Drivetest Opel Ampera (2012-2016)

1.4 Hybrid
Opel Ampera (2012-2016) zoom
de Sebastian Toma
Miercuri, 27.07.2011
Porţie de viitor

Am experimentat unul dintre cele mai complexe sisteme de propulsie din lume, sistemul hibrid în serie al lui Opel Ampera. Cei de la Opel spun că este un vehicul electric, iar modelul se comportă la fel ca un vehicul electric până când rămâne fără energie. Diferenţa dintre Ampera şi alte vehicule ecologice apare abia apoi, când acesta porneşte "arma secretă", un motor cu ardere internă care alimentează un generator. 

Opel Ampera (2012-2016)
1.4 Hybrid

  • Pret de pornire 44.702 €
  • Pret model testat 44.702 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Ampera a fost înzestrat cu trenul de propulsie Voltec, deosebit de complex şi avansat. La nivel teoretic, avem o configuraţie hibridă în serie. În practică, vorbim de un vehicul care rulează doar cu energie electrică până rămâne fără baterii, după care porneşte un motor cu ardere internă pentru a furniza nivelul de energie electrică necesar deplasării.

Ampera are patru moduri de funcţionare - Normal, Sport, Mountain şi Hold. Funcţia primelor trei moduri este specificată în nume şi evidentă pentru toată lumea. Modul cel din urmă este mai special, fiind destinat păstrării nivelului de încărcare al bateriei, necesar traversării unei secţiuni dintr-un oraş cu zone cu zero emisii de CO2. Cum funcţionează? Motorul cu ardere internă încarcă bateria şi furnizează energie electrică pentru deplasare, iar acumulatorul îşi păstrează nivelul de încărcare necesar rulării cu zero emisii de carbon.

În ceea ce priveşte comportamentul rutier, Ampera se descurcă bine pentru masa sa în raport cu performanţele anunţate. Motorul electric oferă 150 CP şi 370 Nm la apăsarea pedalei de acceleraţie, iar acest lucru se simte atunci când vorbim de reprize. Chiar şi aşa, Ampera nu este creat pentru viteze ameţitoare şi depăşiri în forţă.

renovatio e-charge
Rețeaua Renovatio E-Charge are o rețea care cuprinde 214 locații în toată țara. O mare parte dintre aceste locații se află și în centre comerciale importante. De asemenea, există planuri pentru o expansiune accelerată.

Consum

Cel mai avansat model creat de Opel până în prezent are un mare avantaj. Poate să meargă între 40 şi 80 de kilometri fără să consume combustibil. Autonomia variază în funcţie de viteza abordată şi de stilul de condus utilizat. Instalaţia de climatizare are un rol crucial în economisirea carburantului.

În condiţiile rulării într-un stil economic de carburant şi respectând cu stricteţe normele legale din Olanda, am parcurs un traseu de 73.6 kilometri în modul electric. Computerul de bord ne afişa o autonomie rămasă de 6 kilometri, deci am fi putut să rulăm aproape 80 de kilometri în modul 100% electric dacă traseul ne-ar fi cerut acest lucru.

Motorul pe benzină ajunge să fie folosit destul de rar, unitatea fiind cuplată în timpul testului mai mult în scop demonstrativ, prin folosirea modurilor Hold şi Mountain, care implică pornirea acestui motor pentru acumularea de energie electrică. Modul sport nu foloseşte în permanenţă propulsorul cu ardere internă, acesta fiind "chemat" în ajutor abia la viteze mari.

Ampera are trei ambreiaje, care permit o legătură între motorul cu ardere internă şi cutia de viteze dacă situaţia cere acest lucru. Cei de la Opel au subliniat că acest lucru se întâmplă la viteze mari, când Ampera îşi atinge viteza maximă, iar deplasarea cu motorul cu ardere internă cuplat este mai eficientă. Evoluţia consumului de carburant este monitorizată printr-o minge artificială care se mişcă pe o scară gradată afişată în bord, controlul mingii prin pedala de acceleraţie fiind deosebit de distractiv.

Performanţe

Nouă secunde pentru 0-100 km/h şi o viteză de top de 161 km/h. Puţin pentru un automobil modern cu 150 CP, mult pentru un vehicul care poate să ajungă acolo fără să consume carburant. În mod evident, Ampera nu a fost gândit să fie "alergat" pe şosele la fel ca un hot-hatch sau vreun alt model performant.

Cu toate acestea, modelul german nu se face de ruşine pe şosele, fiind cel puţin la fel de agil ca un vehicul convenţional de un gabarit similar. Masa acestui vehicul îl penalizează la performanţe, deoarece motorul trebuie să tragă cele 1.732 kilograme ale lui Ampera împreună cu minim un pasager.

Traseul de test nu ne-a permis să facem prea multe depăşiri, dar ne-am convins că reprizele lui Ampera sunt agreabile. Modelul nu se simte ca un "benzinar" submotorizat, răspunsul la acceleraţie al motorului electric fiind foarte plăcut. Pentru o comparaţie mai apropiată de ceva tangibil, dinamismul lui Ampera este comparabil cu cel al unui sedan compact cu o transmisie automată, echipat cu un motor de 120 CP.

Interior

Este dificil să judeci interiorul lui Ampera. În primul rând, pleci la drum cu o idee greu de scos din minte: maşina costă peste 40.000 de euro. Automat, ai anumite pretenţii legate de materiale, gadget-uri şi antifonare. Abia apoi îţi aminteşti că ai plătit pentru tehnologia care se ascunde sub habitaclu, trenul de propulsie electric susţinut de un motor pe benzină.

Materialele de la interior au o calitate situată la un nivel între cel al lui Astra şi cel a lui Insignia, deşi multe componente îi aparţin doar lui Ampera. Printre acestea se numără cele două display-uri de 7 inch, consola centrală, anumite comenzi specifice şi aranjamentul scaunelor. Ampera oferă patru locuri individuale, separate de un tunel median.

Scaunele din faţă sunt confortabile, iar modelul poate găzdui pasageri destul de înalţi pe locurile din faţă. Cele două locuri din spate nu mai sunt la fel de spaţioase odată ce locurile din faţă au fost ocupate de giganţi, dar spaţiul este suficient pentru doi adolescenţi. Portbagajul este destul de mic în raport cu dimensiunile modelului, acesta fiind la 60 de litri sub nivelul lui Astra J hatchback.

Preţ de achiziţie

Potrivit primelor informaţii, Opel Ampera are un preţ de pornire de 44.702 euro cu TVA inclus. Valoarea respectivă a fost calculată cu un TVA de 24%, în condiţiile în care preţul fără TVA al modelului este de 36.050 euro. Spre deosebire de alte vehicule electrice, Ampera beneficiază de un element care elimină anxietatea legată de autonomia acumulatorilor, modelul fiind suficient de economic încât să poată realiza maximum 580 de kilometri cu ambele "rezervoare" pline.

Sigur, Ampera nu este deloc un sedan compact accesibil, preţul său fiind dublu în comparaţie cu un model de acest gen cu propulsie convenţională. Primii clienţi au fost supranumiţi "e-pioneers" de cei de la Opel.

Pentru o vedere de ansamblu a situaţiei, cei de la Opel şi alţi constructori de vehicule electrice ne amintesc situaţia tehnologiilor de astăzi în urmă cu 15 sau 20 de ani. Telefoanele mobile erau o raritate, iar preţul lor era exorbitant, în timp ce televizoarele LCD nici nu existau. Între timp, acestea au devenit din ce în ce mai accesibile, iar clienţii le-au transformat în elemente ale vieţii obişnuite. Situaţia va fi similară şi cu vehiculele electrice, fie ele sprijinite de un motor cu ardere internă sau nu, Opel Ampera fiind un pas necesar în dezvoltarea acestei tehnologii.

Siguranţă

Nefiind încă lansat pe piaţă, Opel Ampera nu a fost testat încă de EuroNCAP. Cei de la Opel l-au echipat cu ABS, sistem de control al stabilităţii, sistem de control al tracţiunii, sistem de dozare a forţei de frânare şi cu o serie de airbag-uri în standard. Până la testarea propriu-zisă, îi acordăm lui Ampera un punctaj mare, pe măsura aşteptărilor.

Ţinută de drum

Opel a trebuit să-l facă pe Ampera potrivit pentru toată lumea, aşa că a preferat o abordare confortabilă a suspensiei. Direcţia este preluată de la Astra, spun nemţii, dar comportamentul său nu seamănă foarte mult cu răspunsul direcţiei de pe compacta din gama acestui constructor.

În ceea ce priveşte ţinuta de drum, Ampera este ajutat de garda la sol redusă şi centrul de greutate scăzut. Cu toate acestea, masa modelului este resimţită în viraje, iar combinaţia între comportamentul suspensiei şi al direcţiei nu te îmbie să conduci sportiv. La o rulare normală, fără exagerări, Ampera se comportă plăcut, fiind perfect pentru o călătorie pe distanţe mari. La abordarea unor serpentine, şoferul ar trebui să fie mai rezervat, suspensia moale având un oarecare balans, transferul masei între punţi şi de pe o parte pe alta fiind simţit destul de uşor.

Vizibilitate

Opel a înzestrat modelul Ampera cu un set de oglinzi laterale de dimensiuni compacte, în vederea menţinerii unui coeficient aerodinamic scăzut. Acestea ar fi mai potrivite pe o subcompactă, dar nu sunt atât de deranjante la condus. Geamurile laterale te ajută destul de mult, unghiurile moarte fiind mai mici decât în cazul altor sedanuri compacte.

Oglinda de la interior are o dimensiune corespunzătoare, iar manevrele în marşarier sunt asistate şi de o cameră video montată în uşa hayon-ului. Graţie acestor elemente, parcarea este ajutată semnificativ. Vizibilitatea în spate este decentă atunci când monitorizăm vehiculele care ne urmează, graţie elementului din sticlă montat în partea inferioară a uşii hayon-ului, inspirat din design-ul generaţiei curente de Honda Civic.

Montanţii A sunt destul de groşi, aceştia prezentând un mic disconfort la curbele de stânga la viteze mici, specifice unor parcări şi traseelor prin spaţii înguste.

Tehnologie

Ampera este un vehicul avansat. Ştiam asta de când au fost prezentate primele informaţii oficiale ale modelului. Odată cu testul de presă, am descoperit o bună parte din facilităţile sale. Printre acestea se numără un hard-disk integrat, cu o capacitate de 60 GB, menit să găzduiască muzica pasagerilor, o cameră video pentru marşarier, sistem de avertizare la depăşirea benzii de mers, sistem de navigaţie, sistem multimedia cu touchscreen.

Toate aceste sisteme necesită o oarecare perioadă de adaptare, iar comenzile de pe consola centrală sunt tot cu atingere, neexistând butoate propriu-zise. Aceste comenzi sunt mai puţin agreabile, fiind similare cu cele ale unor telefoane mobile anterioare "erei touchscreen".

Design

Pentru că Ampera este la câteva luni de la debutul oficial pe piaţa din Europa, modelul a întors multe capete în cadrul testului nostru. Sigur, poate că ne-a ajutat şi "coloana" de Opel Ampera care a trecut în faţa noastră, alimentând curiozitatea trecătorilor.

Chiar şi aşa, Ampera este cel mai atractiv model ecologic de pe piaţă. În mod surprinzător, cei de la Opel au reuşit să-şi integreze o bună parte din limbajul de design pe acest model, afirmaţie valabilă şi pentru interior.

Dacă ne gândim că Opel nu a folosit forma de "felie de caşcaval" pentru profilul lui Ampera, opera designerilor este cu adevărat lăudabilă. Fiecare element are scopul său din punct de vedere aerodinamic şi funcţional, elementele negre de pe jante fiind menite să îmbunătăţească aerodinamica.

Nu ne-a placut

  • Butoane consola centrală
  • Setări suspensie şi direcţie
  • Portbagaj relativ mic în raport cu dimensiunile modelului
  • Preţ
Date tehnice - Opel Ampera (2012-2016) 1.4 Hybrid
Motor electric
Putere CP
150
Cuplu Nm
370
Motor termic
Putere CP (rpm)
86 (4800)
Cuplu maxim Nm (rpm)
130 (4250)
Tip motor
Linie
Cilindree cmc
1398
General
Combustibil
Benzina + electric
Lungime mm
4498
Viteza maxima km/h
161
Latime mm
1787
Acceleratie 0-100 km/h s
9.0
Inaltime mm
1439
Tractiune
fata
Greutate kg
1732
Cutie viteze tip / trepte
A
Ampatament mm
2685
Nr. usi
5
Volum rezervor litri
35
Nr. locuri
4
Volum portbagaj litri
310
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Opel Ampera (2012-2016)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (31)

