Drivetest Nissan Murano facelift (2011- 2015)

2.5 dCi 187CP 4WD Ultimate auto
Nissan Murano facelift (2011- 2015) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 16.12.2010
Vârsta a doua
Cu şase ani în urmă, pe vremea când priveam ceva mai detaşat industria auto şi portofoliul meu nu era actualizat cu cele mai noi modele ale momentului, am rămas marcat de prima întâlnire cu Murano. Era primul model care nu semăna cu nimic din ceea ce făcuse Nissan până atunci în acel segment. Poate şi pentru că liniile erau trasate de biroul de design din Statele Unite. Conturul futurist, cromul asociat unei caroserii de culoare maro şi robusteţea generală mi-au rămas întipărite în minte şi multă vreme am pus o etichetă exclusivistă acelui model, abia lansat în Europa. Astăzi, trebuie să recunosc că impactul nu mai este acelaşi. Japonezii s-a străduit să păstreze liniile primei generaţii, preferând să lucreze doar la aspectele contemporane ale crossoverului, însă comercializarea la scară largă a făcut ca modelul să îşi piardă din aerul exclusivist cu care pătrunsese pe Bătrânul Continent în 2004. Dorinţa de profitabilitate a făcut ca Nissan să plănuiască comercializarea lui Murano pe aproape 170 de pieţe. Pentru a putea să ajungă însă la inima fiecărui client, constructorul japonez trebuia să dispună de o gamă de motorizări ceva mai variată. Şi cum pe piaţa din România clienţii acestui tip de modele sunt mari amatori de propulsoare diesel, o asemenea versiune era necesară urgent.

Nissan Murano facelift (2011- 2015)
2.5 dCi 187CP 4WD Ultimate auto

  • Pret de pornire 43.740 €
  • Pret model testat 51.240 €
  • Taxa auto 692 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Murano ne-a întâmpinat cu o motorizare diesel familiară întregii game, un propulsor de 2.5 litri, cu patru cilindri în linie, injecţie directă şi common-rail. Propulsorul promite resurse generoase, cel puţin la capitolul cuplu motor, atât de necesar pentru un model din acest segment. Bagajul de putere însumează 187 de cai, resimţiţi din plin la 4000 de rotaţii, şi un cuplu motor mai mult decât generos, de 450 Nm, disponibil la doar 2000 de rotaţii. Unitatea pe motorină se dovedeşte a fi suficientă pentru a pune în mişcare un model care cântăreşte aproape două tone, mai exact 1895 de kilograme. Cu toate acestea, pretenţiile de dinamism trebuie lăsate la intrare, pentru că cei 187 de cai se pot dovedi uneori depăşiţi de situaţie. Pentru o rulare confortabilă, fără excese, specifică unui client aflat la vârsta a doua, dieselul este soluţia perfectă. Pentru a exploata cum se cuvine resursele de sub capotă, Nissan a alăturat motorului o cutie automată cu şase rapoarte, care nu impresionează însă foarte tare prin răspuns. Intuiţia nu este punctul forte, transmisia încercând să compenseze prin linearitatea pe care o manifestă. Privită din exterior, versiunea diesel de 2.5 litri se poate dovedi o variantă interesantă pentru clienţii din segmentul SUV-urilor, însă V6-le diesel al Alianţei ar putea să se dovedească o alegere mult mai inspirată în viitor.

Consum

Dieselul introdus de Nissan se va dovedi cea mai economică versiune propusă de Murano pe piaţa din România. Comparativ cu cifrele indicate de V6-le pe benzină, cei 10.1 litri anunţaţi de constructor sau cei 12 litri consumaţi în realitate reprezintă o valoare normală. Nici în afara oraşului Murano nu se zgârceşte foarte tare, o rulare normală, în regim de autostradă şi de drum naţional, aducând pe bord un consum de aproape 9 litri/100 de kilometri. Valoarea este una decentă, însă nu chiar cea mai bună din segment, un Touareg diesel de 204 cai putere demolând uşor aceste cifre.

Performanţe

La capitolul performanţe, Murano diesel nu îşi propune să impresioneze, cele 10.5 secunde scurse până la 100 de km/h fiind suficiente însă pentru o familie care caută doar o rulare liniştită. Pentru cei care preferă demarajele în trombă le recomandăm mai degrabă versiunea pe benzină. Viteza maximă este şi ea decentă, acul vitezometrului oprindu-se la 196 de km/h. Performanţele, deşi par a nu impresiona la prima vedere, sunt destul de bune comparativ cu cele ale lui ix55, în versiunea de 240 de cai putere. De asemenea, pus lângă SsangYong Rexton, care dispune doar de 165 de cai putere, Murano se impune lejer.

Interior

Nu poţi să nu păşeşti într-un Murano şi să nu te gândeşti imediat la Infiniti. Modelul Nissan trădează foarte multe similarităţi cu omologul său din curtea diviziei de lux, atât în ceea ce priveşte ergonomia, cât şi în ceea ce priveşte calitatea materialelor. Plasticul moale şi de calitate se îmbină armonios cu inserţiile cromate, fără a trăda neregularităţi la nivelul finisajelor. Japonezii au fost atenţi la detalii şi nu au lăsat loc de compromisuri neplăcute atunci când vine vorba de calitate. Planşa de bord este o copie mai modestă a unui Infiniti, dispunerea butoanelor şi a navigaţiei urmărind practic acelaşi tipar. Deşi mulţi s-ar fi aşteptat ca în interiorul unui asemenea model să găsim influenţe ceva mai conservatoare, combinaţia plasticului de culoare bej cu cel de culoare argintie şi cu cromul întâlnit foarte des face ca Murano să sublinieze un aspect premium. Nu mai punem la socoteală pielea de înaltă calitate, regăsită la nivelul scaunelor, dar şi a portierelor, unde prezintă încreţituri asemeni sedanurilor de lux. La capitolul interior premium plusează şi sentimentul de confort general, resimţit datorită spaţiului generos de pe locurile din faţă şi din spate. Cinci pasageri pot călători în deplin confort chiar şi pe distanţe lungi, fără probleme de spaţiu la nivelul picioarelor şi al capului. Portbagajul este şi el suficient de generos pentru a înghiţi bagajele a cinci persoane, capacitatea sa totală fiind estimată la 402 litri.

Preţ de achiziţie

La capitolul preţ nu sunt prea mult socoteli de făcut. Publicul din România are doar două variante. Una pe benzină, propulsată de motorul V6 de 252 de cai putere, care porneşte de la 49.190 de euro, în nivelul de echipare mediu, Elegance. Cealaltă alternativă, dieselul testat de noi, pleacă de la 42.790 de euro, etichetă aplicată pe versiunea entry-level Confort. Pentru cei care vor nivelul de mijloc preţul este de 46.790 de euro, iar pentru cei care "nu se pot descurca decât cu varianta de top", Ultimate, valoarea urcă până la 50.290 de euro. Comparativ cu ceea ce găsim actulmente pe piaţa SUV-urilor, Murano poartă o etichetă destul de piperată. Dacă aruncăm o privire la modelele mai mult sau mai puțin concurente, observăm că Hyundai ix55 pleacă de la 33.256 de euro, preţ valabil pentru versiunea diesel entry-level de 240 de cai putere, singura de altfel disponibilă în gamă. Pentru un nivel de echipare de top clientul este obligat să plătească 35.581 de euro cu TVA, o valoare cu mult mai mică decât cea a lui Murano. Fratele de concern, Kia Sorento propune o afacere şi mai bună. Versiunea diesel de 2.2 litri şi 194 de cai putere pleacă de la 27.776 de euro. Tracţiunea integrală, cutia automată şi nivelul de echipare de vârf vor duce însă preţul până la 36.921 de euro cu TVA. SsangYong percepe ceva mai mult pentru al său Rexton, motorizarea diesel de 165 de cai putere şi nivelul de echipare superior urcând preţul la 40.374 de euro cu TVA. Chiar dacă Volkswagen îşi doreşte să joace în altă ligă cu Touareg, cea a constructorilor premium, îndrăznim să includem în calculul nostru şi dieselul entry-level al SUV-ului din Wolfsburg. Versiunea 3.0 TDI, de 204 cai putere, a modelului german pleacă de la 43.755 de euro, un preţ foarte apropiat celui de la care porneşte şi Nissan Murano.

Siguranţă

Deşi nu a fost testat în cadrul EuroNCAP, Nissan Murano promite un nivel de siguranţă ridicat, specific modelelor din gama constructorului japonez. Pentru a se îngriji de viaţa celor din interior, Nissan a pregătit sisteme de siguranţă active ca ABS, EBD, Brake Assist şi bineînţeles ESP. La capitolul siguranţă pasivă vor conta cu siguranţă airbagurile frontale pentru şofer şi pasager, cele laterale şi cele cortină, toate menite să căptuşească cât mai bine habitaclul în cazul unui impact. Lista dotărilor de siguranţă este completată de centurile cu prindere în trei puncte, de sistemul de prindere Isofix şi de tetierele active.

Ţinută de drum

Murano nu putea trăda familia Nissan. ADN-ul constructorului japonez, specializat în ieşirile off-road, s-a transmis şi sub caroseria modelului testat de noi, chiar dacă moştenirea nu a fost una completă. Destinat mai mult şoselei decât terenului accidentat, Murano nu refuză însă o porţie de noroi sănătoasă, câtă vreme nu se încearcă abordarea unui şleau ceva mai adânc. Cauciucurile potrivite, sistemul 4x4 inteligent şi garda la sol potrivită pot constitui ingredientele unei escapade off-road de weekend, pe drumuri forestiere, prin noroaie sau pe un strat timid de zăpadă. Sistemul de tracţiune integrală dezvoltat de Nissan distribuie corespunzător cuplul la roată, de fiecare dată când este resimţită o pierdere de aderenţă. În plus, funcţia Lock permite blocarea diferenţialului şi forţarea unor limite, care trebuie însă să rămână decente. Pe şosea, Murano nu dă semne de nesiguranţă, suspensia fiind pregătită să facă faţă chiar şi unei porţiuni de drum mai virajate. Cu toate acestea, ruliul pronunţat al caroseriei ar putea fi tras la răspundere pentru o senzaţie de nesiguranţă în curbe accentuate.

Vizibilitate

Chiar dacă se prezintă clientului ca un model de mari dimensiuni, Murano nu prezintă probleme de acomodare. Suprafaţa vitrată generoasă, oglinzile supradimensionate şi luneta destul de bine proporţionată garantează o bună vizibilitate, chiar şi atunci când vine vorba de parcări în locuri ceva mai delicate. Pentru astfel de situaţii, versiunea de top a modelului vine şi cu două camere speciale. Una tradiţională, care supraveghează spatele maşinii, şi una montată în oglinda laterală de pe partea dreaptă, care va garanta celui de la volan că bordura nu zgârie niciodată janta din aluminiu. În plus, camera foloseşte şi atunci când e nevoie de manevre complicate în locuri destul de înguste. Trebuie taxată însă poziţionarea montanţilor faţă, care obturează vizibilitatea în curbele strânse.

Tehnologie

Cum am mai spus şi la capitolul "Interior", Murano trădează multe similarităţi cu Infiniti, ceea ce nu poate fi decât un atu pentru modelul testat de noi. Această înrudire face ca în interiorul modelului Nissan să regăsim o mulţime de de gadget-uri care vor face deliciul oricărui împătimit. Scaunele încălzite, cu reglare electrică, climatizarea pe două zone, sistemul audio Bose cu magazie de 6 CD-uri şi conexiune auxiliară pentru USB şi acoperişul panoramic cu trapă electrică sunt doar câteva din trăsăturile de bază ale versiunii testate de noi. Nu lipsesc sistemul de navigaţie, nu foarte detaliat pentru unele zone din România, comenzile vocale, conexiunea prin Bluetooth, cruise-controlul şi pornirea fără cheie.

Design

Murano păstrează aspectul care l-a consacrat, însă cu mici retuşuri, care amintesc de apartenenţa la gama Nissan. Liniile robuste, jantele de 20 de inch, grila cromată, spoilerul redesenat, geamurile laterale cu tentă, pragurile din aluminiu, eleronul de pe plafon, ţevile de eşapament cromate şi barele longitudinale de pe plafon alcătuiesc portretul unui crossover atrăgător. Privirile întoarse de cei de pe stradă dovedesc că Murano nu pierde foarte mult din aspectul neobişnuit, ba chiar plusează cu o serie de elemente care individualizează şi mai bine imaginea generală.

Nu ne-a placut

  • Puterea motorului
  • Preţul piperat
  • Ruliul caroseriei
Date tehnice - Nissan Murano facelift (2011- 2015) 2.5 dCi 187CP 4WD Ultimate auto
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2488
Lungime mm
4860
Putere maxima CP (rpm)
190 (4000)
Latime mm
1885
Cuplu maxim Nm (rpm)
450 (2000)
Inaltime mm
1720
Viteza maxima km/h
196
Greutate kg
1895
Acceleratie 0-100 km/h s
10.5
Ampatament mm
2825
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
82
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
402
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Nissan Murano facelift (2011- 2015)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (10)

  • parca ar fi un bondar...
    9 37
  • @Automarket
    pai normal sa va para piperat daca-l puneti langa nascocirile koreniilor pt ca asta e principalul lor atu:pretul, in rest la confort si calitatea fabricatiei sunt inferiori Nissan-ului... japonezii au o pozitie bine stabilita pe piata, sunt respectati, sunt apreciati, koreenii insa inca mai aspira la statutul japonezilor... in tarile civilizate oamenii se gandesc la Nissan Murano ca alternativa la X5, ML etc, nu la mutanti gen SsangYong Rexton sau novici precum Hyundai cu al lor ix55... sa fim realisti ! nu putem sterge cu buretele experienta Nissan-ului pe segmentul asta...
    54 4
  • urat
    mie personal mi se pare mai urata decat generatia de inainte,vb strict de aspectul exterior!
    japonezii stiu sa faca masini foarte bune,dar din pacate nu prea le nimeresc la design!
    9 23
  • art critic
    design de avangarda
    Designul e subiectiv... mie imi place, are un aer futurist. Cred ca partea fruntala mai plonjata si grila cromata ii dau o eleganta aparte. Oricum cine judeca design-ul numai dupa niste poze greseste, trebuie sa vedeti masina in realitate... e superba! impunatoare!
    23 3
  • @art critic
    adevarat ce spui... designul e subiectiv, judecam si comentam la ceea ce vedem aici.
    8 12
  • mda
    nu poate fi considerata o masina urata totusi de la distanta sar putea sa fie confundat cu un Infiniti.....pretul nu e chiar atat de piperat mai ales daca am privi interiorul....totusi tot de Infiniti.....pana la urma masina asta e 60% Nissan si 40% Infiniti...orcum eu ii dau o nota pozitiva
    @vasi
    intrun fel ai dreptate.....acum aprox un deceniu posesorii de Hyundai si Kia se uitau cu invidie si le era ciuda ca unu cu un Nissan mergea pe unde ei nu puteau mai ales cand era vb un Patrol.....totusi cu trecerea aniilor pot zice ca Hyundai si Kia au facut progrese mai mari ca Nissan
    6 1
  • Murano
    Murano = cu Kia, hyundai si Ssang young?

    Glumiti!

    ADN 4x4 va zice ceva?
    Coreeni mai au mult pana la Micra, dar pana la Murano.
    Aveti masini de serviciu coreene si va simtiti obligati sa scrieti pro pt.ele.

    Sunteti slabi. Mai Cititi.
    10 2
  • @davidjupanu
    cand esti zero barat si incepi sa dezvolti produse pt a acoperi goluri pe care alti constructori le-au acoperit poate cu decenii in urma, normal ca progresul e in ritm mai accelerat decat la branduri auto consacrate (vezi Nissan), insa tot ce a facut Hyundai-Kia a fost sa intre in conteporaneitate, nu sa scrie istorie prin cine stie ce produse de avangarda
    15 1
  • mundos
    muano cdi
    sant posesorul auto murano cdi de cateva zile,vecinul meu detine inffiniti fx50,.. hmmm ne ciondanim care pe care.. fiecare o tine pe a lui....murano are forma de picatura...infiniti de bocanc....murano consuma 8-9l, infiniti citit ieri pe computer 19 galon la 38 mile efectuati in oras...un galon=3,8 litri..... pentru varsta a doua dau plus la murano..la confort murano=infiniti,
    2 1
  • cristi
    frumos tare masina asta murano
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru