Drivetest Ford Fiesta facelift (2013-2017)
1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 100CP Man5 Titanium S/SVineri, 01.03.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ford ne-a invitat la primul test naţional cu noul Fiesta facelift, un model de succes şi un adevărat etalon al segmentului mic. Constructorul american nu îşi propune o revoluţie, ci o evoluţie a poveştii de succes pe care o scrie din 2008, anul lansării actualei generaţii. Faceliftul vine ca o continuare a istorisirii, o continuare pe care americanii speră că o vor citi tot mai mulţi clienţi.
Ford Fiesta facelift (2013-2017)
1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 100CP Man5 Titanium S/S
- Pret de pornire 11.900 €
- Pret model testat 14.650 €
- Taxa auto 30 €
Motor / Transmisie
Ne-am întâlnit din nou cu cel mai premiat motor al anului trecut: 1.0 Ecoboost. Ford a avut grijă să echipeze toate maşinile aflate la test cu această unitate pentru a ne arăta vârful pepinierei sale.
Unitatea creşte în popularitate şi câştigă din ce în ce mai mulţi adepţi. Unul dintre exemple este şi subsemnatul. Dacă l-a început am privit cu oarecare suspiciune motoraşul, acum eforturile americanilor par din ce în ce mai convingătoare.
Unitatea testată de noi oferea 100 de cai putere şi un cuplu motor de 170 Nm, disponibil de la 1400 de rotaţii. Tocmai această trăsătură îmi place teribil de mult: că momentul motor se simte devreme şi chiar e decent dozat de-a lungul plajei de turaţii. E drept că pe la 5000 de rotaţii unitatea gâfâie şi pierde din eficienţa maximă, însă comportamentul general, într-o exploatare normală, va fi extrem de mulţumitor.
Satisfăcătoare şi resursele, unitatea turbo fiind extrem de vioaie. Antifonarea este bună, doar la turaţii mai mari lucrurile devenind ceva mai gălăgioase. Vibraţiile sunt estompate cu succes, chiar şi repornirea motorului de către sistemul Start-Stop făcându-se pe nesimţite.
Ajungem şi la cutia manuală cu cinci rapoarte care asistă motorul cu trei cilindri. Timoneria nu este chiar un exemplu de precizie, dar este bine etajată şi face o pereche bună cu motorul pe benzină.
Consum
Nu am fost impresionat de consumul înregistrat de Fiesta pe traseul Bucureşti Azuga. Am ajuns la baza pârtiei cu o medie de 7.5 litri/100 de kilometri. E drept că nu a fost tocmai o exploatare ecologică, dar diferenţa dintre realitate şi cifra înscrisă în fişa tehnică (3.7 litri/100 de km - extraurban) era una destul de mare.
La întoarcere, am încercat pe cât posibil o rulare ecologică, am ascultat sfaturile funcţiei eco, înscrise pe ecranul sistemului multimedia, şi am ajuns, cu greu ce-i drept, la un 4.7 litri/100 de km. Autostrada Ploieşti-Bucureşti a pus însă la lucru cei trei cilindri şi am finalizat testul extraurban cu o medie de 6 litri/100 de km.
Dar astea sunt cifrele "reale", care pot varia în funcție de energia celui de la volan. Iar cum singurul reper de comparație reală între modele este consumul oficial - testat de toți producătorii în aceleași condiții - Fiesta 1.0 Ecoboost câștigă duelul cu toți rivalii pe această plajă de putere.
Media consumului pentru versiunea 1.0 Ecoboost este de 4.3 litri/100 de kilometri. Pe hârtie. Aşa se face că Fiesta bate fără drept de apel toată concurenţa segmentului: Opel Corsa, Mazda2, Chevrolet Aveo, Seat Ibiza, Volkswagen Polo, Renault Clio şi Peugeot 208.
Performanţe
Mă tot enervau maşinile de segment mic care asudau din greu la viteze mari sau care abia urcau panta. Motorul Ecoboost m-a făcut să uit de ele. Se mişcă foarte bine. Şi asta se vede dacă te uiţi în cifrele oficiale.
Iuţeala şi sprinteneala sunt caracterizate de o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în 11.2 secunde. Nu este nimic spectaculos, dar dacă ne raportăm la concurenţi ca Hyundai i20, Chevrolet Aveo şi Opel Corsa, rezultatul chiar este îmbucurător.
Din păcate, Seat Ibiza şi Volkswagen Polo se mişcă cel mai bine în acest segment, fără a uita însă de un Mazda2 extrem de fâşneţ.
Interior
Oficialii Ford au ţinut să ne precizeze că tot mai mulţi clienţi cred că interiorul lui Fiesta poate fi uşor confundat cu cel al unui model din segmentul compact. Am bufnit uşor în râs, însă mi-am muşcat limba mai încolo.
Interiorul modelului dă dovadă de maturitate, dar şi de o senzaţie de calitate superioară vechiului model. Plasticul planşei de bord este suficient de moale pentru degetele oricui, însă partea inferioară lasă de dorit din cauza durităţii plasticului. Iluminarea instrumentelor de bord este extrem de lizibilă chiar şi pe timp de noapte, fiind folosit albastrul tradiţional care nu oboseşte, ba, dimpotrivă, relaxează.
Am simţit din plin lipsa unui spaţiu pentru telefonul mobil, care s-a zvârcolit tot drumul, când într-o parte, când în alta. I-am găsit loc în faţa sistemului multimedia, care vine tot cu un afişaj albastru.
Am încercat şi bancheta din spate, care pare să ofere suficient spaţiu la nivelul picioarelor, chiar şi pentru cinci pasageri. Spaţiul pentru cap este de asemenea încăpător.
Portbagajul măsoară 295 de litri şi este unul dintre cele mai încăpătoare din segment, alături de cel al lui Hyundai i20. Ambele sunt depăşite de cei 300 de litir oferiţi de Renault Cilio.
Preţ de achiziţie
Noul Ford Fiesta facelift pleacă de la 11.900 de euro pe piaţa din România, însă pentru lansare este disponibilă o versiune specială care pleacă de la 10.400 de euro.
Lăsând la o parte aceste oferte, trebuie să spunem că preţul de pornire al modelului american, comparativ cu cele ale concurenţei, este destul de piperat. Doar Volkswagen Polo se apropie de acest prag. Versiunea testată de noi, 1.0 Ecoboost de 100 de cai putere, cu nivel de echipare Titanium, ajunge însă până la 14.650 de euro.
Un Opel Corsa 1.4 Turbo, în echiparea Cosmo ajunge să coste cam cu 1000 de euro mai mult. Chevrolet Aveo şi a sa versiune 1.4 LTX abia se apropie de 13.000 de euro şi este o alegere mai ieftină, ca şi Hyundai i20 Highway de 85 de cai putere sau un Seat Ibiza 1.2 TSi Reference.
Doar Mazda2 se mai apropie de modelul american în materie de preţ. Renault Clio rămâne cam cu 1000 de euro mai ieftin, în vreme ce Volkswagen Polo este ceva mai scump la cei 15.757 de euro.
Siguranţă
Ford Fiesta în versiunea facelift a fost supusă testului de siguranță EuroNCAP în toamna anului trecut, pe când modelul se pregătea de lansare. Rezultatele au venit în noiembrie, iar modelul de segment B a reușit să se ridice la nivelul așteptărilor fanilor și a constructorului: cinci stele EuroNCAP și 91% din punctele posibile la capitolul protecția pasagerilor adulți. Pe lângă "notele" clasice EuroNCAP, Fiesta a primit o distincție specială pentru sistemul de apelare automată 112 în caz de urgență, disponibil ca parte a pachetului tehnologic SYNC. Aceeași organizație independentă europeană a premiat pachetele Active City Stop și MyKey. La capitolul airbag-uri, Fiesta oferă acum o armată de airbag-uri, cele "clasice" - față, laterale și cortină - fiind completate de unul pentru genunchi, element care până nu demult se regăsea doar pe modelele de segmente superioare.
Ţinută de drum
Ford Fiesta păstrează ADN-ul care a consacrat modelele Ford ca adevărate etaloane ale segmentului de volum în ceea ce priveşte ţinuta de drum. Fiesta facelift păstrează trăsături importante pentru cei care îşi cumpără un model de volum, din clasa mică, dar vor să se simtă mici piloţi de weekend pe drumuri virajate.
Platforma oferă o combinaţie eficientă între confort şi stabilitate. Denivelările şi gropile săpate de capriciile iernii sunt absorbite destul de bine de Fiesta, în vreme ce virajele pot fi abordate cu destul curaj.
Un alt aspect plăcut este direcţia, una dintre cele mai precise din segment. Vei găsi uşor traiectoria ideală şi vei câştiga la capitolul încredere după fiecare curbă abordată cu aplomb.
Vizibilitate
Ca de obicei, montantul A din stânga celui de la volan mai ridică unele probleme de vizibilitate la virajele strânse de stânga. Luneta nu este printre cele mai generoase pe care le-am văzut, ca de altfel nici oglinzile laterale. Per ansamblu, suprafaţa vitrată este sacrificată de dragul designului, unul dintre atuurile modelului.
Tehnologie
Ford Fiesta facelift este unul dintre primele modele ale constructorului american responsabil cu promovarea sistemului SYNC pe piaţa europeană. Deja un succes dincolo de Ocean, SYNC vrea să facă furori şi pe Bătrânul Continent.
Sunt destul de sceptic în această privinţă, fiindcă există mici hibe care necesită acomodare. Conectarea telefonului se face relativ uşor. Importarea contactelor telefonului se face de asemenea uşor. Apelarea este un fleac. Totul merge bine până când sistemul se blochează şi nu mai permite nici măcar închiderea întregului sistem multimedia. Mie mi s-a întâmplat şi am fost nevoit să opresc motorul pentru ca sistemul să îşi revină.
Apoi, avem MyKey, sistemul ce permite părinţilor să limiteze accesul copiilor la anumite funcţii ale automobilului când aceştia folosesc mașina. Dar lipseşte sistemul de navigaţie, care va veni abia anul viitor, conform celor de la Ford.
MyKey este un sistem interesant ce permite programarea unei chei de contact inteligente. Acesta poate fi folosită de un şofer tânăr sau de un angajat şi îi limitează acestui acestuia accesul la unele funcţii ale automobilulul. De exemplu, nu poate deconecta sistemul ESP, limitează volumul maxim al sistemului audio, sau nu poate depăşi o viteză maximă de 140 sau 160 km/oră.
Design
Fiesta a fost o propunere atrăgătoare şi în 2008, anul lansării actualei generaţii. Aşa se explică dorinţa clienţilor actuali de a nu altera prea tare designul modelului cu un facelift.
Se pare că Ford a ascultat doleanţele clienţilor săi şi a intervenit subtil. Partea frontală se bucură acum de o grilă a radiatorului ceva mai generoasă, menită să asigure impozanţă unui model care în trafic, de obicei, nu iese în evidenţă prea mult.
Reţeta de succes a mai fost condimentată cu noi culori de caroserie, puternice, dar şi cu un set de LED-uri pentru rularea pe timp de zi şi stopuri cu design regândit.
Dacă privim în ansamblu, Fiesta facelift are mari şanse de continua povestea de succes a modelului actual, poveste pe care o citeşti de fiecare dată când ieşi pe stradă.
Ne-a placut
- Design
- Ţinută de drum
- Portbagaj încăpător
Nu ne-a placut
- Spaţiu pentru telefon mobil
- Ergonomia
- Dimensiunea lunetei şi a oglinzilor
Date tehnice - Ford Fiesta facelift (2013-2017) 1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 100CP Man5 Titanium S/S | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Ford
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul american de automobile anunță o nuanță exterioară nouă pentru Mustang 60th Anniversary. De asemenea, Ford plusează cu o grafică retro pentru instrumentarul de bord digital. (Luni, 19 August)
-
Constructorul american de automobile a publicat un teaser video cu viitorul Bronco Sport facelift. Debutul este programat pentru data de 26 august. (Marti, 13 August)
-
Constructorul american de automobile recheamă în service peste 30.000 de exemplare Mustang, produse în 2022 și 2023. Pe scurt, volanul s-ar putea roti dintr-o parte în alta fără intenția șoferului. (Joi, 04 Iulie)
-
Americanii de la Ford au câștigat legendara urcare de la Pikes Peak cu electricul F-150 Lightning SuperTruck. La volan s-a aflat nimeni altul decât Romain Dumas. (Marti, 25 Iunie)
nu i s-a facut facelift pentru ca a fost un model reusit care pur si simplu nu a avut nevoie. Unele masini au nevoie, in special cele la care vanzarile sunt sub pronosticuri, altele nu. Si in sprijinul a ce zic eu stau cifrele din anii trecuti, unde Fiesta a fost in top vanzari la clasa ei.
Si cum zicea cineva de mai sus, vechiul model parca arata mai bine. Ma rog, e si o chesie de obisnuinta
Si cat costa o Octavia 1.4 140 cai + DSG benzina care "ruleaza" (daca exista) ?
Si cat costa o Octavia 1.4 140 cai + DSG benzina care "ruleaza" (daca exista) ?