Drivetest Range Rover Evoque (2011-2015)
2.2 SD4 190CP Dynamic 4WDLuni, 14.11.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Avem în faţă cel mai dorit şi admirat SUV al momentului. Încă de la prezentarea lui oficială de la Salonul Auto de la Paris 2010, Evoque a stârnit pasiuni. Este cel mai frumos produs dintr-un segment în care germanii se lăfăiau până acum. Este disponibil atât în versiune cu cinci uşi, cât şi coupe cu trei uşi. Are linii ce par inspirate de concept-car, şi totuşi este un model de serie. Deocamdată, se poate alege dintre două motorizări: una pe benzină de 240 CP şi un diesel de 190 CP.
Dacă până la apariţia lui Evoque, publicul pentru modelele Range Rover era împărţit între cei care preferau confortul şi prestigiul modelului mare şi clasic RR şi clientela preponderent feminină a modelului RR Sport acum gusturile sunt unanime. Evoque atrage clienţi atât de sex masculin cât şi feminin. Femeile preferă în general versiunea cu trei portiere, fiind ştiut faptul că SUV-uri în trei uşi au un appeal deosebit la sexul frumos. Toyota regretă probabil şi acum că a renunţat la fabricarea modelului Rav4 în trei uşi.
Dar să revenim la oile noastre, sau mai precis la Evoque-ul nostru. Am avut noroc şi am primit la test probabil cel mai frumos Evoque. Avem în faţă un Evoque SD4 de 190 CP în echiparea Dynamic şi caroserie cinci uşi. Cele mai mari jante cromate şi interiorul cu piele roşie au completat spectaculos un model care a întors multe capete pe străzile din Bucureşti.
Range Rover Evoque (2011-2015)
2.2 SD4 190CP Dynamic 4WD
- Pret de pornire 37.188 €
- Pret model testat 71.176 €
- Taxa auto 518 €
Motor / Transmisie
Să începem cu începutul. Motorul. Modelul nostru a venit echipat cu propulsorul turbodiesel DS4 de 2.2 litri şi 190 CP. Este o cunoştinţă mai veche a noastră, acest motor regăsindu-se şi sub capota modelului Land Rover Freelander 2. Pentru amatori există şi versiunea de 150 CP, acest din urmă model purtând indicativul TD4. Pentru cei care nu vor să tragă la pompa cu motorină, există un singur motor pe benzină. Acesta are 2.4 litri, dezvoltă 240 CP şi va face obiectul unui test separat pe Automarket.ro.
Motorul diesel de 190 CP este suficient de puternic pentru Evoque dar pentru mulţi clienţi acest motor va fi insuficient. Vor dori mai multă putere şi probabil vom vedea un motor diesel mai puternic în curând. Motorul de 2.2 litri are suficient cuplu, dar nu oferă reprize fulminante. Este ok pentru un om normal. Cei 190 CP sunt furnizaţi la 3.500 rpm, iar cuplul maxim de 420 Nm se atinge la 2.000 rpm. Viteza maximă este de 195 km/h, iar sprintul de la 0 la 100 km/h este efectuat în 8.5 secunde. Motorul pare un pic nerafinat la turaţii înalte, când zgomotul se face simţit în habitaclu. Este asociat cu o cutie de viteze automată cu şase trepte. Selectorul este preluat de la Jaguar şi este reprezentat de un element de aluminiu rotund care se retrage automat când motorul este oprit. Cutia reacţionează bine, deşi uneori schimbă poate un pic prea repede pentru a încuraja economia de carburant. Dar există poziţia S pentru cei care vor să facă şi puţin sport.
Consum
Motorul diesel de 190 CP pe Evoque poate fi asociat doar cu tracţiunea integrală permanentă. Acest lucru influneţează în mod direct şi consumul de carburant. Greutatea proprie are şi ea un cuvânt de spus, pentru că Evoque cu cinci uşi cântăreşte 1.700 kg, mai mult decât rivalii Audi Q3 şi BMW X1. Cifrele oficiale sunt 7.9 l/100 km în mediu urban, 5.7 extraurban şi 6.5 mediu. Realitatea este cu totul alta. În mediu urban, noi am reuşit 9.9 l/100 km. La drum lung, consumul scade până la 8.5 l/100 km.
Dacă ne luam după cifrele oficiale, Evoque consumă ceva mai multă faţă de concurenţă. Însă, atât BMW X1 cât şi Audi Q3 folosesc motoare diesel de doi litri, deci puterea este ceva mai mică.
Pentru un consum ceva mai redus pentru Evoque recomandăm motorul de TD4 de 150 CP sau versiunea eD4 tot de 150 CP care vine însă doar cu tracţiune faţă şi cutie de viteze manuală. Această versiunea va însă disponibilă abia anul viitor.
Performanţe
Range Rover Evoque SD4 de 190 CP se dovedeşte a fi un iubitor de asfalt. Mai ales versiunea testată de noi, care era echipată cu jante de aliaj de 20 inch. În ceea ce priveşte performanţele, motorul diesel se plafonează la 195 km/h, iar după 130 km/h resursele par limitate. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se face în 8.5 secunde. Rivalii săi se dovedesc a fi un pic mai sprinteni. Deşi Q3 şi X1 folosesc motoare diesel un pic mai mici de doi litri ce dezvoltă 177 CP, atât Audi-ul cât şi BMW-ul parcurg sprintul de la 0 la 100 km/h în 8.2, respectiv 8.4 secunde. Vitezele maxime sunt de peste 210 km/h.
Interior
Aici este capitolul unde Range Rover Evoque excelează. Interiorul a fost tratat cu o deosebită atenţie. Finisările sunt ireproşabile, iar pielea a fost folosită din abundenţă. Modelul nostru a venit cu echiparea Dynamic plus pachetul Dynamic & Prestige. Pielea aleasă pentru interior era de culoarea roşie, creând un contrast reuşit între argintiul exterior şi elementele negru lucios de la interior. Pe scurt, Evoque are unul dintre cele mai bune interioare ce se pot achiziţiona în această clasă, calitatea materialelor fiind peste cele folosite de Audi şi BMW, care rămân la două clase mai jos din punctul de vedere al designului. Mult aluminiu şlefuit, plastic negru lucios de calitate, indicatoare clare, butoane plăcute şi ergonomice. Totul este gândit pentru a-i încânta pe cel de la volan şi pe pasageri. Plafoniera cu atingere este dotarea pe care am apreciat-o cel mai mult. Nu este nevoie de efort fizic pentru a aprinde luminile din habitaclu: o simplă "mângiere" a părţii din plastic, iar lumina de la interior se aprinde sau se stinge.
Scaunele sport de tip scoică sunt incredibile ca aspect, mai ales tapiţate cu piele roşie. Sunt şi suficient de confortabile, dar în combinaţie cu suspensia rigidă a modului dinamic devin cam rigide pentru uz zilnic. Personal aş opta pentru confortul oferit de scaunele din echiparea Prestige.
Portbagajul are un volum decent, de 575 litri, dar decuparea hayonului face accesul un pic dificil la portbagaj.
Preţ de achiziţie
Range Rover Evoque are un preţ premium, aşa cum era de aşteptat. Preţurile pornesc de la 37.188 euro (TVA inclus) dar pentru modelul nostru cu cinci portiere şi motor diesel de 190 CP în echiparea Dynamic, preţul de bază este de 49.559 euro. Modelul nostru mai avea o serie de opţionale ce au dus preţul final foarte sus, la 71.176 euro. Trebuie însă să ţinem cont că acest model a fost configurat special pentru a demonstra cum se poate dota un Evoque. Nu îi lipsea absolut nimic: de la cele mai mari jante la plafonul panoramic din sticlă şi sistemul de parcare automat.
Totuşi, dacă punem în comparaţie preţul de bază al versiunii Evoque cu cinci portiere şi motor diesel cu cele ale concurenţei directe, Evoque este la acelaşi nivel de preţ cu Audi Q3. Evoque costă 38.068 euro iar Audi Q3 38.300 euro. Singurul care are un preţ ceva mai scăzut este BMW X1. Preţurile pentru modelul cu motor diesel de 177 CP şi tracţiune integrală încep de la 35.092 euro.
Siguranţă
Range Rover Evoque nu a fost testat de EuroNCAP, dar nu sunt motive ca acesta să nu înregistreze un scor maxim. Concurenţa are cinci stele, iar Range Rover nu se va lăsa mai prejos la acest capitol.
Lista de dotări de siguranţă oferite în serie este lungă şi include: airbaguri faţă, airbag pentru genuchi şofer, airbaguri laterale şi airbaguri cortină. Plus, bineînţeles, sistemele electronice de asistare a celui de la volan.
Ţinută de drum
Range Rover Evoque este un SUV dedicat în special şoselelor. Dar pentru că este un Range Rover adevărat, nu are nici o problemă nici dacă este scos în off-road. Sistemul Terrain Response, care a afăcut istorie pe modelele din gama Range, este prezent la datorie şi poate trece automobilul în modul necesar pentru a ataca şi terenuri dificile. Dar este greu de crezut că cineva va sacrifica jantele de 20 de inch pentru a negocia o albie de râu sau nişte bolovani. Deşi are capacităţile necesare, 90% din clienţii de Evoque nu îl vor scoate niciodată de pe asfalt. Iar aici se simte foarte bine. Mai ales modelele echipate cu modul Dynamic.
Acesta se traduce printr-o poziţie în plus pe selectorul Terrain Response. Când este selectat, indicatoarele de bord devin roşii, iar suspensia devine rigidă. Evoque are o ţinută ireproşabilă pe viraje. Nu se înclină aproape deloc şi îi va face fericiţi pe cei care vor un Evoque sportiv. Eu prefer modul "Special programs off" de pe selectorul Terrain Response. Indicatoarele de bord sunt albe, iar suspensia este ceva mai confortabilă. Cred că este cea mai bună alegere, mai ales pentru uzul urban.
Vizibilitate
Designul incredibil pe care îl afişează Evoque cere şi ceva sacrificii. Iar unul dintre sacrificii este vizibilitatea în spate. Luneta este foarte îngustă datorită plafonului plonjat. Pentru a compensa acest neajuns, Evoque are, bineînţeles, cameră pentru mersul cu spatele şi senzori de parcare. În plus mai are o serie de camere ce afişează imagini pe display-ul de opt inch de pe consola centrală. Poţi astfel să manevrezi cu grijă pe lângă bordurile mari pentru a nu zgâria jantele cromate.
Tehnologie
Noul Range Rover Evoque este burduşit cu tehnologie. Display-ul de 8 inch cu touch screen este un mare pas înainte faţă de ce găseam înainte pe modelele Range Rover şi Jaguar. Este clar, grafica este plăcută, iar butoanele touch reacţionează rapid. Putem controla prin intermediul lui sistemul de navigaţie, care este excelent, şi sistemul audio la fel de bun, mai ales cel de top: Meridian cu 17 difuzoare şi diverse alte setări. Acelaşi display îi oferă pasagerului din dreapta posibilitatea de a privi la televizor în timp ce şoferul vede butoanele normale. Simultan.
Avem şi sistemul Terrain Respose, plus Hill Descent Control. Aceste butoane sunt amplasate în apropierea selectorului cutiei de viteze şi sunt responsabile cu pregătirea maşinii pentru diversele programe off-road sau pentru controlul coborârii pe pante.
Există conectivitate pentru iPod sau stick USB, mufele fiind amplasate în cotiera dintre cele două locuri din faţă. Avem şi hayon electric care se poate deschide din cheie sau din interior şi se poate închide de pe butonul amplasat pe marginea hayonului. Nu înţeleg de ce nu poate fi închis şi din cheie, dar probabil inginerii britanici vor remedia acest neajuns.
Pentru cei care au probleme cu parcarea laterală, Evoque oferă un sistem de parcare automată opţional. Sistemul se activează la apăsarea unui buton, identifică locul de parcare apoi te ajută să parchezi rotind automat volanul. Cel de la volan trebuie doar să acţioneze pedalele şi selectorul cutiei de viteze.
Design
Punctul forte al acestul model este modul în care arată. Au fost păstrate multe linii care sunt demne de un concept car, iar lumea din jur este facinată de prezenţa lui Evoque pe străzi. Este futurist, dar în acelaşi timp e şi clasic. Are lumini de zi cu un design complex integrate în blocurile optice înguste. Ba chiar are lumini de curtoazie din oglinzile exterioare care proiectează pe asfalt silueta unui Evoque. Este o simfonie a designului şi clar unul dintre cele mai reuşite modele create vreodată în acest segment. Datorită aspectului, acest model va deveni unul dintre cele mai dorite automobile ale momentului.
Ne-a placut
- Design
- Calitatea finisărilor
Nu ne-a placut
- Vizibilitate în spate
- Spaţiu pentru pasagerii din spate
- Portbagaj mic
Date tehnice - Range Rover Evoque (2011-2015) 2.2 SD4 190CP Dynamic 4WD | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
P.S.: Display-ul ala, care afiseaza imagini diferite in functie de unghiul din care privesti este incredibil
Stilul face diferenta si il propulseaza mult peste concurentii din clasa. E exact ceea ce trebuia sa fie!
Totusi cine vrea Range Rover sa cumpere R.R VOUGE.
575 litri mi se pare chjar un portbagaj mare, mai ales in clasa din care face parte.
In rest?? Spectaculos!!
am fost la un test drive chiar cu un SD4 cu cutie automata, m-a impresionat placut
spatiul pentru locurile din spate nu e deloc mic
cine o sa-l ia pentru fite o sa ia probabil versiunea Dynamic, care are unghiurile ceva mai mici, mai bun de sosea
versiunile Pure si Prestige au unghiurile mai bune pentru off-road
In rest masina e chiar draguta.
@dan - GPS-ul furnizat de Audi pe modelele actuale (vezi noul A6) este (si imi cer scuze pentru cuvant) o mizerie. La 2500Eur iti iei ceva foarte aproape de TomTom generatia precedenta ca si interfata (pentru cine nu a avut, foarte slab) si fara LiveServices. BMW este la acest capitol cu doua generatii inaintea Audi pe noile modele. Am fost foarte suprins, ma asteptam ca Audi sa fie in fata.
Mai cred deasemeni ca va fi masina preferata de fotbalisti, sotii de fotbalisti sau de fiice de politicieni imbogatiti din afaceri..........ati ghicit, cu statul!
In spate e foarte putin spatiu iar calitatea interiorului nu e cine stie ce.
E cumva prezentata cu un RR mai accesibil, dar cand incepi sa-i pui optionale devine scumpa rau.
@subiect - masina deosebita la un pret pe masura ... este facuta pentru profit maxim asa ca nu aduce decat 1% in plus (poate) fata de altii ... daca aduci mai mult pierzi din marja de profit.. asta nu vrea nimeni.
Ecranul ala este, asa cum spun si ceilalti mai sus, penibil pentru pretul cerut ... se vede pixelul albastru din avion ... Traim intr-o lume in care ecranul de iPad are dimensiuni enorme si o densitate de pixeli care il face confortabil chiar si cand te uiti la el de la 10cm distanta ... astia cu 80000Euro nu sunt capabili nici de un ecran mai bun ca ala de pe Nokia6100 la capitolul densitate. Discutia asta am mai discutat-o si nu are rost sa o reluam... dar asa ma apuca cand ii vad cerand niste preturi enorme pe tehnologii vechi de cativa ani.
Noi traim in lumea in care iPhone4 (maretul aifon...) a fost depasit ca performanete in cateva luni de la lansare si a fost nevoie de unul "S" pentru a tine pasul ... astia cu masinile lor cand oare or sa invete sa tina pasul cu tehnologia? raspunsul este niciodata - vrei RR Evoque cumperi gepeseu' nostru oricat de prost ar fi ... vrei BMW cumperi gepeseu' de la BMW oricat de prost ar fi ... vrei Audi... etc. Concluzia este ca electronicele dintr-o masina nu sunt decar o mica parte din "decizia de cumparare" motiv pentru care, producatorii in goana pentru profit, nu se folosesc decat tehnologii ajunse la uzura morala ridicata si pret infim ... cine draq nu ar vrea sa te taxeze 2500E pe un sistem de navigatie care costa 50E... cretin sa fii ca sa pui unul de 500E si sa ceri doar 2500E...
Daca ma fac rege al asfaltului ma bag...clar!
P.S
Sa stiti de la inceput asfalt nu va dau :) dar promit ca tine :)
De Videanu ai auzit ? Cred ca da... are o cariera de marmura concesionata de la STATUL ROMAN pe care o exploateaza prin firma MARMOSIM fara ca statul sa primeasca o redeventa decenta. Iar el face profit milioane de euro pe an din asta. Asta inseamna ca salariatul care lucreaza la MARMOSIM, in praf, vai de capul lui si primeste o leafa destul de buna nu are bani facuti cinstit ? De ce ? Ca lucreaza la Videanu care fura STATUL ? Cam asa si cu avocatii care primesc bani de la hoti. Oamenii isi fac meseria....asta inseamna ca toti cei din mediul privat (daca spui ca nu exista afaceri corecte decat cateva), sunt conectati indirect la bani murdari.....pai hai sa arestam 3 MILIOANE de cetateni ca primesc bani de la hoti.
Designul mi se pare si mie foarte "hip", dar in nici un caz nu as numi-o "vinatoare de nemti".
1) Am un C200 avantgarde, cu dotarile de sunet din standard. Comparativ cu instalatia de 2500 eur de la Evoque, sincer e 7 clase peste.
2) am urcat o bordura si am auzit un troncanit de dacie 1300.
3) pretul - 45000 in medie pentru masina asta??? Pai asta e pret de X3, Q5 si GLK. Nu pun la socoteala un Tuareg fara piele in interior
Cred ca ar fi o masina interesanta daca topul gamei ar fi pe la 35000 adica s-ar lua la trinta cu Rav4 si cu X1.
Una peste alta, am vazut masina in poze si abia asteptam sa o conduc... dupa 2 ture am ramas dezamagit. Repet, poate daca era cu 40% mai ieftina eram mai entuziast...
Parerea mea ar fi sa impuscam vre-o 10000, care sunt "radacina" furtului ... acei oameni care isi impart "puterea" prin rotatie odata la 4-5ani ... dar asta este o discutie care isi are locul intr-un alt fel de publicatie online ;)
Singurii care isi lauda masinile sunt englezii ,restul expertilor din domeniu nici nu au luat-o prea mult in seama