.

Consum

Consumul mixt declarat al lui Lexus CT200h este de 3.8 litri la sută. Un veritabil paradox, dacă luăm în considerare faptul că aparţine segmentului premium. În cadrul testului nostru, am înregistrat un consum urban situat între 4.4 şi 5.9 litri la sută. Valoarea inferioară a fost obţinută într-un stil de condus relaxat, aplicat în traficul de dimineaţă, pe când valoarea superioară îi aparţine unui stil de condus alert, în aglomeraţia serii.

Pe autostradă, la o viteză constantă de 120 km/h, consumul se stabilizează la 6.0 litri la sută. Consumul în regim extraurban se situează în jurul valorii de 5.5 litri la sută, totul variind în funcţie de stilul de condus şi viteza abordată. Ca de obicei, toate valorile de mai sus sunt obţinute cu instalaţia de climatizare pornită, alături de consumatori precum sistemul audio.

Performanţe

Lexus CT200h necesită 10.3 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Viteza maximă a modelului este de 180 km/h. Pentru un hibrid de segment C, este suficient, dar valorile nu sunt foarte bune în comparaţie cu alte compacte premium. Deşi rivalii lui CT200h nu au ieşit încă pe piaţă, eventualii săi clienţi vor trebui să se mulţumească cu performanţe decente, nu foarte bune - cum ar fi fost cazul oricărei alte compacte de peste 30.000 de euro.

După cum vă povesteam mai sus, reprizele sunt mai bune decât cele oferite de Prius, dar comportamentul său nu impresionează nici măcar pe modul Sport. Sunt şanse mari ca trio-ul premium german să ofere hibrizi de segment C cu specificaţii mai bune la acest capitol, sau cel puţin aşa sperăm.

Interior

La acest capitol, modelul CT200h reuşeşte să atingă nivelul pe care l-am fi aşteptat de la o compactă Lexus. Avem finisaje de calitate, un sistem multimedia complex şi un habitaclu orientat spre şofer. Bancheta din spate găzduieşte fără probleme două persoane, dar cea de-a treia nu va sta la fel de comfortabil precum primii doi.

Scaunele din faţă oferă un nivel potrivit de sprijin lateral, iar pielea care le îmbracă este de calitate şi foarte plăcută la atingere. Pielea care îmbracă volanul este şi ea de calitate, iar majoritatea plasticelor de la bord îşi au locul într-o compactă premium. Din păcate, există câteva scăpări. Vorbim de comenzile oglinzilor laterale, dar şi de unele butoane de pe consola centrală. Acestea sunt realizate fie dintr-un plastic cu aspect ieftin, fie dintr-un plastic cu o granulaţie neobişnuită, cu un aspect inestetic şi neuniform.

Portbagajul este destul de spaţios, oferind un volum de 375 de litri, apropiat de specificaţiile unui sedan din segmentul compact. Din acest punct de vedere, Lexus primeşte o bilă albă la capitolul spirit practic. Antifonarea este la un nivel foarte bun, modelul fiind extrem de silenţios chiar şi la viteze de autostradă. Cu toate acestea, întâlnirile cu imperfecţiunile drumurilor româneşti sunt percepute la nivel auditiv în habitaclu.

Preţ de achiziţie

Cel mai ieftin Lexus CT200h costă 29.960 de euro cu TVA inclus. Partea bună este că nu trebuie să plăteşti nicio taxă de mediu, iar modelul nu va fi văzut niciodată de autorităţi ca fiind un poluator. Sigur, când îţi permiţi o maşină de peste 30.000 de euro, deja nu ar trebui să te mai uiţi la taxa de poluare. Revenind la CT200h, versiunea testată de noi se numeşte Luxury, iar preţul său este de 42.100 de euro cu TVA inclus. Diferenţa între entry-level şi Luxury este destul de mare, fiind vorba de numeroase dotări opţionale, dar clientul primeşte, la urma urmei, aceeaşi maşină. Dacă vreţi un hibrid compact premium, vă este suficientă versiunea entry-level, sau chiar un Prius în versiunea de top. În schimb, dacă vreţi să vă bucuraţi la maximum de experienţa Lexus şi banii nu sunt o problemă, alegeţi o versiune superioară de echipare, care beneficiază de cel puţin o parte din dotările prezente pe acest model.