  • GreenReport
    hibrizi vs. Z.E.
    Faza cu "ecologia" e trasa de par atat timp cat motorul pe benzina antreneaza rotile. E pentru ecologistii de circumstanta si nu reprezinta viitorul. Se spune ca masinile 100% electrice au o distributie a maselor buna, implicit o tinuta de drum superioara masinilor cu motor termic.

    In fine, eu zic ca faza cu "patru locuri"ar fi trebuit s-o treceti la minusuri... doar ati scris ca se adreseaza familistilor...
    35 21
  • Daca puteau folosi ambele motoare concomitent pentru a avea si tractiune integrala ar fi o masina completa:)
    8 20
  • daniel
    consum
    500 km cu 35 litri = consum de 7 litri/km

    Ca si tehnologie da, dar din punct de vedere a consumului nu ma uimeste
    39 4
  • zarnesteanu
    Un review bun
    Ma bucur ca ati avut ocazia sa testati o masina cu tehnologie moderna, controversata sau nu :) dar care se pare ca isi face perfect treaba pentru care a fost conceputa.

    Consumul de 7 l/100 a fost scos in cazul in care s-a rulat direct din modul electric in cel mecanic. Tot pe Automarket a fost un articol in care spuneau ca in urma unui studiu in SUA s-a constatat ca soferii parcurg in medie 1200 (sau 1400 km?) cu un singur plin.

    Daca folosesti masina pentru o naveta decenta si ai ocazia s-o incarci si la servici, costurile de carburant scad dramatic.

    Iar faptul ca ai un rezervor plin care sa te duca pana la prima statie de benzina/curent, iti da siguranta ca nu ramai in drum cu familia in asteptarea truck-ului de service.

    Stiati ca la momentul proiectarii motorului pe benzina a lui Volt a fost la un moment dat vorba sa-l faca de 1 litru turbo? Ar fi fost mai compact si ar fi consumat si mai putin, dar ideea a fost abandonata pe motive de fiabilitate si complexitate a componentelor.

    Oricum, e un inceput iar generatiile viitoare au toate sansele sa depaseasca "impasul" tehnologic de astazi.
    18 7
  • Nu am inteles textul "cel mai avansat model creat de Opel până în prezent" in conditiile in care este o clona mai urata a lui Chevrolet Volt. Ce a creat mai exact Opel la aceasta masina?
    9 18
  • @ EC : Opel este Chevrolet,

    Cred ca Ampera va avea o calitate superioara lui Volt din simplul motiv ca se adreseaza europenilor ;)

    .. cam scump totusi ... mult prea scump, nejustificat chiar daca luam in calcul ca 98% din aceasta masina se vinde in SUA cu 45000$ .. o fi de vina TVA mai maer prin europa.. dar si la aia sunt taxe
    13 3
  • Ma bucur ca ti-a placut
    5 4
  • numai cand vad cum arata si deja imi dau seama ca e o masina buna ,asa cum opel ne-a obisnuit deja ....felicitari arata superb si nu stiu cum poti sa pui cartof-ul ala marca nissan(marca pe care o respect) pe langa ampera . opel-ul este mult mai agreabil
    11 9
  • expresii avansate
    ...Opel nu a folosit forma de "felie de caşcaval"...
    din ce dictionar ati scos aceasta formulare?
    ce reprezinta o felie de cascaval?
    8 2
  • deci..
    arata mult mai bine decat prius sau insight.clar!
    din ce am inteles eu, motorul termic nu e folosit decat pentru incarcarea acumulatorilor/bateriilor si nu e folosit pt tractiune.de asta se ocupa doar motorul electric.deci nu e hybrid ca toyota sau honda.e ceva mai avansat,,,
    totusi mi se pare scump...un consum de genul ala...7% il poti obtine cu un 2-2.5 diesel care e la jumatate de pret si ti ofera senzatii mai placute la nivel sportiv.
    inca e o fita masina electrica.
    13 3
  • Lucrul esential eu cred ca l-ati omis:
    "În condiţiile rulării într-un stil economic de carburant şi respectând cu stricteţe normele legale din Olanda, am parcurs un traseu de 73.6 kilometri în modul electric."
    Concret, ce inseamna normel legale in Olanda si stil economic pentru o masina cu motor electric?

    O alta chestie: pozele. Nu le vad rostul. Adica sunt niste poze oficiale care sunt si pe net. Ideea e ca as fi vrut sa vad niste poze facute de voi, fara lumini, umbre, Photoshop etc. Niste poze undeva pe strada, pe camp etc care sa arate in mod natural cum arata masina.

    Iar in privinta pretului nu mi se pare prea scump. Nici pana acum nu-mi iese din cap cat costa un I-Miev.
    10 0
  • @LauCalin
    Ai să râzi, dar pozele ataşate sunt fotografii on-location, furnizate de cei de la Opel.

    Programarea rutelor de test nu ne-a permis să deviem de la traseu pentru a face poze, având doar câteva cadre suplimentare cu Ampera.

    În Olanda, limita legală în oraş era de 50 km/h, iar în extraurban aveai secţiuni cu limită 70, secţiuni cu limită 90, secţiuni cu limită 100 şi secţiuni cu limită 120 (autostradă).

    Am mers pe toate cele, una după alta.

    Prin stil economic, ne referim la anticiparea momentului în care trebuie să accelerăm şi trebuie să frânăm şi apăsarea lină a pedalei de acceleraţie. Instalaţia de climatizare a fost utilizată doar parţial, iar în unele momente am oprit şi ventilaţia, ca să conservăm energie. Era, totuşi, un concurs de condus economic.
    9 1
  • Totusi chiar nu puteati sa scoateti un aparat foto intr-o parcare si sa faceti cateva poze cat de cat expresive? Sau atunci cand ati luat masina? Nu te contrazic, dar ma cam indoiesc. Iar daca cei de la Opel nu va dadeau voie eu zic ca erau cam penibili.
    Eram curios sa stiu daca regim de condus economic electric e cam la fel ca un simplu consum economic de combustibil.
    7 1
  • @LauCalin
    Avem doar poze în parcare, nimic spectaculos. Fotografiile ataşate sunt ceva mai bune decât cele pe care le-am făcut noi.

    Cât despre condusul economic al unui vehicul electric, e aproape la fel. În ambele cazuri, instalaţia de sonorizare, instalaţia de climatizare şi apăsarea exagerată a pedalei de acceleraţie îţi reduc autonomia.

    Noi am folosit în permanenţă radio-ul şi sistemul de navigaţie, dar climatizarea a fost folosită cu întreruperi.
    7 1
  • Am in fata "eticheta energiei electrice", livrata de Enel impreuna cu factura. Pe ea spune ca fiecare kWh de energie electrica a poluat cu 441g CO2.
    Daca folosesti 10kWh pentru 80km (mod electric 100%) inseamna ca, in romania, ai "poluat" cu 55g CO2/km. nu la fel de mult ca un diesel eficient dar destul de aproape ca sa te faca sa te gandesti de doua ori inainte sa platesti 3x pretul masinii.

    Hai cu injuriile, ca de ceva vreme parca ati fost cam linistiti ;)
    12 5
  • Cosmin
    uitati ca
    ideea cu masina electrica nu e una de fitze..ceva de genul ..hai sa isi ia nu stiu care ceva ce nu mai are nimeni..acum e inceputul unei noi ere total diferita de ce stim in prezent. problema pe care o ignora toata lumea e ca..petrolul s-a cam terminat indiferent ce spun statele saudite , si cel care mai e se va vinde din ce in ce mai scump, realitate care se vede deja la pompa oriunde in lume ,asa ca va fi un mic lux sa bagi cei 35 de litri in ampera si ii vei dramui cu gandul la cat vor costa urmatorii . lasati comparatiile cu diesel de 2,5 ca astea deja se pregatesc sa populeze cimitirele de masini .
    9 3
  • Cosmin, ia de citeste aici :
    http://en.wikipedia.org/wiki/Petroleum

    nu-i o sursa 100% garantata de informatii, dar daca iei in considerare si 70% din valorile scrise acolo tot ajungi la concluzia ca petrolul ne mai ajunge cativa ani din viata nepotilor nostri ;)

    o chestie si mai desteapta este : http://web.mit.edu/newsoffice/2011/update-energy-storage-0713.html --- asta ar cam rezolva niste treburi cum ar fi stocarea si transportul energiei solare si ar descentraliza masv productria de energie electrica, facand inutile marile magistrale de transport de electricitate (si, odata cu ele, ar trimite in cartile de istorie penele de curent la nivel de judete/state/etc)
    6 2
  • @unckle
    esti un baiat destept cand vrei tu.

    parere personala: masina electrica polueaza cam la fel de mult ca una normala (nu ca un m3 sau rs4). deoarece majoritatea energiei de la priza polueaza nu este regenerabila ca in tari ca norvegia sau suedia.

    asa ca personal consider o mare fitza si o mare aruncare de bani sa iti cumperi deocamdata masini electrice.

    am condus acum cateva saptamani un lexus si e placut sa apesi usor aceleratia si sa fie foarte foarte liniste in timp ce masina tasneste oarecum... dar pretul imi permite sa imi cumpar niste casti de urechi si la dieselu meu umil.
    4 6
  • Domnule Audist - cred ca ai fi placut surprins sa citesti eticheta ecologica a energiei electrice furnizate de Enel (in bucuresti cel putin, nu bag mana in foc de alte zone). Ai afla ca se apropie de 50% cantitatea de energie livrata care a fost generata prin alte mijloace decat "arderea" unui combustibil. Romania este una dintre tarile "fruntase" la capitolul productie de energie (mai putin..) nepoluanta. Evident nu ne comparam cu un oarecare baraj din China care produce mai mult decat toata Romania, dar procentual stam destul de bine. In momentul in care capacitatea eoliana a Dobrogei va intra in functiune "corect" proportia de energie eco a Romaniei probabil va depasi 50%.

    io-s baiat destept mereu... doar ca este uneori mai greu sa fiu inteles ;)
    9 0
  • Nu vreau sa par mai cu mot, hibridele sunt un domeniu pe care le tot analizez. Dar eu nu vad avantajele unei asemenea masini. Lasand la o parte pretul care totusi nu este foarte mare raportat la tehnologia care e in masina, nu prea inteleg unde e economia. Cand tremini bateriile si treci pe benzina, motorul are de tras destula greutate... unde mai pui ca mai mergi si cu aerul conditionat pornit, mai ai nevoie de depasiri etc. si tot la un consum ridicat ajungi (1700 de kg ,86CP, 1400cmc (!) ), .
    Astept un posesor de hibrid sa ma contrazica, desi nu cred ca voi gasi unul prea curand.
    6 3
  • shhh, nu spune nimanui ca dupa aia 50-80km masina asta rupe rezervoru' ... tu nu citesti marketingul Opel ? ... masina asta este "eco" ...
    5 3
  • sonata e peste prostia asta de masina
    consum mai mic cu mut mai mic si performate peste
    au pus si butoanele alea sport normal de pomana

    salutare
    1 7
  • masina asta e geniala...bv opel e ceva de vis sa ai asa ceva in ro
    3 4
  • @unckle
    nu te faci greu inteles ci doar nu ai dreptate mereu :) sau esti destept mereu cum nici un om nu este.

    stiu ca energia romaneasca este destul de green dar presupun ca nu iti iei masina sa mergi doar prin romania. eu ma refeream ca un cumparator x din tara y. ca daca esti din serbia sau ungaria nu mai esti asa de green. :D
    1 2
  • sa stii ca o idee/afirmatie/{comentariu] nu trebuie sa aiba acceptul majoritatii pentru a putea fi "corecta". Internetul este un mediu extrem de nociv, in care, sub protectia anonimatului, lumea apasa "manuta rosie" sau baga commnetarii monosilabice de genul "ba p'a matii".

    Faptul ca este posibil ca eu (sau un altul) sa pot sa consider ca argumentul adus impotriva ideii mele este invalid ma poate face sa par, in ochii proprii, acel "destept cum nici un om nu este" - faptul ca imi mai dau seama ca gresesc denota oarece semne de inteligenta ... dar ca sa imi dau seama da gresesc trebuie sa "inteleg" argumentele aduse impotriva afirmatiilor mele ... dar stii cum era zicala aia "nu te pune cu prostu' ca are mintea odihnita". Aceasta descriere este valabila pentru fiecare dintre noi, si daca fiecare dintre noi ar avea acele mici semne de inteligenta probabil trei sferturi din discutiile contradictorii de pe internet nu ar exista. Din pacate internetul este locul in care iti permiti sa nu iti recunosti gresala nici macar atunci cand toti ceilalti iti spun ca gresesti, motiv mi-am luat vre-o 500 de "manute rosii" pe fiecare stire despre Duster de exemplu, si continui, in prostia care ma caracterizeaza, sa consider acea masina o hotie la adresa buzunarului clientului (nu este singura asa ca nu va aprindeti rau, este destul de mare categoria "intocmita de mine" cu masini care iti fura banii din buzunare).

    La subiect: Volt/Ampera, desi nu sunt nici pe departe eficiente in modurile "hibride" reprezinta, dupa parerea mea unul dintre cele mai bune (daca nu cel mai) moduri de a aduce pe piata o masina "electrica". Aceasta masina impaca 99% din cerintele pe care le poti avea de la un automobil ... este nepoluanta in exploatare (desi emite carbon la generarea energiei electrice) si , cel mai important, nu arata ca un cartof ...
    Volt/Ampera va fi eficient in combaterea cresterii dependentei de combustibilii fosili si, in acelasi timp, va asigura respectarea tuturor cerintelor pe care un client modern le poate avea de la un automobil. Acest lucru este o arma extrem de importanta in lupta cu "electricele pure", care dupa o ora de alergat pe autostrada iti vor cere sa stai doua ore in parcare (acesta fiind cel mai mare neajuns dintr-o lista destul de mare de neajunsuri ale electricelor pure).
    2 1
  • remisica
    ...
    fata furata de la Honda Accord
    2 0
  • @unckle
    pentru prima data pe acest forum ma lasa cineva cu gura cascata si fara nici un comentariu.

    desi nu sunt de acord cu tine in privinta dusterului. :).

    Cu respect...
    3 0
  • floricalee
    @unkle,
    dar ce parere ai despre masinile de la Tesla
    0 0
  • Marian
    Buna ziua. In cazul in care ajuta, sunt posesorul unui Opel Ampera, l-am achizitionat la mana a doua cu 11.500 de euro, masina are 170.000 km. Ca sa elucidez misterul, masina are foarte multe calitati, in primul rand as spune confortul, suspensia si consumul. Chiar cand rulezi in oras fara baterie, masina functioneaza ca un hibrid, consumul fiind de 5%. Masina este extraordinara ca tehnologie, sunet bose, piele si alte elemente high tech, gen presiunea pneurilor pe fiecare roata cu exactitate. Desi are doar un motor de 86 de cai, masina are putere. Din pacate, o parte proasta o consider lipsa statiilor de incarcare din romania, am cautat si nu prea am gasit, chiar si in bucuresti. Pot spune pe final ca am renuntat la un BMW 330xd din 2009, o masina extrem de buna, dar nu imi pare rau. confortul pe care mi-l ofera masina la drum lung este grozav, este minunat sa nu mai fiu atent la fiecare groapa. consumul pe care l-am scos doar in motor termic galati-bucuresti si intors + 80km prin bucuresti cu trafic greu a fost de 150 de lei, adica undeva la 6%. extraordinar. daca ajuta, sper ca a fost cu folos
    1 0
  • Marian : .........."este minunat sa nu mai fiu atent la fiecare groapa" ..... care e faza ca nu inteleg.De ce nu mai trebuie sa fi atent la fiecare groapa??? ocoleste singura groapa??? Nu inteleg ce vrei sa spui. Apropo am ocazia sa achizitionez o Ampera din 2012 cu 47000 km la bord la pretul de 15.500 euro..... ce parere ai ... e ok pretul??
    0 0
  • Popeye the sailor
    Poluarea masinilor electrice nu se poate compara cu a celor pe combustibili fosili. Chiar daca rezulta CO2 pentru producerea curentului electric, acesta se produce departe de orase, pe cand fumul masinilor termice ne afecteaza viata in special in orase.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru