Miercuri, 02.11.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Nu cred că e cineva care să nu fi vizitat Castelul Peleş în primii ani de şcoală. Nu pot să uit botoşii cu care ne puneau să ne încălţăm la intrare, camerele mari, scările din lemn masiv şi mobila grea, frumos lăcuită, din lemn nobil.
O adevărată incursiune în secolul al XIX-lea, care îţi proiectează în faţa ochilor cavaleri în armuri strălucitoare şi domniţe în rochii vaporoase din dantelă. Un decor de basm, care musteşte de istorie, încărcat de o solemnitate aparte şi marcat de un sentiment de nobleţe. Solemnitate şi nobleţe pe care nu le-am mai regăsit niciodată la Peleş, de fiecare dată când am revenit.
Surprinzător sau nu, ele nu au murit odată cu vârsta, ci au reapărut atunci când mă aşteptam mai puţin... într-o maşină. Da! Într-o maşină. Oricât de pompos ar suna, am resimţit solemnitatea neo-renascentistă a Peleşului în interiorul unui BMW Seria 7 Individual.
BMW Seria 7 (2009-2012)
3.0 740d xDrive auto
- Pret de pornire 79.236 €
- Pret model testat 130.900 €
- Taxa auto 592 €
Motor / Transmisie
Am mai testat versiunea de motorizare 740d, însă de această dată am vrut să vedem şi cum se simte limuzina bavareză atunci când cei 306 cai sunt ţinuţi în frâu de celebrul sistem de tracţiune integrală xDrive. Despre motor nu sunt multe de spus. Să defineşti o capodoperă a tehnicii în termeni tehnici e o blasfemie.
Cei şase cilindri în linie, bi-turbo, garantează celui din spatele volanului senzaţii greu de descris în cuvinte, mult mai uşor de redat prin onomatopee. Când ai 306 cai putere şi un cuplu motor de 600 Nm, disponibil imediat ce piciorul tău începe să mângâie timid acceleraţia (1500 de rpm), decorul devine deja un reper ce se succedă prea repede pentru a mai putea fi observat.
Lângă toate acestea vine o transmisie automată cu opt rapoarte, care are grijă ca tu să nu simţi schimbarea treptelor, ci doar să te bucuri de confort şi, din când în când, de explozii de putere, sinonime cu puseuri de adrenalină.
Şi pentru că orice cadru feeric trebuie să se desfăşoare pe o coloană sonoră aparte, cei şase cilindri vor avea grijă să-ţi ridice părul de pe mâini de fiecare dată când îi stârneşti.
Consum
Să vorbeşti despre consum în cazul unui sedan pe care eşti mereu tentat să îl împingi dincolo de limitele confortului poate părea o frivolitate. Nu e cazul. Motorul de 3.0 litri înghite 8.8 litri în mediul urban şi 5.9 litri în afara lui, cifre promise de producător.
În realitate, prin Bucureşti, piciorul tău nu va rezista tentaţiei, rularea economică fiind doar o fata morgana într-un deşert infinit. Aşa ajungi la 13 litri/100 de km.
Stăpânirea de sine este o virtute pe care va fi greu să ţi-o asumi. Dacă totuşi rezişti, o să fii răsplătit cu un incredibil 6.5 litri/100 de km. Tentaţia şi setea neostoită de adrenalină te vor arunca însă dincolo de limitele raţiunii şi, inevitabil, ale legii. În situaţii de acest gen, consumul ajunge la 8 litri/100 km.
Performanţe
Nu avem în faţă un M3, însă 740d poate să-ţi ofere acel impuls care îţi aruncă violent capul pe spate, în tetiera moale, şi îţi trezeşte furnicături reci pe şira spinării. Tonalitatea baritonală a celor şase cilindri forţaţi la maxim aruncă limuzina de două tone la 100 de km/h în 6.3 secunde.
Greu de găsit adversari comparabili ca resurse în segment. Avem fie versiuni mai puternice, fie mai slabe. De reţinut însă că 740d xDrive accelerează la fel de repede ca un Lexus LS460 AWD pe benzină, însă este mai lent cu 0.2 secunde decât un A8 3.0 TDI cu doar 250 de cai putere.
La capitolul viteză maximă, lucrurile sunt unitare, 250 de km/h fiind un prag facil pentru toţi concurenţii segmentului.
Interior
Dacă la fotbal individualismul nu este o trăsătură utilă jocului în echipă, la BMW, Individual reprezintă o virtute, care creşte proporţional cu contul din bancă. Nemţii au propria lor divizie de personalizare şi ce cobai mai potrivit au fi putut găsi decât Seria 7. Tocmai acest individualism german a făcut ca interiorul limuzinei să inspire solemnitatea unui castel construit la sfârşit de secol XIX, culmea, tot de către un rege german.
Individual este sinonimul BMW pentru răsfăţul simţurilor: tactil, vizual şi chiar olfactiv. Pielea fină care îmbracă scaunele şi planşa de bord, mirosul său specific, cusăturile fine, îmbinate perfect, sunt detalii pe care nu le poţi trece cu vederea. Peste toate acestea vine lemnul de nuc, Satin Walnut Honey, care pătrunde în volan, pe portiere şi pe planşa de bord pentru a oferi acea solemnitate de care vă vorbeam la început.
Totul este învelit apoi într-o alcantara fină, care capitonează "tavanul". Locul vaselor chinezeşti de porţelan în livingul decorat cu lemn de nuc este luat de butoanele cu inserţie ceramică, care controlează ecranul de 10 inch, perfect plat, al sistemului iDrive. Pragurile cu inserţia BMW Individual iluminate, aluminiul şi covoraşele moi sunt, din nou, detalii de mare fineţe.
Preţ de achiziţie
Pentru construcţia Peleşului, Carol I a avut nevoie de 16.000.000 milioane de bani de aur româneşti, echivalentul a 120 de milioane de dolari în prezent. Pentru un Seria 7 Individual va fi însă nevoie de mult mai puţin.
Limuzina pleacă de la 79.236 de euro, preţ valabil pentru versiunea 730d de 245 de cai. Pentru 740d xDrive preţul ajunge însă la 89.900 de euro cu TVA. Valoarea creşte considerabil dacă clientul îşi alege BMW Individual Composition (11.463 euro), plafonul capitonat cu alcantara (1667 euro), jantele de 20 de inch Individual (3491 euro) sau vopseaua Individual Citrine Black (2449 de euro). În aceste condiţii, exemplarul de test ajunge la 130.900 de euro cu TVA.
În segment, un Audi A8 3.0 TDI quattro pleacă de la 80.200 de euro, iar dieselul de top 4.2 TDI quattro ajunge să coste 97.770 de euro. Mercedes S350 CDI BlueTec 4 Matic, pleacă de la 83.700 de euro, o valoare mai mică decât cea a lui 740d xDrive, dar cu un handicap de aproape 50 de cai putere.
Siguranţă
Un etalon pentru fratii sai mai mici, Seria 7 nu putea dezamagi la capitolul siguranta. BMW continua sa introduca pe nava sa amiral o multime de tehnologii inovatoare, capabile sa previna orice tip de accident.
Nu puteau lipsi senzorul de avertizare a depăşirii benzii de mers şi nici funcţia cruise control cu sistem "Stop&Go", care permite păstrarea unei distanţe constante faţă de vehiculul din faţă. În oraş, foarte util se va dovedi sistemul de asistenţă care te atenţionează în eventualitatea unui impact.
Centurile de siguranta, pretensionate, in trei puncte, sunt echipate cu un sistem de adaptare la dimensiunile pasagerului. Pe scurt, imediat ce şoferul cuplează centura de siguranţă aceasta îl va "îmbrăţişa" discret pentru a se asigura că este aşezat cât mai confortabil, iar tensiunea sa nu îi va afecta respiraţia.
Ce se întâmplă însă atunci când vrei să opreşti în siguranţă? BMW a avut grijă şi de acest lucru, distanţa de frânare de la 100 la 0 km/h fiind de numai 35 de metri.
Ţinută de drum
Pentru a spori siguranţa pasagerilor şi pentru a-i oferi celui de la volan mai mult control, BMW oferă acum Seria 7 şi alături de celebra tracţiune integrală xDrive. Pe scurt, şoferul are acum patru roţi care primesc cuplu, senzori care detectează pierderea aderenţei şi inteligenţa necesară depăşirii unor situaţii periculoase.
Limuzina rămâne bine lipită de asfalt, chiar dacă vremea se opune şi aruncă de sus cu ploaie sau ninsoare. Fără îndoială, acum Seria 7 nu mai are probleme în a rula iarna în condiţii maxime de siguranţă.
Despre ţinuta de drum se pot spune multe. Avem aceeaşi suspensie adaptivă cu care ne-am obişnuit. Limuzina pluteşte peste gropi şi alte neregularităţi în modul Confort, trage extrem de bine în modul Sport şi renunţă la orice prejudecăţi, implicit la sistemul DSC, atunci când alegi Sport+.
Chiar dacă există xDrive, modul Confort poate părea cam moale pentru un BMW, de aceea este bine să alegeţi setări potrivite ale suspensiei atunci când traseul include un drum virajat. Ecuaţia este completată de o direcţie extrem de precisă, minuţioasă şi fermă atunci când rulaţi sportiv. În oraş ea poate părea însă ceva mai greu de manevrat.
Vizibilitate
Chiar dacă suprafaţa vitrată nu este atât de generoasa pe cât şi-ar dori unii, portierele fiind ceva mai înalte decât la alte modele, Seria 7 rezolvă aceste probleme cu ajutorul unor oglinzi laterale bine proporţionate şi a unei oglinzi retrovizoare care încadrează corect întreaga suprafaţă a lunetei.
Montanţii posteriori sunt ceva mai generoşi în dimensiuni, însă manevrele în marşarier vor fi facilitate de senzorii de parcare, foarte utili, mai ales atunci când conduci o maşină de dimensiuni mari într-un oraş aglomerat.
Pe timp de noapte, BMW aprinde lumina pe orice fel del drum, tehnologia Dynamic Xenon fiind capabilă să croiască o traiectorie ideală chiar şi în cea mai cumplită beznă românească.
Tehnologie
Atunci când a fost ianugurat, în 1883, Castelul Peleş îngloba invenţii de ultim moment, cum ar fi liftul şi apa curentă încălzită. Este şi cazul lui Seria 7, care nu vine cu apă caldă şi lift, dar adună sub plafonul său toată tehnologia de care dispune constructorul german în acest moment.
Când ne-am plictisit de sunetul motorului am apelat la cele 16 difuzoare ale sistemului audio. Timpanele au fost greu încercate, fidelitatea fiind extrem de bună chiar şi la volum mare. Aerul condiţionat s-a distrubuit automat pe patru zone, toate scaunele, inclusiv bancheta din spate, s-au încălzit pe trei niveluri, iar pasagerii faţă s-au răsfăţat cu zecile de poziţii ale scaunului şi cu reglarea acestuia.
Sistemul multimedia cu memorie internă, suport pentru CD, USB şi MP3, interacţionează cu utilizatorul prin intermediul unui ecran LCD de 10 inch. Navigaţia este destul de fidelă chiar şi în România, fiind "antrenată" chiar şi pe drumurile secundare. Funcţiile sale sunt proiectate color şi pe parbriz cu ajutorul sistemului Head-Up Display.
Ce ne-a lipsit pe o maşină de 130.000 de euro? Camera pentru marşarier, funcţia night-vision şi cele două camere laterale, folosite pentru asigurare la ieşirea de pe străduţe cu vizibilitate redusă.
Design
Responsabil pentru introducerea noii filosofii de design care a fost mai apoi preluată de fraţii mai mici, Seria 5 şi Seria 3, actualul Seria 7 este un model care a plătit tribut stilului conservator şi a preferat cărarea bătătorită în schimbul unei revoluţii estetice. Chiar şi aşa, limuzina reprezintă poate cea mai agresivă şi sportivă alternativă într-un segment în care constructorii caută linii simple, cât mai drepte, solemne şi impunătoare.
Seria 7 reuşeşte să arate bine şi fără un "buchet" de lumini LED aruncate ba sub blocurile optice faţă, ba deasupra proiectoarelor. Totul este simplu, bine proporţionat şi bine închegat. Spiritul german este insuflat de fiecare linie a caroseriei, dar mai ales de nervurile capotei.
Ne-a placut
- Ţinuta de drum
- Calitatea interiorului
- Puterea motorului
Nu ne-a placut
- Costul opţionalelor
Date tehnice - BMW Seria 7 (2009-2012) 3.0 740d xDrive auto | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre BMW
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile a inițiat o rechemare în service care afectează peste 720.000 de mașini din SUA. Există risc de incendiu din cauza unui scurtcircuit care ar putea să apară la pompa de apă. (Joi, 22 August)
-
Muzeul BMW din Munchen și auditoriul BMW Welt celebrează 40 de ani de M5. La întâlnirea organizată de BMW Group Classic au fost prezentate 65 de exemplare M5 din toate generațiile. (Vineri, 16 August)
-
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul M5 Touring. Break-ul de performanță are tot 727 CP, ca și versiunea sedan, dar volumul portbagajului ajunge până la 1.630 de litri. (Vineri, 16 August)
E lux , excusivitate si sportivitate, toate intr-un singur pachet.eu cred ca merita mai mult decat A8, cu toate ca in acest segment punctajul oferit de voi, sau orice alta publicatie nu e relevant absolut deloc.
ps. Si viitorul S class sigur va fi cel putin la fel de performant ca actualul seria 7. Acum S-ul a ramas putin in urma la acest capitol deoarece e aparut inca din 2006 parca....
I
Clipul de mai jos explica clar de ce la momentul actual noul A8 este cea mai buna masina din clasa:
http://www.youtube.com/watch?v=M_JV4dc6sow.
Din primavara va fi disponibil 7le cu facelift. Motoare actualizate, consum scazut, cutia cu 8 trepte pt toata gama, performante imbunatatite. Succesul acestei versiuni a fost foarte mare, peste A8, iar cu noile imbunatatiri va atinge un nivel si mai ridicat.
Diferenta fata de S este urmatoarea: Mercedes ul este orientat mai spre confort, BMW ceva mai dinamic. A8 si Jaguar ul sau indreptat tot spre dinamism. Fiecare constructor ofera tot ce are mai bun in aceasta clasa, practic fiecare cumpara dupa marca in sine, nu dupa diferente min de timp sau consum.
Daca Mercedes a scazut "stacheta" oferind un S 250CDI (4 cilindri), doar pt a mai spori vanzarile cu ajutorul unui nou model de baza, BMW va oferi o versiune de top pe motorina, 750d, un 3l triturbo ce va concura cu v8 urile concurentei. Asta da excelenta in motoare!