Drivetest Chevrolet Cruze Hatchback (2011-2013)

2.0 VCDi 163CP LT+
Chevrolet Cruze Hatchback (2011-2013) zoom
de Bogdan Mirică
Luni, 12.09.2011
Născut pentru a lupta

Pentru a se putea bate cu greii din prima ligă a modelelor compacte, Cruze avea nevoie de un delegat cu cinci uşi, un hatchback capabil să intre prin alunecare la cei mai titraţi adversari: Golf, Megane sau Astra. Staff-ul tehnic Chevrolet a realizat miza unei dispute cu vedete precum cele enumerate mai sus şi a ţinut să arunce în joc tot ceea ce a avut mai bun în vestiare. A rezultat un hatchback demn de a purta tricoul constructorului din Detroit, dezvoltat pe baza sedanului popular Cruze.

Pentru a ne convinge de driblingul, viteza şi tehnica de joc a noului model, am fost invitaţi în Croaţia la primul antrenament cu presa oferit de Chevrolet Cruze.

Chevrolet Cruze Hatchback (2011-2013)
2.0 VCDi 163CP LT+

  • Pret de pornire 14.195 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pentru a face o impresie bună fanilor din România, unde afinitatea publicului pentru trăsăturile unui diesel sunt deja recunoscute, Cruze hatchback ne-a oferit singurul său propulsor pe motorină, unitatea de 2.0 litri împrumutată de la fratele său mai celebru, Opel Astra. Echipamentul s-a dovedit a fi croit perfect pentru caroseria cu cinci uşi şi pentru trenul de rulare cu tracţiune faţă.

Cei 163 de cai putere oferiţi la 3800 de rotaţii sunt o moştenire importantă, bine antifonată şi foarte generoasă pentru segmentul compact. Nu uităm nici de cei 360 de Nm, promişi pe o plajă de turaţii cuprinsă între 1750 şi 2750 de rotaţii. Noi i-am simţit din plin abia după 2000 de rpm. Bagajul de resurse garantează o condiţie fizică excelentă pentru Cruze hatchback, care nu dă semne de oboseală nici atunci când este exploatat la viteze mari.

Puterea şi cuplul fac casă bună cu o transmisie în şase trepte. Primele rapoarte se scurg ceva mai repede pentru a favoriza acceleraţia, iar ultimele două caută să-i mulţumească pe cei care caută consumul redus. Toate sunt înşirate de-a lungul unei curse cam lungi a levierului schimbătorului.

Consum

Un motor diesel pe un compact de 1400 de kilograme poate impresiona plăcut atunci când vine vorba de consum. Chevrolet promite o dietă săracă pentru hatchback-ul său, cel puţin în fişa tehnică. Cu doar 7.7 litri în mediul urban şi alţi 4.4 litri în cel extra-urban, Cruze hatchback se poate lăuda cu o medie de 5.6 litri. În realitate lucrurile s-au apropiat uşor de aceste cifre.

Traseul sinuos, virajele numeroase, porţiunile de drum unde viteza a sărit de 120 km/h şi aerul condiţionat care a căutat să potolească arşiţa unui tărâm presărat cu miliarde de tone de piatră încinsă au făcut ca după 90 de kilometri computerul de bord să indice o medie de 6.5 litri/100 de kilometri.

Comparată cu concurenţa, media oficială a lui Cruze este însă ceva mai mare decât cea a modelelor Astra, Citroen C4, Focus şi Golf GTD.

Performanţe

Cruze-ul fără portbagaj promite să alerge mai bine în versiunea diesel. Cuplul motor şi cei 163 de cai putere îl propulsează de la 0 la 100 de km/h în 8.5 secunde, asigurându-i în acelaşi timp o viteză maximă de 205 km/h.

Raportat la ceilalţi rivali din segment, propulsaţi şi ei de motoare asemănătoare, Cruze este mai fâşneţ decât fratele de concern Astra, decât popularul Focus şi decât noul C4. Este depăşit net doar de Golf GTD, care dispune însă şi de ceva mai multă putere.

Interior

Avem un nou campion în segmentul compact. Dacă până acum coroana îi aparţinea lui Citroen C4, Cruze hatchback promite să fie de azi înainte compactul cu cel mai generos portbagaj. Cei 413 litri pe care îi poate înghiţi îl aşează în fruntea clasamentului. Mai pe româneşte, posteriorul noului Cruze cu 5 uşi poate primi bagajele a cinci persoane fără prea mari probleme. Cu condiţia ca cei cinci pasageri să nu fie de sex feminin.

Dacă aruncăm un ochi în interior avem un sentiment de deja-vu. Am mai vazut această organizare undeva. Probabil pe toate modelele Chevrolet actuale. Materialele rămân în continuare modeste, cu un plastic destul de tare, dar plăcut la atingere, cu o suprafaţă textilă care încearcă să anime simţul tactil şi o consolă centrală îmbrăcată în argintiu pentru a mai înviora monotonia.

Finisajele sunt de o calitate decentă, iar afişajul păstrează aceeaşi iluminare albastră plăcută. Spaţiul interior pare să nu fi fost afectat de remodelare. Cei trei pasageri de pe locurile din spate pot călători confortabil câtă vreme cei de pe locurile din faţă sunt şi ei dispuşi la mici compromisuri.

Preţ de achiziţie

Născut într-o familie în care se pune mare accent pe valoarea banilor, Cruze hatchback nu putea fi un fiu risipitor. Educaţia primită din partea departamentului de marketing a făcut ca noul membru să fie extrem de chibzuit. Potrivit oficialilor români, noul Cruze beneficiază de o ofertă specială: 9550 de euro cu TVA, însă valoarea include şi cele trei prime de casare. Dacă lăsăm la o parte oferta şi privim preţul de listă al modelului american, acesta ajunge la 14.195 de euro cu TVA. valabil pentru versiunea pe benzină de 1.6 litri 124 de cai , echipată generos cu şase airbaguri, ABS, ESP, radio cu CD şi aer condiţionat. În plus, garanţia standard este de 5 ani, o ofertă greu de refuzat.

Dacă ne uităm în segment, Cruze este depăşit doar de Kia C'eed şi de Renault Megane, acesta din urmă fiind mai scump cu doar câteva zeci de euro. Motorizarea francezului este însă mai slabă, iar echiparea standard lasă de dorit.

Siguranţă

Bazat pe sedanul cu acelaşi nume, care a obţinut fără probleme cinci stele EuroNCAP, Cruze hatchback promite acelaşi nivel ridicat de siguranţă. Pentru a-i proteja pe cei din habitaclu modelul de segment C vine echipat cu o sumedenie de sisteme de siguranţă active şi pasive. Lista de dotări standard include şase airbaguri (două frontale, două laterale, două cortină), TCS, ESC, ABS, EBD. În plus, în cazul unui accident frontal, pedalierul se poate retrage automat pentru a proteja picioarele celui de la volan.

Ţinută de drum

Şoselele croate, croite prin munţi de piatră stearpă, au reprezentat un loc de testare prielnic pentru trenul de rulare al modelului american. Suspensia a căutat să ofere un compromis optim între confort şi stabilitate.

Denivelările au fost bine absorbite, iar în habitaclu au fost transmise puţine informaţii despre starea drumului. În plus, aceeaşi setare a suspensiilor face ca viteza de deplasare să fie rareori resimţită de cel de la volan. Au fost situaţii în care acul vitezometrului a ajuns pe nesimţite dincolo de limitele legale.

Situaţia se schimbă atunci când şoseaua începe să ofere viraje largi sau strânse, arhitectura suspensiei spate, cu bare de torsiune, fiind uneori depăşită de situaţie. Ruliul este şi el prezent, chiar dacă nu atât de deranjant.

Ajungem şi la direcţie, care preia caracteristicile celei întâlnite pe sedan: precizia este o trăsătură care lipseşte aproape cu desăvârşire.

Vizibilitate

Cruze nu pune probleme în materie de vizibilitate. Oglinzile laterale sunt suficient de generoase, oglinda retrovizoare este şi ea destul de mare, iar luneta este croită bine. Montanţii posteriori sunt ceva mai mari şi pot afecta vizibilitatea la manevre în spaţii înguste, însă pe drum nu obstrucţionează câmpul vizual al şoferului.

Tehnologie

La capitolul tehnologie, Cruze nu încearcă să epateze, fixându-se doar pe oferirea strictului necesar.

Dacă acest strict necesar înseamnă aer condiţionat pe o singură zonă, indicator de schimbare a treptei de viteză, volan şi schimbător îmbrăcate în piele, sistem audio cu CD şi conexiuni auxiliare, închidere centralizată şi geamuri electrice, atunci primim bucuroşi şi aplaudăm. Mai ales că majoritatea acestor accesorii sunt oferite în standard alături de o serie de sisteme de siguranţă vitale.

Pentru cei mai pretenţioşi Chevrolet pune la dispoziţie un sistem de navigaţie şi o tapiţerie din piele.

Design

Atunci când Chevrolet a lansat sedanul Cruze am aplaudat la scenă deschisă partea frontală, un adevărat act de curaj şi o inspiraţie potrivită segmentului. Am blamat însă posteriorul complet asimetric, mult mai puţin atrăgător şi total nepotrivit. Speram că odată cu lansarea hatchback-ului Chevrolet va aplica principiul criticii constructive.

Nu prea a fost aşa. Posteriorul modelului cu cinci uşi este la fel de asimetric şi complet diferit de linia de design pe care o adoptă faţa. Chiar şi aşa, imaginea este mai plăcută decât cea a sedanului, semn să s-a dorit o schimbare în bine. Rămâne de văzut cum va primi publicul autohton această modificare, designul fiind până la urmă o chestiune de gust.

Date tehnice - Chevrolet Cruze Hatchback (2011-2013) 2.0 VCDi 163CP LT+
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1998
Lungime mm
4510
Putere maxima CP (rpm)
163 (3800)
Latime mm
1797
Cuplu maxim Nm (rpm)
360 (1750)
Inaltime mm
1477
Viteza maxima km/h
205
Greutate kg
1480
Acceleratie 0-100 km/h s
8.5
Ampatament mm
2685
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
60
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
413
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Chevrolet Cruze Hatchback (2011-2013)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (45)

  • Vasilica
    De cine este fabricat motorul? PSA sau Ficat?
    8 17
  • rectificare
    Ampatament 2685 mm
    8 0
  • the hep
    ampatamentul de 2865 nu e cam mare? asta e o valoare de mondeo , seria 3 sau chiar A4
    7 1
  • titirica
    scrib
    a inviora monotonia?
    piatra stearpa?
    14 2
  • GT Line
    @Bogdan Mirică
    Chiar nu inteleg de ce la Megane 3 "echiparea standard lasă de dorit", din moment ce la 9600 euro are 6 airbaguri, ABS + AFU, radio cd+MP3, aer conditionat, oglinzi+geamuri fata electrice, deci toate dotarile pe care le are Cruze in afara de ESP... Neglijenta asta lasa prea mult loc de interpretare.

    In fine, consider ca Megane e mult mai placut atat interior, cat si exterior. Pacat ca n-au adus in Romania Megane GT cu 2.0 dCi 160 CP, 380 Nm ca discutam altfel...
    19 13
  • Arata bine,imi place. E un concurent serios pentru Focus si Golf.
    10 31
  • Exterior discutabil,interior foarte Ok mult peste ce ofera renault ca si design,dotari, putere etc nu mai vb de pret si de fiabilitate.Se pare ca usor isi revin Chevrolet au mirosit destul de bine piata din EU.
    12 32
  • @liviu
    Cruze
    Cu "materialele care rămân în continuare modeste, cu un plastic destul de tare" si finisaje de calitate cel mult "decente" nu cred ca poate fi concurent decat pentru chinezisme si koreene.
    24 12
  • nedumeritul
    @bogdan mirica
    eu nu inteleg o treaba... 14.195 e pretul versiunii de baza (fara oferta) cu motor 1.6 benzina sau pretul motorizarii 2.0 diesel 163 cp? care-i pana la urma pretul modelului testat de voi??
    14 1
  • "Cruze hatchback ne-a oferit singurul său propulsor pe motorină, unitatea de 2.0 litri împrumutată de la fratele său mai celebru, Opel Astra"

    Gresit !

    Motorul e gandit si gandeste GM :), dar nu apare pe Astra.

    Iti dau doar un argument ultra verificabil - astra 1956 cmc vs cruze 1998 cmc
    6 4
  • Corecta observatia "nedumeritului"!

    "Dacă lăsăm la o parte oferta şi rpivim preţul de listă al modelului american, acesta ajunge la 14.195 de euro cu TVA. valabil pentru versiunea pe benzină de 1.6 litri"

    Iar daca ne uitam mai sus vedem:

    "Chevrolet Cruze Hatchback
    LT+ 2.0 DOHC 163 CP MT6
    Pret de pornire

    14.195 € "

    Ce sa intelegem?! Bogdan Mirica vrei sa clarifici? Care-i pretul modelului testat? Daca intr-adevar a fost testat... Multumesc!
    11 0
  • *****
    pret dealer 16635 euro Chevrolet Cruze HatchbackLT+ 2.0 DOHC 163 CP MT6.....daca scadem 3 vouchere rabla pretul 13935 euro
    3 0
  • the hep
    @ 45 : merci
    @liviu : cu suspensia asta spate nu va fi niciodata concurent cu golf si / sau focus . din pacate
    11 3
  • imi place mai mult sedanul...
    spatele nu arata pe gustul meu...
    oricum mai bun decat un renault, clar.
    9 22
  • @
    O masina cu un design placut per ansamblu, insa daca mai demult ziceam ca C. CRUZE este o copie low cost dupa Astra, doar ca avea un portbagaj lipit, acuma modelul CRUZE Hatchback chiar este o copie low-cost a lui Astra.
    6 14
  • Eusebiu
    Chevrolet- Opel
    De ce sa cumpar Opel Astra cand pot cumpara aceeasi masina cu bani mai putini?
    8 18
  • @Eusebiu
    Cruze nu-ti ofera nimic moca... "iefteneala" se traduce in materiale mai kitchoase la interior... am pus ghilimele pt ca la 14.000 euro numai ieftin nu este... la banii astia Renault Megane are o calitate mai buna la interior. Oricum Megane GT vandut in Franta e dezvoltat de RenaultSport si se pi*? pe Astra si Chevrolet Cruze ca performante si rafinament.
    14 11
  • intrebare
    Unde e fabricat Chevrolet Cruze?
    5 0
  • @ScorpyonVAG
    un hatch compact la 14.000 euro, nu-i low-cost deloc! sunt prea multi ca tine care abuzeaza de notiunea asta...
    10 1
  • @
    Atunci Logan Breack DCI la peste 11.000euro este premium sa inteleg ?
    Sau DUSTER la 17-18.000 ?
    3 8
  • @ScorpyonVAG
    E low-cost comparativ cu ce se ofera in industria auto. Un BREAK (scris corect) de dimensiunile MCV-ului il gasesti de la 15000-16000 euro, iar un SUV de genul Duster-ului intre 18000-25000 euro.

    Raportat la dimensiuni /echipamente /pret de piata sunt diferente mult mai semnificative la Dacia, decat la orice alta marca de volum.
    8 0
  • am curze in 4 usi, care e fabricat in korea de sud. sa vad zic ceva..preturile pe care le vedeti aici, sau chair si pe site-u chevrolet, nu sunt cele reale..dc te duci la reprezentanta, eu am fost la dibas, acolo au discount intre 6 si 15% in functie de nivelul de echipare si motor.. plus daca sunteti bugetar , mai primiti o reducere de 3-4%.. eu zic k e foarte bun..+ ai garantie 5 ani.. 3+ 2( pentru cei 2 mai dai cam 250Euro, dar merita zic eu)
    2 4
  • apropo, cei care zic k e o copie low cost de la astra.. eu zic ca e aceiasi diferenta intre o fabia si un polo.. si anume decat numele(brandu). au fix aceleashi motoare, si echipari... + cruze impumuta elemente si de la insignia( cum ar fi motorul diesel, navigatia.. etc)
    9 6
  • alcoolistul
    pt europeni
    Chevrolet Cruze e facut in Rusia!
    9 7
  • megane vs cruze
    Inainte sa cumpar un Cruze in 4 usi cu motor de 2.0 (163 cp) am avut un Reanult Megane 2 berlina 1.5 (105 cp). Pretul de achizitie la Cruze a fost de 14.000 euro + 3 vouchere, iar la Megane pe care l-am luat in 2008 tot la aceeasi bani l-am luat (discount de la dealer de 3000 de euro la vremea respectiva).

    Nu exista termen de comparatie intre dotari.

    Cruze vine la banii astia cu: genti aluminiu, 4 geamuri electrice, CD MP3 cu port USB si posibilitate conectare Iphone, oglinzi electrice si incalzite, ESP, climatizare automata, computer bord, senzor de ploaie si lumini, cotiera, cruise control, oglinda interioara electro-cromatica, comenzi audio pe volan, senzor de parcare, faruri ceata, ornamente cromate, etc.

    In schimb pe Megane, pe langa faptul ca ai un panou de bord simplist si neatragator, ai: Radio CD MP3, aer conditionat manual, oglinzi electrice si incalzite, geamuri electrice fata, computer de bord si cam atat.
    Pretul este apropiat la cele doua modele diesel, numai ca diferenta de putere e clara in favoarea Cruzelui.

    Intr-adevar un minus pentru masina fabricata in Korea (si nu in Rusia cum spunea cineva mai sus.

    In Rusia sunt fabricate doar pentru piata de acolo, pentru toata Europa se fabrica in Korea de Sud) este cursa mai lunga la schimbatul vitezelor, cea de pe Megane este mai scurta si parca mai inchegata.
    Dar totusi luand in considerare oferta intre Cruze si Megane, modelul frantuzesc pierde la distanta mare competitia cu cel koreean.
    10 25
  • Ai genti la masina? Dumnezeule, si ne mai miram ca totul merge prost in tara aceasta.
    16 8
  • Ai genti la masina? Dumnezeule, si ne mai miram ca totul merge prost in tara aceasta.
    9 8
  • Clar,Cruze e peste Megane. Si nu e nimic rau in faptul ca e fabricat in Korea.
    12 22
  • megane vs cruze
    eu am incercat sa fiu de ajutor pt cei care vor sa-si achizitioneze o masina in viitorul apropiat intre cele doua si cred ca pot sa-mi dau cu parerea, mai ales ca le detin si le conduc in continuare pe amandoua. Si da, are genti din aliaj pe 17 Cruze-ul, fata de Megane care in oferta standard are de tabla pe 15
    5 11
  • @dog: bun versusul tau, desi nici Megane nu sta rau.
    Mai cu litere mici... este jante nu genti,
    http://dexonline.ro/definitie/jant%C4%83
    6 7
  • @octav71
    mia culpa, ai dreptate (nu se intampla sa scriu prea des acel cuvant ;D), imi cer scuze pt cuvantul scris gresit
    4 5
  • anti-prosteala
    @dog
    minti de stingi... in 2008(anul de lansare) niciun Megane 3 nu avea 3000 euro reducere... acum in vreme de criza are max. 1400 euro reducere...
    ai avut tu megane, cum am avut eu frantuzoaice in patul meu...

    ps: 1.5 diesel are 110 cp, nu 105
    3 4
  • @anti-prosteala
    cred ca dog se referea la megane 2, model care zic eu ca arata mult mai bine decat acest megane 3. singura si marea lui problema erau materialele din interior, care sunt execrabile.
    3 8
  • hai sa fim seriosi...
    Cruze hatchback poate sa fie peste megane 2, dar peste megane 3 in niciun caz!! Sunteti penibili daca va simtiti bine comparand Cruze cu masini scoase din fabricatie cu ani in urma
    23 13
  • @anti-prosteala
    Cred ca nu poti sa deosebesti cifrele de litere, am specificat clar ca vb de renault megane 2 berlina,

    Motorul de 1.5 avea 105 cp (cel in 6 trepte)
    Mai documeneaza-te si tu inainte sa deschizi gura. Si inca ceva, vi se pare asa mare diferenta la materialele din interior intre megane 2 si 3? Mie unul nu mi se pare
    10 15
  • @hai sa fim seriosi...
    numai din prisma motorizarii, megane e cu mult in urma fata de cruze. La banii cu care iti iei un cruze diesel cu 163 cp iti iei un megane 3 cu 110 cp si foarte sarac in optiuni. Singura motorizare acceptabila pentru megane 3 e benzinarul de 2 litri si 140 cp, dar si asta e sarac in optiuni in varianta de baza
    13 17
  • pffffff
    @dog
    bai, compari benzina cu diesel?! si cruze vine entry-level cu 163 CP?! ce aberezi acolo? ce 2 litri visezi?! habar n-ai ce motoare are Megane? ai auzit de 1.4 Tce 130 CP?? sarac esti cu duhul
    12 11
  • ertika
    Cruze -the best
    Cruze a fost masina cea mai bine vanduta in SUA in august. Asta spune multe despre valoarea acestui model.
    15 12
  • mircea
    tce 130 cp
    Megane sporty dinamic la 17100 lei .Cu 3 rable si cu reducerile lor12143 motoare facute in Spania si facute la Bursa 1,4 turbo 130 cp
    0 7
  • @pffffff
    ori nu intelegi, ori nu te duce bibilica sa iti dai seama ce am vrut sa spun. Nu am comparat niciun benzinar cu diesel. Am comparat motoarele diesel de pe cele doua modele si am precizat ca cel mai puternica motor de pe Megane (oe varianta sport edition) e unul de 2 litri si 140 CP. Intra pe site-ul oficial Renault si convinge-te. Se vede ca esti ""specialist de clasa"". Daca asa de bine te documentezi cand iti iei o masina, cred ca mai bine ai face sa mergi cu RATB-ul
    11 10
  • @dog
    Megane Sport Edition e o serie limitata papagalule! Exista un motor diesel de 130 CP sau 1.5 dci 110 cp, cutie in 6 trepete pt performante si consum mic. Faptul ca nu exista in Romania (exista in Franta) varianta diesel de peste 160cp la Megane PREA PUTIN CONTEAZA pt ca motoare asa puternice nu se vand. Toti cauta consum si taxe cat mai mici. Traieste in lumea ta si scuteste-ne baietel...
    5 5
  • @ion
    E o serie limitata? totul tine de marketing, dar cred ca tu nu ai facut asa ceva lacoada vacii. Nu se vand motoare puternice in Romania? Cred ca ai mers doar cu matiz, tico si twingo, sau poate carutei cu care mergi tu ii sunt suficienti doi popandai putere, iar cu tine trei. Nu stiu ce studiu ai facut tu ca romanii prefera matoare slabe cu putini cai putere. Din contra le prefera pe cele cat mai puternice, cu multe optiuni. Pentru motoarele intre 1,5 si 2 nu sunt diferente mari, nici de taxe si nici de consum, Si apropo, 'mare specialist" ce esti, motorul diesel cu 130 cp e de 1,9, dar probabil esti deja in lumea ta de masini cu putere de 50 cp. Cred ca mai bine ti-ai lua un scuter, te-ar salva si la consum si la taxe
    5 5
  • dog, baiat teribilist... mai mai mai... viseaza el sute de cai putere si cifre de vanzari spectaculoase .. hahaha

    ps: probabil inca mai ai postere cu diversi bolizi pe pereti
    4 4
  • @ion
    aici se discuta despre masini, despre carute si scutere cauta alt site pe care sa aberezi

    ps: dc tot mai cauti taxe mici si consum redus, treci pe una electrica, iti amortizezi investitia in cateva sute de ani
    5 1
  • reno cazan
    lasa-i pe greierasii astia cu reno ca ,oricat de buna ar fi o masina vin ei intotdeauna cu ceva mai bune . de exemplu ecranul de pager de pe megane e muuuult peste o navigatie de bun simt in 2011. asia cu reno au trecut de la watburg pe megane cazan si li se pare ca l-au prins pe Dumnezeu de picior.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru