Vineri, 18.10.2013
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cu toţii am fost şi suntem fascinaţi de numere. Inevitabil ne gândim la ele ca simboluri pozitive şi negative. Pitagora le vedea însă şi mai simplu: masculine şi feminine. Pentru matematicianul grec numerele pare erau feminine, iar cele impare masculine.
Teoria a fost reinterpretată la nesfârşit şi acum a ajuns, cel puţin pentru unii, să se inverseze. Este cazul BMW, unde numerele pare încep să capete trăsături pur masculine, lăsându-le pe cele impare să se ocupe de clienţii familişti. Masculinitatea bavareză va fi definită acum de numere ca 6, 4 şi, în viitor, 2. Asta pentru că toate modelele coupe create la Munchen vor primi aceste indicative numerice.
Tot numerele sunt responsabilitate pentru o polaritate închipuită. Unele sunt pozitive, altele sunt negative. Numerele feminine reprezintă materialitatea, frumosul armonia luxul. Întru totul potrivit până acum pentru ceea ce am testat noi: Seria 4. De cealaltă parte, numerele impare reprezintă focalizare, control, perfecţiune, mister. Atribute care se pot potrivi la fel de bine şi unui număr par, 4 în cazul nostru.
Deja sunt debusolat. Aşa că o să pătrund în adâncul problemei: semnificaţia cifrei 4. Cifra 4 este sinonimă cu disciplină (justificată pentru un model german), putere (BMW este cunoscut pentru motoarele sale), stabilitate (iarăşi o trăsătură BMW), de încredere (fiabilitatea germană) şi pe al cărui cuvânt se poate conta.
La capitolul părţi negative, cei aflaţi sub semnul cifrei 4 plătesc pentru pragmatism, fiind consideraţi plictisitori, lipsiţi de emoţie şi empatie. Cred că deja avem un profil de la care putem porni atunci când urcăm la volanul noului Seria 4.
BMW Seria 4 Coupe
420d 2.0 190CP Aut
- Pret de pornire 40.796 €
- Pret model testat 60.844 €
- Taxa auto 0 €
Motor / Transmisie
Aşa cum bine ştiţi, noul Seria 4 este de fapt urmaşul vechiului Seria 3 Coupe. Un urmaş care nu mai are nici o legătură cu actualul Seria 3 sedan şi care îşi propune să scrie propria istorie în gama germană.
Cu toate separările din lume, Seria 4 nu poate renunţa însă la ceea ce are mai bun BMW: motoarele. E normal să găsim şi pe Seria 4 aceleaşi agregate ca pe Seria 3. Pe lozul nostru a scris simplu: 420d. Un indicativ cu care trebuie să ne obişnuim.
Unitatea cu patru cilindri, de 2.0 litri, este privită ca o referinţă în domeniu. Este, într-adevăr, unul dintre motoarele alături de care ţi-ai dori să-ţi petreci întreaga viaţă a maşinii tale. Sub capotă sunt 184 de cai putere, generoşi şi săritori, gata de bravură atunci când sari peste limitele legale.
Cuplul motor este şi el acolo. De la 1750 de rotaţii transformă coupe-ul într-o uzină de prelucrare a emoţiilor. Este o zvâcnire care te face să tresari şi care nu se gâtuieşte când ai ajuns la 3000 de rotaţii. Este un sentiment plăcut, înşirat pe o plajă de turaţii lungă cât o zi de vară.
Exploatarea se face cu ajutorul unei cutii automate cu 8 rapoarte, devenită deja un accesoriu indispensabil pentru toate modelele noi BMW. Cam ce a devenit poşeta pentru femeia modernă.
Cele 8 trepte se succed extrem de liniar, pe nesimţite, dacă nu forţaţi lucrurile. Când scăpaţi însă piciorul pe acceleraţie, Seria 4 se pregăteşte de alergare. Stă totuşi cam mult să îşi lege şireturile dacă vă aflaţi în treapta D. Pentru o derulare ceva mai alertă e nevoie de treapta Sport a cutiei. Scăderea devine o operaţie uşoară. Operarea padelelor din spatele volanului ajută şi ea la scăderi mai pronunţate şi la un sunet cu personalitate.
O personalitate prea puternic manifestată la turaţii mici, dacă mă întrebaţi pe mine. O personalitate ce ar fi trebuit temperată cu ceva remedii naturiste de antifonare.
Consum
M-am obişnuit ca atunci când consult fişa tehnică a unui model BMW aflat la test să găsesc cele mai bune valori de consum. Am fost dezamăgit să aflu că mai sunt şi excepţii. Unitatea diesel de 2.0 litri consumă, în medie, 4.6 litri/100 de kilometri. Este un consum aproape identic cu cel oferit de Audi A5 2.0 TDI, care livrează însă cu 7 cai în minus.
În ecuaţie există însă şi noul Mercedes C-Klasse Coupe, care impresionează cu cei doar 4.4 litri/100 de km oferiţi de motorul BlueEfficiency de 2.1 litri. E drept că este mai sărac în cai putere, livrând doar 170.
Revenind la viaţa reală, cea de dincolo de cifrele utopice ale producătorilor, trebuie să spun că media urbană a consumului s-a oprit la doar 9 litri/100 de km. Departe de valoarea de 5.4 litri înscrisă în fişa tehnică, dar redusă, dacă iau în calcul traficul intens, forţarea acceleraţiei şi faptul că nu am folosit nici o clipă setarea EcoPro.
Performanţe
BMW este asociat mereu cu bucuria de a conduce. De aici şi numărul de înmatriculare al maşinii de test. Pentru a crea un zâmbet pe faţa clienţilor săi, BMW a ştiut întotdeauna că trebuie să ofere performanţe. Zis şi făcut.
Versiunea 420d se achită cu succes de respectarea tradiţiei. Cu cele 7.3 secunde scurse până la 100 de km/h, Seria 4 este mai rapid decât rivalii Audi A5 şi Mercedes C-Klasse Coupe. Viteza sa maximă, de 232 km/h, este, de asemenea, greu de egalat de rivali.
Interior
Interiorul noului Seria 4 nu diferă cu mult de cel al lui Seria 3. Avem aceeaşi filosfie de design, cu mici modificări, insesizabile de un ochi neavizat. Cel mai important este însă că nici una din părţile bune nu a fost estompată. Avem materiale de calitate, chiar dacă nu şi în partea inferioară a bordului, avem finisaje demne de segmentul premium şi multe inserţii din aluminiu care te gâdilă tactil prin răceala lor ori de câte ori le atingi.
Ergonomia rămâne la fel de exemplară, cu butoane pe care ai fi capabil să le apeşi chiar şi cu ochii închişi. La fel şi pe volan, unde ele sunt scoase în relief de designul minimalist şi extrem de sexy al volanului oferit de divizia M. Este un accesoriu care ar trebui să devină standard pe toate versiunile modelului german. Se încadrează atât de bine în peisaj şi alungă monotonia unui habitaclu de altfel conservator.
Conservator dar cu accente high-tech. Cel puţin dacă socotim tija care îţi aduce mai aproape centura de siguranţă, asemeni unui android care te bate pe umăr şi îţi aminteşte că trebuie să fii în siguranţă. Este un aspect interesant, care face amuzamentul celor neobişnuiţi cu tehnologia.
Coupe-urile nu sunt văzute ca modele spaţioase. Cu toate acestea, în Seria 4 se poate călători în condiţii decente şi pe locurile din spate. Spaţiul până la plafon este în parametri normali, iar la nivelul genunchilor satisface. Accesul pe locurile din spate se face destul de uşor, fie printr-o înclinare clasică a scaunului, fie prin acţionarea electrică a acestuia.
Portbagajul are doar 445 de litri şi, deşi este infim mai mic decât cel al rivalilor, este suficient pentru destinaţiile mai îndepărtate ale viitorilor doi pasageri.
Preţ de achiziţie
Noul BMW Seria 4 pleacă de la 40.800 de euro, cu 10.000 de euro mai mult decât noul Seria 3. Vorbim însă de un model superior cu ţinte clare în rândul tinerilor. Preţul de pornire este valabil chiar pentru versiunea testată de noi, 420d.
Dacă vreţi însă să ajungeţi la performanţele exemplarului testat de noi, trebuie să mai scoateţi ceva euro din buzunar. Numai cutia automată vă va uşura de aproape 2500 de euro. La fel şi farurile adaptive complet LED, care costă fix 2000 de euro. Nu în ultimul rând, sistemul de navigaţie Professional mai adaugă 2600 de euro la factură. Nu e de mirare că la final vă treziţi cu o valoare de 61.000 de euro pentru o maşină care nu vine nici măcar cu head-up display, cameră pentru marşarier şi scaune cu lista opţională de reglaje.
Dacă ne uităm în segment, un Audi A4 2.0 TDI cu transmisia automată Multitronic porneşte de la 42.000 de euro, uşor mai ieftin decât 420d cu Steptronic. Şi Mercedes C220 CDI BlueEfficiency are un preţ mai mic, de 39.800 de euro, la care se mai adaugă costul unei transmisii automate.
Siguranţă
După testul pe care EuroNCAP l-a realizat cu noul Seria 3 în postura de subiect, organizaţia independentă europeană a concluzionat că modelul bavarez trebuie să primească cinci stele la general şi 95% dintre punctele totale la categoria protecţia pasagerilor adulţi.
Era normal şi nimeni nu se aştepta la altceva de la cel mai bine vândut model al mărcii din Munchen. Pe lângă banalele airbaguri de toate tipurile, ABS şi sistemele de control dinamic al stabilităţii şi tracţiunii (DSC şi DTC), Seria 3 vine şi cu elemente de siguranţă activă.
Ţinută de drum
Să ne înţelegem: BMW Seria 4 poate fi o maşină confortabilă. Serios. A fost construită pentru a absorbi bine suprafeţele de rulare neregulate. Iar funcţia Comfort a suspensiei adaptive chiar înmoaie lucrurile mai mult decât trebuie. Aşa că lăsaţi obiecţiile la adresa comfortului, mai ales dacă optaţi pentru jante de 19 inch cu talon cât buzele Biancăi Drăguşanu. Sunt frumoase, poartă sigla diviziei M, dar din punctul acesta de vedere nu sunt practice.
Utilitatea lor se vede, poate, atunci când alegeţi setările Sport sau Sport+ ale suspensiei. Totul devine alert, coupe-ul se lipeşte de asflat (e deja un clişeu) şi porţiunile de drum virajat devin un stimulent perfect. Nu ştiu cum au făcut inginerii BMW, dar ruliul a fost estompat aproape complet. E un mister, având în vedere că majoritatea rivalilor săi nu reuşesc să scape de acest virus.
Direcţia este şi ea printre cele mai precise pe care le-am testat pe o maşină de serie fără eticheta vreunei divizii sportive.
Vizibilitate
Vorbim despre un coupe. Asta înseamnă că unele părţi din suprafaţa vitrată au fost sacrificate de dragul frumosului. Chiar şi aşa, Seria 4 păstrează o vizibilitate generală bună. Oglinzile laterale sunt bine proporţionate, luneta este ceva mai înclinată, dar este încadrată bine de oglinda retrovizoare, iar montanţii par a fi croiţi cu multă responsabilitate. Sunt puţine situaţiile în care aceştia pun dificultăţi.
Tehnologie
Atunci când eşti etalonul segmentului mediu premium trebuie să fii tu cel care inovează, cel care se aliniază tot timpul la tendinţele tehnologice ale epocii în care trăim.
BMW a înţeles asta şi are meritul de a oferi câteva inovaţii pe care ceilalţi actori din segmentul premium abia le studiază. Este vorba despre head-up display-ul color, despre funcţia de recunoaştere tactilă a butonului de iDrive (furată, ar zice unii, de la Audi) sau despre navigaţia 3D, care îţi conturează silueta blocurilor şi a celor mai importante clădiri din Bucureşti. Asta dacă putem socoti Mall Vitan o clădire reprezentativă.
Restul echipamentelor sunt obligatorii pentru un model care face dintr-o familie su sânge albastru cum este cea BMW. Vorbim despre sistem audio de înaltă fidelitate, de senzorii de lumină, ploaie şi parcare, de scaunele electrice cu memorie, de conectivitatea sistemului multimedia, de oglinzile cu funcţie anti-orbire şi de scaunele încălzite.
Design
BMW susţine că noul Seria 4 este un model de sine stătător, care nu se amestecă în afacerile fratelui său sedan. Aşa o fi. Însă, la prima vedere se pare că cei doi fraţi provin din aceeaşi mamă. Asemănările sunt izbitoare şi ai nevoie de ceva timp pentru a te obişnui cu diferenţele.
Cu toate acestea, Seria 4 reuşeşte să fie o prezenţă ceva mai puternică pe stradă, cu un impact vizual mai mare decât cel al fratelui său monoton şi cu patru uşi. Impresia de dinamism există, iar silueta de coupe contribuie decisiv la sublinierea acestui aspect.
Şi, ca în cazul oricărui model proaspăt născut în familia BMW, designul întoarce capete şi atrage priviri. Designul, conservator sau nu, uniformizat sau nu, dinamic sau nu, păstrează din magnetismul specific brandului.
Ne-a placut
- Sistemul de navigaţie 3D
- Liniaritatea transmisiei automate
- Designul volanului M
- Precizia direcţiei
Nu ne-a placut
- Antifonarea dieselului
- Preţul piperat
Date tehnice - BMW Seria 4 Coupe 420d 2.0 190CP Aut | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Îndrăzneț -
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador
Ştiri despre BMW
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile a inițiat o rechemare în service care afectează peste 720.000 de mașini din SUA. Există risc de incendiu din cauza unui scurtcircuit care ar putea să apară la pompa de apă. (Joi, 22 August)
-
Muzeul BMW din Munchen și auditoriul BMW Welt celebrează 40 de ani de M5. La întâlnirea organizată de BMW Group Classic au fost prezentate 65 de exemplare M5 din toate generațiile. (Vineri, 16 August)
-
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul M5 Touring. Break-ul de performanță are tot 727 CP, ca și versiunea sedan, dar volumul portbagajului ajunge până la 1.630 de litri. (Vineri, 16 August)
Ce va mai completati...
poate din cauza pietelor din brazilia, rusia si china mai band astia si isi permit sa creasca preturile, dar nu stiu cat o sa ii mai tina balamalele sa tot scumpeasca masinile astea ...
@ Scorpionul.negru
Versiunea cu 4 usi e seria 3...
Cauta pe Carscoop si o sa vezi ca va aparea cat de curand versiunea in 4 usi a seriei 4. Ei spun ca o sa se numeasca 4-Series Gran Coupe . Sunt imagini reale aproape descoperit total cu el pe prima pagina ! Normal o sa concureze cu Audi A5. Era normal sa faca si treaba asta BMW sa fure din clientii de A5.
Cum am spus mai sus este o informatie exacta si poate fi verificata. Nu e din capul meu.
O versiune de seria 3 mult mai urata ca 3 sedan sau touring :). Ai vazut 4 sedan pe carscoop ?
http://www.bmw.md/md/en/general/_images/BMW_general_price_list_08_2013.pdf
Din cate stiu eu, in Republica Moldova nu se plateste TVA pentru autoturisme, poate de aici diferenta
Poi daca alegi un 435d x-drive(nu stiu daca exista pe piata noastra) cu toate obtiunile probabil ca pretu sare de 75k euro.........deja esti pe teritoriul seriei 7 care vine cu acelasi motor si cateva dotari incluse deja.
@probe
Poate la SH sa gasesti Bentley la pretul asta, adevarat ca este exclusivista, dar intretinerea unui astfel de model face ca cea pentru seria 4 sa para low-cost.
Cu 60 k euro iti cumperi un Q50 in versiunea hybrid cu peste 300 cp, si mult mai fiabil.
Te duci de la o clasa la alta in functie de costul optionalelor, ceea ce este o greseala, asa si-un 740d xdrive, cu acelasi motor de pe 435d, poate depasi 100 de mii de euro, cu toate optionalele posibile, ceea ce-l duce in zona lui M5 si tot asa, tot timpul exista alternative, nu asta e ideea.
BMW-urile is foarte scumpe ,extrem de scumpe chiar.......
zicea cineva ca mai bine si-ar lua un Bentley de bani aia........si la fel as face si eu......
chiar daca ai gasi un Bentley sh de vreo 3-4 ani cu 30-40k km rulati masina ar fi o alegere mult mai buna decat un 420d cu 20-30 km la bord(masina noua)
si sa nu mai amintim de intretinere ca cine are 50k euro de masina noua sau sh mai are omu inca vreo 20k euro prin banca de rezerva(asta daca e un om cu picioarele pe pamant)
Total de acord cu tine. O masina de lux are si intretinere pe masura. Bentley Continental din primele productii de care spunea cineva mai sus, practic are un pret foarte mic fata de cat a fost nou. Il cumperi la pret de masina premium noua. Pare tentant sa il achizitionezi la cateva zeci de mii de euro. Dar ca sa ii faci revizia la timp la reprezentanta, sa ii faci plinul ca doar nu alimentezi cu un sfert de rezervor (destul de des pt. ca are un consum urias), in cativa ani (maxim 3) platesti masina inca o data. Am cunoscut acum cativa ani un domn de top 100 cred, care avea multe fabrici de ciment si alte zici si zeci de afaceri. Isi cumparase cu cativa ani in urma un Arnage RL Mulliner nou facut pe comanda (model deosebit cu partitie - limousine in doua culori grena cu negru) in valoare de 500 de mii de euro. (B-01-MDC) cine locuieste in Bucuresti probabil la vazut si stie despre ce este vorba. Din curiozitate am intrebat la cat duce pe an intretinerea unei asemenea masini. Nu a stiu sa imi raspunda exact pt. ca nu se ocupa personal de intretinerea ei si mi-a spus sa inteb soferul ca el stie mai bine. Omul a spus clar ! Zeci de mii de euro cu tot cu asigurare, impozit, revizie facute la timp benzina pe an etc. Probabil la Bentley e mai ,, ieftin '' dar tot de ordinul zecilor de mii. Asta inseamna masina platita inca o data in cativa ani. La Arnage-ul acela probabil in zece ani se ajungea sa plateasca masina integral pt. ca era foarte scumpa. La un Conti nou... in cel mult 5 ani. Iar second 2-3 ani. Oare e rentabil cand nu ti-l permiti cu adevarat ? Eu zic ca nu si mi se pare cocalareala totala sa il ti in garaj si sa il scoti cand te duci la club sa te dai mare cu el. E penibil zic eu. La un BMW sau alta marca premium, chiar daca dai 60 de mii sau 120 de mii pe el, intretinerea este acceptabila. Sigur ca trebuie sa ai venituri peste medie sa o poti cumpara si intretine ca la carte...dar e nimic pe langa o marca de prestigiu cu motoare mari. Asa ca cine cumpara masina premium noua, sigur o intretine cum trebuie si si-o permite cu adevarat. Cine achizitioneaza lux - second, e dubios. Posibil sa o cumpere doar pt. imagine. Putini si le cumpara din pasiune si ca le permite statutul social.
Cand nu esti familist, esti pe cont propriu si portofelul e gros, atunci vei intelege rostul acestei masini. Si atata timp cat pe strazi sunt destule masini premium de peste 40-50000 de euro si cerere exista, este si normal sa avem pe piata si asa ceva
Ca fapt divers acum 4-5 zile cand am fost sa spal masina am stat langa ea la benzinarie. In aproximativ o jumatate de ora cat am stat acolo cred o treime din cele care au venit sa alimenteze erau premium de peste 30-40000 de euro. Deci masina asta e scumpa pentru noi, nu pentru toti.
toti constyructori premium sunt scumpi
ma refer mai mult constructorului bavarez ca 'tin' mai mult cu ei:D
au niste preturi mari si asta pe cand la 'putere' sunt vanzarile de milioane de exemplare........
probabil doar in jur de 30% din oameni de rand(la nivel global)isi permit sa-si cumpere o masina premium noua(a carui pret sare de 40k euro si poate ajunge la 70k 80k euro chiar mai mult)
daca preturile erau mai mici mai bune existau si mai multi clienti......doar sa ne gandim cati dintre cumparatorii de mondeo passsat sau mazda 6 nu sar fi dorit un seria 3 sau A4......insa din cauza preturilor mari sau limitat oameni la o masina mai ieftina si mai putin premium
daca preturile ar fi fost mai mici ar fi mai multi clienti(nu k nar exista)
De ce va apucati voi acum sa spuneti ca BMW (sau masinile premium in general) sunt scumpe. Ele nu sunt scumpe pentru toti. Sunt scumpe pentru muritorul de rand care traieste dintr-un salariu ce variaza intre 0,5 si 5 salarii medii. Dar tie, comentator care spui ca-i scump bemveu' la 60k, cum crezi ca i se pare de scump un BMW de 60k unui ins care face 10-15k pe luna?
Piata exista! anual producatorii premium cresc la vanzari - Audi, BMW si Mercedes vand impreuna peste 5 milioane de masini, anual ! Pe lumea asta exista anual 5 milioane de oameni care dau cel putin 30k pe o masina. Nu faci parte dintre ei .. ghinion frate, problema este la tine nu la ala care cere 30k pe masina.
Relativ la masina din figura alaturata numai cuvinte de lauda ... desi, sa vedem, concurenta americana a ridicat mult nivelul si ameninta serios (sunt si japonezii acolo, calm, nu i-am uitat)
se transpira mult, unii din cercul elevat al cunoscatorilor care scriu regulat, poate nu si-au luat nici BAC-ul si ei isi dau cu parerea despre masini gen BMW, au impresia ca daca au deja un AVEO, sau un VW cumparat in leasing, cu o rata de toti banii parintilor sau un kk de sh cu peste 2-300000 reali, detin deja certe cunostinte auto.
Sa amintesc si de baietii astia cu clasamentele lor de 2 bani, traduse prost, si subiective pe alocuri ...?
La inceput am intrat de curiozitate, dupa aia sa ma amuz, acum la sfarsit doar ca sa-ti dau dreptate.
E un kitsch auto !!!
Deci in concluzie este o masina scumpa pentru tarile bananiere cu e rromanica.