Vineri, 13.12.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Te mişti alene pe autostradă, şerpuind în ritmul virajelor largi la o viteză care lasă ca lumina soarelui de toamnă târzie să mângâie foarte lent, cu viteza minutarului, diferitele părţi anorganice ale interiorului maşinii, transformându-le în petece de culoare gălbui-roşcată. Apoi, undeva înainte de Cernavodă, faci dreapta şi mergi spre nimic, cu Dunărea hoinărind şi ea liniştită în dreapta. E o zonă atât de calmă a României, încât ai paria că ultimii oameni care au trecut prin zonele astea lucrau cu unelte care astăzi ar fi considerate cel mult neconvenţionale.
Pe marginea şoselei ai copaci care-şi lasă umbra tihnită pe marginea asfaltului şi care par la rândul lor că au asistat la poveştile din cărţile de istorie. Ai viraje pe care le înnozi ritmat, sacadat, dar într-o cadenţă care aminteşte de un EKG lent, diluat. Treptele de viteză se schimbă aproape imperceptibil, indiciul ceva mai sănătos în acest sens fiind sunetul de bas răguşit al motorului Twin Turbo de 4.4 litri, o miniuzină producătoare de cadouri în avanpremiera Crăciunului.
Îţi dai seama că te relaxezi pe măsură ce trec kilometrii, iar zâmbetul care apare involuntar în colţul buzelor îţi arată că creierul are o viaţă a lui, cu bucuriile şi tristeţile sale proprii. Eşti în M6.
Nu e o maşină sport. Ştiu, faptul că vezi peste tot litera M şi sigla BMW sau puterea şi cuplul monstruoase ar putea să-ţi arate că testul ăsta e scris de un idiot. Dar nu, nu e o sportivă. E un touring relaxant al dracului de dinamic. O maşină care nu rupe asfaltul, nu calcă pe cadavrele faunei de pe şosea şi care nu e făcută pentru ca S-urile dintre conifere să devină spaţiu de joacă. Pe bune, nu. BMW M6 Coupe aleargă ca un nebun şi-şi contruieşte ego-ul pe baza istoriei de aproape 30 de ani, dar s-a transformat într-o maşină care, pe lângă faptul că e plăcută şi dinamică, e şi ciudat de prietenoasă.
Dar, la 140.000 de euro, e normal. Nimeni nu dă banii ăştia ca să stea în casă cu un duşman.
BMW M6 Coupe (2012-2015)
4.4 M6 coupe
- Pret de pornire 137.826 €
- Pret model testat 149.000 €
- Taxa auto 1.562 €
Motor / Transmisie
Pe valurile aplecate ale şoselelor dobrogene, cei 560 de cai putere se simt bine, iar pentru a-i conecta pe caldarâm urci până la 6000 de rotaţii pe minut. Senzaţii sonore fantastice mai ales pentru cei puţini care asistă de afară la apariţia şi mai ales la foarte rapida dispariţie a lui M6 din peisaj. În interior, stai într-un scaun care te poartă printr-o călătorie simetrică a urcărilor şi coborârilor sonore, dar intensitatea este mai scăzută.
Această aparentă izolare te face să crezi că simţi că M6 nu pleacă de pe loc construind crevase în urma sa, chit că cifrele oficiale îţi aruncă în faţă un 4.2 secunde pentru 0-100 km/h. Ajungi la o zută de kilometri pe oră şi mai mult decât atât fără să-ţi dai seama, iar acul vitezometrului pare mai degrabă acul turometrului.
Dar se aude. Şi e bine că se întâmplă asta, pentru că altfel ai cam paria că transmisia de pe M6 are o treaptă şi atât. Schimbările se leagă fluid, concentrate în puncte peste care treci repede, cele şapte trepte apărând în faţa ta pur şi simplu ca borne de bifat pe care le calci fără milă. E suspect de fluid şi de ne-animalic totul.
Motorul de 4.4 litri este acelaşi pe care îl regăseşti pe versiunea 650i, dar câteva modificări sistemice au făcut ca fişa tehnică să sară peste vreo 110 CP şi să ajungă la 560 de cai şi 680 de Nm. E un fel de declaraţie de independenţă în context auto, pentru că, fie vorba între noi, pentru că povestea e mult mai adâncă decât atât. Iar BMW îţi demonstrează cum nu ai nevoie doar de cai, ci şi de un concept diferit pentru a crea un M altfel de celelalte.
Nu e sălbatic, nu e animalic, nu e barbar gratuit. E un M binecrescut, reverent, care-ţi explică practic cum sportivitatea poate fi elegantă şi prin ceea ce face motorul, nu doar prin linii de design completate de mahon.
Consum
Motorul TwinTurbo de pe BMW M6 consumă doar 4.3 litri/100 km şi are emisii de CO2 de 99 de grame pe kilometru, cifre care-l fac campionul segmentului.
Suna că naiba, nu? Maşinile astea sunt făcute pentru oamenii pe care nu-i interesează unde, cum şi cât alimentează, iar valori precum cele de mai sus se potrivesc cu litera M aşa cum se potriveşte cea mai frumoasă nucă din lume în cel mai drept perete tocmai finisat. De fapt, doar faptul că scriu despre acest subiect mă transformă într-un şoarece în magazinul de pisici. Dar rubrica e rubrică şi trebuie bifată.
Serios acum, BMW anunţă un consum mediu de 9.9 litri/100 km în regim mediu mixt, consumul perfect pentru ca tabelele de marcaj cu doar două câmpuri să nu sufere moral de pe urma trecerii peste borna psihică de 10 litri. În comparaţia complet inutilă şi tâmpită cu restul concurenţilor din segment, M6 stă foarte bine, doar Audi RS7 Sportback cu ale lui două uşi în plus (scuzată-mi fie paralela, dar la penuria de modele de la înălţimile astea ne permitem aşa ceva) coborând dedesubt. Marginal: 9.8 litri/100 km. În rest, avem un Maserati GranTurismo Sport care mănâncă benzină pe pâine cu ai lui 15.5 litri, în timp ce SL65 AMG urcă la 10.5 litri/100 km.
Evident că bucuria de a conduce un M6 se vede direct proporţional cu cifrele reale din testul nostru prin soarele toamnei. Urmărind firul Dunării înspre cetatea de la Adamclisi, am tras cu ochiul pe computerul de bord şi am văzut că e mai uşor să măsurăm fiecare sută de kilometri în decalitri decât în litri. Vreo doi.
Performanţe
Ai simţit vreodată ce înseamnă să ajungi în 4.2 secunde de la 0 la 100 de kilometri pe oră fără să te prinzi de asta? Pe cât e de ciudat, pe atât e de înfricoşător. Nu în sensul fricii pure, ci a spaimei că, până la urmă - poţi să mergi cu vreo 200 de km/h fără a simţi radarul care vine-urlând spre tine, vorba cântecului.
M6 e foarte rapid, se mişcă extrem de dezinvolt, însă tu eşti semi-izolat în coconul de siguranţă din habitaclu şi mai că le trimiţi sudalme bavarezilor pentru că te mint în cartea tehnică. Dacă-l întrebi însă pe fotograful care se bucură afară de lumina perfectă a galeriei foto alăturate, îţi va spune că ai probleme cu radarul personal: "Ai zburat instantaneu, nu ştiu despre ce vorbeşti tu aici".
Îţi dai seama că, pe lângă confortul fonic şi fizic accentuat din maşina asta, la senzaţia asta mai contribuie un lucru. Are două tone cu tot cu tine. Şi, chit că nemţii au găsit ecuaţia câştigătoare prin care masa să devină doar un raport fizic într-o fişă, simţi greutatea maşinii pe măsură ce o înveţi. Prin inerţia ceva mai sănătoasă în viraje, la frânare şi prin modul în care îţi răspunde direcţia.
Una peste alta, M6 este al doilea cel mai rapid model din segmentul ăsta de premianţi, aşezându-se după acelaşi RS7 Sportback, singurul concurent care coboară sub 4.0 secunde.
Interior
Când intri într-un interior de maşină care costă cât o casă sănătoasă lângă Bucureşti, nu te aştepţi să găseşti plastic de tastatură ieftină pe uşi sau materiale vecine cu plictiseala pe bord, volan, leviere şi aşa mai departe. Evident că, şi în acest caz, BMW s-a ridicat la nivelul aşteptărilor. Bine, dacă m-ai fi pus pe mine să aleg tuşa de culoare de la interior, aş fi pus mâna pe un lemn texturat natural sau pe aluminiu care să înlocuiască fibra de carbon lăcuită, dar aici vorbim deja de gusturi personale.
Designul interioarelor BMW nu mai este de ceva vreme un secret pentru nimeni, astfel că ştim deja pe de rost cum funcţionează controller-ul iDrive sau cât de plăcută este grafica display-ului care tronează deasupra bordului. Trebuie să subliniez însă din nou faptul că liniile consolei centrale par magic de organice, amintindu-mi de tentaculele musculoase ale vreunui monstru din filmele SF.
Pe cât de bine stai în faţă, însă, pe atât de aglomerat devine totul în spate. Pentru că, în ciuda lungimii de aproape cinci metri a maşinii şi în pofida ampatamentului aparent generos, liniile de coupe îţi vor opri elanul spaţial dacă ai nenorocul de a fi crescut peste medie. E adevărat că scaunele din piele care seamănă mai degrabă cu fotoliile de masaj acoperă aceste neajunsuri, cei care stau în faţă fiind trataţi ca nişte regi. Sau regine, depinde de context.
Apropo de aspectul familiar al poveştii interioarelor modelelor BMW, în M6 găsim butoane rezervate doar modelelor sport de vârf de gamă bavareză. De exemplu, unul care lungeşte sau scurtează treptele în funcţie de nevoie sau cele care adaptează suspensia, răspunsul motorului şi feedback-ul direcţiei la ritmul cardiac al şoferului.
Preţ de achiziţie
Dacă v-aţi dorit dintotdeauna un M6 şi nu aţi apucat să strângeţi decât vreo sută de mii de euro din cele 150.000 pe care le vedeţi pe eticheta oficială, e momentul să bateţi la uşa unui dealer BMW, pentru că se lasă cu reduceri. Şi pentru că ştiţi deja că M6 pleacă de la 138.000 de euro în versiunea de bază, aflaţi că maşina testată de noi - aşa cum o vedeţi în fotografiile alăturate - atinge 149.000 de euro cu ajutorul unei liste destul de scurte de opţiuni adiţionale. Iar jumătate din cele 11.000 de euro diferenţă intră în contul jantelor M de 20 de inch (2000 de euro) şi a sistemului de navigaţie Professional (2600 de euro).
În fişa produsului pe care am primit-o de la importator aflăm însă că există o reducere de aproape 30% pe această maşină, ceea ce face ca cei cu bani strânşi la ciorap să poată să-şi permită o astfel de maşină la un nivel care se învârte în jurul a 100.000 de euro. Deloc rău pentru o zi de muncă, cum ar veni.
În peisajul auto al segmentului, BMW M6 este în zona superioară a preţurilor, doar CL65 AMG stând (destul de sănătos) deasupra.
Siguranţă
În afară de un scaun ejectabil şi de o paraşută care să te ajute să ajungi pe pământ în siguranţă în cazul unui accident care nu poate fi evitat, M6 are cam toate sistemele de siguranţă pe care le poţi visa pe o maşină. Active sau pasive, nu are importanţă.
Problema - dacă se poate numi astfel - a lui M6 este că nu va fi testat niciodată de EuroNCAP, pentru că un exemplar e mai scump decât sediul organizaţiei belgiene. Dar dacă Seria 5 reuşeşte cinci stele fără probleme, bănuim că un Seria 6 - şi chiar mai mult decât atât, un M6 - nu va avea probleme de siguranţă la eventualele accidente.
Ţinută de drum
Simt şi acum cum asfaltul dobrogean devine covor pentru maşina asta şi cum înghiţi fără probleme, fără sincope şi fără efort, virajele care leagă localităţile cu nume de origine orientală de pe partea celaltă a Dunării.
Pe M6 îl poţi configura aşa cum vrei, pentru că fiecare dintre părţile esenţiale ale trenurilor de rulare şi de propulsie pot fi personalizate. De la suspensii la direcţie, de la răspunsul pedalei de acceleraţie la lungimea treptelor de viteză. Te simţi ca-ntr-un fel de joc video cu multe setări, doar că de această dată totul e exagerat de real. Iar datorită acestor lucruri, M6 poate deveni, pe rând, o limuzină de cruising sau un touring dinamic de excepţie.
Observaţi că mă feresc în continuare din a caracteriza M6 ca o sportivă autentică. Oricât de rapidă ar fi, oricât de bine s-ar auzi motorul şi oricâte M-uri ar înghiţi elementele de la interior, nu vei ajunge niciodată la performanţele dinamice pe care la are un M3 sau chiar un M5. Lucrurile sunt ceva mai aşezate, masa proprie a maşinii se simte în virajele abordate aplecat, iar direcţia este îndeajuns de bună pentru a nu primi plângeri pe adresa din Munchen, dar uşor atinsă de forţele fizice care trag de M6 la ananghie.
Pe de altă parte, M6 este una dintre cele mai stabile şi sănătoase maşini de segment mare pe care le-am condus vreodată. Există, deci, posibilitatea ca un posesor normal de permis să aibă alte concluzii după o tură la bordul coupe-ului german.
O limuzină coupe de 560 de cai putere. Asta e BMW M6, cu tot ceea ce rezultă din această caracterizare care urcă şi coboară sportiv vorbind ca vârfurile Alpilor francezi pe grafica Turului Franţei.
Vizibilitate
Spre deosebire de coupe-urile de mărime S şi M, cele care se potrivesc zonei L şi XL nu au probleme cu vizibilitatea prin lunetă, deoarece aceasta are îndeajuns de mult spaţiu să se desfăşoare fără a încurca designerii care o vor întotdeauna plonjată. Asta face ca manevrele de parcare - da, ştie şi aşa ceva! - realizate cu M6 să nu fie deloc probleme majore.
E adevărat că stai foarte jos şi că ai o capotă lungă cu care trebuie să te obişnuieşti, pentru că în primele momente ai impresia că maşina nu se termină în faţa ta. Deci există implicit un stâlp stânga al parbrizului care te face să-ntinzi gâtul ca după o maşină frumoasă atunci când ai impresia că şoseaua e prea virajată pentru lungimea agregatului din dotare. Dar toate trec atunci când, după câteva zeci de kilometri, te simţi ca şi cum ai sta într-un soi de fotoliu acoperit care te îmbracă. Adaptabilitatea salvează România.
Tehnologie
Gândeşte-te rapid la un lucru adiacent tehnologiei pe care vrei să-l faci într-o maşină. Streaming online? Checked. Internet în maşină? Rezolvat. Navigaţie cu tot felul de opţiuni adiţionale care te ajută când ai probleme de orientare? Se face. Cu 2600 de euro, dar se face. În condiţiile astea, e cumva de la sine înţeles să spunem că maşina asta vine cu conexiuni Bluetooth şi alte legături fără fir cu telefonul.
La capitolul muzică, te vei simţi ca-ntr-o sală de concerte pe care ai închiriat-o, iar BMW ar face bine să se laude că-ţi oferă asta în preţul maşinii, pentru că nu ar fi departe de adevăr. Există şi deja clasicele sisteme care aduc perechi adiţionale de "ochi" ce te ajută în situaţiile în care nu eşti atent. Cum ar fi atunci când schimbi banda şi din unghiul mort vine altă maşină (646 de euro). Sau atunci când nu mai vrei să schimbi faza lungă cu cea scurtă, maşina rezolvând automat acest aspect (156 de euro).
E adevărat, nu ştie să spele haine. Dar măcar are head-up display în standard, ceea ce vă dorim şi dumneavoastră.
Design
Trebuie să recunosc că am cam amestecat în tihna Dobrogei atunci când am trecut cu 50 de kilometri pe oră prin faţa locurilor uitate de lume în care oamenii ăştia îşi fac veacul. Dar am simţit iubirea tinerilor care, strânşi la o miuţă în mijlocul şoselei, s-au transformat din fotbalişti în galerie când am oprit în faţa lor şi am plecat cu ceea ce noul M4 Coupe numeşte Smokey Burnout.
Maşina arată atât de echilibrată din profil şi din spate în apusul cetăţii de la Adamclisi, încât am petrecut minute bune privind fix atunci când fotograful se chinuia să găsească unghiuri perfecte. Ok, poate că partea frontală nu un element cu care BMW să iasă la concursul de frumuseţe din zona maşinilor de 500+ cai putere, dar uneori ai nevoie de un punct de pornire pentru următoarea generație. Şi nu am aflat încă dacă designerii sunt de blamat sau de lăudat pentru că-şi lasă loc de mai bine în viitor.
Ne-a placut
- Motor şi transmisie excelente
- Performanţe excelente
- Izolaţie fonică de top
- Alură elegantă şi sportivă
Nu ne-a placut
- Consum real enorm
- Preţ mare în segment
- Spaţiu posterior limitat
- Masă proprie ridicată
Date tehnice - BMW M6 Coupe (2012-2015) 4.4 M6 coupe | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre BMW
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile a inițiat o rechemare în service care afectează peste 720.000 de mașini din SUA. Există risc de incendiu din cauza unui scurtcircuit care ar putea să apară la pompa de apă. (Joi, 22 August)
-
Muzeul BMW din Munchen și auditoriul BMW Welt celebrează 40 de ani de M5. La întâlnirea organizată de BMW Group Classic au fost prezentate 65 de exemplare M5 din toate generațiile. (Vineri, 16 August)
-
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul M5 Touring. Break-ul de performanță are tot 727 CP, ca și versiunea sedan, dar volumul portbagajului ajunge până la 1.630 de litri. (Vineri, 16 August)
Un decilitru e 0.1 litru. Un decalitru îs 10 litri.
Genială invenție germană.
Ce alternative viabile ai avea tu la banii astia? In gama asta de putere te incadrezi cu 911 Turbo S si din cate stiu modelul respectiv depaseste valoarea lui M6.
Si in legat de pret, modelul din articol e un M, la "normale" vad ca 911 e mai scump decat un Serie6
http://www.automobilemag.com/am/99/2013/bmw/6_series/640i_coupe/3484/compare.html
@Sapphire: Caută titlul pe youtube.
Sigur....e un GT. O masina sport orientata spre confort (cat de cat). 911 e sport si atat. Ideea era la 150 de mii ce alternative mai sunt pe piata cu 2 usi sport :)
2. ”Urmărind firul Dunării înspre cetatea de la Adamclisi, am tras cu ochiul pe computerul de bord şi am văzut că e mai uşor să măsurăm fiecare sută de kilometri în decalitri decât în litri. Vreo doi.” ... Superba fraza. Imi aduce de aminte de expresia ” e BMW! consuma 10 litri si o cantă (găleată)”!
3. La testul cu M5 spuneati ca e zgomotoasa... ca boxele emit continuu un sunet de motor artificial... la M6 spuneti ca e silentioasa... curios lucru!
4. La M5 de asemenea se punea ca e salbatica si greu de controlat... daca sunt scoase sistemele de asistenta electronica... la M6 spuneti ca e relativ domestica... ce reper ati avut? M5 sau ceva de genul Dodge Viper!?
Intervievat: Pentru ca din seria filmelor si pentru ca automobile.
:)))))))))))))))))))))))
http://www.youtube.com/watch?v=ylYpFh2IBLE