Drivetest Honda Jazz (2011-2015)

1.4l 100CP Comfort
Honda Jazz (2011-2015) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 13.05.2011
Muzicalitatea confortului

Începem testul de azi pe sunetul de trompetă al celebrului Louis Armstrong şi ne relaxăm într-unul dintre cele mai spaţioase modele ale segmentului mini, fredonând uşor, cu un ton răguşit, "What a wonderful world". Pornim motorul şi ne relaxăm alături de vocea blândă a lui Frank Sinatra, pe versurile melodiei "Fly me to the moon". Revenim cu picioarele pe pământ, contemplând bordul digitalizat, pe ritmul contemporan al lui Herbie Hancoock. Fiecare invitaţie la bordul lui Jazz este echivalentă cu o experienţă muzicală relaxantă, pe care o vom împărtăşi astăzi cu voi.

Honda Jazz (2011-2015)
1.4l 100CP Comfort

  • Pret de pornire 14.235 €
  • Pret model testat 14.855 €
  • Taxa auto 141 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Noul Jazz s-a prezentat la test cu singura motorizare disponibilă în România, unitatea cu patru cilindri i-VTEC, de 1.4 litri, capabilă să ofere un compromis optim între performanţe şi consum. Motorul livrează 100 de cai putere la 6000 de rotaţii şi încearcă să îşi mulţumească şoferul cu un cuplu motor de 127 Nm, resimţit la 4800 rpm. Trăsăturile unităţii i-VTEC, specifice unui motor aspirat, vor mulţumi tinerii care au nevoie de o maşină fâşneaţă, nu neapărat puternică. Fără îndoială, cuplul motor este insuficient pentru a simţi o zvâcnire frecventă a motorului, însă această trăsătură este estompată atunci când majoritatea traseelor au caracter urban. Altfel de sarcini ar putea părea însă ceva mai delicate: o încărcare completă a maşinii, cinci pasageri plus bagaje, va solicita din plin motorul.

Cei 100 de cai vor fi corect exploataţi de una dintre cele mai frumoase cutii manuale ale segmentului. Timoneria este plăcută, mânerul te invită să zăboveşti asupra lui, iar etajarea se face corect. Transmisia completează perfect motorul şi-l ajută pe cel de la volan să simtă mai bine resursele maşinii. Ceea ce nu va simţi şoferul este motorul, micul "benzinar" fiind extrem de discret.

Consum

i-VTEC ţine să detroneze mitul motoarelor pe benzină, incapabile să atingă eficienţa unui diesel. Unitatea de 1.4 litri, instalată pe Jazz, poate oferi valori extrem de decente, fie că vorbim de oraşe aglomerate, fie că vorbim de drumuri naţionale. Noi am reuşit să obţinem un consum urban de 7.5 litri, într-un Bucureşti cuprins de febra sărbătorilor şi să ne mulţumim cu doar 5.5 litri în afara oraşului, în condiţiile în care acul vitezometrului nu a depăşit 110 km/h. Valorile sunt ceva mai mari decât cele înscrise în cartea tehnică (urban - 6.6 litri/100 km / extraurban - 4.8 litri/100 km), însă exploatarea nu a fost făcută după indicaţiile sistemului optic de avertizare a schimbării treptelor.

Pe hârtie, eficienţa japonezului nu este egalată decât de noul Subaru Trezia, care beneficiază însă şi de o cilindree mai mică. Dacă ne uităm în segmentul mic, doar Yaris poate depăşi Jazz, cu o medie de 5.3 litri.

Performanţe

În ceea ce priveşte performanţele, Jazz promite să accelereze de la 0 la 100 de km/h în 11.2 secunde, suficient pentru un cuplu tânăr care nu se grăbeşte.

Fie că ne uităm în segmentul mic, fie că ne uităm în segmentul mini MPV-urilor, valoarea este extrem de bună, doar Mazda2 facelift reuşind să depăşească Jazz. Lucru valabil şi în ceea ce priveşte viteza maximă, cei 182 de km/h atinşi de Jazz fiind devansaţi doar de cei 188 km/h ai conaţionalului Mazda2.

Interior

Interiorul este adevărata revoluţie propusă de Jazz, habitaclul fiind cel mai plăcut din ambele segmente. Designul planşei de bord ne plasează în era digitală, în timp ce materialele confirmă respectul oferit de Honda clienţilor săi.

Deşi nu este atât de moale precum şi-ar dori unii, plasticul este prietenos şi nu dă senzaţia de habitaclu auster. Culorile bordului sunt plăcute, volanul este bine desenat, iar funcţiile respectă regulile unei ergonomii exemplare. Mai mult decât atât, finisajele perfecte contribuie la imaginea generală plăcută, în timp ce scaunele garantează lipsa unor dureri de spate, chiar şi după sute de kilometri. Şi fiindcă am amintit de trasee lungi, trebuie să menţionăm că Jazz respectă cu adevărat cei cinci pasageri, oferindu-le un spaţiu interior foarte generos şi numeroase spaţii de depozitare.

De aici vine şi dificulatatea de a încadra Jazz doar în clasa mică. Dimensiunile şi spaţiul oferit de japonez îl ajută să activeze în două segmente diferite: mic şi mini-MPV. Dacă deschidem portbagajul, surprizele continuă. Capacitatea de 335 de litri plasează Jazz chiar dincolo de segmentul mini MPV-urilor, aproape de cel compact. Valoarea devansează clar contra-candidaţii, doar Trezia reuşind să-l depăşească.

Preţ de achiziţie

Cum am precizat şi mai devreme, este foarte greu să plasăm Jazz într-un singur segment. Modelul japonez se poate bate cu modele din segmentul mini, dar şi cu MPV-uri de aceeaşi talie, judecând după spaţiul interior pe care îl oferă şi după dimensiunile exterioare. Jazz este disponibil în România cu o singură motorizare, în două versiuni de echipare. Cea de bază, Trend, pleacă de 14.235 de euro şi include o listă de dotări standard extrem de generoasă. Al doilea nivel de echipare, Comfort, ajunge să coste 14,835 de euro, şi include tot ce îţi poţi dori.

În segmentul mini MPV-urilor, Nissan Note este ceva mai ieftin, preţul de pornire fiind de 13.490 de euro. Nivelul de echipare superior, Accenta, ajunge să coste însă 14.490 de euro. Celălalt japonez, Subaru Trezia, are un preţ mai piperat, care pleacă de la 14.744 de euro şi ajunge la 15.736 de euro.

Dacă ne uităm în segmentul mic, observăm că preţurile sunt ceva mai mici. Chiar şi aşa, un Ford Fiesta 1.4/95 de cai şi echipare Titanium ajunge la 14.250 de euro. La rândul său, Mazda2 facelift 1.5i GTA ajunge să coste 14.790 de euro. Nu în ultimul rând, Yaris cu motor de 1.33 litri şi echipare Luna, scoate din buzunar 14.694 de euro.

Siguranţă

Testat în 2009 de EuroNCAP, Honda Jazz a obţinut maximum de stele, cinci, chiar dacă a fost supusă noilor metode de testare. Modelul a oferit o protecţie de 78% pentru pasagerii adulţi, de 79% pentru pasagerii copii şi de 60% pentru pietoni, un scor extrem de bun.

Nu e de mirare, având în vedere că Honda oferă în standard şase airbaguri SRS, centuri pretensionate, sistem de bare integrat pentru protecţia laterală, precum şi o serie de elemente active cum sunt ABS cu EBD şi EBA sau VSA (controlul tracţiunii şi stabilităţii).

Ţinută de drum

Honda Jazz se vrea a fi un model care se adresează tinerilor. Însă nu acelor tineri care simt nevoia constantă de a-şi menţine un nivel ridicat al adrenalinei. Jazz este o maşină confortabilă, care absoarbe bine neregularităţile drumului, fie că vorbim de gropile de pe şoselele naţionale, fie că vorbim de liniile de tramvai din Bucureşti.

Pe porţiunile de drum virajat, japonezul se descurcă decent fără a emite pretenţii sportive. Aderenţa se păstrează, ajutată însă şi de sistemele electronice, care intervin brutal atunci când detectează o situaţie periculoasă. Având în vedere dimensiunile caroseriei, trebuie să precizăm că ruliul nu va lipsi pe virajele abordate cu aplomb.

Vizibilitate

Honda Jazz este de departe unul dintre modelele cu cea mai mare suprafaţă vitrată, încă o trăsătură care îl recomandă pe japonez pentru segmentul mini MPV-urilor. Designerii au croit geamurile laterale pentru a oferi o vizibilitate excelentă de pe ambele rânduri de scaune.

În plus, designul montanţilor frontali înlătură problemele de vizibilitate pe care le-ar fi avut şoferul în momentul abordării unui viraj strâns. Oglinzile laterale sunt extrem de generoase, supradimensionate am putea spune, iar luneta este conturată perfect pentru a ajuta la manevrele executate în marşarier.

Tehnologie

Honda Jazz încearcă să ofere celui de la volan şi pasagerilor un grad ridicat de confort. Pentru a se achita de această îndatorire, modelul japonez garantează o listă de dotări extrem de bogată în standard. Începem cu un sistem audio cu patru incinte acustice, care beneficiază de radio CD cu MP3, conexiuni USB şi Aux, precum şi comenzi pe volan. Continuăm cu o climatizare automată monozonă, care este oferită de asemenea în standard şi contribuie la aspectul digitalizat al bordului.

Geamurile şi oglinzile electrice, servodirecţia asistată electric, volanul reglabil pe două direcţii, farurile cu reglare pe înălţime, proiectoarele de ceaţă, bancheta spate cu spătar reglabil şi tapiţeria de stofă Luxury sunt elemente care întregesc imaginea unui habitaclu prietenos.

Design

Honda Jazz nu caută să impresioneze puternic la nivel vizual. Fără îndoială însă, maşina iese din mulţimea modelelor de volum, fără să mizeze prea mult pe convingerea publicului de la exterior. Atuurile sale se ascund mai mult la interior, acolo unde designul este extrem de reuşit. Dacă privim Jazz-ul din exterior ne va fi greu să observăm modificările discrete aduse de facelift. Cu toate acestea, modelul păstrează aspectul unei maşini bine închegate şi robuste.

Date tehnice - Honda Jazz (2011-2015) 1.4l 100CP Comfort
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
n/a
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1339
Lungime mm
3900
Putere maxima CP (rpm)
100 (6000)
Latime mm
1695
Cuplu maxim Nm (rpm)
127 (4800)
Inaltime mm
1525
Viteza maxima km/h
182
Greutate kg
1146
Acceleratie 0-100 km/h s
11.4
Ampatament mm
2495
Tractiune
n/a
Volum rezervor litri
42
Cutie viteze
n/a
Volum portbagaj litri
335
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Honda Jazz (2011-2015)

Ultimele teste


  • Simfonie pentru suflet

  • Alianță neașteptată

  • Îndrăzneț

  • Suflet iberic

Comentarii (10)

  • Fratilor faceti articole din ce in ce mai bune! Felicitari!
    22 3
  • Misto
    De apreciat la cest model pe langa altele originalitatea dispunerii comenzilor la interior! Nu tre sa cheltui zeci de mii ca sa fii altfel!
    20 2
  • @automarket
    Imi place noul format de afisare a testelor si din ce in ce mai mult Automarket! Felicitari si la mai multe teste si articole! Imi place sa va citesc
    17 1
  • Corect
    Desi nu am am mers cu masina,pornind de la imagini si date tehnice,estimez acest test ca primul "adevarat".Tine-o tot asa AM,si o sa fie bine.Ceva sa schimbat !
    8 0
  • .marius.
    Aveti votul meu pozitiv pentru modificarile aduse la site. It just keep getting better.
    9 0
  • gabi_o
    Probleme link!
    Cand dau clic pe poza cu interiorul, ma duce in galeria de poze aferente modelului Toyota Auris! De ce?
    4 0
  • @gabi - nu-s perfecte toate pe lumea asta pentru ca sunt facute de oameni, dar cu siguranta vor fi repareate linkurile :)

    @masina - in poze seamana curios de mult cu un MB A, cel putin la exterior.
    Interesant motorul - simplitatea si eficienta sa este remarcabila (si va fi remarcabila in in viata masinii datorita costurilor de intretinere si fiabilitatii)
    4 3
  • Da, bravo pentru noul format al testelor, foarte profesionist!
    2 0
  • Daniel
    Honda
    Nu mi-a placut la exterior,dar la interior chiar pot spune ca am fost impresionat;Porbagaj incapator;motor ff fain,.
    Merita bani , masina este faina
    0 1
  • adrian
    masinuta e bestiala !!!!! o am de un an si jumatate. am facut doar putin peste 13000 cu ea. consumul cel mai mare, iarna trecuta - 6,0. de obicei imi iese intre 5,3 si 5,7 l/100km. si fac consumul real, de la full la full. pe bord am intre 4,9 si 5,1. la un drum intins de 400 km am reusit si recordul: 4,95. nu am ce sa ii reprosez. iar in interior e mult mai mare decit pare. eu o compar cu cealalta masina a familiei, skoda octavia tour din 2005, care e mai mica la spatiu interior decit jazz-ul. bineinteles nu luam in calcul portbagajul. daca puteti sa o cumparati merita toti banii.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru