Drivetest Opel Corsa 5 u?i
1.0 Benzina Turbo 90CP S/S Man6 SelectionLuni, 27.10.2014
- Comenteaza
- Trimite pe:
Acum vreo patru ani, Opel invita Automarket la Russelsheim, acolo unde-şi are izvorul marca germană. Nu era o vizită ca oricare alta, ci urma să intrăm prin locuri în care e foarte greu să intri probabil chiar şi din postura de angajat Opel, darămite ca jurnalist. Vizitam muzeul intern al mărcii, urma să vedem circuitele de teste unde inginerii dezvoltă maşinile viitoare şi aveam parte chiar şi de o surpriză extraordinară, având ocazia să testăm câteva dintre maşinile care au făcut istorie în gama mărcii. Nu a mai contat că ploua câineşte în vestul Germaniei în ziua respectivă. Câteva tururi cu Maşini precum Kapitan B, Rekord sau Kadett GT/E îţi transmit emoţii are te fac să treci peste realitatea meteo din jur.
Pentru că eram pe circuitul de testare al celor de la Opel, cu maşini multe şi camuflate trecând pe lângă jurnalişti frustraţi că nu au voie să fotografieze nimic, Opel ne-a calmat punându-ne faţă în faţă cu "saga OPC". Corsa OPC, Astra OPC şi pe atunci proaspătul Insignia OPC ne-au stat la dispoziţie pentru câteva exerciţii de manevrabilitate şi de viteză pe o limbă de asfalt pe care nu existau radare, poliţie sau trafic din sens opus. A fost momentul în care am descoperit un lucru interesant: oricât de echilibrată era Astra OPC, oricât de bine amesteca Insignia dimensiunile sale cu puterea de peste 300 de cai a motorului de sub capotă, Corsa era cea mai "fun" dintre toate. Mega manevrabilă, super uşoară şi rapidă, Corsa părea pur şi simplu o jucărie pe baterii faţă de surorile sale mai mari. Era evidentă legătura sa cu o maşină concepută mai ales pentru mediul citadin, astfel că direcţia şi unghiurile de bracaj erau perfecte pentru exerciţii precum cele dintre jaloane, de exemplu.
Am făcut introducerea asta pentru a sublinia faptul că, uneori, gustul unei maşini nu este dat de prima întâlnire cu aceasta, ci de contexte care mai de care mai potrivite în care modelul respectiv iese în evidenţă. Recunosc, sunt şi un mare fan al segmentelor inferioare, pentru că viaţa dintr-un oraş ca Bucureştiul te obligă să găseşti maşini perfecte pentru adaptarea la mediul citadin, însă e bine de reţinut faptul că fiecare maşină pe care o vedeţi pe stradă are un alter ego excepţional pe care nu trebuie decât să-l descoperiţi în contextul potrivit.
După patru generaţii care şi-au găsit peste 12 milioane de clienţi, Corsa revine pe piaţă începând cu acest an într-o nouă formulă. O faţă nouă, interioare diferite şi mai ales motoare noi de cilindree mică şi aliniate la moda turbo. Aşteptate de ceva vreme de fanii Opel.
Opel Corsa 5 u?i
1.0 Benzina Turbo 90CP S/S Man6 Selection
- Pret de pornire n/a €
- Pret model testat n/a €
- Taxa auto n/a €
Motor / Transmisie
La testul de lansare a lui Opel Adam, care a avut loc acum doi ani pe şoselele din jurul Lisabonei, am dat de o maşină excelentă, dar căreia-i lipsea ceva: motoare moderne, vii, pline de viaţă. Ei bine, moda aspiratelor a ajuns şi la Opel, iar odată cu lansarea celei de-a cincea generaţii Corsa (Corsa E, dacă e să menţinem obiceiurile onomastice ale mărcii) asistăm la apariţii nu neapărat surprinzătoare, cât foarte potrivite în gama modelului cu ajutorul căruia Opel atacă segmentul B.
Chiar dacă în gama Corsa vor exista în continuare motoare aspirate, care vor reprezenta baza de preţ a gamei (1.2 de 70 CP şi 1.4 de 75 şi 90 CP), cei care îşi doresc ceva mai mult zvâc din partea maşinii pe care şi-o cumpără se vor putea baza pe câteva apariţii noi: 1.0 Turbo de 90 şi 115 CP şi 1.4 Turbo de 100 CP. Evident, fanii motoarelor diesel nu au fost nici ei uitaţi, având la dispoziţie două versiuni ale motorului CDTI de 1.3 litri: 75 şi 95 CP.
Aşa cum era normal, încă de la plecarea din Bucureşti spre Frankfurt, acolo unde a avut loc testul internaţional cu noul Corsa, mi-am rezervat pentru test un 1.0 Ecotec de 115 CP. Un motor complet nou, turbo cu trei cilindri, dezvoltat de Opel special pentru a demonstra că marca germană are atât resursele, cât şi interesul necesare pentru a se bate umăr la umăr cu motoarele de cilindree redusă dezvoltate de concurenţă. Iar targetul evident era motorul 1.0 Ecoboost al celor de la Ford, prezent printre altele şi pe Fiesta. Chiar dacă există diferenţe importante de construcţie şi concepţie - de exemplu, motorul Opel vine cu distribuţie pe lanţ, iar cel Ford pe curea - atunci când le ai faţă în faţă şi trebuie să alegi între un 1.0 Ecoboost de la Ford şi un 1.0 Ecotec de la Opel vei fi pus în încurcătură.
Pe noul Corsa, motorul 1.0 Turbo are 115 CP şi este o alternativă la prima vedere ciudată la un 1.4 cu patru cilindri, dar care dezvoltă doar 100 de cai. Opel încearcă astfel să-ţi împingă clienţii spre noua generaţie de motoare, lucru lăudabil în contextul în care motorul nou-lansat se dovedeşte un rival de temut pentru al concurenţei directe.
Cuplat la o transmisie manuală cu şase rapoarte (o raritate pe această plajă de putere) etajată corect pentru o maşină de oraş, noul 1.0 Turbo de 115 CP de pe Corsa pare a fi alternativa pe care o aşteptau dintotdeauna cei care-şi doreau motoare pe benzină cu zvâc în gama Opel. Puterea maximă este disponibilă la 5000 de ture, însă cuplul maxim - 170 Nm, mai mic decât al celorlalţi concurenţi turbo din segment - se simte încă de la 1800 rpm. Asta face ca motorul să se transforme dintr-unul de turaţie, clasic pentru un benzinar aspirat, într-unul care trage încă de la sub 2000 de ture. Nu îţi oferă senzaţii tari, însă este vioi și mai mult decât suficient în oraş, acolo unde oricum nu ai cum să depăşeşti - teoretic - 50 km/h.
Dacă ieşi pe şosea şi pe autostradă, vei descoperi un motor care controlează foarte corect puterea disponibilă prin transmisia reglată astfel încât consumul să rămână într-o zonă acceptabilă. La volan nu există diferenţe radicale între un EcoBoost de aceeaşi putere şi noul motor Opel, singura diferenţă fiind una sonoră: Opel a reuşit să izoleze bine unitatea sa cu trei cilindri, iar "bâzâitul" specific acestui tip de motor se transformă într-un sunet mai plăcut decât în cazul concurenţilor.
Consum
Opel a insistat să cupleze motorul său cu o transmisie manuală cu şase trepte, mizând astfel pe rezultate bune la capitolul consum şi sacrificând performanţele pe hârtie prin rapoarte ceva mai lungi decât ale concurenţilor. Cu o medie oficială de 5.0 litri/100 km, noul Corsa 1.0 Ecotec de 115 CP reuşeşte să depăşească aproape toată concurenţa din segment, cu excepţia celor mai mari inamici ai săi: Polo 1.2 TSI de 110 CP (4.7 litri/100 km) şi Fiesta 1.0 Ecoboost de 125 CP (4.3 litri/100 km).
În testul nostru, realizat în principiu în afara oraşului, Corsa a afişat o medie de 6.5 litri/100 km, rezultat acceptabil pentru un motor turbo pe benzină cu cilindree de 999 cmc şi putere de peste 100 de cai. Evident, cifrele pot să difere în funcţie de stilul de condus adoptat, astfel că un şofer care-şi propune să se plimbe fără prea mari aşteptări dinamice poate să scadă către 5.5 litri/100 km. În oraş, aşteptaţi-vă la un 7.5-8.0 litri/100 km, cifre la care îşi aduce aportul serios sistemul Start-Stop prezent standard pe această versiune de motorizare.
Performanţe
Scopul declarat al inginerilor Opel a fost acela de a se concentra pe eliminarea zgomotelor şi vibraţiilor pe care le dezvoltă în mod normal un motor cu trei cilindri şi pe asigurarea unui nivel de consum cât mai mic în raport cu concurenţii. Dacă primul scop a fost atins, iar la nivel senzorial vorbim de unul dintre cele mai reuşite alternative pe care le ai în acest segment, consumul aduce rezultate care-l situează pe Corsa 1.0 Ecotec în prima jumătate a clasamentului clasei. Performanţele, însă, nu sunt tocmai punctul forte al acestui motor.
Deşi atunci când te afli la volan ai un răspuns senzorial foarte bun la apăsarea pedalei, iar maşina se strecoară rapid prin trafic, comparaţia cu principalii rivali nu e una prea roz pentru modelul german. Cu 10.3 secunde pentru 0-100 km/h, Corsa 1.0 Ecotec de 115 CP este în coada clasamentului, fiind depăşită de Polo 1.2 TSI (9.3 secunde), Clio 1.2 TCe (9.4 secunde) şi de Fiesta 1.0 Ecoboost (9.4 secunde). la bătaie cu Fabia 1.2 TSI de 105, Corsa 1.0 Ecotec reuşeşte să recupereze întrucâtva la viteza maximă, cele şase trepte lungi putând duce modelul german la un maxim de 195 CP.
Interior
Probabil că prima impresie pe care o veţi avea atunci când veţi păşi în habitaclul noii generaţii Opel Corsa va fi una de deja-vu. Apoi, năuciţi, veţi încerca să deduceţi care este sursa de inspiraţie pentru ceea ce vedeţi în interior. Opel Adam? Opel Astra?
Din punctul meu de vedere, Corsa este un hibrid reuşit între tuşele colorate şi fun din Adam şi elementele mature ale lui Astra. Bordul - cu al său display central care ascunde pachetul de conectivitate Intellilink şi culorile piano care însufleţesc interiorul sunt evidente trimiteri la fratele mai mic lansat acum doi ani pe piaţă. Volanul, poziţia pe care o ai atunci când conduci, levierul cutiei de viteză şi spaţiul pe care-l simţi imediat la bord - chit că te afli în faţă sau în spate - sunt împrumutate însă în mod clar de pe Astra. Una peste alta, rezultatul e unul fericit, iar faptul că există diferite metode de a-ţi personaliza maşina te face să înţelegi că poţi să-ţi construieşti un Corsa feminin sau unul masculin, în funcţie de nevoi şi posibilităţi.
Mi-a plăcut foarte mult faptul că niciun interior nu a semănat cu altul în testul de la Frankfurt, Opel fiind singura marcă germană care reuşeşte să transforme maşinile în spaţii de joacă fără a renunţa la profilul nemţesc al brandului. Iar un Corsa în echiparea de top Cosmo va reuşi să te seducă prin elemente interesante precum volanul îmbrăcat în piele perforată, scaunele plăcute cu design asortat cu exteriorul şi bordul sau cu plafonul panoramic care poate fi deschis la nevoie. Materialele sunt ok din punctul de vedere al calităţii, însă regăsim şi soluţii mai puţin plăcute la atingere, cum este cea a plasticului din care sunt făcute butoanele de reglare a oglinzilor. Paradoxal, însă, levierul care permite aşezarea volanului reglabil pe înălţime sau adâncime este îmbrăcat într-un cauciuc plăcut, deşi vorbim de o zonă ascunsă privirii şi mai puţin accesată în viaţa de zi cu zi.
Am avut şi surprize plăcute conducând noul Corsa şi am observat că epoca în care maşinile de segment B nu beneficiau de scaune încălzite este una atât de desuetă, încă modelul german plusează deja cu volan și parbriz încălzit, dotări care parcă ieri se lansau ca elemente de vârf pe modelele din segmentele construite pentru cei cu bani mulţi prin conturi. Portbagajul lui Corsa are 285 de litri, clasându-se în media segmentului condus de Skoda Fabia.
Preţ de achiziţie
Opel România păstrează încă secrete preţurile pentru noua generaţie Corsa, cu atât mai mult cu cât modelul german va fi lansat pe piaţa noastră în aproximativ acelaşi timp cu noul Skoda Fabia, unul dintre rivalii din segment care de obicei adună volume serioase în România. Ajutată însă de schimbarea de look şi de noile tehnologii de la bord, noua generaţie Corsa riscă să contreze prin argumente empirice preţurile probabil mai scăzute ale concurentului din Cehia.
Provocarea lui Corsa nu e însă neapărat Fabia, ci Fiesta şi Polo, modele de care se leagă deja decenii de rivalitate la baionetă. Iar dacă modelul Volkswagen s-a aşezat de ceva vreme în vârful plajei de preţuri în segmentul B, Fiesta vine şi ea aproape de Polo. La fel se întâmplă şi cu Ibiza sau Peugeot 208, care o dată cu noile "feţe" au urcat serios în gamă, oferind atât calitate superioară, cât şi preţuri mai ridicate.
Mă aştept ca Opel Corsa să se situeze ca preţ, pe motorizarea testată de noi, sub Polo, dar undeva la nivelul lui Fiesta. Ceea ce înseamnă că vor exista întotdeauna soluţii mai ieftine (cum este Clio) sau alternative mai scumpe. Oricum, puţine maşini din zona accesibilă a segmentului B îţi oferă un nivel de personalizare mai ridicat (poate doar Clio se se apropie întrucâtva de Corsa la acest capitol), iar acest lucru te va face să analizezi mai degrabă personal preţul noului Corsa decât pur matematic.
Revin asupra acestui capitol în momentul în care Opel va anunţa echipările şi preţurile în România.
Siguranţă
Noul Corsa a fost testat de EuroNCAP, iar rezultatele au fost publicate în 3 decembrie 2014. Punctajele finale ale modelului german i-au permis acestuia să se ridice la nivelul a patru stele de siguranţă.
Opel Corsa vine cu o serie de sisteme de asistență activă care plusează la capitolul siguranță pe lângă clasicele airbag-uri și centuri cu pretensionare, prezente in corpore pe noul Corsa. Astfel, noul Corsa "citește" indicatoarele de pe marginea șoselei și îți indică viteza legală pe fiecare sector de drum, vine cu senzori și indicator vizual și sonor pentru unghiul mort, cu camere care "văd" când schimbi involuntar banda și te trag de mânecă în acest caz și de cruise control activ cu frânare automată în caz de nevoie.
O altă noutate care poate fi trecută și la soluții tehnologice este parbrizul încălzit, denumit ThermaTec în vocabularul Opel. Acesta este disponibil ca opțiune și este unul dintre cele mai bune elemente pe care le poți avea pe mașină iarna, alături de scaune și de volan încălzit.
Ţinută de drum
Opel Corsa nu reușește încă să bată la capitolul ținută de drum vârful segmentului, dar se apropie mai mult ca niciodată de acesta. Bătaia dintre Fiesta și Corsa a fost una net câștigată de modelul Ford până acum, pentru că Opel s-a concentrat întotdeauna pe un comportament rutier mai degrabă confortabil decât echilibrat dinamic. De această dată, însă, Opel a reglat suspensiile astfel încât Corsa pare de această dată ceva mai bine conturată la ținuta de drum, în timp ce direcția a primit și ea ceva atenție din partea inginerilor și crește vizibil, chiar dacă caracterul citadin al mașinii a lucrat înspre un volan care se simte încă "ușor". Iar butonul City de pe bord merge și mai departe, transformând volanul într-o jucărie pe care o pot învârti chiar și copiii.
Noul Corsa stă undeva la mijlocul drumului dintre vechea generație și versiunea OPC a vechii generații. E un compromis, iar termenul nu este folosit aici în sens negativ. Este evidentă îmbunătățirea față de modelul anterior, însă ținuta de drum a lui Corsa rămâne una perfectibilă. Partea bună este că, în cea mai mare parte a timpului, clienții clasici ai lui Corsa se vor simți foarte bine la volanul acestei mașini. Pentru că în oraș nu ai nevoie de viraje luate cu aplomb decât dacă îți dorești un RCA și mai scump în anii următori.
Vizibilitate
Ești pe străduțele dintre blocuri și te feliciți că ai ales o mașină de oraș mică, rapidă și ușor de manevrat. Când să faci stânga spre locul tău de parcare, din față vine o altă mașină, iar drumul devine dintr-o dată neîncăpător pentru ambele mașini. Acesta e momentul în care vizibilitatea devine unul dintre cele mai importante elemente ale mașinii. Degeaba ai senzori și camere cât timp nu știi la ce distanță se află roțile tale de borduri sau de mașinile din jur.
Din fericire pentru Opel Corsa, modelul german beneficiază de suprafețe vitrate îndeajuns de largi încât să nu te lase să-ți pui semne de întrebare la ananghie. Personal mi s-a părut că vorbim de o mașină care se apropie din punctul de vedere al construcției habitaclului mai mult de Meriva decât de Adam, cu geamuri înalte și cu soluții demne de monovolumele mai mari. Vezi geamul mic de la baza stâlpului parbrizului, care, deși pare inutil, este o soluție numai bună atunci când e nevoie de câteva grade în plus la capitolul vizibilitate.
Tehnologie
Pe lângă sistemele de asistență despre care am vorbit deja la capitolul Siguranță, Corsa pune la bătaie un pachet tehnologic împrumutat de la frații săi din gamă. Denumit IntelliLink, sistemul înglobează cu ajutorul unui interfețe ascunse în spatele unui ecran tactil atât elemente de conectivitate - Bluetooth, USB - cât și aplicații care pot fi descărcate pe propriul telefonul și care apoi sunt recunoscute automat de sistem și afișate adaptat pe ecran, părând aplicații native ale mașinii.
Partea bună este că, dacă beneficiezi de un abonament de date foarte bun, vei avea la dispoziție muzica pe are o dorești prin aplicația TuneIn, de exemplu, vei putea asculta podcast-uri și posturi de știri prin Stitcher și vei avea acces la navigație prin BringGo. Practic, mașina se transformă atunci când ai nevoie într-un hub online din care poți să te conectezi imediat la serviciile necesare.
Partea proastă este că, dacă nu beneficiezi de un pachet de date serios, vei folosi foarte puțin toate aceste aplicații și vei prefera să folosești clasicele hărți Google atunci când ai nevoie de orientare rapidă. Mai ales că sunt și ceva mai exacte și mai complete decât cele oferite prin BringGo.
Pe de altă parte, Opel a inventat o mufă de andocare care este montată în partea superioară a bordului și care îți ține încărcat telefonul fără a avea nevoie de fire suplimentare. O soluție simplă, dar practică, care te scapă astfel și de problema spațiului în care trebuie să-ți ții în siguranță telefonul atunci când te afli la volan.
Design
La fel ca la interior, exteriorul noului Opel Corsa este un mix între liniile prezentate anterior de Adam (în partea frontală) și cele ale lui Astra (în spate). Din profil, însă, Corsa este... Corsa. Inconfundabil.
Opel a păstrat tradiția generației anterioare și oferă Corsa în două versiuni de caroserie care diferă evident. Astfel, varianta cu cinci uși le este destinată celor care au nevoi de mai mult spațiu pentru membrii familiei, în timp ce varianta cu trei uși nu taie pur și simplu o pereche de portiere, ci vine cu un design propriu, de coupe. Un soi de frate mai mare al lui Adam.
Evident, așa cum m-am așteptat, soluția Opel de a desena blocuri optice inedite pe noul Corsa a atras destule voci care consideră că ideea designerilor este una pe cât de nonconformistă, pe atât de neinspirată. Deși m-am aflat în prima fază de partea celor care au considerat că se putea mai bine, întâlnirea față în față cu noul Corsa m-a convins că proporțiile și liniile mașinii sunt unele mai degrabă reușite. Oricum, dacă nu-ți place Corsa standard, Opel îți pune la dispoziție OPC Line, o serie de elemente estetice adiționale care transformă vizual mașina într-una mult mai agresivă.
Ne-a placut
- Antifonare motor
- Design interior
- Posibilităţi de personalizare
- Soluții de confort demne de segmente superioare
Nu ne-a placut
- Performanțe slabe pentru 1.0 Ecotec
- Aplicațiile IntelliLink au nevoie constantă de conexiune de date
- Direcție moale
Date tehnice - Opel Corsa 5 u?i 1.0 Benzina Turbo 90CP S/S Man6 Selection | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă -
Legendă
Ştiri despre Opel
-
Cu ocazia IAA Transportation, șeful Opel a prezentat în premieră noul Movano Hydrogen. Acesta funcționează pe pile de combustie cu hidrogen și oferă o autonomie de peste 500 de kilometri, potrivit datelor oficiale. (Luni, 16 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile marchează 25 de ani de la debutul primei generații Zafira. Acest model a câștigat de mai multe ori prestigiosul premiu "Volanul de Aur". (Vineri, 28 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o nouă versiune mild-hybrid la 48V pentru Mokka. În acest caz, transmit nemții, consumul de combustibil scade cu până la 20%. (Joi, 13 Iunie)
-
Centrul de Design Opel marchează șase decenii de la înființare. A fost primul astfel de centru deschis de un producător european de automobile. (Luni, 10 Iunie)
-
Constructorul german de automobile anunță o motorizare mild-hybrid pentru Opel Astra și Astra Sports Tourer. În Germania, noua versiune pornește de la 36.430 de euro. (Joi, 21 Martie)
Polo 1.2 TSi 105cp si Fiesta 1.0 125cp pe care le-ati amintit au performante mai bune din cateva motive:
1.Polo are apoape 100 kg mai putin si atinge cuplul maxim (175Nm) la 1500 rot/min
2.Fiesta are si ea o greutata cu aproape 80kg mai mica, 10 cp in plus iar cuplul maxim de 171Nm e atins la 1400 rot/min.
Raman de parere ca marea problema a celor de la Opel (si Chevrolet cu produsele pe care tocmai le-au retras de pe piata europeana - pacat dupa ce au innoit toata gama, gama foarte competitiva vs. Renault, Hyundai-Kia, Fiat sau Suzuki) e greutatea nejustificat de mare vs. concurentii directi...rezultand in performante mai slabe si in consum mai mare. Pe hartie aceste doua diferentele par mici insa din pacate in realitate sunt mai mari GM avand un sistem de testare care pacaleste mai mult clientul in comparatie cu alti producatori mai ales in ceea ce priveste consumul declarat vs. cel real.
ceea ce ma nedumireste insa e politica managementului opel: daca vrei sa impingi clientii catre noile motoare in 3 cilindri in comparatie cu cel 1.4 turbo de DOAR 100 cai !!!!!!!!!!! de ce il mai pui in oferta pe acesta din urma? lasa-le doar pe cele pe care vrei sa le comercializezi, e simplu
Are 100cp motorul de 1.4, dar are 30nm in plus si cuplul de la turatie mai mica + avantajul cilindreei mai mari care conteaza, chiar daca la taxe este diferenta minuscula.
@Mircea: "Ei bine, moda aspiratelor a ajuns şi la Opel" - a apus si la Opel sau Opel a trecut la moda motoarelor turbo ;)
Daca tu nu folosesti treapta a-6-a, pentru ca n-ai unde, nu generaliza! Poate ca unul care merge la mare odata la 2 saptamani la mare, oricat de greu ti-ar fi tie sa crezi, pe autostrada, o foloseste. La fel si unul care trebuie sa se deplaseze in interes de serviciu de doua ori pe saptamana pe distanta Bucuresti- Valcea. Asa ca, pentru unii, e chiar important sa conduca o masina in sase trepte.
@misha: Hai sa fim seriosi, la mare mergi cu 130km/h maxim legal, si cu o masina bunicica de 100cp pe care ar trebui sa o avem in 2014 poti merge lejer si cu 150km/h cu 5 trepte. Uita-te la loganul tce cu 5 trepte si vezi cum e etajata cutia. Doar gama RS de la renault au rapoarte foarte scurte, restul sunt normale. Ma enerveaza cand toti lauda atata cutia cu 6 trepte, de parca cine stie cate sute de cp ar avea, toti zic ca merge mai bine, ca, consuma merge mai relaxat motorul. Si mie imi plac, dar cand vad cat le venereaza toti e EXTRAORDINAR. Cum zic toti ca si-o luat un TDI, iar daca pronunta si 6 TREPTE (6 CAI FRUMOSI) zici ca l-o prins pe .... de un picior.
Uite un exemplu care exista si este destul de popular.
Golf 5 1.9TDI 105CP, cod motor BLS cu DPF (la alte coduri difera putin consumul cu 0.2 de exemplu)
5 trepte vs 6 trepte
11.3sec pana la 100 vs 11.1sec pana la 100km/h
5.1l la 100km/h vs 5.5l la 100km/h
viteza maxima identica 187km/h
135emisii vs 145 emisii.
Dupa tine, s-ar merita sa cumperi cu 6 trepte cand ar avea aceeasi viteza maxima, aproximativ aceleasi turatii, dar consuma cu 0.4 mai mult (400 litrii mai mult in 100.000km = 2.600lei (vreo 600euro) in plus ? Toate astea pentru 0.2 sec la demaraj. Sa demonstrat ca diferente nu exista la turatie sau foarte mici intre 1.9tdi de pe passat/a4 de 131cp avf/awx. Iar intre alte masini, diferenta tot destul de mica o sa fie sau deloc.
ofac din granit combinat cu plumb?
PS: Cand naiba vom primii si un buton de edit la comentarii?
Exemplul cu Golful 5 este cel care ar trebuui sa te convinga cat de utila este cutia in 6 trepte.
Chiar daca la 130 km/h, diferenta de consum, desi exista, nu este semnificativa, diferenta de zgomot este extrem de sesizabila, in sensul in care in treapta a 6-a zgomotul este acelasi cu cel produs de acelasi motor intr-a 5 la 110 km/ora.
Si pentru ca tot ai dat mai sus exemplul Daciei, doar daca n-ai condus Dacie niciodata poti sa afirmi ca intre cutia cu 4 viteze si cea cu 5 nu era nicio diferenta.
Nu in ultimul rand, e bine ca, in general, sa nu te enervezi chiar daca semnezi cu numele unui personaj care se enerva usor.... Dauneaza grav sanatatii, nu de alta!
Multumim in cazul in care ne lamuriti!