Drivetest Audi A3 Sportback (2012-2016)
2.0 TDI 150CP Man AmbitionMarti, 19.03.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Lupta din clasa compactă premium este mai puternică ca niciodată. Avem modele noi venite din partea fiecărui constructor auto premium din Europa şi fiecare mizează pe atuuri diferite. BMW, Mercedes şi Volvo au mizat de design, tehnologie şi schimbare. Audi, în schimb, a preferat să păstreze linia clasică şi să mizeze pe principii. Mai exact, pe principiul sănătos conform căruia "echipa câştigătoare nu se schimbă", Audi a ales să păstreze silueta deja cunoscută a modelului A3 şi să rafineze un design clasic. Nu a făcut însă rabat la capitolul tehnologie, iar acest cocktail poate fi câştigător printre clienţii fideli mărcii.
Colegii mei au întors deja pe toate părţile noul Audi A3 atât în România cât şi la lansarea internaţională. Mie îmi revine sarcina de a pune la încercare versiunea mai practică a noului A3, şi anume versiunea Sportback cu cinci portiere.
Audi A3 Sportback (2012-2016)
2.0 TDI 150CP Man Ambition
- Pret de pornire 22.500 €
- Pret model testat 37.805 €
- Taxa auto 65 €
Motor / Transmisie
Pentru primul test naţional cu Audi A3 Sportback am primit motorizarea tradiţională 2.0 TDI de 150 CP, dar fără tracţiunea integrală quattro. Este unitatea turbodiesel care va fi căutată de majoritatea clienţilor pentru acest model, iar pe maşina noastră de test a venit însoţită de o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Motorul TDI este rafinat, dar are momente când îşi face simţită prezenţa în habitaclu prin zgomotul specific. Oferă în schimb reprize excelente datorate celor 320 Nm disponibili de la 1.750 rpm. Cutia este precisă şi plăcută în exploatare, pachetul oferit de acest A3 Sportback la capitolul motorizare şi transmisie fiind o bună alegere.
Personal aş opta pentru transmisia integrală quattro, pentru a profita la maxim de puterea şi cuplul oferit de acest motor turbodiesel de 150 CP. Iar pentru un plus de confort în mediul urban, o cutie automată DSG ar fi perfectă.
Concurenţa oferă modele similare, atât BMW, Mercedes, cât şi Volvo şi Alfa Romeo având în gamă compacte cu motorizări diesel de 140-150 CP proveniţi din unităţi de doi litri. Doar Mercedes face excepţie, modelul A200 CDI folosind un propulsor de 1.8 litri pentru a obţine 136 CP.
Consum
TDI a fost mereu sinonim cu economia de carburant. A fost şi probabil mai este cea mai dorită siglă pe un automobil al concernului VAG dacă ne dorim economie, dar şi performanţe interesante. Pentru noul Audi A3 Sportback 2.0 TDI, cifrele oficiale de consum sunt: 4.2 litri/100 km consum mediu, 5.0 l/ 100 km consum urban şi 3.7 l/ 100 km consum extraurban. Pentru testul nostru am folosit maşina aproape exclusiv în mediul urban, iar consumul nostru înregistrat de computerul de bord a fost de 8.5 litri/ 100 km. Dacă ne mutăm pe autostradă, consumul scade la 5.5 litri/ 100 km dacă alegem să rulam la o viteză de croazieră de 120 km/oră.
Dacă ne raportăm la cifrele oficiale de consum, Audi A3 2.0 TDi are cel mai bun consum mediu din clasa sa. Rivalii de la Mercedes şi Volvo raportează consumuri medii de 4.3 litri/ 100 km, în timp ce BMW şi Alfa consumă în medie 4.4, respectiv 4.5 litri/ 100 km.
Performanţe
Cei 150 CP oferiţi de motorul turbodiesel de pe noul Audi A3 Sportback fac din acest model cel mai performant model din clasa şi segmentul său. 150 CP la 3.500 rpm şi 320 Nm la 1.750 rpm sunt suficienţi pentru ca A3 Sportback să accelereze de la 0 la 100 km/oră în 8.7 secunde, iar viteza de top atinsă să fie de 216 km/oră.
În segment sunt cele mai bune cifre. Doar BMW 118d mai are un timp de accelerare sub 9 secunde, restul concurenţilor fiind mai lenţi. Acelaşi lucru este valabil şi pentru viteza maximă, BMW-ul fiind cel mai apropiat concurent, cu o viteză maximă de 212 km/oră.
Interior
Audi excelează la acest capitol. Interiorul noului Audi A3 este un exemplu de calitate şi minimalism. Modelul testat de noi a venit în echiparea de mijloc numită Ambition. Asta a însemnat tapiţerie din stofă de o foarte bună calitate, iar plasticele şi finisările sunt aproape impecabile. Dar cel mai mult am apreciat faptul că Audi a îndrăznit şi a păstrat un interior simplu, fără butoane inutile. Planşa de bord este clară, simplă şi elegenată, iar martorii pentru lumini, de exemplu au fost mutaţi lângă butonul rotativ din stânga în loc să încarce inutil planşa de bord. Apoi consola centrală este formată dintr-un simplu rând de butoane. Display-ul color de 5.8 inch dispare în bord când oprim maşina sau când dorim acest lucru, iar comenzile sistemului audio şi ale sistemului MMI sunt mutate pe consola dintre cele două scaune faţă, în apropierea schimbătorului de viteze. Gurile de ventilaţie sunt nişte opere de artă în miniatură, calitatea elementelor de aluminiu aducând aminte de finisările întâlnite în aviaţie.
Fiind vorba de versiunea Sportback, asta înseamnă un set de portiere în plus. Avem de-a face astfel cu cel mai practic A3, pasagerii din spate putând accesa mult mai uşor bancheta. Bonus: portbagajul are un volum de 380 litri, cel mai mare din clasa sa.
Preţ de achiziţie
Noul Audi A3 are preţuri premium, aşa cum era de aşteptat. Preţurile pentru modelul A3 Sportback cu motor 2.0 TDI încep de la 28.400 euro (TVA inclus), însă varianta testată de noi costă 36.640 euro (TVA inclus). Acest lucru se datorează unei serii de dotări opţionale care erau prezente pe maşina de test. Dintre acestea enumerăm sistemul Advanced Key (461 euro), care permite pornirea maşinii din butonul Start-Stop şi descuierea portierelor prin simpla atingere a mânerului, apoi sistemul Xenon Plus (1.147 euro), jante aliaj de 17 inch Kinetik cu anvelope 225/45R17 (827 euro), ornamente de aluminiu pentru interior (83 euro), pachetul Connectivity (674 euro) ce conţine interfaţă Bluetooth pentru conectarea telefonului mobil, Audi Music Interface pentru conectarea unui iPod sau iPhone, pre-echipare pentru sistemul de navigaţie şi cititor suplimentar pentru carduri SD. Mai trebuie precizat că încălzirea în scaune este dotare opţională şi costă 389 euro.
Comparativ cu concurenţa sa directă, Audi A3 Sportback are un preţ mai mare de pornire pentru versiunea 2.0 TDI faţă de Alfa Romeo Giulietta, de exemplu, în timp ce rivalii germani şi suedezi au preţuri comparative în ceea ce priveşte preţul iniţial al vesiunilor cu motorizări similare.
Siguranţă
Actualul Audi A3 a trecut fără probleme de testele de impact organizate de EuroNCAP. Cinci stele obţinute de versiunea cu trei portire la sesiunea din 2012 fac din A3 un model care nu face rabat de la siguranţă. EuroNCAP a stabilit că gradul de protecţie pentru pasagerii adulţi este de 95%, iar cel pentru pietoni este de 74%. Lista de dotări standard conţine şapte airbaguri, inclusiv airbagul pentru genuchi.
Ţinută de drum
Audi A3 împarte platforma tehnică cu fraţii săi de concern. Este vorba de şasiul MQB ce se regăseşte şi pe noile Golf 7 şi Skoda Octavia III. Dar inginerii Audi şi-au pus amprenta pe setările noului Audi A3. Suspensia este confortabilă, dar la limită fermităţii sportive. Denivelările bucureştene îi zgâlţâie puţin pe pasageri. Modelul nostru a venit cu sistemul Audi Drive Select, ce permite prin acţionarea unui simplu buton alegerea între cinci variante de setări: Efficency, Comfort, Auto, Dynamic sau Individual. Cel din urmă poate fi configurat în funcţie de preferinţele celui de la volan. Selectarea unui mod influenţează setările motorului, direcţiei şi a transmisiei (dacă este vorba de o cutie automată). Pentru a seta şi transmisia trebuie să optăm pentru sistemul Audi Magnetic Drive, care permite întărirea suplimentară a suspensiei. Chiar şi fără acest sistem, A3 Sportback îşi păstrează latura sportivă, maşina fiind perfect adaptată drumurilor sinuoase bune.
Vizibilitate
Având o caroserie cu proporţii clasice, vizibilitatea este bună de la bordul modelului Audi A3 Sportback. Montantul A nu jenează prea mult la virajele de stânga, acesta având dimensiuni bine gândite. Poate doar la manevrele cu spatele să avem câteva mici probleme de adaptare, dar aici sunt ajutaţi de sistemul de senzori de parcare.
Tehnologie
În ciuda aspectului clasic şi a interiorului simplist la prima vedere, Audi A3 Sportback nu face rabat la capitolul tehnologie. La prima vedere avem doar un display color cu o grafică nu foarte bună care se ascunde în bord atunci când luam contactul. Dar este mai mult de atât. Sistemum MMI cu al său controler rotativ mai rafinat decât oricând ne ajută să accesăm uşor aproape orice sistem al maşinii. Sistemul audio este de o calitate excelentă, iar sistemul de stocare pe carduri SD permite crearea unei colecţii de muzică ce poate însoţi orice călătorie. Mai mult, Audi oferă informaţii despre condusul economic, afişând cât de mult influneţează consumul de carburant diverşii consumatori, ca de exemplu sistemul de climatizare. Mai mult, noul A3 are inclusiv un sistem de recuperare a energiei atunci când maşina frânează. Energia recuperată este apoi folosită pentru a diminua utilizarea alternatorului în fazele de accelerare şi asigură o reducere a consumului de carburant cu până la 3%, spune Audi. Singurul sistem care nu ne-a plăcut este cel Start-Stop. Deşi asigură o economie importantă şi ajută la reducerea emisiilor de CO2, devine enervant, ba chiar uneori este încurcat şi afişează mesajul "porniţi motorul din butonul start". Aşa că nu va dura mult până va fi dezactivat de cel de la volan.
Design
Designul noului Audi A3 Sportback a fost un subiect cald încă de când a fost prezentată maşina. În fotografii pare aproape identică cu generaţia anterioară. În realitate, nu este chiar aşa. Chiar dacă Audi apreferat un design clasic, curat, cu o siluetă uşor de identificat, noile blocuri optice atât frontale şi stopurile fac diferenţa şi vei putea recunoaşte uşor noul A3 în trafic. Este adevărat că designul clasic va lasa câţiva clienţi nedumeriţi şi poate atraşi de mult mai îndrăzneţele modele A-Klasse sau V40, sau poate chiar şi de "ciudatul" Seria 1, dar Audi are o armată de fani care nu va ceda tentaţiei designului.
Ne-a placut
- Rafinament
- Calitatea materialelor
- Interior curat
Nu ne-a placut
- Motor diesel zgomotos
- Design anonim
Date tehnice - Audi A3 Sportback (2012-2016) 2.0 TDI 150CP Man Ambition | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Audi
-
Cu ocazia Salonului Auto Guangzhou, constructorul german de automobile a prezentat noul A5L, un model dezvoltat special pentru China. Acesta are un ampatament lung, iar forma caroseriei este de sedan clasic. (Vineri, 15 Noiembrie)
-
Constructorul german de automobile a publicat o imagine teaser cu noua generație Q5. Debutul oficial este programat pentru data de 2 septembrie. (Miercuri, 28 August)
-
Constructorul german de automobile prezintă noul RS3 facelift, disponibil atât în variantă Sportback cât și sedan. Modelul de performanță are un comportament îmbunătățit pe viraje și alte câteva noutăți. (Marti, 20 August)
-
Constructorul din Ingolstadt anunță că noua generație A5 a intrat în producția de serie la uzina din Neckarsulm, Germania. Noul model înlocuiește în gamă vechiul A4. (Luni, 12 August)
-
Constructorul german de automobile anunță două pachete noi pentru electricul Q8 e-tron în Europa. Acestea sunt denumite S Line Competition și Carbon Style. (Marti, 06 August)
1. Mercedes-Benz
2. BMW
3. Infiniti
5.Alfa Romeo
4. Lexus
Premium, dar detestabile:
6. Audi
7.Volvo (premium la limita)
Pe langa asta Automarket au regulile lor de notare, intre care si faptul ca punctajul se acorda in functie de concurentii directi, la cilindree apropiata.
Mie imi place masinuta asta. Are tot ce-i trebuie iar daca vrei tractiune optima pe orice vreme, ai quattro la dispozitie. Si tinand cont de vanzarile din trecut, nu cred c-or s-o duca prea rau.
Nota de la capitolul consum este acordată după compararea consumurilor oficiale ale concurenţei directe. Sunt singurele repere obiective pe care le putem lua în considerare, iar specificarea consumului realizat de noi în test (unul care poate varia în funcţie de autor, situaţie, trafic, mediul testului sau vreme) este realizată pur orientativ.
De ce ati ales sa comparati motorizarea 2l de pe A3 cu 118d, cand exista si 120d, care da clasa de exemplu acestui motor (7.1 s pana la 100 kmh).
Opusul designului anost practicat de Audi, NU este designul chinezesc, ci designul pasional al unui A-Class sau chiar originalul Seria 1. Aceste modele prezinta tot ce ai scris tu mai sus (placere la condus, confort, stabilitate, izolare fonica,progres) , cat si design creativ.
Audi poate lua lectii si de la viitoarea compacta de la Infiniti , Etherea, sau de la Lexus cu al lor CT.
Le-am vazut pe toate 3 pe viu (adica 1, A si A3), insa din pacate nu am condus niciuna. In ceea ce priveste aspectul nici una nu merita banii. Seria 1 este cea mai rea dintre toate la aspectul exterior, insa are cel mai misto interior (surprinzator pentru un BMW). Per ansamblu neinteresanta. A3-ul este conservator, prea conservator. Adica inafara de un design subtilizat finut si un interior mai chel nu au venit cu nimic nou. Eu personal nu as da banii pe asa ceva. Cat despre A-Class... masina pe care mi-am dorit sa o vad pe viu cel mai mult dintre cele 3, nu pot sa spun decat ca "nu este Mercedes". Masina nu se identifica cu Mercedes inafara de sigla de pe capota. Arata de parca ar fi o masina Kia, iar interiorul nu este chiar la cel mai inalt nivel calitativ. In schimb, in cazul A-ului, fata de celelalte doua modele, exista posibilitatea sa starneasca pasiuni printre unii, in conditiile in care nu este chiar o prezenta pe care sa o treci cu vederea. Din punctul meu de vedere niciuna nu merita banii. Adica poti comanda un G7/Leon in loc de A3, un Focus in loc de A-Klass, sau un Astra in loc de BMW si sa ramai cu 10k in buzunar lejer. Dar... nu mai mor vecinii ca ti-ai luat Audi, BMW sau Mercedes.
Asa este....mai bine un Fiat Punto full zic eu. Daca vrei Audi, BMW Mercedes, acelea sa fie clase superioare. Cele mici nu merita...scumpe si nu se ridica la nivelul siglei pe care le poarta.