Drivetest Peugeot RCZ (2009)

1.6 TCP 200CP Sport
Peugeot RCZ (2009) zoom
de Mircea Meșter, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 06.05.2011
Exploziv

Clasicii literaturii universale obişnuiau să spună că o operă de artă este completă atunci când autorul se regăseşte complet în ea. În cazul lui Peugeot RCZ, marca franceză nu prea are elemente de care să se agaţe atunci când vine vorba de propria gamă, dar reuşita rămâne şi devine automat un punct de reper pentru generaţiile viitoare. Demult nu mi s-a întâmplat să testez o maşină care să atragă atâtea priviri pe şosea. Iar cu motorul 1.6 THP de 200 de cai sub capotă, lucrurile tind să ducă situaţia la extrem şi să egaleze mărimile într-un segment în care doar germanii au existat până la venirea lui RCZ.

  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Mulţi dintre cei cu care am discutat în timpul testului cu Peugeot RCZ - şi nu au fost puţini - ştiau că PSA Peugeot-Citroen colaborează cu BMW şi că motorul de sub capota lui RCZ a fost dezvoltat împreună de francezi şi de germani. Corect. Doar că este pentru prima dată când unitatea turbo de 1.6 litri folosită de francezi este dusă în gama acestora până la 200 de cai, demonstrând astfel o elasticitate de excepţie. Cuplat la cutia manuală cu şase trepte pe care nu aş fi dat-o în cazul lui RCZ pentru nimic în lume pe una automată de orice tip, modelul francez reuşeşte să îţi împingă fiori de sus în jos pe şira spinării la acceleraţiile bruşte şi să te facă să apeşi pedala în viraje şi pe serpentine. Motorul se simte în vână încă de la 2200 rpm, însă zona 4500-6500 este cea spre care ar trebui să tinzi atunci când îţi pică în mână un RCZ pe virajele pe care le-ai visat dintotdeauna. Cutia este etajată bine, este scurtă şi nu-ţi trezeşte sentimente contradictorii prin amplasare sau timonerie.

Consum

Peugeot jură cu mâna pe pompa de benzină că RCZ 1.6 THP 200 CP consumă în regim mediu 6.9 litri/100 km. Comparând cifrele furnizate de francezi cu cele furnizate de Audi şi de Volkswagen pentru versiunile cu putere echivalentă ale lui TT şi Scirocco (chiar dacă în cazul acestora vorbim de motoare de 2.0 litri), observăm că Peugeot se află între principalii săi adversari de pe piaţă la acest capitol. Cu 0.3 litri/100 km mai mult decât TT, dar cu 0.6 litri/100 km mai puţin decât Scirocco. Interesant, mai ales în condiţiile în care modelele germane dispon de acelaşi motor, de aceeaşi cutie manuală şi de relativ aceeaşi masă proprie.

Trecând la consumul real al modelului francez, scoatem carnetul de notiţe şi vedem că pe autostradă, la o viteză medie de 90 km/h, RCZ a atins 6.6 litri/100 km. Dacă îl duci pe şosea şi tragi de el corespunzător, modelul francez te lasă fără 8-9 litri de benzină la fiecare sută de kilometri parcurşi. În oraş, dacă eşti îndeajuns de nebun încât să foloseşti RCZ-ul doar la transportul eului propriu până la birou şi înapoi via supermarket (nu râdeţi, RCZ are un portbagaj mai mult decât suficient pentru asta), vei avea un consum care variază între 11 şi 15 litri/100 km. În funcţie de câte maşini găseşti în faţa ta la semafor.

Performanţe

Comparaţia cu germanii nu îl avantajează la acest capitol pe Peugeot RCZ, deoarece vorbim de modele cu motoare care au o cilindree cu 0.4 litri mai mare. Astfel, cu 7.5 secunde pentru 0-100 km/h şi cu o viteză maximă de 237 de kilometri pe oră, RCZ este cu 1.4 secunde mai lent decât TT şi cu 0.6 secunde mai lent decât Scirocco la acest capitol. 

Interior

Atunci când te hotărăşti să suni la leasing sau să completezi cecul prin care-ţi achiziţionezi noul RCZ, îţi garantez că nu te-ai gândit înainte la bunăstarea familiei, ci la cea a propriului ego şi, eventual, al prietenei sau proaspetei tale soţii. Pasagerii mai înalţi de 1.6 metri nu au loc în spate decât în poziţie lotus, scaunele posterioare fiind utile efectiv doar la aşezarea bagajelor sau a copiilor proaspăt născuţi pe care să-i duceţi de la maternitate acasă, într-un ultim efort de a surprinde priviri pe şosea ca burlac. Evident, nu vorbim de o caracteristică a modelului francez, ci de una a segmentului în general, doar Scirocco fiind un model cu o banchetă spate oarceum utilă. În rest, îi veţi fascina pe toţi prietenii cu bordul acoperit cu piele, cu scaunele cu o formă care aminteşte mai degrabă de concepte decât de maşinile de serie (aici includem lipsa tetierelor clasice, un minus din acest punct de vedere) şi cu ambianţa total atipică unor modele comune de şosea. Poziţia la volan este destul de ridicată, element care îţi va da bătăi de cap în primele minute de la instalarea în habitaclu, dar care se va dovedi un punct pozitiv la capitolul vizibilitate în minutele ulterioare. Punctul forte al lui RCZ este portbagajul imens, mult mai mare decât pare că ar putea fi la prima vedere. Cu 321 de litri accesibili vertical, locul pentru bagaje al lui RCZ te va face să nu-ţi mai doreşti niciodată un portbagaj în care îţi introduci geanta şi pungile de cumpărături în plan orizontal. 

Preţ de achiziţie

Atunci când au conceput noul RCZ, inginerii Peugeot ştiau că noul coupe sportiv nu va coborî sub 25.000 de euro în niciuna dintre versiuni (baza fiind varianta de 156 de cai a aceluiaşi 1.6 THP), astfel că au scăpat de una dintre marile probleme care se ridică în momentele de dezvoltare ale unui astfel de model: "elasticele" economice care ţin în loc dezvoltarea, materialele şi bugetul. Practic, francezii au putut să mizeze pe elemente superioare din punct de vedere calitativ şi pe materiale la fel de bune. În aceste condiţii, modelul testat de noi pleacă de la 29.769 de euro cu TVA inclus, fiind cu 10.000 de euro mai ieftin decât Audi TT 2.0 TFSI, dar cu 4000 de euro mai scump decât versiunea echivalentă a lui Scirocco. RCZ aduce însă câteva scântei în peisajul conservator german, implicit unele legate de dotări şi de materiale. Chiar dacă plafonul din carbon, montanţii gri-nisip şi sistemul audio JBL, necesare pentru a pune în valoare cu adevărat liniile lui RCZ, te fac să mai scoţi din buzunar 2000 de euro.

Siguranţă

Aşa cum îi stă bine unui model compact care bate la poarta sumei de 30.000 de euro încă din dotarea standard (singura, de altfel, denumită Sport), Peugeot RCZ se prezintă la raport cu cele mai importante dintre sistemele de siguranţă de care au nevoie cei din interior, de la cele pasive la cele active. Ai în standard airbag-uri frontale şi laterale, ESP şi ASR cu Hill Assist, repartiţie electronică a frânării, servodirecţie, servofrână şi sistem ISOFIX pentru fixarea scaunelor copiilor, chiar dacă maşina nu este gândită pentru bebeluşi. EuroNCAP nu şi-a făcut curaj să testeze RCZ până astăzi, dar inginerii francezi promit că modelul nu va dezamăgi la capitolul siguranţă. Vom trăi şi vom vedea.

Ţinută de drum

Având în vedere că RCZ este construit cu plecare de la platforma lui 308, mă aşteptam - sincer - la un comportament dinamic, dar nu radical îmbunătăţit. Îmi era clar că oamenii de la Peugeot fac tot ce este posibil pentru ca RCZ să devină un coupe compact cu atribute dinamice responsabile din acest punct de vedere, însă nu mă gândeam că aceştia vor reuşi să dezvolte un model atât de plăcut. RCZ este o plăcere din punctul de vedere al stabilităţii pe şosea, pe autostradă şi în viraje. Bineînţeles, originea şasiului îl face să subvirereze sensibil atunci când îl arunci cu aplomb pe serpentine, iar aderenţa pe spate scapă când îi muţi nasul bruscându-l după viraj, însă toate acestea se întâmplă în situaţii limită, acolo unde foarte puţine maşini ajung în mod normal. Suspensiile sunt clar unele cu iz sportiv, oamenii care se ocupă de divizia de motorsport a celor de la Peugeot fiind probabil conectată îndeaproape la subiect. Maşina e rigidă, e ţeapănă, iar ruliul se simte abia în situaţii extreme, elemente care nu-ţi garantează o plimbare foarte lină prin oraşele româneşti pline de capcane şi nici faptul că cel din dreapta se va simţi proaspăt după o călătorie de 500 de kilometri. Dar factorul fun e acolo, iar Peugeot asta şi-a dorit de la RCZ.

Vizibilitate

Deşi un astfel de coupe ar trebui să-şi rupă de la gură pentru a avantaja designul şi elementele dinamice în defavoarea vizibilităţii mai ales în partea posterioară, RCZ reuşeşte să împace şi iubitorii de frumos, şi iubitorii aspectelor practice pe o astfel de maşină. OK, nu vei vedea prin luneta de o formă nebună ce vezi printr-un 508, de exemplu, dar este clar că vezi mai mult decât pe alte coupe-uri de acest tip. Oglinzile subliniază şi ele "musculatura" laterală (a se citi bosajele şi nervurile caroseriei) a maşinii, dar te obişnuieşti imediat cu ideea. În plus, ai şi senzori şi un monitor central care îţi arată cât mai ai până să loveşti obstacolele, iar poziţia relativ ridicată la volan te ajută la vederea periferică. Evident, nu le recomandăm celor cu probleme claustrofobice să-şi încerce norocul pe locurile de spate.

Tehnologie

Peugeot RCZ vine în dotarea standard cu senzori de parcare spate, cu kit Bluetooth cu USB, eleron reglabil automat pe portbagaj, proiectoare de ceaţă şi cruise control cu limitator de viteză. Pentru a ajunge însă în miezul elementelor tehnologice oferite de Peugeot pe RCZ trebuie să sapi în lista de dotări opţionale şi în conturile proprii. Nu trebuie să-ţi lipsească, aşa cum am spus şi mai sus, sistemul audio JBL de excepţie sau reglajul electric al scaunelor. Evident, poţi să trăieşti fără sistemul de navigaţie care te duce la aproape 2000 de euro. Aşa cum se poate observa, RCZ nu vine cu elemente tehnologice de ultimă generaţie care să merite foarte multă atenţie, inginerii Peugeot preferând să le ofere clienţilor sentimentul plăcut al faptului că nu-ţi lipseşte nimic, şi nu cel al plus-valorii aduse de pachete informatice sau de siguranţă care să atragă.

Design

În mod evident, designul este elementul care îl scoate pe Peugeot RCZ din segment şi-l aşează pe prima poziţie din acest punct de vedere. Managerul de proiect al lui Peugeot RCZ a declarat că principala sa problemă a fost să preia cât de mult se poate din cenceptul 308 RCZ, prezentat acum patru ani, iar omului i-au reuşit majoritatea "transpunerilor" în serie. De fapt, dacă analizezi în paralel conceptul (unul care părea SF la respectivul moment) şi versiunea de serie, vezi că singurul element care s-a schimbat vizibil este poziţia ţevilor de eşapament, "exilate" de designeri spre lateral în varianta de stradă. În rest, ne ridicăm în picioare şi aplaudăm decizia de a lăsa intacte arcele laterale şi plafonul arcuit în stilul modelelor destinate circuitului, o premieră absolută în lumea maşinilor de şosea sub 4.5 metri. De fapt, Peugeot a realizat o maşină care vorbeşte pentru ea însăşi la capitolul estetic, cele câteva zile în care am avut modelul în parcare fiind prilej de pelerinaj pentru curioşii care-şi făceau poze cu RCZ pe marginea străzii. Până la urmă, nici măcar faţa comună tuturor modelelor Peugeot nu mai deranjează dacă oamenii au pus evident suflet în creaţie. Chapeau!

