Miercuri, 31.08.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
La vremea debutului, Nissan Qashqai a fost privit cu îndoială de sceptici. Era un crossover compact cu un design cuminte. Între timp, acesta a devenit unul dintre cele mai populare modele din segmentul său, iar 80% dintre clienţii săi erau noi pentru Nissan. Nu vă aşteptaţi la asta, nu-i aşa? Ei bine, Nissan pare că se aştepta, aplicând un facelift care l-a făcut pe Qashqai mai atrăgător şi mai modern, fără să-i strice punctele forte. Modelul rămâne un punct de referinţă în segment, deşi nu poţi pune punctul pe acel "ceva" care să te dea pe spate.
Nissan Qashqai (2009-2013)
2.0 dCi 150CP Tekna 4WD auto
- Pret de pornire 17.990 €
- Pret model testat 30.290 €
- Taxa auto 416 €
Motor / Transmisie
În timp ce mulţi au ales versiunea 1.5 dCi a lui Qashqai, exemplarul testat era echipat cu o motorizare mai rar întâlnită, un 2.0 dCi de 150 CP. Propulsorul este vârful gamei diesel şi vine în compania unui sistem de tracţiune integrală All-Mode 4x4, ce poate fi decuplat atunci când nu este folosit. La nevoie, are şi un mod de blocare a diferenţialului central, care te scoate din încurcături.
Cea mai performantă motorizare dCi din gama Qashqai se simte cel mai bine după ce treci de 2.000 de rotaţii pe minut, aceasta fiind ceva mai lentă la acceleraţiile parţiale până să treacă de acest prag, element subliniat şi de faptul că motorul oferă cei 320 Nm ai săi la respectiva turaţie. Cei 150 CP nu-l fac pe Qashqai vreo rachetă pe şosea, dar îţi conferă suficientă încredere să faci liniştit o depăşire şi chiar să mergi ceva mai tare dacă ai nevoie.
Reprizele sunt bune, deşi la viteze mari ai nevoie fie de răbdare, fie de o retrogradare pentru a putea depăşi un alt participant la trafic. Antifonarea este bună, cu toate că unele sunete şi vibraţii se fac auzite în habitaclu la turaţii joase, semn că dCi-ului nu îi place să fie subturat prea mult. Timoneria este precisă, iar cursa schimbătorului este scurtă, sugerând un oarecare grad de sportivitate, deşi segmentul îţi sugerează altă atitudine.
Consum
Nissan Qashqai are un consum mixt de 6.7 litri la sută, ceea ce se traduce printr-o valoare de 8.5 litri la sută în mediul urban şi 5.7 litri la sută în afara oraşului. Din păcate pentru modelul nipon, nu sunt cele mai bune valori din segment, existând şi modele cu un consum mixt de 5.7 litri la sută (Sportage 2.0 DSL), în timp ce majoritatea au un consum mixt de 6.0 litri la sută.
Qashqai pierde foarte mult prin faptul că nu are un sistem stop-start, care l-ar fi ajutat să reducă dramatic consumul urban. Chiar şi aşa, am reuşit un consum urban de 6.2 litri la sută, în urma unor eforturi însemnate, cu toate că nu am oprit instalaţia de aer condiţionat. Dacă nu mergem la consum, Qashqai soarbe 7.6 litri la sută în oraş. În cazul în care vă grăbiţi, consumul atinge pragul de 9.5 litri la sută.
Mediul extraurban îi este favorabil lui Qashqai 2.0 dCi, marcând un consum de 5.6 litri la sută în cadrul testului nostru. Tot ce a trebuit să facem a fost să mergem constant şi să respectăm limitele de viteză. Pe autostradă, la 120 km/h în treapta a şasea, Qashqai afişează 2.200 rpm şi consumă 7.5 litri la sută.
Performanţe
Cu 9.9 secunde de la 0 la 100 km/h şi o viteză maximă de 193 km/h, Qashqai este cel mai rapid model din segmentul său. Până să-l întâlnească pe Yeti 2.0 TDI CR, care poate să atingă 201 km/h şi are nevoie doar de 8.5 secunde ca să atingă suta.
Cu toate acestea, Qashqai se prezintă destul de bine la acceleraţia în linie dreaptă în raport cu rivalii, atât pe hârtie, cât şi pe şosea. Practic, modelul nipon recuperează diferenţa pierdută pe hârtie la consum prin performanţe. Dacă v-aţi grăbit vreodată, ne veţi da dreptate.
Interior
Fiind un crossover, Qashqai are poziţie la volan mai înaltă decât în cazul unui hatchback. Unora le place acest lucru, de unde şi alegerea unui crossover, în timp ce alţii sunt mai tradiţionalişti şi preferă să stea "cât mai jos" într-o maşină. Scaunele lui Qashqai sunt confortabile, iar facelift-ul a adus o serie de modificări corecte la nivelul habitaclului acestui model.
Amplasarea comenzilor este ergonomică, iar petrecerea mai multor ore la bordul acestui model nu se lasă cu dureri de spate de la scaune şi nici de la poziţia la volan. Pedalele din aluminiu conferă un aspect sportiv, în timp ce timoneria scurtă te îndeamnă să conduci mai agresiv. Singurul lucru care te temperează este poziţia înaltă la volan.
În ceea ce priveşte spaţiul, nu ne plângem de Qashqai. Este mai spaţios decât o compactă, cu toate că este mai mic decât multe crossovere. Portbagajul oferă 410 litri, suficient pentru bagajele a patru sau chiar cinci persoane. Că tot vorbeam de numărul ocupanţilor, cel de-al cincilea pasager s-ar putea simţi stânjenit la un drum mai lung de tunelul median, dar prezenţa elementului respectiv a fost ascunsă discret şi minimizată. Calitatea materialelor este bună, dat fiind nivelul de echipare de top.
Preţ de achiziţie
Cel mai ieftin Nissan Qashqai cu motorul 2.0 dCi de 150 CP costă 24.190 de euro cu TVA inclus. Exemplarul testat de nou era în versiunea de echipare Tekna, vârful gamei, care porneşte de la 30.290 de euro cu TVA inclus. Preţul este destul de mare, dat fiind faptul că este la 13.000 de euro "distanţă" de versiunea entry-level a lui Qashqai.
Pentru aceeaşi sumă de bani puteţi la fel de bine să cumpăraţi un Volkswagen Tiguan, un Kia Sportage şi să mai "rămâneţi" cu 5.000 de euro, un Toyota RAV4, un Hyundai ix35, un Ford Kuga, un Mitsubishi ASX, un Renault Koleos sau o Skoda Yeti. Un lucru este cert, diferenţa de preţ dintre multe modele enumerate mai sus este de câteva sute de euro, putând să atingă chiar 5.000 de euro.
La nivel global, peste 1.000.000 de oameni au ales un Qashqai din 2007 până în prezent. Ce-i drept, nu spune nimeni că au cumpărat versiunea de top sau entry-level-ul. Concluziile le trageţi singuri. Strict ca vehicul de lifestyle, Qashqai este relativ scump, cel puţin în versiunea Tekna. Nivelul de echipare mediu, Acenta, pare să fie mai potrivit pentru Qashqai, transformând acest crossover într-un jucător competitiv în ceea ce priveşte preţul.
Siguranţă
La testele EuroNCAP din 2007, Nissan Qashqai a obţinut cinci stele de siguranţă fără nicio bătaie de cap, fie el uman sau de manechin. Versiunea de bază a lui Qashqai are airbag-uri faţă, airbag-uri laterale, ABS şi ESP, cum e şi normal în cazul unui crossover modern. În cazul versiunii de top, dotările de siguranţă cresc, cu toate că Nissan nu a echipat Qashqai cu un sistem de siguranţă revoluţionar.
Ţinută de drum
Deşi unele elemente de la interior îi dau şoferului idei de sportivitate, iar reclama celor de la Nissan îl prezintă pe Qashqai ca pe un model jucăuş, gata de distracţie, acesta este optimizat pentru confort. Sistemul său de suspensie lucrează în linişte şi estompează cu succes majoritatea gropilor şi a imperfecţiunilor pe care le prezintă şoseaua.
La prima vedere, ne aşteptam ca acest model să fie un crossover fără nicio abilitate sportivă pe viraje, dar Qashqai ne-a surprins şi ne-a arătat că pedalele sport de la interior nu-s acolo degeaba. Practic, modelul se comportă ca un hatchback cu un punct de greutate ridicat cu câţiva centimetri, ceea ce nu poate să fie decât bine pentru Qashqai. Mai mult decât atât, cu excepţia unghiurilor de trecere caracteristice unui crossover destinat mediului urban, Qashqai se descurcă bine în off-road.
Suspensia sa îl ajută cu denivelările mici, în timp ce sistemul de tracţiune integrală ţine totul sub control. Nu l-am încercat în noroi sau zăpadă din lipsa condiţiilor respective, dar cine intră cu un crossover în noroi. În mediul urban, Qashqai se simte ca acasă şi dă dovadă de un nivel bun de confort. La nevoie, acesta este semi-sportiv şi te ajută când te grăbeşti, fie că rulezi pe modul 2WD sau pe 4x4.
Vizibilitate
Qashqai nu a prezentat probleme la vizibilitate, deoarece este echipat cu un set de oglinzi laterale de dimensiuni generoase, iar poziţia înaltă la volan te ajută să-i vezi pe ceilalţi ca şi cum ţi-ai privi colegii de trafic în timp ce stai pe o scară. Pentru manevrele în marşarier, există o cameră video care îţi indică şi traiectoria pe care o va urma vehiculul.
Oglinda centrală are dimensiuni agreabile şi acoperă luneta în proporţie de 90%, nefiind probleme nici la monitorizarea situaţiei din spate. Montanţii A nu au fost nici ei deranjanţi, Qashqai fiind mulat "ca o mânuşă" pe necesităţile noastre în materie de vizibilitate.
Tehnologie
Fiind vorba de un model oferit în versiunea de echipare de top, Qashqai are numeroase dotări tehologice. Fie că vorbim de sistemul audio cu touchscreen folosit şi în gama Juke, sau de comenzile pe volan bine gândite, Qashqai are tot ce îţi trebuie pentru o rulare confortabilă spre destinaţie.
Sistemul multimedia are şi conectivitate Bluetooth, iar ecranul de 5 inch afişează imaginile furnizate de camera video la rularea în marşarier. Nu putem să uităm de limitatorul de viteză şi de tempomat, ambele uşor de acţionat prin intermediul comenzilor de pe volan. Sistemul de navigaţie nu avea şi hărţile pentru România, dar acestea puteau fi actualizate rapid, graţie faptului că sistemul foloseşte un card SD pentru această bază de date.
Design
Într-un studiu realizat de biroul european al companiei japoneze, potenţialii clienţi ai lui Qashqai susţineau că designul este unul foarte bun chiar şi la trei ani după lansarea modelului. Studiul a fost efectuat înainte de aplicarea facelift-ului, dar asta nu înseamnă că noii clienţi Nissan nu vor fi de acord cu afirmaţia respectivă. De când cu facelift-ul Qashqai a primit o personalitate mai puternică, deşi modificările operate au vizat, în principal, partea frontală. Interiorul a avut şi el propria sa actualizare, în timp ce spatele a rămas aproape neschimbat. Chiar şi aşa, Qashqai arată încă bine, modelul având suficientă "prospeţime" pentru a rezista încă doi ani, când va fi înlocuit de cea de-a doua generaţie
Ne-a placut
- Consum redus în realitate
- Comportament on-road şi off-road
- Suspensie comfortabilă şi silenţioasă
- Timonerie precisă, cutie etajată pentru consum
- Preţ competitiv pentru versiunea Acenta
Nu ne-a placut
- Consum în raport cu rivalii
- Poziţie înaltă la volan, neplăcută pentru unii şoferi
- Reacţiile motorului sub 2.000 rpm
- Preţ relativ ridicat, deşi este "în linie" cu rivalii din segment
- Lipsă sistem start-stop
Date tehnice - Nissan Qashqai (2009-2013) 2.0 dCi 150CP Tekna 4WD auto | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Nissan
-
Constructorul japonez de automobile tocmai a prezentat a patra generație Murano pe piața din Statele Unite ale Americii. Pe lângă modificările exterioare și interioare, avem de-a face și cu un sistem de propulsie nou. (Joi, 17 Octombrie)
-
Potrivit unui oficial de rang înalt al producătorului japonez de automobile, investițiile în dezvoltarea de noi motoare termice au fost sistate. Întreaga atenție cade acum pe electrificare. (Luni, 03 Iunie)
-
Constructorul japonez de automobile anunță intrarea în producție a noului Qashqai facelift. Ca și până acum, acesta va fi asamblat în Marea Britanie, la uzina din Sunderland. (Vineri, 24 Mai)
-
Constructorul nipon de automobile intenționează să lanseze 30 de modele noi în următorii trei ani. Dintre acestea, 14 vor fi echipate exclusiv cu un motor termic. (Luni, 25 Martie)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
Facuta pentru: oras?! 2.0 diesel fara Start-stop e de oras?!, si ASX cu 1.8 diesel cu start-stop e de autostrada acolo unde te "folosesti la maxim" de sistemul asta.
Parerea mea e sa lasati doar izolarea fonica in acea sectiune si atat, restul e irelevant.
Ai condus Qashqai?? Fiat Sedici e o caricatura de masina comparativ cu Qashqai. Qashqai sta pe platforma lui, spre deosebire de Sedici care-i proiectat pe vechia platforma de Suzuki SWIFT , care apropo e masina de clasa mica... deci spatiu interior limitat si abilitati offroad mai slabe decat Qashqai. Si asta e doar inceputul...
Si sistem "start&stop" ?!? nu mi-as cumpara "start&stop" la diesel indiferent cine-l face...
http://www.automarket.ro/stiri/nissan-qashqai-a-obtinut-cea-de-a-treia-pozitie-in-topul-fiabilitatii-de-la-35842.html