Marti, 04.02.2014
- Comenteaza
- Trimite pe:
Peugeot a făcut mereu maşini care au plăcut francezilor. În restul Europei, erau trecuţi mereu pe planul doi deoarece rivalii din Germania, mai echilibraţi şi sobri, erau mai potriviţi culturii auto din mult mai multe ţări. Iar una dintre cele mai aprigi lupte dintre Franţa şi Germania s-a dat şi se dă în segmentul automobilelor compacte, acolo unde Peugeot a avut mereu un reprezentant. Vechiul 307 a fost o maşină relativ decentă, dar departe de liderii segmentului. Apoi a venit 308, un automobil greoi cu aceleaşi boli ca şi înaintaşi săi.
Peugeot a mutat acum din nou. Şi, pentru prima dată în istorie, nu a mai schimbat numărul care desemnează acest model. Ar fi trebuit să vorbim de noul 309, probabil, dar Peugeot a decis în schimb că vom vorbi despre noul... 308. Mulţi poate vor crede că avem de-a face cu un facelift al vechiului 308, dar acest lucru este cât se poate de departe de adevăr. Avem în faţă un automobil total nou, iar după ce am petrecut trei zile alături de el, pot spune că este primul Peugeot care îmi place cu adevărat după multă vreme.
Constructorul francez a reuşit să îmbine, în sfârşit, un design atrăgător cu o suspensie competentă şi un interior minimalist, dar suficient de bine realizat. Să-l analizăm în detaliu.
Peugeot 308 (2013-2017)
1.6 THP 125CP MT6 Active
- Pret de pornire 14.365 €
- Pret model testat 18.153 €
- Taxa auto 150 €
Motor / Transmisie
Am traversat un oraş întreg într-una dintre ultimele zile de iarnă dinaintea zăpezilor pentru a intra în posesia unui simpatic Peugeot 308 de culoare vişinie. Motorul de sub capotă: un 1.6 THP de 125 CP. THP este acronimul Peugeot pentru motorizări supraalimentate prin sistem turbo, iar acest motor este versiunea detunată a ceva mai celebrului 1.6 THP de 155 CP. Este unul dintre cele mai interesante motoare care pot fi alese pentru noul 308 dacă nu vrem să avem sub capotă un mâncător de motorină. Motorul de 125 CP este alegerea înţeleaptă pentru cei care vor benzină, dar 155 CP li se par prea mulţi şi prea gurmanzi. Alternativa entry-level este un motor de 1.2 litri de 82 CP, dar acesta va fi ales, proababil, mai mult de către clienţii de flote.
Aşadar, avem un motor de o cilindree decentă cu sistem turbo ce livrează 125 CP la 6.000 rpm şi un cuplu maxim de 200 Nm la 1.400 rpm. Cuplul disponibil de la turaţii joase face extrem de agreabil acest motor. Este rafinat şi extrem de elastic..
Putem pune reuşita motorului pe baza colaborării grupului PSA cu BMW, acest motor de 1.6 turbo fiind rezultatul unei dezvoltări comune. Însă Peugeot a reuşit să monteze şi o cutie cu şase trepte manuală la fel de agreabilă ca şi motorul. Îi spunem adio levierului care se mişca cu dezinvoltură chiar şi când treapta era selectată, îi spunem adio cursei extrem de lungi. Avem în sfârşit o timonerie precisă şi plăcută, iar capătul levierului este o bucată serioasă de aluminiu, ergonomică şi interesantă. Singurul neajuns este că poate fi extrem de rece în dimineţiile geroase. Dar deja chiar căutăm nod în papură.
Consum
Avem de-a face un un motor pe benzină turbo de 1.6 litri al cărui consum mediu oficial este de 5.8 litri la 100 km. Tot oficial, Peugeot spune că în oraş acest motor va consuma 7.9 litri/100 km. În timpul testului nostru, media a fost de 8.5 litri/100 km iar traseul ne-a purtat în cea mai mare parte a timpului în Bucureşti. Trebuie spus că Peugeot nu şi-a dotat noul model, cel puţin cel în dotarea Active, cea testată, cu sistem Start-Stop. Aşadar, consumul este atins fără tehnologii de acest fel.
Comparând cu oferta concurenţei, Ford are cel mai eficient motor de 120 CP pe benzină, dar vorbim de micuţul Ecoboost de 1.0 liru Turbo, care oficial consumă în medie doar 5.0 litri/100 km. Aceste e urmat apoi de 1.4 TSI de 122 CP al grupului Volkswagen, propulsor care este regăsit pe noul Golf 7, dar şi pe Seat Leon, cu o medie de 5.2 litri/100 km. Vine apoi noua Mazda3 cu motorul aspirat de 2.0 litri de 120 CP. Japonezii spun că acest motor consumă în medie 5.1 litri/100 km.
Performanţe
Nu este de mirare că atunci când ajungem să comparăm datele la capitolul performanţă, noul Peugeot 308 1.6 THP 125 CP este unul din liderii segmentului. Cifrele sale de la acceleraţie 0-100 km/oră şi viteză maximă sunt egalate doar de noua Mazda3 2.0 120 CP, în rest cam toată concurenţa este lăsată în spate. Noul Peugeot 308 1.6 THP 125 CP poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 8.9 secunde, o cifră foarte bună în segmentul automobilelor de clasă compactă de 125 CP pe benzină. Viteza maximă ce poate fi atinsă este de 202 km/oră. Acceleraţia este egalată de noul Mazda3 2.0 120 CP, iar viteza maximă este similară în cazul modelului Seat Leon 1.4 TSI 122 CP şi depăşită cu fix un km/oră de Volkswagen Golf 7 1.4 TSI 122 CP. Restul concurenţei cu motoare similare pe benzină sunt net lăsate în spate, sprintul fiind efectuat în cel mai fericit caz în 9.9 secunde.
Interior
Peugeot întoarce foaia la capitolul design interior. De fapt, nu întoarce doar foaia, ci schimbă complet cartea şi biblioteca. Şefii le-au cerut designerilor să creeze un interior care să nu aibă nici o legătură cu generaţia anterioară, iar noul 308 duce noul design interior la un nou nivel.
Adio, console înţesate de butoane! Acum avem un bord minimalist cu doar cinci butoane pe consola centrală, restul comenzilor fiind comasate în cadrul display-ului tactil central. Iar în ceea ce priveşte indicatoarele din faţa celui de la volan, acestea au fost plasate mai sus ca de obicei pentru a fi privite peste volan, şi nu prin acesta. Volanul nu poate fi ridicat foarte sus, ceea ce pe unii îi va jena iniţial, dar apoi ajungi să te obişnuieşti cu poziţia. Pe de altă parte, volanul în sine este o mică operă de artă. Are un diametru ceva mai mic faţă de un volan obişnuit, este teşit în partea de jos şi este foarte, foarte plăcut la manevrat. Adaugă un plus de calitate interiorului şi te ajută să treci peste faptul că turometrul analogic din partea dreaptă este gradat invers. Da, aţi citit bine, turometrul este gradat de la dreapta la stânga, într-un exerciţiu simetric împreună cu vitezometrul, iar singurul brand care mai foloseşte acest tip de indicatoare gradate invers este Aston Martin. Deşi la prima vedere pare un pic ciudat ca turometrul să se mişte invers, după câteva zeci de minute ajungi să te obişnuieşti, ba chiar pare cumva normal.
Una peste alta, noul 308 are un interior net superior calitativ faţă de ce ne obişnuise în trecut. Iar model testat de noi era echiparea Active, cea medie din listă. Aproape tot plasticul folosit este de bună calitate, iar spaţiul din spate este suficient pentru a acomoda şi persoane mai înalte decât media. Portbagajul este imens, având un volum de 470 litri, cu mult peste media clasei, singurele modele care cât de cât trec peste pragul celor 400 litri fiind Chevrolet Cruze hatchback şi Citroen C4.
