Drivetest Nissan Qashqai (2014-2017)

1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP 4x2 Aut1 Tekna
Nissan Qashqai (2014-2017) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 27.06.2014
Fiul

Era prin 2007. Eu eram la început. La fel şi el. Eu abia făceam primii paşi în presa auto din România. El abia se pregătea să facă cunoştinţă cu piaţa autohtonă. Ne-am cunoscut în showroom-ul unui dealer din fundul Bucureştiului, în cadrul unei lansări naţionale, călcată de valuri de jurnalişti. Două trei cascadorii cu biciclete, un dans non-conformist şi un discurs destul de lung au vrut să sugereze că avem în faţă primul SUV urban din România.

Unii i-au spus crossover, alţii SUV, unii l-au numit o struţo-cămilă, iar alţii nici măcar nu au reuşit să-i pronunţe numele. O lansare controversată care nu l-a descurajat pe Qashqai să devină unul dintre cele mai iubite crossovere de pe piaţa autohtonă. O lansare controversată care m-a făcut să leg o relaţie pe muchie de cuţit cu crossover-ul, compacta înălţată, SUV-ul, al cărui nume mă străduiam să îl scriu corect în articolul de lansare.

La 7 ani de la întâlnirea cu tatăl, am făcut cunoştinţă şi cu fiul. Ceva mai relaxat decât bătrânul, mult mai natural în segmentul său şi gata să promită că a împrumutat şi perfecţionat tot ce a construit cariera tatălui său.

Nissan Qashqai (2014-2017)
1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP 4x2 Aut1 Tekna

  • Pret de pornire 18.690 €
  • Pret model testat 31.440 €
  • Taxa auto 119 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Văduviţi de titulatura pentru cel mai puternic motor diesel de 1.6 litri, după ce Opel a lansat CDTi-ul de 136 de cai putere, cei din Alianţa Renault-Nissan nu au căutat răzbunare. Ba dimpotrivă, au perfecţionat motorizarea actuală 1.6 dCi, convinşi că nu trebuie să fii neapărat primul pentru a fi cel mai bun. Şi le-a ieşit în mare parte.

Pentru că dieselul franco-nipon se dovedeşte a fi o opţiune excelentă pentru modelele din segmentul compact. Nici pe Qashqai nu putea dezamăgi, pentru că noua generaţie a crossover-ului se simte cel mai bine în compania acestei unităţi. Motorul cu patru cilindri oferă 130 de cai putere şi 320 de Nm. Sunt resurse care fac din Qashqai o maşină mai dinamică decât alături de dCi-ul de 1.5 litri.

Cuplul motor este generos şi se simte devreme, de la puţin peste 1700 de rotaţii. Dinamica este bună, plaja de resurse este mereu îndestulătoare, chiar dacă dincolo de 3000 de rotaţii motorul mai pierde din avânt. Tot aici, cei patru cilindri încep să devină ceva mai prezenţi în habitaclu.

Exploatarea se face şi ea bine, cu ajutorul unei transmisii X-tronic. Deşi poate părea surprinzător, pe lângă linearitatea specifică, ea impresionează şi printr-un răspuns prompt.

Consum

Ansamblul motor diesel-cutie X-tronic poate avea urmări extrem de plăcute în buzunarul consumatorilor de kilometri. Este o doză de eficienţă care poate crea dependenţă, mai ales în contextul actualei majorări a preţurilor la carburant.

Spun asta pentru că un plin de 55 de litri poate fi suficient pentru aproape 1000 de kilometri dacă cel de la volan nu suferă de tulburări spasmodice ale piciorului drept.

Cifrele oficiale anunţă 5.3 litri în mediul urban. Cu un start-stop care îşi făcea simţită prezenţa la repornire şi cu un trafic mediu ca intensitate, noi ne-am mulţumit şi cu 7 litri/100 de kilometri. Iar pentru mediul extra urban cei 4.2 litri anunţaţi de producător nu par o utopie când un drum până la munte şi înapoi îţi aduce o medie de 5.5 litri/100 de kilometri.

Media de 4.6 litri înscrisă în cartea tehnică este suficientă pentru a bate Mitsubishi ASX, Toyota RAV4 şi Skoda Yeti. E drept că mai avem şi noul Suzuki S-Cross şi cei 4.2 litri ai săi, însă motorul 1.6 al acestuia are doar 120 de cai putere.

Performanţe

Nissan Qashqai nu este unul dintre cele mai zglobii SUV-uri din segment. Este însă ceva mai vioi decât Suzuki S-Cross, care beneficiază şi el de un motor de 1.6 litri.

Ceilalţi rivali cu agregate mai mari, de 1.8 litri (Mitsubishi ASX), 2.2 litri (Toyota RAV4), respectiv 2.0 litri (Skoda Yeti) par să fie ceva mai vioi până la 100 de km/h.

Pentru amatorii de statistici, vă spun că noul Qashqai are nevoie de 11.1 secunde pentru a ajunge la 100 de km/h şi garantează o viteză maximă de 183 de km/h.

Nici una dintre aceste trăsături nu vor conta atât de mult în criteriile de selecţie ale unui familist convins.

Interior

Aşa cum povesteam la început, pe vechiul Qashqai l-am cunoscut îndeaproape. Ne-au legat multe deplasări, nenumărate teste în ţară şi în străinătate. Motiv pentru care urmaşul trebuia să se ridice măcar la nivelul vechiului model.

Nu a fost foarte greu, având în vedere că Nissan lăsa loc de îmbunătăţiri la capitolul interior. Iar noua generaţie a înţeles şi tocmai aici plusează. Materialele au crescut mult din punct de vedere calitativ. Plasticul a devenit ceva mai moale şi mai prietenos, chiar dacă sunt zone unde rămâne ceva mai tare.

Finisajele sunt bune şi dau impresia unui habitaclu bine închegat. Bine închegat dar cu un uşor zgomot de vânt la rulare.

Un alt lucru moştenit cu succes şi chiar îmbunătăţit este ergonomia. Climatizarea păstrează funcţii simple şi uşor de intuit chiar şi de cei care nu-şi dezlipesc ochii de la drum, iar pe volan lucrurile sunt la fel de prietenoase. Unde mai pui că informaţiile proiectate pe computerul de bord color, situat între cele două ceasuri, sunt lizibile şi uşor de accesat.

Spaţiul interior este gândit pentru a face suficient loc unui număr de 5 pasageri adulţi. Trei dintre ei pot călători confortabil pe locurile din spate. Spaţiul pentru picioare este decent, iar la nivelul capului nu există probleme. Spaţiile de depozitare sunt gândite bine, cu o soluţie foarte utilă chiar şi pentru telefonul mobil.

În portbagaj încap suficiente lucruri, chiar şi pentru o familie numeroasă. Iar sistemul de configurare al podelei duble, al cărui nume japonez mi-a scăpat în secunda în care l-am auzit, este util pentru fixarea bagajelor.

Preţ de achiziţie

Noul Nissan Qashqai pleacă de la 18.700 de euro, ceea ce înseamnă la fel de mult ca un Skoda Yeti şi ceva mai mult decât Mitsubishi ASX şi Suzuki S-Cross.

Trebuie să ne refeirm însă la motorizarea testată de noi, cea de 1.6 litri şi 130 de cai putere. Socotelile încep de la 22.800 de euro, însă dacă alegeţi o echipare superioară şi o cutie X-Tronic valoarea poate urca până la 30.000 de euro. Cu câteva opţionale în plus, exemplarul nostru a bifat o valoare totală de 31.500 de euro. Toate acestea fără tracţiune integrală.

În curtea rivalilor conaţionali de la Mitsubishi găsim un ASX care ne propune un diesel de 2.2 litri (deci mai mulţi bani pentru impozitul anual) cu transmisie automată, nivel de echipare superior şi tracţiune integrală pentru 30.500 de euro.

În cazul lui Suzuki S-Cross comparaţia nu este atât de potrivită, având în vedere că versiunea diesel de 1.6 litri poate primi tracţiune integrală, însă nu şi cutie automată. Cel mai important de ştiut? Cea mai scumpă versiune diesel a lui S-Cross ajunge până la 26.000 de euro, deci mai puţin decât în cazul lui Qashqai.

Nu în ultimul rând ne oprim şi la Yeti, care ajunge chiar şi la 32.000 de euro în versiunea 2.0 TDI cu DSG, 4 Motion şi nivel de echipare de top.

Siguranţă

Nissan Qashqai a reușit să se ridice la nivelul așteptărilor posesorilor săi în momentul în care modelul japonez a fost testat de EuroNCAP, primind cinci stele și trecând fără probleme de probele la care a fost supus. Asta se întâmpla însă în 2007, acum 6 ani, iar între timp organizația independentă europeană a înăsprit condițiile în care o mașină primește nota maximă.

Nici o problemă pentru Qashqai. Modelul japonez a primit cinci stele din partea EuroNCAP. Pentru a întâmpina noile seturi de reguli, Nissan a dezvoltat un pachet de sisteme reunite sub denumirea Safety Shield - nume cu care se pare că va trebui să ne obișnuim în gama japonezilor.

Acestea merg de la pachetele de asistență activă, precum cel de monitorizare a unghiului mort, până la un sistem de parcare automată care învârte singur de volan dacă nu ai chef sau capacitatea de a rezolva asta. În plus, ai la dispoziție o armată de airbag-uri în dotarea standard, deci familia poate pleca liniștită în vacanță.

Ţinută de drum

Transmiterea unor trăsături de la o generaţie la alta poate fi privită cu ochi buni sau, dimpotrivă, cu regret. În cazul lui Qashqai, din fericire, genele potrivite au mers şi către modelul actual.

Suspensia este la fel de confortabilă şi relaxantă pe distanţe lungi, absorbind cu succes neregularităţile drumului. E drept că dacă optaţi pentru un set de jante generoase, cu un talon mic, vă privaţi de beneficiile complete ale suspensiei.

Şi dacă lucrurile sunt relaxate şi confortabile pe distanţe creionate drept, atunci când şoseaua începe să se arcuiască ruliul îşi face simţită prezenţa, însă nu atât de mult încât să provoace un sentiment de nesiguranţă.

În plus, Nissan a echipat modelul cu o mullţime de elemente de asistenţă activă are păstrează traiectoria ideală.

Chiar dacă versiunea testată de noi nu a primit tracţiune integrală, aderenţa în viraje mai strânse a fost bună. De ajutor a fost şi direcţia, ceva mai precisă decât în cazul vechii generaţii.

Despre expediţii în off-road nu prea poate fi vorba. Chiar dacă garda la sol îl recomandă pentru un drum forestier, unghiurile de atac şi de degajare nu fac din Qashqai o maşină cu care să vă aventuraţi pe coclauri mioritice.

Vizibilitate

Deşi a crescut în dimensiuni comparativ cu vechiul model, noul Qashqai păstrează o suprafaţă vitrată bine conturată, care nu pune mari probleme de vizibilitate.

Luneta este proporţionată decent, iar ultimul rând de montanţi incomodează prea puţin manevrele desfăşurate în marşarier. Ca la orice model 4x4, oglinzile sunt generoase.

De multe ori însă, nici nu poţi să observi aceste detalii pentru că sistemul Around View Monitor, cu cele patru camere care oferă o imagine la 360 de grade a maşinii, te ajută foarte mult.

Tehnologie

Puse unul lângă celălalt, interiorul Qashqai-ului din 2007 şi interiorul Qashqai-ului din 2014 nu trădează înrudiri decât prin prezenţa logo-ului. E aceeaşi diferenţă dintre un telefon cu taste şi unul inteligent, de ultimă generaţie.

Nissan a înţeles că trebuie să digitalizeze cât mai mult modelul său pentru a câştiga inimile tinerilor. Şi asta a făcut. Începând cu ansamblul sistemelor de siguranţă (Safety Shield) şi terminând cu înşiruirea facilităţilor de confort.

Am apreciat afişajul color al computerului de bord, extrem de util şi plăcut desenat. Am apreciat şi funcţionalitatea sistemului multimedia, care permite conexiuni multiple pentru spaţii de stocare dintre cele mai diverse: carduri SD, USB sau MP3. De asemenea, funcţia Bluetooth este uşor de folosit şi permite chiar redarea unor melodii din aplicaţiile telefonului mobil.

Nu au lipsit scaunele încălzite şi reglabile electric, senzorii de ploaie şi lumină, pornirea şi accesul fără cheie, precum şi sistemul de camere despre care v-am vorbit mai devreme: Around View Monitor.

Sistemul de navigaţie este bine pus la punct şi pentru drumurile din ţara noastră şi, chiar dacă nu proiectează imagini futuriste, el păstrează un aspect simplu, curat, uşor de înţeles şi plăcut.

Acoperişul panoramic, responsabil pentru toate momentele frumoase din habitaclu, este şi el un element indispensabil noului Qashqai. Dispensabilă ar putea fi doar plafoniera veche, identică cu cea a Qashqai-ului anterior şi chiar a primei generaţii Dacia Logan.

Design

Noul Qashqai s-a scuturat bine de designul perimat şi a schimbat hainele uşor ponosite cu unele complet noi, vioaie, bine asortate cu segmentul SUV-urilor compacte. Liniile agresive, luminile LED, blocurile optice angulare şi toate celelalte elemente care trădează sportivitatea vorbesc despre o cu totul altă maşină.

Este o trecere fantastică, într-o extremă care face cinste unui Nissan considerat în trecut ca fiind plictisitor.

Personal, trebuie să recunosc că nu am mai atras atât de multe priviri într-un Nissan de la magneticul 370Z Roadster.

AM TESTAT: Nissan 370Z Roadster

Nu ne-a placut

  • Uşor ruliu în viraje
  • Performanţele la accelerare
Date tehnice - Nissan Qashqai (2014-2017) 1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP 4x2 Aut1 Tekna
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1598
Lungime mm
4377
Putere maxima CP (rpm)
130 (4000)
Latime mm
1806
Cuplu maxim Nm (rpm)
320 (1750)
Inaltime mm
1590
Viteza maxima km/h
182
Greutate kg
1480
Acceleratie 0-100 km/h s
10.7
Ampatament mm
2646
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
55
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
430
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Nissan Qashqai (2014-2017)

Ultimele teste

Comentarii (16)

  • Am si eu o intrebare pentru AutoMarket sau pentru cunoscatori: In poza 22 in dreapta butonului pt activarea/dezactivarea ESP-ului exista niste locuri goale unde se pare ca ar mai fi trebuit sa fie butoane...Pe alte piete exista acolo butoane in plus pentru alte dotari inexistente pe piata europeana?

    Multumesc!

    P.S. Imi place mult masina.
    7 3
  • HECTOR
    pt. mine ar fi mai mult decat ideala..din multe p.d.v.mai putin..acest 4x2,care probabil justifica si consumul...are de la mine 10 maxim la interior,si 9 la exterior.
    10 8
  • Excelent pe segmentul lui, de aia e si campionul la vanzari, daca nu ma insel.
    cx-5, tiguan, rav4, ix35, desi au teste cu note la voi pe site, nu apar in lista de comparatie din drepata sus. Nu ar trebui sa apara?
    5 10
  • @Andy....locase pentru diverse optionale

    probabil ca masina de test nu a fost cu toate briz-briz-urile
    5 9
  • TC1900
    am fost cu ea la drive test .

    Arata f bine si la exterior si la interior.

    Motorul m-a cam dezamagit insa , nu e f rapida masina in ciuda faptului ca e unul din cele mai puternice motoare diesel de aceasta cilindree.

    de pret ce sa mai zic....iar in plus grupul nissan renault nu prea da discounturi ,

    astept motorul pe benzina 1,6 tce , poate va fi mai pe gustul meu
    7 2
  • @Andi

    Cu siguranta, in al treilea spatiu gol pe acelasi rand cu butonul de dezactivare al ESP este butonul prin care, la modelele 4x4, se selecteaza modul de functionare a tractiunii integreale (auto sau lock). Restul, cum bine spunea colegul Vianu, pot fi dotari pe care midelul de test nu le avea.
    4 5
  • sa-nteleg ca astia care au raspuns is cunoscatorii
    2 1
  • Vad ca totusi e Tekna, deci in echiparea maxima...m-am uitat si pe site si nu mai are optionale. Insa m-am lamurit intrand pe site-ul american. Acolo se numeste Rogue si in pozele cu interiorul se vede ca locurile goale are butoane. Asta apropo de ce zic unii ca piata europeana e mai dura...e un mit. Ca dotari tot piata americana e cea mai avantajata.
    6 2
  • Anonim
    Am fost intr-un show-room si am studiat noul model . Per ansamblu arata bine exterior se sta bine pe locurile din fata pe cele din spate nu poate fi vorba de confort . Ai acces greu la locurile din spate si stai inghesuit . Pretul este cam mare zic eu asta in conditiile in care materialele nu sunt de cea mai buna calitate . Plafoniere de Logan si materiale dure in partea inferioara a bordului . Garantie sub ce se ofera pe piata acuma doar 3 ani,despre cum se misca masina nu pot comenta ca nu am facut si un drive test . Sincer nu este masina care sa ma faca sa scot banul sa o achizitionez .
    8 3
  • @Andy... fail, actualul Nissan Rogue, disponibil doar in SUA, este de fapt un X-Trail redenumit.
    2 6
  • 1. Designul nu ma da pe spate, este in trendul clasei.
    2.Pretul este foarte ridicat pentru motorasul asta.
    3. Motorul este o dezamagire dpdv al reprizelor si chiar al consumului- cu 50% peste cel din fisa tehnica!
    4.Multe gadgeturi inutile, in conditiile in care platforma tehnica este inferioara variantei anterioare.
    15 6
  • Scrooge
    Din titlu : "...........1.6dCi 130CP X-Tronic 4X2 Tekna"
    Din articol: "Ca la orice model 4x4, oglinzile sunt generoase".
    Hai ca fara sa vreti ati pus punctul pe i. Foarte frumoasa, la bloc da impresia de "gip", e Nissan, dar in off-road (imagine cu care se asociaza) e jale.
    7 5
  • Scrooge
    multi imi vor sari in cap ca nu-ti trebuie 4x4, ca doar urci borduri :))). Nu-ti trebuie 4x4, de ce sa te balansezi tot timpul cu o asa masina, iti iei o berlina, una chiar premium poate.
    19 5
  • rotila
    de ce consuma 3/4 ca duster.si tre sa fie dubla la pret??
    2 5
  • @rotila
    din fix acelasi lucru pentru care preferi un heineken in loc de bucegi
    8 5
  • @rotila
    *motiv, scuze.
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru