Drivetest Nissan 370Z Roadster facelift (2013-2015)

3.7 V6 Roadster Pack auto
Nissan 370Z Roadster facelift (2013-2015) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 18.07.2013
Rara Avis

Sunt puţine lucruri capabile să îţi mai smulgă un zâmbet larg după o zi obositoare de muncă. Ar putea fi întâlnirea cu o prezenţă feminină agreabilă, ar putea fi familia ta, ar putea fi o cină savuroasă sau ar putea fi o maşină. O maşină care să îţi mângâie simţul olfactiv, auditiv şi vizual. O maşină rară, văzută ca un ultim mohican al motoarelor aspirate printre atâtea tendinţe de downsizing.

Pentru mine, zâmbetul larg s-a propagat inconştient pe durata testului cu o maşină roşie, decapotabilă şi extrem de brutală în exprimarea personalităţii: Nissan 370Z.

Nissan 370Z Roadster facelift (2013-2015)
3.7 V6 Roadster Pack auto

  • Pret de pornire 49.590 €
  • Pret model testat 52.290 €
  • Taxa auto 1710 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Nissan 370Z e o raritate. E acea roşie gustoasă pe care o cauţi printre tarabele comercianţilor care expun doar legume de import, cu aromă de plastic. Nissan 370Z este una dintre puţinele sportive care îşi permit să le ofere clienţilor o experienţă gustoasă, cu savoarea unui motor aspirat pur şi electrizant.

Sub capota lungă şi frumos arcuită avem un propulsor V6 de 3.7 litri pe benzină. Un ultim mohican rămas să amintească tuturor de exaltarea vechilor unităţi de capacităţi impresionante.

Motorul cu şase cilindri dezvoltă 328 de cai putere la 7000 de rotaţii, un loc unde acul turometrului ajunge repede şi unde indicatorul de schimbare a treptei pâlpâie şi zbiară ameninţător. E greu să-l auzi însă, pentru că cele două ţevi de eşapament îţi înşiră un cântec melodios şi vrăjit. Un cântec de sirenă, care te prinde în mrejele sale şi te face să uiţi unde eşti şi cât indică acul vitezometrului.

Cuplul motor atinge 363 de Nm şi începe să se simtă imediat ce sari de 5000 de rotaţii. Atunci începe balada şi odată cu ea derularea decorului pe repede înainte. Zmuciturile şi demenţa unui coupe sportiv par totuşi să lipsească.

Cutia automată anesteziază multe senzaţii. Brutalitatea este îmblânzită, iar bestia se culcă uşor la picioarele tale, aşteptând un impuls timid al piciorului tău. Totuşi, timiditatea ar trebui înlocuită de multe ori cu oarecare curaj, pentru a obţine retrogradarea de care ai nevoie. În situaţii cu încărcătură emoţională puternică, puteţi folosi padelele din spatele volanului. Retrogradarea devine astfel mai sensibilă.

Consum

Consumul lui 370Z... Ar putea fi un subiect tabu pentru un coupe sportiv. Ar putea fi acea parte ascunsă din viaţa privată a lui Max Mosley. Greşit. Roadsterul e cât se poate de transparent şi nu încearcă să te păcălească. Ba mai mult, dacă eşti cuminte şi respecţi limita de viteză pe autostradă te răsplăteşte cu un consum de 9.5 litri/100 de kilometri.

Valoarea s-a clătinat însă repede când am început să urcăm Transfăgărăşanul. Până la Bâlea Lac deja nu mai vorbeam de cifre. Cu toate acestea, 370Z ne-a demonstrat că am fi putut face un drum de la Bucureşti până la Bâlea Lac şi înapoi cu un singur plin. Secretul? Cumpătare.

Consumul oficial, 10.9 litri/100 de kilometri, este mai mare decât cel al rivalilor. 370Z plăteşte tribut unităţii aspirate, rămasă aproape solitară în segment, printre BMW Z4 şi Audi TT. Excepţie face doar Porsche Boxster, care deşi foloseşte un motor de 3.4 litri, oferă o medie a consumului de 8.8 litri/100 de km.

Performanţe

Când vine vorba de performanţe, 370Z are două criterii prin care încearcă să îşi convingă clienţii. Unul este rapiditatea cu care ajunge la 100 de km/h şi al doilea modul în care o face. Sunt 5.8 secunde derulate plăcut, pe un fundal sonor încântător.

Dacă ne raportăm la concurenţă, 370Z rămâne puţin în urma rivalilor germani. De departe, cel mai rapid pare a fi TT-RS care ajunge la 100 de km/h în 4.4 secunde. Viteza maximă se opreşte la 250 de km/h, ca şi în cazul lui Z4 sDrive35i şi TT-RS, singurul capabil să depăşească această valoare fiind Porsche Boxster S.

Interior

Nissan şi-a dorit să insufle un sentiment premium tuturor celor care îi calcă pragul lui 370Z. Pentru asta, asemeni unui croitor care caută cea mai bună stofă pentru primul costum al fiului său, Nissan a urcat în mansarda cochetă a diviziei sale premium Infiniti. Aici, a cules materiale şi tehnologie, pe care le-a transplantat cu succes dincolo de pragurile inscripţionate simplu „Z”.

Materialele sunt bune, finisate bine, însă recunosc că am fost dezamăgit când a trebuit să fac cunoştinţă cu plasticul mânerului interior al portierei. Judecând după forma sa, aş fi preferat un aluminiu sau măcar ceva cromat. Plasticul argintiu se găseşte şi la nivelul interiorului, pe planşa de bord şi pe volan.

Totul se mai animă însă cu prezenţa unor ceasuri în partea superioară a bordului. Ergonomia este şi ea una bine gândită.

Prezenţa ecranului tactil în mijlocul consolei centrale ne aminteşte din nou de înrudirea cu Infiniti, ca de altfel şi cheia pe care o poţi ţine în permanenţă în buzunar. Spaţiile de depozitare nu sunt foarte multe, dar sunt gândite bine. Avem suporturi pentru pahare pe consola centrală şi buzunare destul de generoase la nivelul portierelor. Spaţiul pentru cei doi pasageri este şi el generos şi nu creează probleme, nici măcar la drum lung.

Portbagajul poate părea destul de mic. Nu este doar o impresie. Cu toate acestea, nouă ne-au încăput trepiedele şi toată aparatura foto. Din păcate, cei 140 de litri înseamnă extrem de puţin într-un segment în care aproape toţi sar de 200 de litri. Doar BMW Z4 mai are 180 de litri.

Preţ de achiziţie

Nissan 370Z are un preţ de pornire de 49.590 cu TVA inclus, valabil pentru versiunea echipată cu cutie manuală. Dacă optaţi pentru cutia automată, aşa cum a fost cazul versiunii noastre, socotelile încep de la 52.290 de euro. 

Pentru că Nissan 370Z facelift este disponibil cu o singură motorizare, o să ne raportăm doar la versiunile comparabile ale rivalilor, fără a lua în calcul motorizările entry-level ale acestora.

Aşadar, un BMW Z4 sDrive35is cu transmisie automată va scoate din buzunarul vostru 59.024 de euro. Un Audi TT-RS Roadster, cu S-tronic şi quattro va împunge şi mai adânc în contul viitorilor clienţi, preţul său fiind de 64.080 de euro.

În cele din urmă, pentru cei care pun mare preţ pe greutatea unui brand şi divinizează aşezarea centrală a motorului, Porsche Boxster S promite să îi uşureze de 66.443 de euro. Fără a pune la socoteală prezenţa unei cutii automate PDK.

Siguranţă

Deşi un roadster nu dispune de o zonă laterală superioară care să faciliteze montajul unor airbag-uri de tip cortină, inginerii Nissan au reuşit să înghesuie în 370Z Roadster întreaga armată de airbag-uri şi sisteme active disponibile pe coupe. Vorbim de airbag-uri faţă, laterale şi cortină, de tetiere active, de ABS, ESP, TCS şi EBD. Evident, ca toate modelele de acest tip care se respectă, o eventuală răsturnare este contracarată de cele două bare verticale din spatele scaunelor.

Ţinută de drum

Vechea generaţie a lui 370Z, bătrânul 350Z, era o maşină zdravănă. Atât de zdravănă încât după un drum de 100 de kilometri coborai cu un rinichi deplasat şi o durere cumplită de spate.

Acum, urmaşul său îşi propune să fie ceva mai blând cu cei doi pasageri. Suspensia a fost revizuită pentru a putea oferi şi o rulare normală. Amortizoarele nu te zdruncină atât de tare atunci când testezi adâncimea gropilor. Nu e ca şi cum ai pluti într-un Citroen C6, însă soluţia oferită de inginerii japonezi este un compromis optim.

Să nu credeţi însă, nici măcar pentru o secundă, că acest compromis s-a făcut în detrimentul sportivităţii. Nicidecum. 370Z păstrează o ţinută de drum exemplară pe segmente de drum virajat. Aş spune chiar frustrant de exemplară. Pentru că sistemele electronice limitează foarte mult tendinţele joviale ale punţii spate. Orice încercare de a arunca spatele într-un viraj sunt muştruluite de un ESP foarte restrictiv.

După dezactivare însă, Nissan îl reînvie parcă pe vechiul 350Z. Aceeaşi nebunie greu de controlat, sinonimă cu onomatopee şi chiuituri sub cerul liber.

A întrebat cineva despre direcţie? Inutil. Este, cum altfel decât foarte precisă.

Vizibilitate

Nu vă aşteptaţi la prea multe de la 370Z la acest capitol. Oglinzile laterale sunt suficiente, chiar dacă ne-am fi bucurat să fie ceva mai mari. Cu luneta mică te acomodezi, însă cel mai bine e să foloseşti pe cât posibil funcţia de decapotare.

Coborârea acoperişului din pânză este sinonimă cu ridicarea ceţii şi dezvăluirea orizontului. Odată decapotat, problemele lui 370Z dispar.

Tehnologie

Infiniti a permis efectuarea unui transplant pe noul 370Z facelift. Nu e de mirare că găseşti o mulţime de elemente de confort într-o maşină sportivă. E ca şi cum ai avea parte de aer condiţionat la cort.

Şi fiindcă tot am ajuns la capitolul climatizare trebuie să vă spun că, pe lângă sistemul clasic, Nissan oferă şi o funcţie de ventilaţie în scaune, intuitiv plasată pe consola centrală. Aceasta este pe cât de zgomotoasă pe atât de eficientă.

Aş mai puncta prezenţa unui sistem audio Bose, cu numeroase conexiuni auxiliare, dar şi intuitivitatea sistemului de navigaţie, proiectat pe un ecran de 7 inch, cu funcţii uşor accesibile. Despre celelalte sisteme care uşurează viaţa celui de la volan şi a pasagerului din dreapta este inutil să vorbim. Sunt chiar acolo unde vrei sa le ai. Inclusiv camera pentru marşarier.

Era să uit! Acoperişul se rabatează în 20 de secunde. Ceva mai mult decât mă aşteptam, dar un detaliu nesemnificativ când vine vorba despre dorinţa de a privi cerul liber.

Design

Faceliftul i-a adus ceva mai multă personalitate lui Nissan 370Z. Spoilerul frontal redesenat, precum şi prezenţa unor lumini de zi de tip LED ajută mult când vine vorba de insuflarea unui spirit contemporan.

Cât priveşte capacitatea de seducţie a maşinii în traficul cotidian, cred că se înţelege de la sine succesul de care se bucură reţeta. Decapotabilă, roşie, două locuri... Se înţelege că Nissan 370Z a întors capetele trecătorilor, ba chiar a rupt gâturile unora care s-au uitat mai insistent.

Uneori, această curiozitate ar putea să vi se pară deranjantă. Pentru alimentarea ego-ului este însă un izvor nesecat.

Date tehnice - Nissan 370Z Roadster facelift (2013-2015) 3.7 V6 Roadster Pack auto
Combustibil
Benzina
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
V
Nr. locuri
2
Cilindree cmc
3696
Lungime mm
4250
Putere maxima CP (rpm)
328 (7000)
Latime mm
1845
Cuplu maxim Nm (rpm)
363 (5200)
Inaltime mm
1325
Viteza maxima km/h
250
Greutate kg
1535
Acceleratie 0-100 km/h s
5.8
Ampatament mm
2550
Tractiune
spate
Volum rezervor litri
72
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
140
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Nissan 370Z Roadster facelift (2013-2015)

Ultimele teste


  • Vedetă

  • Legendă

  • Definiția hot hatch-ului

  • Grande

Comentarii (19)

  • Nissan face masini cu suflet. De abia astept sa vad urmatoarea generatie, cea de-a saptea, pentru ca se pare ca deja a inceput dezvoltarea lui.
    Mai compact, mai usor, peste 350 CP si un design frapant...
    56 14
  • are un vecin unul de asta coupe in parcare ... alb perlat, jante negre. Nu scoate un sunet cand vine si cand pleaca, nici nu stii ce monstru are sub capota pana nu il tureaza .... foarte frumos exemplar ...
    51 2
  • @Nismo

    Asta-i buna,daca si nissan face masini cu suflet....
    Sunt cateva modele mai ''rasarite'' la nissan,in rest sunt anoste si desenate fara pic de gust. Leaf si Juke intra lejer in top 5 cele mai urate masini din lume.
    20 48
  • @autor ... frumos articol ...

    personal ... imi plac produsele nissan pt. ca sint mult mai cinase decit suratele de la honda/toyota, dar asta, 350/370 e ceva special. are un sunet super fain, inconfundabil ... cred ca a fost conceput special pt piata nord-americana fiind dotat cu motor aspirat de dimensiuni mai generoase. faptul ca vor sa-l vinda si in europa ... e altceva, banuiesc ca vor sa nu cheltuie in plus cu introducerea altor motorizari ...

    si asa ca chestie generala ... nissan are suspensii mult mai dure decit concurenta, pe orice model dorim sa comparam ... nu stiu de ce le proiecteaza asa. uneori e chiar deranjant, mai ales de intri pe drumuri rele ... parca ai fi in caruta ! directia e precisa, tinuta de drum buna chiar si pe vint puternic ....

    drumuri bune s-aveti !
    42 3
  • @Nismo
    Intr-adevar Nissan face masini exceptionale sportive PUR sange. Sa nu uitam ca v6-le de la Nissan sa clasat in primele 10 motoare ca fiind cele mai bune.
    Nissan chiar face masini cu suflet, a se privi GT-R, Juke-R, 350/370 Z , Murano, + modelele Infiniti. Toate sunt superbe.
    40 13
  • Mafia ii raspunde lui Mafia :)) penibil again!
    14 31
  • @zoe

    Serios? Esti sigur ca cunosti modelele Nissan? Pt ca nu-mi pari sa le cunosti. Care-s alea anoste? Te-ai uitat la capabilitatile lor? Nissan are cea mai extinsa gama 4x4 din Europa si fiecare model are o personalitate distincta. Deci cum poate fi anost un Pathfinder, un Murano, un Juke sau chiar un Note? Gusturile nu se discuta, dar cu toate astea NIMENI, dar NIMENI din presa de specialitate nu s-a exprimat asupra lui Juke ca fiind urat, ci mai degraba e considerat un design original cu linii sportive si agresive, ce trebuie asumat. Exprimari ca "funky" , "original" , "design neconformist, polarizant" sunt f comune.
    Nu fac sperante ca ai priceput ceva din toate astea, dar poate altii sunt mai destupati la minte.

    @yoyo AM nu obisnuieste sa lase comentarii cu alterego, le sterge.
    34 9
  • constantin
    Nu va suparati dar pozele sunt mai frumoase ca masina
    6 17
  • @constantin
    pozele sunt masina!
    11 3
  • Am avut placerea sa am unul timp de 2 ani , e bestial , cand m-am insurat a trebuit sa-l vand . E un monstru , la liniute , la drifturi , la cumparat anv pe puntea spate . Pacat de taxele noastre infecte care nu-ti mai permit sa ai o masina de weekend .
    21 2
  • Sper ca "moda" downsizing,turbo si 3 cilindri sa treaca cat mai repede.Nu a adus nimic bun, decit un asa-zis progres.
    10 12
  • @flavius
    Ce cauta comentariul tau la testul unei supersportive de 328cp?! Nu te gandesti si tu putin inainte sa scrii..sau iti arunci mizeriile pe unde apuci?
    9 7
  • Faceam referire la enuntul articolului si anume "un ultim mohican al motoarelor aspirate in era downsize" si asta face referire si la masinile sport.Vezi Porsche turbo si non-turbo,Clio RS 3 si 4,samd.Intelegi,acum domnule cu mizerii ?
    11 6
  • Adrian
    @ 350 Z
    Da...platesti o gramada de bani degeaba la un 3.6...nu mai zic de mai mult. Macar daca am avea sosele....
    Frumoasa maisna si la pretul ei e prea buna. BVO Nissan.
    8 2
  • IHIHIHIHI, sunt atat de prost incat as geme ca o femeie gravida atunci cand imi ies din fire.
    1 7
  • ah, uite-l l-am identificat, baiatul fara masina dar cu multe frustrari si nenumarate ID-uri
    0 7
  • Ultimul comentariu nu este al meu. Ar fi cazul sa nu mai scrii cu pseudonimul meu. Daca sunt prea prot pt tine lasa-ma in plata domnului. De fapt sufar de o boala daca nu stii cum se cheama. De scleroza anti-patie.
    2 9
  • @yoyo
    Ce-i cu mascareala asta? Comentarii la subiect vad ca n-ai. Nu inteleg de ce Automarket nu ti le sterge. Esti la fel de frustrat ca cel care da comentarii cu nick-ul tau.
    4 1
  • @John stiu sunt prost. Acum lasa-ma in pace ca sunt prea odihnit sa ne certam.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru