Drivetest Nissan Navara (2010-2016)

2.5 dCi 190CP 4x4 Man LE
Nissan Navara (2010-2016) zoom
de Sebastian Toma, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 20.04.2011
Truck Norris
Nissan a reorientat modelul Navara spre segmentul de lifestyle al pick-up-urilor. Modelul oferă un nivel ridicat de putere, fiind cel mai puternic din segment, iar clienţii din Europa pot opta pentru un diesel de 3.0 litri, care trece de pragul de 200 CP. Interiorul este foarte apropiat de ceea ce găsim pe un Pathfinder, iar capacităţile off-road sau cele de cărăuş nu au fost deloc temperate. Per ansamblu, avem în faţă unul dintre cei mai puternici jucători din segment, a cărui acensiune spre topul vânzărilor este ştirbită doar de preţ. Oricum, Chuck Norris nu se uită niciodată la preţ, iar dealerul Nissan i-ar oferi maşina pe gratis, de teama unui atac.

Nissan Navara (2010-2016)
2.5 dCi 190CP 4x4 Man LE

  • Pret de pornire 30.813 €
  • Pret model testat 36.126 €
  • Taxa auto 835 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Motorul 2.5 dCi al lui Navara dezvoltă 190 CP la 4.000 rpm şi 450 Nm la 2.000 rpm. Unitatea este cea mai puternică din segment şi este depăsită doar de motorul de 3.0 litri oferit tot pe Navara, dar pe piaţa din Europa de Vest. Revenind la exemplarul testat, nu vorbim despre cel mai bine antifonat motor şi nici cel mai silenţios, dar nu contează aşa de mult, e un vehicul utilitar destinat celor care vor să se distreze şi, eventual, să ajungă repede la destinaţie. Cutia de viteze este etajată bine, fiind capabilă să ofere atât un rulaj docil, cât şi să alerge de parcă nu ar mai exista ziua de mâine. La fel ca la orice off-roader care se respectă, avem reductor, iar şoferul poate să selecteze fie modul 4x2, cu tracţiune spate, fie modul 4x4, fie modul 4x4 cu reductor. Diferenţialul spate este blocabil electronic, oferind un plus pe off-road în faţa altor rivali, care oferă acest echipament doar ca opţional. Reprizele sunt bune având în vedere nivelul ridicat de putere şi cuplu motor, iar modelul poate să ruleze la viteze de autostradă fără să fie turat până la linia roşie a tahometrului. Din contră, pentru o viteză de 120-130 km/h, nici măcar nu atingem 3.000 rpm.

Consum

Nissan anunţă un consum mediu de 8.5 litri la sută pentru această versiune a lui Navara. În regim urban, consumul anunţat este de 10.7 litri la sută, în timp ce consumul în regim extraurban se situează la 7.2 litri la sută. Valorile sunt mai mari decât la un Isuzu D-Max cu motor diesel de 3.0 litri, 163 CP şi o cutie de viteze manuală cu cinci trepte, Navara fiind unul dintre cele mai puţin economice modele din segment. Cu toate acestea, modelul Nissan rămâne cel mai puternic pick-up disponibil în România şi are un consum care să justifice acest lucru. În plus, dacă analizăm datele obţinute în timpul testului nostru, Navara nu stă chiar atât de rău. În regim urban, cel mai bună valoare de consum pe care am reuşit să o obţinem a fost de 9.5 litri la sută. În cazul în care traficul se aglomerează, acesta urcă la 10-11 litri la sută. La o rulare mai nervoasă, consumul trece de 11.5 litri la sută, dar nu atinge cote fulminante. Modelul a rulat în modul 4x2 la înregistrarea valorilor de mai sus. De asemenea, instalaţia de aer condiţionat a fost pornită. Pe autostradă, la rularea cu o viteză de 120 km/h în treapta a şasea, modelul afişează un consum de 9.8 litri la sută. În regim extraurban, Navara are un consum situat între 6.8 şi 7.3 litri la sută, în condiţiile în care respectăm restricţiile de viteză ale şoselelor româneşti. Consumul în modul 4x4 creşte cu peste un litru la sută pentru toate situaţiile de mai sus, dar considerăm că acest mod nu este necesar, cu excepţia condiţilor precare de aderenţă. Chiar şi aşa, sistemul poate fi decuplat prin rotirea unui comutator, chiar şi în mers. Recomandăm totuşi schimbarea modului de rulare atunci când vehiculul staţionează, pentru a reduce stresul asupra cutiei de transfer şi a transmisiei.

Performanţe

Nissan Navara 2.5 dCi a fost cel mai performant pick-up de pe piaţă. Până să apară Volkswagen Amarok, cu care Navara împarte prima poziţie în acest clasament. Ambele modele au nevoie de 11.1 secunde să accelereze de la 0 la 100 km/h. În plus, ambele pot să atingă o viteză maximă de 180 km/h. Puterea şi cuplul lui Navara ajută însă modelul Nissan la reprize, în defavoarea lui Amarok. Având în vedere că am avut ocazia să le încercăm pe amândouă, considerăm că Navara se mişcă mai bine pe şosea decât Amarok, iar acest lucru este justificat de cei 50 Nm în plus şi de diferenţa de 27 CP. Amarok are însă un motor diesel ceva mai rafinat, care oferă un plus de silenţiozitate, iar transmisia sa are o cursă mai scurtă, deşi îţi trebuie mai multă forţă ca să o foloseşti.

Interior

Cu excepţia lui Amarok, vorbim de cel mai bun interior din segment. Atât în ceea ce priveşte spaţiul, cât şi din punctul de vedere al ergonomiei şi al materialelor utilizate. Navara are materiale ceva mai dure şi, aparent, mai rezistente decât Amarok. Cei de la Volkswagen se mândresc cu un interior mai spaţios, iar Nissan nu poate să îi contrazică la acest capitol, în special pentru locurile din spate. Cu toate acestea, bancheta din spate poate găzdui trei persoane fără nicio problemă, dar aceştia nu vor sta la fel de bine ca în Amarok. În ceea ce priveşte interiorul, Navara se poate mândri la capitolul high-tech, dar şi la capitolul ergonomie. Cotiera vine la fix, iar toate butoanele sunt exact unde ar trebui să fie. Cu toate acestea, butoanele din dreptul genunchiului stâng al şoferului nu sunt luminate suficient de bine, doar comutatorul care porneşte şi opreşte sistemul de încălzire a motorului fiind semnalizat corespunzător. Celelalte butoane nu au iluminare, dar comutatorul care blochează diferenţialul spate are un martor în bord care se aprinde odată ce acesta a fost activat. Atât suporturile de pahar, cât şi buzunarele uşilor au dimensiuni generoase, cele din urmă fiind capabil să găzduiască chiar şi două PET-uri de 1.5 litri. Comenzile de pe consola centrală care vizează sistemul de climatizare şi sistemul multimedia au fost preluate de la alte modele din concernul Renault-Nissan, lucru favorabil atât pentru clienţii acestei alianţe, cât şi pentru noi, pentru că nu a fost necesară o perioadă de acomodare cu comenzile şi cu interfaţa.

Preţ de achiziţie

Nissan Navara porneşte de la 30.813 euro în România, cu TVA inclusă. Preţul exemplarului testat este de 36.136 de euro, tot cu TVA inclus. Aşadar, vorbim de un pick-up ceva mai scump, pe lângă care Amarok şi Hilux sunt chiar ieftine, iar modele precum Ford Ranger, Mitsubishi L200 şi Isuzu D-Max sunt adevărate chilipiruri. Potrivit celor de la Nissan, clientul de Navara nu caută un chilipir, ci doreşte un model care să îi îndeplinească dorinţele în materie de dinamică fără să piardă din capacităţile off-road şi spaţiul de depozitare în benă. Astfel, clientul poate să îşi urmeze hobby-urile liniştit şi să ajungă la locul distracţiei cât mai repede posibil. În plus, poate folosi Navara în timpul săptămânii, dacă doreşte să transporte ceva voluminos, care nu încape în Pathfinder-ul său sau în celălalt vehicul pe care îl conduce.

Siguranţă

În ciuda faptului că Navara este echipat cu airbag-uri frontale, centuri frontale pretensionate cu limitator de sarcină şi ESP, modelul plăteşte tribut faptului că este un pick-up. iar pick-upurile reprezintă în general o excepţie de la regula celor cinci stele din ce în ce mai des întâlnite în cadrul testelor EuroNCAP. Cei de la EuroNCAP nu l-au încercat după schimbarea criteriilor de test din 2009, dar modelul a obţinut doar trei stele la testele din 2008. Nissan Navara a obţinut cele trei stele abia după ce a primit o îmbunătăţire, pick-up-ul japonez obţinând o stea "tăiată" cu câteva luni înainte. Problema a fost legată de soft-ul de control al airbag-urilor, care se declanşau prea târziu. Chiar şi aşa, nivelul de protecţie al pasagerilor din faţă este redus dramatic de sistemul de fixare a caroseriei pe şasiu, care poate afecta podeaua vehiculului în dreptul pedalierului, care se mişcă şi el înspre scaunul şoferului. În ciuda faptului că versiunea testată nu avea airbag-uri laterale pentru protecţia capului, modelul se mândreşte cu cel mai mare punctaj din segment la impactul lateral.

Ţinută de drum

Nissan Navara se comportă bine atât pe şosea, cât şi în afara ei. În comparaţie cu Volkswagen Amarok, modelul nipon este mai capabil în off-road, deşi îi lipseşte o parte din fineţea lui Amarok la absorbţia denivelărilor. Pentru un model cu arcuri lamelare pe spate - la fel ca toate modelele din segment care pot să care multe kilograme în benă, Navara se manevrează bine pe şosea, chiar şi în modul 4x2 şi în condiţii precare de aderenţă. Direcţia oferă un nivel potrivit de feeling şi nu este prea grea, oferindu-i şoferului o călătorie relaxată şi un sentiment de încredere la rotirea volanului. Navara nu este cel mai performant pick-up în condiţii de off-road, dar ajungi la destinaţie fără nicio problemă dacă eşti atent. Şi când spunem destinaţie ne referim aproape la orice loc în care se poate ajunge cu o maşină fără modificări. Am avut ocazia să-l încercăm pe Navara în noroi proaspăt, în urma unei ploi consistente, în condiţii reci. Modelul s-a descurcat foarte bine, dar a trebuit să utilizăm toate resursele sale în materie de off-road pentru a urca un deal plin de noroi. Am reuşit, în ciuda faptului că anvelopele de stradă erau "învelite" cu noroi, semn că acest model poate să meargă cu fruntea sus în aproape orice condiţii. Cu un set de anvelope potrivite şi eventual o suspensie cu o gardă la sol ceva mai mare, Navara ar putea fi de neoprit pe teren accidentat.

Vizibilitate

Nissan a făcut o treabă de minune cu Navara în ceea ce priveşte vizibilitatea. Chiar şi eterna problemă a benei a fost rezolvată, într-un mod elegant - am putea adăuga, prin implementarea unei camere video pentru marşarier, amplasată lângă mânerul de deschidere a benei. Oglinzile laterale au dimensiuni generoase şi arată şi bine graţie capacelor cromate cu care sunt îmbrăcate. Oglinda centrală are şi ea o dimensiune bună, iar luneta de dimenisuni mari facilitează folosirea acesteia. Montanţii A şi B au o înclinaţie şi o grosime care nu afectează şoferul în nicio manevră, făcând din Navara un model în care te poţi orienta în trafic fără nicio problemă.

Tehnologie

Cruise control, limitator de viteză, afişaj LCD cu touchscreen, MP3, hard-disk de 30 GB pentru stocarea fişierelor audio, navigaţie, climatizare automată pe două zone, comenzi pe volan. Aceasta ar fi o selecţie a dotărilor lui Nissan Navara. Modelul integrează şi tehnologia Bluetooth şi comenzi vocale, feature nemaiîntâlnit în lumea pick-up-urilor europene. Scaunele sunt încălzite, iar torpedoul este refrigerat. Ce să mai, Nissan l-a echipat pe Navara cu o serie de elemente premium pe nivelul de echipare de mijloc, ca şi cum acestea ar fi ceva normal. Sperăm să se trezească şi alţi constructori din somn şi să monteze măcar un computer de bord pe modelele lor. Sigur, nu cerem să fie atât de sofisticat precum este cel al lui Navara - care "ştie" să-ţi spună cât de economic ai condus în ultimele ore, câte sute de mililitri de carburant ai consumat şi multe altele, toate pe un afişaj color, alăturat de grafice în unele cazuri.

Design

În timp ce unii pasionaţi ai mărcii au considerat că Nissan l-a stricat pe Navara cu noul aspect, făcând-ul prea cuminte, dar alţii au îmbrăţişat pick-up-ul nipon aşa cum este. Nouă ne-a plăcut foarte mult aspectul acestui model, fiind masiv şi deosebit de agresiv, iar elementele cromate i se potrivesc de minune.
Date tehnice - Nissan Navara (2010-2016) 2.5 dCi 190CP 4x4 Man LE
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2488
Lungime mm
5296
Putere maxima CP (rpm)
190 (4000)
Latime mm
1848
Cuplu maxim Nm (rpm)
450 (2000)
Inaltime mm
1913
Viteza maxima km/h
180
Greutate kg
2085
Acceleratie 0-100 km/h s
n/a
Ampatament mm
3200
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
80
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
n/a
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Nissan Navara (2010-2016)

Ultimele teste

Comentarii (9)

  • crysti09
    Da, dar nu e Amarok...voi aveti ceva cu Amarokul asta....
    14 4
  • 4x4
    @Automarket: Stiu ca voi nu prea ati facut teste comparative dar nu s-ar putea face? de ex cu masini de offroad !
    6 1
  • BaditzaEx
    una - doua dati ex VAG
    chiar si-n segmentul asta tre sa duceti vorba , intr-una de VAG de parca ar fi nu stiu ce etalon ?!
    14 6
  • @Ciprian Mihai , autorul testului
    "Având în vedere că am avut ocazia să le încercăm pe amândouă, considerăm că Navara se mişcă mai bine pe şosea decât Amarok, iar acest lucru este justificat de cei 50 Nm în plus''

    ....... si totusi ati dat 4.5 stele la "Performanta" Nissan-ului si 5 stele pline VW-ului... cum se explica dle Ciprian Mihai ?? si nu-mi baga faza cu "rafinamentul motorului" ca nu tine de performante, reprize si acceleratie. Apropo, cand Renault facea motoare rafinate, vw se juca cu aia in praf !
    27 3
  • lincon
    ...............
    Sa-nteleg ca VW Amarok a si devenit un etalon in aceasta clasa??? Una doua-hop-top-comparatie cu Amarok !!!... ca a fost testat recent domle'; tot recent ati testat si Hilux dar citind articolul masina asta nu prea are ce cauta in acest segment conform testelor voastre.
    Inteleg sa iei de la VW ca repere in segment modele precum Golf sau Passat dar voi deja intreceti orice masura, devenit penibili de acum, insa pe criza asta galaxiala banii celor de la VW sunt parfum asa-i ?!?!?!
    Note test:
    Nissan Navara - 4.3
    VW Amarok ( un nou nascut care nu a demonstrat pana acum nici un fel de calitate solida, nici un istoric, nici o confirmare ) - 4.1
    Toyota Hilux - 3.7 :))))))))

    Stiu, va cam da cu flit Toyota Romania cand intindeti mana.

    Repet: sunteti penibili !!!
    18 7
  • andrei
    pick-up
    Acum, ne-om fi americanzat și noi totuși parcă nu chiar de tot așa că atunci când faceți teste cu un pick-up ar fi indicat să ne spuneți câte ceva despre bene, comportament in teren un pic mai dificil decât o autostradă (faptul că ați reușit să urcați un deal nu mi se pare deosebit de relevant), ușurința încărcării, șamd. Prostiii din astea care ar putea interesa un om ce vrea să își cumpere pick-up în România.
    10 1
  • Rekinu
    Calitate-Pret, Nissan Navara ramane cel mai bun pick-up de teren si in plus fata de asta are punte de camioneta pe spate, poti sa pui pe distante scurte pana la 3.0 To pe ea si cara fara probleme. Amarok nu are istorie in asa ceva cei de la vw sunt la inceput in segmentul asta, si nu poti sa il declasezi pe Hilux in halul asta cand el este lider la pick-up pe piata mondiala sa nu uitam nici de L200 care a castigat Paris-Dakar.
    3 0
  • kossmilano
    domnilor de la automarket chiar sunteti penibili cu vw amarok sau in general cu vag-ul,,,,,,motoarele de vw sunt consumatoare de ulei ,probleme fap,probleme si probleme,piese facute in PRC,STITI CE INSEAMNA???? SI NEMTIII NU MAI SUNT PURISANGE,,,,,,AM AVUT TOT FELUL DE MICROBUZE,T3,T4,T5,,,,LT 35,LT 35,11,,,,GOLF,SKODA,,,,,,MEREU PROBLEME MOTOR ,CONSUM ULEI 1,0 L LA 4000 KM EFECTUATI,,,,,,AM NAVARA DIN 2007 MOTOR 2,5 MODEL LE -PLUS,,,,,O MASINA PE SOSEA,,,,,UN MIC TRACTORAS 4X4 IN SANTIER SPECIFIC IN SANTIER!!!!NU AM CUMPARAT PIKUP PENTRU A FACE OFFROAD,CI PENTRU A FACE BA NI CU EA,,,,,CINE ISI CUMPARA UN PIKUP DE GENUL ASTA NU SE UITA LA CONSUM,,,,,,CINE SE UITA LA CONSUM ,,,,NU TREBUIE SA-L CUMPERE,,,,INSEAMNA CA NU ARE NEVOIE DE EL,,,,,,,VA MULTUMESC PENTRU TIMPUL ACORDAT CITIRII
    2 0
  • Navara si Hilux,primele. L200_le,Amarok si restul d-lor.Interesanta faza cu Amarok-ul pe primul loc.Nu se poate!!poate cu un motor mai mare ,2.5.sau 3.0.,da. Autoutilitara adevarata inseamna in primul rand putere,cari 2-3 tone ,remorca 2 axe ,in noroi pana in gat. Toyota cu noroaiele,mai putin cu soseaua(viteze mari ,peste 120),Nissan cu soseaua,mai putin cu noroaiele(garda joasa ,dar poate fi modificata).Dar noi romanii(parte din populatie),mergem la gramada cu turma:volkswagen,audi,etc. La acest segment,japonezii dau clasa nemtilor,prin traditia si anii de experienta!!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru