Miercuri, 25.05.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Recesiunea a pus la grea încercare lumea auto. Au fost voci cu greutate care au dat şanse doar unui număr de maxim şase grupuri auto. Cu toate acestea, greul pare că a trecut, iar constructorii ţin să sfideze previziunile sumbre. Chiar şi cei mai mici producători au ţinut steagul sus şi au reuşit să îşi păstreze clienţii. Subaru este unul din exemple, fanii mărcii fiind foarte ataşaţi de ceea ce înseamnă performanţă şi tehnologie pentru brandul japonez. Perioada neagră a născut însă şi noi idei, noi segmente, ba chiar şi noi modele. Japonezii s-au conformat şi ei, apelând la ajutorul prietenilor mai mari de la Toyota, pentru a putea extinde rapid gama. A luat naştere un mini MPV simpatic, cu un nume ce rimează cu cel al unei flori, gata să aducă în curtea Subaru clienţi complet noi.
Subaru Trezia (2011-2014)
1.3 i L
- Pret de pornire 14.744 €
- Pret model testat 15.736 €
- Taxa auto 140 €
Motor / Transmisie
În ţara noastră, Trezia este oferit cu o singură motorizare, care se poate dovedi perfectă pentru cei care caută un "benzinar” econom, de cilindree mică. Este vorba despre micul propulsor de 1.3 litri, cu patru cilindri, o unitate care prezintă caracteristicile unui motor normal aspirat. Cum se traduce asta în realitate? Cuplul motor este destul de modest şi este resimţit din plin la o turaţie mai înaltă. În cazul unităţii de 1.3 litri vorbim de 125 de Nm la 4000 de rotaţii. Puterea totală însumează 99 de cai şi pare a fi decentă pentru mezinul care cântăreşte cu puţin peste o tonă.
Motorul se dovedeşte fâşneţ în oraş, acolo unde poate face faţă provocărilor într-un ritm alert, însă devine ceva mai leneş în afara aglomerării urbane. Impulsul acceleraţiei la viteze mari se simte greu, la fel ca atunci când maşina este încărcată.
Pentru a exploata cum se cuvine resursele şi pentru a favoriza obţinerea unui consum redus, Subaru a instalat o transmisie manuală, etajată bine, cu o timonerie plăcută şi precisă. Cele şase rapoarte reprezintă un plus în segmentul în care toţi mizează pe cutii cu cinci trepte.
Consum
Subaru Trezia ţine să revoluţioneze segmentul atunci când vine vorba de consum. Cei 6.8 litri înscrişi în fişa tehnică ajung pe la 7.8 litri în viaţa reală, fără a folosi aerul condiţionat. O valoarea bună, apropiată de cea a unui diesel cu cilindree mare. În afara oraşului, Trezia poate atinge o valoare record de 4.8 litri/100 de kilometri, însă noi nu am reuşit mai bine de 5.5 litri/100 de km atunci când am respectat toate limitările de viteză.
Comparativ cu rivalii din segment, Trezia este depăşit doar de conaţionalul Honda Jazz, valorile acestuia fiind mai bune în mediul urban, deşi dispune de o cilindree mai mare.
Performanţe
Deşi Subaru este un brand cu greutate atunci când vine vorba de performanţe, pentru un model din acest segment trăsăturile nu au fost transplantate. Trezia se mulţumeşte cu un sprint lent de la 0 la 100 de km/h, cronometrat la 13.3 secunde. Dacă nu ar fi fost codaşul Note, Trezia ar fi plecat capul pentru cea mai slabă performanţă din segment. Honda Jazz, Citroen C3 Picasso şi Kia Venga se descurcă cu mult mai bine. Trezia nu spală ruşinea nici la capitolul viteză maximă, deşi se poziţionează mai bine, cu 170 de km/h, peste Note şi Venga.
Interior
Deşi ne-am fi aşteptat ca liniile jucăuşe ale exteriorului să se regăsească şi la interior, am fost dezamăgiţi. Subaru nu reuşeşte să adopte un spirit ludic şi rămâne cramponat în austeritate, inspirată în primul rând de liniile terne şi de calitatea materialelor. Plasticul folosit pentru a îmbrăca habitaclul este destul de tare şi neprietenos, doar finisajele bune compensând aspectul său. Planşa de bord preferă simplitatea şi funcţionalitatea în schimbul aspectului spectaculos, pe care mizează, de exemplu, Jazz. Din fericire, Trezia compensează la capitolul spaţii de depozitare, numeroase şi bine gândite, foarte utile pentru o familie.
La fel de util se va dovedi şi spaţiul interior generos, printre cele mai bune din segment. Pe bancheta din spate pot călători în confort trei pasageri, chiar dacă scaunele păstrează acelaşi sentiment de austeritate. Portbagajul este şi el destul de încăpător, cu o capacitate de 363 de litri, însă nu se ridică la nivelul celui deţinut de Kia Venga, etalon din acest punct de vedere în segment.
Preţ de achiziţie
Subaru păstrează filosofia de nişă şi atunci când vine vorba de preţ. Trezia nu este chiar cea mai ieftină alternativă din segment, preţul său de pornire fiind de 14.744 de euro. Pentru această sumă clientul primeşte 99 de cai, o transmisie cu şase rapoarte şi o echipare de bun simţ. Cei care îşi doresc în plus proiectoare de ceaţă, jante de oţel, un sistem audio cu şase boxe, comenzi audio pe volan, precum şi piele pentru acesta, trebuie să aleagă următorul nivel de echipare, care ajunge la 15.736 de euro.
Dacă ne uităm în segment, cea mai ieftină alternativă rămâne Citroen C3 Picasso, care pleacă de la 12.750 de euro, în versiunea 1.4 VTi şi echipare Attraction. Foarte aproape de acesta se menţine Kia Venga, care costă 12.802 euro şi oferă 90 de cai şi 137 de Nm. Nissan Note nu face nici el concesii, o echipare Visia, de bază, a motorizării 1.4 de 88 cai putere fiind etichetată cu 13.490 de euro. Nici măcar Honda Jazz nu se ridică la nivelul preţului perceput de Subaru. Japonezul pleacă de la 14.235 de euro şi poate ajunge până la maxim 14.855 de euro.
Siguranţă
Subaru nu a făcut concesii la capitolul siguranţă, oferind clienţilor săi un pachet complet de sisteme active şi pasive. Pentru a evita orice situaţie neplăcută, Trezia vine echipat în standard cu ABS cu 4 senzori şi 4 canale precum şi sistem de distribuţie a forţei de frânare, sistem VDCS (Vehicle Dynamics Control System) şi nu în ultimul rând asistenţă la frânare (BA).
În cazul unui impact, cei cinci pasageri vor fi bine protejaţi de şapte airbaguri, dintre care două frontale, două laterale, două cortină şi unul pentru genunchii şoferului.
Ţinută de drum
Subaru a stat întotdeauna bine la acest capitol. Recunoscuţi pentru tracţiunea integrală Symmetrical All Wheel Drive, invidiată chiar şi de inginerii BMW sau Audi, japonezii au găsit un compromis optim şi pentru Trezia. Mini MPV-ul se descurcă bine atât pe străzile prost asfaltate cât şi pe porţiunile de drum virajat. Setarea suspensiei încearcă să-i împace şi pe cei cu un apetit sportiv mai dezvoltat, deşi este greu de crezut că există astfel de manifestări în segment. Aceeaşi suspensie filtrează însă foarte bine şi neregularităţile şoselei. Direcţia este destul de precisă, cu un feedback bun.
Vizibilitate
Trezia nu ridică probleme de vizibilitate. Oglinzile sunt bine proporţionate, suprafaţa vitrată este generoasă, iar câmpul vizual al şoferului nu este perturbat. Montanţii posteriori încadrează o lunetă generoasă, care leagă vizual şoferul de ceea ce se întâmplă în spate, fără a rezerva surprize neplăcute. Şi pe timp de noapte Trezia se decurcă bine, reuşind să distribuie o lumină suficientă, indiferent de drumul pe care rulaţi.
Tehnologie
Pretenţiile tehnologice nu sunt exagerate în acest segment, existând însă o serie de reguli esenţiale pentru asigurarea unui minim de confort. Ambianţa este întreţinută de un sistem audio cu patru sau şase boxe, capabil să primească medii de stocare mobile prin intermedul mufelor auxiliare.
Nu lipsesc aerul condiţionat, geamurile şi oglinzile electrice şi încălzite, coloana de direcţie reglabilă pe înălţime şi adâncime şi comenzile audio pe volan. Cei de pe locurile din spate vor avea posibilitatea de a-şi regla şi spătarul scaunului în timp ce bancheta va putea fi rabatată fracţionat, caracteristici care subliniază încă o dată versatilitatea.
Design
Subaru Trezia este una dintre cele mai atrăgătoare opţiuni din segment. Designerii s-au străduit să îi ofere mezinului un aspect vesel, care te înviorează de fiecare dată când îl vezi în parcare. Cu o privire mai atentă am putea asocia MPV-ul unui personaj cunoscut internauţilor, mai exact vulpoiul folosit de Mozilla pentru a-şi identifica browser-ul. Liniile blocurilor optice faţă induc acest sentiment, mulţumită colţurilor puternic conturate. Aspectul este întregit de un set de jante de 16 inch şi de o inserţie cromată aplicată la nivelul grilei şi al hayonului.
Ne-a placut
- Spaţiul interior
- Consumul urban
- Cutia cu şase trepte
Nu ne-a placut
- Plasticul din interior
- Acceleraţia 0-100 km/h
Date tehnice - Subaru Trezia (2011-2014) 1.3 i L | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Subaru
-
Divizia Subaru Europa anunță că noul Forester a debutat, oficial, pe Bătrânul Continent. Este disponibil alături de o motorizare e-Boxer, mild-hybrid, care oferă 136 de cai putere. (Joi, 03 Octombrie)
-
Potrivit celor mai recente informații, Toyota GR86 și Subaru BRZ vor fi retrase de pe piața europeană în 2024. De vină ar fi noua legislație cunoscută sub denumirea GSR2. (Miercuri, 07 Februarie)
-
Constructorul japonez de automobile a publicat o serie de imagini teaser cu un viitor SUV. Numele său este Levorg Layback și va fi prezentat în data de 7 septembrie. (Joi, 03 August 2023)
-
Constructorul nipon de automobile are planuri mari de electrificare. Spre exemplu, japonezii intenționează să comercializeze 600.000 de mașini cu zero emisii, la nivel global, până în 2030. (Joi, 03 August 2023)
-
Constructorul japonez de automobile prezintă noua versiune BRZ tS. Printre altele, modelul sport propune o suspensie calibrată de STI, care îmbunătățește comportamentul pe viraje. (Marti, 25 Iulie 2023)
Cati km au masinile din testele voastre ? Sunt iesite din rodaj ? Orice masina consuma cu cel putin un litru mai mult in perioada de rodaj. Ca sa dau exemplu un alt gandac de masina...Kia Picanto, in primii 3000-4000 de km consuma intre 9 si 10 l. la suta in oras, dar apoi nu prea mai trecea de 6,5 l. in oras.
Daca nu e lucrul asta, inseamna ca aveti piciorul drept din caramida si nu va dati seama, ori va indruma "expertii" vostri sa stati la 4000 rpm, ca asa e cel mai bine si asa "protejati" motorul, ca atunci se face ungerea corecta :00.
In rest,masina asta nu mi se pare prea stralucita. N-as cumpara asa ceva.
carei faza? cineva minte?