Drivetest Chevrolet Cruze Hatchback (2011-2013)
2.0 VCDi 163CP LT+Luni, 12.09.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Pentru a se putea bate cu greii din prima ligă a modelelor compacte, Cruze avea nevoie de un delegat cu cinci uşi, un hatchback capabil să intre prin alunecare la cei mai titraţi adversari: Golf, Megane sau Astra. Staff-ul tehnic Chevrolet a realizat miza unei dispute cu vedete precum cele enumerate mai sus şi a ţinut să arunce în joc tot ceea ce a avut mai bun în vestiare. A rezultat un hatchback demn de a purta tricoul constructorului din Detroit, dezvoltat pe baza sedanului popular Cruze.
Pentru a ne convinge de driblingul, viteza şi tehnica de joc a noului model, am fost invitaţi în Croaţia la primul antrenament cu presa oferit de Chevrolet Cruze.
Chevrolet Cruze Hatchback (2011-2013)
2.0 VCDi 163CP LT+
- Pret de pornire 14.195 €
Motor / Transmisie
Pentru a face o impresie bună fanilor din România, unde afinitatea publicului pentru trăsăturile unui diesel sunt deja recunoscute, Cruze hatchback ne-a oferit singurul său propulsor pe motorină, unitatea de 2.0 litri împrumutată de la fratele său mai celebru, Opel Astra. Echipamentul s-a dovedit a fi croit perfect pentru caroseria cu cinci uşi şi pentru trenul de rulare cu tracţiune faţă.
Cei 163 de cai putere oferiţi la 3800 de rotaţii sunt o moştenire importantă, bine antifonată şi foarte generoasă pentru segmentul compact. Nu uităm nici de cei 360 de Nm, promişi pe o plajă de turaţii cuprinsă între 1750 şi 2750 de rotaţii. Noi i-am simţit din plin abia după 2000 de rpm. Bagajul de resurse garantează o condiţie fizică excelentă pentru Cruze hatchback, care nu dă semne de oboseală nici atunci când este exploatat la viteze mari.
Puterea şi cuplul fac casă bună cu o transmisie în şase trepte. Primele rapoarte se scurg ceva mai repede pentru a favoriza acceleraţia, iar ultimele două caută să-i mulţumească pe cei care caută consumul redus. Toate sunt înşirate de-a lungul unei curse cam lungi a levierului schimbătorului.
Consum
Un motor diesel pe un compact de 1400 de kilograme poate impresiona plăcut atunci când vine vorba de consum. Chevrolet promite o dietă săracă pentru hatchback-ul său, cel puţin în fişa tehnică. Cu doar 7.7 litri în mediul urban şi alţi 4.4 litri în cel extra-urban, Cruze hatchback se poate lăuda cu o medie de 5.6 litri. În realitate lucrurile s-au apropiat uşor de aceste cifre.
Traseul sinuos, virajele numeroase, porţiunile de drum unde viteza a sărit de 120 km/h şi aerul condiţionat care a căutat să potolească arşiţa unui tărâm presărat cu miliarde de tone de piatră încinsă au făcut ca după 90 de kilometri computerul de bord să indice o medie de 6.5 litri/100 de kilometri.
Comparată cu concurenţa, media oficială a lui Cruze este însă ceva mai mare decât cea a modelelor Astra, Citroen C4, Focus şi Golf GTD.
Performanţe
Cruze-ul fără portbagaj promite să alerge mai bine în versiunea diesel. Cuplul motor şi cei 163 de cai putere îl propulsează de la 0 la 100 de km/h în 8.5 secunde, asigurându-i în acelaşi timp o viteză maximă de 205 km/h.
Raportat la ceilalţi rivali din segment, propulsaţi şi ei de motoare asemănătoare, Cruze este mai fâşneţ decât fratele de concern Astra, decât popularul Focus şi decât noul C4. Este depăşit net doar de Golf GTD, care dispune însă şi de ceva mai multă putere.
Interior
Avem un nou campion în segmentul compact. Dacă până acum coroana îi aparţinea lui Citroen C4, Cruze hatchback promite să fie de azi înainte compactul cu cel mai generos portbagaj. Cei 413 litri pe care îi poate înghiţi îl aşează în fruntea clasamentului. Mai pe româneşte, posteriorul noului Cruze cu 5 uşi poate primi bagajele a cinci persoane fără prea mari probleme. Cu condiţia ca cei cinci pasageri să nu fie de sex feminin.
Dacă aruncăm un ochi în interior avem un sentiment de deja-vu. Am mai vazut această organizare undeva. Probabil pe toate modelele Chevrolet actuale. Materialele rămân în continuare modeste, cu un plastic destul de tare, dar plăcut la atingere, cu o suprafaţă textilă care încearcă să anime simţul tactil şi o consolă centrală îmbrăcată în argintiu pentru a mai înviora monotonia.
Finisajele sunt de o calitate decentă, iar afişajul păstrează aceeaşi iluminare albastră plăcută. Spaţiul interior pare să nu fi fost afectat de remodelare. Cei trei pasageri de pe locurile din spate pot călători confortabil câtă vreme cei de pe locurile din faţă sunt şi ei dispuşi la mici compromisuri.
Preţ de achiziţie
Născut într-o familie în care se pune mare accent pe valoarea banilor, Cruze hatchback nu putea fi un fiu risipitor. Educaţia primită din partea departamentului de marketing a făcut ca noul membru să fie extrem de chibzuit. Potrivit oficialilor români, noul Cruze beneficiază de o ofertă specială: 9550 de euro cu TVA, însă valoarea include şi cele trei prime de casare. Dacă lăsăm la o parte oferta şi privim preţul de listă al modelului american, acesta ajunge la 14.195 de euro cu TVA. valabil pentru versiunea pe benzină de 1.6 litri 124 de cai , echipată generos cu şase airbaguri, ABS, ESP, radio cu CD şi aer condiţionat. În plus, garanţia standard este de 5 ani, o ofertă greu de refuzat.
Dacă ne uităm în segment, Cruze este depăşit doar de Kia C'eed şi de Renault Megane, acesta din urmă fiind mai scump cu doar câteva zeci de euro. Motorizarea francezului este însă mai slabă, iar echiparea standard lasă de dorit.
Siguranţă
Bazat pe sedanul cu acelaşi nume, care a obţinut fără probleme cinci stele EuroNCAP, Cruze hatchback promite acelaşi nivel ridicat de siguranţă. Pentru a-i proteja pe cei din habitaclu modelul de segment C vine echipat cu o sumedenie de sisteme de siguranţă active şi pasive. Lista de dotări standard include şase airbaguri (două frontale, două laterale, două cortină), TCS, ESC, ABS, EBD. În plus, în cazul unui accident frontal, pedalierul se poate retrage automat pentru a proteja picioarele celui de la volan.
Ţinută de drum
Şoselele croate, croite prin munţi de piatră stearpă, au reprezentat un loc de testare prielnic pentru trenul de rulare al modelului american. Suspensia a căutat să ofere un compromis optim între confort şi stabilitate.
Denivelările au fost bine absorbite, iar în habitaclu au fost transmise puţine informaţii despre starea drumului. În plus, aceeaşi setare a suspensiilor face ca viteza de deplasare să fie rareori resimţită de cel de la volan. Au fost situaţii în care acul vitezometrului a ajuns pe nesimţite dincolo de limitele legale.
Situaţia se schimbă atunci când şoseaua începe să ofere viraje largi sau strânse, arhitectura suspensiei spate, cu bare de torsiune, fiind uneori depăşită de situaţie. Ruliul este şi el prezent, chiar dacă nu atât de deranjant.
Ajungem şi la direcţie, care preia caracteristicile celei întâlnite pe sedan: precizia este o trăsătură care lipseşte aproape cu desăvârşire.
Vizibilitate
Cruze nu pune probleme în materie de vizibilitate. Oglinzile laterale sunt suficient de generoase, oglinda retrovizoare este şi ea destul de mare, iar luneta este croită bine. Montanţii posteriori sunt ceva mai mari şi pot afecta vizibilitatea la manevre în spaţii înguste, însă pe drum nu obstrucţionează câmpul vizual al şoferului.
Tehnologie
La capitolul tehnologie, Cruze nu încearcă să epateze, fixându-se doar pe oferirea strictului necesar.
Dacă acest strict necesar înseamnă aer condiţionat pe o singură zonă, indicator de schimbare a treptei de viteză, volan şi schimbător îmbrăcate în piele, sistem audio cu CD şi conexiuni auxiliare, închidere centralizată şi geamuri electrice, atunci primim bucuroşi şi aplaudăm. Mai ales că majoritatea acestor accesorii sunt oferite în standard alături de o serie de sisteme de siguranţă vitale.
Pentru cei mai pretenţioşi Chevrolet pune la dispoziţie un sistem de navigaţie şi o tapiţerie din piele.
Design
Atunci când Chevrolet a lansat sedanul Cruze am aplaudat la scenă deschisă partea frontală, un adevărat act de curaj şi o inspiraţie potrivită segmentului. Am blamat însă posteriorul complet asimetric, mult mai puţin atrăgător şi total nepotrivit. Speram că odată cu lansarea hatchback-ului Chevrolet va aplica principiul criticii constructive.
Nu prea a fost aşa. Posteriorul modelului cu cinci uşi este la fel de asimetric şi complet diferit de linia de design pe care o adoptă faţa. Chiar şi aşa, imaginea este mai plăcută decât cea a sedanului, semn să s-a dorit o schimbare în bine. Rămâne de văzut cum va primi publicul autohton această modificare, designul fiind până la urmă o chestiune de gust.
Date tehnice - Chevrolet Cruze Hatchback (2011-2013) 2.0 VCDi 163CP LT+ | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Chevrolet
-
Constructorul american de automobile a anunțat că producția actualei generații Camaro va fi oprită în 2024. Fără un succesor la orizont, reprezentanții companiei anunță că, totuși, povestea acestui model legendar nu se termină aici. (Joi, 23 Martie 2023)
-
Constructorul american de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Corvette E-Ray sau, cu alte cuvinte, primul Corvette electrificat din istorie. Sistemul de propulsie dezvoltă 655 de cai putere. (Marti, 17 Ianuarie 2023)
-
Constructorul american de automobile a publicat un nou teaser cu viitorul C8 Corvette E-Ray, adică echipat cu un sistem de propulsie hibrid. Totodată, a confirmat data lansării: 17 ianuarie 2023. (Miercuri, 11 Ianuarie 2023)
-
Chevrolet a publicat o serie de imagini și informații despre noul SUV cu zero emisii Equinox EV. Acesta va avea o autonomie de până la 483 de kilometri și un preț de pornire de 30.000 de dolari. Debutează în toamna lui 2023. (Joi, 08 Septembrie 2022)
-
Un prototip al viitorului Chevrolet Corvette E-Ray a fost distrus complet în timpul testelor. Din câte se pare, mașina respectivă a luat foc din cauza unei scurgeri de ulei. (Luni, 01 August 2022)
piatra stearpa?
In fine, consider ca Megane e mult mai placut atat interior, cat si exterior. Pacat ca n-au adus in Romania Megane GT cu 2.0 dCi 160 CP, 380 Nm ca discutam altfel...
Gresit !
Motorul e gandit si gandeste GM :), dar nu apare pe Astra.
Iti dau doar un argument ultra verificabil - astra 1956 cmc vs cruze 1998 cmc
"Dacă lăsăm la o parte oferta şi rpivim preţul de listă al modelului american, acesta ajunge la 14.195 de euro cu TVA. valabil pentru versiunea pe benzină de 1.6 litri"
Iar daca ne uitam mai sus vedem:
"Chevrolet Cruze Hatchback
LT+ 2.0 DOHC 163 CP MT6
Pret de pornire
14.195 € "
Ce sa intelegem?! Bogdan Mirica vrei sa clarifici? Care-i pretul modelului testat? Daca intr-adevar a fost testat... Multumesc!
@liviu : cu suspensia asta spate nu va fi niciodata concurent cu golf si / sau focus . din pacate
oricum mai bun decat un renault, clar.
Sau DUSTER la 17-18.000 ?
Raportat la dimensiuni /echipamente /pret de piata sunt diferente mult mai semnificative la Dacia, decat la orice alta marca de volum.
Nu exista termen de comparatie intre dotari.
Cruze vine la banii astia cu: genti aluminiu, 4 geamuri electrice, CD MP3 cu port USB si posibilitate conectare Iphone, oglinzi electrice si incalzite, ESP, climatizare automata, computer bord, senzor de ploaie si lumini, cotiera, cruise control, oglinda interioara electro-cromatica, comenzi audio pe volan, senzor de parcare, faruri ceata, ornamente cromate, etc.
In schimb pe Megane, pe langa faptul ca ai un panou de bord simplist si neatragator, ai: Radio CD MP3, aer conditionat manual, oglinzi electrice si incalzite, geamuri electrice fata, computer de bord si cam atat.
Pretul este apropiat la cele doua modele diesel, numai ca diferenta de putere e clara in favoarea Cruzelui.
Intr-adevar un minus pentru masina fabricata in Korea (si nu in Rusia cum spunea cineva mai sus.
In Rusia sunt fabricate doar pentru piata de acolo, pentru toata Europa se fabrica in Korea de Sud) este cursa mai lunga la schimbatul vitezelor, cea de pe Megane este mai scurta si parca mai inchegata.
Dar totusi luand in considerare oferta intre Cruze si Megane, modelul frantuzesc pierde la distanta mare competitia cu cel koreean.
Mai cu litere mici... este jante nu genti,
http://dexonline.ro/definitie/jant%C4%83
ai avut tu megane, cum am avut eu frantuzoaice in patul meu...
ps: 1.5 diesel are 110 cp, nu 105
Motorul de 1.5 avea 105 cp (cel in 6 trepte)
Mai documeneaza-te si tu inainte sa deschizi gura. Si inca ceva, vi se pare asa mare diferenta la materialele din interior intre megane 2 si 3? Mie unul nu mi se pare
ps: probabil inca mai ai postere cu diversi bolizi pe pereti
ps: dc tot mai cauti taxe mici si consum redus, treci pe una electrica, iti amortizezi investitia in cateva sute de ani