Volkswagen a decis să intre în forţă pe segmentul pick-up, iar modelul Amarok este o dovadă vie a acestor intenţii. Deşi nu e mai performant în linie dreaptă decât alţi rivali sau mai capabil în off-road decât modele consacrate în segment, vorbim de un viitor model de succes al mărcii germane, care promite să devină unul din liderii segmentului.
-
Pret de pornire
23.599 €
-
Pret model testat
30.851 €
-
Taxa auto
478 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Exemplarul testat beneficiază de un motor 2.0 Bi-TDI CR de 163 CP şi 400 Nm. Cuplul motor este furnizat între 1.500 şi 2.500 rpm, iar motorul reuşeşte să ofere 350 Nm şi la 3.000 rpm. Propulsorul este deosebit de silenţios şi foarte bine echilibrat, vibraţiile fiind un element care apare dacă subturezi motorul fără niciun sens. Mai precis, poţi urca liniştit o pantă în treapta a treia cu mai puţin de 1.500 rpm, iar modelul poate să ruleze şi cu 1.000 rpm sau puţin peste fără trepidaţii. În plus, apăsarea uşoară pe acceleraţie la turaţia respectivă se traduce prin răspuns, nu prin vibraţii. Acest element este deosebit de important pentru confortul şoferului şi demonstrează elasticitatea acestui propulsor, capabil să atingă chiar şi 5.000 rpm.
Timoneria lui Amarok este precisă, cu toate că nu este operată cu acelaşi nivel de forţă ca la un turism. Am apreciat însă faptul că nu trebuie să mişti foarte mult levierul schimbătorului de viteze pentru a schimba treptele şi că acesta este foarte apropiat de concernul Volkswagen în manevrare (timoneria fiind atât fermă, cât şi foarte precisă). Rivalii săi nu se pot lăuda cu timonerii la fel de precise şi cu o cursă atât de scurtă a schimbătorului de viteze. Un alt avantaj al lui Amarok ar fi oferit de motor, a cărei cilindree este mică în raport cu cea a rivalilor. Rivalii lui Amarok sunt echipaţi cu motoare de 2.5 litri, iar unii au chiar şi motoare de 3.0 litri. Între timp, pick-up-ul Volkswagen are doar 1.968 cmc. Din păcate, tehnologia DSG nu şi-a făcut încă intrarea în gama Amarok, dar se preconizează un debut în 2012 al acestei opţiuni, cutia automată fiind un element pe care rivali precum Navara, Hilux, Ranger şi alţii îl oferă încă de la lansare.
Un alt element de apreciat la Amarok este silenţiozitatea motorului. Până în prezent, Amarok este cel mai silenţios pick-up pe care l-am întâlnit. Chiar şi la viteze mari, modelul nu este extrem de gălăgios, antifonarea fiind de excepţie. Rapoartele transmisiei sunt potrivite, modelul putând să profite de puterea sa în fiecare treaptă. În cazul exemplarului testat, vorbim de un sistem de tracţiune integrală nepermanentă, marcată pe oblonul acestui model cu cifra 4 roşie din inscripţia 4Motion. Opţional, modelul poate fi echipat cu un diferenţial spate cu blocare mecanică, operat electronic. Exemplarul testat nu beneficia de un asemenea dispozitiv, în timp ce unii rivali oferă în standard acest element. Chiar şi aşa, lipsa respectivului diferenţial nu ne-a pus probleme pe şosea şi nici în off-road, Amarok fiind echipat atât cu un sistem de control a tracţiunii, cât şi cu ESP şi ABS adaptat pentru off-road. Reprizele oferite de Amarok sunt bune pentru treapta a şasea şi foarte bune în treptele inferioare. Reductorul îşi face treaba, dar în cazul în care intraţi în noroi cu anvelope de şosea vă veţi dori diferenţialul spate blocabil electronic.
Consum
Amarok se mândreşte cu cel mai scăzut consum de carburant din segment. Nemţii de la Volkswagen au reuşit să obţină un consum mediu de 7.6 litri la sută pentru Amarok 2.0 TDI 163 CP. Niciun rival al lui Amarok cu un nivel de putere apropiat nu reuşeşte să scadă sub opt litri la sută. În ceea ce priveşte capacitatea rezevorului, modelul are un ”depozit” de 80 de litri, suficient pentru a parcurge aproximativ 1.000 de kilometri.
În viaţa reală, modelul obţine un consum de 6.5-6.8 litri la sută în mediul extraurban cu un stil de condus cuminte, respectând normele de viteză impuse de legislaţia românească. În cazul în care vă grăbiţi, veţi obţine un consum de 7 litri la sută, în cel mai rău caz 7.5 litri la sută în mediul extraurban dacă veţi rula ceva mai repede. Pe autostradă, la o viteză constantă de 120 km/h, turometrul afişează 2.000 rotaţii pe minut şi computerul de bord ne indică un consum mediu de 11 litri la sută. Dacă variem viteza între 120 şi 140 km/h, consumul va creşte, acesta fiind apropiat de 12 litri la sută. Din păcate, testul organizat de importatorul Volkswagen din România nu ne-a permis să perindăm prin mediul urban suficient de mult încât să obţinem o valoare elocventă a consmului de carburant în acest mediu.
Valoarea oficială a consumului de carburant în mediul urban de este de 9.2 litri la sută pentru această versiune de motorizare, iar aceasta este cu cel puţin un litru la sută mai mică decât a rivalilor. În mediul extraurban, cei de la Volkswagen anunţă un consum de 6.8 litri la sută. Valoarea este mai bună decât a rivalilor.
Interior
Amarok se mândreşte cu cel mai spaţios interior din segment, cu cea mai mare sarcină utilă din segment şi cu cea mai mare suprafaţă a benei din segment. În plus, cei de la Volkswagen spun că un palet ISO încape în benă dacă este puţin înclinat - premieră în segment. Între roţile din spate avem o distanţă de 1,12 metri, ceea ce semnifică lăţimea maximă a încărcăturii. Suprafaţă de încărcare este de 2.52 metri pătraţi, iar exemplarul testat are o sarcină utilă maximă de 1.047 kilograme. Versiunea entr-level are un oblon care se deschide la 180 de grade, permiţând montarea de "scăriţe" pentru urcarea quad-urilor sau a altor utilaje de acest gen. În plus, Amarok are cea mai mică înălţime de încărcare din segment - 780 milimetri, lucru care îl penalizează la unghiul de degajare. Dacă lui Amarok i se cuplează o remorcă cu frână, acesta este capabil să tracteze 2.8 tone. Platforma de încărcare este iluminată, dar becul aferent nu este deosebit de puternic pentru a nu deranja şoferii din spate dacă este uitat pornit (cum fac unii şoferi cu proiectoarele sau stopurile de ceaţă).
În ceea ce priveşte habitaclul, avem un set de scaune comfortabile şi o poziţie de condus comodă. Modelul beneficiază şi de o cotieră, iar toate elementele de la interior seamănă cu ceea ce ne-au obişnuit cei de la Volkswagen. Ceasurile de bord sunt preluate direct de la fraţii săi de gamă, în timp ce alte elemente sunt identice din punct de vedere estetic, dar sunt realizate din materiale mai puţin moi, destinate să reziste la solicitări mai intense. Cel mai bun exemplu ar fi volanul, al cărui element central - unde stă airbag-ul, claxonul şi sigla Volkswagen - are un plastic de calitate apropiată de cea găsită pe Golf, în timp ce restul suprafeţei este mult mai dură.
Recomandăm cu căldură configurarea unui Amarok cu volan îmbrăcat în piele şi, în cazul în care este posibil, schimbător de viteze îmbrăcat în piele. Apropo de piele, şi scaunele pot fi îmbrăcate în acest material. Ergonomia este la nivel înalt, Amarok oferind trei prize de 12 Volţi la interior, alături de două suporturi de pahar de dimensiuni generoase şi o scrumieră montată la înălţime. Partea superioară a bordului integrează un spaţiu de depozitare deschis care găzduieşte cu căldură portofelul, telefonul mobil şi alte obiecte care v-ar fi umplut buzunarele, obiectele având loc în acelaşi timp în spaţiu, în timp ce consola centrală prezintă şi ea un spaţiu de dimensiuni generaose care poate găzdui o agendă, un sandwich şi alte elemente cu un volum similar. Suntem plăcut impresionaţi de interiorul lui Amarok, pe care îl considerăm cel mai bun din segment.
Preţ de achiziţie
Versiunea entry-level în gama Volkswagen Amarok costă 23.559 de euro cu TVA inclus şi vine în compania unui motor 2.0 TDI de 122 CP şi 340 Nm. Respectivul model este într-un nivel de echipare aflat sub Trendline şi nu beneficiază de aer condiţionat în standard, geamuri sau oglinzi electrice şi alte elemente de acest gen. În schimb, oblonul său se deschide la 180 grade. Versiunea entry-level are tracţiune spate, iar versiunea cu acelaşi nivel de echipare şi 4Motion cu 4x4 decuplabil costă 25.533 euro cu TVA inclus. Respectivul nivel de echipare poate fi configurat astfel încât să atingă nivelul unui Trendline sau Comfortline fără niciun fel de problemă.
În cazul exemplarului testat, vorbim de nivelul de echipare Trendline, pe care vi-l şi recomandăm, care pleacă de la 30.851 de euro cu TVA inclus. Singurul echipament opţional al acestui model erua jantele "Aldo" de 17 inch diametru şi 8J lăţime.
Trebuie subliniat faptul că Amarok este singurul pick-up cu un motor diesel mai mic de 2.000 centimetri cubi, element important chiar şi pentru un vehicul utilitar.
În ceea ce priveşte rivalii săi, doar Mitsubishi L200 şi Isuzu D-Max oferă un preţ mai mic pentru un nivel de putere comparabil. Acestea nu oferă însă dotări la fel de numeroase.
Amarok se mândreşte şi cu o listă impresionantă de dotări opţionale, putând fi configurat cu un sistem multimedia cu touchscreen, navigaţie şi alte elemente de acest gen.
Siguranţă
Volkswagen Amarok a primit patru stele EuroNCAP. Modelul testat beneficiaă de ESP în standard, patru airbag-uri, ABS cu funcţie de Off-road şi stabilizare a remorcii, ASR şi EDS.
Deşi oferă un nivel de protecţie bun la impactul frontal, cei de la EuroNCAP i-au acordat lui Amarok zero puncte pentru protecţia coastelor la impactul lateral (celelalte părţi ale corpului fiind protejate bine), în timp ce protecţia la impactul din spate a fost considerată marginală.
Ţinută de drum
Amarok trebuie să îndeplinească două roluri, astfel că vom vorbi de două secţiuni diferite. Versiunea entry-level este destinată drumurilor pe care nu este nevoie de tracţiune integrală - practic orice drum de ţară unde nu întâlnim şleauri mari, foarte mult noroi, dealuri pline de noroi sau zăpadă şi altele.
În cazul versiunii testate, echipată cu 4Motion decuplabil, vorbim de un comportament agreabil în off-road, deşi la secţiunile cu ceva mai mult noroi, prin care trecuseră unii colegi cu viteză neadecvată şi au mărit şleaurile, peste care au "trasat" câteva rânduri de şleauri suplimentare, s-ar fi simţit nevoia unui diferenţial spate blocabil electronic - disponibil doar ca echipament opţional. În rest, traseul nu i-a impus niciun fel de problemă lui Amarok, deoarece acesta a avut o dificultate redusă, pe alocuri medie. În orice caz, Amarok este echipat cu scuturi metalice care protejează motorul, cutia de viteze şi rezervorul de carburant de orice neplăcere. Unghiul de atac al acestui model este de 28 de grade, în timp ce unghiul de degajare este de 23.6 grade (din cauza barei de protecţie spate, fără aceasta unghiul fiind de 28 de grade). Adâncimea maximă a vadului pe care îl poate traversa Amarok este de 500 milimetri. Cu o încărcătură maximă de o tonă, Amarok poate urca pante de 100% (45 grade) şi până la 12% (6.8 grade), dacă are ataşată o remorcă de 2.8 tone. Pentru a atinge performanţele de mai sus, conducătorul trebuie să fie instruit corespunzător. În ceea ce priveşte drumurile înclinate, Amarok poate aborda un unghi maxim de 50 de grade. În ciuda suspensiei Heavy-Duty cu arcuri lamelare, modelul nu este deloc incomfortabil, dar acesta tinde să "sară" la denivelări dacă acestea sunt abordate cu viteză mare. Stabilitatea la vânt lateral este bună, chiar şi la viteze mari, iar modelul se mândreşte cu o capacitate de încărcare şi tractare foarte bună.
În ceea ce priveşte ţinuta de drum pe şosele, Amarok se descurcă bine, fiind ”în linie” cu modele precum Hilux şi Navara. Cel din urmă aparţine, alături de Amarok, unei categorii aparte, care încearcă să trateze şi latura de lifestyle a unui pick-up şi sunt ceva mai performante pe şosea, în ciuda capacităţilor bune de "cărăuşi" şi offroaderi. Direcţia este uşor de manevrat, amintind de un turism şi oferind un nivel bun de confort la drum lung. Cu toate acestea, direcţia este precisă şi nu dezamăgeşte în feedback.
De remarcat nivelul de confort la trecerea peste denivelările de pe autostradă la viteze mari.
Vizibilitate
Amarok nu prezintă mari probleme de vizibilitate cu excepţia benei. Bena este problematică la un pick-up pentru orice şofer obişnuit cu un turism, dar această problemă dispare în timp. Pentru un plus de linişte la manevrele în marşarier, puteţi opta pentru un set de senzori de parcare, sau chiar pentru o cameră video în cazul în care alegeţi sistemul multimedia RCD 310 cu touchscreen şi navigaţie, sistem care suportă şi o cameră video.
Atât oglinzile laterale, cât şi oglinda centrală au dimensiuni potrivite şi ajută şoferul în eliminarea unghiurilor cu vizibilitate zero, care sunt mici la Amarok.
Tehnologie
În timp ce alte pick-up-uri au echipări spartane, destinate funcţiilor de cărăuş, Amarok arată că este gândit şi pentru drumuri ceva mai lungi şi că este, totuşi, un model al secolului 21. Nivelul de echipare Trendline are în standard Tempomat, geamuri electrice faţă şi spate, oglinzi exterioare cu reglare şi încălzire electrică, radio RCD 210 cu MP3 şi afişaj multifuncţional amplasat între ceasurile de bord. Sistemul de aer condiţionat ”Climatic” oferă posibilitate preselectării unei temperaturi la interior pe care sistemul va încerca să o atingă şi menţină. Nu sunt multe de spus aici, elementele de mai sus fiind găsite şi pe un model low-cost, cu mici excepţii. Şi mai pe scurt, Amarok Trendline are tot ce îţi trebuie pentru minimul de confort atunci când petreci multe ore la volan.
Design
În materie de design, Volkswagen l-a făcut pe Amarok foarte apropiat de conceptul care l-a prefigurat. Modelul de serie are fie un aspect mai dur, în cazul în care carcasele oglinzilor şi barele de protecţie nu sunt vopsite în culoarea caroseriei, fie un aspect musculos dacă vorbim de versiunea testată - aceasta fiind echipată şi cu un set de ornamente suplimentare la nivelul aripilor, necesare din cauza jantelor de 17 ţoli. Atât la interior, cât şi la exterior, modelul îşi păstrează apartenenţa la marcă într-un mod plăcut. Singurul rival care îi pune probleme în materie de agresivitate ar fi Nissan Navara, dar ambele modele sunt realizate pe stilul american de pick-up-uri, deoarece America de Nord este cea mai mare consumatoare a acestui gen de autovehicule. Per total, Amarok nu arată rău, fiind integrat bine în cadrul gamei unui constructor care nu a mai vândut un pick-up de ani buni.
De fapt VW vrea sa spuna ca aceasta masina este capabila sa detroneze nume mari precum Toyota Hilux sau Nissan Navara.
Jurnalistii germani au decis astfel sa puna la treaba noul Amarok si au descoperit cu stupoare ca noua masina are mari probleme de etanseizare.
Asamblarea proasta a chederelor sau calitatea lor slaba a permis apei si a namolului sa intre in interior in timpul testtului.
Aceasta intamplare face ca noul Amarok sa fie primul pick up modern care are astfel de probleme.
Jurnalistii Auto Bild au mentionat de asemenea ca aura de indestructibilitate si fiabilitate promisa de VW nu se regasete la bord! "
Sursa: Autolatest & AutoBild De
http://www.autobild.de/videos/vw-amarok-ford-ranger-toyota-hilux-mitsubishi-l200-nissan-navara-1321331.html
Premiu pt categoria awd in clasa lui http://www.autobild.de/videos/video-allradauto-des-jahres-2011-1593815.html
Supune-ne si noua articolul si io-l traduc!
http://www.autobild.de/bilder/fuenf-starke-pickups-im-vergleich-1275478.html#bild35|ref=http://www.autobild.de/artikel/pick-ups-im-vergleich-1273904.html
190-163=27, nu 17 cum ati scris voi...
Este o utilitara fratilor, masina asta trebuie sa "munceasca"; pentru restul activitatilor avem o sumedenie de alte clase/segmente/alternative.
V-ati luat dupa faptul ca are mai multe beculete, ornamente finisate, aer conditionat climatic ( alta prostie marca VW ) motor sub 2000 cc etc.?
Cu ce ajuta toate acestea in padure, in santierele de constructii, in noroaie cu bena incarcata la maxim ( sper ca suntem de acord cu totii ca acolo ii este locul, nu pe autostrada sau in traficul din Bucuresti )?...
Nu m-ar mira ca la cererea fanilor inraiti sa introduca si un motor tsi, sa testeze automarket reprizele de acceleratie la turatii mici, consumul de carburant, silentiozitatea, in cat timp prinde suta, cati km baga maxim si sa puna un titlu mare "Matematica pura - 2" .
VW stie sa-si faca treaba foarte bine, coordoneaza turma de oi senzational; peste 1-2 ani vor deveni nr.1 la vanzari ( in Europa evident, cu precadere la noi in tara unde vor detine peste 30% din segment ) si pe acelasi loc prin revistele de "specialitate" ( tot de la noi ) la capitolul off road - avem un exemplu clar cand Touareg-ul a reusit sa bata la acest capitol Land Cruiser, Navara, Discovery - ceva senzational de altfel :)) .
Si apropo de ce spunea cineva mai sus, VW vine cu asa ceva pe piata din europa pentru ca doar aici poate vinde asa ceva.
Oricum e utilitara si la o utilitara e important pretul (comparat cu competitia), capacitatea de incarcare (tot comparativ), tinuta de drum gol/plin pe asfalt/off-road, samd.
Din cele de mai sus, care mi se par primele lucruri foarte importante la o utilitara, review-ul de sus nu ofera nici o informatie utila ...
Acest Amarok arata cu adevarat bine, dur si solid construit mai ales in varianta Highline( a aparut deja unul prin orasul meu).
La inceput nu eram mare fan VW, insa in cele din urma mi-am comandat un Golf Variant 4Motion ce astept sa vina!
Cu acest Amarok nemtii au demonstrat ca pot construi un pick-up performant si lupta cu Hilux, L200 si Navara se ascute iar cel castigat e la urma consumatorul!
Imi cer scuze daca am deranjat.