Siguranţă

Lexus CT200h a obţinut cinci stele la teste de siguranţă EuroNCAP, iar protecţia ocupanţilor adulţi a obţinut 94% din punctele disponibile. Copiii sunt protejaţi în proporţie de 84%, iar nivelul echipamentelor de siguranţă activă a fost cotat la 86%. Pietonii sunt protejaţi în proporţie de 55%. Genunchii şoferului sunt protejaţi cu un airbag, iar modelul oferă nivelul maxim de protecţie la impactul lateral. Protecţia la impactul din spate a fost clasificată ca fiind bună. În cazul impactului sever cu un stâlp în lateral, modelul a obţinut un rezultat marginal, deoarece coastele manechinelor au înregistrat un nivel mai ridicat de stres.

Ţinută de drum

Odată cu transformarea platformei lui Prius într-o reprezentantă a mărcii Lexus, pretenţiile de dinamică şi comportament pe viraje au crescut simţitor. În plus, modelul este echipat cu un sistem care schimbă modul de rulare, fiind oferite modurile EV, ECO, Normal şi Sport. Pe ultimele trei moduri remarcăm schimbări în comportamentul direcţiei, al răspunsului la acceleraţie şi al suspensiei. Mai mult decât atât, răspunsul sistemului de control al stabilităţii diferă în funcţie de modurile respective. În comparaţie cu Prius, Auris HSD şi Insight (deşi cei trei hibrizi nu sunt premium, dar aparţin segmentului compact), Lexus CT200h prezintă un comportament îmbunătăţit pe viraje. Direcţia este precisă şi oferă un nivel bun de feeling pe modul normal, dar modul sport face volanul prea ferm, element care devine şi mai deranjant în contextul în care comportamentul pe viraje nu impresionează decât şoferii de Prius. În comparaţie cu o compactă mid-range, ca să nu vorbim de o compactă premium, suspensia nu oferă performanţe deosebite, iar răspunsul său pe o succesiune de viraje este dezamăgitor.

În situaţii extreme, modelul va prezenta o tendinţă subviratoare accentuată, dar sistemul de control al stabilităţii va îndrepta rapid traiectoria. O altă problemă pe care am întâlnit-o a fost la abordarea imperfecţiunilor de pe şoselele româneşti: suspensia este destul de gălăgioasă, iar trecerea peste o linie de tramvai sau peste o groapă mică se va face auzită în habitaclu, iar această acţiune se va resimţi şi la nivelul coloanei de direcţie în unele cazuri. Ne aşteptam la un comportament mai bun din partea suspensiei la acest capitol, dar rezultatul per ansamblu este agreabil. Cât timp şoferul nu doreşte să se întreacă pe serpentine cu vreun hot-hatch, Lexus CT200h nu va reprezenta o dezamăgire. Confortul în regim extraurban este la un nivel potrivit, CT200h fiind pretabil şi pentru călătorii mai lungi, cât timp nu au loc pe şosele care arată ca şi cum au fost victimele unui bombardament.

Vizibilitate

Noul model Lexus beneficiază de un nivel bun de vizibilitate în spate, acordat de oglinzile laterale de dimensiuni generoase. Oglinda centrală este potrivită pentru dimensiunea lunetei, aceasta din urmă reprezentând un tribut pe altarul design-ului. Din fericire, Lexus l-a echipat pe CT200h cu o cameră video pentru marşarier, care integrează şi sistemul de ghidare pe locul de parcare. Respectivul sistem afişează traiectoria vehiculului în marşarier în funcţie de gradul de bracare al volanului. Toate acestea sunt asistate de un set de senzori de parcare. Montanţii A aduc mici probleme de vizibilitate în unele momente, dar fenomenul nu este deloc iritant, înclinarea şi grosimea acestora fiind în media segmentului. Montanţii B nu deranjează foarte mult, în schimb montanţii C îţi pun probleme la ieşirea dintr-o parcare "în spic", fiind nevoie de ceva mai multă atenţie din partea şoferului.

Tehnologie

Lexus a echipat noul CT200h cu o sumedenie de elemente high-tech. Pe lângă sistemul audio 7.1 Mark Levinson (premieră în segment), prima compactă de la Lexus este echipată şi cu mouse-ul cu care sunt echipate modelele din vârful gamei. Respectivul dispozitiv permite controlarea interfeţei multimedia, incluzând aici sistemul audio, sistemul de navigaţie şi alte comenzi de acest gen. Afişajul central are o diagonală de şapte inch şi reprezintă "terenul de joacă" al mouse-ului montat pe consola centrală. Butoanele care comandă încălzirea în scaune se ascund în mod ingenios în consola centrală printr-o apăsare, iar încălzirea este gradată pe şapte nivele.

Design

Lexus CT200h este prima compactă a constructorului japonez. Aşadar, nu se pune problema vreunei tradiţii în materie de design. Marca în sine a trecut acum doi ani de pragul celor 20 de ani de existenţă, deci designerii au avut mână liberă pentru a crea o formă cât mai interesantă. Aceştia au avut o mare provocare în faţă: aceea de a evita forma de "caşcaval tăiat pe jumătate", după cum denumeau cei de la Honda prima generaţie a lui Prius, ca apoi să creeze şi ei un model cu o siluetă identică. Cei de la Lexus au reuşit să dezvolte o creaţie aspectuoasă şi modernă, care prezintă doza de viitor aferentă unui vehicul ecologic. Modelul întoarce câteva priviri mirate pe şosea, dar admiratorii nu îl înconjoară pe CT200h în fiecare parcare. 

Date tehnice - Lexus CT 200h (2014-2017) 1.8 Hibrid (200h) 136CP Aut1 Luxury
Motor electric
Putere CP
82
Cuplu Nm
207
Motor termic
Putere CP (rpm)
99 (5200)
Cuplu maxim Nm (rpm)
142 (2800)
Tip motor
Linie
Cilindree cmc
1798
General
Combustibil
Benzina + electric
Lungime mm
4350
Viteza maxima km/h
180
Latime mm
1765
Acceleratie 0-100 km/h s
10.3
Inaltime mm
1445
Tractiune
fata
Greutate kg
1370
Cutie viteze tip / trepte
A
Ampatament mm
2600
Nr. usi
5
Volum rezervor litri
45
Nr. locuri
5
Volum portbagaj litri
375
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Lexus CT 200h (2014-2017)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (19)

  • Lexus
    nu e foarte frumos, dar ca orice Lexus, din orice punct l-ai privi emana o doza de eleganta aristocrata.
    in rest... datele tehnice nu sunt suprinzatoare, le stim de la Prius.
    19 7
  • dragos_thaci
    Cutie...
    Nimic despre cutia de viteze ? Ce tip, cum schimba...?

    Oricum, ma asteptam la ceva mai mult de la o masina pe care dai atatia bani. Ce putin la partea de suspensie.
    8 21
  • dragos_thaci
    ...
    Sau este cu variatie continua ?
    7 4
  • @AutoMarket...........
    vreau sa stiu daca la kick-down intra in functiune ambele motoare......
    daca da.......atunci ceva nu este in regula...
    180hp 350Nm 0-100 peste 10 secunde.......
    viteza maxima numa 180......

    bmw 116i
    115hp.........0-100......10,1sec vit. max. 201
    inca o intrebare........
    de ce au limitat motorul termic la doar 99hp?
    2 16
  • Ivanoff
    @tzenu_bmw @AutoMarket
    1. La hibride,puterile si cuplu nu se aduna pur si simplu,exista o formula dupa care se calculeaza (Exceptie cele din grupul VAG unde nu numai ca se aduna pur si simple,se mai si ridica la patrat :)) );
    2. Motorul nu este limitat,atata produce el 99 CP fiindca functioneaza in cilcu Atkinson (un 1.8 Valvematic la Toyota/Lexus dezvolta 147 CP si e "simplu aspirat"), avand un randament mai slab insa o fiabilitate si o toleranta mai mare la opriri si porniri repetate,de unde cel putin eu ma intreb,oare cum se comporta in timp si nu numai un ansamblu hibrid diesel electric tinand cont de faptul ca unui diesel ii ia ceva timp sa se incalzeasca si implicit sa aibe consumuri bune si as mai pune si fiabilitatea in timp...
    22 3
  • Obiectiv!
    Incet,incet creste-ti calitativ in ceea ce priveste testele efectuate,nu va abateti de pe acest drum! Bravo!
    7 3
  • Scumpa rau!
    9 8
  • Si de ce fura designul barii inferioare fata de la Audi? Nu este in stare sa vina cu ceva original? Doar e marca premium...
    4 22
  • tomita
    @Ivanoff - felicitari.
    vad ca ma exista si altii informati pe aici.
    In plus pe langa atkinson si ciclul miller se regaseste pe motorizarile moderne, ECO...
    8 0
  • -
    Mai bine un bmw 116d sau un audi A3 1,6 tdi...
    -acelasi consum sau chiar mai mic
    -performante asemanatoare
    -pret mai mic...

    => nu merita.
    13 18
  • corneliu
    nu merita?
    asta pana o sa apara vreun impozit sau alte taxe scumpe la masinile cu motoarele clasice... - pt ca polueaza....
    si atunci o sa intrebati.... "ce model era Lexus-ul ala?.. parca mi-as lua unul"... :D
    10 5
  • bogdan
    nu merita
    prea multi bani. asta e masina de fitze. de fitze eco. sunt masini mai bune, mai economice, mai "green" mai puternice echipate la fel sau mai bine si mai ieftine.42000 EUR? pai iti iei audi sau bmw NOI
    7 12
  • sa accentuam pretul mult prea mare....
    La 42300 euro avem noul Audi A6 2.0 tdi 177cp cu consumurile astea:
    Mixt
    4.9
    Urban
    6.0
    Extraurban
    4.4
    14 16
  • dragos_thaci
    :)
    Pt. astia care s-au grabit sa-mi dea voturi aiurea, ar trebui sa stiti ca nu erau trecute informatiile despre cutie pe care le vedeti acum in articol.
    6 5
  • Ivanoff
    Ivanoff
    Prieteni,inainte sa va aruncati toti cu calificative de genul "prea scump"... aruncati o scurta privire peste ce inseamna la Lexus "chel" vs competitie si in momentul in care toate optiunile ce le gasiti in standard pe Lexus le ve-ti pune pe restul sunt convins ca ve-ti ramane putin surprinsi...
    Ex:Dublu climatronic,volan in piele cu comenzi audio si computer de bord,geamuri full electric,pilot automat, linie audio premium,12 airbaguri,TRC+VSC, plus garantia din bara in bara 5 (CINCI ANI) vs 2-3 ani pe motor si cutie doar...
    Eeee,parca altfel suna acum,nu?
    19 4
  • CT200h
    Sa compari o masina normala cu un hibrid este ca si cum ai compara o masina de F1 cu una de WRC. Pur si simplu nu se compara. Se adreseaza unor categorii diferite de clienti, iar tehnologia dintr-un hibrid costa mult.
    Revenind la Ct200h, mie imi place foarte mult tocmai pentru ca e altceva. Cine are ceva cultura auto stie ce fel de masini face Lexus si cum e vazuta marca asta in tara pentru care a fost construita, adica SUA. Sa ii reprosezi unei masini premium ca e scumpa mi se pare un pic absurd... masinile astea nu s-au construit pe principiul Daciei Logan. Ziceti de masina asta ca e scumpa... cat e un Citroen C-Zero? Si vorbim de o marca premium, de un hibrid si de un Lexus, care in general e mai scump decat "greii" industriei auto premium.
    21 3
  • @Ivanoff
    Nu stiu de ce pomenesti tu de fiabilitate si randament la motoarele atkinson, cand principalul motiv al folosirii lor in hibride este EFICIENTA.
    2 3
  • blaa...
    incredibil
    6% la 120km\h, 6% in oras, accelereaza ca un A3 1.6 tdi si consuma (si polueaza) la fel sau chiar mai mult, costa dublu, iar prin procesul tehnologic polueaza mult mai mult. care este avantajul acestei tehnologii? Masina in schimb e superba, daca ar fi avut niste motoare serioase ar fi fost un best seller.
    "Cu acumulatorii încărcaţi la nivelul maxim permis, modelul poate parcurge puţin peste doi kilometri în modul 100% electric." LOL
    6 3
  • Ecologie si pentru cei din jur

    Avantajul tehnologiei este ca nu umple pietonii de cancer, asa cum se intampla cand respira fumul de la minunatele motoare diesel europene. Pentru ca gazele de esapament provenite din arderea motorinei sunt pline de particule cu potential cancerigen demonstrat, cu mult mai multe decat in cazul benzinei - iar asa-zisele filtre de particule sunt total ineficiente in conditiile mersului prin oras - cand motoarele diesel functioneaza practic la rece.

    Tehnologia dezvoltata de japonezi deriva din cultura lor, bazata pe respectul fata de ceilalti membri ai societatii. Adica ceva ce romanii nu au si - foarte probabil - nu vor avea sute de ani de acum incolo. Cam asta e diferenta dintre japonezi si romani. Primii vor sa reduca impactul tehnologiei asupra semenilor, iar a doua natie urla isteric: "Da-i fum!". Daca e incarcat si cu cat mai multe particule cancerigene, cu atat mai bine. Incep sa cred ca meritam sa disparem din istorie.
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru