de Mircea Meșter, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 06.04.2011
-
-
Trimite pe:
După ce acum două luni am testat versiunea diesel de 1.6 și 110 cai putere de pe C4, ultima ninsoare a iernii care tocmai a trecut ne-a prins cu o altă versiune C4 în garaj. Este vorba tot de un diesel, dar unul mai mare: 2.0 HDI. Cu 150 de cai putere la purtător, motorul modelului francez se încadrează în liniile clasice ale clasei compacte, dar vine cu elemente care-l individualizează evident în segment. Unele pozitive, altele mai puțin.
-
Pret de pornire
14.949 €
-
Pret model testat
23.100 €
-
Taxa auto
383 €
-
CUI SE ADRESEAZĂ?
-
FĂCUTĂ PENTRU
-
IZOLARE FONICA
-
COOLNESS EFFECT
Motor / Transmisie
Motorul diesel de 2.0 litri și 150 de cai putere al francezilor de la Citroen nu este o surpriză pentru clasa compactă, astfel că am fost acompaniați în testul din București și împrejurimi de o "inimă" care s-a încadrat în normele clasice ale segmentului. Unitatea dezvoltată de PSA reușește să te mulțumească printr-un cuplu bun, de 340 de Nm, disponibil de la 2000 rpm, dar mai ales printr-un răspuns foarte rapid al pedalei de accelerație, care limitează lag-ul turbo foarte inteligent. Transmisia manuală a modelului francez (singura disponibilă, de altfel) nu ridică probleme, nefiind însă nici vreo apariție de top în peisajul unei clase ai cărei membri dovedesc că se pot depăși pe ei înșiși cu fiecare generație nouă care apare pe piață. Nivelul zgomotului pe care motorul îl trimite în habitaclu este relativ redus, dar se simte. Ceva mai acut la turații ridicate. Chiar dacă nu te poți aștepta la vreun nivel înalt de rafinament de la un motor diesel clasic, cu patru cilindri, alți concurenți au "rezolvat" problema printr-o antifonare mai bună.
Consum
Unul dintre marile avantaje ale noului C4 privit împreună cu vechiul, dar retușatul 2.0 HDI de 150 CP este faptul că cifrele consumului sunt sensibil mai mici decât cele ale concurenței directe în segment. Cu o medie de doar 4.9 litri/100 km în regim mixt, C4 ne dovedește că sistemul microhibrid împrumutat de la BMW (Start-Stop și reutilizarea energiei utilizate la frânare) își face meseria eficient și vizibil. De altfel, niciunul dintre adversarii direcți ai modelului francez nu reușește să scadă sub 5.0 litri/100 km. În testul nostru, motorul de 2.0 litri ne-a dus până la Brașov și înapoi cu o medie de 6.5 litri/100 km, în timp ce consumul din oraș scade vizibil față de concurenți, motorul oprit automat la semafor fiind garantul unor cifre care până acum trei-patru ani păreau SF în această categorie de putere: 7-8 litri/100 km.
Interior
Citroen și-a imaginat și a creat ulterior o mașină ale cărei atuuri principale sunt confortul și finețea. Scaunele au fost astfel desenate și construite încât să îți ofere confortul necesar fără a avea probleme de niciun fel la acest capitol. Cu toate acestea, suportul lateral este un element mai puțin important pentru inginerii și designerii francezilor. Ambianța interioară seamănă cu cea întâlnită pe fratele mai mare C5, astfel că vorbim de materiale și linii plăcute, interesante și chiar remarcabil de îndrăznețe pe alocuri. Totuși, nu putem să nu remarcăm și câteva scăpări practice evidente ale designerilor. Una ar fi cea legată de lipsa unui spațiu normal de așezare a unei sticle sau a unui pahar, zona special destinată de pe tunelul central ridicând probleme din cauza cotului care lovește recipientul la schimbarea vitezelor. O altă problemă este vizibilitatea nivelului vitezei ventilatorului sistemului de aer condiționat, LED-urile respective fiind ascunse dedesubtul butonul rotativ aferent. Merită însă lăudate materialele de top utilizate de cei de la Citroen la fabricarea butoanelor și a pieselor de pe bord. Mixul de analog și digital din zona ceasurilor de bord poate să-ți placă sau nu, cert e că ai nevoie de timp pentru a "prinde" cu coada ochilor turația la care funcționezi. În rest, din categoria "elemente inutile", vă prezentăm posibilitatea de a regla nivelul luminozității și a cromaticii ceasurilor de bord, posibilitatea de a regla tonurile polifonice sonore de avertizare (cum ar fi cel al lipsei centurii de siguranță) și atât de discutata funcție de masaj a scaunelor (disponibilă standard pe versiunea de echipare Exclusive pe care am avut-o în test), care este de fapt o încercare palidă și puțin reușită a francezilor de a duce C4 înspre segmentele superioare. Nu e cazul, masajul este fapt o mângâiere haotică la nivel lombar.
Preţ de achiziţie
Noul Citroen C4 se poziționează pe piață în zona superioară a segmentului compact, la nivelul lui Opel Astra sau al noului Ford Focus, dar sub Golf 6 sau Mazda3. Versiunea superioară de echipare a lui C4 2.0 HDI, Exclusive, testată de Automarket, pleacă de la 23.100 de euro cu TVA, un preț aflat peste Bravo, Leon și Lancer Sportback, dar la același nivel sau chiar sub adversarii clasici din segment enumerați mai sus. Una peste alta, prețul pe care îl veți plăti pe C4 este unul corect în raport cu dotările și cu media clasei compacte. Poziționarea se menține și dacă vorbim de versiunea de bază a lui C4 (benzină de 95 de cai putere), care pornește de la puțin sub 15.000 de euro.
Siguranţă
Noul C4 a fost deja testat de organismul internaţional EuroNCAP, unde a reuşit să puncteze foarte bine, fiind catalogat cu cinci stele. Compactul a obţinut 90% din punctajul oferit pentru protecţia adulţilor, 85% din cel oferit pentru protecţia copiilor şi 43% pentru cel oferit protecţiei pietonilor. La capitolul sisteme de siguranţă, C4 înregistrează unul dintre cele mai mari punctaje din segment, 97 de procente. Rezultatele nici nu puteau fi altfel, având în vedere că modelul oferă şase airbaguri, frontale, laterale şi cortină, centuri pretensionate şi un pachet bogat de sisteme de siguranţă active: ABS cu AFU şi EBD, sistem de monitorizare a presiunii în pneuri şi a unghiului mort, precum şi indispensabilul ESP.
Ţinută de drum
Ajungem la călcâiul lui Ahile al noii generații C4. Chiar dacă estetic se diferențiază radical de vechea generație, noul model al celor de la Citroen nu s-a schimbat foarte mult la capitolul tehnică, fiind construit pe aceeași platformă - e adevărat, ușor îmbunătățită. În practică, acest lucru se traduce prin suspensii care au rămas în urmă în raport cu adversarii din segment. Astfel, dacă în oraș ajungi să lauzi silențiozitatea și eleganța cu care C4 trece peste neregularități sau șine de tramvai, odată ajuns pe șosea îți dai seama că soluția clasică abordată de Citroen și de din ce în ce mai puțini constructori în acest segment, a barelor de torsiune pentru axa spate, trebuie completată de o soluție inteligentă care să nu favorizeze ruliul în viraje. Din păcate, francezii au mers până la capăt cu abordarea accentuată pe confort a suspensiilor, astfel că arcurile elicoidale sunt și ele moi, aparent pentru a masca deficiențele suspensiilor. A ieșit un model care nu se ridică la nivelul lui Focus, al noului Astra sau al lui Golf la capitolul dinamică. Direcția se bazează pe un feedback mediu, fiind ușor de manevrat în oraș, dar nereușită pentru abordarea sportivă în viraje. Foarte probabil, pentru a se potrivi cu setările confortabile ale suspensiilor.
Vizibilitate
Vizibilitatea este un capitol unde C4 caută să şteargă problemele generaţiei trecute. Oglinzile laterale au crescut în dimensiune şi sunt acum mult mai bine proporţionate. Montanţii frontali sunt bine desenaţi, astfel că nu incomodează foarte mult vizibilitatea generală. Luneta păstrează însă dimensiuni reduse, ceea ce face ca unele manevre desfăşurate în marşarier să se facă cu dificultate. Pe timp de noapte, şoferii vor avea la îndemână faruri cu halogen sau xenon, dar şi lumini de tip cornering, care pot fi comandate opţional. Oglinda electrocromă protejează şi ea şoferul de participanţii la trafic indisciplinaţi.
Tehnologie
Până ca peisajul auto european să fie luat prin surprindere de o nouă generație Focus plină de gadget-uri demne de segmentele superioare, Citroen C4 reușise să le ia fața tuturor adversarilor germani din segment. Indiferent că vorbim de clasicul Golf sau de îndrăznețul Opel Astra, Citroen s-a autodepășit la acest capitol, prezentând elemente precum sistemul de monitorizare cu ultrasunete a unghiului mort sau cruise controlul adaptiv cu cinci zone programabile de viteză. Evident, nu aducem în discuție clasicele sisteme de climatizare bi-zonă, pachetul de senzori de ploaie și de lumină sau posibilitatea conectării telefonului prin Bluetooth, elemente prezente deja destul de vizibil în dotările modelelor clasei.
Design
Foarte mulți dintre clienții vechii generații C4 s-au orientat înspre modelul francez datorită faptului că acesta oferea linii nonconformiste și forme cu adevărat atractive pentru cei care visau la o abordare deloc discretă a mașinii pe care o cumpărau. Noul C4 pierde complet contactul cu această linie și propune un design mult mai cuminte, mai accesibil maselor, cu linii care plac, dar care nu ies în evidență așa cum o făceau cele vechi. Dacă ignorăm legătură paternă cu vechiul C4, noul model al celor de la Citroen reușește să propună o parte frontală plăcută, dar una posterioară mai puțin reușită, cu stopuri care par inspirate din cele ale lui Astra, dar care primesc o "tușă" roșie în partea inferioară.
Date tehnice - Citroen C4 (2011-prezent) 2.0 Hdi 150 Exclusive |
Combustibil
Diesel |
Nr. usi
5 |
Motor tip / cilindri
Linie |
Nr. locuri
5 |
Cilindree cmc
1997 |
Lungime mm
4329 |
Putere maxima CP (rpm)
150 (3750) |
Latime mm
1789 |
Cuplu maxim Nm (rpm)
340 (2000) |
Inaltime mm
1502 |
Viteza maxima km/h
207 |
Greutate kg
1320 |
Acceleratie 0-100 km/h s
8.6 |
Ampatament mm
2608 |
Tractiune
fata |
Volum rezervor litri
60 |
Cutie viteze
M |
Volum portbagaj litri
408 |
|
Vezi versiuni si preturi
Mai multe detalii despre Citroen C4 (2011-prezent)
Oricum design-ul nu ma da pe spate. Sincer nici eu nu cred ca o sa se vanda.
http://www.varta-automotive.com/index.php?id=26
( nu ma intelege gresit, nu fac lobby pentru nici un producator, pur si simplu astia mi-au iesit in cale cand am cautat raspuns la ce ai spus tu)
si nici electromotoarele nu mai sunt o problema, ele au fost inginerizate sa functioneze in astfel de conditii.
http://www.varta-automotive.com/index.php?id=360&L=0
Ce tot vorbiti atat de sportivitate, parca ati fi niste pusti care au depasit discutia de cati cp are si ati trecut la "mama, eu cu asta intru in curba de 90grade cu 110km/ora".
Ce naiba ?!!?!
Confortul e confort si sportivitatea trebuie imbinata cu putere, iar dupa mine putere reprezeinta peste 250CP!!!
Asa ca n-are rost.
Si 2:
Pretul: citroen acorda discounturi de min 2000euro... de exemplu, C4 1.4benzina cu rabla si discount pleaca de la 10.500cu tva. De ce nu dati preturi reale, doar stiti ca citroen da INTOTDEAUNA discount???
E o masina mai mult decat rezonabila din toate punctele de vedere! pret, calitate hdi... CONFORT (nu e de aia care-ti clantane dintii cand treci peste un hop)!
asa , aici se compara probabil preturile de lista.
un aspect ma deranjeaza. la desing o nota asa slaba. hai sa punem concurentii unul langa altul sa vedem mai bine, sa analizam unghiurile, conceptul overall, imbinarile de stil, si apoi sa aruncam. asta daca vreti sa pareti profesionisti si obiectivi. nu sa aruncati replici ca "nu mai arata cum arata inainte".
C4 oferta o alternativa foarte buna in clasa compacta si va face cu ochiul tuturor celor care s-au plictisit de golf/focus/astra chiar daca punctul forte este confortul si pe undeva spatiul la interior - ceva neobisnuit in acest segment; vine si cu motorizari hdi care sunt foarte reusite, un consum foarte bun si aparent o tehnologie avansata.
Cel mai mare impediment, la noi in tara, va fi pretul care nu este neaparat mare ( vezi preturile de la golf/focus ) in raport cu ce oferta insa greu digerabil de consumatorul roman care pe acest segment nu stie altceva decat vw, ford, opel.
Pentru cei ce au un orizont largit ce nu se rezuma doar la marcile de mai sus chiar este o prezenta "fina" cu un design interior-exterior placut.
Totusi sa nu uitam ca este marca numarul 1 din hexagon cu o calitate/fiabilitate superioara celor de la Peugeot si Renault.
@Paul
Si In Romania Dacia este marca numarul 1, asta nu inseamna ca este pe acelasi loc la capitole precum calitate/fiabilitate.
Respect parerile tuturor insa nu am cum sa cred ca un C3 este sub Clio, ca C4 este sub Megane, ca un C5 este sub Laguna. Nu spun ca marca Renault nu este ok insa locul ei ca si calitate/fiabilitate/tehnologie/inovatie s.a.m.d este sub Citroen - o parere proprie si personala.
Megane 3 e mai echilibrat si are un compromis mai bun intre confort si stabilitate decat C4. Citroen-ul e orientat exclusiv catre confort. Si faza cu "inovatia" las-o moarta... toti cei care ar putea spune cat de "inovator" este Citroen sunt acum morti !
:)
Comparativ Laguna/C5/Passat
"CONCLUZIE FINALĂ:
Volkswagen Passat este depăşit clar de Renault Laguna în privinţa raportului preţ/dotări, comportamentului rutier şi confortului, modelul german rămânând mai bun ca ergonomie, calitate şi spaţiu interior. Citroen C5 nu are la fel de multe argumente în faţa lui Passat, doar nivelul de confort făcând clar diferenţa şi, eventual, ca design exterior, mai echilibrat.
Dacă ar fi să facem un podium, francezii domină Passat-ul datorită lui Laguna, în timp ce reprezentantul PSA, Citroen C5, trebuie să se mulţumească doar cu medalia de bronz. Un bronz cu valenţe de argint, care demonstrează că VW Passat s-a adaptat rapid noilor tendinţe în materie de gadgeturi interioare, rămânând un concurent de temut în acest segment. "
NU mai exista masini bune...asa cum nu mai exista nici masini proaste...mai ales la 20000 euro.
Încercati obiectivitatea ca nu o sa va strice si lasati prejudecatile deoparte. C4 la interior e peste orice masina din clasa ei iar daca comportamentul dinamic nu este peste GOLF/Focus sau alte masini este pt ca masina asta e orientata spre CONFORT!!!!!
Vreti dinamism, luati DS3, DS4, MEAGANE RS, Focus RS, GOLF GTI/RS etc. Asta cu dinamismul conducând un 1.9 tdi cu pompe duse e fix P>>>!!! Cum spunea cineva bine mai sus...vorbim de la 200 si ceva de cp în sus...nu de tractoare la semafor!
Rolul unei compacte e sa te duca în confort si siguranta de la A la B fara surprize si cu costuri de întretinere cât mai ok. Iar C4 face asta mult mai bine decat multi din clasa lui indiferent ca vor unii sa accepte asta sa nu! Daca venea VW cu "masaj în scaune" v-ati fi scapat pe voi în pantaloni si as fi citit probabil la fiecare nou test din clasa lui despre asta. Citesc demult testele voastre si ma abtin când nu cunosc, dar am testat C4, am test Golf, Focus si detin un Megane 3 si C3 în familie si îmi permit(în cunostinta de cauza) sa va spun ca de data asta a-ti exagerat. Daca "pilotilor" de la automarket nu le miroase bine o marca, calitatea lor de jurnalisti auto îi obliga(ar trebui) sa fie impartiali si sa prezinte faptele asa cum sunt, fara sa denatureze realitatea .
Iar voi în testul asta a-ti dat-o mult de gard....si cu insonorizarea...si cu silentiozitatea motorului....si cu interiorul...ci chiar si cu pretul de achizitie.
Eu în locul astora de la Citroen nu v-as mai da nici o masina la test pe viitor în semn de protest
2. Oare de ce Volvo, Ford, si altii, folosesc motoare PSA? Da, raspunsul este unul singur: pentru ca sunt proaste! (sic!)
3. Romanul inca mai crede in mitul masinii germane. S-au dus la vale nemtii de vreo 10 ani incoace. Sus au ramas doar Audi, Mertz si BMW. VW-ul ... 2-3 modele interesante si atat.
4. Revistele auto sunt partinitoare prin definitie. Depinde cine sponsorizeaza mai puternic.
5. Mai spunea cineva pe undeva, ca Megane 3 este peste C4 (asta nou). Megane nu e o masina rea, dar cum zice el @Basile (tot n-ai murit ma?) e masina secolului. Ahh... si NR: desteptul de Basile are Logan 1.4 MPI. Deci, n-ai cu cine...
6. @zack... inainte sa arunci mizerii, documenteaza-te: sistemul start & stop NU opreste aerul conditionat, decat daca durata opririi este mai mare de cateva minute. La un simplu semafor, AC-ul ramane pornit (verificat, prin drive test)
7. @Mircea Mester (autorul): 2.0HDI 150CP nu are sistem start & stop, nu stiu de unde ai scos-o. Sistemul este pe 1.6HDI, 110CP.
In primul rand, se vede clar partea in care inclina articolul.
Apoi, am urmatoarele observatii:
1. "Transmisia manuală a modelului francez (singura disponibilă, de altfel)" - exista si cutii pilotate pe noul C4, in caz ca nu ati aflat pana in prezent
2. "Cu o medie de doar 4.9 litri/100 km în regim mixt, C4 ne dovedește că sistemul microhibrid .." - !!! aceasta motorizare nu este echipata cu sistemul "stop&start"!!
Doar motorizarea 1.6 e-HDI, cutie pilotata, are acest sistem.
3. "În rest, din categoria "elemente inutile", vă prezentăm posibilitatea de a regla nivelul luminozității și a cromaticii ceasurilor de bord...scaune cu masaj...." - felicitari pentru profesionalism!
Habar nu aveti cati oameni sunt incantati de acest aspect!
Nu are sens sa amintesc, au facut-o altii deja, despre prezentarea pretului, consumul, confortului, design-ului... capitole la care toata presa a fost de acord, pana in prezent, ca C4 sta excelent.
Data viitoare, va rog, informati-va mai bine si incercati sa fiti impartiali cand vreti sa transmiteti o informatie de valoare.
- se vede ca au "un pic de mai multa" cultura auto ( fata de alti natafleti prezenti mai sus ce-si dau cu parerea asa de nicaieri si mergand incotro ) si au sesizat/exprimat mai pe sleau cum trebuie "atacat" acest articol atat in sens pozitiv cat si in sens negativ.
Ce sa mai zic de obiectivitate?
Sunt curios cat de repede dispare comentul asta:)
Baftaaa...io testele nu vi le mai citesc!
Nu am spus ca este o masina proasta.
Doar ca printre celelalte marci, sunt mai ieftine. De ce? Cred ca raspunsul il poate da oricine.
Poate se vand multe, dar nu inseamna ca le ia lumea de exceptionale ce sunt ele. Atat isi permit, si de obicei isi permit mai putin. De ce s-a vandut Loganul foarte bine in Germania? Calitati si performante superioare oricarei masini nemtesti?
Pe de alta parte Dacia, Lada, Tata Motors si unele chinezisme chiar sunt marci low-cost. La marcile astea marea parte a gamei o gasim sub pragul de 10.000 euro. Sunt masini practice ce se remarca printr-un raport pret/performante de exceptie. Daca mai sunt si fiabile, atunci au succesul garantat. Cum este cazul Dacia de altfel.
Prin masinile low-cost cat mai multe persoane pot avea acces la masini noi din segmente la care inainte nu puteau decat visa.
Axine, in domeniul auto esti ZERO BARAT
daca esti dragut, poti sa definesti ce inseamna low-cost?
si care sunt celelalte alternative prin prisma criteriilor specifice.
tu ai enumerat asa:
low-cost, spirit latin, (care mai sunt)???
multumesc
Opel, Renault sunt marcile low-cost in comparatie cu celelalte marci existente in tarile respective.
Ai prins ideea? Sau iti trebuie ceva desene?
In Franta, ordinea este clara: Peugeot, Citroen, Renault.
Orice model din aceeasi clasa, la Renault va fi si cel mai ieftin.
Pricepusi?
Low-cost, un termen foarte utilizat la noi in tara fara noima si habat de lumea (ca deh romanul se pricepe la toate fara sa stie nimic de fapt) este o denumire de marketing care este importanta pentru producator in principal si secundar pt client.
Asta se traduce prin optimizarea cheltuielilor la maxim, si folosirea alternativelor cele mai ieftine in productie, a.i. costul (de productie) sa fie cat mai mic (low). Adica in englezeste low-cost.
In politicile si strategiile de firma cand construiesti un produs cu costuri reduse sacrifici alte aspecte incadrate la niveluri superioare. Ca sa nu ma extind prea mult.
Cand ai pretul cel mai mic de productie si calitatea are de suferit, si deci si segmentul de incadrare al produsului este entry level. Desi poate producatorul isi face reclama la produs ca fiind maintream. Renault (daca tot vorbim de ei) este un producator tipic low-cost, cu Megane, produsul lor din clasa compacta, un sustinator urias al acestei politici. Discutam in principal de piata romaneasca. Megane generatie 2010, care a ramas bicorp este construit pe o platforma low-cost, stripped-down, sau o platforma inferioara versiunii cu 3 usi, si e contruit in turcia. De asemenea si modelul in 3 volume (Fluence) foloseste exact acea platforma inferioara.
Asta legat de produsele contruite in-house. Daca ne referim si la ce inseamna standardele cerute furnizorilor, aceste sunt tot de nivel inferior. Ei doresc sa maximizeze profitul prin minimizarea costurilor. Chiar saca solutiile ingineresti nu sunt cele mai fiabile pe termen, lung, atata timp cat masina tine 2 ani este perfect. Si chiar daca vorbim in diferente minime, de centi de euro. Si aici ajungem la piata de consum, si tot ce inseamna ea.
In schimb alti producatori, prefera sa aiba o solutie constructiva sanatoasa, care se va dovedi fiabila la utilizare.
Si aici incdpe distractia mare. Trecem de reperele mari si importante, gen caroserie, suspensie, motor, si ajungem la cele micutze. Incepand de la instalatia electrica, trecand prin clipsurile de plastic sau suruburi din plastic (folosite in locul celor metalice - am vazut la kia cced folosite la bara in partea de jos, care se strica in floare si filet, si nu pot fi desfacute, si trebuiesc inlocuite). In loc de 4prinderi , se folosesc de ca tin si alea.
Greierasii ce credeti ca sunt? Este ceva functional? NU.
Cei care nu au 13 ani si au un minim de experianta in viata in a crea ceva cu manutele lor stiu ca nu poti produce ceva 100% perfect 100% din cazuri. Exact cum un elev , chiar daca are nota de trecere, poate sa stie de nota 6 sau de nota 10. Amadoi au trecut in anul urmator, dar cel de nota 6, nu prea e de calitate si va ajunge pantofar si nu manager de multinationala.
Asa si standarul de calitate a furnizori, permite o marja. Si daca alegi furnizorul cel mai ieftin vei primi produse care se afla la pragul inferior de calitate si nu de nota 10, dar vei avea cost minim. Asta se traduce mai departe in fiabilitate scazuta la produsul finit.
Low-cost e de evitat, sau de tinut fix cat e garantia. Numai bine!
"banca de organe"
lasa filmele si invata economie mai omule.
totusi pune si tu pe hartie categoriile
1. low-cost
2.
3.
daca tot esti expertul
=))))))))
:))))))))))))
Iti recomand sa studiezi putin raportul TUV 2011 ( asta apropo de fiabilitate si robustete si ce bazaconii mai turui tu pe acolo ) si apoi sa ne spui cate reno'-uri din alea cu habitabilitate buna pe segment si aripi din carton gasesti mentionate.
Oricat de mult sufera fanii inraiti de pe "aicisha", lucrurile sunt cat se poate de clare - Reno' este o marca low cost, fara concurent pe acest "segment", pot fi mentionate pe undeva si Skoda cu Opel insa aceste marci ofera mult mai multe calitati "ionice" cum ar fi: fiabilitate, robustete si habitabilitate; pragul urmator se compune din marci precum VW, Honda, Toyota, Mazda, Ford s.a.m.d , apoi urcam spre clasa premium unde stim cu totii pozitiile: Mert', Audi, Bmw, Lexus.
In concluzie... un Ion nu se desminte si va ramane intotdeauna... un si mai mare Ion.