Duminica, 26.09.2010
- Comenteaza
- Trimite pe:
Îți trebuie mult curaj pentru a schimba radical filosofia unui model deja cunoscut de piață ca fiind unul pretențios și propriu doar unei anume categorii de public. Într-un segment în care bătălia a devenit mai aprinsă ca niciodată în condițiile problemelor financiare care au împins mulți clienți să treacă de la compacte la subcompacte, Nissan trebuia să modifice ceva pentru ca Micra să poată să aibă șanse în lupta cu mai marii clasei. Soluția aleasă de japonezi a fost simplă: transformarea lui Micra dintr-un model pur feminin cu design care nu-ți dădea multe alternative ca verdict și cu un preț mai degrabă ridicat într-unul unisex care își schimbă complet strategia. Pregătiți-vă de un Nissan Micra foarte accesibil, cu toate avantajele și dezavantajele care derivă din acest lucru.
Nissan Micra (2011-2013)
1.2 80CP Visia
- Pret de pornire 11.500 €
- Pret model testat 11.500 €
- Taxa auto 55 €
Motor / Transmisie
Noul Nissan Micra va fi vândut pe toate continentele și pe aproape 200 de piețe diferite. Iar pentru ca acest lucru să nu afecteze bunul mers al uzinelor de producție și al strategiei de reducere radicală a prețului, soluția aleasă de Nissan a fost eliminarea soluției diesel din gamă și implementarea a doar două unități pe benzină, din care doar una va exista în momentul lansării. Vorbim de un motor aspirat cu trei cilindri de 1.2 litri care dezvoltă 80 de cai putere și 110 Nm. Performanțele acestui propulsor se măsoară - așa cum este normal - mai degrabă la capitolele consum și emisii, astfel că nu aveți de ce să vă așteptați la un comportament dinamic excitant de la motorul de pe Micra. Cu toate acestea, cei trei cilindri au dat dovadă de ceva mai mult zvâc la regim jos decât în cazul unităților omoloage cu patru cilindri. Am testat ambele versiuni de transmisie oferite de Nissan, un CVT de generație nouă și o cutie manuală cu cinci trepte, iar sfatul meu merge spre manuală dacă vă gândiți să ieșiți și în afara localității, respectiv spre CVT dacă decideți să luați mașina exclusiv pentru oraș. CVT-ul nu vă va fi deloc aliat la depășirile în care aveți nevoie de ajutor din partea motorului, dar e extrem de bun în aglomerație, acolo unde nimeni nu vrea să își folosească energia mutând inutil schimbătorul în treapta întâi și înapoi în punctul mort.
Consum
Înainte de a compara cifrele adversarilor din segment cu motoare de 1.2 litri, Nissan ne-a avertizat că vom asista la "spectacolul" unui motor pe benzină al cărui consum a făcut ca o eventuală unitate diesel să nu aibă rost în gama noului Micra. Concret, Nissan anunță un consum mediu mixt de 5.0 litri/100 km pentru Micra, unul care reușește să depășească la pas orice concurent din acest segment cu motor aspirat de 1.2 litri și puteri apropiate. Practic, indiferent de nume și marcă, modelele cu motoare de acest tip din segmentul B se recunosc învinse fără drept de apel la capitolul consum, cel mai aproape fiind Skoda Fabia 1.2 85CP și Hyundai i20 78CP, mașini care afișează 5.2 litri/100 km.
Performanţe
Cu 13.7 secunde pentru 0-100 în cazul cutiei manuale și 14.5 secunde pentru CVT, Micra nu are motive de laudă prin oraș. Nici nu ar avea de ce, nu acesta e rolul său primordial. Cu toate acestea, Micra nu șterge urma în segmentul său la acest capitol, motoarele de 1.2 litri pe care le etalează Fiat Grande Punto, VW Polo și Seat Ibiza fiind mai slabe la acest capitol. Micra 1.2 80 CP se clasează astfel exact la mijlocul unui top al motoarelor aspirate de 1.2 litri din segmentul subcompact, fapt care combinat cu performanța de la capitolul consum ne arată că avem de-a face cu una dintre cele mai intersante unități de acest tip din clasa sa.
Interior
Pentru a putea să taie cât mai mult din costuri, inginerii Nissan au renunțat la multe elemente de confort care încep să migreze de la segmentele mai mari la cele mai mici. De exemplu, materialele interioare nu încântă, plasticul dur fiinde regăsit, fără excepție, pe tot bordul. Din fericire, cei de la Nissan au știu că standardele și cerințele anului 2010 sunt ceva mai ridicate decât acum 6-8 ani și au eliminat din neajunsuri prin faptul că bordul poate fi comandat în două nuanțe plăcute la vedere. Micra recuperează însă atunci când vorbim de spațiu interior și de echipamente disponibile, modelul japonez având plusuri evidente la aceste capitole în comparație cu generația anterioară. Astfel, puteți comanda de la plafon panoramic la scaune încălzite sau climatizare automată, până la un sistem GPS extrem de exact, care și-a făcut datoria fără eroare pe străduțele necunoscute ale capitalei Danemarcei, locul de desfășurare a testului de presă. Foarte bună și diversitatea locurilor de depozitare a obiectelor mici. De exemplu, torpedoul este împărțit în trei "sertare" separate, foarte utile la depozitarea diferitelor acte, hârtii sau dosare necesare în mașină.
Preţ de achiziţie
Comparaţia din segment arată că Nissan Micra se clasează mai aproape de cea mai accesibilă parte a segmentului mic decât de cea mai scumpă şi puţin abordabilă. Cu un preţ de pornire de 11.500 de euro pentru versiunea testată de Automarket (1.2 Visia), modelul Nissan este mai scump decât Chevrolet Aveo 1.2 86 CP, Mitsubishi Colt 1.1 75 CP şi Renault Clio 1.2 75 CP, având acelaşi preţ pe care-l afişează Skoda Fabia 1.2 TSi 86 CP şi Opel Corsa 1.2 Ecotec 85 CP. Normal, şeful în segment la capitolul preţ rămâne Dacia Sandero, care oferă însă mult mai puţine decât concurenţa în ceea ce priveşte confortul şi tehnologia. Partea bună e că Nissan Micra beneficiază însă de oferte de lansare care-i scad preţul până la 7800 de euro, în această sumă fiind incluse trei prime de casare.
Siguranţă
Deși prețul modelului japonez va fi unul îndreptat înspre baza segmentului, dotările standard în materie de siguranță nu vor lăsa pe nimeni nemulțumit. Micra va dispune, astfel, de șase airbag-uri și de ESP în dotarea de serie, dotări care pentru alte modele ale segmentului sunt utopice în versiunile de bază. Din păcate pentru modelul japonez, rezultatul EuroNCAP nu s-a ridicat la pretenţiile dotărilor de siguranţă, Micra obţinând doar patru stele la testele de siguranţă ale organizaţiei independente europene.
Ţinută de drum
Suspensiile sunt unul dintre cele mai reușite elemente ale noii generații Micra. Vorbim de un model de oraș care trebuie să ne ofere un compromis între un comportament stabil și unul flexibil care să se dovedească maleabil prin "capcanele" pe care ni le oferă peisajul citadin. Rezultatul este bun în cazul lui Micra, model cu care au reușit "performanța" de a trece cu 50 km/h peste un prag din plastic apărut din senin pe o șosea daneză fără să simțim aproape nimic. Nu am reușit să atacăm viraje strânse, traseul pregătit de organizatorii testului fiind cu precădere urban, dar - în puținele cazuri în care am avut ocazia de a testa capacitățile dinamice ale mașinii, aceasta s-a dovedit cuminte și ascultătoare. O veste bună pentru cei sau cele care vor alege noul model Nissan. În cazul direcției, veștile sunt amestecate. Răspunsul direcției este unul pregnant artificial și electronic, dar raza de bracare este cea mai mică din întreg segmentul. Un alt indiciu că Nissan Micra e un model creat pentru oraș și atât.
Vizibilitate
Micra a crescut în dimensiuni în raport cu vechea generație, dar rămâne un model adaptat orașului, mediul său natural. Practic, din punctul de vedere al dimensiunilor, Micra rămâne unul dintre cei mai mici reprezentanți ai segmentului B, plasându-se undeva la limita inferioară a acestuia. Cu 3780 de milimetri în lungime și cu suprafețe vitrate mari, un șofer cu oareșcare experiență nu ar trebui să aibă probleme de niciun fel la parcare, indiferent de ce tip este aceasta. Apare însă o mică problemă la vizibilitatea prin oglinzile laterale, acestea fiind ceva mai mici decât o cer nevoile din trafic.
Tehnologie
Prețul scăzut al lui Micra nu exclude apariția unor elemente tehnologice interesante, cum ar fi posibilitatea conectării telefonului prin Bluetooth, conexiunile USB sau AUX, butonul de pornire a motorului fără cheie și, așa cum am spus mai devreme, apariția unui sistem GPS extrem de exact care face parte din noua gama de pachete de navigație accesibile dezvoltate de Renault-Nissan și care nu ar trebui să vă scoată din buzunar foarte mulți bani. Practic, Micra oferă cam toate elementele disponibile pe modelele de referință ale segmentului, dar totul se întâmplă la un preț mai mic. Strategia ar trebui să funcționeze, rămâne de văzut câți dintre cei interesați vor ajunge la momentul configurării.
Design
Liniile care făceau din Micra un model imposibil de ignorat au dispărut in corpore odată cu apariția noii generații. Au apărut în schimb forme ceva mai puțin feminine, desenate cu scopul precis de a atrage clienți de ambele sexe, din structuri sociale diferite și din zone geografice eterogene. E un model "global", așa cum le place constructorilor auto să prezinte astfel de apariții, iar pentru a mulțumi un număr cât mai mare de oameni trebuie să renunți la artificiile care mulțumeau un număr limitat de clinți. A rezultat un Nissan Micra ceva mai puțin spectaculos, cu linii cuminți în partea frontală și cu un aer retro în spate. Rămâne ca fiecare să decidă dacă modelul e mai masculin decât anteriorul sau dacă eforturile designerilor Nissan ar fi trebuit să se canalizeze pe alte elemente.
Ne-a placut
- Preț foarte bun
- Manevrabilitate
- Numărul de opțiuni
- Consum
Nu ne-a placut
- Materiale interioare
- Design șters
- Insonorizare
- Cutia CVT
Date tehnice - Nissan Micra (2011-2013) 1.2 80CP Visia | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ultimele teste
-
Suflet iberic -
BMW Seria 5
Gigant -
Toreador -
Vedetă
Ştiri despre Nissan
-
Constructorul japonez de automobile tocmai a prezentat a patra generație Murano pe piața din Statele Unite ale Americii. Pe lângă modificările exterioare și interioare, avem de-a face și cu un sistem de propulsie nou. (Joi, 17 Octombrie)
-
Potrivit unui oficial de rang înalt al producătorului japonez de automobile, investițiile în dezvoltarea de noi motoare termice au fost sistate. Întreaga atenție cade acum pe electrificare. (Luni, 03 Iunie)
-
Constructorul japonez de automobile anunță intrarea în producție a noului Qashqai facelift. Ca și până acum, acesta va fi asamblat în Marea Britanie, la uzina din Sunderland. (Vineri, 24 Mai)
-
Constructorul nipon de automobile intenționează să lanseze 30 de modele noi în următorii trei ani. Dintre acestea, 14 vor fi echipate exclusiv cu un motor termic. (Luni, 25 Martie)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
Noul Suzuki Swift are motor aspirat de 1242 cmc , dezvolta 94 de cai si consuma tot 5% mediu.
Ramane de vazut si ce pret va avea noul Swift.
prietene, motorul de 1.2l diesel de la VW dezvolta 74CP si nu prinde suta in 13s nici cu nitro. Este intr-adevar extrem de economic (doar e diesel de capacitate mica, duh), insa este un melc veritabil.
In plus acest motor este normal aspirat ceea ce te scuteste de bataile de cap ale unei turbine defectuoase ,zgomotoase si mancatoare de ulei.
http://www.suzuki.ro/autoturisme/modele/noul-swift-5-usi/swift-1-2-glx-5-usi/
Si vei vedea ca noul Swift are motor de 1242 cmc de 94 de cai.
Da, sunt de acord ca este pe alt segment, avand in vedere ca este in 4 cilindri.
În legătură cu reacţia ta: nu văd unde aş fi scris că Fabia e mai frumoasă sau mai urâtă. Iar la teste, ambele au acelaşi număr de stele.
Ca pret este bun , o masina buna pt oras , sau pt doi indragostiti