Joi, 04.07.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Logan-ul a ajuns la doua generaţie. Şi, ne place sau nu, este modelul naţional. Îl regăsim peste tot, de la taxi până la poliţie, şi este cel mai răspândit model pe drumurile din România. Prima generaţie Logan a fost primul automobil gândit şi realizat în totalitate de noua Dacia, cea aflată sub umbrela grupului Renault. A fost un succes masiv, atât în România, cât şi în întreaga lume, punând Dacia pe harta constuctorilor oneşti care produc automobile cinstite la preţuri abordabile. Însă primul Logan şi-a trăit viaţa şi a venit timpul pentru a doua generaţie. Dacia a suprins plăcut păstrând linia conscrată, dar îmbunătăţind substanţia aspectul şi anumite elemente practice. În plus avem acum mai multe dotări ca niciodată, plus motorizări interesante. Am testat deja varianta diesel 1.5 dCi de 90 CP, iar acum a venit rândul primei Dacii Logan turbo din istorie. Punem la încercare noua Dacia Logan TCe 90, cu motor de 0.9 litri turbo şi 90 CP.
Dacia Logan (2012-2016)
0.9 TCe 90CP Laureate
- Pret de pornire 6.690 €
- Pret model testat 11.050 €
- Taxa auto 66 €
Motor / Transmisie
Dacia este o marcă de buget. Nu trebuie să ne amăgim. Iar modelele sunt gândite pentru a fi accesibile, nu extraordinar de performante. Pentru a propulsa noul Logan, Dacia a ales două motorizări pe benzină de cilindree mică, renunţând la clasicele motoare de 1.4 şi 1.6 litri. Astfel, ca motor entry-level rămâne propulsorul de 1.2 litri şi 75 CP, dar pentru marea masă a celor care îşi doresc un motor pe benzină ceva mai puternic, Dacia a ales un propulsor de ultimă generaţie din banca de organe Renault. Este vorba de motorul TCe 90, un mic propulsor cu trei cilindri şi doar 898 cmc, dar supraalimentat prin sistem turbo pentru a dezvolta 90 CP. Acest motor face parte din noul tren de downsizeing prezent în acest moment în industria auto. Toţi marii constructori de maşini au cel puţin un astfel de motor de cilindree mică supraalimentat.
Propulsorul TCe 90 a debutat iniţial pe noul Clio, pentru ca apoi să fie folosit şi de către Dacia. Trecând peste prejudecăţile ieftine, cifrele sunt chiar interesante. E un motor cu trei cilindri de 898 cmc, puterea dezvoltată este de 90 CP la 5.250 cmc, iar cuplul ajunge la 135 Nm la 2.500 rpm. Asta se traduce printr-un motor onest ce oferă suficientă putere indiferent de regimul de exploatare. Nu ai nici un moment senzaţia de submotorizare, singurul lucru cu care trebuie să te obişnuieşti fiind sunetul bârâit de motor în trei cilindri. Din păcate, motorul mic şi vesel este penalizat de cutia de viteze manuală cu cinci trepte. Nu atât de etajarea acesteia, care ar fi putut fi mai bună, cât de timoneria imprecisă şi care agaţă constant la orice schimbare de treaptă. Păcat, cu o timonerie ceva mai precisă, plăcerea de conduce un Logan ar fi fost ceva mai mare.
Consum
Motorul de cilindree mică oferă 90 CP, dar nu este extrem de însetat. Cifrele oficiale de consum publicate de Dacia spun că noul Logan TCe 90 consumă în medie 5.3 litri de carburant, în timp ce consumul urban de este de 6.6 litri. În viaţa de zi cu zi, cifrele sunt mai mari. Pe parcursul testului nostru, Loganul cu motor de 0.9 litri a consumat între 8 şi 9 litri de benzină cât timp am stat în oraş, cifra variind în funcţie de stilul de condus. La drum lung, consumul a scăzut până la 6.3 litri, rezultând o medie de 7.6 litri.
Dacă comparăm cifrele oficiale cu cele ale concurenţei, află că Loganul de 90 CP este întrecut la eficienţa consumului de carburat doar de Kia Rio Sedan 1.2, care are o medie de 5.0 litri, în timp ce berline ca Citroen C-Elysee sau Peugeot 301 consumă 6.5 litri, dar au 25 CP în plus.
Performanţe
Având în vedere că Logan-ul cel nou are 90 CP la dispoziţie şi un cuplu prezent de la turaţii mai joase, performanţele sunt mai mult decât decente. Un Logan TCe 90 are nevoie de 11.1 secunde pentru a atinge 100 km/oră, iar viteza maximă este de 175 km/oră. Am rulat pe autostradă cu viteza legală de 130 km/oră şi micul motor are rezerve suficiente de putere chiar şi la acestă viteză.
Ba chiar, dacă privim în curtea concurenţei, este cel mai rapid model din clasa sa, exceptând surorile grupului SPA, Peugeot 301 şi Citroen C-Elysee. Acestea au un timp de acceleraţie de 9.4 secunde, dar cu ajutorul unui motor de 1.6 litri de 115 CP. Skoda Rapid 1.2 TSI de 86 CP sprintează în 11.8 secunde până la 100 km/oră.
Interior
Interiorul noului Logan a devenit un loc interesant. Materialele au fost îmbunătăţite, dar avem în continuare zone cu plastice tari şi neplăcute la atingere. Dar Logan-ul este la fel de spaţios atât în faţă, cât şi pe bacheta din spate, aceasta fiind atuul principal al acestui model. Plus un portbagaj cavernos de 510 litri, care poate fi acum extins prin rabatarea asimetrică a banchetei. Indicatoarele de bord sunt acum mai moderne, dar păstrează acelaşi stil simplu şi eficient, iar consola centrală este înobilată acum de prezenta sistemului Media Nav (opţional, 300 de euro), care oferă display tactil, bluetooth, navigaţie şi mufă USB. Opţional putem dota Logan-ul şi cu senzori de parcare şi tempomat, dar şi cu cotieră. Singurele lucruri enervante? Claxonul a rămas tot pe maneta de semnalizare, iar comenzile geamurilor electrice pe consola centrală. Dar acest lucru este aproape o semnătură specifică modelelor Dacia. A, şi încă ceva,: ca la toate Daciile noi, scaunul şoferului se mişcă ca şi cum nu ar fi fixat bine.
Preţ de achiziţie
Departementul unde Logan-ul este imbatabil este preţul de achiziţie. Pentru un Logan de a doua generaţie trebuie să scoatem din buzunar un minim de 6.690 euro. Acesta este preţul pentru versiunea 1.2 Acces, a cărei listă de dotări standard este sărăcăcioasă. Pentru un model dotat corespunzător, trebuie să alegem versiunea Laureate, ca şi exemplarul testat de noi. Preţul este 9.800 euro (TVA inclus), iar dacă adăugăm absolut toate opţiunile ajungem la 11.050 euro, ceea ce îl face cel mai accesibil model din această clasă.
Cel mai apropiat concurent este Kia Rio 1.2 GSL Comfort care poate fi achiziţionat pentru suma de 11.826 euro, în timp ce restul concurenţei vine cu preţuri peste 12.500 euro.
Siguranţă
Vechiul Logan a înregistrat doar trei stele la testele de impact, creând în 2005 destule discuţii legate de siguranţa modelului Logan. A doua generaţie încă nu a trecut prin testele EuroNCAP, dar judecând după rezultatul de patru stele obţinut de noua Dacia Sandero, ne putem aştepta ca şi Loganul nou să obţină un scor general identic. Oricum, noul Logan vine dotat cu patru airbaguri şi sistem ESP, dotări absolut normale în această epocă.
Ţinută de drum
Dacia Logan nu este un automobil sport. Este o maşină de familie, pentru uz zilnic şi care poate îndura multe. Suspensia a fost reglată pentru confort şi drumuri proaste, ceea ce înseamnă că avem o suspensie destul de moale, ce favorizează ruliul şi tangajul. Însă, denivelările, gropile, liniile de tren sau tramvai sunt o joacă de copil pentru acest automobil. Direcţia este o idee cam grea, uneori la manevrele citadine am simţit nevoia unei asistări mai serioase. Dar la drum lung, direcţia oferă suficient feedback. Să nu uităm nici de garda la sol, care deşi a scăzut faţă de generaţia anterioră, rămâne una suficient de generoasă. Bordurile nu rezistă unui Logan de generaţie nouă.
Vizibilitate
Având o formă clasică cu un parbriz şi o lunetă de dimensiuni mari, Logan-ul oferă vizibilitate excelentă de jur împrejur. Montantul A de pe stânga jenează uneori vizibilitatea pe virajele mai strânse, dar în rest nu sunt probleme. Oglinzile retrovizoare sunt suficient de mari, iar acum există posibilitatea de a dota noul Logan direct din fabrică cu un set de senzori de parcare dacă se optează pentru pachetul Securité, care contţine senzori, pilot automat şi volan îmbrăcat în piele.
Tehnologie
Dacia a făcut paşi importanţi la acest capitol. Nu avem de-a face cu un automobil dotat cu cele mai noi şi moderne tehnolgii din domeniu, dar avem sistem de navigaţie, şi chiar unul foarte bun, oferit prin intermediul sistemul Media Nav, opţiune ce costă 300 euro. Aceasta conţine gratuit hărţile pentru România, iar pentru încă 100 de euro se pot instala şi hărţile pentru întreaga Europă. Media Nav constă într-un ecran tactil foarte simplu şi intuitiv cu o grafică bună, care oferă acces rapid la navigaţie, radio sau muzica de pe stickul USB. În plus, putem conecta un telefon prin Bluetooth.
Logan este prima Dacie care primeşte opţional şi pilotul automat de origine Renault, esenţial dacă vom rula mult pe autostradă. Comenzile sunt amplasate pe volan şi sunt intuitive. Oglinzile electrice şi geamurile electrice sunt deja o prezenţă comună.
Dacia a mai introdus şi butonul ECO, care activează modul "anesteziat" pentru motor şi acceleraţie. Chiar dacă acceleraţia nu mai răspunde la fel de prompt, modelul Eco reduce consumul de carburant cu până la 10%. Nu există, însă, sistem Start-Stop.
Design
Noul Logan a adoptat noul calandru ce este specific pentru marca Dacia. Grila radiatorului este acum mai modernă şi este încadrată de două blocuri optice agresive ce completează fericit partea frontală a noului Logan. Partea din faţă este identică cu cea a noului model Sandero. Profilul are ceva din prima generaţie, în timp ce, în spate, noile stopuri sunt discutabile din punctul de vedere al designului. Noul Logan nu va întoarce multe capete pe stradă, dar este o prezentă mai mult decât plăcută.
Ne-a placut
- Spaţiu la interior
- Portbagaj imens
- Motor turbo bun
- Dotări corecte
Nu ne-a placut
- Anumite plastice tari
- Suspensie moale
- Cutie de viteze imprecisă
Date tehnice - Dacia Logan (2012-2016) 0.9 TCe 90CP Laureate | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Dacia
-
În a noua lună din 2024, uzina Dacia de la Mioveni a înregistrat o ușoară scădere a producției, comparativ cu aceeași lună din 2023. De cealaltă parte, Ford a încheiat luna septembrie cu un nou record de producție. (Vineri, 25 Octombrie)
-
Constructorul de la Mioveni, deținut de gigantul Renault, continuă să parieze pe Logan și, în prezent, se lucrează la o nouă generație. Anunțul a fost făcut chiar de vicepreședintele Dacia, Patrice Levy-Bencheton. (Joi, 17 Octombrie)
-
Automarket a călătorit, în mare secret, la Berlin pentru a face cunoștință cu noua Dacia Bigster. Pe scurt, vorbim despre cel mai mare model al mărcii de la Mioveni și prima Dacia echipată cu plafon panoramic. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale, dar și un video. (Miercuri, 09 Octombrie)
-
Constructorul român de automobile, deținut de Renault, va prezenta noul Bigster în data de 14 octombrie, cu ocazia Salonului Auto de la Paris. (Joi, 05 Septembrie)
-
Dacia Sandero a fost cel mai vândut model, din Europa, în luna iulie. Marea surpriză este, însă, SUV-ul Duster, care a urcat pe locul 4 în topul preferințelor. (Vineri, 23 August)
La date tehnice scrieti 169 km/h si n\a .................. Nu va inteleg deloc. Intotdeauna detaliile conteaza cel mai mult !!!
loganul, ca si dusterul, daca iei varianta cea mai scumpa, nu mai e un best buy.
el merita in varianta entry level, unde nu are concurenta...
Sunt sute de mii, daca nu milioane de Loganuri turbo. Toate motorizarile 1.5 dci de pe logan au turbo. Atentie la detalii ;)
Logan e singura masina cu sistem multimedia de pe segment. Deasemenea
Motorul 0.9 TCe e mult mai economic si modern decat acel 1.4 de pe rio, ca sa nu mai vorbim ca n-are niciun diesel in oferta. Vine cu preturi de 12.000 de euro doar pentru benzina, asta pentru ca la 14-15 mii de euro nu-ti cumpara nimeni o kia diesel pe segmentul asta. De reteaua service atrofiata si slab pregatita la Kia, nici nu mai vorbim. Kia se pastreaza cu vanzari marunte, pentru ca acolo ii este locul. Nu discutam de nicio superoferta. Doar de afinitatile sporadice a catorva indivizi. Cred ca toata lumea e constienta de asta.
- consumul extra obtinut de mine n-a fost niciodata peste 5,5 la 100 km, chiar cu AC functionand pe intreaga perioada (ce-i drept, in modul eco)
- tempomatul merita toti banii, e usor de folosit si foarte prompt
- cotiera e un mult mai "subtire" decat ma asteptam, la 100 de euro puteti gasi solutii mult mai ok. dar ofera o buna pozitie deasupra schimbatorului
- motorul este extraordinar de indaratnic cand incerci sa mergi mai subturat, chiar daca masina este goala. asa ca trebuie ignorat un timp indicatorul de schimbare a treptei, care constant iti va arata sa urci in viteza cu macar 500 rpm mai devreme
Nu, multumesc.
http://www.autovit.ro/ford-focus-C26394827.html
http://www.autovit.ro/renault-fluence-C28433989.html
http://www.autovit.ro/renault-fluence-C29046441.html
Si sunt doar cateva exemple. E drept ca nu au un sistem multimedia la fel de impozant ca a lui Logan, insa avantajele acestor masini se vad in alte parti.
cine a fost multumit de fostul 1.4 MPI (cum este si cazul meu) va fi incantat de acest motoras, deoarece este mai fasnet si mai economic. sper sa fie la fel de bun ca 1.4 MPI si la fiabilitate :)
Si in plus este o motorizare cautata, deoarece am vazut de la clienti ca majoritatea ar opta pentru un 1.2 + gpl.
Pai la banii astia iti iei dieselul 1.5 dci.
Posibil ca varianta testata sa prezinte mai multe dotari, dar eu as renunta la MediaNav si alte optiuni marunte pentru motorul diesel.
Cu ce isi merita Dacia aceasta "cinste", ce fapte marete are in portofoliu?
Faptul ca iti vinde o masina care are un pret de pornire derizoriu? .... pai stai un pic, si masina este cam de toata"stima" ... si ca masina sa nu fie chiar de toata stima iei una care costa 2-3mii mai putin decat concurenta, dar care este inca mult sub concurenta -- si astfel raportul calitate-pret se duce draq direct.
Problema romanasului este ca in raportul calitate-pret el vede doar pretul pentru ca la capitolul caliatate el compara cu dacia lu' tataie si loganu vechi de 5-6-8ani din batatura.... si clar ii iese din calcule ca este bine.
Jos palaria in fata celor de la Renault. Ei sunt dovada vie ca marketingul poate vinde orice.
Despre acest Logan se pot spune multe ... eu spun ca-i acelasi logan pe care il stim, la care s-au adaugat niste elemente de exterior si niste elemente in interior. Cand tragi linie la final concluzia difera, evident, de sistemul de referinta al observatorului -- din punctul meu de vedere Noul Logan, la fel ca Vechiul Logan, sunt niste minciuni gogonate menite sa scoata profit per unitate vanduta similar cu clasele mai mari. Insa am tot respectul pentru marketingul Renault, pentru ca au stiut sa speculeze o piata destul de mare.
Mai ales daca pentru cumparator pretul este un criteriu foarte important (stiind ca totusi nu cumpara o mizerie ci o masina noua si foarte corecta).
Revenind la plebicist! Eu testat la aparitie Sandero cu acest motor. Conduc aproape permanent un diesel de 1,6 tdci/90 cai, asa ca pot fi subiectiv, insa parerea mea este ca cutia il omoara pe motor, in prestatii (aia cu imprecizia nu mi-o aduc aminte, dar dintr-un test de 15-20 de minute maxim nu cunosti o masina...). Daca n-o turam la 2500, demarajul era anemic, iar la nivelul asta de turatie, consumul o cam ia razna! Cuplul e cam micut, dar cred printr-un chiptuning se poate rezolva relativ usor chestia asta, daca chiar iti pasa. In comparatie cu "similarele", cred ca e greu de comparat! Adica, la top dotari cred ca nu avem ce discuta, "vedeta" Skoda la top cred ca saluta din mers 14000 euro si n-are navigatie, sigur! "Frumoasa" Rapid e mai degaraba banala, cu materiale comparabile cu Logan, dar cu un aspect ieftin rau de tot! Panoul din spate zici ca e indoit de tataie, in curte, cu nervurile alea... Ma rog, vorbeam de Dacia... Nu sunt fan Logan, ca e prea mare, asa ca m-as lipi de un Sandero Stepway, langa care Rapid-ul si 301 sunt anoste rau de tot, sau poate nu, dar te costa incat poti sa iti iei altceva mai bun. Felicitari celor de la Dacia pentru upgrade-ul din exterior, interior si tehnic, fapt pentru care deja cifrele de vanzari din Franta si Germania sunt in crestere peste ceilalti contracandidati! Cand se va anunta ca vanzarile la Skoda Rapid si Peugeot 301 (p-astea le vede lumea...) au intrecut Dacia, inseamna ca au o problema si trebuie sa treaca la stage 3...
Stimate autor, lasa bre, academicienii in studiile lor, acolo...
Stima!
eu sunt de parere ca Dacia e pe drumu cel bun si totusi sa ridicat chiar mult de prin 2005 de la prima generatie logan...........
uite ca deja avem pe Dacia navigatie,scaune din piele,motor de ultima generatie,cotiera si alte chesti de genu........
fostul Logan era bazat pe clio de prin 90'..........actualu Logan deja a preluat componente inportante(motoru)de la Clio 2013.......ceea ce e bine.....
intradevar ca modelele entry-level sunt cam 'timide' la interior insa gratie pretului mic de achizitionare obtionalele nu te pun pe fuga....
Ce spui tu acolo este corect dar asta practica toti producatorii ! Ce face Skoda nu este acelas lucru ? Si noua Octavia este acelas lucru cu vechea Octavie la care sau mai adaugat niste elemente de exterior si interior . Macar Dacia a avut bunul simt sa nu mareasca exorbitant pretul cresterea este de 300 de euro pe cand la Skoda pretul a crescut cu cateva mii de euro !! Si Skoda are o politica de marketing (spalat creierul ) foarte buna si agresiva. Cat despre ce ofera Dacia eu pot spune ca produce o masina buna la un pret foarte bun si nimic mai mult . Atata timp cat nici un alt producator nu va reusii sa scoata un produs mai bun calitativ decat Dacia la ACELAS PRET , Dacia poate sta linistita .
rio vine de asemenea cu echiparea a treia din lista, teoretic cea mai dotata, cutie care nu agata, suspensie mai comfortabila (chair daca e cu bara de torsiune pe spate) euroncap 5 stele si un design mult mai reusit plus cateva dotari standard pe care Dacia inca nu le are... (oglinzi electrice incalzite, chieie pliabila, lumini de zi etc)
iar aia cu service`ul ... iarasi, sunt doar niste povesti. au in toate orasele maricele cate 1 sau chiar 4 service`uri cum sunt in Bucuresti. iare rost sa ti zic ca 7 ani de zile n`ai nici o grija cu masina, ai garantie bara in bara.
nu ma leg de logan la 7k euro, ala isi merita fiecare banut...dar daca ai 11-12k eur, mai gasesti cate o alternativa.
si mai exista variante la 12k - prin curtea ford cum am vazut si mai sus.
Nu poti sa ceri si finisaje de calitate, si insonorizare buna, si ergonomie bine gandita, si spatiu cat mai mare, si calitate si pret accesibil... calitatea costa, oricat de mult s-ar bate unii cu pumnul in piept sa ne explice cum ca este o super afacere. pai in cazul asta un Fluence de exemplu nici nu are merita sa dai pe el 13-14000 de euro cand poti lua Logan cu 10000... Total gresit!
Si da, Dacia face masini fiabile. Doar ca in zilelel noastre fiabilitate nu inseamna ca masina nu te lasa in drum.
Asa ca, cel putin in opinia mea, principalele avantaje ale unui Logan nou sunt faptul ca e nou, mai spatios, are garantie si niste dotari asa cum am spus mai sus. si in conditiile in care poti lua ceva sh mai bine construit (care nu este un low cost), care tocmai a iesit din garantie si caruia de-abea i s-a facut rodajul si care merge ca o masina noua de peste 15000 de euro...
Eu asa am facut, am cumparat la jumtate de pret o masina de 2 ani si jumatate la jumatate de pret, cu 25000 de km. Am ajuns la 60000 si in afara de ulei si filtre nu am schimbat nimic la ea. Cu siguranta ca la fel voi proceda si cand voi cumpara urmatoarea masina.
Apreciez foarte mult ce a facut Renault cu Dacia, insa personal eu nu mi-as lua asa ceva cu 11000 de euro.
Pentru persoanele pragmatice si cu finante reduse nu cred ca exista o oferta mai buna.
Bineinteles, poti oricand spune ca mai pui ceva bani pana la o Skoda Rapid, Ford Focus, ori Opel Astra Sedan - insa acei ceva bani inseamna vreo 5.000 EUR in plus; Orice investitie intr-o masina este o investitie proasta. Punct. Iar cei 5000 EUR pot fi folositi intr-un mod mai bun.
Aveam si eu o parere proasta despre Logan - asta pana cand am ajuns sa merg vreo 400 km cu unul si am ramas placut surprins. Nu e masina visurilor mele, nu e o masina care rupe asfaltul, ori care-ti ofera placeri nebanuite la volan - insa este o optiune solida pentru cei cu un buget redus.
Evident, cand te urci din Seria 3 in Logan ti se pare un gunoi de kkt; insa ti se va parea caleasca din povesti in comparatie cu trenul, microbuzul ori autocarul.
afla ca nu e.
in fine, fugi si ia`ti tu logan, eu de 12k imi iau rio....neaparat sa te duci in vitan sa`ti faci cheie pliabila.vezi sa scrie bmw pe ea, ca e pacat altfel.
nu zic ca e masina proasta sau ca nu merita, ma repet, doar ca nu face 12000 cat e aia "full" si asta pentru ca exista variante puuutin mai scumpe .. care iti ofera "mai multa masina"
Volanul incalzit e bun dar costa extra si fara sa am ceva impotriva lui e una din cele mai cretine optionale. Cu 200 lei imi cumpar manusi de piele de iarna fabricate in Romania (bonus) si conduc iarna si fara incalzire de nu am aer.
etc...
ps:oglinzi exterioare pliabile electric in visele tale... sunt pliabile CU MANA !
Ca am scris sa utilizatorul "mog" e prost informat si imprastie dezinformare?
in fine, fiecare ia ce vrea, ce`si permite...eu tot imi mentin parerea ca la suma aia de bani, ai si alte variante. ma uitam acum, cu putin efort iti iei ford fiesta, decent echipata. desi aia e mai mult un rival pt sandero. dar idea e tot aia.
nu vorbim de logan aici, vorbim de toata gama dacia vs concurenta
sa dai 17 000 eur pe duster, fie el si echipat complet, mi se pare mai mult decat exagerat.
fii tu patriotic si nationalist si ia`ti dacia de 17 000 eur daca`ti permiti desigur.
dar na acum, daca pt tine visul tau e loganul ala de 7000, e partea a doua.
M-a strigat cineva? :))))
Asta-i frumusetea faptului ca se poate scrie fara sa ai vreo restrictie, oricine poate crede ca e oricine. Domnu', imi pare rau daca nu ti-ai dat seama ca mie nu-mi plac clonele. Poate tie iti plac... gandirea si mesajul tau la putea a 14-a, adica de 14 ori spunand aceiasi placa. Ti-am mai spus, mai schimba si tu felul mesajului ca bate la ochi si ne dam seama prea usor ca esti una si aceiasi persoana anonima. ;)
@unckle, @mog si ceilalti "nebuni", nu va mai bateti capul sa explicati ceva. Nu v-ati convins pana acum ca atunci cand vine vorba despre Dacia si Renault toti suntem niste habarnisti si nici un constructor nu stie ce aia masina buna? :)
PS: am mai gasit niste alternative pentru un Logan de 11000 de euro. Sunt in "ograda" coreenilor si imi ofera garantie la sh mai mare decat imi ofera Dacia la o masina noua. Plus ca multi ofera garantie anticoroziune 12 ani, nu 6 ca Dacia care nu are caroserie galvarizata. Dar ce stim noi, nici un sh de 10-11000 nu se compara cu un Logan nou. Poate si pentru ca nu e la fel de incapator, nu e nou, are sau nu garantie, tocmai a iesit din rodaj, inca miroase a nou (nu a plastic nou) si nu are motor turbo pus la punct de cei care lucreaza pentru Renault Sport...
Dar las-o asa, e mai frumos sa stai pe margine si sa razi decat sa te implici in circ, doar in circuri legate de Renault. Trist este ca prin asemena comportament cam fac de rusine marca Renault. Dar nu au cum sa-si dea seama, deci din nou 10-0, pardon 100-0 pentru el/ei. ;)
Consumul:
=> mediu 6,8% onorabil
=> urban 7,4% onorabil
=> in regim de croaziera la 90km/h 5,4% bun
=> autostrada la 140km/h 7,5% onorabil
=> am mers 50km cu 170km/h pe bord cu 3 persoane mari (peste 100kg) 13,5 % foarte bun
=> iarna cand sunt -5 consumul nu o ia razna (Duster meu diesel ajunge la 9% urban in conditiile acestea)
Putere:
Nu am simtit lipsa de putere si nu are nici o problema la demaraj, vorbesc de un condus de om normal, cateodata am impresia ca este diesel
Comparand cu ce am condus/si conduc de la Dacia (Logan 1,4 si Duster diesel 110) consider ca 0,9 este un motor bun, foarte bine adaptat unei masini low-cost
Alte lucruri ma deranjeaza sau de care nu sunt multumit:
- zgomotoasa(pneuri, in accelerare si ca un greier cred ca de la conductele care vin de la rezervorul de benzina la motor -enervant), dar exista o ameliorare fata de masinile mai sus mentionate
- stergatoare de parbriz sunt in continuare MIZERABILE nu sterg in plus fac zgomot, stie cineva o marca de stregatoare mai bine adaptata?
In principiu poti sa ai dreptate, dar iti dau un contra-exemplu(tampit dar adevarat la noi): Am BMW seria 5(este strict un exemplu, nu am nimic cu masina si cu propietarii) nu stii sa scrii si sa citesti pe unde suntem cu logica ta?
... apropo' stiai ca viata este nasoala ... si pe urma mori?
ps. stergatoare calumea nu gasesti decat de pe la 200ron perechea (si nici alea nu ai 100% certitudine ca sunt bune).
Ok, mai sunt si cazuri in care iti permiti s-o intretii la timp la standarde de reprezentanta, dar asemenea cazuri sunt rare printre cei care nu si-au luat masina de noua. Si mai e o chestie de preferinte: poate unii nu vor sa miroasa b@sinile fostului prprietar si tin mortis sa ia o masina noua, chiar si mai modesta, dar NOUA. Putem sa-i judecam? Nu. Fiecare cu alegerile personale.
Ce-ar fi sa ne cumparam numai masini Second-Hand sau numai masini Noi. Ar fi un dezechilibru total. Parcul auto ar imbatrani exagerat, am fi lipsiti de inovatie si am avea poluare la greu.
In loc sa creasca, mai ales in tari cu nevoie stringenta de mobilitate precum India, China, Brazilia etc. ,gradul de mobilitate al omenirii ar descreste treptat, pt ca o parte din masinile vechi s-ar pune pe chituci si in final la fier vechi /la casat. Deci nu e bine.
Daca s-ar cumpara numai masini noi, iarasi n-ar fi bine pt ca pierderea prprietarilor ar fi prea mare in momentul in care se hotarasc sa faca o schimbare. Dar in general lucrurile au darul de a se aseza. Exista un echilibru.
Asa ca nu e cazul sa jigniti gratuit Dacia. Dacia isi are rolul ei pe piata auto si face o treaba excelenta. Hai s-o lasam asa.
Da, Dacia are si ea rolul ei, face treaba. Problema este ca, in fond, este o diferenta intre imagine si realitate. Dacia nu iti vinde chiar ceea ce iti spune ca iti vinde - poati alege sa vezi asta sau poti sa alegi sa inchizi ochii pentru a primi o masina noua la un pret moderat.
Propunere celor care compara Dacia noua cu un Sh-uri: O comparatie mai corecta ar fi o Dacie sh cu celelalte sh-uri. Ceea ce se confunda in discutia asta este comparatia intre noua si sh ca achizitie si nu intre marci. Hai sa facem comparatia inversa (teoretic are la fel de mult sens) a unei germance noi pe la 35k€ fata de un Logan sh pe la hai sa zicem 4k€...(adica doar pretul sistemului audio navigatiei si a jantelor 'da firma).
O remarca generala a comentatorilor :Hai sa discutam mai omeneste fara jigniri, cu respect fata de parerea celuilalt...Nu v-ar face mai multa placere sa vizitati site-ul stiind ca nu se arunca cu gunoi pe jos si deci e curat?
Nu e nicio diferenta intre imagine si realitate, decat daca iti place sa filosofezi fara rost. Treaba mie mi se pare destul e concreta: nimeni nu te impiedica sa compari pretul dotarilor, optionalelor cu alte marci atat timp cat e o comparatie de bun simt, adica tot o alta masina noua.
Dar dupa cum bine a spus cineva mai sus, atat timp cat nu exista un producator pe piata europeana care sa scoata un produs mai bun calitativ decat Dacia la acelasi pret, Dacia poate sta linistita.
Daca as fi patronul unei firme cu o cifra de afeceri de 2milE/an, mi-as cumpara o masina de 50 000, obligatoriu cu sofer.
... apropo' stiai ca viata este nasoala ... si pe urma mori? =>banuiam eu ceva dar nu eram sigur, incerc pe cat posibil sa nu las nepotii cu datorii
ps. totusi zi-mi o nume risc 200 lei daca ma tin un an
Dar crezi cu ca din toti producatorii nimeni, dar absolut nimeni nu e in stare sa fabrice un rival pentru Dacia? Si de ce nu o face?
Hai sa ne gandim putin la principalele companii.
Intr-un timp vroia VAG sa faca un rival pentru Dacia. Banii nu ar fi fost o problema, asta e clar. Dar la un moment dat s-a spus "pas!", iar Skoda a ramas in continuare cea mai ieftina marca a companiei. De ce? Te rog sa-mi explici tu, care a fost motivul concret pentru care VAG a renuntat la un low cost, pentru cei din gasca lui Winterkorn demonstreaza ca nu sunt chiar fraieri. Dovada? E posibil ca VAG in vreo 5 ani sa ajunga cel mai mare constructor. Iar premisele sunt bune pentru ei. Gandeste-te asadar ca o masina noua mai accesibila decat Skoda ar fi fost un avantaj pentru ei.
Apoi a vrut PSA si promitea multe, mai ca la un moment dat incepeam sa credem in renasterea lui Talbot. Dar i-a lovit puternic criza si oricum la PSA este un haos general. In acest moment cu adevarat profitabil pentru ei este 208 si posibil viitorul 308, dar si asta ramane de vazut pentru ca concurenta e foarte puternica si Peugeot are un dezavantaj enorm in opinia mea, in primul rand al imaginii de marca. Deci nu se pune problema de asa ceva si nu se va pune problema multi ani de acum inainte.
Parca si Fiat a spus ceva la un moment dat. A spus, a trecut. Iar Albea nu a avut inlocuitor (nu ma luati cu Linea, pentru ca Grande Punto e si nu prea un low cost).
A mai fost si Toyota, dar aici e o problema: in mare masura vanzarile lui Toyota se bazeaza pe piata din SUA care nu prea e pregatita pentru un low cost. Toyota este o alta companie care ar avea bani destui pentru o asemena masina. In plus Toyota nu exceleaza la vanzari in Europa si poate ca un low cost venit din partea unui constructor a carui fiabilitate este un exemplu pentru foarte multi, nu ar fi rau pentru nimeni. Daca acest segment chiar ar avea potential, de ce nimeni in afara de Renault nu mai investe in el? Oare chiar atat de orbi sa fie toti in afara de Renault? Chiar i-as ruga pe cei de mai sus sa spuna aici concret, de ce cred ei ca doar Renault s-a hotarat sa ofere o masina low cost. Ce are in plus Renault fata de altii, in conditiile in care cand cineva a inventat o clasa care a prins, concurenta s-a conformat (ex. Renault 16 si dupa cativa ani Golf 1), sistemul common rail de la Fiat aparut in 1986 (pentru toti ceilalti era sf astefl de tehnologie), motoare mici supraalimentate (vezi TSI-urile lui VAG care i-a bagat pe inginerii concurentei in laboratoare sa proiecteze si ei asa ceva) etc. Deci sunt si lucruri pe care le-au copiat unii de la altii. Totusi, cand a fost vorba de o masina low cost s-au retras. Ok, poate ca era nevoie de cateva miliarde de euro, dar poate ca si profitul ar fi fost pe masura... cel putin avem evem exemplul lui Renault care nu se plange de vanzarile Daciei.
Inteleg existenta acestei marci, este foarte bine ca exista asa ceva si pentru cei care vor in primul rand o masina noua. Dar hai sa nu ne imbatam cu apa rece, pentru ca sa cum am mai spus, un low cost inseamna si compromisuri destul de mari uneori pe care nu toti vor sa le faca. Nu poti sa ai o masina si ieftina, si sigura, si confortabila, si cu dotari ca lumea la un asemena pret.
Deci chiar va rog sa imi raspundeti, de ce doar Renault are in acest moment un low cost.
Atenție și cei cu sh au dreptatea lor.
Pentru ca Renault a gasit PROSTII de romani care fabrica masina.
Pana nu va veni inca un BRAND puternic in tara, nu o sa apara un model low-cost la preturi similare. SIMPLU!
Simpla explicatia 1) Renault produce in Romania si in Maroc si o parte din marca proprie in Turcia adica forta de munca extrem de ieftina si bine pregatita cu experienta in domeniu aici ma refer la Romania si Turcia ! 2) Pe modelele Dacia este implementata tehnologie mai veche sau deja existent a grupului deci alte costuri reduse . 3) Dacia a mers pe varianata de profit mai mic/unitate vanduta fata de concurenta si aici ma refer in special la grupul VW unde profitul este urias/unitatea vanduta sub umbrela unui brand mai bine vazut (in teorie ca practica il cam omaoara in ultmii ani). 4) Dacia are facilitati acordate de guvernul roman care reduc costurile de fabricatie. Sper ca am fost destul de explicit si sa stii ca nu trebuie sa postezi de 1000 de ori ca sa intelegem ca nu este un fan Dacia am inteles iti respectam decizia este problema ta, fiecare face ce doreste in viata de zi cu zi si cu banul lui . Prietene nu putem fi toti la fel si nici nu ar fi bine fiecare avem ideiile filozofiile lui de viata. Asa ca ma repet Dacia sta linistita mementan nici un producator mare nu a deschis fabrica intr-o tara cu costuri de productie mai mici ca in Romania , si asa acel producator va mai avea nevoie de cativa ani pana va iesi pe piata cu ceva sa bata Dacia la pret si calitate ! Numai parerea ta este ca doar Renault are low cost Peugeot 301, Citroen Elyse , Skoda Rapid , Seat Toledo etc astea ce sunt masini premium ? Sunt low costurile marcilor respective care incearca sa atraga clientii de Logan care au cateva mii de euro in plus in buzunare . Ofera o masini mai bune ca si fabricatie mai sigure cu dotari mai multe dar pentru care platesi in functie de model oferta de la 1000 pana la 5-6 mii de euro in plus vezi Skoda rapid cu motorizare diesel si dotari de varf.
Uite ca Ford e un BRAND puternic care a venit in Romania si nici nu s-a gandit la ceva low cost. Si Ford avea deja o uzina pe care sa o modernizeze. Dar chiar si asa a ales sa produca altceva si B-Max se vinde bine.
@LauCalin......sa iti raspund eu la trebare ........Renault a pus mana pe un BRAND care avea valoare si era recunoscut aproape peste tot .... Nimeni nu detine un brand care sa il numeasca low cost ......
Uite, o marca cu un potential care putea fi exploatat la inceputul anilor 2000, asa cum a facut Renault cu Dacia, a fost Zastava. Pana in 2008 parca au produs ei masini. Deci o baza de pornire se avea. Si totusi nimeni nu s-a bagat. Crezi tu ca daca ar fi venit un constructor puternic cu ganduri serioase in Serbia, guvernul de acolo nu i-ar fi sprijinit, asa cum a facut si face in continuare si al nostru cu Dacia? Problema este ca nimeni nu a venit. Zastava, la fel ca si Dacia facea niste masini cunoscute si apreciate in fostul bloc comunist si in tarile unde exportau destul de mult, gen tarile din America de Nord. Deci din acest punct de vedere, la nivelul perioadei 2000 cand Renault a venit in Romania, ceilalti constructori au vazut ce face Renault, au inteles ce va urma si totusi nimeni nu a urmat un drum asemanator. Intelegi ce vreau sa spun? :)
O seara buna!
Nu inteleg ultimul tau paragraf.
Numele Zastava este foarte cunoscut in lume, dar ca producator de armament. Automobilele reprezentau o diversificare cu notorietate mai degraba locala.
Uzina de automobile a fost una din tintele preferate ale americanilor in '99, partajind acelasi perimetru cu uzina de armament (sau poate americanii s-au razbunat pentru glumele de Yugo 45 care au incercat sa le invadeze piata in anii '80).
Uzina din Kragujevac este parte a Grupului Fiat din 2008 (sic) si este locatia unica de productie a monovolumului 500L. Fiat a evaluat utilizarea numelui Zastava ca brand low-cost, fara o alta urmare (ce aducea in plus fata de Autobianchi? cum este pozitionat astazi Fiat?).
Intr-adevar, vorbim de un automobil ieftin, insa acel pret scazut vine cu cateva compromisuri si fiecare trebuie sa stie la ce sa se astepte.
Deci cu toate astea Fiat a refuzat sa fabrice un low cost in Serbia, desi baza o aveau.
Iar Zastava a fost un nume mult mai cunoscut in lume decat Dacia cand erau ambele pe cont propriu. Asa cum ai spus si tu, Zastava a ajuns sa se vanda pe piete unde Dacia nici nu visa, gen SUA sau Anglia. De-asta zic, notorietate avea, potential avea, abea in 2008 cum ai spus si tu uzinele au fost cumparate de Fiat si au preferat sa nu faca un low cost, desi piata din zona poate o cerea. Tine cont ca in acea periada Dacia vindea foarte bine si in tara si in afara. Si cu toate astea concurenti nu au aparut.
Dovada a faptului ca masinile low cost sunt apreciate si bine primite in Serbia a fost si faptul ca Logan a fost aleasa Masina Anului.
Eu inteleg ca asta face parte din marketingul companiilor auto, insa ma astept ca cei care fac astfel de teste sa fie corecti si sa scoata in fata lucrurile "incorecte" spuse de constructor, respectiv punctele slabe importante ale modelului respectiv.
Ori in cazul de fata, la minusuri avem "Anumite plastice tari", de parca s-ar fi asteptat cineva ca materialele sa fie de calitate superioara. Dar faptul ca pe sub noua caroserie avem aproximativ acelasi Logan 1 de acum ~10 ani nu zice nimeni nimic.
PS: In urma cu cateva luni bune, s-a descoperit ca Mercedes E-Class Coupe foloseste platforma de C-Class. Ti-ar conveni sa dai cu mult mai mult pe un E Coupe decat pe un C-Class, desi pe dedesubt sunt in mare parte aceeasi masina?!
Folosirea platformelor comune noi sau vechi nu este neaparat un handicap atata timp cat este folosita si adaptata cum trebuie. Exemplul cel mai simplu este in ograda lui VAG.
Deci si in cazul lui Logan nu cred ca este asta o problema, mai ales ca vorbim de o situatie care impune costuri de proiectare mai mici.
In fine, eu ma opresc aici cu discutia asta, fiindca unii sunt atat de complexati si inchisi la minte incat dau voturi negative la discutiile pe care nu le pot intelege sau contraargumenta.
Trebuie sa recunoastem ca pentru o masina al carui pret este sub Renault este rezonabi. In mare parte dintre afilialele contemporane care au plamadit aceasta marca cu statusuri care a umplut tara de '' comenzi '' este ceva de laudat. Ca un bun crestin ma voi considera tradator ca am badjocorit marca autohtona prin care curge sangele romanesc care a pus pe '' manivele '' aceasta bijuterie cu sigla UAP .Una dintre faradelegile lui Columbus era literatura slovaca din cate imi amitesc, acel decret era scris de insusi Sovietikus Lee, care la vremea respectiva a dat startul unei productii autohtone de automobile numite Austin . Columbus zicea asa '' Crede-mi de cuviinta cercetarea si eu te voi rasplati pamantene cu harul bunului nostru zeu '' .
Hai ca mai stiu si eu ceva ...... :D
WTF?! asta conteaza la o masina?!...
Dacia e o masina buna, pentru cine nu-si permite ceva mai scump.
Daca esti o persoana pentru ca experienta condusului inseamna mai mult decat destinatia in sine (adica ai sub 100.000 km parcursi pana acum) - atunci Dacia nu e pentru tine; te va face nefericit!
SH...poate; insa la 10.000 EUR esti la limita periculoasa intre un SH foarte bun si unul foarte prost, iar daca nu ai prieteni pe la service-uri te bagi singur in kkt.
Dupa cum spuneam - este incorect sa judeci un Logan prin prisma masinii de 20.000+ EUR pe care o conduci zilnic: asta inseamna pur si simplu lipsa totala de obiectivitate - adica opinia ta valoreaza 0 (zero)!
Am intrebat odata un taximetrist daca este multumit de masina lui, o Toyota Auris din 2009. Daca imi amintesc bine, era un model cu cutie robotizata. Mi-a raspuns ca masina e super OK pentru un familist, dar ca pentru activitatea de taximetrie (in Romania) e o gaura in buzunar. Atunci l-am intrebat ce masina ar fi cea mai rentabila pentru a face taxi in Romania. Mi-a raspuns: "daca vrei sa castigi niste bani, cea mai rentabila achizitie prin prisma cheltuielilor de exploatare este Logan." Apoi mi-au confirmat si alti taximetristi acest lucru. Cand veniturile pe cap de locuitor vor creste, atunci vor exista si pretentii mai mari iar taximetristii vor putea mari tarifele pentru a putea exploata masini mai pretentioase.
sa facem un exercitiu de imaginatie: cate Logan in echiparea completa (motorul cel mai scump+toate dotarile disponibile) s-au vandut la noi si cate in marja de pret 7000-8500 eur...
procentul e undeva 90% logan pana in 8500eur sa zic asa, restul loganul de 12000 - dieselul echipat complet cam atat ajunge.
foarte putini dau banii aia pe logan tocmai ca mai ai si unele alternative, masini noi, nu sh...aia e alta discutie.
Va readuc aminte doua lucruri declarate de oficiali Renault:
1.Cea mai profitabila uzina din grupul Renault Nissan e Mioveniul;
2.Filozofia Renault in ceea ce priveste producerea unei masini cu reducere mare de costuri are cam 10 ani avans in fata celorlalti.Multi au comentat ca Renault sint aroganti insa nu i-au inteles bine.
Aceste doua argumente sustin o alta declaratie a lor cum ca marja de profitabilitate a Dacia este foarte buna.
Si vad ca scuza inventarea clasei lowcost.Doar romanii atotcunoscatori situeaza de exemplu Skoda sau Fiat mai sus decit Dacia.Faptul ca strategia Renault vaduveste Dacia de anumite optiuni inutile nu justifica aruncarea in ala clasa pentru a justifica pretul incredibil de mic IN RAPORT cu orice concurenta (NU SH, bineinteles).
Vrem sau nu sa recunoastem, Renault a gasit aici conditii favorabile si le fructifica precum nimeni altii cu profit.Eu zic sa ne bucuram ca fac ceva bun aici si fiecare sa isi ia ce crede ca ii raspunde mai bine la nevoi.Dar sa nu dea cu noroi aiurea.
... doar nu te astepti la discutii civilizate sub anonimatul internetului...
Cei ce gindesc prin prisma pretului nu iau asta in calcul.Ignoranta si dorinta de a epata printr-un sh de marca imping muuuulti romani sa dea cu noroi in Dacia nejustificat.Nu vreau sa o ridic in slavi pentru ce nu este, dar eu unul am inteles cit de eficienti sint francezii la Mioveni (si aici au si romanii nostri un rol important) si cred ca raportul prestatii/pret este cel mai bun la Dacia.
Prietene, tie ti se pare normal sa te lauzi ca masina pe care tu o vinzi iti ofera navigatile, pilot automat, temponat sau scaune din piele, in defavoarea caroseriei galvarizate? Renault si Dacia au una dintre cele mai mici garantii anticoroziune dintre marcile europene, ca sa nu mai reamintim ca Dacia nici pana acum nu are caroserie galvarizata si in cativa ani sunt sanse destul de mari sa apara rugina. Dar ce conteaza cand ai dotari de clase mai mari? Da-o dracu' de rugina! Asta am tot incercat sa spun si nimeni nu a inteles. O masina precum Dacia inseamna si multe compromisuri pe care nimeni nu prea si le asume.
Eu cred ca era mult mai bine sa se faca un compromis renuntandu-se la dotari gen navigatie, tempomat sau pilot automat si sa se galvarizeze caroseria. Sincer!
Cred ca nu e tocmai placut sa faci credit pe 4-5 ani pentru un Logan nou si dupa 2-3 sa vezi primele punctel de rugina. Iar cazurile nu sunt deloc izolate ca sa spui ca sunt exceptii.
Si nu mai compara Skoda cu Dacia pentru ca nu se compara. Ah, daca le compari cu cele mai ieftine Rapid sau Fabia evident ca la aceiasi bani Dacia este in avantaj clar. Dar per total Skoda este mult mai departe fata de Dacia. Daca te-ai pricepe la masini si ai avea bun simt ai intelge ce spun. Oricum politica pe care VW o aplica pentru Skoda e cu totul alta. Sa mai spunem ca Skoda are caroseria garantata impotriva coroziunii 12 ani? Nici Renault nu are atat si e si mai scump.