Drivetest Ford Tourneo Connect (2013-prezent)

1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 100CP Man5 Titanium SWB
Ford Tourneo Connect (2013-prezent) zoom
de Dragoș Băltățeanu
Marti, 12.11.2013
Pseudomonovolum

Înainte de a începe testul în sine, trebuie să facem un pic de lumină în noua ierarhie şi nomenclatorul modelelor Ford utilitare. Ford a schimbat denumirile într-un ritm ameţitor, aşa că este destul de uşor să te simţi confuz. Marca şi-a împărţit familia de modele utilitate în două părţi. Automobilele destinate transportului de marfă se numesc Transit, iar cele pentru pasageri Tourneo. Apoi, fiecare subfamilie are la rândul ei câte trei membri bazaţi pe platforma folosită. Utilitară pe platforma de clasă B se numeşte Courier, clasă C - Connect, iar cea pe platforma mare - Custom. Pentru modelele de pasageri, căci despre ele vorbim, avem Ford Tourneo Courier (care se va lansa în curând), Ford Tourneo Connect (model despre care vorbim astăzi) şi marele Tourneo Custom.

Simplu, nu?

Ei bine, la finalul săptămânii trecute am mers la Munchen pentru a pune la încercare noul Ford Tourneo Connect, un model utilitar dedicat familiilor. Este construit pe o platformă comună cu modelul Focus şi este disponibil în două variante de ampatament. SWB oferă cinci locuri, în timp de LWB are o modularitate complexă şi loc pentru şapte pasageri. Un monovolum cu logică uşor diferită.

Ford Tourneo Connect (2013-prezent)
1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 100CP Man5 Titanium SWB

  • Pret de pornire 18.612 €
  • Pret model testat 22.828 €
  • Taxa auto 70 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pare ciudat să optezi pentru un automobil utilitar cu motor pe benzină. Dar dacă avem de-a face cu o versiune dedicată pasagerilor, sau mai bine zis familiilor, această opţiune nu mai pare atât de deplasată. În mod normal, aceste maşini sunt comandate cu motorizări diesel, dar Ford apreciază că motorul său Ecoboost de 1.0 litru, deja vedetă în industria auto şi analizat recent de noi într-un test de consum de o săptămână, îşi va găsi clienţi şi pe un model ca Tourneo Connect. Este, de fapt, una dintre cele două motorizari pe benzină disponibile pentru acest model, cealaltă fiind un alt EcoBoost: 1.6 de 150 CP. Dacă benzina nu vă satisface, se poate opta pentru clasicul 1.6 TDCI în trei variante de putere: 75, 90 şi 115 CP. 

Însă am vrut să vedem ce poate micul motor de Craiova pus pe o utilitară de segment C. Am ales să mergem cu un Ford Tourneo Custom 1.0 Ecoboost SWB în echipare Titanium. Este disponibil în varianta de 100 CP şi se achită cu brio de sarcina care i-a fost pusă în braţe. Deşi pare mic, cuplul de 170 Nm la 1.400 rpm îl ajută să mişte cele aproape 1.5 tone într-un ritm acceptabil. Mă aşteptam ca maşina să se simtă cumva submotorizată, dar nu este cazul. Ce-i drept, nu am putut testa maşina în condiţii de încărcare maximă, cinci pasageri şi bagaje, dar sunt de părere că motorul de 100 CP va face faţă, chiar dacă consumul va creşte pentru asta. Indiciu: Ford are atât de multă încredere în acest propulsor, încât îl oferă şi în dotarea modelului similar dedicat trasportului de marfă, Ford Transit Connect.

Reversul medaliei este faptul că acest motor nu oferă reprize fulminante în asocierea cu modelul Tourneo Connect. Se achită de sarcini, dar o face în ritmul său. Detaliem mai jos, la capitolul performanţe. 

Pe modelul testat de noi, motorul cu trei cilindri a fost asociat cu cutia de viteze manuală cu şase trepte preluată de la Ford Focus şi excelent etajată. Este precisă şi plăcută la utilizare şi ajută mult cei 100 CP livraţi de minimotorul Ecoboost. Pentru mai mult confort se poate opta şi pentru o cutie automată cu şase trepte, dar care este disponibilă doar cu motorul 1.6 Ecoboost de 150 CP.

Consum

Maşinile de familie echipate cu motoare pe benzină nu mai sunt o raritate. Căutând la concurenţă, am găsit mai mulţi rivali pentru noul Ford Tourneo Connect decât ne-am fi aşteptat. Acest lucru se datorează în mare parte motoarelelor pe benzină de generaţie nouă cu cilindree mică şi sistem turbo. Acest propulsoare se dovedesc eficiente şi nu foarte gurmande la pompă.

Comparând consumul mediu oficial, reiese că noul Ford Tourneo Connect echipat cu motorul Ecoboost de 100 CP este cel mai economic din segment, consumând doar 5.6 litri/100 km. Un consum destul de apropiat de adevăr. În timpul testului din Germania, pe drumuri secundare în afara localităţilor şi abordând un stil de condus relaxat, computerul de bord a oscilat între 6.5 şi 7 litri/100 km atunci când am început să ridicăm ritmul. Evident, dacă vom folosi maşina predominant în oraş şi încărcată, cifra va creşte semnificativ. Oficial, Ford spune că acest model consumă 6.4 litri/100 km în mediu urban şi 5.1 în afara localităţilor. 

Performanţe

Acesta este capitolul unde motorul de 1.0 litru nu dă satisfacţie. Dacă vrei ca Tourneo-ul Connect să accelereze sprinten, atunci cei 100 CP nu sunt suficienţi. Deşi este ajutată de cutia cu şase trepte preluată de la Focus, maşina accelerează greoi, în abia 14 secunde, de la 0 la 100 km/oră. Viteza maximă care poate fi atinsă este de 160 km/oră.

Ce-i drept, nimeni nu vrea să facă sport cu un Tourneo Connect, dar parcă ar fi fost plăcut mai mult zvâc. E drept că avem alternativa motorului Ecoboost de 150 CP, dar şi diferenţa de preţ este semnificativă. 

Chiar şi în comparaţie cu concurenţa, Ford-ul se dovedeşte a fi printre cele mai lente modele. Dacia Dokker cu motor de 1.2 TCe de 115 CP accelerează în 11.1 secunde, iar un VW Caddy Life de 1.2 TSi 105 CP în 12.4 secunde. Cele mai lente din segment sunt Fiat Doblo Panorama şi modelul soră Opel Combo Tour, ambele dotate cu motorul de 1.4 litri aspirat de 95 CP. 

Interior

Spaţiu. Mult spaţiu. Acesta este feelingul când te urci la bordul unui Tourneo Connect. Maşina este înaltă şi ai mult loc deasupra capului, mult spaţiu în faţă, mult spaţiu în general. Este un lucru normal, având în vedere că avem în faţă o maşină de familie bazată pe un model utilitar. Latura practică primează aici înainte oricărui alt aspect.

Însă designerii Ford au reuşit să creeze un interior primitor, mai ales în varianta de echipare Titanium. Nu ai zice că te afli într-un model utilitar. Volanul şi schimbătorul au fost împrumutate de la noul Focus, iar alte elemente din bord sunt luate de la Fiesta, creând un mix interesant. În plus, Ford a creat o grămadă de spaţii de depozitare, unele ascunse în zone unde nu te-ai aştepta, ca de exemplu în spatele ceasurilor de bord. Totuşi, anumite plastice de pe bord păcălesc frumos privirea, părând la prima vedere material moale. Când îl atingem, constatăm însă că este un plastic dur, nu foarte plăcut pipăitului. 

Versiunea cu ampatament mărit oferă şapte locuri şi posibiliatea de a organiza, rabata, plia cele cinci locuri din spate după bunul plac. Hayonul din spate se deschide amplu şi permite unui om de înălţime normală să stea în picioare sub el, iar încărcarea obiectelor voluminoase în portbagajul de peste 1.000 litri este o joacă de copil. Apoi în funcţie de necesităţi, putem încărca aproape orice rabatând sau chiar reunţând la banchetă. Avem prize de 12 volţi peste tot, iar pentru accesul la locuri din spate, Ford propune uşi culisante ample, foarte uşor de acţionat. 

Preţ de achiziţie

Segmentul automobilelor utilitare compacte dedicate pasagerilor este unul destul de competitiv. Iar cea mai mare problemă pentru modelul testat de noi vine din România. Sau, mai bine zis, din Maroc. Pentru că Dacia oferă modelul Dokker, un automobil de succes din actuala gamă. Preţul lui Dokker este de 12.800 euro pentru varianta Laureate cu motor de 1.2 TCe de 115 CP.

Ford-ul Tourneo Connect 1.0 Ecoboost are un preţ de pornire de 18.600 euro, iar pentru varianta de echipare de top Titanium, preţul urcă până la 22.800 euro. Un preţ concurat doar de modelul Volkswagen Caddy Life 1.2 TSI 105 CP Comfortline. Tot în acest segment există variante cu preţuri ce variază între 14.000 şi 18.000 euro propuse de Fiat, Opel, Renault sau Citroen.

Siguranţă

Noul Ford Tourneo Connect a fost dintre modelele testate de către EuroNCAP în cadrul celei mai recente sesiuni de teste de impact. Noul model s-a descurat admirabil obţinând un scor general de cinci stele şi un procentaj de 94% pentru protecţia pasagerilor adulţi. Pasagerii infanţi sunt protejaţi în grad de 85%, iar protecţia oferită pietonilor este de 62%.

Ford oferă pentru Tourneo Connect o gamă completă de sisteme de siguranţă care include şase aibaguri. Cele de tip cortină protejează pasagerii de pe toate cele trei rânduri de locuri în cazul versiunii cu ampatament mărit şi şapte locuri. În plus, există gama completă de sisteme electronice de asistare, iar pentru prima dată în acest segment, Ford oferă şi sistemul de siguranţă activă Active City Stop, ce poate opri automat maşina în cazul unui impact iminent. Sistemul funcţionează doar la viteze mai mici de 30 km/oră. 

Ţinută de drum

Acest tip de automobil este gândit pentru omul practic care are nevoie de o maşină pe care să o poată folosi atât pentru transportul familiei, dar şi pentru uz utilitar. Aşa că ţinuta de drum este una orientată spre confort, iar feeling-ul general este unul de robusteţe. Deşi platfoma folosită provine de la modelul Focus, suspensia spate este una clasică, şi nu cea independentă, folosită de hatchback-ul compact. Chiar şi aşa, Tourneo Connect se simte foarte bine pe orice tip de drum. Virajele sunt luate cu aplomb, iar ruliul este bine ţinut în frâu de suspensie. Direcţia este precisă şi comunicativă, feedback-ul transmis celui de la volan fiind similar cu cel dintr-un Ford Focus. 

Vizibilitate

Ford Tourneo Connect oferă o vizibilitate excelentă pentru acest tip de caroserie. Parbrizul este amplu şi poziţia uşor înaltă la volan oferă o bună perspectivă asupra traficului. Oglinzile retrovizoare sunt de dimensiuni mari, iar cele laterale sunt dublate de oglinzi concave ce permit manevre precise lângă borduri. Luneta este şi ea generoasă ca dimensiuni şi fiind dintr-o singură bucată nu jenează cu nimic vizibilitatea în spate. Pentru extrasiguranţă, Tourneo Connect poate fi echipat cu senzori de parcare şi chiar cu cameră de luat vederi pentru mersul cu spatele.

Tehnologie

Ford a vrut să scoată modelul Tourneo Connect din lumea gri a utilitarelor şi l-a echipat corespunzător ca pe orice alt automobil de familie. Pe lângă sistemele de siguranţă active ca Active City Stop, Ford oferă şi sistemul Sync, care permite celui de la volan să dea comenzi vocale pentru infotainment sau telefon. Sync poate suna automat la serviciile de urgenţă în cazul unui accident dacă telefonul mobil a fost conectat prin Bluetooth. Şi o face în limba ţării în care te afli, transmiţând poziţia automobilului.

Sistemul audio este mai mult decât decent, există una sau două mufe USB, iar ecranele sunt identice cu cele folosite de modelul Focus, grafica albastră fiind plăcut privirii. Opţional putem alege sistem de climatizare automat cu zonă dublă pentru reglarea temperaturii din habitaclu. Mai există sistem Start-Stop şi Active Grille Shutter pentru economie de carburant şi emisii reduse. Acest pachet este oferit standard pentru motorul 1.0 Ecoboost. 

Design

Pentru prima dată, Ford Tourneo Connect nu mai are un design utilitar. Ford a decis că şi familia sa de modele comerciale trebuie să arate bine, astfel că a reuşit să creeze un design atractiv. Noul Tourneo Connect are o parte frontală chiar agresivă, feeling oferit de blocurile optice alungite şi de grila de dimensiuni mari a radiatorului. În spate, designerii Ford au ales să creeze stopuri înguste şi înalte, o trăsătură de design care se regăseşte şi pe modelul mai mare, Tourneo Custom. Din orice unghi, un Tourneo Connect poate fi recunoscut datorită geamurilor cu colţ tăiat, un fel de semnătură de design a modelelor comerciale Ford. Una peste alta, noul Ford Tourneo Connect este o maşină plăcută, mult mai frumoasă decât pătrăţoasa generaţie anterioară. 

Nu ne-a placut

  • Calitatea anumitor suprafeţe
  • Preţ mare
  • Performanţe
Date tehnice - Ford Tourneo Connect (2013-prezent) 1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 100CP Man5 Titanium SWB
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
999
Lungime mm
4818
Putere maxima CP (rpm)
100 (6000)
Latime mm
2137
Cuplu maxim Nm (rpm)
170 (1400)
Inaltime mm
1845
Viteza maxima km/h
165
Greutate kg
1420
Acceleratie 0-100 km/h s
14.0
Ampatament mm
2662
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
60
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
1529
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Ford Tourneo Connect (2013-prezent)

Ultimele teste


  • Vedetă

  • Legendă

  • Definiția hot hatch-ului

  • Grande

Comentarii (23)

  • arhitect
    ar fi bine de completat datele tehnice cu versiunea pentru 7 locuri !
    2 1
  • Inca o cascaraveta echipata cu preamult titratul Ecoboost 1.0.Ma astept la un succes fulminant ,gen B-max.Pacat !
    15 9
  • mai bine i-ar pune un motor de 49,9 cmc si 180cp, hai ca vreau so vad si pe asta...
    15 6
  • un pic mai frumoasa decat multipla
    9 10
  • ovidiu
    Ford are deja in gama de multa vreme C-max si Grand C-max. Oare nu este foarte apropiat de C-max acest Tourneo Connect ? Isi au rostul doua automobile atat de similare in gama? Oare ce le diferentiaza atat de mult? Gresesc?
    11 3
  • @flavius

    Chiar daca nu are vanzari spectaculoase B-Max este cel mai bine vandut monovolum de clasa mica din segmentul sau.
    Sunt sigur ca si Tourneo Connect va avea vanzari bune.
    7 6
  • Dacia Plant
    Mi se pare o prostie acest motor in asociere cu Tournero. Este clar submotorizat. Loganul 1.4 are aceeasi viteza maxima si prinde suta cu o secunda mai repede, iar la drum lung mi se pare un calvar. Ma intreb cum se misca Tournero cand este incarcat (caci sub aceasta forma va fi folosit) si cand are si aerul conditionat pornit. Am ajuns la concluzia ca motoarele slabe te obosesc mult la condus.
    29 6
  • @Dacia Plant
    Comentariul tau mi se pare unul dintre cele mai pertinente puse pe acest site.
    6 1
  • antonny
    De ce @Dacia Plant ti se pare o prostie acest motor .....iti garantez cu greutate de 1t se misca la fel ca un diesel
    2 6
  • @ Automarket: Atunci cand faceti comparatii de pret intre Dacia si orice alta marca, e bine sa va interesati de preturile efective de vanzare. Ford, ca multe alte marci, ofera discount-uri la preturile de lista. Eu am inteles, ca in cazul Transit Connect / Tourneo Connect ar ajunge chiar si la 17%. Chiar si asa, pretul este sensibil mai mare decat al unui Dokker dar comparatia este mai apropiata de adevar. Ma bucur sa vad ca acordati atentie vehiculelor comerciale.

    @Dacia Plant si celor care fac comparatii aberante: Haideti sa nu mai comparam mere cu pere. Cred ca am depasit faza asta de dezvoltare. Acum avem internet si acces la informatie. Ce va doriti? Minim 300 CP si 600 Nm pe fiecare masina, doar ca sa nu fie submotorizata? Ce ganditi voi, de fapt, cand spuneti "submotorizat"? In afara de performantele motorului, conteaza si cum este transmisa puterea catre roti (cutie de viteze, rapoarte de demultiplicare, etc.).

    @ovidiu: desi asa pare, cele doua masini de care vorbesti nu sunt chiar atat de ...similare. Diferentele sunt multe: Tourneo Connect ofera un spatiu interior mult, mult mai mare decat in C-Max (atat pentru pasageri cat si pentru bagaje). Tourneo Connect este gandit ca un automobil pentru transportul frecvent al persoanelor (pe santiere, la / de la punctele de lucru ale companiilor). Apoi este vorba de solutiile constructive (sa nu uitam ca Tourneo Connect are o suspensie spate cu osie rigida, nu cu roti independente). Acest lucru influenteaza confortul, manevrabilitatea, etc. Apoi, Tourneo Connect va putea fi comandat si in variante spartane (chiar si fara radio) companiilor care achizitioneaza flote (curieri, etc.).
    9 7
  • Este cam acelasi lucru ca in cazul lui Logan 1.2 de 75 CP care are performante similare cu cele ale unui Polo cu motor de 1.2 si 60CP.In cazul asta Loganul nu ar fi submotorizat? Asta ca sa-ti dai seama ca nu intelegi defapt ce inseamna o masina submotorizata. Defapt este vorba de o masina cu performante medii pentru aceasta clasa.
    Pe de alta parte performantele mai slabe se pot datora in principiu etajarii cutiei de viteze care e gandita astfel incat motorul sa "traga" mai bine in turatii mai joase,si datorita aerodinamicii.
    PS: mi se pare o masina urata si scumpa. Poate ca motorul e bun, dar chiar si asa nu cred ca isi merita banii.
    7 2
  • Dacia Plant
    @MRC: Se observa cum este transmisa putearea pe fisa tehnica. Daca era transmisa bine scoatea 10secunde nu 14. Doar sa nu crezi ca in realitate se misca mai repede. O masina normala ar trebui sa aibe 0-100km/h in sub 11secunde si viteza maxima de minim 180km/h.

    0-100 - ma ajuta sa vad cum se misca masina in viata de zi cu zi, cam ce reprize are si cum va trage motorul, cum va misca motorul masa masinii.
    Viteza maxima - imi indica modul in care se comporta masina. Cat de fortata va merge. De exemplu voi putea sa merg lejer pe autostrada cu 130km/h fara sa fortez masina si sa scot un consum mare si fara sa fie turat motorul.
    8 5
  • Dacia Plant
    @MRC: Tu ai condus un drum lung cu o masina cu performantele acestui Ford Tournero sau mai slaba ? Sa vezi cum trebuie sa te avanti din timp ca sa poti face o depasire in siguranta sau cum trebuie sa stai in spatele unui tir la drum lung ca nu-l poti depasi repede ? Cand conduc una din asta trebuie sa las masina din fata sa mearga mai repede si apoi sa intru mai puternic in curba si sa vin cu ,,avant" din spate in speranta ca nu prind o masina din fata care sa imi taie tot elanul si sa pot face depasirea in siguranta. Pe cand cu o masina mai puternica doar te joci si depasesti din orice pozitie. Nu iti trebuie strategii ca a lui Hitler sa faci o depasire. Este obositoare. Eu vorbesc din experienta. Si fac comparatie intre 50cp, 75cp si 140cp. Ce este peste nu se pune deoarece o sa zici ca ma cred racer si visez la 300cp.
    7 4
  • @Dacia Plant: Da! Am mers vreo 200.000 km cu un Transit de 1.8 tone, 85CP, 250 Nm. In privinta depasirilor....ce pot sa spun? Da, uneori trebuie retrogradat. Dar am gandit fiecare depasire in asa fel incat sa ma simt in siguranta atunci cand fac manevra respectiva, sa o execut cat mai repede posibil si fara a pune pe cineva in pericol. Chiar si asa, trebuie sa recunosc ca au fost si depasiri facute aproape de limita (fie din greseala mea, fie ca cel depasit a gasit de cuviinta sa mareasca viteza, fie din alte cauze). La drum lung, mai ales pe autostrada, mi-as dori ca masina sa aiba macar 100 CP (desi are un alt minus, si anume aerodinamica). Dar dincolo de toate astea, sunt constient ca este o masina utilitara si are anumite limitari. Si daca vreau mai mult confort, trebuie sa ma uit la concurentii marcii, sa vad daca ei ofera ceva in plus sau daca tot segmentul respectiv este "victima" unor solutii tehnice diferite fata de un autoturism.

    In acelasi timp, inainte de Transit am condus alti 100.000 de km o Dacia Pick-up 1.9D. Desi este muuuult mai usoara ca Ford-ul, si ceva cai putere in minus, cutia de viteze nu o ajuta deloc. Nu are absolut deloc demaraj. Din cauza asta am spus ca trebuie luat in calcul si modul cum este livrata puterea la roti. Si aici, iti dau dreptate. Sprintul pana la 100 Km/h ne spune cum este transmisa puterea.

    Cu toate astea, zic ca trebuie sa judecam fiecare masina si prin prisma concurentilor nu doar prin prisma a ceea ce ne dorim.
    8 3
  • Dacia Plant
    @MRC: Avea 250NM. Deci o valoare acceptabila/buna pentru o astfel de masina. Avea cuplu. De acest element are nevoie o autoutilitara, nu de cp. Si am ajuns la concluzia ca cilindreea conteaza cel mai mult. Nu poti compara 85cp si 250nm cu 100cp si 170nm. Este clar mai bun ca 1.0 acel 1.8. Motoarele astea sunt super pentru masinile de oras dar sa pui pe Mondeo, Passat, Tourneo si altele mi se pare aberant.
    Dacia nu ca nu avea transmisa puterea bine (este adevarat ca are si o cutie proasta), dar nu avea turbo, deci din cate stiu are sub 130nm. Degeaba are 64cp si 1.900cmc3 daca are 130nm. Cuplul la 1.8-ul ce l-ai condus era dublu. Deci conteaza mult si cuplul la o masina. Acesta trebuie sa fie in ,,armonie" cu c.p.
    Iar daca ne raportam la concurenta atunci da. Decat un 1.2 sau 1.4 16v de la Renault Kangoo (nu stiu daca mai au motorizarile astea pe noul model ca nu ma intereseaza), atunci prefer 1.0turbo. Dar ar fi recomandat motorul diesel indiferent de putere pentru o astfel de utilitara. Conteaza mult cuplul la greutate.
    8 3
  • E scris in text ba Turneo, ba Tourneo, ar fi bine sa va hotarati :)
    1 0
  • @Dacia Plant
    Nu poti compara 1.4 de pe logan care avea un cuplu de cacat incepand cu 3000 RPM pana la 5000RPM, asta macar are 170nm de la 1400 RPM pana la 5000 RPM, ceea ce nu e putin. Loganul de 1.6 si 135nm are zvac??? Nu are! Deci nu se compara turbo cu aspirat, cel putin nu motoarele mici.

    Practic ford face o aroganta cu motorul asta, este un motor entry-level pt calasele compacte, deci fara pretentii! Pt cine isi doreste o masina din clasa asta cu bani putini, doar pe asta si-o poate cumpara. Mai mult ca sigur motorul doar masinile echipate cu motorul asta vor avea discounturi mari.

    Versiunea cea mai buna va ramane momentan diesel, chiar si ala de 75 CP.
    6 3
  • @Dacia Plant: Da, intr-adevar, conteaza mult cuplul la utilitara. Se simte la demaraj. Este destul de vivace. Dar dupa 2500 rpm se plafoneaza. Iar puterea mica face ca pe autostrada sa turez destul de mult motorul. Motorul este 2.2 TDCi. Pe noul Transit (Custom) am vazut ca s-a renuntat la varianta de 85 CP (si bine au facut!). Se pleaca acum de la 100 cp si 310 Nm, in varianta de baza (acelasi motor de 2.2 litri). La Dacia un turbo ar fi fost excelent (dar Renault a decis altceva la momentul respectiv). Cuplul la 1.9, la Dacia, mi se pare ca este de 117 Nm. No comment :))
    2 1
  • antonny
    @Mrc....spui ca ai mers cu un transit 2.2 85 cp .......eu cred ca nu ai mers gol ......la ce vrei sa te astepti la o greutate de minim 3.5 t ??
    0 1
  • Razvan
    Producatorii fac autoturisme care se vand, surpriza, nu doar in Romania. Exista tari in care nu prea exista motorizari diesel. De exemplu Grecia, Cipru, asta ca sa dau exemple doar din Europa. Exista 2 motorizari pe benzina si 3 diesel, astfel incat sa existe variante rezonabile pentru cat mai multe tipuri de clienti. Nu ma intelegeti gresit, masina de mai sus nu mi se adreseaza, nu as da banii pe ea, pentru ca nu am ce face cu atata spatiu, insa nu sar repede sa zic ca e nasoala. Pentru o persoana care are o mica afacere, mai cara si marfa, dar foloseste masina si in concedii unde merge cu catel, cu purcel, e o masina ideala. Motorul asta de 1.0 e ideal pentru o anumita categorie de clienti: pentru cei care fac Km putini, sau pentru cei care au taxe foarte avantajoase pentru genul asta de motoare. Nu mi se pare ca are performante proaste pentru o masina de genul asta. Cine da banii pe o astfel de masina, nu vrea performante sportive. La capitolul design, mi se pare ca arata foarte bine fata de concurenta, Caddy si Citago, etc.
    2 1
  • Dacia Plant
    @Dacia Plant (te rog pune numele si in comentariu pune @ ca asa nu mai stiu cui ma adresez).
    De ce sa nu compar cuplul ? 1.4-ul are cilindree mai mare si este mai usor loganu ca fordul acesta. Micile laguri ale turbinei ii arata adevarata cilindree a motorului, iar 170nm raportat la masa sa, nu cred ca sta mai bine ca loganul 1.4. Deci tot la fel va merge. Si daca tinem cont ca loganul are o cutie mai prost etajata ca fordul si cu toate acestea are performante mai bune, rezulta ca 1.0 pe acest model nu este cea mai fericita alegere. 1.0 este recomandat pe Fiesta cu mare placere si poate chiar Focus. Pe focus minuni cu acest motor poti face doar de la 4000rpm in sus.
    3 1
  • @antonny: Jumatate din kilometrii facuti cu Ford s-a realizat cu masina goala. Ba chiar o folosesc si ca masina personala (am fost in multe excursii de 3-4 zile cu ea in tara). Deci stiu foarte bine cum se conduce masina asta fara incarcatura (nu este masina de la serviciu, este masina mea). Goala are 1.8 tone iar modelul meu este omologat pentru 3 tone (MTMA 3 tone, adica o sarcina utila de 1.2 tone). In activitatea mea nu trebuie sa car nici greutate si nici volume mari (e vorba de distributie de prajituri). Si cum scrisesem si in comentariul anterior, masina, la gol, se misca destul de fasnet. Chiar nu-mi este rusine cu ea; este destul de manevrabila si foarte spatioasa. Pot pleca si primul de la semafor dar si ultimul (totul depinde de cel de la volan :) ).
    Discutia pe care am purtat-o cu Dacia Plant se referea, de fapt, la cum si la ce ne raportam (si ce pretentii avem) de la anumite masini, avand in vedere clasa din care fac parte.
    4 0
  • Dacia Plant + MRC = tot respectul meu
    De mult timp nu am mai asistat la o dezbatere pertinenta si fara "rautate" pe situl asta.Chiar daca nu ma intereseaza masina a fost o placere sa citesc comentariile voastre.
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru