Miercuri, 09.11.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Motoarele diesel de 1.6 litri au deja câţiva ani de când au apărut pe piaţă. Italienii şi francezii au fost "pionierii" noului tip de unităţi, motoarele de 1600 de centimetri cubi fiind exponentele perfecte ale valului denumit Downsizing. Pe scurt, motoarele mici de 1.6 litri înlocuiesc diesel-urile de 1.9 şi 2.0 litri aşa cum, în zona benzinelor, motoarele de 2.0 litri au fost înlocuite recent de unităţi turbo de 1.4 litri. Partea bună pentru toată lumea este că noile motoare au taxe mai mici, costă mai puţin, consumă mai puţin şi emit mai puţin. Cu toate astea, performanţele sunt relativ egale cu cele ale unităţilor mari.
Aceasta este, pe scurt, şi povestea motorului Nissan de 1.6 litri care va fi introdus pe Qashqai în primăvara lui 2012. Noi l-am testat deja şi vă oferim primele impresii despre motorul care îl va înlocui treptat pe cel actual de 2.0 litri.
Nissan Qashqai (2009-2013)
1.6 dCi 130CP Tekna 4WD S/S
- Pret de pornire n/a €
- Pret model testat n/a €
- Taxa auto n/a €
Motor / Transmisie
De obicei, atunci când testăm un model nou apărut pe piaţă sau care urmează să fie lansat, avem de ales motorizarea pe care v-o prezentăm. În acest caz, alegerea nu a mai contat, pentru că era vorba de o singură opţiune: noul motor de 1.6 litri (1598 de centimetri cubi, mai exact). Premisele erau interesante: Nissan se laudă cu cel mai puternic motor diesel de 1.6 litri de pe piaţă. Produs în colaborare cu Renault, unitatea vine cu 130 de cai putere la 4000 rpm şi cu 320 Nm încă de la 1750 rpm. Noul 1.6 dCi se apropie de 2.0 dCi 2x4 la 0.8 secunde la 0-100 km/h (10.3 versus 9.9). Puterea mai mare cu 20 de cai şi spune astfel cuvântul, chiar dacă vorbim de un cuplu motor identic. Pe noua unitate dezvoltată de Alianţă, momentul maxim este atinsă încă de 1750 rpm (versus 2000 rpm pe 2.0 dCi).
Per total, am găsit un motor mult mai rafinat în termeni de performanţe şi mai ales la capitolul fonic, 1.6 dCi fiind o evoluţie clară, care se simte imediat, a vechii unităţi. Trage bine în depăşiri în treptele trei şi patru, a cincea şi a şasea destinate mai ales rulării în regim de autostradă sau de şosea întinsă.
Consum
Testul din Malaga ne-a pus în faţă versiunea cu două roţi motrice a noului motor, echipată cu un sistem Start-Stop care nu va intra încă de la început în dotarea motorului de 1.6 litri din cauza unor probleme legate de furnizorii de piese din Japonia afectaţi de cutremurul din luna martie. Cu toate acestea, inginerii Nissan spun că performanţele de consum ale noului motor îl recomandă pe acesta chiar şi fără Start-Stop, deci clienţii care se vor orienta spre modelul japonez vor avea oricum un plus serios de kilometri realizaţi între alimentări.
Cifrele oficiale ale celor de la Nissan spun că noul 1.6 dCi scoate 4.5 litri/100 km în regim mediu mixt. Noi am tras bine de el pe şosele şi puţin prin oraş, iar computerul de bord arăta 6.0 litri/100 km. Cu menţiunea că motoarele nu aveau încă 3000 de kilometri realizaţi în total. Oricum, valorile sunt net superioare celor ale motorului pe care 1.6 îl înlocuieşte, care venea cu o medie de 6.7 litri/100 km. Cu peste doi litri mai mult!
În segmentul lui Qashqai, motoarele moderne de 1.6 litri sunt atât de rare, încât lipsesc cu desăvârşire. Practic, toate modelele comparabile (Kuga, Yeti, ix35, SX4, Sportage, Yeti sau Tiguan) vin cu motoare de 2.0 litri diesel, ceea ce le penalizează la capitolul consum şi vin cu cifre oficiale care se învârt în jurul a 6.0 litri/100 km. Vreţi cel mai economic motor diesel de peste 130 de cai din segment? E pe Qashqai.
Performanţe
Inginerii Nissan au mizat foarte mult pe faptul că viitorii clienţi care se vor orienta înspre Qashqai 1.6 dCi vor alege acest motor pentru consum, nu pentru performanţe. Cu toate acestea, cifrele acceleraţiei şi ale vitezei maxime nu sunt cu foarte mult mai mici decât cele ale motorului pe care 1.6 îl schimbă în gamă.
Aşa cum am arătat şi mai sus, diferenţa este de 0.8 secunde, Qashqai 1.6 dCi reuşind să atingă 0-100 km/h în 10.3 secunde. Este o valoare depăşită de mulţi dintre rivalii direcţi, chiar dacă cu foarte puţin (Kuga 4x2, Tiguan 4x4 şi Yeti 4x4 au 10.2 secunde) şi chiar dacă acestea au, toate, motoare de 2.0 litri. Practic, motoarele mai slabe sunt cele ale lui Jeep Compass (un 2.2 litri creat de americani) şi al lui Kia Sportage. Viteza maximă a lui Qashqai este de 190 km/h.
Interior
Aşa cum spuneam în primul test cu faceliftul lui Nissan Qashqai, care a avut loc acum aproape doi ani, mi-a plăcut faptul că Nissan nu a schimbat în habitaclu decât lucrurile de care s-au plâns clienţii. Astfel, e de notat zona rectangulară care a apărut între vitezometru şi turometru. Aceasta este foarte bine gândită, oferindu-ţi printr-un afişaj plăcut TFT alb pe negru datele de care ai nevoie la rulare. In plus, masinile disponibile in testul de presa dispuneau de afisaj central printr-un monitor touch screen ale carui comenzi sunt logice. Păcat că diagonala sa este cam mică, lucru care pune probleme la acţionarea comenzilor sale în timpul rulării.
Scaunele lui Qashqai sunt confortabile aşa cum erau şi înainte de facelift, ceea ce înseamnă că nu rămâi cu dureri de spate după ce conduci ceva mai mult timp. Nu e vreun artificiu, dar e util. Qashqai este mai spaţios decât o compactă, fiind un soi de mini-SUV derivat dintr-un astfel de model. Portbagajul oferă 410 litri, suficient pentru bagajele a patru sau chiar cinci persoane. Că tot vorbeam de numărul ocupanţilor, cel de-al cincilea pasager s-ar putea simţi stânjenit la un drum mai lung de tunelul median, dar prezenţa elementului respectiv a fost ascunsă discret şi minimizată.
Preţ de achiziţie
Preţul de achiziţie este deocamdată necunoscut pentru noua motorizare, ea urmând să fie disponibilă pe piaţă doar în primăvară. Cert e că ne aşteptăm la un nivel ceva mai redus al preţului decât cel al lui 2.0 dCi, ceea ce l-ar face pe Qashqai cu adevărat competitiv pe o piaţă în care cele mai ieftine opţiuni sunt cele ale constructorilor coreeni. Vom reveni asupra acestei categorii de notare după ce vom avea o bază de notare solidă.
Siguranţă
Evident, datele problemei rămân aceleaşi la capitolul siguranţă. Nissan oferă pe Qashqai încep din versiunea standard a celei mai slabe motorizari şase airbag-uri. Fără ESP standard, element regăsit din fabrică doar pe dieselul de 2.0 4x4, care va mai rămâne în peisaj în paralel cel puţin până la apariţia versiunilor 4x4 pe noul motor de 1.6 litri. Oferta de sisteme de siguranţă creşte până la versiunea de echipare de top, modelul testat de noi având la dispozitie inclusiv faruri Xenon cu reglare automată şi spălare. Qashqai a adunat fără probleme cinci stele la capitolul protecţia ocupanţilor adulţi.
Ţinută de drum
Până acum am testat doar versiuni 4x4 ale lui Qashqai, astfel că întâlnirea cu noul motor de 1.6 litri - disponibil deocamdată doar în versiune 4x2 - a reprezentat un nou test pentru modelul japonez. Nu am avut în traseul pus la dispoziţie de organizatorii testului şi macadam, astfel că am văzut la treabă Qashqai exclusiv pe şosea. Modelul are acelaşi comportament general care aduce aminte de o compactă ridicată, diferenţele fiind făcute de poziţia la volan şi de suspensiile concepute pentru a face faţă macadamului în caz de nevoie. Drept urmare, Qashqai duce fără probleme denivelările din oraşe, chiar dacă versiunea 4x2 mi s-a părut ceva mai puţin stabilă în viraje, lucru bun pentru cei care nu vor să piardă contactul cu viaţa de dinainte de familie, dar mai puţin bunn pentru cei care nu vor decât o maşină sigură. Până la urmă, dacă foloseşti Qashqai prin oraş şi pe şosea cu familia în spate, n-o să ai probleme cu versiunea 4x2, ba din contra, pentru că bordurile şi gropile nu vor mai fi o problemă acută. Dacă vrei macadam şi pământ, aşteaptă versiunea 4x4.
Vizibilitate
Qashqai nu ne-a pus probleme la capitolul vizibilitate în cadrul testului, iar atunci cand am fost puşi în situaţia de a parca cu spatele am fost ajutaţi de noul Around View Monitor, sistem introdus în această lună de Nissan pe modelul său compact. Evident, la fel ca în cazul oricărui alt SUV, montantul din stânga al parbrizului îţi joacă feste atunci când te afli lângă o bordură şi vrei să analizezi traiectorii fine, însă după câteva manevre treci peste obstacol obişnuindu-te pur şi simplu cu ideea.
Tehnologie
Maşina testată de Automarket dispunea de intregul arsenal tehnic şi tehnologic pe care cineva l-ar putea accesa în lista de opţiuni a lui Qashqai. De la sistemul de navigaţie cu card SD şi până la ecranul touch de cinci inch care se transformă de acum în monitor pentru Around View Monitor (o premieră mondială în segmentul compact), linia noutăţilor tehnologice oferite de Qashqai nu poate decât să ne indice faptul că tehnologia devine din ce în ce mai accesibilă la preţuri relativ abordabile. Daca adaugam in ecuatie si sistemul Bose cu 7 boxe si posibilitatea conectarii unui intreg arsenal de gadgeturi electronice care iau locul deja expiratelor CD-uri, tabloul se completează. Un alt element care subliniază aceasta deschidere spre protejarea accesului la tehnologie din partea celor de la Nissan este includerea unui sistem Bluetooth în standard încă de la prima versiune de echipare.
Design
Qashqai a evoluat atunci când a primit facelift-ul de mijloc de carieră a primei generaţii, în 2008-2009, astfel că modelul pare încă modern. Designul său este unul cuminte, fără pretenţii radicale, aşa cum se întâmplă în cazul lui Juke, dar este de observat direcţia "ludică" în care o iau crossoverele Nissan. Rămâne de văzut dacă următoarea generaşie ne va face cunoştinţă cu un Qashqai complet diferit sau dacă Nissan va merge pe aceeaşi carte a liniilor plăcute, de familie. O carte care nu a dat deloc greş, având în vedere că japonezii au vândut deja, la 4 ani de la lansarea modelului, un milion de exemplare Qashqai în toată lumea.
Ne-a placut
- Consum foarte bun
- Motor interesant
- Timonerie precisă
- Sistem Around View Monitor
Nu ne-a placut
- Performanţe mai scăzute decât 2.0 dCi
- Start-Stop lipsă în primele luni după lansare
Date tehnice - Nissan Qashqai (2009-2013) 1.6 dCi 130CP Tekna 4WD S/S | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Nissan
-
Constructorul japonez de automobile tocmai a prezentat a patra generație Murano pe piața din Statele Unite ale Americii. Pe lângă modificările exterioare și interioare, avem de-a face și cu un sistem de propulsie nou. (Joi, 17 Octombrie)
-
Potrivit unui oficial de rang înalt al producătorului japonez de automobile, investițiile în dezvoltarea de noi motoare termice au fost sistate. Întreaga atenție cade acum pe electrificare. (Luni, 03 Iunie)
-
Constructorul japonez de automobile anunță intrarea în producție a noului Qashqai facelift. Ca și până acum, acesta va fi asamblat în Marea Britanie, la uzina din Sunderland. (Vineri, 24 Mai)
-
Constructorul nipon de automobile intenționează să lanseze 30 de modele noi în următorii trei ani. Dintre acestea, 14 vor fi echipate exclusiv cu un motor termic. (Luni, 25 Martie)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
..tehnologia este accesibila si costa cam.. nimic. Din pacate constructorii de masini au interese diferite decat ceea ce crede clientul credul. Constructorii vor profit nu binele clientului, de aceea o chestie penibil de ieftina, cum este un blustutz sau un lcd, ajunge sa coste ca "optional" si 1000Euro. Cand vinzi 3milioane de masini anual, la nivel de grup, cam cat te costa sa iti angajezi o echipa de softisti care sa iti integreze in fiecare masina niste electronice ... petnru ca aici este costul suplimentar.. ca mizeria aia de ecran este aproape gratis, o gasesti pe jos pe langa fabricile Samsung ...
.. daca stai si te cauti un pic de "informatii" poti observa ca grupul Renault-Nissan-Dacia-Samsung-etc. fabrica inclusiv masini premium, care dispun in acest moment de absolut tot ce inseamna "nou" in domeniul electronicii auto ... cat ar putea sa ii coste ca sa adapteze o mizerie de GPS la un ecran mai micut si sa il puna si pe cel mai ieftin Logan? ... probabil nimic, iar costul suplimentar ar fi de cativa euro.
Per ansamblu Qashqai 1.6DCi mi se pare o masina reusita, cu un raport pret/performanta ok.
As dori sa bage pe viitorul facelift DUSTER, 1.6-le DCI.
@io - un GPS chiar este atat de ieftin :) . Nu este ieftin daca te apuci AZI sa il pui pe masinile pe care le produci, dar daca pui GPS pe masini de 5 ani inseamna ca deja ai o echipa de baieti la IT care se ocupa cu treaba asta si care deja au dezvoltat softul necesar (in caz ca nu l-ai cumparat "la pachet"). Partea de hardware ... este, cum spuneam, gratis -- Samsung este colegul tau de birou si, in acelasi timp, cel mai mare producator de ecrane LCD (OLED AMOLED SAMOLED IPS si tot asa o gramada de alte abrevieri ), parte de antene si chipuri costa cativa dolari.. maxim 5 ..
revenind la fite ... dl LMI, ia spune-mi, ce este mai "fitos"?
1. un pustan de 20 de ani care a muncit si el prin spania si a strans de un logan pe care l-a impopotzonat cum a stiut el mai bine cu beculete cruciulite samd. si arata ca un OZN
sau
2. un tata de familie, posesor de un oarecare business (care da de mancare unor alti pustani de 20 de ani..) si care, dupa ce l-a jupuit statul de 50% din banii sai, si-a luat si el un C200CDI Avangarde .. Classic ii statea in gat si a vrut si el niste "Crom" pe masina.
Este penibil sa tot o tii ca "dacia nu este pentru fitosi" cand existenta daciei (definit asa chiar de grupul Renault) are ca menire sa aduca pe piata o masina care are un singur scop: sa te duca din A in B, fara sa ia in considerare niste alte lucruri (cum ar fi confortul, siguranta, etc.). Dacia nu este pentru cei fara fite, este pentru cei fara bani, pentru cei care nu isi permit un Fluence sau un QashQai ;)
@AM - motorul ar trebui sa primeasca 5stele, este mult peste concurenta chiar si combinat cu cutia manuala. Nivelul de putere si consumul se incriu foarte bine in linia celor mai performante dieseluri de pe piata de volum (2.0 de la VAG cu 170cp, 1.8 de la Mitsu cu 150cp, hdi-urile..etc.) si in plus fata de ele se inscrie la "sub" 1600 cmc ceea ce il face in vest foarte economic in ceea ce priveste impozitarea ... mult mai economic decat diferentele de dupa virgula la consumul "anuntat" de cartea tehnica.
Constructorii doresc sa obtina profit, dar in acelasi timp, sa faca un produs care sa satisfaca nevoia clientului, si sa isi creeze o imagine buna. Daca toata lumea si-ar lua produsul X, iar el s-ar dovedi prost, nu ar mai cumpara nimeni produse de la firma respectiva.
Navigatia nu se pune ca asa doresti... cum s-ar simti un posesor de S-class cu navigatie, sa afle ca si Loganul are navigatie, si costa doar 10% din masina lui, sau ca mai are si incalzire in scaune (o operatiune simpla care nu consta mult), ca mai are xenon (500euro), si mai stiu eu ce. Este o strategie de marketing. Daca vrei navigatie, poti apela cu incredere spre gama de lux.
La punctul 1. Tot respectu pentru tanarul de 20 de ani, care a muncit (a tras tare), si a reusit sa isi cumpere Logan, iar tuningul ala de OZN, nu l-a facut din banii tai.
La punctul 2. Tata ala de familie vrea sa se arate ce aere are si nu isi permite un C220CDI, si a apelat la C200CDI. Cand in optiunea aceea, putea sa mearga cu incredere spre Octavia full , Passat, Mazda 6, Acoord, si multe altele.
Afla ca Dacia este mai sigura ca si un BMW E46, ca un A4 B6 avea 4 stele, si costa de 2 ori mai mult ca si un Logan, in cel mai bun caz.
,,Dacia nu este pentru cei fara fite, este pentru cei fara bani, pentru cei care nu isi permit un Fluence sau un QashQai ;)"
Din pacate este adresata persoanelor care stiu ce vor. Daca vreau altceva mai mult de cat un Logan/DUSTER, o sa apelez la A4/A8 sau RAV4/Q7, si nicidecum la un Fluence.
"marketingul", prin definitia alternativa, este "cum sa vinzi un kkt la pret de inghetata iar clientii sa il aprecieze mai mult decat inghetata" ;) . Imaginile de "brand" nu se construiesc decat in mica masura pe calitatea produsului - marea majoritate a capitalului de imagine se cladeste pe puparea in cur a clientului si ridicarea in slavi a acestuia... vezi reclama de la dacia "unii traiesc.. altii traiesc pentru masina" (o reclama de toata lauda daca ma intrebi pe mine .. nu cred ca am vazut-o de mai mult de doua ori si mi-a ramas in minte).... dar aici clientului i se lauda excesiv alegerea daciei prin faptul ca.. vezi doamne, el isi permite sa isi traiasca viata in loc sa si-o dedice ingrijirii vre-unei masini de cinestiecatezecidemii de euro ... potentialului client i se arata un posibil avantaj pe care l-ar avea alegerii unei dacii noi in locul acelui SH alb (audi parca era) ... iar treaba asta merge de minune la romanik, unde invidia este o calitate si unde oricine are altceva decat restul este automat cocalar, hot, drogat, curva, etc.
Referitor la "tatal de familie" nu crezi ca, poate exista oameni pe planeta asta care cumpara masini si pentru altceva deact motoare? .. .plus de asta am folosit c200 ca exemplu.. puteam la fel de simplu sa zic A4 sau 320.
"Din pacate este adresata persoanelor care stiu ce vor"
NU, dacia nu este adresata celor care stiu ce vor - este adresata celor care is formeaza opiniile si dorintele uitandu-se la televizor ;) .
Cand te apuci sa bei de ce nu cumperi Noroc si cumperi Ursus? ... amandoua sunt produse de aceiasi firma... amandoua sunt "beri".. amandoua te fac praf dupa jumatate de naveta ... si totusi o cumperi pe aia mai scumpa.. de ce ?
ps: sistemul de navigatie nu e atat de ieftin pe cat crezi tu.
Obiectivul nu este sa te lupti cu morile de vant ci sa porti o discutie civilizata ... iar treaba asta cu "fitzele" strica discutia civilizata pe cam toate publicatiile auto online care permit forumuri sau comentarii.
2. Afirmatia "Dacia nu e pentru fitosi" (fara tz sau alte artificii copilaresti) este valabila ca raspuns al contestatarilor marcii la un articol DESPRE Dacia. Atat !
3. Motorul 1.6 dci a fost depunctat de 2 ori din acelasi motiv: performanta. A fost depunctat odata la performante si a 2-a oara la motor / transmisie explicatia fiind tot performantele. Nu mi se pare justa comparatia cu 2.0 dci. Hai sa-l comparam cu alt 1.6 diesel si sa vedem care-i mai smecher. Cate crossovere cu motor de 1.6 diesel ar face "suta" in 10.3 secunde?
ps: inca odata: esti OFFTOPIC
apropo' stii ca un iPhone 4S costa cam 150$ de fabricat ... si asta luand in calcul preturi "publice" nu preturi pentru volume de milioane de unitati.