Marti, 18.10.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Renault a lansat un pachet sportiv pentru Megane hatchback, numit GT Line. Acesta include un şasiu sport împrumutat de la RS-ul anterior, o vopsea specială, un set de jante din aliaj, câteva ornamente exterioare şi mici artificii la interior. Atât nuanţa, cât şi echipamentele oferite de pachetul GT Line i se potrivesc de minune lui Megane hatchback. Odată aplicate aceste îmbunătăţiri, caracterul lui Megane se schimbă uşor, păstrându-şi însă calităţile apreciate de fanii săi.
Renault Megane (2008)
1.4 Tce 130CP Sporty Dinamique
- Pret de pornire 14.100 €
- Pret model testat 18.700 €
- Taxa auto 148 €
Motor / Transmisie
Motorul 1.4 TCe reprezintă un element atractiv în gama Megane, acesta fiind de apreciat atât pentru cuplul motor, cât şi pentru livrarea lineară a puterii. Unitatea nu excelează la capitolul putere maximă - 130 CP la 5.500 rpm, dar oferă un cuplu bun 190 Nm la 2.250 rpm. Împreună cu transmisia manuală cu şase trepte, Megane 1.4 TCe se dovedeşte a fi un prieten bun în traficul aglomerat al oraşului, nefiind nevoie de multe rotaţii pe minut pentru a se pune în mişcare.
Reprizele oferite sunt bune. Am apreciat timoneria scurtă a cutiei de viteze şi precizia sa, preluate de la generaţia precedentă a lui Megane RS. Am fi dorit un sistem Start/Stop pentru reducerea consumului în mediul urban şi ceva mai multă putere, pentru depăşiri mai încrezătoare. Oricum, unitatea 1.4 TCe este de apreciat pentru elasticitatea sa şi pentru faptul că nu îţi dă senzaţia de downsizing decât la benzinărie, nu şi la apăsarea pedalei din dreapta.
Fiind mai multe motoare aspirate în segment la această clasă de putere, puţini rivali îl întrec pe Megane la cuplu motor. Aceştia sunt Golf, Bravo şi Astra - toţi cu motoare supraalimentate. Motoarele turbo câştigă comparaţia la capitolul reprize şi consum, fiind dezavantajate doar la preţul de achiziţie şi la atenţia suplimentară necesară la întreţinere şi exploatare.
Consum
Renault Megane 1.4 TCe are un consum mediu de 6.3 litri la sută. Golf 1.4 TSI şi Citroen C4 1.6 VTi au un consum mediu ceva mai mic, de 6.2 litri la sută. Rivali precum Focus, Lancer şi Astra au un consum mediu şi mai mic, de 5.9 litri la sută. Kia Cee'd se bucură şi el de un consum mai mic decât cel al lui Megane 1.4 TCe, de 6.1 litri la sută. Trebuie să menţionăm faptul că Focus, Lancer, Cee'd, i30, 308 şi C4 comparate mai sus au motoare aspirate, în timp ce Golf, Megane TCe şi Astra se mândresc cu propulsoare supraalimentate. Modelele au fost analizate de dragul comparaţiei, deoarece se luptă în acelaşi segment şi au un nivel de putere similar.
Consumul urban declarat al lui Megane 1.4 TCe este de 8.4 litri la sută, în timp ce valoarea declarată a consumului extraurban este de 5.1 litri la sută. Suntem convinşi că situaţia s-ar ameliora dramatic în mediul urban dacă modelul ar fi echipat cu un sistem Start/Stop. În rest, valorile sunt acceptabile pentru o compactă pe benzină, cu motor de 130 CP.
În cadrul testului nostru, consumul urban s-a situat între 8.9 şi 13 litri la sută, cu aerul condiţionat în permanenţă pornit. Fluctuaţia este datorată atât stilului de condus, cât şi traficului. Mediul extraurban aduce un consum de 6.8 litri la sută, în timp ce rularea pe autostradă cu 120 km/h prezintă un consum de 7.8 litri la sută. În treapta a şasea, Megane 1.4 TCe afişează 3.000 rpm la 120 km/h.
Performanţe
Motorul 1.4 TCe aduce o îmbunătăţire clară a performanţelor lui Megane în raport cu un 1.6 aspirat. În comparaţie cu motorizarea respectivă, timpul 0-100 a fost redus cu nu mai puţin de două secunde, fiind acum de 9.6 secunde. Versiunea de 122 CP a lui Golf se descurcă ceva mai bine, având un timp de 9.5 secunde până la sută. La egal cu Megane TCe stă Bravo 1.4 T-Jet, de 120 CP, cu 9.6 secunde până la sută.
Megane 1.4 TCe lasă în spate modelele Citroen C4 1.6 VTi , Cruze Hatchback, Focus 1.6 Ti-VCT, Hyundai i10u, Kia Cee’d 1.6, Mitsubishi Lancer Sportback 1.6 MIVEC, Opel Astra 1.4 Turbo Ecotec 120 CP, Peugeot 308 1.6 VTI şi Toyota Auris 1.6 Valvematic. Unii competitori au nevoie chiar şi de 11 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h.
La capitolul viteză maximă nu sunt surprize, cele mai rapide modele fiind capabile să atingă puţin peste 200 km/h, iar majoritatea ating puţin peste 190 km/h.
Interior
Megane se bucură de un interior cu aspect sobru, inspirat din cel al lui Laguna, acoperit cu materiale de calitate bună pentru o compactă şi cu un nivel bun de ergonomie. Dimensiunile lui Megane hatchback îi conferă modelului francez un nivel bun de confort pe bancheta din spate la nivelul picioarelor şi capului. Portbagajul este la un nivel mediu în segment, având o capacitate totală de 372 de litri.
Ne-au plăcut în mod special scaunele sport incluse în pachetul GT. Cu toate că ar fi fost şi mai plăcute alături de o instalaţie de încălzire. Ergonomia comenzilor este bună, iar pedalele din aluminiu îţi dau o senzaţie de sportivitate când le apeşi. Ceasurile de bord analogice arată mai bine decât cele digitale prezente pe versiunea standard şi sunt mai plăcute pentru mulţi şoferi din aspecte practice.
Nu ne-au plăcut prea mult suporturile de pahar, care nu erau suficient de adânci pentru găzduirea în siguranţă a unui pahar de cafea fierbinte, iar spaţiile de depozitare nu sunt tocmai generoase. Amplasarea scrumierei nu este nici ea plăcută pentru fumătorii pasionaţi de muzică, cele două "vicii" urmând să se bată cap în cap la încercarea de a conecta un dispozitiv audio auxiliar.
Preţ de achiziţie
Renault Megane hatchback are un preţ de pornire de 14.100 euro cu TVA inclus pe piaţa din România. Cea mai ieftină versiune cu motorul 1.4 TCe costă 17.100 euro cu TVA inclus, iar versiunea de top a gamei (exceptând RS-ul), costă 18.700 euro cu TVA inclus.
Spre comparaţie, un Volkswagen Golf 1.4 TSI Trendline pleacă de la 18.694 euro cu TVA inclus. În schimb, Chevrolet Cruze, Citroen C4, Fiat Bravo, Ford Focus, Lancer Sportback, Opel Astra şi Peugeot 308 sunt mai ieftine decât versiunea de top a lui Megane 1.4 TCe. Dacă le comparăm cu versiunea Sporty Dynamique a lui Megane (17.100 euro cu TVA inclus), situaţia rămâne favorabilă doar pentru Bravo şi Cruze.
Cele mai ieftine compacte de pe piaţă rămân Hyundai i30u şi Kia Cee'd, cu puţin peste 13.000 de euro în versiunile de bază. Preţul lor creşte odată cu adăugarea opţionalelor, deşi coreenii încă nu au o gamă de echipamente comparabilă cu cea a lui Megane sau a altor compacte.
Siguranţă
Renault Megane a fost testat de EuroNCAP în 2008. La vremea aceea, modelul a obţinut cinci stele. Între timp, modele precum Citroen C4 şi Ford Focus au preluat ştafeta la acest capitol, graţie sistemelor active de siguranţă, care previn accidentele într-un mod ingenios.
În timp ce Ford a preluat sistemul de frânare automată de la Volvo şi sistemul de avertizare a prezenţei unui alt vehicul în unghiul mort, Citroen C4 se bucură şi el de un sistem de avertizare asupra prezenţei unui vehicul în unghiul mort şi avertizare activă la depăşirea liniei continue, printre altele.
Evident, la capitolul protecţia pasagerilor, Renault Megane rămâne în continuare la fel de sigur.
Ţinută de drum
Când am auzit că Renault Megane GT Line se bucură de un şasiu sport, preluat de la ramura dedicată a corporaţiei franceze, aşteptările noastre privind acest model au crescut la cote alarmante. Odată ce am rotit volanul prima dată, am sesizat direcţia moale care ne-a întâmpinat. Pe măsură ce viteza a crescut, aceasta s-a întârit, deşi nu este atât de fermă pe cât am fi dorit la viteze mai mari. Ce-i drept, la rularea prin oraş şi la parcare, direcţia este foarte uşor de manevrat şi nu necesită prea mult efort.
Suspensia este, ce-i drept, sportivă, dar direcţia tinde să îţi taie din elan când te pregăteşti să ataci un viraj ceva mai rapid decât ai face în mod normal. Cu toate acestea, Megane rămâne confortabil pe distanţe lungi şi la abordarea imperfecţiunilor drumului. Într-un fel, vorbim de un Megane ceva mai sportiv, pentru ce care doreau un plus de sportivitate fără să-şi pedepsească rinichii şi fără să plătească mult mai mult pentru un şasiu adaptiv (disponibil în ofertele unor rivali).
Vizibilitate
Megane se bucură de o suprafață vitrată mare și de un set de oglinzi laterale bine proporționate. Singurele probleme ale compactei franceze apar atunci când ne legăm de montanţii C, mult prea mari pentru a permite lunetei să se desfășoare corespunzător. Montanţii A te încurcă şi ei în unele situaţii, cum ar fi atunci când vă aflați într-un viraj și câmpul vizual vă este uşor obturat de dimensiunile lor.
Tehnologie
Megane nu excelează la capitolul tehnologie, nefiind echipat cu vreun gadget deosebit. Nivelul de echipare al acestui model vine de la sine cu aer condiţionat cu reglare automată pe două zone, oglinzi retrovizoare rabatabile electric, senzori de lumină şi ploaie, ESP, senzori de parcare spate, card de acces/demaraj cu funcţia ”mâini libere”, tempomat şi limitator de viteză şi alte elemente de acest gen, pe care le considerăm normale pe o compactă modernă.
Design
În timp ce alte compacte afişează un aspect agresiv sau futurist, Megane încearcă să puncteze latura elegantă a segmentului. Francezii au ales linii clasice pentru compacta lor, ceea ce i-a dezamăgit pe cei care doreau un aspect futurist, cum era cel prezentat de a doua generaţie a lui Megane. Odată cu a treia generaţie, Megane s-a întors la origini şi afişează aceeaşi formă paşnică şi rotundă.
Unora le place, alţii o urăsc. Nuanţa "Malta Blue" îi pune în valoare formele lui Megane şi îl face mult mai atractiv, deşi nu este o noutate pe piaţa auto. Ornamentele gri se asortează în mod inteligent cu jantele, iar "tema gri" este mutată inteligent şi la interior, de unde şi punctajul acordat la acest capitol. Din păcate, doar nuanţa şi pachetul estetic îl scot pe Megane GT din anonimat.
Ne-a placut
- Raport dotări/preţ competitiv
- Consum rezonabil
- Reprize bune
- Confort scaune faţă şi spaţiu spate
Nu ne-a placut
- Asistenţă direcţie
- Lipsă sistem Start/Stop
- Versiunea TCe de 180 CP a lui Megane nu este oferită în România
- Lipsă gadget-uri
- Doar vopseaua şi pachetul estetic îl scot pe Megane GT în evidenţă pe stradă
Date tehnice - Renault Megane (2008) 1.4 Tce 130CP Sporty Dinamique | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Renault
-
Renault ne-a invitat la Salonul Auto de la Paris pentru a lua parte la premiera mondială a unui model important pentru marca franceză. Este vorba despre noul Renault 4 E-Tech, adică pur electric. Ți-am pregătit un articol cu 5 lucruri esențiale. (Luni, 14 Octombrie)
-
Primul model rezultat din parteneriatul Geely-Renault este acest Grand Koleos. Acesta a debutat cu ocazia Salonului Auto de la Busan și va fi disponibil pe piața din Coreea de Sud. (Vineri, 28 Iunie)
-
Clienții din România pot comanda deja noul Renault Symbioz. Prețurile încept de la 29.450 de euro, iar primele exemplare vor fi livrate la începutul lunii septembrie 2024. (Marti, 18 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile a publicat lista de prețuri pentru noul vârf de gamă Rafale. La noi în țară, SUV-ul pornește de la 39.900 de euro cu TVA inclus. (Vineri, 07 Iunie)
-
Constructorul francez de automobile deschide comenzile pentru noul Master în România. Sunt disponibile 4 motorizări diesel și două versiuni electrice, iar prețurile încep de la 36.300 de euro cu TVA inclus. (Joi, 30 Mai)
Nu inteleg oamenii care cumpara asa ceva,chiar nu au ce face cu banii?
200Nm 1500-4000 rpm
125cp 5000 rpm
0-100 9,8s
197km/h
mediu 6,2l la 100km urban 8,0l extra 5.2l
Pret achizitie 15.860Euro tva inclus
Servodirectie activa DSR in standard,
Varf de tehnologie.
200 Nm la 1500 rpm, cum ti se par la 1,4 tsi?
250 Nm la 1250 rpm, cum ti se par la 1,6 de pe B-Class.
Designe-ul vechiului Megane era mult mai atragator!!!
@Thor
unii prefera sa spuna direct ca ai cuplul maxim la 2250 Nm cum e cazul Renault, iar altii prefera o gaselnita de marketing, afirmand ca ai turatia de cuplu maxima pe o plaja larga (de ex. intre 1500-4000rpm cum e cazul expus mai sus)
@razvanis
punte spate multilink?! de aia nu e lider Megane RS in segmentul lui?! de aia e trecut Seat Leon Cupra R in categoria "si altele" cand vine vorba de concurenta Megane RS? de aia se spune ca Leon e sters in comparatie cu MeganeRS?
1.4tsi este mult peste motorul de la renault. cuplul este de 200nm de la 1500rot/min
"Gaselnita de marketing" poate fi masurata pe dyno pt. inteligenti ca tine.. Mvai, multi **** mai sunt pe lumea asta.
PS: stim ca esti orbit de vag, dar nu uita pastilele
Nu are cum Seat, care-i o sub-marca a grupului vag, sa egaleze Renault la calitate. Daca erau cat de cat competitivi reuseau naibi sa vanda si ei mai mult decat Dacia, dar Seat va ramane in continuare sub papucul VAG... foarte probabil pana cand se va sufoca de tot...
grupul vag este oricum peste grupul renault si poti sa te uiti pe toate statisticile de vanzari si de fiabilitate. poti sa le si mananci poate te trezesti putin.
Faza cu pretul nu tine, din moment ce Megane si Leon au preturi apropiate. Seat nu se vinde pt ca e pur si simplu kitchos, reteaua service e proasta si scumpa, iar fiabilitatea nu e nici pe departe atat de grozava. Intreaba-i pe spanioli si o sa-ti recunoasca ca seat face masini slabe.
http://www.automarket.ro/stiri/alianta-renault-nissan-ocupa-locul-trei-in-topul-vanzarilor-din-2010-35978.html
Megane 1.4 TCe 130 CP (viteza maxima- 200km/h, acceleretie 0-100km/h 9.6 s, emisii CO2 145gm/km)
Cruze 1.6 dohc 124 CP (viteza maxima-190km/h, acceleratie 0-100km/h 10.9 s, emisii CO2 153g/km)
Esti amuzant. Si sti de ce? Pentru ca te pricepi la masini si-mi dai exemplu de fiabilitate o masina care e pe piata de 2-3 ani. Pai daca nu ar fi un exemplu de fiabilitate intr-un timp atat de scurt ar fi cam tragic, nu crezi? Hai sa vorbim de fiabilitatea Megane-ului 3 peste vreo 5 ani. Ce zici? ;) Ca oricum o dai in general Seat s-a dovedit a fi o marca fibila, inca de cand a preluat-o VW.
Ma departe, vanzarile slabe ale lui Seat nu s-au datorat neaparat calitatii (de-asta de ex Honda se vinde prost in Europa?) ci pentru faptul ca VAG si-a dorit o "Alfa Romeo". Nu intamplator atunci cand VAG s-a hotarat la asa ceva cu Seat a angajat designeri latini (unu' mare care a desenat si alfa 147 si apoi fosta Seat Ibiza si Leon - am asa o presimtire ca nu sti cine e, motiv pentru care nici nu te intreb).
"Intreaba-i pe spanioli si o sa-ti recunoasca ca seat face masini slabe."
Si tu intreaba-i pe posesorii de Renault ce parere au de masinile lor de 6,7 sau 8 ani si fa o comparatie per total.
Faza este nu ca Renault nu stie ce inseamna o masina fiabila si robusta, doar ca marketing-ul lor este altul (de ex. preturi mai mici decat concurenta directa - asta implica si unele limitari de costuri pentru tine, ca producator si altele... dar nu are rost sa mai zic ceva pentru ca oricum "am ceva cu Renault si fanii Renault".
Apreciez Renault pentru faptul ca ofera un raport calitate/pret/dotari foarte bun. Am condus si Megane 3 si mi-au placut tinuta de drum si feedback-ul pe care ti-l da directia. In rest prefer sa nu comentez
Si lasa-ma cu vrajelile ca-ti trebuie 5 -10-100 de ani sa vezi fiabilitatea unei masini... megane a aparut in 2008... a fost timp suficient... eu in 3 ani pot sa-ti fac 250000km fara probleme si e mult mai relevant decat unul care a tinut-o 10 ani si are 100.000 km... asa ca-i prostie sa afirmi ca nu poti vedea fiabilitatea unei masini dupa 3 ani... de aia da seat 2 ani garantie la masina, nu? ca nu poti vedea fiabilitatea?
Eu sunt posesor Renault si membrul unui fanclub renault, implicit pasionat auto... sustin in continuare ca renault face masini fiabile... sincer ma bufneste rasul de fiecare data cand imi scrie unul care conduce vw si a auzit de renault doar printre vecini... cat de penibil esti
PS: "Esti amuzant. Si sti de ce?" bine ca sunt amuzant... "sti" se scrie cu 2 de i
ontopic: ce nu stiu multi e ca gama de motoare TCe e facuta in colaborare cu specialistii RenaultSPORT. Comunicatul spune clar:
"Gama de motoare Renault Energy înseamnă:
- O performantă mecanică bazată pe excelenta tehnologică a Renault in F1 : cu motoarele Energy, Renault aduce la dispozitia clientilor experienta dobândită în competitie. Cei 34 de ani de experientă în F1 si cele 9 titluri de Campion Mondial al constructorilor permit ca o serie de tehnologii inedite pentru acest nivel de gamă să devină accesibile.
............
Fie că lucrează la vehicule de serie sau la monoposturile de Formula 1, specialistii Renault în motoare urmează un triplu obiectiv comun : conceperea unor motoare performante, fiabile si economice. Prin urmare există numeroase punti între disciplina regină a sportului auto si vehiculele de serie :
- Sunt organizate schimburi de resurse: datorită transferurilor de colaboratori de la Renault Sport F1 spre ingineria mecanică Renault, gama Energy beneficiază de experienta dobândită de Renault în F1.
- Renault beneficiază de experienta Renault Sport F1 în următoarele domenii:
•cunoasterea arhitecturii motoarelor compacte,
•experienta în domeniul termicii motoarelor si a răcirii,
•reducerea frecărilor,
•utilizarea în comun a instrumentelor de calcul si măsură (90 % din programe sunt comune),
•utilizarea în comun a metodologiei programelor cu planning-uri de dezvoltare mai scurte."
250.0000000 de km in 3 ani, no problem!-----yeah,......right!.....am AVUT(slava cerului) 2 renault-uri in familie (laguna 1.9 2004 si megane 1.6 1.6 16v 2006) si daca se poate vorbi de fiabilitate si de superioritate la marca asta atunci......o sa imi cumpar si eu una....dar nu prea mi-au placut "traditiile" costisitoare ale rudelor.
si din moment ce vorbeste roberto reno`s asta cu soferasi ce au condus si Reno(astia stiu de fapt si de drept cine e mascariciul acum =) si nemtoaice si spaniole si japoneze de ce nu se pune si el putin sa socoteasca cu ochii inchisi...(cand iti spune unul ca esti beat il trimiti la culcare,cand iti spun doi te duci tu sa te culci)
anyway tineti-o tot asa mai prinde si site-ul putin umor nu doar date tehnice si stiri auto :)
bafta!
Hai sa le laum pe rand:
-cand m-am referit la Honda vroiam sa spun ca o maca cu vanzari mici (ma refer la Honda Europa) nu inseamna neaparat ca e o marca proasta. Cazul e valbil si in cazul marcilor cu o imagine mai slaba (gen Toyota sau Mitsubishi)
-250 000 de km inseamna mai mult de 80 000 de km/an. Greu de gasit un simplu utilizator de Megane care sa mearga cu masina atat de mult in 3 ani, atata timp cat media normala europeana e undeva in jur de 25000 km/an. Leon si-a dovedit fiabilitatea in cei mai bine de 6 ani de cand e in productie... asta inseamna ca daca ne referim la ce zici tu ar insemna sa luam incalcul masini cu peste 400-500 000 de km/an?
-eu sunt membru al mai multor cluburi auto generale de vreo 10 ai si al forumului monomarca VW. Iar tocmai pasiunea mea auto m-a facut si ma face in continuare sa mai arunc un ochi si prin alte parti, gen Renault.
-intamplarea face ca totusi am cam avut legatura su Renault, nu conteaza cum ca oricum nu o sa ma crezi...
-nu compara productia de serie cu motorsportul, mai ales F1. O masina de F1 poate avea leatura cu una de serie doar in comunicatele de presa, precum cel din citatul tau.
- faptul ca esti multumit de masina ta e cel mai important, ca tu o conduci.
"PS: "Esti amuzant. Si sti de ce?" bine ca sunt amuzant... "sti" se scrie cu 2 de i"
Iar o propozite se termina cu punct. Mai contine si virgule cand e cazul si incepe cu litera mare tot timpul. ;)
@LauCalin
nu trebuie sa fii tu de acord... specialistii renault din F1 aplica o parte din principii si la masinile de serie
Personal nu am intalnit pe cineva care sa faca mai mult de 25-30000, decat in situatiile de mai sus. :)
Si vad ca unora le plac statisticile, mai ales cele ADAC:
http://www.kfzticker.de/wissen/adac-pannenstatistik-2011/
Numai bine!
Si nu am afirmat de Honda ca are plastice ieftine, ci de SEAT. Era de fapt o paralela Honda-Seat. Deci nu te mai arunca ca berbecul si citeste bine inainte. Iar Civic, cu toate ca-i masina buna, nu-i deloc la ani lumina de Megane. Pana la urma Megane RS e lider de segment, nu Civic Type R.
Normal ar fi sa continui linia pe care ai mers pana acum si sa nu te bagi in discutii despre masini, pentru ca te depasesc...
Este intr-un fel adevarat ce zici tu. Pentru ca daca ar fi asa cum zici ar insemna ca Renault sa fie demult pe piata din State cu ajutorul Nissan, asa cum Renault a ajutat pe Nissan sa patrunda pe piata din Europa (ca e bazat).
Poate nu sti insa ca in trecut Renault a avut o tentativa sa intre pe piata din America insa a fost un esec. Modelul pe care Renault a pariat a fost 30 si asta s-a intamplat in anii '70.
Totusi nu mai compara Honda cu Renault. Poate ca Renault sta mai bine la tinuta de drum, confort sau spatiu interior, insa in privinta fiabilitatii sunt diferente (tot conform ADAC, ca vad ca esti fan). Dar chiar si asa nu prea se compara Renault cu Honda, pentru ca Honda tinde spre segmentul premium, lucru pe care Renault nu il urmareste.
Pe mine interiorul nu ma inpresioneaza cu NIMIC, pot spune ca e TRIVIAL, bricheta seamana cu cea de la dacia veche, si chici ce? langa acea bricheta e cartela de pornire. Boxele alea aratau mult mai bine mascate.
Poftim si compara:
Megane
http://www.automarket.ro/image_zoom.php?id=94189
Focus
http://www.automarket.ro/image_zoom.php?id=226529
Peugeot
http://www.automarket.ro/image_zoom.php?id=224932
Golf
http://www.automarket.ro/image_zoom.php?id=178969
Dupa toate cele vazute sper ca inca iti mai place interiorul Renault Megane............................................
Iar legat de motor cei 130 cp nu sunt nici pe departe un pahar de sportivitate, ci chiar o picatura cum e si titlul.
Renault nu urmareste sa intre pe piata din Statele Unite, urmareste sa intre pe piete cu potential. Piata nord americana nu mai prezinta demult interes. Iar ADAC e un punct de referinta, da. Megane 3 primeste un „Sehr gut“, adica foarte bine la fiabilitate. De fapt ti-ai dat cu stangu-n dreptu' pt ca linkul pus de tine prezenta un top in care Megane e mai fiabil decat Astra, Focus, Ceed, Civic (apropo de honda)
@ironR
Copilu' masina nu se "simte" din poze. Eu pun pariu pe ce vrei tu ca n-ai urcat in Megane, daramite sa-l conduci... asta oricat de zbati tu sa ne dovedesti... ce? dar lasa ce zic eu, hai sa vedem ce spune presa:
"Renault s-a intrecut pe sine atunci cand a gandit interiorul lui Megane. Francezii au incercat sa combine un design conservator, sobru si de bun simt, cu materiale de calitate, placute la atingere."
Sursa:http://www.automarket.ro/test-drive/renault-megane-14-tce-130-cp-29659.html
"Materialele sunt de o calitate bună, plasticul e moale şi prietenos, culorile nu înţeapă vizual, iar finisajele sunt cât se poate de bune."
Sursa:http://www.automarket.ro/test-drive/renault-fluence-15-dci-edc-40992.html
Si concluziile testului de fata... pe care evident le ignori...
"Megane se bucură de un interior cu aspect sobru, inspirat din cel al lui Laguna, acoperit cu materiale de calitate bună pentru o compactă şi cu un nivel bun de ergonomie"
Sau nu l-ai citit pt ca erai prea obosit cautand poze cu un nivel de echipare inferior la Megane? :))
ontopic
Carlos are dreptate, sunteti incuiati rau fratilor
uita-te mai bine ca toate au navigatie ;) - tocmai asta am si vrut, sa fie toate tip-top
Revin:
Focus by automarket:
Dacă vechile generaţii se bazau pe un interior care ducea Focus înspre rigurozitatea germană şi care pigmenta apoi peisajul cu pete de culoare (AICI SE INCADREAZA ACUM MEGANE), noul Focus vine cu un interior mai degrabă artistic decât clasic. Planşa de bord preia liniile generale de la Fiesta şi le transpune într-un design mult evoluat, cu materiale, butoane şi comenzi plăcute la atingere.
Scaunele versiunii testate erau aplecate spre confort, suportul lateral fiind mediu.
Golf by Automarket
La capitolul interior Golf a crescut mult fata de vechea generatie. Materialele sunt de buna calitate iar finisarile uimesc, cel putin pe echiparile superioare. Plasticul folosit de nemti, desi are acelasi aspect neprietenos, se remarca prin caliate si prin faptul ca nu creeaza senzatia de interior rece si impersonal alaturi de insertiile din inox regasite la nivelul portierelor si al gurilor de ventilatie.
Daca e sa o iei asa chiar si Sandero din 2009 are acea fata prinsa pe bord din cauciu, intelegi despre ce vb.
Oricum o spun in gura mare: nu-mi place interioarele renault!
Gusturile nu se discuta, dar mie nu-mi place si basta! Nu ma atrage nimic, de la cacatul de clio simbol pana la actualul megane am stat in toate (pe cel nou l-am vazut la targuri de masini). Nu e pe gustul meu, cel putin nu la varsta asta, sunt tanar, iar lucrurile clasice si simple ma plictisesc.
Tie iti place cum e asezata bricheta si scurmiera? Recunosti ca exista posibilitatea cand scrumezi tigara sa atingi "calitatea foarte buna" a meterialelor?
Continui si spun: "capacul" care acopera ceasurile de bord e acelasi ca la logan, doar ca e o leaca mai calitativ materialul. Iar dunga aia gri specifica versiunii GT nu dau 2 bani pe ea mai bine o puneau ca imitatie din lemn ca la duster...macar radeam mai cu pofta de ea.
Inchei cu felicitarile pt renault ca si-au pastrat totusi personalitatea de lipsa de imaginatie interioara; noroc cu exteriorul - pot spune ca exteriorul megane-ului mi-a placut si cel actual si cel precedent.
La ora actuala Renault vinde doar datorita dicount urilor f agresive. Majoritatea sunt modele cu o echipare modesta spre medie (cazul megane, fluence).
Laguna se vinde cu f f multe dotari datorita pretului si celui cu o incultura auto.
Singurele modele demne de admirat sunt cele facute de Renault Sport.
Daca poate cineva sa ma contrazica, sa scrie si argumentele!
Ai facut o comparatie intre Megane RS si Type R, insa te intreb eu acuma, cate Megane RS se vand in lume si cate Type R ? Ca sa iti faci o idee, marca Honda este prezenta pe absolut toate continentele (populate evident) si nu intr-o mica masura, pe cand RS-ul tau abia daca exista in Europa. Rezulta, conform teoriei "carlos" ca Type R-ul este mai bun.
Sa presupunem prin absurd ca mi-as lua Megane RS, atunci te intreb, la ce bun imi este o masina de genul asta daca trebuie s-o duc la service din 6 in 6 luni?
Insa, atunci cand 50 de mii de oameni (numarul minim de participanti la sondajele JD Power Satisfaction Survey) spun ca 7 din 10 cele mai slabe (a se citi nefiabile) masini sint de origine franceza, teoretic, ar trebui sa-ti pui un mare semn de intrebare. Sau noi pentru tine.
Tu zici ca Megane e mai fiabil decat Astra, Focus sau Civic. Proprietarii spun insa altceva. Sunt oameni care sunt la al treile Opel, Ford sau Honda si nu intamplator. Unul dintre ei e tatal meu (Ascona B '79, Astra F '94, Astra G 2003). Sa nu ne legam de Toyota de exemplu unde acum 2 ani de ex 9 din 10 proprietari erau f multumiti de masinile lor.
Apreciez faptul ca esti fan al unei marci, la subiectul asta se vb de Renault si e firesc sa o lauzi. dar parerea mea e sa privim lucrurile cinstit, pentru ca Megane e o masina buna, nimic de comentat. Insa nu e tocmai printre referintele segmentului.
Excluzand monovolumele si modelele premium trecute acolo, intre masinile de volum de pe segment, Megane sta foarte bine in clasament.
"Proprietarii spun insa altceva" Nu amice, tocmai asta e, ca proprietarii stabilesc ca Megane e fiabil, nu divinitatea. Tu confunzi universul in care te invurti tu (vezi vecinii din bloc cu Renault), cu universul intregii umanitati... Vecinii, prietenii tai si chiar forumistii cu renault reprezinta 0.0000000....01% din totalul posesorilor... complet irelevant in conditiile in care renault nu se vinde ca rolls roys... tocmai de aia clasamente de genul asta ne ajuta sa ne facem o idee... indiferent ca-l accepti tu sau nu.
Ira Megane este o masina de referinta pe segment. Un Megane RS la pret de Golf diesel, nu numai ca-i o referinta, dar e cea mai buna masina din segment.
Platz 1: BMW 1er (inkl. Cabrio)
Platz 2: Audi A3 (inkl. Cabrio)
..................................................................
Platz 15: Renault Mégane / Mégane CC
Platz 16: Opel Astra (inkl. Cabrio)
......................................
Platz 19: Ford Focus (inkl. Cabrio)
...........................................
Platz 21: KIA Ceed
Platz 22: Honda Civic
Platz 23: Hyundai i30
...........................................
Platz 27: Citroen C4
Platz 28: Peugeot 307
@obiectiv
n-ai timp sa stai pe net, dai ai timp sa scrii comentarii interminabile... mda, esti un mascarici camuflat sub "haina" de om serios. Mai urmeaza si alte comentarii ridicole? :))
@ironR
impresiile tale personale nu fac 2 bani pt mine si orice om normal la cap stie ca aberezi.
Dar, daca tot pretinzi ca esti atat de cunoscator si nu ai ramas la Renault din constrangeri financiare ci doar din pasiune, raspunde-mi te rog cum e posibil sa alegi o masina atat de incomfortabila, pentru ca odata urcat intr-o masina din grupul VAG sa zicem, nu cred ca ai mai putea vreodata lua vreo frantuzoiaca. La Renault, exceptand Laguna, toate modelele au scaunele moi, fara sustinere iar pozitia volanul este total atipica. Laguna pe de alta parte, sincer, mi-a placut (doar interiorul ca la exterior este plictisitoare rau) insa si acolo, levierul mi s-a parut lung in comparatie cu modelele din clasa.
Insa, iar, ca o observatie, limbajul agresiv care il folosesti nu poate decat sa denote o frustrare interioara de care, sint absolut convins, esti perfect constient. Frustrare care arata razbunarea pe inabtabilitatea sociala si nerealizarile vietii tale.
Nici o masina din ziua de azi nu mai e slaba in primii ani de functionare, asa ca nu ai cum sa masori fiabilitatea in primii 3 ani, sau chia
Sa-mi spuna si mie Carlos cum se face ca toate modelele Renault costa chiar si cu 3000-4000 de euro mai putin decat concurenta. Cum se face ca doar Renault procedeaza asa?
O prima privire pe lista clasei compacte arata ca Renault ofera cea mai ieftina masina de clasa compacta dar are cele mai multe dotari standard si cel mai puternic motor. oare chiar asa de incompetenta sa fie concuenta sa nu procedeze la fel? In cazul in care nu-ti dai seama, e vorba de marketingul companiei si undeva pretul asta redus se vede, dar mai tarziu. Undeva tre' sa se faca un compromois. Si ghici unde se face. Ca Megane e dotat cum trebuie, are o tinuta de drum buna, e spatios, confortabil, materialele din interior bune.
Si inca ceva, ca vad ca iti place statistia ADAC: Laguna e cotata ca fiind o masina buna. Dar cu toate astea e la nivelu lui Peugeot 407. Iar cei care se pricep la masini cat de cat stiu cam despre ce e vorba. Si per total Peugeot este peste Renault, tot conform statisticei ADAC, evident.
Mai pun o data linkul:
www.kfzticker.de/wissen/adac-pannenstatistik-2011/
Si inca o data iti spun (desi cred ca iti spun degeaba): nu am nimic cu Renault. Ii apreciez pentru faptul ca fabrica masini cu raport calitate/pet/dotari printre cele mai bune. Dar... exista un dar.
Si cam stiu cate ceva despre masini, in primul rand pentru ca jobul meu are legatura cu domeniul auto. In plus sunt "muscat" de "virusul" auto de multi ani. Asa ca parerile mele nu se bazeaza chiar pe parerea vecinilor (care pana la urma si ei sunt proprietari).
Tu n-ai citit testul bah baiatule... tu te uiti la stele... :)) citeste testul, condu masina si pe urma mai vbim... sasiul sport e imprumutat de la RS-ul anterior, dupa cum spune si Automarket. E normal sa ia 4.5 stele la tinuta de drum, singura lor obiectie fiind la fermitatea directiei. Mda, chiar dau dovada de "incultura auto" cei care isi cumpara un sasiu sport de la divizia RenaultSport... ce ne-am face fara "intelepciunea" ta preamarite vlad?
@LauCalin, @obiectiv
da ma, bine ca aia de la ADAC sunt prosti facand asemenea clasificari si voi sunteti destepti :)) comedianti aici sunteti voi, mai ales "obiectiv" care imi imita unele expresii ca un papagal
Tu esti un copil, indiferent de varsta care o ai, pur si simplu pentru ca dai dovada de un infantilism galopant, eventual si cu convulsii la fiecare persoana care indrazneste sa nu fie de acord cu tine.
Pentru ultima oara, esti rugat sa faci un mic efort in asa fel incat sa lasi cei doi neuroni sa faca sinapsa si sa gandesti logic ca o masina nu poate fi si cea mai ieftina si cea mai dotata si cea mai fiabila de pe piata. Inginerii francezi nu sint mai buni decat cei japonezi sau cei germani, oricat te-ai da tu peste cap. Obisnuieste-te cu ideea ca Renault face masinii bune. Da, ai auzit bine, dar, masinile sint bune pentru cat costa, asa cum e un Logan, Simbol, Fluence si care or mai fi, insa nu sint la fel de bune ca celelalte.
Si, FYI, Renault A VRUT sa intre pe piata americana, numai ca economia de piata este atat de acerba acolo, incat chiar nu mai aveau ei nevoie de inca un harb, ei avadu-le deja pe ale lor. Drept urmare numai marcile cu adevarat puternice au reusit sa-si cladesca un nume pe cea mai competitiva piata din lume. Numai tu poti sa zici ca strugurii sint acrii, dar poate asta te ajuta sa dormi mai bine noaptea.
Numai bine.
http://www.automarket.ro/stiri/designerul-sef-volvo-euroncap-e-ok-dar-volvo-ofera-o-siguranta-40629.html
Desi este vorba de o marca premium, in acest caz nu are importanta asta din doua motive: e vorba de siguranta si oricum Renault are cea mai sigura gama, "nu"?
Diferenta de pret nu vine din compromis la calitate / fiabilitate pe care SPECULEZI tu ca l-ar face renault sau dacia, ci din marja de profit !
"infantilism galopant"?! :)) cu mine nu-ti merge baiatule... crezi ca daca folosesti un limbaj bombastic, poti ascunde lipsa culturii auto?
@LauCalin
Nu m-ai bagat in ceata deloc. Cunosc faptul ca esti un sustinator fanatic Volvo. Volvo face intr-adevar masini sigure si are studii avansate in acest sens, dar de la a spune asta, pana la a contesta testele EuroNcap e cale lunga. Airbagurile, celula de supravieturire si celelalte sisteme nu au sens/efect la viteze mult superioare celor celor de la EuroNcap, asa cum ceri tu. Corpul uman are o limita. La fel si celula de supravietuire. Nu te poti pune cu fizica.
La viteze mari siguranta volvo sau renault chiar nu mai conteaza... urmareste filmul asta...
http://www.automarket.ro/tv/crash-teste/crash-test-frontal-la-192-de-kilometri-pe-or-cu-un-focus-de-generaie-veche-2109.html
Ce ziceai de peugeot 407 ?!?
Platz 18: Renault Laguna
Platz 19: Peugeot 407
Platz 20: Ford Mondeo
"Ira Megane este o masina de referinta pe segment. "
Dupa care spui:
"Eu NU am afirmat ca produsele renault sunt "cele mai dotate si cele mai fiabile de pe piata"
Concluziile le trage fiecare.
Referitor la 407, ca vad ca tot nu vrei sa intelegi ce vreau sa zic (cum se face ca toti inteleg numa tu nu...) este faptul ca Laguna este considerata una dintre cele mai fiabile masini fabricate de Renault si una dintre cele mai fiabile masini de clasa medie. Dar este pe penultimul loc, langa 407 (in inegalabilul clasament ADAC). Despre care se stie ca nu prea a fost referinta clasei medii.
Referitor la Volvo, una e sa sa apreciezi o marca si alta e sa te bati cu pumnul in piept ca ce "mare si tare e". De la a aprecia pana la a fi fanatic e o diferenta.
Ideea cu testele facute de Volvo, daca citeai reportajul ala (sau daca il citeai atent) ai fi aflat ca Volvo cand testeaza masini nu o face neaparat doar dupa standardele EuroNCAP, ci mult mai mult decat ce face EuroNCAP. Volvo baga foarte multi bani in siguranta si nu se bazeaza doar pe testele facute deEuroNCAP. In plus alaturi de Mercedes are cel mai mare simulator de teste de siguranta, unde se poate simula cam orice situatie reala de accident (nu doar impact frontal cu 64 km/h, lateral, cu stalp sau cu pietoni TOATE la o ANUMITA viteza si din ANUMITE unghiuri de impact). Mai mult decat atat, in State si Suedia Volvo are echipe care se ocupa cu analiza comportamentului masinilor in timpul accidentelor din viata reala (eu unul snt de parere ca adevaratele teste de siguranta se dau pe strazi, nu la EuroNCAP). Altfel spus, sunt echipe care merg la locul accidentelor, fotografiaza masinile si cer date detaliate de la politie despre cauzele si efectele accidentelor in care au fost implicate masinile Volvo. Toate astea duc ulterior la mii sau zeci de mii de teste in laborator, adica aici:
http://www.youtube.com/watch?v=k6EQ9OCB464
Arata-mi si mie un impact din spate sau un test de rostogolire cu un Megane sau cu Laguna. Evident, acum vei intelege ca in opinia mea Renault e petarda la siguranta pe langa Volvo.
Interesaza-te de rata mortalitatii pe marci si apoi mai discutam de tesele EuroNCAP. Care cel putin pentru mine au o relevanta tot mai mica pentru ca in ziua de azi 5 stele se iau pe banda rulanta.
Si tu vi si imi vorbesti mie de cultura auto. Credeam ca numai fanii VW si BMW reactioneaza asa. Se pare ca m-am inselat.
ps: esti copil dupa grafica. fii sincer, cati ani ai?