Drivetest Peugeot 3008 (2014-2016)
2.0 HDI 163CP BMP6 + Electric Hybrid4Miercuri, 24.04.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Când vrei să fii sigur că reţeta ta nu va putea fi copiată de nimeni, trebuie să încerci un ingredient suficient de diferit, la care nimeni nu se gândea. Ai toate şansele ca ceea ce iese să îşi găsească mulţi corespondenţi, impresionaţi de nişa pe care tu tocmai ai creat-o.
Acesta pare a fi scenariul discutat de oficialii Peugeot atunci când au decis că au nevoie de un monovolum cu capacităţi de crossover şi sistem de propulsie diesel-hibrid. A luat naştere primul vehicul de serie de acest tip şi o nouă piatră de temelie în istoria Peugeot. O piatră de temelie solidă, care se numeşte 3008 Hybrid4 şi care aşteaptă reacţiile unei nişe de clienţi excentrici.
Peugeot 3008 (2014-2016)
2.0 HDI 163CP BMP6 + Electric Hybrid4
- Pret de pornire 20.647 €
- Pret model testat 38.316 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Am mai digerat odată reţeta hibridă propusă de Grupul PSA. Se întâmpla anul trecut, pe un DS5 care părea rupt dintr-o altă galaxie. De această dată, reţeta a fost ceva mai pământeană, ornamentată ceva mai simplu şi mai puţin pompos, cu atenţia îndreptată către aspectul practic. Cu excepţia numelui: Peugeot 3008 Hybrid4.
Francezii au vrut să se asigure că au singurul monovolum cu alură de crossover şi tren de propulsie hibrid-diesel. Este o nişă pe care au exploatat-o profund, în speranţa că vor descoperi clienţi noi.
Ansamblul cu veleităţi eco pune la dispoziţia celui de la volan 200 de cai putere. Un produs al fuziunii dintre o unitate HDi de 2.0 litri şi un motor electric de 37 de cai. Dieselul îl cunoaştem foarte bine. L-am degustat şi cu alte ocazii şi s-a dovedit echilibrat, demn de moştenirea tehnologică PSA. Acum, alături de unitatea electrică, aşterne la vârful piciorului tău drept o putere şi un cuplu motor care te loveşte uşor în moalele capului. Numai motorul electric vine cu 200 de Nm. Asta înseamnă că vei avea la dispoziţie 500 de Nm doar pentru tine şi momentele în care vei dori să maltratezi acceleraţia.
Orice instinct violent ar putea fi anihilat însă de cutia robotizată cu şase rapoarte, care alternează treptele ca un bătrân ce urcă scările: cu sincope. Nu este chiar liniaritatea pe care ţi-o doreai de la un model confortabil. Şi tot la capitolul confort trebuie menţionat că liniştea rulării electrice este întreruptă de multe ori brutal şi baritonal de către activarea motorului diesel.
Momentele în care motorul electric va funcţiona singur vor fi scurte şi vor putea fi selectate cu ajutorul unei rotiţe de pe consola centrală. Selectarea lui va fi permisă doar dacă bateria este suficient de încărcată.
Consum
Peugeot 3008 Hybrid4 îşi propune să-i atingă pe acei familişti cu o sensibilitate la deschiderea portofelului în benzinărie. Această angoasă poate fi rărită, fiindcă autonomia este una generoasă, însă nu poate fi evitată.
Din fericire, alăturarea celor două motoare va face ca valoarea consumului mediu să ajungă la numai 4 litri/100 de km. În oraş, Peugeot ne promite doar 4.1 litri/100 de km, însă recordul personal în traficul din Capitală a fost de 6.8 litri/100 de km.
Dincolo de graniţele oraşului, consumul s-a oprit pe la 5.2 litri/100 de kilometri, ceva mai mare decât anunţau oficialii francezi (3.9 litri/100 km). Valorile sunt asemănătoare cu ale unui diesel economic, însă nu trebuie să uităm că sub capotă se află 200 de cai.
Am fi vrut să-l raportăm pe 3008 Hybrid4 la modele concurente, însă nu am găsit nici un corespondent atât de apropiat.
Performanţe
200 de cai? Da. 200 de cai pentru un monovolum cu o gardă la sol ce îi permite să fie încadrat şi ca un crossover. De ce ai vrea puterea unui hot-hatch pe o maşină care vrea să le facă pe toate? Clienţii vor răspunde probabil la întrebarea asta.
Pentru amatorii de cifre vă spun doar că hibridul accelerează de la 0 la 100 de km/h în 9.2 secunde, iar viteza maximă este de 191 km/h. Nu este nici măcar impresionant, având în vedere că, de exemplu, un Zafira Tourer cu motorul diesel de 195 de cai putere reuşeşte mai mult decât.
Interior
Interiorul noului 3008 Hybrid4 nu se diferenţiază cu mult de cel al monovolumului standard. Sunt însă câteva detalii care schimbă atmosfera şi care te anunţă că sub tine se află o tehnologie pentru care ai nevoie de multe ore de fizică şi mecanică pentru a o înţelege.
Rămâne totuşi aceeaşi consolă centrală înghesuită, cu o ergonomie tare alambicată. Interiorul lui 3008 Hybrid4 este asemenea noului tău coleg de muncă. Aveţi nevoie de timp pentru a lucra în echipă. Încurcă amplasarea prea multor comenzi pe coloana de direcţie, sub volan. Uneori s-ar putea să te rătăceşti între butoanele pilotului automat şi bagheta semnalizatorului.
De apreciat totuşi aspectul high-tech al habitaclului, care vine cu butoane inovative şi un head-up display proiectat pe o bucată fină de sticlă ce se ridică din spatele volanului. Nuca în perete pare a fi totuşi volanul mult prea mare şi fad, animat doar de o inserţie cromată la bază.
Spaţiile de depozitare sunt numeroase, însă nu neapărat acolo unde ai avea nevoie de ele. Consola centrală înghesuită nu oferă un spaţiu pentru telefonul mobil. Din fericire există o cotieră extrem de încăpătoare pentru cei care vor să-l arunce acolo şi să uite de el.
Spaţiul pentru cei care aleg bancheta din spate este generos, iar portbagajul este şi el destul de încăpător. Versiunea hibridă plăteşte însă tribut eficienţei cu un portbagaj ceva mai mic: 420 de litri faţă de 512 în cazul versiunii standard.
Preţ de achiziţie
Am zis mai devreme că 3008 Hybrid4 caută clienţi în rândul celor care îşi doresc o o maşină de familie rapidă. Am uitat să precizez că ar putea fi vorba despre familişti excentrici, cu un buget destul de generos. Spun asta pentru că preţul de pornire este de 38.316 euro cu TVA. Cam piperat.
Trebuie însă precizat că familistul care îşi doreşte un MPV rapid poate găsi un opel Zafira Tourer, ceva mai generos în dimensiuni, şi cu performanţe ceva mai bune la 30.505 euro, în echiparea superioară. Partea bună este că în cazul lui 3008 Hybrid4 clientul nu mai plăteşte taxă de timbru.
Siguranţă
În echiparea standard, Peugeot 3008 a obţinut cinci stele la testul de siguranţă EuroNCAP, modelul fiind testat în cursul anului 2009 după noile criterii. Pasagerii adulti sunt protejati in proportie de 86%, iar copiii sunt protejati in proportie de 81%.
Eficienţa sistemelor adiţionale de siguranţă este de 97%, iar aici putem include sistemul ESP în standard, ABS plus EBD, şase airbag-uri şi alte elemente de siguranţă pentru protecţia copiilor – cum ar fi sistemul ISOFIX pentru fixarea scaunelor de copii şi posibilitatea de a nu descuia uşile din spate prin intermediul manerelor de la interior.
Ţinută de drum
Peugeot 3008 Hybrid4 păstrează convingerile confortabile ale fratelui său standard. Asta înseamnă că suspensia garantează o rulare relaxată pe orice fel de drum.
Pentru a asigura totuşi o stabilitate mai mare avem o tracţiune integrală asigurată de prezenţa motorului electric pe axa spate. Selectorul modului de rulare, poziţionat pe consola centrală, poate modifica comportamentul suspensiei atunci când alegeţi modul Sport. Ţinuta de drum devine ceva mai rigidă, însă garda la sol uşor ridicată menţine un sentiment de nesiguranţă.
Rigidizarea suspensiei pare artificială, direcţia nu este nici ea foarte precisă, iar ruliul este destul de mare. Situaţia este salvată de tracţiunea integrală şi de sistemele de asistenţă.
Având în vedere că vorbim despre o maşină ceva mai grea decât versiunea standard şi că profilul său este unul orientat săre confort, 3008 Hybrid4 este recomandat mai mult autostrăzilor nesfârşite.
Vizibilitate
La fel ca în cazul oricărui monovolum, Peugeot 3008 beneficiază de suprafeţe vitrate mari. Mai mult decât atât, constructorul francez oferă şi unul dintre cele mai generoase parbrize panoramice ale segmentului, special gândit pentru familiile care doresc o mai bună conectare cu decorul. În aceste condiţii, vizibilitatea oferită de 3008 este la un nivel potrivit pentru un monovolum, iar oglinzile vă ajută să vă orientaţi fără niciun fel de problemă.
Tot un plus la capitolul vizibilitate este şi poziţia la volan mai înaltă. Singurul element deranjant la 3008 a fost dimensiunea oglinzii centrale, care ar fi putut fi ceva mai mare pentru a profita la maximum de dimensiunea lunetei.
Tehnologie
Lista de echipare a hibridului 3008 este una destul de generoasă, încercând să satisfacă mofturile celor mai pretenţioşi clienţi. Pe lângă dotări banale, precum aer condiţionat, oglinzi şi geamuri electrice, senzori de ploaie şi lumină, pilot automat şi un sistem audio performant, Peugeot 3008 Hybrid 4 vine şi cu o cameră de marşarier, proiectată pe un ecran de 7 inch, amplasat deasupra planşei de bord.
Afişajul digital te ţine la curent cu ce se întâmplă în bateria maşinii tale sau cum circulă energia pe sub tine. Au lipsit tapiţeria din piele şi scaunele încălzite, două elemente pe care le găseşti de obicei în echiparea unei maşini de peste 38.000 de euro.
Design
Designul noului Peugeot 3008 Hybrid4 nu diferă cu nimic de cel al unui model standard. Sunt doar câteva elemente discrete ce ţin să îţi sugereze că ai în faţă o versiune specială. Logo-urile Hybrid4, cu aspect cromat, condimentează exteriorul.
Revenind la liniile generale, ele trebuie privite din perspectiva unui iubitor al maşinilor de familie, capabil să treacă peste detalii estetice sofisticate. Designerii francezi s-au decis să ofere fluiditate unui segment în care, de obicei, toate modelele erau asociate cu nişte cutii pe roţi. Au reuşit în mare parte, însă au scăpat din vedere că în segment sunt şi modele care conving mai mult la acest capitol.
Ne-a placut
- Aspectul futurist al interiorului
- Suspensia confortabilă
- Cuplul motor
- Suprafaţa vitrată
Nu ne-a placut
- Ruliul caroseriei
- Precizia direcţiei
- Sunetul motorului diesel
Date tehnice - Peugeot 3008 (2014-2016) 2.0 HDI 163CP BMP6 + Electric Hybrid4 | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Peugeot
-
Constructorul francez de automobile prezintă noul E-5008, un SUV electric care vine în standard cu 3 rânduri de scaune. Modelul poate fi comandat și alături de o motorizare mild-hybrid la 48V. (Miercuri, 20 Martie)
-
Peugeot anunță introducerea tehnologiei ChatGPT, cu inteligență artificială, pe anumite modele din gamă. Inițial, serviciul va fi disponibil în Germania, Franța, Italia, Spania și Marea Britanie. (Luni, 19 Februarie)
-
Noul Peugeot 3008 poate fi comandat la noi în țară. SUV-ul francez este disponibil în 3 versiuni, adică mild-hybrid, plug-in hybrid și pur electric, iar prețurile pornesc de la 33.000 de euro cu TVA inclus. (Joi, 08 Februarie)
-
Constructorul francez de automobile a lansat oficial noul E-3008. SUV-ul cu zero emisii este disponibil în 3 versiuni, cu până la 320 de cai putere și 700 de kilometri. (Marti, 12 Septembrie 2023)
-
Constructorul francez de automobile a publicat primele imagini cu exteriorul noului E-3008. SUV-ul cu zero emisii va debuta oficial în data de 12 septembrie. (Vineri, 08 Septembrie 2023)
Daca e 2.0 HDI de ce pe capacul motorului scrie 1.6 hdi? :)
n-au facut si nici nu fac, Opel masini mai bune ca Peugeot; 2 la mana, acordati nota mare modelul Zafira ( la cat PRET ) fara sa stiti pretul; 3 la mana dati aceeasi nota ambelor modele la TEHNOLOGIE , cand Peugeot vine cu o gramada de inovatii; 4 spune-ti ca masina este facuta pt autostrada cand aceasta avand 4x4 se poate adapta la multe tipuri de teren ( accidentat sau nu )
sunteti Partinitori AM !!!, rusine !! ( ati mai facut asa si cu modelul Adam care in opinia mea nu vine cu mai nimic spectaculos fata de DS 3, l-ati laudat si acordat N mii de rubrici )
iei o julieta cu 235 de cai si dai 29.000. si este si frumoasa ;)
Peugeot sta excelent la motoare diesel mici si medii cum e acest 1.6. Atat ca fiabilitate cat si ca performante.
Da, poate e un pic cam scumpa insa totusi e hybrid...nu avea cum sa fie sub 30.000 intr-o echipare ca cea de test.
@ras, Alfele oricat ar fi de frumoase sunt pe duca, piesele sunt scumpe si fiabilitatea e mult mai slaba decat orice frantuzeasca (nu mai zic de japoneze sau coreene).
In alta ordine de idei, am condus 3008 suficient de mult si versiunea "HYbrid4" si totodata si versiunile "normale", insa eu tocmai asta am apreciat din plin, anume ergonomia foarte buna a interiorului, faptul ca am gasit spatii de depozitare inteligent plasate si dispuse in cele mai neasteptate locuri. In cazul meu "obisnuirea" cu noul coleg a fost aproape imediata, chiar nu va inteleg AM, ce vi s-a parut chiar asa de alambicat si de greu de inteles la capitolul "Interior" al acestei masini.
PS: "Zafira Tourer cu motorul diesel de 195 de cai putere reuşeşte mai mult decât", cred ca suna mai bine "mai mult de atat"; ne omoara cu zile "decatu' " asta!
Nu inteleg ce va "bateti gura (tastatura)" sa tot explicati niste aspecte
normale, logice.
Va consumati timpul degeaba.
La noi lumea e spalata pe creier cu masinile germane sau orice are legatura cu germania.
Este greu sa dezbieri pe cineva cand are in cap asemenea idei.
Eu de cate ori m-am pronuntat pozitiv in privinta unei masini altceva decat germana am avut persoane in jurul meu care sa ma considere "pe langa", desi aveam argumente clare pentru ceea ce apreciam.
Asa ca am renuntat.
E ceva de genu...te pui cu prostu...esti mai prost ca el.
Personal, nu-mi plac interioarele de la Opel (Asta & co.) si Ford (Focus & co.) tocmai din cauza interiorului care pare "de jucarie" - tocmai scos dintr-un film prost cu roboti si transformeri (parerea mea!)
Insa, mie se pare cam lame ca nu i-au trantit un 4x4 normal, mai ales ca modul asta hibrid nu prea-si scoate banii - masina tot consuma ca un diesel, insa costa cat doua!
Daca avea un 4x4 normal, era o alegere la fel de buna decat CRV ori RAV4, Yeti ori Tiguan.
IAr au dat-o in bara astia!!!
Pentru droaia care a dat cu manute rosii mai sus, mai intai conducem masina si pe urma putem sa vorbim. Pana atunci afirmatiile voastre sunt doar presupuneri.