Drivetest Volkswagen Golf 7 (2012-2016)
2.0 TDI 150CP Man HighlineMarti, 09.04.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Volkswagen a reuşit să facă din Golf mai mult decât un simplu model din segmentul compact. A reuşit să îl transforme într-un simbol, uşor de recunscut chiar şi de cei care nu sunt pasionaţi de maşini. Şi a făcut acest lucru prin repetiţie, antrenament şi conservatorism. Pentru că modelul Golf nu a revoluţionat niciodată segmentul său, dar a evoluat constant de-a lungul celor şapte generaţii, rafinându-se şi fidelizând foarte mulţi clienţi. Spre deosebire de alte modele din această clasă, Golf-ul are o identitate bine stabilită şi nu mai încercă să dovedească nimic. Trebuie doar să nu dezamăgească.
Volkswagen Golf 7 (2012-2016)
2.0 TDI 150CP Man Highline
- Pret de pornire 15.436 €
- Pret model testat 25.275 €
- Taxa auto 64 €
Motor / Transmisie
Volkswagen a ales pentru noul Golf o gamă variată de propulsoare atât pe benzină, cât şi diesel. Cuvântul de ordine este downsize, capacităţile cilindrice fiind din ce în ce mai mici, iar sistemul turbo este o prezenţă aproape constantă în gama de motoare. Însă Volkswagen păstrează încă în gamă clasicul TDI de 2.0 litri. Modelul primit de noi la test a venit echipat cu acest propulsor, asociat cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte.
Motorul 2.0 TDI dezvoltă 150 CP între 3.500-4.000 rpm şi un cuplu motor maxim de 320 Nm între 1.750 şi 3.000 rpm. Cuplul suficient de mare asigură reprize vioaie pentru acest model compact, dar cu preţul unui sunet ceva mai prezent din partea motorului. Propulsorul ar fi putut fi o idee mai rafinat, dar lăsând la o parte sunetul specific motoarelor diesel, este unul excelent pentru cei care îşi doresc un diesel puternic. Cutia manuală este şi ea precisă şi bine etajată, deşi personal aş fi preferat o cutie automată DSG. S-ar fi potrivit mai bine cu caracterul acestui motor.
Consum
Oficial, Volkswagen Golf 7 2.0 TDI are cel mai bun consum din segmentul hatchback-urilor compacte de volum cu motor diesel de 2.0 litri. Consumul mediu raportat de către constructor este de doar 4.1 litri/100 km. Modelul concurent care se apropie de acest consum este Honda Civic 2.2 i-DTEC, cu cifra de 4.4 litri/100 km. Restul concurenţei prezintă cifre ceva mai mari, unele chiar cu un litru în plus pentru consumul mediu de carburant.
În realitate, Golf-ul nostru consumă ceva mai mult, aşa cum este şi normal. În uzul urban şi condiţii de trafic bucureştean, consumul afişat de computerul de bord a fost de 7.2 litri/ 100 km, o cifră excelentă pentru un motor diesel de 2.0 litri.
Performanţe
Cei 150 CP şi 320 Nm sunt suficienţi pentru a face din noul Golf 7 un automobil performant în segmentul său. Astfel, este al doilea în ierarhia timpilor de acceleraţie de la 0 la 100 km/oră cu 8.6 secunde. Timpul este identic cu cel obţinut de Citroen C4 2.0 HDI de 150 CP. Pe primul loc este Chevrolet Cruze hatchback 2.0 VCDi, cu 8.5 secunde pentru sprintul 0-100 km/oră. Însă motorul folosit de Chevrolet are 13 cai în plus faţă de Golf 7.
La capitolul viteză maximă, Golf-ul TDI stă excelent, cu 216 km/oră, fiind depăşit la acest capitol doar de Honda Civic 2.2 i-DTEC cu 217 km/oră.
Interior
Inginerii Volkswagen au studiat bine interiorul noului Golf. Pentru că au reuşit cumva să îl facă mai spaţios faţă de cel al generaţiei anterioare, mai ales în partea din faţă. Consola centrală este acum uşor orientată către cel de la volan, dar este atât de lată încât dă senzaţia că totul este mai mare. Indicatoarele de bord sunt şi ele ceva mai mari, dar ca de obicei foarte clare şi uşor de citit. Piesa de rezistenţă este display-ul central cu touchscreen de 6 inch cu o prezentare excelentă a informaţiilor afişate.
Pasagerii de pe bancheta din spate au suficient loc pentru a călătorii în condiţii confortabile, iar portbagajul are un volum de 380 litri.
Preţ de achiziţie
Volkswagen a încercat mereu să poziţioneze Golf-ul într-un segment competitiv de preţ faţă de concurenţă. Iar noul Golf 7 nu face excepţie de la acest lucru. Pentru a cumpăra un Golf 7 trebuie să pregătim cel puţin 15.436 euro, preţul pentru un Golf 1.2 TSI Trendline de 85 CP. Modelul nostru de test a venit însă în echiparea de top Highline, plus o serie de dotări de opţionale.
Preţurile pentru un Golf 7 2.0 TDI Highline pornesc de la 22.429 euro, iar cu opţionalele instalate pe modelul de test preţul ajunge la 25.274 euro (TVA inclus). Comparând preţul unui Golf 7 2.0 TDi Highline cu cele ale concurenţei, observăm că modelul din Wolfsburg se situează la jumătatea clasamentului. Avem modele mai ieftine, ca Chevrolet Cruze Hatchback - cu un preţ de 20.816 euro - dar şi semnificativ mai scumpe, ca de exemplu Mazda3 2.2 CD, care costă 24.330 euro. Un Ford Focus 2.0 TDCi Titanium costă 21.350 euro, iar un Opel Astra 2.0 CDTi Cosmo are un preţ de 22.240 euo. Rivalii din Franţa au şi ei preţuri comparabile: un Citroen C4 2.0 HDI Exclusive costă 22.805 euro, iar un Peugeot 308 HDI Allure costă 23.157 euro.
Siguranţă
La capitolul siguranţă, noul Golf 7 a obţinut cinci stele la testele EuroNCAP organizate în 2012. Noul Golf a s-a comportat excelent la impact, obţinând un scor de 94% pentru protecţia pasagerilor adulţi şi 89% pentru protecţia pasagerilor copii. Este unul dintre cele mai bune rezultate din segment. Volkswagen oferă şapte airbaguri în dotarea de serie pentru echiparea Highline: două frontale, două laterale, două cortină şi airbag pentru genuchii celui de la volan. În plus, pentru 138 euro (TVA inclus) Golf poate fi echipat cu un sistem proactiv de protecţie ce strânge centurile de siguranţă şi închide automat geamurile şi trapa în caz de impact iminent.
Ţinută de drum
VW Golf a avut mereu o ţinută de drum corectă. Nici prea fermă, doar pentru asta există GTI-ul, dar nici prea moale. Golf-ul 7 nu face excepţie de la regulă, dar există o mică problemă. Suspensia se dovedeşte a fi puţin mai zgomotoasă la trecerea peste denivelări decât cea folosită de generaţia anterioară. Dacă trecem peste acest aspect, Golf-ul se achită bine indiferent de modul de rulare. Poţi naviga la viteze de autostradă, sau negocia viraje pe drumuri de munte. Pentru 110 euro în plus, putem alege şi modul de rulare dintre Confort, Normal, Sport şi Eco. Acest sistem permite modificarea parametrilor pentru direcţie, acceleraţie, sistem de climatizare şi pentru suspensia adaptivă, dacă ea există. Una peste alta, Golful dă dovadă de un comporatament echilibrat indiferent de situaţie. Inginerii germani au reuşit un compromis bun între sportivitate şi confort.
Vizibilitate
Deoarece şi-a păstrat silueta care l-a consacrat şi abordează în mare linii clasice, Golf-ul 7 stă foarte bine la capitolul vizibilitate. Suprafaţa vitrată este suficient de mare, iar luneta permite o vizibilitate foarte bună şi în partea din spate. Pentru un plus de siguranţă putem comanda camera de luat vederi pentru mersul cu spatele. Costă 200 euro şi este ascunsă sub sigla VW de pe hayon. Un lucru cu două taişuri: pe de o parte este un plus estetic şi asigură o cameră curată chiar şi pe timp ploios sau pe zăpadă, pe de altă parte fiecare selectare a treptei de mers înapoi este însoţită de un sunet sec, sigla VW fiind astfel o piesă în mişcare permanentă.
Tehnologie
Volkswagen şi-a dotat noul Golf cu suficientă tehnologie pentru un automobil din 2013. Display-ul touchscreen opţional este piesa de rezistenţă. Este intuitiv şi bine realizat, având chiar un senzor de proximitate care simte când apropii mâna de el şi dezvăluie adiţional în acel moment o serie de butoane virtuale. Ecranul prezintă informaţii de la computerul de bord, climatizare, sistemul audio şi multe altele. Modelul testat de noi nu era echipat şi cu sistem de navigaţie. O parte dintre informaţii sunt reluate şi pe ecranul mai mic amplasat între turometru şi vitezometru. Asociarea cu un telefon inteligent prin Bluetooth se face foarte uşor, iar în momentul în care opreşti motorul, pe display-ul central apare mesajul util pentru uituci "Please don't forget your phone!"
Scaunele din modelul de test erau opţionale pentru suma de 319 euro şi oferă în plus un suport sportiv ergonomic, încălzire şi masaj plus reglaj pe 14 direcţii inclusiv pentru lungimea şezutului şi unghiul de înclinare al acestuia.
Mai trebuie să menţionăm frâna de parcare electrică cu funcţie autohold, detector de oboseală, cruise control oferit în standard, lumina ambientală, sistemul de frânare automată "Multi Collision Brake", monitorizare presiune în pneuri şi sistem start-stop.
Design
Designul va rămâne mereu un capitol controversat pentru Golf. Mulţi spun că Volkswagen păstrează acest model într-o linie de design mult prea conservatoare şi din această cauză modelul este aprope identic între generaţiile recente. Pe de altă parte, acest conservatorism face parte din identitate modelului Golf. Dacă o nouă generaţie ar veni cu multe linii curbe şi un look total schimbat, nu ar mai fi un Golf. Volkswagen are însă o armată de clienţi fideli care apreciază tocmai acest lucru. Faptul că Golf nu iese în evidenţă şi este un pachet excelent între calitate, preţ şi performanţe. Revenind la Golf 7, acesta se deosebeşte de precedenta generaţie printr-o parte frontală ceva mai agresivă, prin stopuri ceva mai angulare şi ... cam atât. Dar asta nu este neapărat un lucru rău. Golf poate fi condus de oricine, oricând, oriunde.
Ne-a placut
- Calitatea finisărilor
- Confort
- Latura practică
Nu ne-a placut
- Suspensie zgomotoasă
Date tehnice - Volkswagen Golf 7 (2012-2016) 2.0 TDI 150CP Man Highline | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Volkswagen
-
Volkswagen ne-a invitat la el acasă, în Wolfsburg, pentru a vizita uzina unde, în urmă cu 50 de ani, lua naștere legendarul Golf. Nu aveam cum să ratăm această ocazie, așa că în rândurile următoare îți vom povesti întreaga experiență. (Joi, 17 Octombrie)
-
Am călătorit la Wolfsburg, în fieful Volkswagen, pentru a face cunoștință cu cel mai nou SUV al mărcii germane. Este vorba despre Tayron, un model care se încadrează între Tiguan și Touareg. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale pe care trebuie să le știi despre acesta, dar și un video cuprinzător. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Un Volkswagen ID.7 Pro S a atins o autonomie record. Mașina a parcurs 794 de kilometri cu un plin de baterie, iar consumul indicat de computerul de bord a fost de 10.3 kWh/100 de km. (Vineri, 04 Octombrie)
-
Cu ocazia evenimentului ID. Meeting, organizat în Locarno, Elveția, Volkswagen a prezentat un exemplar unicat, bazat pe ID.3 GTX Performance. Este un omagiu adus celebrului Golf Fire and Ice din anii '90. (Sambata, 07 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile lansează o nouă versiune de performanță pentru modelul cu zero emisii ID.3. Denumită ID.3 GTX Performance, aceasta oferă 326 de cai putere. (Marti, 06 August)
In rest, Golful a fost si va ramane cel mai echilibrat model din segment, bun la toate capitolele. Asa ca daca vrei o masina care s-o lasi mostenire la nepoti, Golf este solutia.
Domnilor, nu este normal sa se anunte cifre fictive pentru consum. Voi in loc sa luati atitudine si sa acuzati producatorii de inselaciune considerati asta NORMAL.
Nu ne-a placut:
Diesel gălăgios
VIbraţiile sistemului start-stop
Performanţele la acceleraţie
G7 este un pas maricel inaintea lui G6 si cam toate revistele de specialitate au dat in toate confruntarile castig Goflului in fata tuturor rivalilor din gama nu doar in fata Astrei.
Dupa ce am citit articolul:
CONSUM
- se stie ca sunt carcotas la toate testele. Pana nu facem o masuratoare stiintifica mai bine nu mai vorbim de consum.
- sunt teste pe care le facei pe drumurile din Portugalia cu piciorul la podea si altele pe care le faceti in Bucuresti cu reprezentantul in dreapta
- ca dovada ca sunt total irelevante pot sa va spun ca daca scot eu 7,5 in oras cu 122cp benzina clar puteati si voi sa scoateti 6 in oras. Ei in manual dau consumul daca merci ca si cand ai avea ultimul litru de pe planeta. Evident greu de obtinut dar nici cifrele voastre nu sunt universal valabile
CONFORT
- lipseste acest capitol dar cred ca ar fi util pentru ca eu am o problema care nu stiu unde s-ar incadra: usa nu mai are trepte de deschidere. Are doar o treapta apoi teoretic sta unde o lasi.
- in realitate daca este panta de 0,1 grade sau bate o adiere cat de mica usa o ia incet la vale...pana la capat sau pana in alt obstacol.
In rest pentru cine face 20.000km pe an multa bafta. Masina e completa.
@Nael - consumul este determinat in poligon dupa o reguli foarte clar descrise de o directiva a UE. Toate masinile vandute in UE sunt testate conform acelei directive. Dai pe Goangle si o sa afli ce si cum cu testele de consum.
In rest singura regula este : cat ii dai atata mananca ! :)
Golf 7 DSG in drive cu start-stop mereu pornit. dar si cu aerul cel putin 30% din timp.
7, 5 era media pe ultima saptamana. adica 5 zile cu trafic la varf plus 2 cu mers langa.
Daca merg in sport si ma si distrez nu scot sub 10.5
Nu vreau sa fac chiar public numarul mai ales ca nu ti-ai oferit numele.
Daca nu, de ce in Germania aceeasi varianta incepe de la 26.925 euro?
La ei sunt stas elemente care la noi abia sunt optionale.
Ce m-a inciudat pe mine a fost faptul ca nu au reduceri semnificative. Daca la Opel prinzi lejer 20% la VW ii ai cu ceva la mana daca iti acorda 6%.
Pe stoc au doar versiuni in pielea goala sau supra echipate deci mori 4 luni asteptand sa iti vina si 2 pana te vezi cu numere negre.
Una peste alta eu apreciez masina.
Mai cred ca acest motor este perinat si mult prea mare pt. o compacta. Ar trebui un 1.6 TDI de cel putin 130 CP asemeni motoarelor produse de cei de la Renault si mai nou de Opel care ofera 136 CP.
http://money.cnn.com/2013/03/20/news/volkswagen-china-recall/index.html
hai sa nu mai vorbim vorbe ca nu are sens, cand gasesti masina perfecta sa ne anunti si pe noi, pana atunci vorbeam de preturi foarte mari in raport cu concurenta asta era tot.
de asta ce zici ? nasol nu ?
Sincer sa spun cu cei de la VAG (in special VW) m-am inteles cel mai greu, din cauza asta de multe ori ii si evit. Cand imi cautam masina si am fost sa ma uit la un Polo si l-am intrebat pe individ de ce mi-ar recomanda Polo. A incept sa-mi spuna ca nu se strica precum Fiesta, nu intra apa in portbagaj precum la Corsa si nici nu are probleme cu partea electrica precum 207 sau Clio (deci concurenta neloiala si lipsa de profesionalism). Si in incheiere mi-a spus "domnule, este un VW. Nu inteleg de ce ma intrebati de ce va recomand masina asta." Evident ca am facut stanga imprejur si i-am spus sa ma sune cand gaseste un raspuns concret la intrebarea mea. Nici pana azi nu m-a sunat, inseamna ca inca mai cerceteaza. :))
Megane are avantajul prețului, i30 arata per total mai bine, Golf este o mașină mai adunata si echilibrata fata de celelalte.
Sincer dacă nu ești fan al unuia dintre modele, este greu de ales
Eu i-am spus sa ia Juke
Serios acum, poate ca cea mai apropiata de ideea pe care ai subliniat-o in comentariul tau ar fi o japoneza.
Ati mai facut o evaluare cu aceeasi masina, acelasi motor si i-ati acordat 4,5.Ati spus ca este bine antifonata si ca ar fi "Monitorul oficial".
Acum spuneti ca are antifonare medie, suspensie zgomotoasa si a obtinut 4,2 pe aceeasi masina cu acelasi motor.
Care test sa-l luam in considerare?