Preţ de achiziţie
Peugeot şi-a poziţionat destul de bine noul model compact în ceea ce priveşte preţul, dar concurenţa este destul de puternică în acest segment. Clasa compactă are o ofertă extrem de variată, iar hatchback-ul de acest tip este genul de maşină preferat de foarte mulţi clienţi. În ceea ce priveşte noul 308, preţurile încep de la 14.300 euro, dar Peugeot practică o politică de discount-uri destul de atractivă. De exemplu, maşina noastră, un Peugeot 308 1.6 THP 125 CP Active costă în mod normal 17.969 euro. Importatorul oferă un discount de 1.100 euro, ceea ce face preţul de bază 16.869 euro. Modelul nostru mai avea opţionale de 897 euro şi o culoare metalizată de 387 euro. De pe lista opţionalelor spicuim scaunele încălzite la 226 euro, pachetul pentru fumători 25 euro, proiectoarele de ceaţă 162 euro şi sistemul de navigaţie plus a doua mufă USB pentru 484 euro. Preţ total al maşinii testate: 18.153 euro.
În jurul acestei sume, concurenţa are destule de oferit. Cam la acelaşi preţ putem alege un Opel Astra 1.4 Turbo 120 CP Enjoy sau o Kia Cee'd 1.6 GDi City. Dacă mai punem 500 euro, putem încerca şi un Ford Focus 1.0 Ecoboost 125 CP în echiparea de top Titanium. Un preţ mai abordabil are Chevrolet-ul Cruze hatchback 1.6 124 CP, dar şi Seat Leon 1.4 TSi Style. Restul numelor, precum Golf 7, Auris sau Mazda3, au preţuri care gravitează în jurul sumei de 20.000 euro.
Siguranţă
Noul Peugeot 308 a trecut anul trecut prin testele de impact EuroNCAP. Scorul general înregistrat a fost un foarte onorabil cinci stele. Gradul de protecţie al pasagerilor adulţi este de 92%, iar cel al pasagerilor infanţi este de 79%.
Lista de dotari de la acest capitol este completă: şase airbaguri, trei tertiere pentru bancheta spate şi ESP-ul fiind deja în echiparea de serie. Pe echiparea medie Active nu avem însă faruri de ceaţă în echiparea standard, acestea regăsindu-se pe lista de opţionale. Avem însă lumini de zi cu LED, dar nu cele înglobate în blocul optic principal, ci unele mai mici, amplasate în bara frontală. Farurile cu lumini de zi LED sunt rezervate pentru echiparea de top Allure.
Ţinută de drum
Suspensia noului Peugeot 308 este incredibil de bună pentru ceea ce ne-am obişnuit de la Peugeot. Are un feeling "german", acel reglaj pe care francezii l-au căutat multă vreme. Este suficient de fermă pentru viraje abordate mai sportiv, dar nu te pedepseşte în oraş când ai de trecut peste o stradă mai prost asfaltată. Mai mult, noul 308 oferă acea manevrabilitate şi sentiment de suspensie de calitate, fără zgomote nedorite.
Direcţia aduce şi ea un plus, mai ales datorită volanului de mici dimensiuni care îţi dă impresia că maşina este foarte agilă. Poate ceva mai mult feedback direct de la roţi ar fi de dorit, dar pentru moment ne mulţumim şi cu ce avem. Peugeot, ai reuşit să faci o maşină dezirabilă! Încă nu putem spune că poate ataca regina clasei, noul Golf, dar Ford Focus poate fi îngrijorat.
Vizibilitate
Nimic major de reproşat la acest capitol, Peugeot renunţând la artificiile de design care influenţau forma caroseriei. Avem în faţă un hatchback clasic cu geamuri suficient de mari pentru o vizibilitate excelentă din toate unghiurile. Montantul faţă dreapta jenează uneori la virajele mai strânse, dar nimic anormal. Pentru echiparea medie, Peugeot nu a dotat noul său model compact cu cameră pentru mersul cu spatele sau senzori de parcare. Dar nu este nevoie, te obişnuieşti repede cu dimensiunile noului 308.
Tehnologie
Noul Peugeot 308 vine cu un "creier" electronic destul de mare. Iar interfaţa acestuia cu cel de la volan este un ecran tactil de aproape 10 inch bine integrat în bord. Acesta grupează toate comenzile pentru aproape toate sistemele: navigaţie, climatizare, telefon, computer de bord. Mai avem butoane fizice doar pentru volum, dezaburire, recilcurare aer, avarii şi închidere centralizată. Restul comenzilor sunt pe volan.
Din era trecută a interioarelor Peugeot, francezii au păstrat totuşi câteva repere. Satelitul pentru controlul sistemului pilot automat este identic cu cel al generaţiei anterioare, la fel şi manetele pentru semnalizare şi ştergătoare. Peugeot şi-a pregătit sistemul chiar şi pentru accesul la internet, iar anumite aplicaţii vor fi disponibile în curând. Interfaţa este însă un pic cam lentă, reacţionând uneori greoi. Iar dacă vrem să schimbăm tema de culori, tot sistemul trebuie să repornească. În plus, nu aş vrea să ma gândesc ce se întâmplă dacă softul va "crăpa" într-o iarnă geroasă în timpul unui drum lung şi te va lăsa fără acces la comenzile climatizării. Dar mai bine nu ne gândim.
Design
Peugeot a reuşit să se prezinte cu un design curat, dar atrăgător în acelaşi timp. Este fluid, plăcut şi te face să întorci capul după el. Este cel mai frumos Peugeot compact produs de firma cu leu pe capotă de la 306 încoace. Apropo de leu, acesta a migrat pe capotă, iar în calandru avem acum numele Peugeot scris cu litere suficient de mari. În spate avem linii puternice, încadrate de stopuri cu un design interesant. Una peste alta, noul Peugeot 308 este noua vedetă a gamei constructorului din Sochaux. Şi are toate şansele să câştige mulţi clienţi noi pentru Peugeot.
Ne-a placut
- Suspensie excelentă
- Motor turbo bun
- Calitatea finisărilor
Nu ne-a placut
- Anumite plastice
- Poziţia ceasurilor de bord
- Turometrul inversat necesită obişnuinţă
Date tehnice - Peugeot 308 (2013-2017) 1.6 THP 125CP MT6 Active | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Peugeot
-
Constructorul francez de automobile prezintă noul E-5008, un SUV electric care vine în standard cu 3 rânduri de scaune. Modelul poate fi comandat și alături de o motorizare mild-hybrid la 48V. (Miercuri, 20 Martie)
-
Peugeot anunță introducerea tehnologiei ChatGPT, cu inteligență artificială, pe anumite modele din gamă. Inițial, serviciul va fi disponibil în Germania, Franța, Italia, Spania și Marea Britanie. (Luni, 19 Februarie)
-
Noul Peugeot 3008 poate fi comandat la noi în țară. SUV-ul francez este disponibil în 3 versiuni, adică mild-hybrid, plug-in hybrid și pur electric, iar prețurile pornesc de la 33.000 de euro cu TVA inclus. (Joi, 08 Februarie)
-
Constructorul francez de automobile a lansat oficial noul E-3008. SUV-ul cu zero emisii este disponibil în 3 versiuni, cu până la 320 de cai putere și 700 de kilometri. (Marti, 12 Septembrie 2023)
-
Constructorul francez de automobile a publicat primele imagini cu exteriorul noului E-3008. SUV-ul cu zero emisii va debuta oficial în data de 12 septembrie. (Vineri, 08 Septembrie 2023)
sa vedem cine il va cumpara, pe o piata unde avem un Focus mult mai frumos, un Megane mai spectaculos si un Ceed cu aer nemtesc, toate la preturi asemenatoare. Nu mai luam in calcul Mazda, VW, Seat...
1."Vechiul 307 a fost o maşină relativ decentă, dar departe de liderii segmentului" mmm...cand a aparut in 2001 nu cred ca era departe de nimeni poate invers.
2."Este cel mai frumos Peugeot compact produs de firma cu leu pe capotă de la 306 încoace." cred ca in loc de "frumos" trebuia sa scrie " boring". Doar o parere personala. Cred ca 307 si vechiul 308 aratau mult mai bine.
:)
Pt fanii de masini nemtesti trageti cu ochiul la Bmw 114i 102 cp, 180Nm.
307 la vremea lui cand a aparut:
- avea un design superb, chiar si acum arata foarte bine
- a fost masina anului in Europa
- a introdus tehnologia common-rail + filtru de particule pe clasa compacta
- strict tehnic vorbind, daca te sui intr-un 307 2.0 HDI din 2001 si intr-un Golf 5 TDI din 2007 o sa constati ca primul este mult mai rafinat, mai silentios, iar motorul da impresia ca poate urca orice deal fara prea mult efort sau galagie,
- a intrat in cartea recordurilor pentru cel mai mic consum din lume la o viteza constanta de 90 km/h, ulterior recordul a fost depasit de 308 1.6 hdi.
- 307-ele a fost gandit de la interior la exterior, necesitand costuri semnificativ mai mari pentru dezvoltarea produsului final, insa rezultatele se vad si acum, cand te sui in 307 zici ca te sui intr-un monovolum, e foarte spatioasa.
- a inregistrat vanzari foarte bune, in vest este o masina foarte comuna, dupa ce au salvat compania cu modelul 206 vandut in 7-8 milioane de unitati (cat 3-4 generatii de polo), cei de la Peugeot aveau nevoie cu disperare de un produs cel putin pe jumatate de bun pentru a urca compania si mai mult, iar 307-ele asta a facut, a fost ultimul pas pe vremea in salvarea companiei.
308
- a intrat in cartea recordurilor pentru cel mai bun consum la o viteza constanta, depasing recordul lui 307.
- a castigat premiul auto bild pentru cea mai buna masina a anului
- a avut vanzari bunicele
- premii pentru design
- hdi-uri de exceptie si benzinare dezvoltate cu bmw (au implementat tehnologia HIGH PRESSURE INJECTION de la hdi-uri pe benzinare cu ajutorul bmw... de asta si benzinarele sunt atat de elastice si rafinate, urca liniar si cu veselie in ture, plus ca e un motor foarte placut la condus).
Stiu ca au si multe probleme enervante, insa chiar si asa sunt mult mai ok decat alte marci.
PS: Am Opel.
Stima!
In rest e o masina frumoasa, interior original,un motor bun dar gurmand ;)
N'or fi cei de la AM cei mai obiectivi in acordarea punctelor dar sa-i consideri pe cei de la AutoBild drept referinta in aprecierea masinilor mi se pare o eroare ...fatala. :). Pentru baietii de la AB orice masina e proasta daca nu are sigla dela Wolksburg pe capota. Deci sa-i lasam pe "veselii" aia in pace. Cel mult se pot ocupa cu testarea ghenelor de gunoi livrate societatilor de salubrizare.
308-ul arata mai bine in realitate decat in poze si din pacate un trecut glorios nu ii poate garanta vanzari ridicate daca el insusi nu se va dovedi cel putin egal cu concurenta. Bordul mi se pare interesant, iesit din comun dar in nici un caz lipsit de ergonomie. Pacat ca cei de la @AM nu au fost vorbit mai detaliat despre cum se "simte" zona ceasurilor de bord. In review-urile din afara lumea e chiar multumita de noul design al volanului. Eh...francezii astia si ergonomia lor...:)
Articolul mi se pare puternic fortat (pe alocuri partinitor, prin modul de exprimare), Peugeot nu a fost niciodata vreo referinta la vanzari in aceasta clasa compacta, asa ca nu inteleg pe cine "ataca". Sigur nu vanzarile de Golf, Focus si Astra. Se va bate (in cifre de vanzari) pe la coada clasamentului, cu Kia Ceed, Hyundai I30 etc.
In rest masina mi se pare ok.
zau ???
http://www.honda-iasi.ro/modele/Noul-Civic-5D/1-8-Sport-MT-Benzina/115
Capacitatea porbagajului (litri) = 477
1. Un 308 Activ, ca pret este sub un golf din 2014, nu va lasati inselati de pretul de lista daca aveti nevoie de 4 portiere,...hahahaha.
2. Nu as conduce niciodata un Ford Focus cu motor de Matiz sau Tico, poate sa fie motorul ala de 1000 cmc Eco Boost si laudat si premiat, tot un kkt de 1000cmc e. Poate e bun pentru bunica sa mearga si sa vina de la piata cu el.
3. 120 CP iti da Mazda 3, care e si mai urata si mai scumpa ca si 308, si pe motor de 2000 cmc, unde eu as avea pretentii la cel putin 180 cp.
4. Stiu ca are si Peugeot problemele lui, dar stiu si motoare de vw puscate la 20.000 de km, asa ca.........
5. E o masina de 16.000 de euro, care la banii aia iti ofera destule. Cat despre schimbator, este de aluminium numai la varianta de top, si nu am vazut nici un proprietar de BMW seria 5 sau X, care sa fie prejit in palma de la metalul de la schimbator, dar sa stiti ca proprietARII BMW se cunosc intre ei, de prin service.
6. Ma astept la critici obiective, nu de genu ... bat acele de la kilometraj si cel de la turatie in sens invers.... Eu am fost in test drive si chiar ma incantat chestia asta.
7. Am o scoda octavia din 2011 si la 130 la ora vajaie chederele, la 308 nu am auzit asa ceva.
Astea sunt parerile mele.
-motorul, economic, silentios si sufficient de vioi cat sa traga bine masina incarcata cu 5 pasageri pe pante lungi. Golful este categoric in pierdere aici, motorul german fiind mult mai plat si lenes decat HDi-ul.
-directia foarte buna, un volan delicious cum n-am mai pipait pana acum.
-materialele : plastice foarte bune, fetele de usi bine facute, mult aluminium adevarat si nu folii sau imitatii, ergonomie buna, iar de schimbatorul de viteza,ce sa mai zic ? Incercati-l si veti vedea diferenta intre un plastic dur si banal si aluminium sculptat.
-portbagaj incapator, vizibilitate laterala buna, chestia cu ceasurile plasate sus e f. placuta dupa ce te inveti cu ea, mie mi-a luatmai putin de 5 minute sa ma obisnuiesc. Cei care spun ca e un dezavantaj, sunt doar moftangii, este aproape aceeasi senzatie ca la un head-up display.
-navigatia foarte buna si cu destul de multe functii, pe baza rapoartelor de traffic blocat am evitat zona Liverpool Manchester, iesind de pe autostrada salvand cateva ore de asteptare.
-masina era echipata cu toata gama de senzori, camera de reverse, faruri full xenon si leduri faruri de zi si stopuri.
Tinuta de drum buna, asemanatoare cu a Golfului.
Parti mai putin placute:
-scaunele: desi bine profilate si textile de calitate, dupa un timp iti amorteste sezutul, la Golf si chiar C4, dupa cateva sute de mile, n-am avut probleme.
-spatial interior e mai bine gandit la Golf. In spatele meu se statea relative inghesuit in 308, bine in Golf si decent spre inghesuit in C4.
-exista o intrebare privind fiabilitatea tabletei de pe consola centrala, daca va ceda, nu se vor accesa functii importante ale masinii.
-am facut o pana, abia am atins bordura la o parcare laterala facuta cam neglijent, recunosc, dar anvelopa a facut o ditamai gaura de intra un deget in interior. N-am facut niciodata o pana in 12 ani de condus in RO sau Europa. Cu ocazia asta am descoperit cat de prost poate fi cricul din kit-ul standard, imposibil de utilizat de catre o femeie sau cineva mai firav. Pneurile erau Goodyear 225 45 r17, buna aderenta pe sosea, dar mi s-au parut fragile dupa intamplarea asta. Am frecat altele de bordure mult mai rau si n-au avut mai nimic.
Ca o concluzie la toata pologhia mea, mi-a placut mult de tot 308-ul, mi-a creat emotii positive, mai mult decat Golful, care in primul rand iti transmite o senzatie de stabilitate, de lucru sigur si asezat. Golful cu motorul de Peugeot si un design mai atragator ar fi fost poate masina perfecta in clasa asta.