Joi, 06.06.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Am spus-o şi o voi spune de fiecare dată când e cazul: nu vreau să fiu în pielea oamenilor cu putere de decizie din rândurile unuia dintre constructorii premium japonezi atunci când aceştia se pun la masă să decidă ce va trebui să aducă noul reprezentant al lor în segmentul D. Să ne înţelegem: provocarea de a inventa un model care să-şi propună o luptă de la egal la egal cu germanii este, probabil, una plină de adrenalină. Pentru că trebuie să dai tot ce ai mai bun din tine pentru a dezvolta un rival cu adevărat de speriat pentru Seria 3, A4 sau C-Klasse. Problemele vin, ca întotdeauna, când apar clasicele întrebări-lacăt. Ce vom aduce nou astfel încât să putem să egalăm măcar mărimile în segment? Şi mai ales cât ne costă acel "nou"? Putem să fim competitivi?
Lexus lansează noul IS, model ajuns deja la a treia generaţie, cu speranţe enorme. Nu doar că japonezii au investit tone de bani şi hălci de timp în dezvoltare şi cercetare până la lansarea sa, dar vorbim chiar de un model despre care preşedintele Toyota spune că "are potenţialul de a schimba pentru totdeauna imaginea Lexus în lume". Mai mult, inginerii care s-au ocupat de construcţia maşinii sunt atât de mulţumiţi de rezultatul final, încât îşi permit să afirme că noul IS "oferă mult mai multe decât ne-am imaginat". Autodepăşire e termenul.
După asemenea reacţii mai mult decât pozitive, am fost extrem de curios să văd ce se ascunde sub hainele noului IS. Dacă japonezii - altfel oamenii exagerat de echilibraţi - afirmă că sunt atât de fericiţi cu noul model, ceva explicaţii trebuie să fie la mijloc. Trebuie să ai o maşină excepţională ca să-ţi permiţi să spui că Lexus IS este "The most enjoyable car to drive in its class". Trebuie să ai un produs extraordinar pentru a spune că 80% dintre viitorii clienţi vor fi noi pentru marca Lexus.
Lexus IS (2013-2017)
2.5 Hibrid (300h) 223CP Aut1 Business
- Pret de pornire 31.620 €
- Pret model testat 51.956 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Vârful de lance al noii generaţii IS este o versiune hibridă. Se numeşte oficial IS 300h şi reprezintă atât primul hibrid din istoria modelului japonez, cât şi unul dintre cele mai interesante sisteme de propulsie pe care le-am testat până acum. Paranteză: clienţii care nu sunt însă convinşi de un sistem vor mai avea la dispoziţie un "benzinar", în persoana lui IS 250 (208 CP, 252 Nm).
Sub capotă lui IS 300h ai două motoare: unul aspirat pe benzină de 2.5 litri şi unul electric, alimentat de pachetul de baterii aflat sub portbagaj. Teoretic, când vorbeşti de o "benzină" aspirată de peste 2.0 litri, te aştepţi la două lucruri mari: performanţe sănătoase şi un consum ridicat. Dar doar teoretic. Pentru că în practică...
În practică, Lexus IS 300h este o maşină fascinantă. Dacă v-aş spune că de fapt se bate cu motoarele diesel puternice ale concurenţilor (cele de peste 170 de cai putere), deşi vorbim de o benzină aspirată, m-aţi crede nebun. Nu sunt. la nivelul cifrelor, un IS hibrid are un preşţ comparabil cu un diesel concurent şi un consum care coboară acolo unde niciun motor de 2.5 litri pe benzină nu a ajuns vreodată.
Puterea este livrată către roţile spate linear, fără explozii, iar feeling-ul pe care-l ai este că cei de la Lexus au reuşit să construiască o maşină în primul rând elegantă, şi abia apoi puternică. E ca un schior care trece fără sincope printre porţile unei probe de slalom uriaş. Sau ca loviturile de metronom ale lui Federer. Iar asta se datorează mai ales transmisiei. Cutia CVT nu-i permite maşinii să-ţi dea impresia că rupi aderenţa de fiecare dată când apeşi pedala cu putere, chiar dacă ai 223 de cai sub capotă. Ceea ce ar putea să-i dezamăgească pe cei care caută fun într-o astfel de maşină. Însă în mod sigur nu-i va dezamăgi pe acei familiştii pe care-i caută Lexus.
Consum
IS 300h îţi pune în faţă, imediat după ce intri în maşină, un buton rotativ care face ceea ce fac vreo patru maşini normale. Cu ajutorul acestuia alegi între rularea EV (full electrică) şi Sport, trecând prin oricare dintre paşii intermediari: Eco şi Normal. Ai, practic, vreo patru maşini într-una singură. Mai mult decât atât, versiunea de echipare F Sport - cea testată de noi - beneficiază de un nivel superior adiţional. Se numeşte Sport S+ şi tratează hibridul de răceală printr-un răspuns mai rapid al motorului, pedale mult mai sensibile, direcţie acută şi suspensii pregătite de dans.
Pentru că vorbim însă de consum la acest capitol, am încercat pe cei aproape 400 de kilometri de test prin munţii Austriei toate modurile de rulare şi am stabilit că IS 300h te poate face să consumi între 9.5 litri în modul Sport+ şi mers aproape de maximum şi undeva spre 6.0 litri dacă mergi absolut normal, cu depăşiri când e cazul şi rulare relaxată când e nevoie. E adevărat, dacă pui în aceeaşi frază "consum de 6.0 litri" şi "motor pe benzină aspirat de 2.5 litri" pare că ai luat-o razna. Şi totuşi, se poate. Se poate chiar şi mai jos decât atât, dacă eşti fanul butonului Eco şi dacă vrei să salvezi lumea de carii.
În cifrele oficiale ale modelului japonez, Lexus spune că media este de 4.3 litri/100 km, în timp ce emisiile de CO2/km sunt de doar 99 de grame CO2/km. Este un consum care se încadrează perfect între cel anunţat de dieselul de 163 de cai de pe BMW 320d EfficientDynamics (4.1 litri/100 km) şi cel de 184 de cai de pe BMW 320d "simplu" (4.5 litri/100 km). Doar că, în cazul nemţilor, vorbim de un motor diesel de 2.0 litri.
Pur şi simplu fascinant.
Performanţe
Vă spuneam atunci când vorbeam despre sistemul de propulsie de pe Lexus IS 300h că acceleraţia este liniară, deloc explozivă, deloc surprinzătoare, exprimând mai degrabă eleganţă decât brutalitate. Afirmaţia rămâne în picioare când vorbim de performanţe. Modelul japonez accelerază de la 0 la 100 km/h în 8.3 secunde, o cifră medie pe care am vrea s-o putem confrunta cu una relevantă a concurenţei. Dacă ar exista concurenţa. Există, în schimb, o repriză 80-120 km/h executată în 6.2 secunde, despre care cei de la Lexus afirmă că este "Best in class", orice o fi însemnând asta.
Viteza maximă a hibridului Lexus este de 200 km/h, element care întregeşte imaginea unui model creat pentru a face lumea fericită, nu pentru a rupe şoselele.
Interior
Paradoxuri. Aceasta este cuvântul care caracterizează cel mai bine interiorul, ambianţa şi materialele celei de-a treia generaţii Lexus IS.
Te simţi ca-ntr-un model premium şi ai la dispoziţie tot ceea ce ai nevoie pentru a-ţi justifica cei peste 50.000 de euro pe care i-ai dat pe versiunea de echipare F Sport a lui IS hibrid. Scaunele sunt excelente şi-ţi oferă atât confortul necesar pentru drumuri lungi, cât şi suportul lateral de care ai nevoie atunci când profiţi de propulsie şi te joci în viraje. În loc de cele două ceasuri analog de pe versiunile de bază, ai în faţa ochilor un display digital preluat de pe supercar-ul LF-A şi care te va trimite cu ajutorul animaţiilor în lumea celor care se simt ca-ntr-o maşină care se va lansa prin 2030. Din acelaşi tablou futuristic face parte şi fantasticele comenzi ale temperaturii sistemului de climatizare. Nu sunt butoane în sine, ci două segmente metalice pe care mişti degetul vertical pentru a-ţi regla temperatura după preferinţe. Ideea a fost preluată direct de pe conceptul LF-CC, iar senzaţia pe care ţi-o dă acest tip de comandă touch este fantastică. Joystick-ul cu care controlezi display-ul central de 7 inch este şi el interesant şi pare o alternativă pe cât de diferită, pe atât de reuşită la iDrive-ul celor de la BMW.
Vorbeam însă despre paradoxuri. Asta se întâmplă pentru că, în tot acest peisaj SF, apar câteva lucruri care ar fi putut fi îmbunătăţite. Cum ar fi faptul că pe planşa de bord, exact lângă comenzile SF ale climatizării, avem câteva butoane din plastic pur care te vor zgâria pe creier cu sunetul sec de la apăsare. Display-ul central este şi el perfectibil şi putea fi realizat mult mai elegant, deoarece grafica te duce cu gândul mai degrabă la epoci trecute decât la viitorul anunţat de ceasurile digitale pe care le vezi prin volan. Partea bună este însă că ai meniu în limba română, testul austriac cu Lexus IS fiind primul în care am fost întâmpinat în maşină de un mesaj de bun venit în româneşte. Cu diacritice cu tot! ba mai mult, chiar şi sistemul de navigaţie poate fi setat să "citească" instrucţiunile în limba română, chiar dacă tonul vocii feminine din spate îţi va aduce aminte de vecina bunicii de la ţară. Un minus pentru cele 17 butoane de pe volan, Lexus exagerând uşor la acest capitol. Probabil că o perioadă de acomodare rezolvă însă această problemă.
În sfârşit, materialele utilizate de Lexus la interior merg de la o piele de calitate înaltă - pe volan şi pe bord, de exemplu - până la un plastic fad care nu-ţi spune nimic despre poziţionarea maşinii pe piaţă. Vestea bună este însă că pasagerii au acum mult mai mult loc decât în generaţia anterioară, ampatamentul crescând cu nu mai puţin de 7 centimetri. În portbagaj ai 450 de litri chiar şi cu pachetul de baterii dedesubt, ceea ce înseamnă că japonezii au eficientizat la maximum spaţiul pe care l-au avut la dispoziţie.
Preţ de achiziţie
Versiunea de bază a modelului japonez, IS 250 - motorizată de o unitate de 2.5 litri cu şase cilindri - pleacă de la 31.620 de euro cu TVA inclus. Dacă vrei să ai însă mai mult decât cei 208 cai oferiţi de acest motor, alternativa este hibridul testat de noi. Care, aşa cum am văzut şi până acum, înlocuieşte cu succes pe hârtie un diesel de peste 170 de cai. Şi care îţi oferă în plus nişte avantaje interesante. Să analizăm puţin situaţia de pe teren.
Versiunea de bază a hibridului IS 300h costă 35.340 de euro, iar cea de top - care îţi oferă tot ce ţi-ai putea dori de la o maşină în termeni de confort, design şi tehnologie, îţi scoate din buzunar 52.000 de euro. La 35.000 de euro îţi poţi cumpăra un BMW 318d (143 CP) sau, pe benzină, un BMW 320i de 170 CP. Dincolo, la Audi, cu banii ăştia poţi merge pe mâna unui A4 1.4 TFSI de 170 CP sau, ca să rămânem la un consum relativ echivalent, pe un 2.0 TDI de 143 CP. Mercedes-Benz C-Klasse este cel mai vechi model din segment şi îţi oferă fie o "benzină" de 184 CP, fie un diesel de 136 de cai în versiunea de bază.
Nu trebuie să fii vreun geniu matematic pentru a vedea că nu există adversar german care să ofere peste 200 de cai la preţul ăsta. Mai ales la un consum de 4.3 litri/100 km anunţat de Lexus. Mai mult, japonezii adaugă în ecuaţie câteva lucruri interesante: costurile de întreţinere ale lui IS în versiunea hibridă sunt cu cel puţin 3000 de euro mai mici în primii trei ani de utilizare, economii datorate faptului că hibridul cu transmisie CVT nu are piese precum ambreiaj, alternator sau demaror şi faptului că, spun niponii, maşina a fost optimizată astfel încât în primii 90.000 de kilometri să nu ai nevoie decât de un set adiţional de plăcuţe de frână şi de un set de pneuri.
Dacă sunteţi român de proverb şi vă faceţi vara sanie, aflaţi chiar că noul IS are o valoare de revânzare calculată la 38% după 36 de luni sau 100.000 de kilometri. Cea mai bună din clasă, spun oficialii Lexus.
Siguranţă
Lexus IS a obţinut cinci stele EuroNCAP, rezultatul maxim fiind atins şi de generaţia anterioară a modelului japonez, undeva prin 2006.
De această dată, IS vine în versiunea standard cu 8 airbag-uri, implicit pentru genunchii şoferului şi pasagerului şi cu o serie de acronime care denumesc armata de sisteme montate cu scopul de a te ajuta când te afli la ananghie: PCS sau Pre-Collision System pregăteşte maşina de impact atunci când senzorii simt că acesta nu poate fi evitat, iar PCBA sau Pre-Collision Braking Assist frânează la maximum dacă maşina simte că poate reduce viteza de impact în cazul unui accident. Avem şi BSM sau Blind Spot Monitor, echivalentul monitorizării continue a unghiului mort cu toate elementele de alertă de rigoare, dar şi Rear Cross Traffic Alert (RCTA), un sistem prin care eşti anunţat dacă cineva trece prin spatele tău atunci când vrei să ieşi în marşarier din parcare. Lista de sisteme continuă cu AHB (Automativ High Beam - faza lungă automată), LDA (Lane Departure Alert - avertizare la părăsirea accidentală a benzii de rulare) şi AL-TPWS (Auto Location Tire Pressure Warning System - monitorizarea presiunii în anvelope). Nici pietonii nu au fost uitaţi de Lexus, noul IS venind în standard cu un sistem care ridica automat capota maşinii în cazul unui impact cu un pieton pentru ca urmările acestuia să fie minime.
Ţinută de drum
Mesajul iniţial al inginerilor Lexus a fost că noul IS a fost construit pentru a deveni "the most enjoyable car to drive" în segment. Adică, într-o traducere exactă, "Cel mai plăcut la condus". Acest lucru te-ar putea duce cu gândul la faptul că ţinta a fost pusă evident pe BMW Seria 3. E vorba, însă, de o capcană semantică în mesajul celor de la Lexus. "Enjoyable" nu înseamnă însă neapărat sportiv, dinamic, energic, brutal. Pentru că există mulţi clienţi ai acestui segment care înţeleg termenul "enjoyable" complet altfel. Iar Lexus ştie foarte bine că există familişti şi manageri care-şi doresc o maşină care să fie vibrantă, nu brutală. Construită pentru a te face să te simţi bine în ea, nu obsesivo-periculoasă. Desenată pentru a fi pe placul tău, nu al celor din jur. Imaginată pentru a nu te deranja fonic, dinamic sau psihic. Iar Lexus IS 300h este exact acea maşină care "îmbracă" perfect acest segment al publicului.
Suspensiile sunt construite excelent. Avem o arhitectură DWB (Double Wishbone) pe faţă şi Multilink pe spate, iar echilibrul maşinii este aproape perfect, cu distribuţia maselor stabilită 50:50 pe faţă şi spate. În virajele abordate cu aplomb simţi evident diferenţe majore faţă de generaţia anterioară a lui IS, care era concentrată mai degrabă pe confort şi atât. Acum stai bine, roţile motrice spate te ajută să te apropii de sensul propriu al termenului "agilitate" şi eşti concentrat pe trasă şi direcţie, iar stabilitatea nu mai este o problemă. Hibridul celor de la Lexus are tendinţe subviratorii, însă, acestea fiind cauzate mai ales de masa proprie cu câteva zeci de kilograme mai ridicată decât cea a versiunii IS 250, de exemplu. De asemenea, direcţia este un paradox: este exactă, dar greoaie şi ai nevoie de timp pentru a te obişnui cu modul în care trebuie să-ţi negociezi manevrele.
Per total, IS este maşina pe care ţi-o cumperi pentru a avea acces la un bun compromis între agilitate şi confort. Cât timp nu te aştepţi ca noul tău IS 300h să facă parte din galeria maşinilor care-şi propun să mute munţii din loc pe urcarea serpentinelor, totul va fi ok.
Vizibilitate
Suntem o ţară a sedanurilor, iar acest lucru îi va face pe cei care trec pe Lexus IS de pe un model cu acelaşi tip de carosiere să nu aibă probleme de adaptare. În plus, ne aflăm într-o zonă în care problemele de adaptare pe scaunul şoferului ar trebui să fie eliminate de tehnologie, iar IS se achită bine de datoriile la capitolul vizibilitate chiar şi dacă nu apelezi la ajutoarele electronice. Evident, trebuie să conştientizezi că în spate ai un portbagaj care te-ar putea încurca la manevrele posterioare, iar în zona frontală ai un montant stânga care îţi stă în drum atunci când te mişti uşor, pe aleile dintre blocuri. Totuşi, un mare like pentru sistemul prin care eşti anunţat dacă trece cineva prin spatele tău atunci când ieşi în marşarier dintr-o parcare. E util şi foarte liniştitor.
Tehnologie
Enumerarea sistemelor de siguranţă de care beneficiezi pe noul IS, realizată mai sus, este deja un argument îndeajuns de sănătos pentru a înţelege eforturile inginerilor care au lucrat la dezvoltarea modelului nipon. Totuşi, se poate şi mai mult decât atât.
Primul mare plus al lui IS este sistemul audio semnat de producătorul de sisteme de sunet de înaltă fidelitate Mark Levinson. În conferinţa de presă în care maşina ne-a fost prezentată înainte de test am aflat că acesta a fost dezvoltat în paralel cu maşina, pentru a se integra perfect în ecosistemul noului IS. cu 12 canale acustice, 15 boxe şi 835 W la purtător, se anunţa o experienţă interesantă la volan. Ei bine, aşteptările ne-au fost mult depăşite. Sistemul surround este fantastic, sunetul este perfect curat, iar piesele pe care le ascultam zi de zi de pe telefonul propriu au prins viaţă şi s-au transformat în IS. Sistemul Mark Levinson e un pachet de top care onorează cu adevărat aspectul premium al modelului nipon.
Trecem rapid peste deja prezentatele display-uri frontale şi aflăm că sistemul de navigaţie îţi oferă, pe lângă posibilitatea setării indicaţiilor audio în limba română, şi un pachet INRIX Park, o premieră mondială absolută. Acesta se foloseşte de conexiunea la internet a telefonului tău pentru a-ţi găsi în timp real locuri de parcare în oraş. Pachetul nu va fi din păcate disponibil în România, unde parcările organizate ale căror locuri pot fi cuantificate sunt extrem de puţine, însă la o excursie în Europa vă va ajuta enorm.
În Lexus IS mai ai la dispoziţie clasicele conexiuni Bluetooth şi AUX pentru a asculta muzica proprie, iar modelul japonez vine cu două porturi USB (în sfârşit s-a gândit cineva la asta!) în care îţi poţi conecta sau încărca telefonul în mers. Foarte interesant este faptul că, dacă maşina se află parcate într-o zonă acoperită WiFi, sistemele de la bord se pot conecta la reţea şi poţi astfel accesa internetul fără probleme pentru a analiza pe Google Steet View sau Panoramio zonele în care trebuie să ajungi.
Design
Lexus IS este o maşină foarte reuşită la nivel estetic. Inspirat în cea mai mare parte din liniile prezentate acum un an de conceptul LF-CC, IS îşi păstrează aspectul familiar fanilor Lexus, dar plusează cu o serie de elemente estetice care nu doar că-l diferenţiază de armata de modele germane prezente pe piaţă în acest segment, dar care îl scot clar în evidenţă.
Blocurile optice frontale reprezintă, de exemplu, o găselniţă interesantă a designerilor Lexus, ele fiind formate din două zone distincte despărţite de caroserie. Luminile LED de zi în formă de săgeată se află în partea inferioară, iar farurile stau deasupra, ansamblul de lumini fiind însă bine proporţionat, aşezat şi conceput pentru o imagine dinamică reuşită. Din profil şi din spate, noul IS pare că face parte dintr-o serie sportivă, impresia de dinamism fiind evidentă şi bine conturată şi comunicată prin estetică.
Nu veţi găsi în acest moment un model din clasa D premium care să depăşească noul IS la acest capitol. iar grila frontală specială şi spoilerul versiunii de echipare F Sport fac toţi banii, transformând o maşină deja reuşită într-un vârf conceptual al designului actual.
Ne-a placut
- Ansamblu hibrid excelent
- Sistemul audio Mark Levinson
- Consum bun
- Tehnologie de top
Nu ne-a placut
- Performanţe modeste
- Unele materiale la interior
- Comportament subvirator
Date tehnice - Lexus IS (2013-2017) 2.5 Hibrid (300h) 223CP Aut1 Business | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Lexus
-
Constructorul nipon de automobile anunță o nouă versiune de bază pentru SUV-ul cu zero emisii RZ. Denumită RZ 300e, această oferă până la 480 de kilometri autonomie și o configurație cu roți motrice față. (Luni, 20 Mai)
-
Noul Lexus LBX, cel mai mic model din portofoliul niponilor, a ajuns în România. SUV-ul a fost prezentat în cadrul unui eveniment special, la care am luat și noi parte. Prețurile pornesc de la 38.200 de euro cu TVA inclus. (Joi, 18 Aprilie)
-
Monovolumul Lexus LM a debarcat, în premieră, pe Bătrânul Continent. Acesta este disponibil în versiuni cu 4 sau 7 locuri, iar singura motorizare este una hibrid, cu 250 de cai putere. (Marti, 03 Octombrie 2023)
-
Euro NCAP a publicat rezultatele celei mai recente sesiuni de teste de siguranță. Lexus RZ, primul model cu zero emisii al mărcii nipone, a primit punctaj maxim. (Miercuri, 06 Septembrie 2023)
-
Constructorul japonez de automobile anunță o serie de îmbunătățiri pentru electricul UX. De departe cea mai importantă noutate este o baterie mai mare, mulțumită căreia autonomia a crescut cu 40%. (Luni, 26 Iunie 2023)
on topic : IS-ul este cel mai luxos si rafinat sedan premium de segment D, si cel mai economic si fiabil.
- BMW 320d ED- 6.7 s
- 911Carrera S - 5.9 s
Reprizele de acceleratie 80-120km/h ( elasticitate + in gear) + cuplu ,plaja de cuplu, procentele acestuia raportate la tur , raportul de compresie,etc sunt date care iti permit sa iti faci o idee despre performantele unui motor.Simpla alaturare 0-100 km/l + viteza maxima nu are nici o relevanta atunvi cand comparam 2 sau mai multe modele.
Costul de intretinere este mai mic in primii 3 ani, si dupa aia ce se intampla? Pai se intampla ca ai de intretinut si motorul clasic si pe cel electric, inclusiv schimbarea bateriei dupa vreo 6-7 ani, prea putine variante de motorizare ofera Lexus, si nu ma refer la diesel neaparat, si la benzina, raman fideli hibridelor, dar fara o paleta de motorizari mai bogata nu va obtine in veci rezultate bune la vanzari, bune adica macar top 3.
Dupa parerea ta aceasta varianta de IS concureaza cu 320 d ED de 163 de cai? In text apare aceasta comparatia ca sa arate ca acest hibrid consuma putin, aproape cat un diesel de 2 litri dar care are putere clar mai mare, dar comparatia corecta pt acceleratie nu este 320 d de 163 de cai, pt asta exista 328i de 2 litri benzina si 245 de cai, ce zici, nu este mai corect? Asadar daca 320 d de 163 de cai obtine de la 80-120 km/h 6.7 secunde, cu o cutie manuala lenta fata de cea automata cu 8 rapoarte, crezi tu ca 328 i accelereaza mai prost decat Lexus IS 300 h? "Best in class" la hibride probabil, cu o putere pana in 250 de cai, altfel la cilindreea de 2.5 litri aspirat vs 2 litri turbo de la Bmw nu stiu daca "stiu ei ce stiu", oricum Lexus poate sa aiba alte atuuri fata de concurenta, acceleratia fata de un Bmw nu este unul dintre ele.
Nu am multe de spus pentru ca nu cunosc aceasat generatie. Dar o stiu mai mult decat bine pe cea anterioara.
Puteti pune minus la motor sau la tinuta de drum comparativ cu seria 3 dar niciodata un om lucid nu poate pune minus la calitatea materialelor doar ca nu i-a placut un anume buton. Nu la Lexus.
Is-ul are tehnologii de varf unice in acest segment, chiar si sistemul de detectare al parcarilor unic in lume. Asta il aduce a fi cel mai tehnologizat model premium din acest segment.
51 k euro, nu mi se pare mult. In acest pachet vei primi o masina rara, economica, fiabila, plina de tehnologie, luxoasa si toate astea la un pret foarte corect fata de trio la care preturile sar foarte sus si nu ofera mai nimic bun. Eahhh
Ma bucur ca Triada are un concurent pe masura, la sfarsit clientul castiga!
In concluzie noul IS este competitiv, arata bine, sa vedem ce se intampla, cu toate ca ma hazardez sa spun ca stiu ce se va intampla.
La capitolul "performantele motorului" asiaticii nu se mai ridica la nivelul europenilor.
La capitolul "cutii de viteze automate" suntem martorii unui carnagiu. Sunt efectiv lente si necizelate cutiile lor in raport cu diversele variante de DSG.
La capitolul "confort si insonorizare" nu cred ca Lexus trebuie sa isi faca griji in fata nimanui. Am mai spus-o ca 2,2-ul lor pe motorina este cum era si cel de pe Honda in alta galaxie la capitolul curent.
Vorbim de materiale? Nu va lasati pacaliti de poze pana nu intrati intr-un Lexus. Faceti comparatie tactila intre A4, seria 3 si IS pe bord, pe usi, pe tavan, pe mocheta, in portbagaj si s-ar putea sa fiti placut surprinsi.
Vorbim de fiabilitate? Trecem peste clasamente si cautam printre cei care au avut una din marcile in discutie si vedem ce le-a picat si cat de repede. Lexus sau Infiniti nu au puncte nevralgice. Punct. (a nu se intelege ca sunt nemuritoare doar ca sa pornim o cearta)
Vorbim de tinuta de drum? Da. niciun specialist auto din cate teste am vazut eu nu a pus niciun Lexus inaintea niciunui BMW. Imi pare rau ca nu fac progrese japonezii dar adevarul este ca sunt pe locul 4 alaturi de Infiniti doar pentru ca nu mai exista alti nemti inainte.
(nu vorbim de Jaguar sau mai stiu eu ce alte marci cu pretentii pentru ca doar asta sunt - pretentii)
Eu unul nu imi permit un IS dar l-as prefera in fata oricarei germane pentru simplul motiv ca este mai rar pe piata noastra.
(partea cu reviziile mentionata de Dan este banuiesc o legenda. In afara de BMW unde revizia e inclusa in pret deci e gratis restul nu fac pomeni deloc. Eu zic sa compari o revizie de Lexus de la orice atelier Toyota cu una de Peugeot de la Eurial si SOC!!)
Mercedes e mult mai dezvoltat si cu mult superior daca e sa compar , asemenea si BMW care e putin mai conservator , dar mult mai delicat si gratios lucrat la interor decat Lexus.
O fi plin de tehnologie si laudat pe aici prea mult , dar nu merita.
Legat de materiale, unele poze pot confirma si cele spuse de @Mircea in test, de aia am si vorbit de asta, daca spunea ca sunt materiale ireprosabile nu ma luam dupa poze, cat despre costul pieselor de schimb la Lexus sunt pur si simplu mai mari, nu este o legenda, mai ales la suspensie, nu vorbeam doar de un schimb de ulei si filtre.
http://www.iihs.org/ratings/ratingsbyseries.aspx?id=560
la 51K euro iei volvo S60 AWD T6 sau D5 R-design
Eu sunt unul din cei care si-ar cumpara o masina conceputa ca acest IS. O abordare de genul asta are si Volvo, insa oricat de fan as fi, pe langa IS... S60 ma face sa oftez trist.
Dar am remarcat o chestie: uitati-va putin la poza 13. Oare doar mie mi se pare ca nu au aceiasi linie consola centrala, cu gurile de ventilatie si diplay-ul navigatiei?
Actuala generatie S60 e din 2010, iar faceliftul de anu asta a ameliorat un pic aspectul exterior ( initial am avut alta parere legata de facelift )
Dar explica-mi si mie te rog ce vezi tu mai frumos la exteriorul acestui IS fata de S60? grila fata mai agresiva? OK e mai agresiv, dar asta nu il face mai frumos, si cu siguranta nu il face mai stilat. Cat despre interior , sincer, S60 mi se pare muult mai rafinat, este fluid, are continuitate, Interiorul IS-ului are liniile interioare intrerupte brutal in dreptul display-ului central, e ca si cum partile alterale au fost lipite unui centru cu care nu au nimic in comun. Si sa nu mai vorbim de consola centrala care la IS pare un monolit din epoca de piatra iar la S60 aduce mai degraba ca o consola din Star Trek datorita faptului ca e subtire si "plutitoare".
Si la urma urmei, chiar de ar avea un interior superior IS-ul, teoretic vorbind, chiar daca ar fi cel mai tare interior conceput vreodata pt o masina, la urma urmei asta conteaza?
Da, poate ar conta daca la testele de siguranta macar s-ar apropia de performantele lui S60, dar pana una alta doar Honda Accord si versiunea Acura au reusit sa se apropie de S60.
Deci eu si Lau discutam despre masini PREMIUM, IS, S60, tripleta nemteasca, iar tu vii si bagi in discutie masina poporului?
Prin simplul fapt ca faci asta arata ca de fapt tu esti cel care in afara de interioarele lui golf si passat nu ai mai vazut si altceva, cu atat mai putin interioarele rafinate ale volvo-urilor. Trebuie sa fii o "specie" aparte de barbat ca sa poti sa apreciez un interior sobru fara blink blibkuri si mici rahaturi care sa iti ia ochii.
Nu m-am referit neaparat la design, oricum Lexus mereu mi s-a parut ca arata mai bine in realitate decat in poze. In schimb Lexus este o masina care are, cel putin in acest moment in opinia mea, tehnologie mai multa si mai interesanta fata de Volvo. La astea eu zic ca se adauga si o fiabilitate (ceva) mai buna.
Chiar si asa nici o marca nu m-a facut sa imi placa mai mult decat Volvo. Respect concurenta pentru ce face, insa va venii si ziua cand voi avea un Volvo.
Respect pe cei de la Lexus pentru ambitia de care au dat dovada atunci cand au lansat o marca a carei istorie nu are nici 30 de ani. Sa pornesti in segmentul premium de la asa ceva este clar un handicap. Si spun asta in conditiile in care cam des se intampla ca o marca sa vand datorita imaginii pe care si-a format-o in trecut.