Nu ne-a placut

  • Locuri spate inutile
  • Elemente tehnologice puţin impresionante
Date tehnice - Peugeot RCZ (2009) 1.6 TCP 200CP Sport
Combustibil
Benzina
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
1598
Lungime mm
4287
Putere maxima CP (rpm)
200 (6800)
Latime mm
1845
Cuplu maxim Nm (rpm)
275 (1700)
Inaltime mm
1362
Viteza maxima km/h
237
Greutate kg
1297
Acceleratie 0-100 km/h s
7.5
Ampatament mm
2612
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
55
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
321
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Peugeot RCZ (2009)

Ultimele teste


  • Vedetă

  • Legendă

  • Definiția hot hatch-ului

  • Grande

Comentarii (29)

  • .marius.
    RCZ
    E genul de masina pe care sa o conduci prin fata marilor cladiri din centrul orasului ca sa-i vezi reflexia in oglinda a designului fabulos...dar atat.
    13 23
  • rcz
    as fi preferat o 'frana de mana' electronica.........si la exterior tevile de esapament despartite........
    o masina coool........
    18 7
  • O adevarata bijuterie... THE LION ROARS :))))
    17 14
  • YMihai
    minusuri
    de reglajul scaunelor si chiar culisarea lor catre in fatza, pentru ca si cei mai mici prichindei sa poata intra... nu ati zis nimica. Ei bine dragi cititori, scaunele nu pot fi miscate decat cu cheia in contact. E foarte probabil deci ca intreaga familie sa te astepte langa masina ... ptr k nimeni nu are acces in spate fara cheia de contact. Garda la sol e reglabila din consola centrala, eleronul se ridica automat la + 155 km / h... sa va trimit poze de la drive-testul facut ??? P.S. portbagajul e imens... :)
    16 5
  • RCZ
    @ YMihai, daca alea le consideri minusuri, atunci iti recomand o masina de familie pentru tine, ceva Touran, Scenic, etc Auzi la tine :) sa te astepte familia sa intre in spate, la o masina de asta. Numai la romani poti vedea asa ceva :))

    Si portbagajul e suficient de mare pentru categoria din care face parte aceasta masina.

    In rest ... masina e super ok, dar mai trebuie lucrat la pret.
    19 11
  • EXPLOZIV
    Exploziv este si consumul: 13.1L/100km
    10 14
  • Este o prezenta f spectaculoasa si agresiva pe strazi. Pacat ca n-au testat diesel-ul, un motor deosebit de sportiv.

    Partea de deasupra lunetei arata ca un posterior !(in sensul bun al cuvantului :)) )
    11 3
  • Iulian
    Poze oribile
    E posibil sa te numesti fotograf la Automarket si sa nu faci 1 poza, una singura macar, din picioare? Toate pozele sunt facute de jos, sau de la maxim 1m fata de asfalt. Pai cum pot eu sa-mi fac o idee despre cum arata o masina daca vad numai poze asa limitate???
    15 9
  • marios
    frana de mana electronica se pune doar la masinile hidramate... :)
    0 18
  • frana de mana electronica.... uni cred ca in loc de saboti sau placute pun frana niste electroni?
    9 2
  • Ciprian Mihai
    @ Iulian daca tu numesti asta poze oribile insemna ca habar nu ai despre ce vorbim aici , frumusetea acestei masini o vezi dintr un punct jos , sau cel putin asa o vad eu si ghici ce asa am si facut si daca tu din toate pozele astea nu iti dai seama cum arata masina inseamna ca ai o problema , nu vreau sa te jicnesc desi meriti din moment ce tu m ai jignit pe mine si munca mea , si fi atent ca mai multe poze sunt facute de sus asa ca mai uite te o data si poate o sa iti dai seama cum arata masina , daca nu da un search pe google. si inainte sa arunci asa vorbe aiurea mai intai gandeste-te ca cineva a muncit pentru chestile astea , si daca crezi ca o poti face mai bine esti invitatul meu
    6 6
  • RCZ in Franta
    In Franta si-a castigat supranumele de "le TT des pauvres", adica "TT-ul saracului".
    6 6
  • dragos_thaci
    @marios, esti copac !

    Masina nu ma atrage cu absolut nimic, insa motorul este cel putin interesant !
    Cat despre consum, am observat de ceva timp ca cei de la Automarket "reusesc" cele mai mari "consumuri" in teste, fata de toate celelalte publicatii, chiar mai titrate, fie ca e vorba de mers economic sau mers sportiv !
    3 5
  • poate ca AM sunt cei mai cinstiti dintre ei :)

    apropo de cinste - cat consuma loganul 1.5dci in bucuresti :P ?
    4 8
  • dragos_thaci
    Ah...era sa uit ! Lasai fratilor pozele alea cat mai naturale ! Vreau sa-mi dau seama cum ar arata masina in realitate; nu-mi trebuie poze fanteziste. Pozele trebuie sa exprime exact vederea unui om normal, aflat la fata locului, adica sa fie cat mai reale. Asta vor oamenii !
    Voi vreti sa fiti deosebiti, dar degeaba sunteti deosebiti daca nu sunteti intr-un mod pozitiv ! Si Guta e deosebit in felul lui !
    3 6
  • dragos_thaci
    @unkle, tu ia si mai condu ceva km, mai "pune" mana pe niste masini, mai invata cand si cum sa schimbi treptele de viteza si abia apoi sa raspunzi la vreun mesaj de-al meu...ca m-am lamurit cu tine, ok ?

    Si...sunt publicatii mult mai profesioniste decat aceasta, stai tu calm, ideea era alta...n-ai tu cum sa-ti dai seama !
    1 4
  • Am vazut un RCZ alb cu stalpii negrii si vreau sa zic ca in realitate masina arata de 1000 de ori mai bine ca in poze, e superba! Are prezenta! E o alternativa mai mult decat rezonabila la TT sau Scirocco.
    12 3
  • a innebunit lupu'
    RCZ e la fel de urat ca un Audi TT , poate chiar mai urat...
    7 15
  • tomita
    volanul ala penal ce cauta pe masina asta?
    adica la citroen scot niste volane de innebunesti (mai ales pe gama DS) si la arcz asta nu au fost in stare sa puna si ei ceva mai acatari?
    parca e scos de pe o skoda din anii 90.
    pacat de restul masinii, ca pt sofer e o mare dezamagire la faza asta. PS bine macar ca e din ala simplu si se poate inlocui cu ceva care sa se preteze mai bine.
    am vazut pe strazi una mai acum ceva vreme, cu o blonda la volan (si creatza) ;))
    PS: offtopic.
    - de ce au intotdeauna blondele un cutit in masina?
    - sa poata taia mai bine curbele.

    LOGAN 1.5 dci - consum 8.9% in bucuresti
    5 14
  • @tomita
    aberezi tomita... mie loganul 1.5 dci imi ia max. 6 -6.5% in bucuresti
    9 6
  • tomita
    @ anonimul care voteaza negativ aiurea
    no shit?!
    uite chiar acum dimineata s-a tras linia la fisa de parcurs la unul din loganurile dci de la firma.
    deci te rog frumos, macar ai onoarea si scrie-ti numele
    ca la subiect poti sa imi adresezi acel @
    masina este folosita ziua, nu cand nu e trafic.
    5 4
  • satul de revelatiile oferite de colegul semtex in ceea ce priveste minunatia din spatele grupuilui renault-nissan-dacia si de descrierea excelenta a incapabilitatii mele de a rezona, am lasat un text pe comentariile la Latitude - ma vad nevoit sa-l mut un pic si aici, poate mai invata cate unu cum sta treaba cu civilizatia.

    "REGULILE POLEMICII CIVILIZATE
    stabilite de Universitatea din Oxford în 1890

    În orice polemică ştiinţifică, socială sau politică,
    discuţia trebuie să se rezume la schimbul de idei şi numai
    la acele idei care au contingenţă cu problema respectivă.

    Părţile aflate în polemică folosesc drept argument fie
    teorii ştiinţifice, fie fapte concrete din realitate care sunt
    relevante în ceea ce priveşte problema discutată.

    Părţile nu au dreptul să aducă în discuţie caracterul,
    temperamentul sau trecutul adversarului, deoarece acestea
    nici nu infirmă, nici nu confirmă validitatea ideilor pe
    care le susţine.

    Părtile nu au dreptul să pună în discuţie motivele care
    determină atitudinea ideatică a adversarului, deoarece se
    abate discuţia de la problema în sine.

    Etichetarea adversarului prin menţionarea şcolii de
    gândire, clasei sociale, organizaţiei profesionale sau partidului
    politic din care acesta face parte constituie o
    încălcare a regulilor polemicii şi dezvăluie slăbiciunea lipsei
    de argumente.

    Într-o polemică civilizată contează numai argumentele
    invocate de adversar ca persoană şi nu ca membru al
    unei şcoli sau organizaţii. Nu ai dreptate pentru că eşti
    gânditor materialist, patron sau laburist, ci numai dacă
    argumentele tale sunt convingătoare sau nu."

    @dragos: faptul ca tu mergi cu masina intr-un mare fel ... intr-un mare fel.. nu inseamna ca noi, toti ceilalti, suntem cretini. Altfel spus; las-o moale ca o dai in balarii aiurea.

    @restul - vedeti cum ies la suprafata frustrarile cand atingi un punct sensibil :) ?. Lasand gluma, stiu si eu ca este poasibil sa mergi su o masina diesel prin bucuresti si sa iti consume 6-7%, dar realitatea zilnica nu iti permite sa faci asta (poate un start-stop sa te mai ajute, dar deja vorbim de lucruri foarte rare)

    @tomita - o masina de firma va consuma mereu mai mult, prietenii stiu de ceeee ! :)
    8 4
  • florin
    impresii
    Masina are o linie foarte frumoasa, interesanta.
    Eu insa vad masinile astfel: in primul rand una sport gen scirocco sau RCZ nu inteleg de c enu sunt decapotabile? De ce sa stai c ain tancheta acolo inghesuit? TT are formula decapotabila din cate stiu.

    2. DE ce e lume ainebunita dupa cutia manuala? Sa tot tragi de batul ala toata ziua pe la stopuri? E ca si cum cineva ar spune ca iti iei masina ca sa faci curse. Intrebarea: unde? in romania? DE la primul stop la al doilea sau de la prima groapa la a doua?

    3. Consumul este enorm!! Am o mazda cx 7 SUV cu motor de 265 de cai bi-turbo. Consuma 15 litri in roas si : stau faorte confortabil nu ca in tancheta, nu trag toata ziua de batul ala ca sa zica lumea ca nu am masina de gagica, am spatiu mare in spate, portbagaj mare si putere 4x4 care conteaza iarna pe zapezle din Bucuresti. SI atunci de ce sa iau o masina inghesuita unde nu ai din ce vad vizibilitate, confort si spatiu pentru aceiasi bani si consum???

    Singura masina in clasa mica pe care as cumpara-o ar fi Toyota Solaris: este decapotabila, are cutie automata, este extraodrinar de sielntioasa, are spatiu enorm pentru toti pasagerii, nu ma iua l aintrecere cu nimeni caci oricum nu am unde dar ma bucur de un condus agreabil cu un motor extrem de silentios.

    A, si dupa ce am avut acum 10 ani Peugeot..chair ca nu mi-as mai lua Peugeot vre-odata! Ca si Volkswagen. Masini extrem de nefiabile!
    3 9
  • florin
    fotografii
    mesaj pentru fotograful care munceste mult:

    faptul ca luema te critica nu trebuei sa iti dea dreptul la justificari de genul voi siti cat muncesc eu ca sa fac poze? E munca ta deci trebuie sa o faci bine. Nu t emai planga ca nu dai la sapa.

    Oamenii au dreptate: unele fotografii sunt preluate de la o pozitie prea coborata a camerei. AI impresia ca te-a calcat masina. E ca
    si cum ai vrea sa arati o masina de dedesubt nu de la nivelul perceptiei ochiului.zitiile coborate ale camerei se folosesc daor atunci cand vrei sa scoti in evidenta grandoare unui obiect. Masina nu are grandoare in sensul acesta. Bisericile sau monumentele da.

    In al doilea rand daca tot muncesti ata de mult am si eu cateva intrebari: de ce pozezi masini murdare? Ca tot spui ca te ocmpari cu fotografi de la alte reviste. Tun nu stiai ca se spala masina si se lustruieste de 2 ori inainte de a incepe sesiunea de shooting? Sau daca ai probleme cu praful alb si zgarieturile de la roata le retusezi macar in photoshop! Pozele tale arata o masina luata cu imprumut ca sa faca niste baieti o roaita cu ea cat nu merge domn director de vanzari cu ea azi....

    Foloseste si tu filtre de polarizare ca ai probleme mari cu flaringul la cateva fotografii. SI in plus foloseste si tu macar doau surse de lumina cu difuzoare puternice nu doar lumina naturala. Imaginile din interior sunt slabutze rau.

    Mi-a placut inca retusul cromatic: rece. Tent rece si shootingul din mers, de la o inaltime corecta au scos in evidenta caracterul masinii ( apropos uita-te ce diferenta de perceptie iti da imaginea cu camera din cealalta masina fata de camera situata mult prea jos, sub jumatatea masinii.

    Success pe viitor.
    3 3
  • Cristi
    @Ciprian Mihai
    Felicitari pentru poze! Mi-au placut majoritatea. In special cele de pe autostrada (presupun). Apreciez reintoarcerea de cateva sedinte foto din lumea cerurilor mov:). Ai dreptate in legatura cu perspectiva care pune in evidenta acest model. Din pacate pe acest site cititorii, dupa cum vezi, vor "sa vada" masina ca si cum maine ar achizitiona-o si nu geniul tau fotografic. Ma bucur ca urmaresti si te implici in comentariile posturilor la care publici fotografiile, si profit de ocazie pentru a-ti cere un link cu alte opere (presupunand ca te "joci" si cu alte subiecte). Multumesc si sporuri!
    6 0
  • RCZ
    Mi se pare o masina foarte misto, incepand cu designul si terminand cu tehnica. E adevarat ca nu e tocmai ieftina, dar in segmentul asta nu pretul este punctul forte al unei masini. Cred ca este un concurent bun pentru TT si unul cat se poate de serios pentru Scirroco. Sa speram ca fiabilitatea slaba a ramas o amintire la Peugeot. Si nu ma refer la motor si cutie.
    Cat despre poze, daca vreau sa vad masina cum arata in mod normal ma duc pana la showroom si o admir. DAR atunci cand pozezi masina pentru o prezentre evident ca e nevoie si de ceva artistic, pentru ca in primul rand nu vorbim de orice masina. Masina asta arata prea bine ca sa faci 2-3 poze simple si sa le arati Niste poze cu Logan de exemplu editate ca in cazu lui RCZ cred ca ar fi penibile.
    3 2
  • poze RCZ
    Mai baieti,. mai faceti si voi poze dinamice in miscare nu din astea de studio cu telefonul.
    0 6
  • hmm cineva a facut modificari la site :) .. not bad..
    1 0
  • cosmin
    RCZ
    mijto masina...facuta pt cei care vor portivitate..ci nu pt familie.oricum o masina f buna,cam tot ce vrei de la o masina.bv peugeot!!!o masina pe placul vitezomanilor care nu tin seama de regulile de la noi...imi place mult forma..seamana cu TT dar nici pe departe la fel de buna...oricum bv automarket pt acest test!multa bft tuturor!!!;)
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru