Joi, 11.08.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Te simţi special şi îţi place să porţi şi să fii înconjurat de culori vii? Am găsit maşina pentru tine. N-am făcut-o noi, ci e opera francezilor de la Citroen. Se numeşte C3 Picasso Colour Edition şi este o ediţie specială a acestui crossover, cu un plus de culoare peste spiritul "funky" al modelului franţuzesc.
Nu toţi îţi vor înţelege alegerea, la fel cum păţeşti şi în domeniul vestimentar, dar tu vei fi împăcat cu tine.
Citroen C3 Picasso (2008-2013)
1.6HDI 90CP
- Pret de pornire 12.750 €
- Pret model testat 20.087 €
- Taxa auto 232 €
Motor / Transmisie
Când eşti atât de ”zen” de la culorile care te înconjoară şi de cât de lipsită de griji e viaţa ta, nu-ţi mai pasă atât de mult de cât de repede ajungi la destinaţie. Probabil că asta au spus francezii de la Citroen când au pus motorul 1.6 HDi de 90 CP pe C3 Picasso.
Unitatea nu excelează în materie de dinamică, iar forma de cărămidă rotunjită a lui C3 Picasso nu ajută deloc motorul la viteze mari. La viteze mici spre medii, te lupţi cu masa vehiculului, iar la viteze mari te lupţi cu rezistenţa aerului. Practic, n-ai cum să mergi tare.
Modelul are o cutie de viteze cu doar cinci trepte de mers înainte, deranjant pentru un automobil modern. Mai mult decât atât, cursa schimbătorului este lungă, iar amplasarea pedalei de ambreiaj devine obositoare după câteva ore la volan.
Consum
Deşi Citroen C3 Picasso 1.6 HDi are un consum mixt de 4.9 litri la sută, câţiva rivali din segment au performanţe mai bune la acest capitol, înregistrând valori de 4.7, 4.6 şi chiar 4.4 litri la sută în regim mixt. Campionul economiei de carburant din acest segment, în compania unui motor diesel de 90 CP, este Mini Countryman, cu un consum mixt de 4.4 litri la sută. Rezervorul de 50 de litri îi conferă lui C3 Picasso o autonomie teoretică de peste 1.000 kilometri.
În cadrul testului nostru, am înregistrat un consum urban situat între 5.5 şi 8.0 litri la sută, în funcţie de cât de liberă a fost minunata Capitală a ţării noastre şi de cât de repede ne-am deplasat. În raport cu cei 6.1 litri la sută anunţaţi de constructor, ne-am descurcat bine, spunem noi.
Consumul extraurban s-a situat între 4.4 şi 6.3 litri la sută, în funcţie de viteza de rulare şi de cât de constant am putut să rulăm. Constructorul anunţă o valoare de 4.1 litri la sută. Pe autostradă, la 120 km/h în ultima treaptă, turometrul afişează 2.000 rpm, iar consumul se stabilizează la 7 litri la sută.
Performanţe
În condiţiile în care cel mai performant model din segment are un timp 0-100 km/h de 11.6 secunde, cele 13.4 secunde necesare acestei versiuni a lui C3 Picasso să facă aceeaşi manevră nu impresionează pe nimeni. La capitolul viteză maximă, modelul franţuzesc stă ceva mai bine, fiind printre cele mai rapide modele din această nişă.
Cu toate acestea, nu credem că vrea nimeni să experimenteze senzaţii de acest gen la bordul lui C3 Picasso, deoarece accelerarea la viteze mai mari de 130-140 km/h este greoaie dat fiind lipsa de putere şi aerodinamica modelului.
Interior
Citroen alintă modelul C3 Picasso cu denumirea "Space Box" pe bună dreptate. La bordul acestui model ai spaţiu cât cuprinde, indiferent că eşti obez, înalt sau o combinaţie între cele două. Dacă eşti mai scund, nu-i nicio problemă, deoarece poziţia înaltă la volan te ajută să vezi drumul fără să fii nevoit să-ţi ridici scaunul.
Habitaclul este un amestec plăcut de culoare, lumină şi formă, fără să uite de funcţie. Plasticul regăsit la interior este combinat în mod plăcut cu materialele textile şi cu pielea, iar textura sa este intrigantă şi te face să-l atingi în permanenţă. Afişajul digital al vitezometrului necesită ceva timp de acomodare, dar acesta poate fi citit cu uşurinţă chiar dacă îţi bate soarele în faţă. Spaţiul este suficient şi pentru pasagerii din spate, fiind loc pentru doi adulţi masivi sau pentru trei persoane de constituţie medie.
Portbagajul oferă un spaţiu de 500 de litri, suficient pentru bagajele celor cinci persoane. Volumul respectiv este atins pe înălţime, nu pe adâncime cum am fost obişnuiţi de alte modele. Acoperişul vitrat poate fi mascat parţial sau total cu ajutorul unei perdeluţe (a cărei implementare nu este tocmai reuşită, fiind foarte uşor de ”deraiat” de pe şinele sale), dar care ne oferă o plăcere deosebită în timpul unei ploi intense sau a unei furtuni. Lumina care intră prin plafon pe timpul zilei amplifică senzaţia de spaţiu oferită de interiorul generos din acest punct de vedere.
Preţ de achiziţie
Deşi versiunea de bază a acestui model este printre cele mai ieftine din segment, iar diesel-ul de 90 CP are un preţ mai bun decât al rivalilor, exemplarul testat are un preţ destul de ridicat, de 20.087 euro cu TVA inclus. Tocmai de aceea, modelul testat a fost penalizat la acest capitol.
Versiunea de bază pleacă de la numai 12.750 de euro cu TVA inclus, iar preţul de pornire al nivelului de echipare testat este de 16.700 de euro cu TVA inclus.
Doar sistemul de navigaţie şi pavilonul vitrat au urcat preţul modelului cu aproape 2.000 de euro, în timp ce sistemul ESP, absolut necesar pe un model modern cu pretenţii de siguranţă, costă 469 de euro cu TVA inclus.
Avantajul lui Citroen C3 Picasso este legat de preţul scăzut în raport cu spaţiul oferit, ca să nu mai vorbim de design, inclus şi el în standard. Rivalii săi au un preţ de pornire ceva mai ridicat pentru versiunile diesel de 90 CP şi echiparea de top, ceea ce are trebui să le ofere francezilor un avantaj comercial.
Siguranţă
Citroen C3 Picasso nu a reuşit să obţină decât patru stele, protecţia oferită pasagerilor şi copiilor fiind destul de bună, însă nu suficientă. Modelul a pierdut la capitolul sisteme de siguranţă, pentru că nu dispune de ESP în serie, şi la capitolul protecţia pietonilor, unde pierde teren din cauza capotei. Pentru a se asigura că integritatea celor de la bord în caz de impact nu mai este o grijă, Citroen vine cu un întreg arsenal de airbaguri (frontale, laterale şi cortină), precum şi cu sisteme vitale, cum sunt ESP-ul şi ABS-ul.
Ţinută de drum
În materie de ţinută de drum, Citroen C3 Picasso nu are cum să facă o surpriză pozitivă. Suspensiile moi, direcţia moale şi garda la sol ridicată nu fac casă bună cu viteza mare pe viraje, de unde şi recomandarea noastră pentru moderaţie la aceste acte. Mai mult decât atât, dacă vă cumpăraţi versiunea fără ESP, trebuie să fiţi extra-atenţi pentru a ţine maşina pe şosea în toate momentele, căci ajutorul electronic atât util nu există în standard.
În schimb, dacă vrei să călătoreşti relaxat, indiferent de distanţa până la destinaţie, direcţia şi suspensia te ajută să nu depui prea mult efort în manevrarea vehiculului, ceea ce ar trebui să facă să cobori din maşină la fel de "fresh" cum erai când ai urcat.
Vizibilitate
Pentru că vorbim de un monovolum, Citroen a luat serios în considerare capitolul vizibilitate. Astfel, C3 Picasso s-a trezit cu un set de oglinzi laterale generoase şi cu o oglindă retrovizoare ceva mai mică, dar suficientă pentru a acoperi înteaga suprafaţa a lunetei. Un plus la acest capitol este prezenţa acoperişului vitrat, care sporeşte vizibilitata şi da o senzaţie de aerisire habitaclului. Doză de luminozitate este relativ bună şi pe timp de noapte, farurile modelului francez făcând-şi datoria însă fără a excela.
Tehnologie
Exemplarul testat beneficiază de geamuri electrice faţă-spate, oglinzi laterale electrice, încălzite şi rabatabile automat, climă cu reglare automată pe două zone, ştergătoare cu temporizator, senzor de lumină şi sistem de navigaţie RNEG cu Bluetooth.Unitate audio suportă şi MP3-uri, iar sistemele CruiseControl şi limitatorul de viteză sunt standard.
Design
Fiind vorba de un crossover între un monovolum şi o subcompactă, era clar că nu putem vorbi de o siluetă de coupe şi de prea multă agresivitate. Din contră, Citroen C3 Picasso ne inspiră un aer dolofan, de model îmbrăcat în toate culorile ”la modă” la momentul ieşirii de pe linia de producţie. Exemplarul testat reprezintă o ediţie specială din acest punct de vedere, deoarece vrea să introducă un strop de culoare în viaţa celor care îl cumpără. Aşadar, jantele au o tentă de vişiniu, iar capacele oglinzilor sunt şi ele vopsite în aceeaşi nuanţă. Ideea de ”Colour Edition” nu a fost aplicată cu la fel de multă îndârjire şi la interior, neexistând accente vişinii la bord, ci doar elemente de culoare albă.
Într-un fel, Citroen C3 Picasso are acel gen de design care fie îţi place, fie îl dispreţuieşti, dar nu te lasă indiferent, de unde şi nota aferentă.
Date tehnice - Citroen C3 Picasso (2008-2013) 1.6HDI 90CP | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Citroen
-
Potrivit celor mai recente zvonuri, Citroen ar putea elimina din gama de modele nava amiral C5 X la finalul acestei generații. Francezii vor să se concentreze pe modele compacte și subcompacte. (Vineri, 07 Iunie)
-
Francezii de la Citroen publică primele imagini și informații referitoare la noul C3 Aircross. SUV-ul de segment B poate găzdui până la 7 pasageri și va avea inclusiv o versiune pur electrică. (Joi, 18 Aprilie)
-
Citroen C4 și C4 X pot fi comandate acum și alături de o motorizare mild-hybrid la 48V. Ansamblul dezvoltă 136 de cai putere, iar prețurile pornesc de la 27.300 de euro în România. (Marti, 20 Februarie)
-
Francezii de la Citroen prezintă noul Berlingo facelift. În Europa va fi disponibilă numai varianta electrică e-Berlingo și oferă 136 CP și o autonomie de până la 320 de kilometri cu o singură încărcare. (Marti, 12 Decembrie 2023)
-
Constructorul francez de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul e-C3. Modelul cu zero emisii promite o autonomie de până la 320 de kilometri și pornește de la 23.300 de euro. (Marti, 17 Octombrie 2023)
toata lumea spune ca sunt scumpe piesele la frantuzesti, problema asta nu am intampinat, preturi bune, si in afara de consumabile nicimacar un surub nu am schimbat la masina. in rest acest picasso mi se pare foarte frumos, are asa un are funky, pacat de pretul mare, la salariile noastre rar iti permiti asa, si chiar daca ai banii poate te orientezi la ceva mai vechi dar premium, asta fiind mentalitatea la noi.
P.S.: Cred ca un ix20 de la Hyundai ar fi mult mai ok.
Cam lipsesc date despre masina asta, nu? Masa? Cuplu?
Eu am pe Focus motorul asta, 1.6 TDCi 90cp, si e motor construit de Peugeot-Citroen (doar ca ei ii zic HDi). Doar ca Ford au pus pe Focus o cutie de viteze calumea si astfel am consumuri mai mici decat C3 asta, viteza maxima mai mare si acceleratie mai buna desi masina e mai grea. Si asta se intampla cu vreo 6 ani in urma cand a fost lansat Focus 2. Citroen nu puteau sa mai adauge si ei sa creasca putin puterea motorului, daca nu sa puna o cutie de viteze calumea? Eu cred ca puteau dar n-au vrut sa faca din C3 Picasso un concurent pentru C4 probabil.
Si arata mai misto in green-lime decat alba.
Revenind la ce ziceam de Peugeot, grupul PSA (Peugeot-Citroen) si FORD au colaborat la motorizarile diesel, dar asta nu inseamna ca unii au venit cu o turbina altii cu niste injectoare si gata sunt facute 50% - 50%. Peugeot a venit cu motorizarile specificate mai sus iar Ford cu 2.2 si 2.7 TDCI care au fost perfectionate cu tehnologia High Pressure Injection (HDI) inventata de Peugeot, tehnologie aplicata si pe motorizarile pe benzina 1.6 THP facute in colaborare cu bmw. Ford a mai avut o contributie in plus la aceasta colaborare, investind o cantitate mai mare de bani pentru dezvoltarea si patentarea tehnologiei HDI. Asa ca ce e al francezilor este al francezilor, poate nu toate modelele de la PSA sunt legate sau reusite dar la motorizari diesel ei umblau in anul 2000 cu filtru de particule inventat de ei si motorizari CR rafinate 2.0 HDI - 2.2 HDI. Pe vremea aia Ford vindea Focus cu interiorul ala din anii 1900 si motorizarile alea penale 1.8 TDDI fumegatoare (le vedeti pe strada).
si tot pentru BBR91 - compara Focusul ala cu cutie de Ford care agata cu 307 sau 308 care amandoua au intrat in Cartea recordurilor pentru autonomii mari si consumuri extrem de mici (de genul 3.4). Acum zi-mi de Focus ce face.
Am un TDCI 1.8 ala prost de 115 CP (luat din manelarica de nou) si pana la 180.000 km nu are nici o problema, consumabile schimbate la timp si atat.La firma am un Ford Fusion cu motor dala bun 1.4 TDCI la 40000km curge motorina pe jos de pe la pompa,motor,s-a mai schimbat la el furtun turbo deoarece s-a spart nu mai mult de 3-4 ori in acesti km,la ford focus 1.6 tdci 109cp tot motor dala bun pe langa pompa in garantie schimbata, masina are pana in 200000km si dupa diagnoza trebuie schimbata turbina si scoate fum la greu.Pe peugeot s-a renuntat in cadrul firmei deoarece sunt niste mizerii atat serviceurile din romanica cat si cazanele mai ales pe partea de articulatii, directie, suspensie.
Esti indoctrinat, mandru de cotetzul tau si orice as zice nu as rezolva nimic pentru ca esti un roman tipic, crescut in copaci, frustrat de viata care o duci si genul ala spargator de seminte.
Si nu era nevoie sa ne specifici ca esti angajat la nu stiu ce firma care are Peugeoturi....e clar dupa primele randuri ca toata viata o sa ramai un angajat cu mentalitatea asta de caine lenes...
Succesuri cu cotetul tau care agata in orice treapta cum nici un Logan nu o face....
@BBR91 - mersi pentru raspunsul decent, probabil nu au imbunatatit acest motor sau nu l-au inlocuit cu versiunea de 92-112 cp pentru a reduce costurile... dar cert e ca resurse exista.
Te rog citeste. Este exact cum am zis eu si colegu de mai sus.
Spunea cineva cum ca DCI-urile lui Renault sunt mai bune decat HDI-urile celor de la PSA. Tinanad cont de problemele pe care le au cele doua motoare nu cred ca se impune un grad de comparatie. In plus, BMW a preferat sa colaboreze cu PSA pentru diesel-urile de pe Mini si cu siguranat nu intamplator. Ori singurul constructor care apeleaza la motoarele Renault este Infini, si asta datorita aliantei Renault-Nissan.
Chit ca o sa-mi iau injuraturi, in afara de consumul scazut eu nu vad argumente concrete la DCI-uri. Si aici ma refer bineinteles la situatii cand motorul are peste 200000 de km.
Revenind la C3 Picasso, haideti sa o luam altfel: incercati sa configuranti o masina a concurentei la fel ca masina din testul asta si vedeti unde ajungeti. In plus pretul ceva mai mare fata de concurenta se vede si in designul ceva mai deosebit, care fie iti place, fie ti se pare foarte naspa.
@Bogdan Mirica
"Citroen C3 Picasso nu a reuşit să obţină decât patru stele, protecţia oferită pasagerilor şi copiilor fiind destul de bună, însă nu suficientă."
Cum poate sa fie insuficient ceva ce e destul de bun?
... ca design ... LauCalin are perfecta dreptate .. masina nu este vre-un Aston sau cinestiece altceva ca sa salivezi numa cand ii auzi numele ... fie iti place fie nu ... deja am vazut doua pe strada ... raman la "NU" :)
sincer treaba cu motoarele cred ca este mai mult MB->Renault decat invers ;) (chiar daca in declaratii suna intr-un fel realitatea poate fi destul de diferita, pentru ca actele nu sunt publice)
"Eu spre deosebire de tine" cunosc prea multi posesori de Renault diesel ca sa imi fac o impresie despre motoarele astea. Iti recomand numai sa-ti pregatesti portofelul pentru cand depasesti 200000 de km, asta in cazul in care, ti-am zis, ai curaj sa-ti mai pastrezi Renaultul.
Iar asta cu datul ce trebuie si cand trebuie numai la Renault am auzit-o.
Asta e, DCI-uri sunt motoare finute, tipic frantuzesti. ;)