Drivetest Nissan Qashqai (2014-2017)
1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP 4x2 Aut1 TeknaVineri, 27.06.2014
- Comenteaza
- Trimite pe:
Era prin 2007. Eu eram la început. La fel şi el. Eu abia făceam primii paşi în presa auto din România. El abia se pregătea să facă cunoştinţă cu piaţa autohtonă. Ne-am cunoscut în showroom-ul unui dealer din fundul Bucureştiului, în cadrul unei lansări naţionale, călcată de valuri de jurnalişti. Două trei cascadorii cu biciclete, un dans non-conformist şi un discurs destul de lung au vrut să sugereze că avem în faţă primul SUV urban din România.
Unii i-au spus crossover, alţii SUV, unii l-au numit o struţo-cămilă, iar alţii nici măcar nu au reuşit să-i pronunţe numele. O lansare controversată care nu l-a descurajat pe Qashqai să devină unul dintre cele mai iubite crossovere de pe piaţa autohtonă. O lansare controversată care m-a făcut să leg o relaţie pe muchie de cuţit cu crossover-ul, compacta înălţată, SUV-ul, al cărui nume mă străduiam să îl scriu corect în articolul de lansare.
La 7 ani de la întâlnirea cu tatăl, am făcut cunoştinţă şi cu fiul. Ceva mai relaxat decât bătrânul, mult mai natural în segmentul său şi gata să promită că a împrumutat şi perfecţionat tot ce a construit cariera tatălui său.
Nissan Qashqai (2014-2017)
1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP 4x2 Aut1 Tekna
- Pret de pornire 18.690 €
- Pret model testat 31.440 €
- Taxa auto 119 €
Motor / Transmisie
Văduviţi de titulatura pentru cel mai puternic motor diesel de 1.6 litri, după ce Opel a lansat CDTi-ul de 136 de cai putere, cei din Alianţa Renault-Nissan nu au căutat răzbunare. Ba dimpotrivă, au perfecţionat motorizarea actuală 1.6 dCi, convinşi că nu trebuie să fii neapărat primul pentru a fi cel mai bun. Şi le-a ieşit în mare parte.
Pentru că dieselul franco-nipon se dovedeşte a fi o opţiune excelentă pentru modelele din segmentul compact. Nici pe Qashqai nu putea dezamăgi, pentru că noua generaţie a crossover-ului se simte cel mai bine în compania acestei unităţi. Motorul cu patru cilindri oferă 130 de cai putere şi 320 de Nm. Sunt resurse care fac din Qashqai o maşină mai dinamică decât alături de dCi-ul de 1.5 litri.
Cuplul motor este generos şi se simte devreme, de la puţin peste 1700 de rotaţii. Dinamica este bună, plaja de resurse este mereu îndestulătoare, chiar dacă dincolo de 3000 de rotaţii motorul mai pierde din avânt. Tot aici, cei patru cilindri încep să devină ceva mai prezenţi în habitaclu.
Exploatarea se face şi ea bine, cu ajutorul unei transmisii X-tronic. Deşi poate părea surprinzător, pe lângă linearitatea specifică, ea impresionează şi printr-un răspuns prompt.
Consum
Ansamblul motor diesel-cutie X-tronic poate avea urmări extrem de plăcute în buzunarul consumatorilor de kilometri. Este o doză de eficienţă care poate crea dependenţă, mai ales în contextul actualei majorări a preţurilor la carburant.
Spun asta pentru că un plin de 55 de litri poate fi suficient pentru aproape 1000 de kilometri dacă cel de la volan nu suferă de tulburări spasmodice ale piciorului drept.
Cifrele oficiale anunţă 5.3 litri în mediul urban. Cu un start-stop care îşi făcea simţită prezenţa la repornire şi cu un trafic mediu ca intensitate, noi ne-am mulţumit şi cu 7 litri/100 de kilometri. Iar pentru mediul extra urban cei 4.2 litri anunţaţi de producător nu par o utopie când un drum până la munte şi înapoi îţi aduce o medie de 5.5 litri/100 de kilometri.
Media de 4.6 litri înscrisă în cartea tehnică este suficientă pentru a bate Mitsubishi ASX, Toyota RAV4 şi Skoda Yeti. E drept că mai avem şi noul Suzuki S-Cross şi cei 4.2 litri ai săi, însă motorul 1.6 al acestuia are doar 120 de cai putere.
Performanţe
Nissan Qashqai nu este unul dintre cele mai zglobii SUV-uri din segment. Este însă ceva mai vioi decât Suzuki S-Cross, care beneficiază şi el de un motor de 1.6 litri.
Ceilalţi rivali cu agregate mai mari, de 1.8 litri (Mitsubishi ASX), 2.2 litri (Toyota RAV4), respectiv 2.0 litri (Skoda Yeti) par să fie ceva mai vioi până la 100 de km/h.
Pentru amatorii de statistici, vă spun că noul Qashqai are nevoie de 11.1 secunde pentru a ajunge la 100 de km/h şi garantează o viteză maximă de 183 de km/h.
Nici una dintre aceste trăsături nu vor conta atât de mult în criteriile de selecţie ale unui familist convins.
Interior
Aşa cum povesteam la început, pe vechiul Qashqai l-am cunoscut îndeaproape. Ne-au legat multe deplasări, nenumărate teste în ţară şi în străinătate. Motiv pentru care urmaşul trebuia să se ridice măcar la nivelul vechiului model.
Nu a fost foarte greu, având în vedere că Nissan lăsa loc de îmbunătăţiri la capitolul interior. Iar noua generaţie a înţeles şi tocmai aici plusează. Materialele au crescut mult din punct de vedere calitativ. Plasticul a devenit ceva mai moale şi mai prietenos, chiar dacă sunt zone unde rămâne ceva mai tare.
Finisajele sunt bune şi dau impresia unui habitaclu bine închegat. Bine închegat dar cu un uşor zgomot de vânt la rulare.
Un alt lucru moştenit cu succes şi chiar îmbunătăţit este ergonomia. Climatizarea păstrează funcţii simple şi uşor de intuit chiar şi de cei care nu-şi dezlipesc ochii de la drum, iar pe volan lucrurile sunt la fel de prietenoase. Unde mai pui că informaţiile proiectate pe computerul de bord color, situat între cele două ceasuri, sunt lizibile şi uşor de accesat.
Spaţiul interior este gândit pentru a face suficient loc unui număr de 5 pasageri adulţi. Trei dintre ei pot călători confortabil pe locurile din spate. Spaţiul pentru picioare este decent, iar la nivelul capului nu există probleme. Spaţiile de depozitare sunt gândite bine, cu o soluţie foarte utilă chiar şi pentru telefonul mobil.
În portbagaj încap suficiente lucruri, chiar şi pentru o familie numeroasă. Iar sistemul de configurare al podelei duble, al cărui nume japonez mi-a scăpat în secunda în care l-am auzit, este util pentru fixarea bagajelor.
Preţ de achiziţie
Noul Nissan Qashqai pleacă de la 18.700 de euro, ceea ce înseamnă la fel de mult ca un Skoda Yeti şi ceva mai mult decât Mitsubishi ASX şi Suzuki S-Cross.
Trebuie să ne refeirm însă la motorizarea testată de noi, cea de 1.6 litri şi 130 de cai putere. Socotelile încep de la 22.800 de euro, însă dacă alegeţi o echipare superioară şi o cutie X-Tronic valoarea poate urca până la 30.000 de euro. Cu câteva opţionale în plus, exemplarul nostru a bifat o valoare totală de 31.500 de euro. Toate acestea fără tracţiune integrală.
În curtea rivalilor conaţionali de la Mitsubishi găsim un ASX care ne propune un diesel de 2.2 litri (deci mai mulţi bani pentru impozitul anual) cu transmisie automată, nivel de echipare superior şi tracţiune integrală pentru 30.500 de euro.
În cazul lui Suzuki S-Cross comparaţia nu este atât de potrivită, având în vedere că versiunea diesel de 1.6 litri poate primi tracţiune integrală, însă nu şi cutie automată. Cel mai important de ştiut? Cea mai scumpă versiune diesel a lui S-Cross ajunge până la 26.000 de euro, deci mai puţin decât în cazul lui Qashqai.
Nu în ultimul rând ne oprim şi la Yeti, care ajunge chiar şi la 32.000 de euro în versiunea 2.0 TDI cu DSG, 4 Motion şi nivel de echipare de top.
Siguranţă
Nissan Qashqai a reușit să se ridice la nivelul așteptărilor posesorilor săi în momentul în care modelul japonez a fost testat de EuroNCAP, primind cinci stele și trecând fără probleme de probele la care a fost supus. Asta se întâmpla însă în 2007, acum 6 ani, iar între timp organizația independentă europeană a înăsprit condițiile în care o mașină primește nota maximă.
Nici o problemă pentru Qashqai. Modelul japonez a primit cinci stele din partea EuroNCAP. Pentru a întâmpina noile seturi de reguli, Nissan a dezvoltat un pachet de sisteme reunite sub denumirea Safety Shield - nume cu care se pare că va trebui să ne obișnuim în gama japonezilor.
Acestea merg de la pachetele de asistență activă, precum cel de monitorizare a unghiului mort, până la un sistem de parcare automată care învârte singur de volan dacă nu ai chef sau capacitatea de a rezolva asta. În plus, ai la dispoziție o armată de airbag-uri în dotarea standard, deci familia poate pleca liniștită în vacanță.
Ţinută de drum
Transmiterea unor trăsături de la o generaţie la alta poate fi privită cu ochi buni sau, dimpotrivă, cu regret. În cazul lui Qashqai, din fericire, genele potrivite au mers şi către modelul actual.
Suspensia este la fel de confortabilă şi relaxantă pe distanţe lungi, absorbind cu succes neregularităţile drumului. E drept că dacă optaţi pentru un set de jante generoase, cu un talon mic, vă privaţi de beneficiile complete ale suspensiei.
Şi dacă lucrurile sunt relaxate şi confortabile pe distanţe creionate drept, atunci când şoseaua începe să se arcuiască ruliul îşi face simţită prezenţa, însă nu atât de mult încât să provoace un sentiment de nesiguranţă.
În plus, Nissan a echipat modelul cu o mullţime de elemente de asistenţă activă are păstrează traiectoria ideală.
Chiar dacă versiunea testată de noi nu a primit tracţiune integrală, aderenţa în viraje mai strânse a fost bună. De ajutor a fost şi direcţia, ceva mai precisă decât în cazul vechii generaţii.
Despre expediţii în off-road nu prea poate fi vorba. Chiar dacă garda la sol îl recomandă pentru un drum forestier, unghiurile de atac şi de degajare nu fac din Qashqai o maşină cu care să vă aventuraţi pe coclauri mioritice.
Vizibilitate
Deşi a crescut în dimensiuni comparativ cu vechiul model, noul Qashqai păstrează o suprafaţă vitrată bine conturată, care nu pune mari probleme de vizibilitate.
Luneta este proporţionată decent, iar ultimul rând de montanţi incomodează prea puţin manevrele desfăşurate în marşarier. Ca la orice model 4x4, oglinzile sunt generoase.
De multe ori însă, nici nu poţi să observi aceste detalii pentru că sistemul Around View Monitor, cu cele patru camere care oferă o imagine la 360 de grade a maşinii, te ajută foarte mult.
Tehnologie
Puse unul lângă celălalt, interiorul Qashqai-ului din 2007 şi interiorul Qashqai-ului din 2014 nu trădează înrudiri decât prin prezenţa logo-ului. E aceeaşi diferenţă dintre un telefon cu taste şi unul inteligent, de ultimă generaţie.
Nissan a înţeles că trebuie să digitalizeze cât mai mult modelul său pentru a câştiga inimile tinerilor. Şi asta a făcut. Începând cu ansamblul sistemelor de siguranţă (Safety Shield) şi terminând cu înşiruirea facilităţilor de confort.
Am apreciat afişajul color al computerului de bord, extrem de util şi plăcut desenat. Am apreciat şi funcţionalitatea sistemului multimedia, care permite conexiuni multiple pentru spaţii de stocare dintre cele mai diverse: carduri SD, USB sau MP3. De asemenea, funcţia Bluetooth este uşor de folosit şi permite chiar redarea unor melodii din aplicaţiile telefonului mobil.
Nu au lipsit scaunele încălzite şi reglabile electric, senzorii de ploaie şi lumină, pornirea şi accesul fără cheie, precum şi sistemul de camere despre care v-am vorbit mai devreme: Around View Monitor.
Sistemul de navigaţie este bine pus la punct şi pentru drumurile din ţara noastră şi, chiar dacă nu proiectează imagini futuriste, el păstrează un aspect simplu, curat, uşor de înţeles şi plăcut.
Acoperişul panoramic, responsabil pentru toate momentele frumoase din habitaclu, este şi el un element indispensabil noului Qashqai. Dispensabilă ar putea fi doar plafoniera veche, identică cu cea a Qashqai-ului anterior şi chiar a primei generaţii Dacia Logan.
Design
Noul Qashqai s-a scuturat bine de designul perimat şi a schimbat hainele uşor ponosite cu unele complet noi, vioaie, bine asortate cu segmentul SUV-urilor compacte. Liniile agresive, luminile LED, blocurile optice angulare şi toate celelalte elemente care trădează sportivitatea vorbesc despre o cu totul altă maşină.
Este o trecere fantastică, într-o extremă care face cinste unui Nissan considerat în trecut ca fiind plictisitor.
Personal, trebuie să recunosc că nu am mai atras atât de multe priviri într-un Nissan de la magneticul 370Z Roadster.
Ne-a placut
- Ergonomia exemplară
- Sistemele de siguranţă
- Designul atrăgător
- Consumul redus
Nu ne-a placut
- Uşor ruliu în viraje
- Performanţele la accelerare
Date tehnice - Nissan Qashqai (2014-2017) 1.6 Diesel Turbo (dCi) 130CP 4x2 Aut1 Tekna | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Nissan
-
Constructorul japonez de automobile tocmai a prezentat a patra generație Murano pe piața din Statele Unite ale Americii. Pe lângă modificările exterioare și interioare, avem de-a face și cu un sistem de propulsie nou. (Joi, 17 Octombrie)
-
Potrivit unui oficial de rang înalt al producătorului japonez de automobile, investițiile în dezvoltarea de noi motoare termice au fost sistate. Întreaga atenție cade acum pe electrificare. (Luni, 03 Iunie)
-
Constructorul japonez de automobile anunță intrarea în producție a noului Qashqai facelift. Ca și până acum, acesta va fi asamblat în Marea Britanie, la uzina din Sunderland. (Vineri, 24 Mai)
-
Constructorul nipon de automobile intenționează să lanseze 30 de modele noi în următorii trei ani. Dintre acestea, 14 vor fi echipate exclusiv cu un motor termic. (Luni, 25 Martie)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
Multumesc!
P.S. Imi place mult masina.
cx-5, tiguan, rav4, ix35, desi au teste cu note la voi pe site, nu apar in lista de comparatie din drepata sus. Nu ar trebui sa apara?
probabil ca masina de test nu a fost cu toate briz-briz-urile
Arata f bine si la exterior si la interior.
Motorul m-a cam dezamagit insa , nu e f rapida masina in ciuda faptului ca e unul din cele mai puternice motoare diesel de aceasta cilindree.
de pret ce sa mai zic....iar in plus grupul nissan renault nu prea da discounturi ,
astept motorul pe benzina 1,6 tce , poate va fi mai pe gustul meu
Cu siguranta, in al treilea spatiu gol pe acelasi rand cu butonul de dezactivare al ESP este butonul prin care, la modelele 4x4, se selecteaza modul de functionare a tractiunii integreale (auto sau lock). Restul, cum bine spunea colegul Vianu, pot fi dotari pe care midelul de test nu le avea.
2.Pretul este foarte ridicat pentru motorasul asta.
3. Motorul este o dezamagire dpdv al reprizelor si chiar al consumului- cu 50% peste cel din fisa tehnica!
4.Multe gadgeturi inutile, in conditiile in care platforma tehnica este inferioara variantei anterioare.
Din articol: "Ca la orice model 4x4, oglinzile sunt generoase".
Hai ca fara sa vreti ati pus punctul pe i. Foarte frumoasa, la bloc da impresia de "gip", e Nissan, dar in off-road (imagine cu care se asociaza) e jale.
din fix acelasi lucru pentru care preferi un heineken in loc de bucegi
*motiv, scuze.