Drivetest Nissan Qashqai (2014-2017)
1.5 Diesel Turbo (dCi) 110CP 4x2 Man6 VisiaLuni, 27.01.2014
- Comenteaza
- Trimite pe:
Era un an excepțional pentru întreaga lume și părea că ne îndreptăm spre o eră a prosperității economice. Fabricile duduiau, vânzările la fel, iar lumea reușea să se învârtă într-un ritm amețitor. Era anul 2007, iar Nissan părea că dă lovitura cu o mașină care pe hârtie nu prea avea rivali. Era ușor ciudată: nici SUV, nici compactă hatchback, iar numele său complicat năștea glume. Se năștea Qashqai, o mașină care a făcut imediat senzație pentru că le oferea clienților sentiment de mașină de teren într-un pachet compact, ușor de înghițit.
Au trecut de atunci vreo 6 ani și situația economică de pe teren e ușor diferită. Gaura economică din Europa a dus la scăderea vizibilă a vânzărilor auto și nu numai, uzine care altă dată produceau la foc continuu s-au închis, unele mărci au crescut, altele - cele mai multe - au scăzut. Un lucru e însă cert: Qashqai a rămas sus, pe metereze, apărând alături de Juke onoarea unei mărci care și-a găsit scopul și drumul în viață apelând la un amestec de emoție și utilitate. Iar cei de la Nissan sunt mândri că vânzările lui Qashqai nu au scăzut cu timpul, așa cum se întâmplă la câțiva ani de la lansarea unui nou model, ci au rămas constante, semn că japonezii chiar au în curte un diamant neșlefuit.
Ei bine, 2014 vine cu o nouă generație a lui Qashqai și cu modificări care-i repară modelului Nissan multe dintre păcatele versiunii precedente. Să vedem cu ce ne întâmpină bestseller-ul japonez după schimbarea buletinului.
Nissan Qashqai (2014-2017)
1.5 Diesel Turbo (dCi) 110CP 4x2 Man6 Visia
- Pret de pornire n/a €
- Pret model testat n/a €
- Taxa auto n/a €
Motor / Transmisie
Noul Qashqai va fi disponibil din primăvara acestui an împreună cu trei motoare, unul pe benzină și două diesel. Cel pe benzină e un 1.2 turbo de 115 CP care face parte deja de un an și jumătate din lista de opțiuni a modelelor Renault și Dacia, iar diesel-urile sunt 1.5 și 1.6, primul de 110, al doilea de 130 de cai. În testul nostru am pus mâna pe dCi-ul de 1.5 litri, cel mai slab motor ca putere din gama crossover-ului japonez, una dintre opțiunile pe care le va alege un client care vrea o astfel de mașină, dar nu dispune de un buget care să-l promoveze la 1.6.
Nu te aștepta la multă pasiune și senzații tari de la motorul ăsta. Unitatea de 1.5 dCi este una dintre cele care au rolul de a-și face treaba fără a-ți oferi multe motive de atașament sentimental la capitolul dinamică. Duce atâtea persoane câte locuri are în cartea tehnică, nu are nicio problemă în oraș, funcționează perfect pe autostradă, dar trebuie să ai grijă la tentativele de depășire, pentru că mașina nu e construită pentru asta în această configurație. E departe de a fi submotorizată, dar pur și simplu avem de-a face cu un motor liniar, cuplat unei cutii manuale cu treptele etajate lung și cu o timonerie perfectibilă.
Consum
Secretul apariției acestui motor în gama Qashqai este unul care ține mult de palmares și de imaginea Nissan. Cu un consum declarat de constructor de 3.8 litri/100 km și cu emisii care coboară sub 100 de grame CO2 pe kilometru pentru prima dată în acest segment, îți dai seama că vorbim de o "inimă" dedicată maratoniștilor, nu sprinterilor.
Altfel spus, chiar dacă nu vei ajunge primul la destinație într-un cortegiu de familii care merg în vacanță la munte, poți să fii sigur că vei economisi cei mai mulți bani între cei care aleg să călătorească cu un SUV sau crossover. Asta pentru că vorbim de cifre oficiale cu cel puțin 0.6 litri mai bune la suta de kilometri decât concurența.
În viața reală, Qashqai 1.5 dCi își arată caracterul prietenos cu familiile printr-un consum care la drum lung a variat între 4.7 și 5.0 litri în condițiile în care am tras de el pentru a-i simți limitele, iar traseul a însemnat atât șosele virajate, cât și autostradă.
Performanţe
Celebri pentru succesele lor repetate în probele de maraton desfășurate peste tot în lume, sportivii din Kenya nu vor fi puși niciodată - nici măcar ca experiment - să alerge în proba de 100 de metri lângă Usain Bolt. Pentru că întreaga configurație a mușchilor diferă.
Situația se repetă și în cazul lui Qashqai 1.5 dCi. Plătind tribut performanțelor de consum, capacitățile dinamice ale mașinii lasă de dorit. Și nu e vorba doar de ceea ce simți pe șosea, ci și despre ce arată calculul hârtiei. Astfel, deși te lasă cu mai mulți bani în buzunar la finalul zilei, această versiune a noii generații Qashqai nu-ți va da fiori pe șina spinării prea des. Cu o accelerație 0-100 km/h care are loc în 12.4 secunde, modelul japonez se uită din spate la concurenții direcți când e vorba de sprint. Viteza maximă este de 180 km/h, în linia segmentului pe această plajă de putere.
Sfatul nostru: dacă vă interesează o mașină care să vină cu ceva senzații, mergeți pe motorul diesel de 1.6 litri, care vine cu 20 de cai în plus. Vom testa această versiune în momentul apariției modelului în România și vă vom spune cum se simte cel mai tare diesel de pe Qashqai în această primăvară.
Interior
După ce criticile care îl vizau pe vechiul Qashqai vizau mai ales interiorul, adică designul cumva învechit, materialele de calitate mediocră și display-ul rămas în urmă, cei de la Nissan s-au pus cu burta pe carte și au realizat modificări remarcabile la toate aceste capitole. Qashqai se transformă astfel dintr-o mașină dorită pentru conceptul său într-una dezirabilă pentru calitatea pe care o oferă.
Deși au rămas câteva scăpări în ceea ce privește atenția la detalii, noul Qashqai e la ani lumină distanță de vechiul, iar dacă vă veți urca din generația anterioară în cea care urmează să se lanseze veți simți imediat diferențe majore. Senzația este că intri într-o mașină de segment superior, iar asta înseamnă că designerii și inginerii mărcii au ascultat sfaturile presei și ale clienților.
Cea mai importantă apariție este cea a display-ului central a cărui grafică a sărit din anii '90 în 2014, iar asta nu face decât să sublinieze plusul evident de calitate imprimat de Nissan noului Qashqai. De asemenea, ai la dispoziție un ecran suplimentar între ceasurile de bord, acesta afișând elementele importante ale călătoriei cu ajutorul computerului de bord sau a senzorilor care se regăsesc de jur-împrejurul mașinii.
Un element foarte important pentru familie, spațiul interior, se află la un nivel foarte bun, în timp ce portbagajul ajunge la 430 de litri, încadrându-se exact în mediu segmentului său.
Preţ de achiziţie
Cel mai important criteriu luat în calcul la achiziția unei mașini din acest segment, prețul, este încă un subiect necunoscut pentru noua generație Qashqai. Nissan a jucat însă întotdeauna inteligent la acest capitol și a încadrat crossoverul său la media de prețuri a segmentului, lucru care avea darul de a atrage clienți și din aval, și din amonte.
Rmâne de văzut dacă îmbunătățirile estetice, calitative și tehnologice vor avea un impact serios asupra acestui aspect. Pentru binele lui Qashqai, să sperăm că nu.
Vom reveni asupra acestui aspect în momentul anunțării prețurilor oficiale pentru România.
Siguranţă
Nissan Qashqai a reușit să se ridice la nivelul așteptărilor posesorilor săi în momentul în care modelul japonez a fost testat de EuroNCAP, primind cinci stele și trecând fără probleme de probele la care a fost supus. Asta se întâmpla însă în 2007, acum 6 ani, iar între timp organizația independentă europeană a înăsprit condițiile în care o mașină primește nota maximă.
Nu ne așteptăm însă la altceva în afară de cinci stele pentru modelul Nissan și suntem aproape siguri că optimismul oficialilor se va regăsi în rezultatele finale pe care EuroNCAP le va publica în prima jumătate a acestui an.
Pentru a întâmpina noile seturi de reguli, Nissan a dezvoltat un pachet de sisteme reunite sub denumirea Safety Shield - nume cu care se pare că va trebui să ne obișnuim în gama japonezilor. Acestea merg de la pachetele de asistență activă, precum cel de monitorizare a unghiului mort, până la un sistem de parcare automată care învârte singur de volan dacă nu ai chef sau capacitatea de a rezolva asta. În plus, ai la dispoziție o armată de airbag-uri în dotarea standard, deci familia poate pleca liniștită în vacanță.
Ţinută de drum
Qashqai era un model pe care te puteai baza în orașele noastre desfundate și pline de cratere, așa cum îți oferea un comportament echilibrat spre confortabil pe șosea. Era mai mult decât o mașină de familie, pentru că părea un membru perfect al acesteia. Drept pentru care 1.5 milioane de europeni au ales să-l înfieze în ultimii șase ani.
Ei bine, avem vești bune. Nissan a ales să nu încerce să modifice echipa câștigătoare și a lăsat lucrurile așa cum erau, îmbunătățind ușor răspunsul direcției și comportamentul mașinii în viraje. Inginerii japonezilor nu au lucrat însă la suspensii, pe care le-au lăsat în continuare setate spre confort, ci au adăugat o serie de elemente electronice așezate sub denumirea Chassis Control, evoluții ale clasicului ESP, care ajută mașina în condiții de tracțiune și aderență precară.
Interesant este faptul că Nissan a hotărât - urmărind vânzările anterioare - ca noul său model să nu fie vândut cu tracțiune integrală decât pe versiunea dCi de 1.6 litri. Chiar dacă zăpezile căzute peste România în ultimele zile ar putea spune contrariul, un Qashqai nu are nevoie de tracțiune integrală decât în cazuri excepționale. Deci cântăriți bine înainte să investiți într-un astfel de pachet care ajută tracțiunea, dar poate fi un sistem care să nu merite banii pe acest tip de mașină și eventual în combinație cu un motor construit pentru a consuma puțin.
Vizibilitate
Dacă acum doi ani vedeam în premieră în segmentul compact pe Qashqai sistemul Around View Monitor - care se ajută de camere pentru ca tu să vezi mașina "din avion" atunci când parchezi, noua generație vine cu un pachet denumit Intelligent Park Assist și care îți învârte volanul fix cât trebuie pentru a a-ți curma chinul de a gara în spații nesigure. L-am testat în Spania și funcționează, chiar dacă trebuie să faci puțini cam multe mișcări pe display-ul touchscreen pentru gustul meu până când mașina începe să se miște în direcțiile dorite.
În rest, Qashqai a crescut ușor în dimensiuni, iar acest lucru trebuie luat în calcul de către cei familiarizați cu acest aspect de pe generațiile anterioare. Geamurile laterale și luneta nu vă vor pune însă probleme majore.
Tehnologie
Nissan nu a întinerit doar estetic cel mai de succes model al său din ultimii ani, ci și moral. Astfel, mașina care rămăsese în urmă la capitolul tehnologie s-a aliniat acum la cele mai noi tendințe din domeniu, oferindu-le celor interesați o gamă largă de sisteme, pachete și aplicații care au rolul de a le face viețile mai ușoare.
Mașina se conectează cu tableta sau telefonul prin sistemele conținute de pachetul NissanConnect, oferind în plus navigație, multimedia și audio controlate prin touchscreen-ul central care este - simt nevoia să repet asta - mult îmbunătățit față de generația anterioară. Există chiar și posibilitatea de a instala aplicații speciale care să-ți ofere acces la puncte de interes sau la radiouri online, de exemplu. Nissan a decis să acopere tehnologic chiar și posibilitatea ca cei care încă nu au pus mâna pe un Qashqai să-l "simtă" de aproape, astfel că a dezvoltat aplicații dedicate modelului care sunt disponibile la download pe App Store sau Google Play.
Design
Qashqai e de nerecunoscut din punct de vedere estetic. Modelul cu linii care băteau înspre mai degrabă înspre caracterul său utilitar a dispărut complet, iar în locul său apare o mașină care pare cu totul alta, complet diferită și care picură emoție în reșeta de succes a japonezilor.
Dacă e adevărat că designul este unul dintre criteriile de selecție a mașinilor pentru mulți dintre clienți, Qashqai va avea doar de câștigat din schimbarea de look și percepție, pentru că diferențele sunt multe și exclusiv pozitive.
Dacă fața și spatele sunt evident modificate masiv, mi-a atras atenția un detaliu care a fost trecut cu vederea de mulți: profilul mașinii este probabil cel mai reușit din segment, noul Qashqai părând atletic și gata de atac, efect realizat din peniță cu ajutorul aripilor foarte generoase.
Ne-a placut
- Design reușit
- Consum fantastic
- Tehnologie de ultimă oră
- Interior reconceput
Nu ne-a placut
- Performanțe slabe pentru 1.5 dCi
- Concurență acerbă în segment
- Timoneria cutiei de viteze
Date tehnice - Nissan Qashqai (2014-2017) 1.5 Diesel Turbo (dCi) 110CP 4x2 Man6 Visia | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Nissan
-
Constructorul japonez de automobile tocmai a prezentat a patra generație Murano pe piața din Statele Unite ale Americii. Pe lângă modificările exterioare și interioare, avem de-a face și cu un sistem de propulsie nou. (Joi, 17 Octombrie)
-
Potrivit unui oficial de rang înalt al producătorului japonez de automobile, investițiile în dezvoltarea de noi motoare termice au fost sistate. Întreaga atenție cade acum pe electrificare. (Luni, 03 Iunie)
-
Constructorul japonez de automobile anunță intrarea în producție a noului Qashqai facelift. Ca și până acum, acesta va fi asamblat în Marea Britanie, la uzina din Sunderland. (Vineri, 24 Mai)
-
Constructorul nipon de automobile intenționează să lanseze 30 de modele noi în următorii trei ani. Dintre acestea, 14 vor fi echipate exclusiv cu un motor termic. (Luni, 25 Martie)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
:)
ati dori sa existe doar qashqai sau cum?
mie imi place mult cum arata, interior exterior. pacat ca nu au si o varianta mai potenta, un 2.0 diesel. Si mai cred ca ar fi mers si 1.4 tce pe masina asta. Ce greutate are?
Ce nu`mi place insa, de ce incep sa renunte la 4x4? ...si nu inteleg mai ales, de ce ti`ai lua o masina de genul asta, fara 4x4...
Cred ca-i buna pentru cei care vor "jip", sa le gadile ego-ul!
Tractiunea 4x4 nu prea is are sensul, creste consumul cu cel putin 1L/100 cm si daca nu o scoti in pe drumuri "extreme", mai raman 4-5 zile pe an cand ti-ar chiar fi de folos (parerea mea).
Sa auzim numai de bine !
1. stabilitate;
2. aderenta scazuta (zapada, ploaie, noroi, etc;
3. pante mari cu aderenta scazuta (pe macadam, iarba)
4. nisip
5. 4x4 compenseaza partial dezavantajele garzii mai inalte
si inca cateva, n-are sens sa continui, nici una din situatiile enumerate nu inseamna off road, dar sa-ti iei masina destinata escapadelor si sa ramai cu ea ca prostu pe plaja este chiar penibil, iar sa dai bani in plus pt. a urca usor bordurile este stupid.
(conduc un 4x4 si chiar daca consuma mai mult, n-as renunta la avantaje mai sus enumerate pentru 100 de lei economie la 2500 km)
Poate pe alta motorizare , mai puternica, 4x4 ar merita introdus.
" sa ramai cu ea ca prostu pe plaja este chiar penibil" ... esti exemplu tipic de cocalar. Masina nu e facuta sa mergi cu ea pe plaja.
Din punctul meu de vedere, tendinta in general nu mai este catre 4x4 cel putin in Europa unde iernile s-au cam scurtat si in schimb se pune accent pe econimie de combustibil si noxe reduse
Iata ca in Bucuresti abia pe 25 ianuarie a nins si posibil sa fie si singura zapada pe acest sezon, asa ca...de ce 4x4? Si mai e ceva de regula se fac statistic de vanzare si daca se vede ca cerere acopera o anumita configuratie, aceea se urmareste nu se fac declinari de la regula.
Si nu, pe plaja nu am vrut sa merg. Era plina oricum de cocalari...
Mai sunt cateva, dar ma opresc aici, poate sunt si prea inalt pentru masina asta, doar e facuta de japonezi(cica) care nu exceleaza prin inaltime.
daca afirmi ca 4x4 ala te ajuta doar iarna (ceea ce e total neadevarat) , garda la sol cand te ajuta?
Scump in comparatie cu ce?
Asta se va reflecta in numarul de unitati vandute.
Numarul de unitati vandute cum? Total unde incluzi toate clase sau strict clasa crossover-elor ? Sau categoriei clientilor carora li se adreseaza?
Fii mai specific.
Inteleg ca fac o treaba excelenta in a mentine un control foarte bun, oferind in acelasi timp un confort ridicat.
Politica de pret difera fata de Romania.
Si n-ai tu grija, Qashqai se vinde bine in segmentul lui chiar si in Romania.
Preturile pt. RO incep de la Visia 1.2 la 18690 euro si ajung pana la 31690 euro la Tekna 1.6dci 4x4 cu pachet Safety Shiled Plus.
Chiar daca nu a fost inca lansat oficial noul modelul a ajuns si in showroom-urile din RO.
Preturile nu contin si vopseaua metalizata adica inca 500 de euro.