Drivetest Opel Cascada (2013-prezent)
1.6 SIDI 170CP Start/Stop MT6 CabrioletVineri, 22.03.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Opel revine în segmentul automobilelor cabrio cu un model total nou. Iniţial am crezut că vom avea de a face cu o nouă Astra cabrio, dar Opel a vrut să diferenţieze semnificativ noul model de gama Astra. Şi, deşi platforma este practic aceeaşi cu cea a coupe-ului GTC, noul cabriolet Cascada, căci despre el este vorba, este propus ca un model diferit. Mai mult, pentru a sublinia această diferenţiere, Cascada este mare. Mult mai mare decât fraţii săi compacţi Astra hatchback şi GTC. Germanii merg chiar până acolo încât spun că nu mai vorbim despre cabrio compact, ci de o decapotabilă de clasă medie. Astfel, noul Cascada nu este un concurent pentru VW Golf sau Eos, Peugeot 308 CC, Renault Megane CC ci mai degrabă o alternativă pragmatică şi mai ieftină la cabrioletele premium propuse de Audi sau BMW. Am verificat, am analizat şi confirmăm: Opel Cascada este cu cel puţin 25 de centimetri mai lung decât cel mai lung cabrio compact şi stă foarte aproape ca dimensiuni de modelele premium nemţeşti
Altfel spus, Opel a identificat un nou segment unde până acum existau doar modele premium. Noul Opel ascada este un cabriolet de clasă medie de 4.7 metri lungime. Patru adulţi pot călători confortabil, iar Opel insistă că acest model poate fi singura maşină putând fi folosită fără probleme indiferent de anotimp şi că are chiar o latură practică. Să aprofundăm.
Opel Cascada (2013-prezent)
1.6 SIDI 170CP Start/Stop MT6 Cabriolet
- Pret de pornire 22.820 €
- Pret model testat n/a €
- Taxa auto 220 €
Motor / Transmisie
Opel a adus la lansarea internaţională a noului model Cascada o singură motorizare. Este vorba de motorul 1.6 SIDI turbo de 170 CP pe benzină, o unitate total nouă ce deschide o nouă eră pentru producătorul din Russlesheim. Este un motor de ultimă generaţie, cu injecţie directă de carburant şi supraalimentat prin sistem turbo. Este, deci, primul motor dintr-o nouă familie de propulsoare turbo dezvoltate de către Opel. Inginerii germani l-au gândit pentru utilizare relaxată, fiind un propulsor ce oferă mult cuplu la turaţii joase. Este rafinat, plăcut şi perfect pentru caracterul modelului Cascada.
Modelele testate de noi în sudul Franţei aveau alături de acest motor o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Noul propulsor 1.6 SIDI Ecotec oferă 170 CP la 6.000 rpm şi 260 Nm între 1.650 şi 3.200 rpm, iar cu funcţia overboost cuplul poate atinge şi 280 Nm. Acest lucru se simte la turaţii joase, unde motorul se simte elastic şi foarte plăcut la utilizare. Este perfect pentru cruising, nefiind o unitate de putere adaptată pentru un stil foarte sportiv. Dacă îl forţăm şi urcăm în ture până în zona roşie, motorul va livra cei 170 CP şi va propulsa Cascada suficient de rapid. Dar cel mai plăcut este să utilizezi acest motor într-un stil normal. Cutia manuală este şi ea plăcută la utilizare, deşi poate că o cutie automată s-ar fi potrivit mai bine cu feeling-ul relaxat pe care ţi-l oferă Cascada. Modelul utilizează şi un sistem Start-Stop, unul dintre cele mai bune de pe piaţă.
Consum
O dată cu noua generaţie de propulsoare turbo pe benzină cu injecţie directă, Opel spune că a reuşit să reducă semnificativ consumul de carburant şi emisiile de CO2. Pentru motorul de 1.6 litri de 170 CP de pe modelul Cascada, cifrele oficiale pentru consumul mediu indică doar 6.3 litri/100 km. Pentru uzul în mediu urban, Cascada ar trebui să consume în jur de 8 litri/100 km.
Concurenţa premium foloseşte motoare de cilindree mai mare, Audi A5 cabrio, de exemplu, obţine 170 CP din motorul 1.8 TFSI, iar BMW preferă încă motorul de 2.0 litri aspirat pentru aceeaşi putere. Ccabrioletele din clasa compactă utilizează propulsoare de 1.4 sau 1.6 turbo pentru puteri asemănătoare. Cel mai economic se dovedeşte a fi TFSi-ul lui Audi, cu o medie de 6.2 litri /100 km, în timp ce motorul 1.6 TCP folosit de Peugeot consumă în regim mixt 7.2 litri/ 100 km.
Revenind la Cascada şi motorul 1.6 SIDI, mai trebuie să raportăm că consumul din viaţa reală este ceva mai diferit. Am testat cabrioletul pe drumuri sinuoase de multe din sudul Franţei, dar şi prin aglomerări urbane de pe Coasta de Azur. Am folosit atât un stil de condus relaxat, cât şi un regim mai sportiv. Consumul mediu înregistrat a variat între 10.5 şi 12 litri/ 100 km.
Performanţe
Având în vedere că Opel nu şi-a propus să construiască o rachetă soft-top, este cumva normal ca performanţele să fie modeste în comparaţie cu concurenţa. Concurenţă care, practic, nu există, pentru că - aşa cum am subliniat şi anterior - Cascada e primul cabriolet mediu al unei mărci de volum. Animată de motorul de 170 CP, Cascada poate accelera până la 100 km/oră în 9.6 secunde, iar viteza maximă este 222 km/oră. Performanţele sunt decente, dar Cascada este penalizată de masa proprie ridicată (1.733 de kilograme), cea mai mare dintre modelele cabrio compacte şi medii, indiferent de marcă. Deşi motorul are suficient cuplu şi suflu, Cascada accelerează relaxat, fără a se grăbi. Dar parcă nici nu vrem să ne apese prea tare în scaune, pentru a putea admira peisajul atunci când avem plafonul pliat în portbagaj.
Strict pentru amatorii de statistică, trebuie spus că cel mai rapid cabrio cu o putere similară este BMW 120i Cabrio cu 8.4 secunde, iar fratele său mai mare, BMW 320i, Cabrio poate atinge o viteză maximă de 228 km/oră.
Interior
Designerii Opel s-au dat peste cap şi au reuşit să creeze un interior atrăgător pentru noul cabrio Cascada. Spaţios, dar elegant, interiorul este garnisit cu materiale de o calitate bună pentru nivelul de top pe care l-am testat în Franţa. Am apreciat tapiţeria din piele maro şi plasticele moi folosite pentru bord. Consola centrală este cea clasică, cu la fel de multe butoane ca la modelele Astra sau Insignia, iar de jumătate n-o să ai nevoie decât foarte rar.
Display-ul color şi elegantul buton cromat pentru decapotare adaugă un plus de stil, însă Opel trebuie să renunţe la display-ul monocrom învechit amplasat între cele două indicatoare de bord. Punctul forte: deşi este un cabriolet în toată puterea cuvântului, Cascada poate fi utilizată pentru transportul a patru adulţi, locurile fiind full-size şi pur şi simplu funcţionale. Portbagajul, chiar şi cu soft-top-ul pliat, oferă un volum de 280 litri, cât al lui VW Polo, de exemplu. Dacă acoperişul e la locul său, volumul creşte la 380 litri. Mai mult, bancheta poate fi rabatată simetric 50/50 cu ajutorul unor butoane amplasate în portbagaj pentru a putea încărca obiecte lungi.
Preţ de achiziţie
Deocamdată, Opel nu a dezvăluit preţurile pentru Cascada în România şi nu avem nici o dată oficială pentru lansarea naţională a modelului cabrio. Ştim doar că va sosi undeva în a doua jumătate a anului, iar în ceea ce priveşte preţul putem doar să speculăm. Deoarece Opel a repoziţionat acest model în clasa medie şi spune că este o alternativă pragmatică la modele precum Audi A5 cabrio sau BMW seria 3 cabrio, ne aşteptăm ca Opel Cascada să aibă un preţ pe măsură. În Marea Britanie, de exemplu, preţurile încep de la 24.000 lire sterline, iar în Germania preţurile afişate pornesc de la 25.945 euro.
Preţurile pentru piaţa românească au fost anunţate la finalul lunii iunie 2013 şi acestea pornesc de la 22.820 euro, TVA inclus. Acest preţ este valabil pentru varianta cu motor de 1.4 litri benzină şi include câteva dotări ca ESP, computer de bord, proiectoare de ceaţă, stopuri LED şi aurbaguri frontale şi laterale.
Siguranţă
Cascada nu a trecut prin testele de impact EuroNCAP, dar pentru că practic este bazată pe modelul Astra GTC, puteam lua drept punct de referinţă rezultatele acestui model. Astra GTC a obţinut cinci stele la testele de impact şi un grad de protecţie pentru pasagerii adulţi de 91%. Este adevărat că Opel Cascada este penalizată de lipsa unui plafon solid, dar inginerii germani au făcut o treabă excelentă rigidizând cu 41% mai mult caroseria noului model faţă de fostul Astra Twin Top. Şi acest lucru se simte atunci când eşti la volan. În plus, lista de airbaguri şi de sisteme electronice de asistare completează fericit capitolul siguranţă. În cazul unei răsturnări accidentale, un rollbar acţionat pirotehnic protejează pasagerii.
Ţinută de drum
Aşa cum spuneam la începtul acestui test, Opel Cascada nu este un automobil sport. Vorbim de un cabriolet polivalent gândit pentru confort şi pentru pura plăcere de a conduce. Dar asta nu înseamnă că avem de-a face cu o "barcă".
Caroseria decapotabilă folosită de Cascada este sensibil mai rigidă decât cea a vechiului Astra TwinTop, iar acesta este unul din primele lucruri pe care le simţi la volan. Maşina este închegată şi, în combinaţie cu suspensia HiPerStrut şi sistemul FlexRide ce permite ajustarea în trei moduri a gradului de fermitate, subliniază un cabrio complet. O poţi conduce relaxat cu suspensia în modul Tour, sau poţi lăsa sistemul Flex Ride în modelul Normal, preferatul meu. Dacă apăsăm butonul Sport, suspensia se întăreşte, dar nu suficient de mult pentru a deveni o sportivă în aer liber. Indiferent de modul ales, Cascada nu se face de râs pe viraje. Direcţia este bine demultiplicată şi chiar am simţit o plăcere imensă în negocierea sutelor de viraje de pe drumurile de munte din sudul Franţei. Se simte însă masa totală pentru că în anumite cazuri intervine subvirarea. Considerăm însă că puţini dintre clienţii acestui model vor alege să-l conducă la limită.
Vizibilitate
Fiind un cabriolet, este inutil să spunem că vizibilitatea este aproape perfectă atunci când avem plafonul din pânză pliat. Totuşi, montantul stânga al parbrizului este suficient de gros pentru a jena uneori vizibilitatea în viraje, dar totul rămâne în limite normale. Pentru manevrele cu spatele, siguranţa este dublată de o cameră de luat vederi şi de senzori de parcare. Dacă alegem să rulăm cu plafonul la locul lui, luneta de sticlă cu dezaburire oferă suficientă perspectivă în spatem chiar dacă nu vorbim de un unghi la fel de amplu precum cel al unui coupe, de exemplu. Cei de la Opel a spus că este un cabrio polivalent ce poate fi folosit în orice anotimp. Şi au dreptate.
Tehnologie
Să începem cu cel mai important element al noului Opel Cascada: plafonul din material textil. Opel a decis că este momentul să revină la această soluţie clasică, renunţând la hard-top-ul pliabil folosit de Astra Twin Top. Este o alegere bună, mai ales că soft-top-ul de pe Cascada este unul de o calitate superioară. Vorbim practic un sandviş de straturi care izolează perfect habitaclul de elementele naturii şi chiar şi de zgomotele la rulare. În a doua zi de teste din Franţa am rulat pe o ploaie puternică, iar sunetul acesteia nu a trecut prin plafonul textil. Decapotarea durează doar 17 secunde şi poate fi efectuată şi în mers până la viteza de 50 km/oră, o calitate care chiar ajută atunci când nu ai unde să opreşti sau atunci când începe să plouă. Mai mult: poţi capota sau decapota maşina din telecomandă.
Pentru a putea folosi acest cabriolet tot timpul anului, Opel a dotat interiorul cu scaune ventilate şi încălzite şi piele care reflectă căldura, iar pentru o rulare eficientă în modul decapotabil avem şi un paravânt ce se poate monta uşor, dar care sacrifică locurile din spate. Cu paravântul montat şi cu geamurile laterale ridicate, se poate rula cu Cascada fără a avea grija coafurii.
Lista de dotări la capitorul tehnologie este lungă, Cascada oferind faruri adaptive, lumini de zi LED, Opel Eye pentru identificarea semnelor de circulaţie şi pentru monitorizarea benzii de rulare şi avertizare în caz de coliziune frontală. Centurile de siguranţă sunt asistate de braţe de servire pentru ca cei doi ocupanţi ai locurilor din faţă să le poată folosi uşor, iar pentru a accesa locurile din spate Opel pune la dispoziţiei sistemul Easy Entry.
Design
Imaginile cu Opel Cascada nu sunt cinstite. Maşina arată mult mai bine în realitate. Designerii Opel au reuşit să creeze un cabriolet extrem de elegant şi atragător indiferent dacă este capotat sau nu. Mai ales când este privit din spate, Cascada are o siluetă puternică, musculoasă, iar luneta de sticlă este perfect integrată în soft-top-ul textil. Interesantă este și înglobarea stopurilor în capacul portbagajului şi dublarea acestora cu nişte ministopuri în interiorul spațiului pentru bagaje la fel ca la modelul Insignia Sports Tourer. Opel Cascada este de departe cel mai frumos cabrio creat în era modernă de către constructorul german din Russlesheim.
Ne-a placut
- Motor 1.6 Turbo excelent
- Calitatea soft-top-ului
- Design atrăgător
- Polivalenţă
- Rigiditate torsională
Nu ne-a placut
- Greutatea totală
- Consum ridicat
Date tehnice - Opel Cascada (2013-prezent) 1.6 SIDI 170CP Start/Stop MT6 Cabriolet | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Opel
-
Cu ocazia IAA Transportation, șeful Opel a prezentat în premieră noul Movano Hydrogen. Acesta funcționează pe pile de combustie cu hidrogen și oferă o autonomie de peste 500 de kilometri, potrivit datelor oficiale. (Luni, 16 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile marchează 25 de ani de la debutul primei generații Zafira. Acest model a câștigat de mai multe ori prestigiosul premiu "Volanul de Aur". (Vineri, 28 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o nouă versiune mild-hybrid la 48V pentru Mokka. În acest caz, transmit nemții, consumul de combustibil scade cu până la 20%. (Joi, 13 Iunie)
-
Centrul de Design Opel marchează șase decenii de la înființare. A fost primul astfel de centru deschis de un producător european de automobile. (Luni, 10 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o motorizare mild-hybrid pentru Opel Astra și Astra Sports Tourer. În Germania, noua versiune pornește de la 36.430 de euro. (Joi, 21 Martie)
si eu credeam ca alfa 159 este prea grea, adica intre 1500 si 1700 de kg...
opel, opel.... e acceptabila doar ;)
Ce au pus in ea pietre de moara?
Si mai vor sa fie premium cu o decapotabila compacta soft top care cantareste cat un X3...
multe comentarii de la oameni care nu s-au suit in viata lor intr-o decapotabila si nici nu isi vor cumpara vreuna
motorul mi se pare super, in rest nu comentez
Opel , premium?
Pai daca opel are pretentii premium inseamna ca VAG ar trebui sa aiba pretentii de clasa lux; si poate maine poimane si renault, sau fiat or sa vrea sa iaba pretentii premium.
Ce imi place cand niste omuleti vad premium cele mai anoste marci de pe fata pamantului in schimb neaga premium-ul in marci consacrate, cum se intampla in ultima vreme cu Volvo, folosindu-se de argumentul ca acum sunt masini chinezesti.
Ori cel putin pe situl asta tema a fost dezbatuta in delung si majoritatea sunt de acord ca citroen nu este marca premium.
Rolls Royce ,Bentley si Maserati sunt pur premium ........esti de neinteles chiar ????
Notiunea de "pseudo-premium" exista doar in capul unor copii confuzi.
Nu exista "pseudo"?? Exista exista, cum exista si pseudo-fani, pseudo-cunoscatori , etc...
Opel nu este premium, Cascade nu va atrage clienti de A5, chiar daca este mult mai ieftin si premium inseamna toate acele calitati care s-au enumerat mai sus.
Exista MARCI pe deplin premium, precum cele mentionate de mine mai sus (Mercedes, Infiniti etc) si exista anumite MODELE recunoscute de presa si declarate de producator, ca fiind premium, de la marci non-premium, sau mai bine zis, marci de VOLUM.
Asemenea exemple gasim la Citroen (gama DS), Fiat (gama 500) , Opel (Adam, Cascada). Sunt modele de lifestyle Premium.
Renault Latitude e declarat un model de clasa medie, de Volum, un model complementar Lagunei. Deci se stie FOARTE CLAR ce este Latitude. Renault a declarat ca are echipamente si motoare de clasa premium, insa NU a declarat ca modelul in sine ar fi premium. A spus doar ca-i un model complementar Lagunei. Sunt chestiuni diferite. Cred ca de aici vine confuzia voastra.
Hai sa iti raspund si asta ,poate mai mesteci niste idei corecte si coerente . Vezi ca seria 1 are 49:51 , si hai sa iti mai zic :
Golf 6 :
GTI/GT: 62% fata, 38% spate
R32: 60% fata, 40% spate
2L FSI: 61% fata, 39% spate
In plus vezi ca gt 86 este deosebit de manevrabile mult mai manevrabila decat un m5 si abordeaza cu incredere virajele datorita diferentialului cu alunecare limitata care are grija sa ''arunce'' toata puterea pe roata care are mai multa aderenta .Si mai este un lucru care dovedeste ca GT86 este un sportcar veritabil si anume masa masinii.
Pilotii profesionisti spun ca o masina poate fi trecuta in categoria sportcar-urilor ,daca are o greutate mai mica de 1.300 de kg ,iar GT86 are 1.239 de kg .
BMW mai are de invatat , si vezi ca M-urile sunt foarte greoaie si au ruliu destul de ridicat pe viraje . Cand Toyota facea masini cu adevarat sportive BMW avea doar m-urile banale . Cand Toyota producea Celica ,Supra , Corolla gt s si altele , BMW visa ..... deci mai citeste Danutz draga ....... mai mai mai ,ce greu inteleg altii .
Faptul ca ai tu anumite preferinte personale asta-i problema ta. Dar in cazul acesta nu mai discutam de OBIECTIVITATE, ci de subiectivitate.